Własne obiekty 3D |
Author |
Message |
maax_87
Podróżnik
Joined: 17 Sep 2006 Posts: 541 Location: Szn
|
Posted: 03-02-2007, 15:27 Własne obiekty 3D
|
|
|
Po wielu latach udało mi się zrobić pierwszy własny obiekt Spróbuje jasno opisać co trzeba zrobić, by tego dokonać. Zadanie nie należy do baardzo trudnych ale trzeba trochę posiedzieć nad tym. Nie wszystko jeszcze rozszyfrowałem więc mam nadzieję ze pomożecie.
By stworzyć własny obiekt lub edytować istniejący totrzebne są dwa programy:
Strpx3
Metaseq
Może na przykładzie:
Otwieramy Metaseq. Tworzymy sobie obiekt [szczerze mówiąc ten program mnie dobija, ale jest - ale co jest najgorsze - przy wczytywaniu obiektów z TR zmienia ich wielkość.]
Jak wyciągnąć obiekt z TR by go edytować? Bardzo prosto . Otwieramy Strpx'a3, wczytujemy obiekty np.: z City. Wybieramy obiekt, który nas interesuje i wybieramy file 'Export DXF'. Zapisujemy i gotowe.
Mamy otwarty Metaseq i dla przykładu wczytujemy obiekt z City - statyczny - np.: kolumnę- (jeszcze nie testowałem innych np.: animating czy czesci Lary - ale na to przyjdzie jeszcze czas .) Wybieramy 'open' i wybieramy plik "kolumna.DXF" teraz należy wybrac odpowiednie ustawienia: [screen].
MULTIPLY -jest to wielkość obiektu [wartosc 1 - czyli 1.000, powinna być odpowiednia, ale jesli obiekt jest za mały można trochę większą.] Edytujemy obiekt itd... Teraz czas zapisać nasz obiekt. Wybieramy 'save as' - czas na kolejne ustawienia. [screen]
Zaznaczamy jak na screenie - A najważniejsze jest to by w MULTIPLY zapisać wartość 0,010. [nie wiem na czym to polega ale gdy wartość jest duza obiekt wczytany do strpx'a jest naprawde mały.] i zapisujemy.
Następnie otwieramy Strpx'a3. [mam problem bo nie wiem jak wgrać textury dla naszego nowego obiektu, ale jest inny sposób]. Wybieramy jakiś pakiet obiektów. i teraz wybieramy 'Edit' 'Add new empty mesh' i następnie 'file' 'import DXF' i wczytujemy nasz obiekt. Mozemy go oteksturować.
I na tym się narazie kończy ponieważ można go zapisać znowu jako "wad". A w room editor nie widać tego nowego obiektu. Dlatego potrzebujemy zapisać go jako "WAS" bodajrze. np żeby wczytać go Wad_Menagerem. heh.
EDIT: no tak... dla przykładu zrobiłem powiedzmy takie kosmiczne coś:
Jak umieścić własne obiekty w grze:
Gdy mamy zrobiony swój obiekt [zapisany w formacie DXF] należy otworzyć Strpix'a3. Należy załadować pakiet np.: 'City'. Jeżeli zrobiliśmy swoją apteczkę należy w pakiecie 'City' odnaleźć "starą apteczkę". Teraz na jej miejsce wstawiamy własną. 'import DXF'. Nalezy ją oteksturować i zapisać w strpixsie plik 'city'
[wstawianie własnych obiektów polega na zamianie]
(Jezeli chcemy oddzielić np.: nową apteczkę od całej reszty pakietu obiektów, należy załadować w prog. WadMenager pakiet city w prawym polu i przeniesc apteczkę '<<COPY' do nowej rubryki i zapisać. ) |
_________________ TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon |
|
|
|
|
..::;;PeeT;;::.
Podróżnik
Joined: 15 Oct 2006 Posts: 718
|
Posted: 03-02-2007, 17:36
|
|
|
maax_87, napisałeś:
"...Edytujemy obiekt itd..."
hmmmm..... tylko jak edytować |
|
|
|
|
maax_87
Podróżnik
Joined: 17 Sep 2006 Posts: 541 Location: Szn
|
Posted: 03-02-2007, 17:56
|
|
|
otworzyc obiekt w Metaseq i edytowac jego wygląd... chyba ze chodzi jak to zrobic w tym archaicznym przyznam programie? szczerze mówiąc cudów w tym Metaseq nie zrobiłem... jak go rozpracuje to wszystko opisze... a na poczatek radzę trochę sie pobawić w tym programie. |
_________________ TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon |
|
|
|
|
..::;;PeeT;;::.
Podróżnik
Joined: 15 Oct 2006 Posts: 718
|
Posted: 03-02-2007, 18:02
|
|
|
znalazłem coś, wiem jak uwypuklać i kształtować |
|
|
|
|
maax_87
Podróżnik
Joined: 17 Sep 2006 Posts: 541 Location: Szn
|
Posted: 03-02-2007, 20:03
|
|
|
zrobiłem Larze rogi... coś się morze wykrzesa z tego Metaseq
do powiękrzenia, przesówania i przękręcania służą opcje move, scale, rot - wystarczy zaznaczyć select i zaznaczyć [płaszczyznę, linię lub punk obiektu] i przesunąć, etc.
po zaznaczeniu płaszczyzny i po zaznaczeniu opcji extrd [klikając i przeciągając myszką w dół lub górę] rozciąga się blok - tak zrobiłem rogi pani archeolog |
_________________ TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon |
|
|
|
|
..::;;PeeT;;::.
Podróżnik
Joined: 15 Oct 2006 Posts: 718
|
Posted: 03-02-2007, 20:17
|
|
|
ufff... troche mi to zajeło
Maax, wiesz już dlaczego jesłi sie otworzy objekt w strpix3 jest taki mały?? |
|
|
|
|
maax_87
Podróżnik
Joined: 17 Sep 2006 Posts: 541 Location: Szn
|
Posted: 03-02-2007, 20:26
|
|
|
napisałem już na początku:
"Zaznaczamy jak na screenie - A najważniejsze jest to by w MULTIPLY zapisać wartość 0,010. [nie wiem na czym to polega ale gdy wartość jest duza obiekt wczytany do strpx'a jest naprawde mały.] i zapisujemy. "
musisz przy zapisaniu wpisać tą wartość. Wtedy obiekt w strpix będą większe. |
_________________ TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon |
|
|
|
|
..::;;PeeT;;::.
Podróżnik
Joined: 15 Oct 2006 Posts: 718
|
|
|
|
|
maax_87
Podróżnik
Joined: 17 Sep 2006 Posts: 541 Location: Szn
|
Posted: 03-02-2007, 21:20
|
|
|
jak zrobiłeś ze swój obiekt masz w grze :609: . Nie wiem jaka może byc tego przyczna, ale sprawdze jak napiszesz jak to zrobiłes |
_________________ TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon |
|
|
|
|
..::;;PeeT;;::.
Podróżnik
Joined: 15 Oct 2006 Posts: 718
|
Posted: 03-02-2007, 21:29
|
|
|
No przecież zapisałem w strpix3 i podmieniłem w wadmergerze, normalnie
K@T nie sądzę, próbowałem nic nie zmieniać, ale kicha |
|
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 03-02-2007, 21:32
|
|
|
Czy to coś w Inventory nie jest skutkiem tego, że wcześniej zwiększyłeś rozmiar obiektu, żeby był widoczny w Stripixie ?? |
_________________
|
|
|
|
|
maax_87
Podróżnik
Joined: 17 Sep 2006 Posts: 541 Location: Szn
|
Posted: 03-02-2007, 22:27
|
|
|
fakt, zamiast podmieniac obiekty to ja jako nowe wybierałem. juz ok.
Peet u mnie nic nie szwankuje. wczytałem obiekt [nie zmieniałem wielkosci] i przy zapisie multiplu ustawiłem 0,010. no i działa.
EDIT: może spróbuj przy zapisywaniu odznacz "Objects name is ex.....". |
_________________ TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon |
|
|
|
|
maax_87
Podróżnik
Joined: 17 Sep 2006 Posts: 541 Location: Szn
|
|
|
|
|
PaweŁIndyK
Podróżnik
Joined: 23 Oct 2006 Posts: 738
|
Posted: 04-02-2007, 10:58
|
|
|
Kuźwa!!!! Zoole już zrobił apteczki z anniversary ale ja tez zrobie nawet ładniejsze
już wiem jak się robi objekty...... dzięki Maax |
|
|
|
|
PaweŁIndyK
Podróżnik
Joined: 23 Oct 2006 Posts: 738
|
Posted: 04-02-2007, 12:02
|
|
|
zrobiłem dużego medipack-a
wiecie czy w Strpix3 da sie przybliżać objekty???? bo on jest strasznie mały i nie mogę go dokładnie potexturować......pomocy
Powiększyło mi apteczke tak jak Peet-owi o co chodzi???
taki fant to chyba na nieśmiertelność
http://img130.imageshack....829/mediss8.jpg |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 04-02-2007, 16:40
|
|
|
Dobra, posiedziałem trochę i zrobiłem od podstaw, w pełni sprawny Pushable Block (od czegoś trzeba zacząć ). |
_________________
|
|
|
|
|
PaweŁIndyK
Podróżnik
Joined: 23 Oct 2006 Posts: 738
|
Posted: 04-02-2007, 16:45
|
|
|
mam problem.... robie model Lary w sukience z tokio i jej tyłek jest za duży
mam nastawione Multiply: 0.020 zmieniłem potem na 0.010 i też wydawało się za duże
POMOCY MAAX K@T |
|
|
|
|
ja-marta
Obieżyświat
Joined: 09 Oct 2006 Posts: 793
|
Posted: 04-02-2007, 19:14
|
|
|
maax_87 wrote: | Jesli zrobiliscie jakies fajne obiekty to dawajcie tu |
ja zrobilam drzwi z Nepalu, tzn. tylko pooteksturowalam dubbledoors:
ponizej macie plik do sciagniecia enjoy |
|
|
|
|
maax_87
Podróżnik
Joined: 17 Sep 2006 Posts: 541 Location: Szn
|
Posted: 04-02-2007, 19:46
|
|
|
no widzę ze się rozkręca, fajnie
ja-marta juz pobieram
Paweł spróbuj przenieść 'tylek' do metaseq nie zmieniając parametrow... spróbuj zmniejszac i zapisywać [ 0.010 ]jako inny. tak robiłem z paszportem bo był za mały. troche meczace przyznam |
_________________ TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon |
|
|
|
|
maax_87
Podróżnik
Joined: 17 Sep 2006 Posts: 541 Location: Szn
|
Posted: 04-02-2007, 20:48
|
|
|
zrobiłem małą apteczkę z anniversary [sorka Paweł ]
najtrudniej było oteksturować i zmienic połozenie bo w levelu do połowy wnikała w podłogę... |
_________________ TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon |
|
|
|
|
..::;;PeeT;;::.
Podróżnik
Joined: 15 Oct 2006 Posts: 718
|
Posted: 05-02-2007, 11:35
|
|
|
maax_87, wcześniej napisałeś, że jeśli zrobimy jakieś fajne objekty, to żeby dawać je tu.... Człowieku daj nam szansę!!! Przy twoich objektach te moje to badziewie!!!
Właśnie skończyłem teksturować swoją.
(wstyd) |
|
|
|
|
maax_87
Podróżnik
Joined: 17 Sep 2006 Posts: 541 Location: Szn
|
Posted: 05-02-2007, 12:19
|
|
|
eeee... dobra jest moze tylko tą jasną texturę zrób większa to bedzie miała lepsza jakość i moze ciut ciemniejszą i będzie git
ok dodam jeszcze tylko flary i narazie nie dodaje
flary do ściągnięcia |
_________________ TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon |
|
|
|
|
..::;;PeeT;;::.
Podróżnik
Joined: 15 Oct 2006 Posts: 718
|
Posted: 05-02-2007, 13:01
|
|
|
maax_87, wiesz już jak można wczytać własne tekstury do strpix3?? |
|
|
|
|
maax_87
Podróżnik
Joined: 17 Sep 2006 Posts: 541 Location: Szn
|
Posted: 05-02-2007, 16:43
|
|
|
Peet musisz wybrać teksture z okna, zaznaczyć i zapisać - naciskając 'EXPORT'. Textura zostanie zapisana [jako bmp.]
[nie mozesz powiększać rozmiaru textury bo jak ja ponownie wczytasz do strpix'a to zrobią sie paskuudne paski, musi mieć taką samą rozdzielczość.]
Teraz w strpixe zaznaczasz 'IMPORT' i wybierasz swoją zmienioną texture. |
_________________ TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon |
|
|
|
|
..::;;PeeT;;::.
Podróżnik
Joined: 15 Oct 2006 Posts: 718
|
Posted: 05-02-2007, 17:03
|
|
|
Nie chodziło mi o to, bo o tym akurat wiedziałem.
Ja chcę samemu sobie poukładać tekstury, a nie podmieniać na tych, które już są w objekcie |
|
|
|
|
|