FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
Własne obiekty 3D
Author Message
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 03-02-2007, 15:27   Własne obiekty 3D

Po wielu latach udało mi się zrobić pierwszy własny obiekt :) Spróbuje jasno opisać co trzeba zrobić, by tego dokonać. Zadanie nie należy do baardzo trudnych ale trzeba trochę posiedzieć nad tym. Nie wszystko jeszcze rozszyfrowałem więc mam nadzieję ze pomożecie. ;)

By stworzyć własny obiekt lub edytować istniejący totrzebne są dwa programy:
Strpx3
Metaseq

Może na przykładzie: :)

Otwieramy Metaseq. Tworzymy sobie obiekt [szczerze mówiąc ten program mnie dobija, ale jest - ale co jest najgorsze - przy wczytywaniu obiektów z TR zmienia ich wielkość.]

Jak wyciągnąć obiekt z TR by go edytować? Bardzo prosto :-) . Otwieramy Strpx'a3, wczytujemy obiekty np.: z City. Wybieramy obiekt, który nas interesuje i wybieramy file -> 'Export DXF'. Zapisujemy i gotowe.

Mamy otwarty Metaseq i dla przykładu wczytujemy obiekt z City - statyczny - np.: kolumnę- (jeszcze nie testowałem innych np.: animating czy czesci Lary - ale na to przyjdzie jeszcze czas :-) .) Wybieramy 'open' -> i wybieramy plik "kolumna.DXF" teraz należy wybrac odpowiednie ustawienia: [screen].


MULTIPLY -jest to wielkość obiektu [wartosc 1 - czyli 1.000, powinna być odpowiednia, ale jesli obiekt jest za mały można trochę większą.] Edytujemy obiekt itd... Teraz czas zapisać nasz obiekt. Wybieramy 'save as' - czas na kolejne ustawienia. [screen]


Zaznaczamy jak na screenie - A najważniejsze jest to by w MULTIPLY zapisać wartość 0,010. [nie wiem na czym to polega ale gdy wartość jest duza obiekt wczytany do strpx'a jest naprawde mały.] i zapisujemy.

Następnie otwieramy Strpx'a3. [mam problem bo nie wiem jak wgrać textury dla naszego nowego obiektu, ale jest inny sposób]. Wybieramy jakiś pakiet obiektów. i teraz wybieramy 'Edit' -> 'Add new empty mesh' i następnie 'file' -> 'import DXF' i wczytujemy nasz obiekt. Mozemy go oteksturować.

I na tym się narazie kończy ponieważ można go zapisać znowu jako "wad". A w room editor nie widać tego nowego obiektu. Dlatego potrzebujemy zapisać go jako "WAS" bodajrze. np żeby wczytać go Wad_Menagerem. heh. :(

EDIT: no tak... xD dla przykładu zrobiłem powiedzmy takie kosmiczne coś:





Jak umieścić własne obiekty w grze: :)

Gdy mamy zrobiony swój obiekt [zapisany w formacie DXF] należy otworzyć Strpix'a3. Należy załadować pakiet np.: 'City'. Jeżeli zrobiliśmy swoją apteczkę należy w pakiecie 'City' odnaleźć "starą apteczkę". Teraz na jej miejsce wstawiamy własną. -> 'import DXF'. Nalezy ją oteksturować i zapisać w strpixsie plik 'city'
[wstawianie własnych obiektów polega na zamianie]

(Jezeli chcemy oddzielić np.: nową apteczkę od całej reszty pakietu obiektów, należy załadować w prog. WadMenager pakiet city w prawym polu i przeniesc apteczkę '<<COPY' do nowej rubryki i zapisać. xD )
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Joined: 15 Oct 2006
Posts: 718
Posted: 03-02-2007, 17:36   

maax_87, napisałeś:
"...Edytujemy obiekt itd..."
hmmmm..... tylko jak edytować :)
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 03-02-2007, 17:56   

otworzyc obiekt w Metaseq i edytowac jego wygląd... chyba ze chodzi jak to zrobic w tym archaicznym przyznam programie? szczerze mówiąc cudów w tym Metaseq nie zrobiłem... jak go rozpracuje to wszystko opisze... a na poczatek radzę trochę sie pobawić w tym programie. :)
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Joined: 15 Oct 2006
Posts: 718
Posted: 03-02-2007, 18:02   

znalazłem coś, xD xD xD wiem jak uwypuklać i kształtować :690:
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 03-02-2007, 20:03   

zrobiłem Larze rogi... coś się morze wykrzesa z tego Metaseq :)

-> do powiękrzenia, przesówania i przękręcania służą opcje move, scale, rot - wystarczy zaznaczyć select i zaznaczyć [płaszczyznę, linię lub punk obiektu] i przesunąć, etc.
-> po zaznaczeniu płaszczyzny i po zaznaczeniu opcji extrd [klikając i przeciągając myszką w dół lub górę] rozciąga się blok - tak zrobiłem rogi pani archeolog xD
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Joined: 15 Oct 2006
Posts: 718
Posted: 03-02-2007, 20:17   

ufff... troche mi to zajeło :)


Maax, wiesz już dlaczego jesłi sie otworzy objekt w strpix3 jest taki mały??
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 03-02-2007, 20:26   

napisałem już na początku: ;)
"Zaznaczamy jak na screenie - A najważniejsze jest to by w MULTIPLY zapisać wartość 0,010. [nie wiem na czym to polega ale gdy wartość jest duza obiekt wczytany do strpx'a jest naprawde mały.] i zapisujemy. "

-> musisz przy zapisaniu wpisać tą wartość. Wtedy obiekt w strpix będą większe. ;)
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Joined: 15 Oct 2006
Posts: 718
Posted: 03-02-2007, 21:03   

maax_87, zobacz:
nie ciekawie to wygląda ;( nie wiem jaka jest tego przyczyna
http://img393.imageshack....4/hfghfgcv2.jpg
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 03-02-2007, 21:20   

jak zrobiłeś ze swój obiekt masz w grze :609: :) . Nie wiem jaka może byc tego przyczna, ale sprawdze jak napiszesz jak to zrobiłes :)
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Joined: 15 Oct 2006
Posts: 718
Posted: 03-02-2007, 21:29   

No przecież zapisałem w strpix3 i podmieniłem w wadmergerze, normalnie


K@T nie sądzę, próbowałem nic nie zmieniać, ale kicha
  
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 03-02-2007, 21:32   

Czy to coś w Inventory nie jest skutkiem tego, że wcześniej zwiększyłeś rozmiar obiektu, żeby był widoczny w Stripixie ??
_________________
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 03-02-2007, 22:27   

fakt, zamiast podmieniac obiekty to ja jako nowe wybierałem. juz ok. :-P

Peet -> u mnie nic nie szwankuje. wczytałem obiekt [nie zmieniałem wielkosci] i przy zapisie multiplu ustawiłem 0,010. no i działa.

EDIT: może spróbuj przy zapisywaniu -> odznacz "Objects name is ex.....".
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 04-02-2007, 00:03   

Jesli zrobiliscie jakies fajne obiekty to dawajcie tu :)
zrobiłem passport z romb raidera 1

DOWNLOAD
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
PaweŁIndyK 
Podróżnik



Joined: 23 Oct 2006
Posts: 738
Posted: 04-02-2007, 10:58   

Kuźwa!!!! Zoole już zrobił apteczki z anniversary ;( ale ja tez zrobie nawet ładniejsze :690: :>

już wiem jak się robi objekty...... dzięki Maax xD xD
 
 
 
PaweŁIndyK 
Podróżnik



Joined: 23 Oct 2006
Posts: 738
Posted: 04-02-2007, 12:02   

zrobiłem dużego medipack-a

wiecie czy w Strpix3 da sie przybliżać objekty???? bo on jest strasznie mały i nie mogę go dokładnie potexturować......pomocy xD


Powiększyło mi apteczke tak jak Peet-owi o co chodzi???

taki fant to chyba na nieśmiertelność :-P xD
http://img130.imageshack....829/mediss8.jpg
 
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 04-02-2007, 16:40   

Dobra, posiedziałem trochę i zrobiłem od podstaw, w pełni sprawny Pushable Block :D (od czegoś trzeba zacząć ;) ).
_________________
 
 
PaweŁIndyK 
Podróżnik



Joined: 23 Oct 2006
Posts: 738
Posted: 04-02-2007, 16:45   

mam problem.... robie model Lary w sukience z tokio i jej tyłek jest za duży



mam nastawione Multiply: 0.020 zmieniłem potem na 0.010 i też wydawało się za duże
POMOCY MAAX K@T :aaa: xD
 
 
 
ja-marta 
Obieżyświat



Joined: 09 Oct 2006
Posts: 793
Posted: 04-02-2007, 19:14   

maax_87 wrote:
Jesli zrobiliscie jakies fajne obiekty to dawajcie tu

ja zrobilam drzwi z Nepalu, tzn. tylko pooteksturowalam dubbledoors:


ponizej macie plik do sciagniecia :) enjoy
 
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 04-02-2007, 19:46   

no widzę ze się rozkręca, fajnie xD
-> ja-marta juz pobieram ;)

Paweł -> spróbuj przenieść 'tylek' do metaseq nie zmieniając parametrow... spróbuj zmniejszac i zapisywać [ 0.010 ]jako inny. tak robiłem z paszportem bo był za mały. ;) troche meczace przyznam :(
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 04-02-2007, 20:48   

zrobiłem małą apteczkę z anniversary [sorka Paweł :-P :> ]

najtrudniej było oteksturować i zmienic połozenie bo w levelu do połowy wnikała w podłogę...
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Joined: 15 Oct 2006
Posts: 718
Posted: 05-02-2007, 11:35   

maax_87, wcześniej napisałeś, że jeśli zrobimy jakieś fajne objekty, to żeby dawać je tu.... Człowieku daj nam szansę!!! Przy twoich objektach te moje to badziewie!!! :)
Właśnie skończyłem teksturować swoją. :-P

(wstyd)
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 05-02-2007, 12:19   

eeee... dobra jest ;) moze tylko tą jasną texturę zrób większa to bedzie miała lepsza jakość i moze ciut ciemniejszą i będzie git xD

-> ok dodam jeszcze tylko flary i narazie nie dodaje :-P

flary do ściągnięcia :]
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Joined: 15 Oct 2006
Posts: 718
Posted: 05-02-2007, 13:01   

maax_87, wiesz już jak można wczytać własne tekstury do strpix3??
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 05-02-2007, 16:43   

Peet -> musisz wybrać teksture z okna, zaznaczyć i zapisać - naciskając 'EXPORT'. Textura zostanie zapisana [jako bmp.]
[nie mozesz powiększać rozmiaru textury bo jak ja ponownie wczytasz do strpix'a to zrobią sie paskuudne paski, musi mieć taką samą rozdzielczość.]
Teraz w strpixe zaznaczasz 'IMPORT' i wybierasz swoją zmienioną texture. ;)
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Joined: 15 Oct 2006
Posts: 718
Posted: 05-02-2007, 17:03   

Nie chodziło mi o to, bo o tym akurat wiedziałem.
Ja chcę samemu sobie poukładać tekstury, a nie podmieniać na tych, które już są w objekcie ;)
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo