FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
Własne obiekty 3D
Author Message
The Darkness 
Podróżnik



Joined: 17 Jun 2007
Posts: 201
Location: Chełmża
Posted: 21-03-2009, 11:50   

Mam pytanie. Wie ktoś może jak pozbyć się tych pasków które rozciągają się od lary gdy np. podmienię bluzkę albo głowę?
_________________


 
 
 
AbiiGeil 
Nowicjusz



Joined: 27 Jan 2009
Posts: 16
Location: Lost Valley
Posted: 03-04-2009, 20:45   

Eii , a wiecie moze jak podmieniać larę ze str. http://www.trsearch.org/M...1&page=23&sort= ? Bo tam sa róóóóóóóóóóóóóóóóżne modele i wgl . Bo przedtem widziałam taki post z instrukcją tylko ,że gdzieś go zgubiłam ! ; ((

[ Komentarz dodany przez: kluz_kaa: 03-04-2009, 20:57 ]
Jeszcze jeden taki post, a będzie warn.
_________________
,, .... Ja pamiętam te chwile,co serce mocniej bije . Wszystkie te chwile,co serce mocniej bije. Ty pamiętasz te chwile ? Co serce mocniej bije ..... ? "
 
 
Esmeralda 
Wombat



Joined: 02 Nov 2008
Posts: 367
Location: Wałbrzych
Posted: 03-04-2009, 20:52   

Kiedy ściągniesz larę musisz użyć WadMangera i skopiować postać do twojego wadu .
A dokładniej . Uruchamiasz WadMangera . Jest tam opcja ,,load wad"( po prawej) . Klikasz na nią . Potem znajdujesz gdzie ściągnęłaś Larę , klikasz na nią . Potem w WadMangerze klikasz na ,,save wad" ( po lewej ) i dajesz do wadów . No to chyba wszystko .
 
 
Rasmien 
Student


Joined: 19 Mar 2010
Posts: 90
Posted: 05-08-2010, 19:33   

Robię sobie z tego "http://www.trsearch.org/Items/3316"PUZZLE_ITEM1,z tego "http://www.trsearch.org/Items/2597 środkowego robię PUZZLE_HOLE1.Brakuje mi PUZZLE_DONE1.I oto moje pytanie czy da się zrobić tak że jak zimportuje PUZZLE_HOLE1 i jak chciałabym zimportować PUZZLE_ITEM1 to żeby mi wczytało ITEM1 i zostawiło HOLE1 :??: :D Proszę o pomoc i z góry dziękuje :thanx: :]
 
 
Rasmien 
Student


Joined: 19 Mar 2010
Posts: 90
Posted: 22-08-2010, 19:45   

Przepraszam za post pod postem ale udało mi się wyczarować takie coś http://a.imageshack.us/img842/3671/shot000.jpg jakby ktoś chciał do CM to proszę się zgłosić ;)
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 23-08-2010, 13:29   

Mam jedno małe pytanie.
Czy uvw w grze działa poprawnie? =d
 
 
Rasmien 
Student


Joined: 19 Mar 2010
Posts: 90
Posted: 05-09-2010, 13:27   

Przepraszam że Ci nie odpisuje ale mój obiekt gdzieś znikł,nie wiem gdzie go mam.Wiecie jak mogę użyć opcji Mirror w Metasequoia?Bo nigdzie jej nie ma.

/edit

Problem rozwiązany. Miałam inna wersje niż ta która miała tą opcje mirror.
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 01-02-2011, 13:06   

Zrobiłem swój obiekt, potrafię go wyexportować w odpowiedniej skali i umieścić w wadzie, jednak nie mam zielonego pojęcia jak go oteksturować.
Z tego co wiem, nie da się zapisać obiektu wraz z góry narzuconą siatką uvw i trzeba dostosować teksturę specjalnie do obiektu.
Na trf podano mi dwa linki do tutoriali, jednak jednej rzeczy wciąż nie mogę ogarnąć.
Jak w photoshopie rozciągnąć trójkątny wycinek tekstury tak, by zajmował całą wolną przestrzeń w obszarze roboczym obrazka? ;)
 
