Fabuła SotTR - temat spoilerowy |
Author |
Message |
Cez
World of Tomb Raider
Joined: 12 Dec 2003 Posts: 3731 Location: Tczew/3city
|
Posted: 11-09-2018, 21:10 Fabuła SotTR - temat spoilerowy
|
|
|
Temat dla osób, które UKOŃCZYŁY Shadow of the Tomb Raider lub dla takich, którzy nie boją się spoilerów.
Co Wam się podobało, a co nie w fabule TR11? |
_________________
|
|
|
|
|
Cez
World of Tomb Raider
Joined: 12 Dec 2003 Posts: 3731 Location: Tczew/3city
|
Posted: 20-09-2018, 19:32
|
|
|
Jeśli chcecie zobaczyć prawdziwe zakończenie Shadow of the Tomb Raider, to znajdziecie je tutaj >> https://www.youtube.com/watch?v=V9JE8J4HgD4
Więcej o tym piszemy w newsie na stronie http://laracroft.pl
O różnicach pomiędzy prawdziwym zakończeniem a tym alternatywnym przeczytacie poniżej. Treści te ukryliśmy pod guzikiem „spoiler”.
[spoiler:eabfaffdd8]- widzimy, że w prawdziwym zakończeniu wyremontowane wnętrze Croft Manor jest ciemniejsze niż w zakończeniu nadpisanym,
- Winston w prawdziwym zakończeniu kuśtyka, co jest nawiązaniem do jego żółwiego chodu z gier TR2 i TR3,
- na okrągłym stoliku leżą podwójne pistolety – czyli broń, której tak bardzo domagali się fani. Twórcy twierdzą, że słuchają fanów – najwyraźniej w tym przypadku chcieli posłuchać, ale nagle zmienili zdanie,
- koperta z listem wysłanym przez Jacqueline Natlę do Lary z Kalkuty z budynku zwanego Scion Tower. Ten detal zmieniłby wszystko. Okazuje się, że twórcy chcieli zgrabnie połączyć linię czasową epoki reboota z klasycznymi grami z serii Tomb Raider. W prawdziwym zakończeniu mieliśmy do czynienia z łącznikiem – Lara bierze list Natli do ręki i dzięki jego treści postanawia wybrać się do Kalkuty w Indiach, aby wysłuchać propozycji Natli. Jak wiemy, właśnie tak rozpoczynały się gry TR1 i TR Anniversary.
Podsumowując – pierwotnie twórcy chcieli połączyć obie linie czasowe. Niewykluczone, że w ostatniej chwili dostali zielone światło na kolejne przygody Lary z epoki reboota, co mogłoby być sprzeczne z jej przejściem w klasyczną Larę z TR1.[/spoiler:eabfaffdd8] |
_________________
|
|
|
|
|
MaXoR
Praktykant
Joined: 08 Jan 2016 Posts: 126 Location: Via Caravelli
|
Posted: 21-09-2018, 12:46
|
|
|
Smaczek jest bardzo fajny ...
i na pewno świadczy o tym, że ten nowy zespół z dużym szacunkiem podchodzi do klasyków i całego dorobku serii. Ale jeżeli dobrze się zastanowić ... to każdy byłby ciekaw - co zatem dalej z przyszłymi grami - jakieś kolejne Anniversary? To jak w takim razie rozumieć epizod Legend? Wątpię również aby Square, tak w linii prostej, zgodziło się na bezpośrednie nawiązanie do gier (oraz pewnej osi wydarzeń) z czasów Core Design. Nie wspominając o tym, że cała ta historia z Trójcą została trochę bezpłciowo ... zakończona ... (?) |
_________________ No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉 |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 21-09-2018, 16:03
|
|
|
Owszem, fajny smaczek... i nic więcej. Na pewno nie powód do wpadania w depresję i robienia z tego nie wiadomo jakiej afery Jak dla mnie, to poprawione zakończenie nie zmienia w żaden sposób ani wydźwięku historii, ani też niczego nie przekreśla w kwestii kolejnych gier.
Już w końcówce TR2013 Lara miałą dwa pistolety i niczego to nie zmieniło. Z powodzeniem mogą zignorować nawet to co pokazali teraz, jeśli uznają to za stosowne.
Same nawiązania to fanservice podawany łopatą, więc nie mam żadnego problemu z tym, że ostatecznie to wycięli. Natomiast wracanie do Natli i historii z TR1 po raz trzeci to byłoby już chyba trochę za dużo. |
_________________
|
|
|
|
|
MaXoR
Praktykant
Joined: 08 Jan 2016 Posts: 126 Location: Via Caravelli
|
Posted: 23-09-2018, 14:55
|
|
|
W zasadzie nie ma tu czego specjalnie komentować...
ale zaglądając tu mimochodem dzisiaj, to jedna rzecz wydała mi się trafna:
K@t wrote: | Same nawiązania to fanservice podawany łopatą, (...) |
Nie można bowiem wykluczyć, że to po prostu swoista prowokacja - taka celowa zagrywka - coś się "wymsknęło". U wielu fanów wywoła to z pewnością poruszenie, a firmie parę punktów reputacji przybędzie ... bo (mniejsza o jakąś logikę lub pieniądze) czyż nie myśli przede wszystkim o graczach? |
_________________ No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉 |
|
|
|
|
Kaczmarek35
Student
Joined: 10 Mar 2018 Posts: 41
|
Posted: 24-09-2018, 09:51
|
|
|
Patch celowo usuwał to zakończenie.
Widocznie dla Crystal Dynamis czy Square Enix nie jest na rękę,
by reboot miał coś wspólnego z klasycznymi częściami.
Lara w TR 1 miała ok 30-stki, a w kontynuacjach jeszcze więcej.
A w tej trylogii ma dopiero 18-20 lat. Mogliby pokazać w kolejnych sequelach jej przygody z czasów, gdy miała 21-30 lat.
Ale z tego co wiem to ten reboot (trylogia) zupełnie odcina się od wcześniejszych części 1996-2008. Nie chcą twórcy byśmy traktowali te gry jako prequele znanych nam starszych części, bo pewnie kolejne kontynuacje rebootu będą podążały własną ścieżką. A tak mogliby znów dotrzeć do ślepej uliczki - momentu jej przygód z TR 1-8, a przecież remaków oni nie mają zamiaru tworzyć po tym jak Anniversary sprzedał się w niezadowalającej ilości kopii i wycofali z planów Anniversary II (remake TR II) |
|
|
|
|
MaXoR
Praktykant
Joined: 08 Jan 2016 Posts: 126 Location: Via Caravelli
|
Posted: 24-09-2018, 15:53
|
|
|
Kaczmarek35 wrote: | Patch celowo usuwał to zakończenie.
Widocznie dla Crystal Dynamis czy Square Enix nie jest na rękę,
by reboot miał coś wspólnego z klasycznymi częściami. |
To, że usuwał ... to doskonale wiadomo.
I tak samo z resztą wiadomo, że wiele innych rzeczy także nie bardzo do siebie w tym układzie pasuje. Chodzi natomiast o podtekst - czemu ewentualnie miałoby to służyć, bo że ktoś się "pomylił" jest mocno naciągane ... |
_________________ No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉 |
|
|
|
|
krtomb
WoTR Team
Joined: 25 Nov 2006 Posts: 1097 Location: Helheim
|
Posted: 26-09-2018, 19:54
|
|
|
Z innej beczki. Ostatnio przejrzałem obsadę gry i okazuje się, że nowy Tomb Raider ma - nie wiem na ile przypadkowy - związek z serią Mumia z 1999 roku.
Chodzi mi mianowicie o postać Unuratu, która przypadła w roli nikomu innemu jak Patricii Velasquez - grającej Anck-Su-Namun w dwóch pierwszych (i jedynych słusznych) częściach Mumii z Rachel Weisz i Brendanem Fraser'em w rolach głównych.
Od pierwszej cut-scenki postać Unuratu zarówno w głosie jak i w twarzy wydała mi się znajoma i moje pierwsze skojarzenie skierowało się właśnie na jej osobę. Sądzicie, że to celowy zabieg czy przypadkowy casting? Bo nie wydaje mi się by był to przypadek |
_________________ "In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!" |
|
|
|
|
01anka
Nowicjusz
Joined: 31 Jan 2008 Posts: 14
|
Posted: 23-12-2018, 21:28
|
|
|
Dla mnie to najsłabsza z trylogii. Klimat w grafice cudny ale kiepski w scenariuszu. Ukryte miasto, tak jak wielu innych, oceniam kiepsko. Bo - za duże i za dużo ograniczeń.
