FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
Tomb Raider The Dagger of Xian TR2 Fan Remake
Author Message
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 15-09-2017, 14:26   

Cannibal wrote:
krtomb, czy musisz być taki arogancki? Strasznie w irytujący sposób ironiczny, kiedy Alina nie zrobiła nic złego?

Widzę, że nie tylko mi działa na nerwy takie gwiazdorzenie. ;) Nic dodać, nic ująć.

A co do samego projektu, mogę tylko napisać: absolutnie niesamowity. Przeszedłem go jeszcze tego samego dnia, gdy się pojawił i nie mogę się nadziwić, jak dopracowane jest to demo. Mechanika rozgrywki prawie zupełnie jak w TRL/TRA, z niewielkimi tylko różnicami, które coś czuję pewnie i tak zostaną poprawione w finalnej (?) wersji. Dużym plusem jest pozbycie się tzw. "białych krawędzi", tak popularnych w produkcjach CD.
Podobnie pozytywne wrażenia wywołała u mnie grafika, która jest bardzo szczegółowa, a przy tym nie wymagająca świetnego sprzętu. Mój leciwy laptop bez problemu radzi sobie z grą na średnich ustawieniach, podczas gdy Ryż Crystalsów ledwo działa na minimalnych. Generalnie bardzo pozytywne pierwsze wrażenia.
Mam właściwie tylko dwie drobne uwagi. Pierwsza dotyczy w/w krawędzi. Bardzo dobrze, że zostały one usunięte, jednakże teraz znacznie trudniej jest rozróżnić, które krawędzie są interaktywne, a które nie. Autor powinien uniemożliwić graczom dostęp do tych krawędzi, które są tylko atrapą/ozdobą, albo zrobić je wszystkie interaktywne. Pamiętam, że problem ten irytował mnie szczególnie w momencie, gdy już
[spoiler:de0771a556]zniszczyło się podłogę i trzeba było zejść w dół szybu[/spoiler:de0771a556]
Na ścianie widoczne było wgłębienie, które we wcześniejszych lokacjach można było złapać, a w tej z jakiegoś powodu już nie.
Kolejna sprawa, która mnie zastanawia to prawie że monochromatyczny wygląd lokacji. Wszystko jest albo szare, albo zielone, ale właściwie nic poza tym. Mam nadzieje, że to jest związane wyłącznie z wyglądem lokacji w oryginalnym TR2(tam też było szaro) i że późniejsze poziomy będą znacznie bardziej kolorowe.
Poza tym jednak jest świetnie i z niecierpliwością czekam na pełną wersję.
 
 
krtomb 
WoTR Team



Joined: 25 Nov 2006
Posts: 1097
Location: Helheim
Posted: 15-09-2017, 23:05   

Pisałem to już w innym wątku, ale warto o tym wspomnieć, bo ludzie się nakręcają na kontynuację, a tak po prawdzie - Nico nie ma nic więcej zrobionego, poza tym, co już udostępnił.

Ostatnio sam to uściślał na Twitterze, że nie ma niczego więcej poza fragmentem, który udostępnił. Nie ma ani zarysu, ani szkieletu - jedynie ogólnie opracowany silnik, animacje i sterowanie. Poza tym niczego więcej nie zrobił, bo wyrzeźbienie takiego malutkiego fragmentu, zajęło mu jedynie 2-3 lata - jeśli nie dłużej. Nic dziwnego, że wielkim zespołom zrobienie całych gier zajmuje po kilka lat. Jak na pracę jednego człowieka - jest to coś wspaniałego.

Quote:
Kolejna sprawa, która mnie zastanawia to prawie że monochromatyczny wygląd lokacji. Wszystko jest albo szare, albo zielone, ale właściwie nic poza tym. Mam nadzieje, że to jest związane wyłącznie z wyglądem lokacji w oryginalnym TR2(tam też było szaro) i że późniejsze poziomy będą znacznie bardziej kolorowe.


Trudno oczekiwać, żeby tereny wokół Muru Chińskiego były kolorowe, bujne i pstrokate, skoro faktycznie w wielu miejscach to po prostu sterta cegieł i kamieni, ciągnących się po wzgórzach, otoczonych dość monotonną roślinnością. Oczywiście mur ciągnie się przez spory kawał kraju i nie wszędzie tak jest, ale nawet TR Anniversary było szare i ponure na samym początku - analogicznie do TR1. Ciężko żeby nagle wszystko wyglądało inaczej, skoro tak jakby jest to odgórny zamysł remake'u - by wcelować w klimat oryginału, urozmaicając go nowymi rozwiązaniami.

Mnie jedynie trochę drażni animacja chodzenia po półkach, bo Lara - patrząc z boku - porusza się wyjątkowo nienaturalnie... Choć z drugiej strony jak sobie przypomnę dziwaczne wygibasy, które wykonuje od czasów TR Underworld przez TR2013 do ROTTR, to i tak wygląda to lepiej. Reszta animacji moim zdaniem na medal i wyglądają milion razy lepiej tak, niż w pseudo Motion-Capture jak ma to miejsce w "pełnoprawnych" odsłonach serii. Brak świecących półek, konieczność wykombinowania wszystkiego samemu - to jest to na czym polegał Tomb Raider - a o czym Crystal Dynamics nie ma po prawdzie pojęcia, odkąd przejęli markę...

Osobiście bardzo żałuję, że Nico nie ma nic więcej i nawet nie ma pewności czy będzie rzeźbił dalej, czy może na tym projekt nawet nie umrze, bo w mojej ocenie - z drobnymi poprawkami i lepszą optymalizacją - to mogłoby konkurować z główną serią TR o każdej porze dnia i nocy. Pozbawiony ikry oraz krzty emocji, odtwórczy ROTTR wydaje się blady w porównaniu z tym, jak piękne życie potrafią tchnąć w serię fani - czy przy edytorze poziomów TRLE czy przy innych silnikach.
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
Alina 
Student



Joined: 01 Apr 2013
Posts: 96
Posted: 15-09-2017, 23:50   

Do tego potrzeba masy wiedzy, umiejętności, czasu ale też wyobraźni. Pełen podziw i szacun, że zrobił to jeden człowiek. Nawet gdyby to był tylko jeden lvl i koniec, to jest to coś niesamowitego. Choć tygrysy mogłyby być łatwiejsze do utłuczenia.. :P Zawsze kulałam w kwestiach walki.

We wspomnianym wyżej Level Editorze to ja nie zrobiłam nigdy niczego, bo nie potrafiłam tego programu ogarnąć. Nawet nigdy nie sięgnęłam po cudze lvl, ale może teraz nadrobię...
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 16-09-2017, 13:46   

krtomb wrote:
Trudno oczekiwać, żeby tereny wokół Muru Chińskiego były kolorowe, bujne i pstrokate, skoro faktycznie w wielu miejscach to po prostu sterta cegieł i kamieni, ciągnących się po wzgórzach, otoczonych dość monotonną roślinnością. Oczywiście mur ciągnie się przez spory kawał kraju i nie wszędzie tak jest, ale nawet TR Anniversary było szare i ponure na samym początku - analogicznie do TR1. Ciężko żeby nagle wszystko wyglądało inaczej, skoro tak jakby jest to odgórny zamysł remake'u - by wcelować w klimat oryginału, urozmaicając go nowymi rozwiązaniami.

Z tego co zrozumiałem graficznie i rozgrywką NicoBass bardziej celuje w TR Anniversary niż klasyki. Niemniej jednak zgadzam się, że w przypadku pierwszego poziomu trudno w ogóle mówić o rozmaitej palecie kolorów. Już w TR2 kolorystyka była dość ograniczona. Na samym murze w ogóle jest mało do roboty w tym zakresie, w końcu to tylko fortyfikacje obronne. Od biedy dałoby się więcej zdziałać na terenach zielonych, niemniej jednak jest to już czepialstwo z mojej strony i właściwie nie to chciałem omówić.
Bardziej interesuje mnie jak wyglądałyby inne lokacje, gdyby NicoBass je zrobił. Już w TR2 Wenecja była pełna kolorów, "pstrokata". Ciekawe, jak zabrałby się do tego autor i jaki byłby efekt końcowy. Byłbym dość niepocieszony, gdyby zrezygnował z bogatej palety oryginału na rzecz bardziej stonowanej kolorystyki TRA.
Podobnie też wrak Marii Dorii, który w oryginalnej grze siłą rzeczy musiał być cały w dwóch kolorach(niebieski i rdzawy). Na nowym silniku tekstury i oświetlenie mogły by być bardziej zróżnicowane, jestem więc zaciekawiony tym, jak NicoBass by to zrobił.

Generalnie, mi osobiście z całą pewnością wystarczyłoby, gdyby NicoBass zrobił tylko remake najważniejszych poziomów z gry. Czyli właśnie Wielki Mur, początek Wenecji, kajuty mieszkalne Marii Dorii oraz klasztor Barkhang. Może też latające wyspy. Czy kiedykolwiek do tego dojdzie? Nie mam pojęcia, szczególnie zważywszy na to, że NicoBass jest dość wybuchowy z charakteru i niechętnie przyjmuje słowa krytyki (odsyłam tu do sami-wiecie-jakiego-forum, gdzie w wyniku niesmacznych komentarzy jednego użytkownika NicoBass pożegnał się z całą społecznością forum).
 
 
Kaczmarek35 
Student


Joined: 10 Mar 2018
Posts: 41
Posted: 10-03-2018, 19:25   

Tomb raider 2 remake jest świetne. Mi ten pierwszy etap bardziej się podobał niż pierwszy etap w Tomb raider Anniversary 2007.
Szok, że to dzieło jednego człowieka. Świetna robota.
A takie Legend, które idzie przejść całe w niecałe 4 godziny to wciągnął nosem.

Nicobass rzeczywiście słabo przyjmował jakąkolwiek krytykę.
Pamiętam, że było ciekawie na forum, gdy udzielał się od
marca do prawie końca 2016. Opuścił forum obrażony.
Potem można było śledzić jego postępy na stronie tombraider-dox.com,
ale kontakt z twórcą fanowskiego remaku był ograniczony.
Można powiedzieć, że od wydania dema pod koniec sierpnia nie było żadnych wieści.
Wiadomo tylko tyle i aż tyle, że na poznanie silnika Unreal Engine 4 i stworzenie dema poświęcił grubo ponad 2 lata. Od początku miał plan, by stworzyć to samemu,
by dostać dobrą pracę i jego plan wypalił. Otrzymał pomoc niewielką od kilku osób w tym kobiety, która udzieliła głosu Larze, kompozytora Dean Copri, który przerobił muzykę i był jednym z głównych testerów. Ze słów Deana Copri z końca stycznia wynika, że Nicobass odkąd ma wymarzoną pracę nie porzucił TR2 remake.
Tyle, że dziubanie przy tym jest o wiele spokojniejsze.
Plan na 2018 rok ma taki, by dokończyć cały etap z Chińskim murem, bo demo kończyło się w 80% oraz dodać też Croft Manor znany z klasycznych odsłon.
Tak więc napisy "To be Continue" z dema nie były blefem.
Będzie moment z pułapkami, dwoma tyranozaurami i zjazdem z linką.
Projekt nie został więc anulowany, ale znajduje się w spokojnej fazie.
Są nowe osoby do ich małego zespołu.
Na razie zachowują spokój, aby uniknąć zbędnych terminów, frustracji itp

Oczywiście marzy się, by kiedyś zobaczyć ukochane poziomy z Tomb raider II na
Unreal Engine 4, ale to póki co w sferze marzeń, bo Nicobass już w 2016 roku mówił,
że do odtworzenia całych etapów TR II będzie potrzebował dużej pomocy,
bo tworząc je samemu to nie byłaby kwestia kilku lat, a kilkunastu :)
Oczywiście wiem, że wielu marzy o kilku nowych etapach po Chińskim Murze.
Ja bym chciał zobaczyć te:
2-Venice, 4-Opera House, 8-Wreck of the Maria Doria-w sumie całe głębiny 7-10,
no i oczywiście calutki Tybet - a zwłaszcza 12-Barkhang Monastery,
15-Temple of Xian, 16-Floating Islands.

Nie wiem czy wiecie, ale też powstaje fanowski remake Tomb raider 3 na silniku Unity.
Twórca ogłosił w połowie 2017 roku, że pracuje nad tym z kilkoma osobami od 3 lat.
Zatem w połowie tego roku będą 4 lata. Remake ma zawierać wszystkie 20 etapów znanych z Tomb raider 3 wraz z bonusowym All Hallows + 5 leveli z The Lost Artifact więc trochę porwali się ostro z motyką na słońce.
Gra ma zawierać elementy rozgrywki znane z Prince of Persia i Assassin's creed.
Oprawa graficzna prezentuje się trochę gorzej niż u Nicobassa, ale też daje radę.
Gra ma też obsługiwać Dx11 więc powinno być ok
www.youtube.com/watch?v=0yG-6cYXlJY

Pamiętam, że zawsze wyobrażałem sobie jak starsze najlepsze części
Tomb raider mogłyby wyglądać w nowszej oprawie.
Mam na mysli Tomb raider I, II, III, IV.

Crystal Dynamics w 2007 wydał remake Tomb raider 1 i mogliśmy sobie pograć w nowszej oprawie o 10 lat i podziwiać między innymi zaginioną dolinę w Peru :)

Oficjalnego Remaku Tomb raider 2 nie doczekaliśmy się, bo sprzedaż TR Anniversary nie zadowoliła Crystal Dynamics więc porzucili plan odświeżenia drugiej części.
Mamy tylko fanowski remake tej gry po 20 latach (Chiński mur) :)
To demo może nie ma oprawy na miarę 2017 roku, ale z pewnością na 2012.

Miałem też smaka, by zobaczyć w lepszej oprawie graficznej levele z Indii i
wysp południowego Pacyfiku z Tomb raider 3.
I mam to czego chciałem.
Uncharted 4 z 2016 ma wyspy na południowym Pacyfiku,
a dodatek do czwartej części z 2017 ma akcję w Indiach.
Gry po 18-19 latach od premiery Tomb raider III.
Tak obecnie, by wyglądał oficjalny remake Tomb raider 3.
Wyspy na Południowym Pacyfiku z Uncharted 4 2016:
www.youtube.com/watch?v=HRMV7xfN68s
Indie z Uncharted-Zaginione dziedzictwo 2017
www.youtube.com/watch?v=xodAXhCfsNk

Co zadziwiające te gry mają więcej Tomb raidera w Tomb raiderze niż
Tomb raider 2013 i Rise of Tomb raider 2016.
Uncharted 4 to najlepsza gra na Ps4 obok The Last of Us 2013 i
chyba w ogóle najlepsza gra zręcznościowa-przygodowa obok
Tomb Raider 1996, Tomb Raider II 1997, Tomb Raider III 1998.
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo