The Elder Scrolls (seria) |
Author |
Message |
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 24-02-2013, 19:43
|
|
|
Quote: | Aha, a więc wszystko ma swoje wyjaśnienie! To dobrze, bo bałem się, że będzie tak jak z Cyrodiil w Obku, którego wystrój nie ma nic wspólnego z LORE TES Arena-Morrowind. Ok, ja już też tutaj skończyłem. |
To był jeden z problemów Obli - bezpłciowość. To nadal bardzo dobra gra, nie ukrywam, ale jednocześnie świat jest strasznie sztuczny, płaski i nijaki. Skyrim to totalne tego przeciwieństwo (chociaż wiadomo - już bardziej specyficznie niż w Morrowindzie nie będzie).
Solstheim w Dragonbornie to mieszanka stylów typowo nordyckich oraz wpływów Redoran i Telvanni. Przy czym jak już wspominałem, taka czy siaka architektura nie wzięła się tam z dupy i wszystko jest sensownie wyjaśnione. Owszem, to głównie fanservice, ale w najlepszym wydaniu No i soundtrack z Morrowinda nie do pobicia. Powrót na Vvardenfell odpadał, więc jest namiastka w postaci Solstheim. |
_________________
|
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 24-02-2013, 20:00
|
|
|
Nie tylko bezpłciowość, ale również bardzo luźno oparty na oryginalnym lore świat, którego wygląd nijak nie miał się do tego co było opisywane przez Bethesda. Teraz będę pisał z pamięci, ale jeśli dobrze mi się wydaje, Cyrodiil miało być krajem o ciepłym klimacie i z architekturą przypominającym Rzym. Imperial City miało być mlekiem i miodem płynącą metropolią, co miało być widać po przepełnionych złoceniami budynkach. W grze dostaliśmy wprawdzie jakąś namiastkę Rzymu, ale chyba już splądrowanego, z kolei klimat i architektura bardziej przypominały wiecznie rozmokłą Brytanię.
Mimo to prawdą jest, że Oblivion to dobra gra - powiedziałbym nawet, że bardzo. Świat jest wprawdzie nudny i zwyczajny do bólu, ale lasy, niektóre góry albo miasta z pewnością to rekompensują. No i do tego dochodzą zadania gildii, które imo są naprawdę lepsze w stosunku do Morrowinda.
Powiem nawet, że cieszę się, że ja zacząłem serię właśnie od Obliviona. Jest to świetne wprowadzenie do świata - fabuła, grafika i muzyka są ok, podobnie gameplay. Prawda, jest monotonny, ale jeśli się robi zadania poboczne to nie jest źle. No i zawsze potem zostają Morrowind i Skyrim, a to wisienki na torcie. |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 24-02-2013, 20:15
|
|
|
Kika twierdziła (chyba się zna, nie wiem ) że Cyrodiil niby właśnie miało taką zieloną Brytanię przypominać. Inna sprawa, że Imperial City jest puste i nudne (abstrahując już od architektury) i jak sam mówisz - inne miasta poniekąd to rekompensowały. Na PC zresztą powychodziły fajne mody ożywiające stolicę - muszę wypróbować w końcu.
Podejrzewam, że Bethesda za bardzo zapatrzyła się wtedy na filmowego LoTRa i w efekcie obdarła tę odsłonę TES z jakiegoś indywidualnego charakteru. Rozumiem wprawdzie, że dla niektórych klimat i wygląd świata w Morro to mogła być trauma, ale w Obli Bethesda pojechała znowu w drugą stronę.
Swoją drogą to trochę to zabawne, bo niby z jednej strony Cyrodiil jest nużące, ale z drugiej sporą krzywdę grze wyrządziła opcja szybkiego przemieszczenia się i podręczny GPS. Wtedy to już w ogóle odechciewało się czasem łazić po mapie i tylko się przeskakiwało z punktu A do B. Fakt, niby w Skyrim jest to samo, ale tutaj mapę eksploruję z przyjemnością.
I znowu, wiem że dla niektórych brak tych opcji mógł być w Morro katorgą, ale dla mnie to znowu był plus tamtej odsłony - błądzenie po pustkowiach by w końcu trafić na jakąś wioskę, bezcenne. |
_________________
|
|
|
|
|
Kika
Praktykant
Joined: 26 Feb 2004 Posts: 178 Location: Isle of Dogs
|
Posted: 24-02-2013, 20:39
|
|
|
K@t wrote: | Kika twierdziła (chyba się zna, nie wiem ) że Cyrodiil niby właśnie miało taką zieloną Brytanię przypominać. |
Gdzie ja takie wierutne bzdury twierdziłam? Oryginalne Cyrodiil to była dżungla i wielkie miasta.
Quote: | Cyrodiil is the cradle of Human Imperial high culture on Tamriel. It is the largest region of the continent, and most is endless jungle. The Imperial City is in the heartland, the fertile Nibenay Valley. The densely populated central valley is surrounded by wild rain forests drained by great rivers into the swamps of Argonia and Topal Bay. The land rises gradually to the west and sharply to the north. Between its western coast and its central valley are deciduous forests and mangrove swamps. |
http://www.uesp.net/wiki/Lore:Provinces_of_Tamriel
Retcon imo nastąpił ponieważ Bethesda (i Microsoft) potrzebowali system sellera dla 360, a tych nie stać na eksperymenty. Stąd pierdółkowata, bezpieczna, klasyczna 'zielona Brytania'.
A dalsze retcony w TESO to w ogóle pier**** w **** zardzewiałym gwoździem. |
_________________ Morporkia! Morporkia!
Morporkia owns the day!
We can rule you wholesale
Touch us and you'll pay! |
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 24-02-2013, 22:39
|
|
|
K@t wrote: | Na PC zresztą powychodziły fajne mody ożywiające stolicę - muszę wypróbować w końcu. |
Nie tylko dla stolicy, ale wszystkich miast. Ja osobiście nigdy z nich nie korzystałem, bo miasta same w sobie są ok. Za to Unique Landscapes is a must. Gra z tym modem wygląda po prostu przecudnie.
To, co zawsze doceniałem w grafice Obliviona, to jego specyficzna delikatność świata, jeśli rozumiecie co ma na myśli. Całość przedstawiała spokojny, nieco melancholijny obraz potęgowany przez niesamowity soundtrack Jeremyego Soulea. Oblivion również posiadał wg mnie najlepsze efekty pełnoekranowe. W większości gier tyle jest bloomów, HDR'ów i Bóg wie czego jeszcze, że pod taką tapetą właściwie nie widać samego świata. W Oblivionie shadery te były wyraźnie tylko dodatkiem, który jednak świetnie komponował się z i tak ładnymi modelami(pomijam modele ludzi). Nie znalazłem żadnej innej gry, która by tak ładnie i tak subtelnie je wykorzystywała. Brakuje mi tego w Skyrimie, którego niepotrzebne efekty są męczarnią dla oczu, a bez których gra wygląda nawet gorzej.
A Fast Travel mi osobiście nigdy nie przeszkadzał. Tak, podczas wykonywania wątku głównego bądź misji gildii właściwie ani razu nie pojechałem do celu z pomocą konia. Za to później, jak już skończyłem wszystkie zadania do zdobycia w miastach bardzo przyjemnie było tak pojechać od czasu do czasu w podróż po może i monotonnym, ale i tak bardzo przyjemnym świecie Obliviona. W Morrowindzie za to szału dostawałem na niższych levelach, bo postać była tak powolna, że przebiegnięcie Balmory zajmowało pół godziny. No, może trochę przesadzam.
Co do TESO, to dużo jest takich nieścisłości? Nie śledziłem za bardzo tematu a i na lore TES aż tak bardzo się nie znam, ale jest czym się niepokoić? |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 25-02-2013, 04:57
|
|
|
Gdy grałem jakiś czas po premierze (jak się komp zupgrade'ował) to Oblivion zrobił na mnie olbrzymie wrażenie. Zresztą technicznie ten świat jest okej i designersko w sumie też. Szkoda tylko, że poza głównymi lokacjami nie ma sensu tam gdziekolwiek zaglądać. Ayleid Ruins wyglądają identycznie, to samo wszelkie inne budowle. Jakiegoś mniejszego questa nie uświadczysz.
Gdyby Cyrodiil wypełnić zawartością tak, jak to miało miejsce w Skyrim, to byłby ideał.
Nie wiem jak jest z TESO, bo też się tym nie interesowałem w ogóle. Na paru materiałach które widziałem było różnie, ale szczerze - w większości miało to styl pierwszego lepszego fantasy. Nie wiem jak wypadku reszty.
Quote: | Gdzie ja takie wierutne bzdury twierdziłam? Oryginalne Cyrodiil to była dżungla i wielkie miasta. |
Mówiłaś dokładnie w zeszłym roku, jak znowu ogrywałem Obli i narzekałem na to, że ciągle tam pada. Mówiłaś wtedy że Cyrodiil ma być właśnie taką deszczową pseudo Anglią. Chyba że przez "ma być" miałaś na myśli to co ostatecznie do gry trafiło, a nie pierwotne założenia
Quote: | The densely populated central valley is surrounded by wild rain forests drained by great rivers into the swamps of Argonia and Topal Bay |
Czyli to co mówiłem Moda na LOTR + dość ciężki w odbiorze Morro i wyjechali ze sztampowym do bólu światem. W sumie zabawne z perspektywy czasu, bo wychodzi na to że jednak znakomita większość grających wolałaby klimaty w stylu Morka, niż to co oferuje masa innych cRPG, jak Gothiki chociażby. |
_________________
|
|
|
|
|
Kika
Praktykant
Joined: 26 Feb 2004 Posts: 178 Location: Isle of Dogs
|
Posted: 25-02-2013, 11:06
|
|
|
K@t wrote: |
Mówiłaś dokładnie w zeszłym roku, jak znowu ogrywałem Obli i narzekałem na to, że ciągle tam pada. Mówiłaś wtedy że Cyrodiil ma być właśnie taką deszczową pseudo Anglią. Chyba że przez "ma być" miałaś na myśli to co ostatecznie do gry trafiło, a nie pierwotne założenia :p
|
To była chyba moja zła (dobra?) siostra bliźniaczka bo to nieprawda. Nieważne.
A co do TESO, nie polecam czytać szczegółów bo szkoda nerwów. |
_________________ Morporkia! Morporkia!
Morporkia owns the day!
We can rule you wholesale
Touch us and you'll pay! |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 25-02-2013, 13:37
|
|
|
To obstawiamy jako następnego TESa? :> |
_________________
|
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 25-02-2013, 17:27
|
|
|
Jeżeli chodzi o Gothica to zależy o której cześci mówimy. G1 jest rzeczywiście mroczny, szary i ponury pod każdym względem. Ale w takim Gothicu 2 cała wyspa Khorinis ( nie licząc Górniczej Doliny, bo ta pozostała taka jak w G1 albo i stała się nawet mroczniejsza ) to już błękitne niebo, zielona trawka, itd. , podobnie jak w G3. Jednakże G2 posiada tak jak G1 dosyć mroczną fabułę i zachodzą wtedy ciekawe kontrasty, np. poszukiwacze wśród pięknych zielonych lasów , i to mi się właśnie podoba w tej części.
|
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 25-02-2013, 19:01
|
|
|
Wróć, wróć, wróć.
Mój skrót myślowy - pisząc o Gothicu miałem na myśli oczywiście trójkę i poniekąd dwójkę (chociaż ona ma klimat przekozacki). Zresztą i tak chodziło mi jedynie o sam DESIGN, czyli, typowe zielone średniowiecze. To nie miało być wytknięcie wady, tylko wykazanie że Obli zatraciło unikalny charakter serii TES.
Senkju |
_________________
|
|
|
|
|
Piterek
Praktykant
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 126
|
Posted: 25-02-2013, 19:34
|
|
|
Tak też myślałem, ale musiałem poruszyć ten temat dla pewności. Jak widać Gothic wiecznie żywy i niemalże święty tutaj, w Polsce
Co do Imperial City to najbardziej mi się kojarzy z jakimiś elfickimi miastami z LotRa. Szkoda tylko, że sprawia wrażenie, jakby było robione metodą kopiuj/wklej.
Z serii TES najpierw próbowałem Obliviona, ale ten szybo mnie odrzucił, potem grałem już dłużej w Morrowinda (ach, ta muzyka w menu ), a najdłużej w Skyrim. Oczywiście nie doszedłem nawet do połowy wątku głównego, nie odkryłem sporej części mapy, ale już mi się cała gra przejadła. 120 godzin to sporo
I tu pytanie - czy Solstheim z Dragonborna różni się znacznie od Skyrim klimatem, muzyką, widokami? Z chęcią bym wypróbował dodatek, ale samego Skyrima mam już dość |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 25-02-2013, 19:36
|
|
|
Quote: | I tu pytanie - czy Solstheim z Dragonborna różni się znacznie od Skyrim klimatem, muzyką, widokami? Z chęcią bym wypróbował dodatek, ale samego Skyrima mam już dość |
Różni
Połowa wyspy to generalnie typowy zimowy klimat, chociaż na swój sposób wyjątkowy. Druga połowa, to już to co znamy z Morrowind. Surowy krajobraz, dość obca fauna i flora, charakterystyczna architektura.
Poza tym Solstheim jest na tyle duże, żeby można było z przyjemnością eksplorować, ale na tyle małe, żeby się nie przejadła.
Dwa screeny na zachętę:
http://static.skyrim.nexu...-1360095298.jpg
http://sarahtherebel.file...rn-mushroom.jpg |
_________________
|
|
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 25-02-2013, 19:38
|
|
|
To bardzo interesujące, bo mi się Imperial City kojaży z filmowym Minas Tirith ( Białe miasto ), jestem nawet skłonny uwierzyć że twórcy gry sie właśnie na nim poniekąd wzorowali |
|
|
|
|
Piterek
Praktykant
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 126
|
Posted: 25-02-2013, 19:44
|
|
|
Krajobraz z Morrowinda? No to będę się musiał na poważnie zastanowić nad kupnem, dzięki
W najbliższym czasie jednak tylko Tomb Raider
ADR wrote: | To bardzo interesujące, bo mi się Imperial City kojaży z filmowym Minas Tirith ( Białe miasto ), jestem nawet skłonny uwierzyć że twórcy gry sie właśnie na nim poniekąd wzorowali |
Taaa, tyle że Minas Tirith jest jednak na szczęście nie aż tak poukładane i przez to ciekawsze. |
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 25-02-2013, 19:58
|
|
|
K@t wrote: | Mój skrót myślowy - pisząc o Gothicu miałem na myśli oczywiście trójkę |
No ja myślę! Już Cię chciałem o herezje posądzić.
Gothic 2 w istocie miał cukierkowy świat i niby zatracił ten brudny klimat jedynki, ale o dziwo wcale to nie przeszkadzało. Ba, jak się z takiego uroczego Khorinis przeszło to zrujnowanej Górniczej Doliny to właściwie była to szokująca różnica, nawet dla kogoś, kto już grał w jedynkę. Mam tu na myśli ten klimat kompletnie opuszczonej, zniszczone, wypalonej ziemi, który mnie osobiście kompletnie zauroczył. Właściwie osobiście uważam, że w przypadku G2 taka zmiana klimatu w Khorinis wyszła tylko na dobre, ponieważ to właśnie dzięki temu Górnicza Dolina wydała się jeszcze bardziej ponura i depresyjna.
Wracając jeszcze do Obliviona. Właściwie to ten brytyjski klimat imo idealnie pasowałby w High Rock; w końcu Daggerfall miał podobnie klasyczny wygląd. I tu szkoda, że zdecydowali się jednak zrobić Cyrodiil. Zrozumiałbym, gdyby chodziło o rozmiary mapy, w końcu Daggerfall rozmiarami odpowiada Wielkiej Brytanii ale w robieniu TESO jakoś im to nie przeszkadza. |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 25-02-2013, 20:59
|
|
|
Chociaż tyle, że w Skyrim poszli na kompromis - nie ma takiej sztampy jak w Obli, ani też odpałów jak w Morro, ale i tak jest świetny, unikalny klimat. Ja w Skyrim jestem zabujany od dnia premiery i dalej mi nie przechodzi - cudownie zaprojektowana i wykonana kraina.
I przemawia do mnie 1000x bardziej, niż wymuskane wyspy z Far Cry 3 |
_________________
|
|
|
|
|
janek04
Podróżnik
Joined: 05 Jan 2008 Posts: 499 Location: London
|
Posted: 26-02-2013, 09:20
|
|
|
Moim zdaniem Skyrim jest metny. Nudne postacie, Miasta malutkie, Swiat troche pusty i misje ciagle takie same. Ja ciagle nie rozumiem jak ta gra mogla miec oceny przekroju 9-10. Morrowind uwielbiam i lubie Obliviona ale Skyrim jest taki jak GTA 4, uproszczony do bolu. Teraz czekam na TES online i mam nadzieje ze bedzie lepszy niz ten Skyrim. |
_________________
|
|
|
|
|
Harrolfo
Nowicjusz
Joined: 18 Feb 2013 Posts: 21 Location: Wejherowo
|
Posted: 26-02-2013, 12:01
|
|
|
Zgadzam się całkowicie.
Skyrim jest niezły. TYLKO niezły. W małych dawkach może bawić, ale nie jest to moim zdaniem "główny" tytuł do zainstalowania na dysku. Brakuje mi w tej grze jakiejś fabuły, ciekawych postaci, klimatu.
Jedyne, co Skyrim według mnie może zaoferować to lokacje i rozwój postaci. |
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 26-02-2013, 12:42
|
|
|
Co do uproszczeń to jest to problem wszystkich ostatnich RPGów. Obecnie usuwane są elementy rozbudowujące rozgrywkę, a często i fundamentalne, ikoniczne dla serii. W TES stopniowo usuwano różnice między klasami, w Gothicu wywalono znaną wszystkim interakcję z otoczeniem i sposób nauki a Two Worlds 2 przerzuciło się z otwartego świata na malutkie wysepki(tu akurat grze wyszło na dobre).
Mimo to Skyrim zasługuje na uwagę choćby dlatego, bo w obecnych czasach odbił się od wszechobecnych piratów czy wysp brytyjskich i wrócił do surowego klimatu Morrowinda. Szkoda tylko, że wątek główny to podrasowana kopia Obliviona. I znowu gildie okazują się znacznie ciekawsze. |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 26-02-2013, 16:39
|
|
|
Nie zgadzam się z ani jednym zarzutem. Tzn inaczej - jak mówi pmkk, część z nich można odnieść do KAŻDEGO TESa, z Morrowindem włącznie.
Skyrim ma przecudowny świat, świetne questy, fantastyczny klimat (zarzut odnośnie jego braku to dla mnie kosmos) i po prostu setki godzin nieskrępowanej zabawy. Fabuła w porównaniu z Obli jest o wiele bardziej ciekawa i zajmująca i przynajmniej po wykonaniu paru sidequestów nie zapominam o co chodzi w wątku głównym.
Oceny jak najbardziej zasłużone, bo takie gry jak Skyrim to perełki. |
_________________
|
|
|
|
|
janek04
Podróżnik
Joined: 05 Jan 2008 Posts: 499 Location: London
|
Posted: 26-02-2013, 19:57
|
|
|
Zgadzac sie nie musisz ale to nie znaczy ze to nie prawda . Skyrim jest sredniakiem ktory nic nowego nie wnosi, przez pierwsze 6h jest spoko ale pote flaki z olejem. 160h spedzilem w tej grze i nie jestem zachwycony. |
_________________
|
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 26-02-2013, 20:35
|
|
|
Skoro średniak, to ja nie wiem co Ty robiłeś w tej 160h. |
_________________
|
|
|
|
|
Piterek
Praktykant
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 126
|
Posted: 26-02-2013, 21:19
|
|
|
No to pewnie po tych 160h Ci się przejadł i to nieźle. Może fabuła i dialogi nie są najwyższej jakości, ale Skyrim może się pochwalić wspaniałym światem (wcale nie jest pusty), ładnymi widokami (nawet jeśli grafika od strony technicznej nie jest jakaś wspaniała), świetną otoczką artystyczną no i oczywiście nordyckim klimatem. A najważniejsze jest w nim eksplorowanie krainy przepełnione przygodami, w jakich bierze udział nasz "adventurer" |
|
|
|
|
janek04
Podróżnik
Joined: 05 Jan 2008 Posts: 499 Location: London
|
Posted: 26-02-2013, 22:09
|
|
|
Przez te 60 godz zaczynalem gre od nowa bo mi cos nie pasowalo, duzo czasu tez mi zajelo moddowanie. Duzo czasu tez gralem na sile bo myslalem ze gra nabieze coloru ale niestety tak sie nie stalo, a i 160h na aRPG to malo gdzie w GW2 mam ponad 600 |
_________________
|
|
|
|
|
Piterek
Praktykant
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 126
|
Posted: 26-02-2013, 22:21
|
|
|
Tyle że GW2 to MMORPG, więc nie ma nawet co porównywać. 160 godzin na single-playerowego RPGa to jak dla mnie bardzo dużo. W żadnego RPGa nie grałem dłużej niż w Skyrima (no chyba że by zsumować wszystkie przejścia Gothica ). |
|
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You cannot download files in this forum
|
Add this topic to your bookmarks Printable version
|
© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku
Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.
phpBB by
przemo
| |
|