 
Rasmien 
Student


Joined: 19 Mar 2010
Posts: 90
Posted: 06-04-2011, 22:04   

Chcę wam pokazać moje ostatnie dzieło :P :
http://www.youtube.com/watch?v=fjyla-fm9-8
Z tym że to nie obiekt to się nie zgodzę ale nie wiem gdzie można animacje opublikować :>
Co o tym sądzicie :??: :D
 
 
wasp_hh 
Nowicjusz



Joined: 31 Aug 2007
Posts: 26
Posted: 04-06-2011, 01:35   

czołem społeczność;)
chciałem tylko powiedzieć, że jeśli ktoś potrzebuje pomocy w robieniu obiektów w Metaseq, strpix czy z CZYMKOLWIEK zwiazanym z NGLE, skryptowo czy w jakikolwiek inny sposob, walcie na wasp_hh[na]o2[kropka]pl. biore udzial we wspoltworzeniu NGLE na skribblerz.com razem z roznymi ludzmi, wiec ogarniam go od kuchni:) jesli chodzi o obiekty udalo mi sie zrobic larze snajperkę, od zera - mesh w metaseq, teksturowanie, podmienic larze mesha, zrobic animacje w wadmerger, dzwieki.. wszystko hula. bedzie w moim nowym customie ktory wyjdzie jeszcze w tym roku:) trzymajcie sie!
 
 
 
ADR 
Podróżnik


Joined: 14 Oct 2006
Posts: 354
Posted: 11-06-2011, 11:50   

Mam pytanie: Czy da się przekonvertować przeciwnika wchodzącego na slot SAS na np. Small_Scorpion? Ja myślę, że się da, ponieważ ludzie jakoś konvertowali przeciwników z TR2 do TR4 na różne sloty, więc napewno nie jest to niemożliwe... Tylko jak to zrobić?
Chodzi ogólnie o to, że kilka przeciwników wchodzi na jeden slot SAS, i przez to mogę mieć tylko jednego w levelu... , a chciałbym mieć jednak więcej :)
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 11-06-2011, 12:46   

Wprawdzie jestem co do tego sceptycznie nastawiony, ponieważ AI wrogów nie jest zapisane w wadzie, a w silniku gry, jednakże możesz spróbować podczas kopiowania z jednego wadu do drugiego przytrzymać Shift, wtedy pokaże ci się okienko, w którym możesz wybrać do jakiego slotu zostanie przypisany obiekt. Obawiam się jednak, że będziesz musiał ponadto przerobić konfigurację niektórych animacji, ale mogę się mylić. :)
 
 
jawi 
Podróżnik



Joined: 26 Jan 2008
Posts: 405
Location: skądinąd :)
Posted: 11-06-2011, 13:35   

ADR, raczej się nie da, a raczej na pewno, ponieważ właściwości obiektów są hardkodowane. A nie możesz użyć slotu BADDY_1?
_________________

 
 
 
wasp_hh 
Nowicjusz



Joined: 31 Aug 2007
Posts: 26
Posted: 30-06-2011, 10:51   

ODRADZAM!
kopiowanie wroga z jakiegokolwiek slotu do innego to samobojstwo i najszybsza droga do zniszczenia calego WADu. stracilem tak kiedys 3 poziomy...;)
trzeba to robic od kuchni, ludzi ktorzy to robia (np. Richard Lawther) robia to miesiac czasu, zaczynajac od rozbicia wroga na meshe, skladaniu go w metaseq i strpixie itd. AI kazdego slotu jest "hardcoded" w silniku wiec ostro sie namiesza w mesh tree i state ID wroga, a to zawiesza caly level.:)
 
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 28-08-2011, 19:03   

Czy miał ktoś problem z metasequoią pod win7 ? Dziś odpaliłem ją poraz pierwszy od przesiadki na win 7 i niespodzianka. Program się uruchamia ale na przyciskach nic nie widać, a gdy (częściowo na wyczucie a częściowo za pomocą skrótów) uda mi się coś stworzyć to nie mogę tego zapisać ponieważ wyskakujące okno do konwersji na dxf'a jest puste. Tak samo jest z każdym innym oknem MQ :( Nie wiem jak to rozwiązać. To samo się dzieje z najnowszą wersją MQ kompatybilną z W7. :help:
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 01-10-2011, 13:41   

Ponawiam pytanie. Załączam screen jak sprawa wygląda. Może ktoś się już z czymś takim zetknął i wie jak problem rozwiązać ? screen
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 02-10-2011, 16:40   

Problem nieaktualny przeszedłem na inną platformę :) aczkolwiek jak ktoś zna rozwiązanie to chętnie o nim usłyszę :)
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
Podróżnik 
Praktykant



Joined: 18 Nov 2008
Posts: 104
Posted: 21-03-2012, 19:23   

Pobrałem program Meta, do którego link był w pierwszym poście, jednak Strpx3 jest już usunięty z serwera. Mógłby ktoś podać jakiś link? Chciałem spróbować swoich sił w tworzeniu obiektów. Korzystając z okazji, jeśli są jeszcze jakieś dodatkowe programy do wyciągania tekstur z gier, czy coś w jakikolwiek sposób przydatnego, to nie obraziłbym się o dodatkowe linki. ;)
 
 
ADR 
Podróżnik


Joined: 14 Oct 2006
Posts: 354
Posted: 21-03-2012, 20:06   

Strpix: http://www.trsearch.org/Tools/6/


Program do wyciągania textur z gier: http://www.download.net.pl/2877/Dragon-UnPACKer/
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 21-03-2012, 20:43   

Akurat Dragon Unpacker przydaje się tylko do konkretnych gier. Jeżeli chcesz wyciągnąć tekstury z jakiejś gry to najlepszy jest do tego TexMod(z tego co pamiętam działa jednak tylko do gier wykorzystujących dx9). :)
 
 
Podróżnik 
Praktykant



Joined: 18 Nov 2008
Posts: 104
Posted: 23-03-2012, 21:08   

maax_87 wrote:
ak wyciągnąć obiekt z TR by go edytować? Bardzo prosto . Otwieramy Strpx'a3, wczytujemy obiekty np.: z City. Wybieramy obiekt, który nas interesuje i wybieramy file 'Export DXF'. Zapisujemy i gotowe.

I już na wstępie napotkałem problem... Mianowicie przedmioty z folderu data nie wyświetlają mi się, gdy chcę je otworzyć. Jedynie mogę włączyć tekstury. Jest tak, ponieważ mam narzucone rozszerzenie WAD, którego nie mogę zmienić. Czy to na pewno program do wyciągania przedmiotów z tomba? Wszystko odnosi się do tekstur.

Korzystając z okazji dzięki za linki. Nie chciałem wcześniej tego robić, bo podejrzewałem, że będę miał jakieś problemy i się nie myliłem. :hehe:
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 26-03-2012, 20:25   

Jeśli chodzi Ci o wyciąganie obiektów z oryginalnego TR4 to nie strpix tylko WADMerger.
W nim można wczytywać pliki o rozszerzeniu tr4. Dopiero swój własny zestaw obiektów z pod wadmergera zapisujesz w rozszerzeniu WAD i wówczas możesz otwierać je w trle w swojej mapce którą tworzysz lub edytować w strpix.
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
WSAD 
Student



Joined: 10 Jul 2012
Posts: 39
Posted: 02-04-2013, 16:52   

Mam pytania:
1.Jak zrobić,abym mógł poteksturować obiekt,który zrobiłem?
2.Które opcje służa do modelowania,tzn.tylko do tworzenia obiektów,mam na myśli takie,które
pozwalają uzyskać pożądany kształt obiektu?
3.Czy obiekt wygląda tak samo w Meta jak w grze?
Jeśli ktoś już zadał takie pytania i padła na nie odpowiedż to trudno,proszę mi wskazać gdzie i doczytam.Dziękuję.
 
 
jawi 
Podróżnik



Joined: 26 Jan 2008
Posts: 405
Location: skądinąd :)
Posted: 02-04-2013, 21:11   

WSAD, teksturować możesz w StrPix'ie.
Jeśli chodzi o niego i o Metę, to zestaw tutoriali masz tutaj:
http://skribblerz.com/tut...16._Other_Tools
Wszystko pięknie i ładnie wyłuszczone.
_________________

 
 
 
WSAD 
Student



Joined: 10 Jul 2012
Posts: 39
Posted: 29-07-2013, 18:29   

Mam parę pytań.To tak:
1.Czy w tym strixpie,co sapper "udoskonalił"można jakoś dodać teksturę inaczej niż tylko w bitmapie?2.Ile obiektów maksymalnie powinno być w wadzie?Dobrze,przyznaję,zaczynam,a jestem leniwy i nie chce mi się tego czytać.To dla mnie bardzo ważne pytania,bo wiem,że za dużo obiektów też być nie powinno.Jak mi pomożecie,może coś z tego wyniknie.
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo