Własne obiekty 3D |
Author |
Message |
The Darkness
Podróżnik
Joined: 17 Jun 2007 Posts: 201 Location: Chełmża
|
Posted: 21-03-2009, 11:50
|
|
|
Mam pytanie. Wie ktoś może jak pozbyć się tych pasków które rozciągają się od lary gdy np. podmienię bluzkę albo głowę? |
_________________
|
|
|
|
|
AbiiGeil
Nowicjusz
Joined: 27 Jan 2009 Posts: 16 Location: Lost Valley
|
Posted: 03-04-2009, 20:45
|
|
|
Eii , a wiecie moze jak podmieniać larę ze str. http://www.trsearch.org/M...1&page=23&sort= ? Bo tam sa róóóóóóóóóóóóóóóóżne modele i wgl . Bo przedtem widziałam taki post z instrukcją tylko ,że gdzieś go zgubiłam ! ; ((
[ Komentarz dodany przez: kluz_kaa: 03-04-2009, 20:57 ]
Jeszcze jeden taki post, a będzie warn. |
_________________ ,, .... Ja pamiętam te chwile,co serce mocniej bije . Wszystkie te chwile,co serce mocniej bije. Ty pamiętasz te chwile ? Co serce mocniej bije ..... ? " |
|
|
|
|
Esmeralda
Wombat
Joined: 02 Nov 2008 Posts: 367 Location: Wałbrzych
|
Posted: 03-04-2009, 20:52
|
|
|
Kiedy ściągniesz larę musisz użyć WadMangera i skopiować postać do twojego wadu .
A dokładniej . Uruchamiasz WadMangera . Jest tam opcja ,,load wad"( po prawej) . Klikasz na nią . Potem znajdujesz gdzie ściągnęłaś Larę , klikasz na nią . Potem w WadMangerze klikasz na ,,save wad" ( po lewej ) i dajesz do wadów . No to chyba wszystko . |
|
|
|
|
Rasmien
Student
Joined: 19 Mar 2010 Posts: 90
|
Posted: 05-08-2010, 19:33
|
|
|
Robię sobie z tego "http://www.trsearch.org/Items/3316"PUZZLE_ITEM1,z tego "http://www.trsearch.org/Items/2597 środkowego robię PUZZLE_HOLE1.Brakuje mi PUZZLE_DONE1.I oto moje pytanie czy da się zrobić tak że jak zimportuje PUZZLE_HOLE1 i jak chciałabym zimportować PUZZLE_ITEM1 to żeby mi wczytało ITEM1 i zostawiło HOLE1 Proszę o pomoc i z góry dziękuje |
|
|
|
|
Rasmien
Student
Joined: 19 Mar 2010 Posts: 90
|
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 23-08-2010, 13:29
|
|
|
Mam jedno małe pytanie.
Czy uvw w grze działa poprawnie? =d |
|
|
|
|
Rasmien
Student
Joined: 19 Mar 2010 Posts: 90
|
Posted: 05-09-2010, 13:27
|
|
|
Przepraszam że Ci nie odpisuje ale mój obiekt gdzieś znikł,nie wiem gdzie go mam.Wiecie jak mogę użyć opcji Mirror w Metasequoia?Bo nigdzie jej nie ma.
/edit
Problem rozwiązany. Miałam inna wersje niż ta która miała tą opcje mirror. |
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 01-02-2011, 13:06
|
|
|
Zrobiłem swój obiekt, potrafię go wyexportować w odpowiedniej skali i umieścić w wadzie, jednak nie mam zielonego pojęcia jak go oteksturować.
Z tego co wiem, nie da się zapisać obiektu wraz z góry narzuconą siatką uvw i trzeba dostosować teksturę specjalnie do obiektu.
Na trf podano mi dwa linki do tutoriali, jednak jednej rzeczy wciąż nie mogę ogarnąć.
Jak w photoshopie rozciągnąć trójkątny wycinek tekstury tak, by zajmował całą wolną przestrzeń w obszarze roboczym obrazka? |
|
|
|
|
Rasmien
Student
Joined: 19 Mar 2010 Posts: 90
|
Posted: 06-04-2011, 22:04
|
|
|
Chcę wam pokazać moje ostatnie dzieło :
http://www.youtube.com/watch?v=fjyla-fm9-8
Z tym że to nie obiekt to się nie zgodzę ale nie wiem gdzie można animacje opublikować
Co o tym sądzicie |
|
|
|
|
wasp_hh
Nowicjusz
Joined: 31 Aug 2007 Posts: 26
|
Posted: 04-06-2011, 01:35
|
|
|
czołem społeczność;)
chciałem tylko powiedzieć, że jeśli ktoś potrzebuje pomocy w robieniu obiektów w Metaseq, strpix czy z CZYMKOLWIEK zwiazanym z NGLE, skryptowo czy w jakikolwiek inny sposob, walcie na wasp_hh[na]o2[kropka]pl. biore udzial we wspoltworzeniu NGLE na skribblerz.com razem z roznymi ludzmi, wiec ogarniam go od kuchni:) jesli chodzi o obiekty udalo mi sie zrobic larze snajperkę, od zera - mesh w metaseq, teksturowanie, podmienic larze mesha, zrobic animacje w wadmerger, dzwieki.. wszystko hula. bedzie w moim nowym customie ktory wyjdzie jeszcze w tym roku:) trzymajcie sie! |
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 11-06-2011, 11:50
|
|
|
Mam pytanie: Czy da się przekonvertować przeciwnika wchodzącego na slot SAS na np. Small_Scorpion? Ja myślę, że się da, ponieważ ludzie jakoś konvertowali przeciwników z TR2 do TR4 na różne sloty, więc napewno nie jest to niemożliwe... Tylko jak to zrobić?
Chodzi ogólnie o to, że kilka przeciwników wchodzi na jeden slot SAS, i przez to mogę mieć tylko jednego w levelu... , a chciałbym mieć jednak więcej |
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 11-06-2011, 12:46
|
|
|
Wprawdzie jestem co do tego sceptycznie nastawiony, ponieważ AI wrogów nie jest zapisane w wadzie, a w silniku gry, jednakże możesz spróbować podczas kopiowania z jednego wadu do drugiego przytrzymać Shift, wtedy pokaże ci się okienko, w którym możesz wybrać do jakiego slotu zostanie przypisany obiekt. Obawiam się jednak, że będziesz musiał ponadto przerobić konfigurację niektórych animacji, ale mogę się mylić. |
|
|
|
|
jawi
Podróżnik
Joined: 26 Jan 2008 Posts: 405 Location: skądinąd :)
|
Posted: 11-06-2011, 13:35
|
|
|
ADR, raczej się nie da, a raczej na pewno, ponieważ właściwości obiektów są hardkodowane. A nie możesz użyć slotu BADDY_1? |
_________________
|
|
|
|
|
wasp_hh
Nowicjusz
Joined: 31 Aug 2007 Posts: 26
|
Posted: 30-06-2011, 10:51
|
|
|
ODRADZAM!
kopiowanie wroga z jakiegokolwiek slotu do innego to samobojstwo i najszybsza droga do zniszczenia calego WADu. stracilem tak kiedys 3 poziomy...;)
trzeba to robic od kuchni, ludzi ktorzy to robia (np. Richard Lawther) robia to miesiac czasu, zaczynajac od rozbicia wroga na meshe, skladaniu go w metaseq i strpixie itd. AI kazdego slotu jest "hardcoded" w silniku wiec ostro sie namiesza w mesh tree i state ID wroga, a to zawiesza caly level.:) |
|
|
|
|
joker
Obieżyświat
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 1019 Location: Gliwice
|
Posted: 28-08-2011, 19:03
|
|
|
Czy miał ktoś problem z metasequoią pod win7 ? Dziś odpaliłem ją poraz pierwszy od przesiadki na win 7 i niespodzianka. Program się uruchamia ale na przyciskach nic nie widać, a gdy (częściowo na wyczucie a częściowo za pomocą skrótów) uda mi się coś stworzyć to nie mogę tego zapisać ponieważ wyskakujące okno do konwersji na dxf'a jest puste. Tak samo jest z każdym innym oknem MQ Nie wiem jak to rozwiązać. To samo się dzieje z najnowszą wersją MQ kompatybilną z W7. |
_________________ http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły! |
|
|
|
|
joker
Obieżyświat
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 1019 Location: Gliwice
|
Posted: 01-10-2011, 13:41
|
|
|
Ponawiam pytanie. Załączam screen jak sprawa wygląda. Może ktoś się już z czymś takim zetknął i wie jak problem rozwiązać ? screen |
_________________ http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły! |
|
|
|
|
joker
Obieżyświat
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 1019 Location: Gliwice
|
Posted: 02-10-2011, 16:40
|
|
|
Problem nieaktualny przeszedłem na inną platformę aczkolwiek jak ktoś zna rozwiązanie to chętnie o nim usłyszę |
_________________ http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły! |
|
|
|
|
Podróżnik
Praktykant
Joined: 18 Nov 2008 Posts: 104
|
Posted: 21-03-2012, 19:23
|
|
|
Pobrałem program Meta, do którego link był w pierwszym poście, jednak Strpx3 jest już usunięty z serwera. Mógłby ktoś podać jakiś link? Chciałem spróbować swoich sił w tworzeniu obiektów. Korzystając z okazji, jeśli są jeszcze jakieś dodatkowe programy do wyciągania tekstur z gier, czy coś w jakikolwiek sposób przydatnego, to nie obraziłbym się o dodatkowe linki. |
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 21-03-2012, 20:43
|
|
|
Akurat Dragon Unpacker przydaje się tylko do konkretnych gier. Jeżeli chcesz wyciągnąć tekstury z jakiejś gry to najlepszy jest do tego TexMod(z tego co pamiętam działa jednak tylko do gier wykorzystujących dx9). |
|
|
|
|
Podróżnik
Praktykant
Joined: 18 Nov 2008 Posts: 104
|
Posted: 23-03-2012, 21:08
|
|
|
maax_87 wrote: | ak wyciągnąć obiekt z TR by go edytować? Bardzo prosto . Otwieramy Strpx'a3, wczytujemy obiekty np.: z City. Wybieramy obiekt, który nas interesuje i wybieramy file 'Export DXF'. Zapisujemy i gotowe. |
I już na wstępie napotkałem problem... Mianowicie przedmioty z folderu data nie wyświetlają mi się, gdy chcę je otworzyć. Jedynie mogę włączyć tekstury. Jest tak, ponieważ mam narzucone rozszerzenie WAD, którego nie mogę zmienić. Czy to na pewno program do wyciągania przedmiotów z tomba? Wszystko odnosi się do tekstur.
Korzystając z okazji dzięki za linki. Nie chciałem wcześniej tego robić, bo podejrzewałem, że będę miał jakieś problemy i się nie myliłem. |
|
|
|
|
joker
Obieżyświat
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 1019 Location: Gliwice
|
Posted: 26-03-2012, 20:25
|
|
|
Jeśli chodzi Ci o wyciąganie obiektów z oryginalnego TR4 to nie strpix tylko WADMerger.
W nim można wczytywać pliki o rozszerzeniu tr4. Dopiero swój własny zestaw obiektów z pod wadmergera zapisujesz w rozszerzeniu WAD i wówczas możesz otwierać je w trle w swojej mapce którą tworzysz lub edytować w strpix. |
_________________ http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły! |
|
|
|
|
WSAD
Student
Joined: 10 Jul 2012 Posts: 39
|
Posted: 02-04-2013, 16:52
|
|
|
Mam pytania:
1.Jak zrobić,abym mógł poteksturować obiekt,który zrobiłem?
2.Które opcje służa do modelowania,tzn.tylko do tworzenia obiektów,mam na myśli takie,które
pozwalają uzyskać pożądany kształt obiektu?
3.Czy obiekt wygląda tak samo w Meta jak w grze?
Jeśli ktoś już zadał takie pytania i padła na nie odpowiedż to trudno,proszę mi wskazać gdzie i doczytam.Dziękuję. |
|
|
|
|
jawi
Podróżnik
Joined: 26 Jan 2008 Posts: 405 Location: skądinąd :)
|
Posted: 02-04-2013, 21:11
|
|
|
WSAD, teksturować możesz w StrPix'ie.
Jeśli chodzi o niego i o Metę, to zestaw tutoriali masz tutaj:
http://skribblerz.com/tut...16._Other_Tools
Wszystko pięknie i ładnie wyłuszczone. |
_________________
|
|
|
|
|
WSAD
Student
Joined: 10 Jul 2012 Posts: 39
|
Posted: 29-07-2013, 18:29
|
|
|
Mam parę pytań.To tak:
1.Czy w tym strixpie,co sapper "udoskonalił"można jakoś dodać teksturę inaczej niż tylko w bitmapie?2.Ile obiektów maksymalnie powinno być w wadzie?Dobrze,przyznaję,zaczynam,a jestem leniwy i nie chce mi się tego czytać.To dla mnie bardzo ważne pytania,bo wiem,że za dużo obiektów też być nie powinno.Jak mi pomożecie,może coś z tego wyniknie. |
|
|
|
|
|