Kocham Tomb Raidera od 1996r. i dałabym się "pchlastać" za unikatowość tej gry. Do czasu. Ale w 2013 roku odżyła moja wiara w TR! Parę lat później AC. Też mnie uwiódł. Ale do rzeczy, niestety, SoTR zdecydowanie przegrywa z AC Origins i, myślę, że z Odyssey, też. Dlaczego? Ano dlatego, że zaczyna "udawać" AC, ale świat z TR jest "tyci, tyci" w porównaniu do AC. O swobodzie działania nie wspomnę. Aaaa... a kasa ta sama. Dla mnie TR 2013 i Rise tysiąc razy lepsze. Ale AC... niestety dużo lepszy. Moim zdaniem. |
_________________ "Wszystko wskazuje na to, ze myliłyśmy się. Tyranozaury były padlinożercami." prof. Jack Horner |
|
|
|
|
MaXoR
Praktykant
Joined: 08 Jan 2016 Posts: 126 Location: Via Caravelli
|
Posted: 24-12-2018, 17:02
|
|
|
@01anka:
Ja też uważam, że te nowe Tomb Raidery mają za dużo ograniczeń - w sensie swobody działania - można to nawet czasami nazywać prowadzeniem gracza na smyczy. Ba... mają także szereg innych wad, a ponieważ jest to tzw. wątek spoilerowy... to myślę, że możesz śmiało napisać o tym coś więcej. Raz bowiem mówisz, że jest za duże, a następnie ... "tyci, tyci" ... ja rozumiem, że masz tu ma myśli porównanie z AC. Ale na takiej zasadzie, to grę można porównywać nawet z np. Symulatorem Kozy jeżeli komuś (jak raz) się spodobało. AC Origins reprezentuje bowiem zupełnie inny styl, jest to tzw. sandboxowy role-play w którym całe środowisko zintegrowane jest z głównym wątkiem na trochę innym poziomie i oczywiste wówczas, że są w tym rzeczy podobne - przygodowa gra akcji, polowanie, elementy craftingu itd. Jednakże tego typu konstrukcji (otwartego świata) nie da się w linii prostej porównywać w zasadzie z żadną grą z całej serii TR. Ważne natomiast jest to... ile współcześnie mamy/zostało Tomb Raidera w Tomb Raiderze. Wesołych Świąt! |
_________________ No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉 |
|
|
|
|
01anka
Nowicjusz
Joined: 31 Jan 2008 Posts: 14
|
Posted: 21-04-2019, 01:36
|
|
|
no to odpowiadam, co prawda są kolejne święta, ale co tam!
"świat ograniczony|" - bo nie mogę wleźć na każdą skałkę i w każde krzaki. A AC Origins, mogę.
Bo "miasto za duże" bo za duże. Biegasz tam i z powrotem w ściśle określonym porządku. Gdzie te klimaty w których mogłam poleźć i polec, często, ale to ja wybierałam i nie na zasadzie: "nie zaznaczymy ci krawędzi (itp) na biało, ojej! to trudne! ojej!" W TR tego nie ma (nie powinno być). I poproszę o to.
|
_________________ "Wszystko wskazuje na to, ze myliłyśmy się. Tyranozaury były padlinożercami." prof. Jack Horner |
|
|
|
|
MaXoR
Praktykant
Joined: 08 Jan 2016 Posts: 126 Location: Via Caravelli
|
Posted: 21-04-2019, 23:13
|
|
|
01anka wrote: | ;( no to odpowiadam, co prawda są kolejne święta, ale co tam!
|
Noo... to mamy rozmowy iście świąteczne: grudzień-kwiecień
I całkowicie jest to prawda - świat jest ograniczony - absolutnie w każdej tego typu grze, różny jest natomiast stopień integracji owego świata ... na zasadzie: "coś-za-coś". W przypadku natomiast Tomb Raiderów cały sekret i zarazem siła (uroku) gry tkwi przede wszystkim w konstrukcjach lokacji. A wspominałem o tym m.in w wątku RotTR - wrażenia z gry - na moment aktualny bliżej jego końca. Być może doczekamy przygód z Larą w środowisku równie wielkim jak np. GTA (czego sobie i innym serdecznie bym życzył) gdzie powiedzmy równolegle będzie istniał taki sam świat podziemny, z pełną swobodą wzajemnego przenikania i imponującą szczegółowością graficznych detali ... ale póki co ... takiej "hameryki" jeszcze nie ma. |
_________________ No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉 |
|
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You cannot download files in this forum
|
Add this topic to your bookmarks Printable version
|
© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku
Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.
phpBB by
przemo
| |
|