Room Editor #2 |
Author |
Message |
Cannibal
Nowicjusz
Joined: 30 Sep 2014 Posts: 17
|
Posted: 02-10-2014, 20:14
|
|
|
Ok, ja ciemna masa mam kolejny problem... Otóż kształt oraz rozmiar LE nie pasuje mi do kształtu i rozmiaru monitora (jeżeli tak można to nazwać) i nie widzę fragmentu dolnej części programu przez co nie mogę np animować tekstur.... -.- powiększam okno programu, pomniejszam, zmieniam rozdzielczość na laptopie ale nic... da się jakoś może zmienić rozdzielczość samego programu ? |
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 03-10-2014, 16:46
|
|
|
LE ma tylko jedną rozdzielczość która wynosi 1024x768. Tak więc trzeba posiadać monitor większy od niej by zmieściło się całe okno. Jeżeli tylko mały fragment dolnej krawędzi nie jest widoczny, to można jeszcze spróbować wyłączyć / ukryć " pasek zadań " ( np. włączyc auto ukrywanie kiedy nie najeżdża się myszką ) |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 04-10-2014, 12:30
|
|
|
Cannibal, ewentualnie w czasie pracy w NGLE użyć kombinacji klawiszy lewy alt + enter. |
|
|
|
|
Cannibal
Nowicjusz
Joined: 30 Sep 2014 Posts: 17
|
Posted: 04-10-2014, 14:08
|
|
|
Ok dzięki, będę próbował, gdyż przez to stoję w miejscu i np. nie mogę oświetlić pokoju... |
|
|
|
|
Cannibal
Nowicjusz
Joined: 30 Sep 2014 Posts: 17
|
Posted: 04-10-2014, 15:12
|
|
|
Działa Dzięki Maati Kolejna seria pytań... -.- Czy da się jakoś obrócić obiekt, aby nie był do góry nogami ??? Oraz co zrobić by kolce wychodziły z ziemi tak jak z założenia mają wychodzić a nie z powietrza ?? Z góry dzięki |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 04-10-2014, 22:35
|
|
|
Quote: | Czy da się jakoś obrócić obiekt, aby nie był do góry nogami ??? |
Jeśli jest to obiekt typu moveable (najprościej mówiąc jeśli można go aktywować) użyj programu Wadmerger, możesz go pobrać z www.skribblerz.com lub www.trsearch.org. Uruchamiasz program, wczytujesz swój zestaw obiektów, otwierasz Animation Editor i tam możesz edytować pozycję obiektu. Na skribblerz, na pewno znajdziesz tutoriale jak używać tego narzędzia.
Quote: | co zrobić by kolce wychodziły z ziemi tak jak z założenia mają wychodzić a nie z powietrza |
Zagadnienie OCB. Zaznaczasz obiekt, wciskasz przycisk 'o' i w nowo otwartym okienku wpisujesz kod który modyfikuje działanie danego obiektu. Tutaj lista OCB: http://www.skribblerz.com/ocblibrary.htm niżej masz teeth spikes. Podpowiem, sprawdź OCB 20. |
|
|
|
|
chris996
Nowicjusz
Joined: 21 Jun 2012 Posts: 14
|
Posted: 20-10-2014, 21:32
|
|
|
Dawno mnie tu nie było, niemniej 2 pytania:
Czy da się zrobić aktywację po zabiciu kilku przeciwników?
Wzoruję się na tym poradniku: http://www.skribblerz.com...baddyswitch.htm
ale switch trigger działa jedynie z jednym przeciwnikiem.
Czy edytor NGLE "gubi" wam tekstury na podglądzie (face edit)?
Przez to teksturowanie jest strasznie irytujące. |
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 20-10-2014, 22:47
|
|
|
Co do drugiego pytania to spróbuj zmienić tryb zgodności w pliku NGLE.exe |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 21-10-2014, 20:50
|
|
|
Na skrypcie można to wykonać bez większych problemów. Większych, bo jedyny jaki napotkałem to bug, gdy gra 'gubi' stan danego przeciwnika po save/load. Ale można to obejść bez większego bólu. Jedynie sugerowałbym być bardziej biegłym w NGLE, ja mogę pomóc, ale implementacja tego wymaga jednak pewnej wiedzy. |
|
|
|
|
chris996
Nowicjusz
Joined: 21 Jun 2012 Posts: 14
|
Posted: 22-10-2014, 16:57
|
|
|
Akurat skrypty nie są moją mocną stroną
Niemniej poszedłem na łatwiznę i zrobiłem to przez użycie rolling ball.
Metoda niezbyt zaawansowana. Najważniejsze, że działa. |
|
|
|
|
Cannibal
Nowicjusz
Joined: 30 Sep 2014 Posts: 17
|
Posted: 30-10-2014, 00:20
|
|
|
Mam pytanie. Jak zmienić dźwięk tekstur ?? Robię custom na levelu "City" i automatycznie tekstury mają dźwięk mokrego podłoża. Chciałbym to zmienić. Zaznaczam tekstrę, wybieram rodzaj dźwięku, klikam OK, lecz tekstury nadal mają swój obleśny dźwięk, lub w ogóle go nie mają. W czym problem ? |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 31-10-2014, 18:26
|
|
|
Cannibal, by mieć pewność, że problemem nie jest to w jaki sposób to robisz, napiszę jak zrobić to właściwie:
1. W prawym dolnym rogu Texture Sounds
2. Wybierasz teksturę.
3. Wybierasz dźwięk z listy.
4. Wciskasz button obok - Assing Sound
5. OK
Jeśli to nic nie da pisz dalej, bo masz śmietnik w wadzie a przez to samplach. |
|
|
|
|
Cannibal
Nowicjusz
Joined: 30 Sep 2014 Posts: 17
|
Posted: 01-11-2014, 22:38
|
|
|
Nie działa :< Wada/wadu (?) nie dotykałem, jest oryginalny z pliku "City"... :< wkurza mnie to niemiłosiernie gdy latając po drewnie słyszę dźwięk mokradeł |
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 02-01-2015, 20:05
|
|
|
Próbuję zrobić, by w trakcie flyby ekran był wypełniony obrazkiem z DEFAULT_SPRITES. O ile opcja PARAM_SHOW_SPRITE działa świetnie, z jakiegoś powodu gra wyłącza sprite za każdym razem, gdy uruchamia się flyby. Ktoś wie jak to naprawić? |
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 02-01-2015, 21:12
|
|
|
Może spróbuj z CUSTOM_SPRITES? |
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 02-01-2015, 21:39
|
|
|
Próbowałem, to samo. |
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 25-04-2015, 23:20
|
|
|
^ Powyższy problem rozwiązany opcją Customize=CUST_TEXT_ON_FLY_SCREEN,ENABLED. Teraz mam następny, związany z samplami. Wydaje mi się, że szczególnie Maati może pomóc, bo on chyba kiedyś sam mi o takiej opcji przypominał.
Otóż chciałem sobie zrobić wentylator z dźwiękiem z TRAOD. Ustawiłem więc w jego miejscu obiekt SOUND, który by dawał zapętlony dźwięk wentylatora. Wszystko ok, tylko że zauważyłem, że w niektórych miejscach dźwięk wentylatora nagle znika, zależnie od ustawienia kamery. Poniższy filmik w pełni to ukazuje:
https://www.youtube.com/watch?v=mVMtzfQLdko
Ktoś wie co z tym zrobić? |
|
|
|
|
chris996
Nowicjusz
Joined: 21 Jun 2012 Posts: 14
|
Posted: 11-06-2015, 22:42
|
|
|
Czy da się zrobić coś takiego, że Lara nie będzie mogła strzelać / wyciągnąć broni
po wejściu na dane pole lub do pokoju?
Nie chodzi mi o ustawienie amunicji na 0. To działa na cały level. |
|
|
|
|
maax_87
Podróżnik
Joined: 17 Sep 2006 Posts: 541 Location: Szn
|
|
|
|
|
Cannibal
Nowicjusz
Joined: 30 Sep 2014 Posts: 17
|
Posted: 04-07-2017, 19:54
|
|
|
Proszę o podpowiedź. Jak zmienić główny motyw dźwiękowy w tle w moim levelu? |
|
|
|
|
|