Problemy techniczne |
Author |
Message |
Cez
World of Tomb Raider
Joined: 12 Dec 2003 Posts: 3731 Location: Tczew/3city
|
Posted: 11-09-2018, 21:09 Problemy techniczne
|
|
|
Miejsce na opisywanie i rozwiązywanie problemów związanych z PC-ową wersją TR11 - oby było ich jak najmniej |
_________________
|
|
|
|
|
Kalisto
Nowicjusz
Joined: 24 Sep 2016 Posts: 14 Location: Rzeszów
|
Posted: 14-09-2018, 20:59
|
|
|
wedle instrukcji żeby uzyskać kod steam musze po włożeniu płyty z gra kliknąc na reddem.exe i kontynuowac z gognie z instrukcją, ale kiedy kloikam to wyskakuje, że operacje nie może sie powiesc bo plik zawiera wirusa |
_________________ joanna |
|
|
|
|
v1per80
Podróżnik
Joined: 23 Oct 2008 Posts: 353
|
Posted: 14-09-2018, 21:25
|
|
|
Jakby komuś nie działał HDR na PC, należy włączyć go w opcjach windowsa. Ważne - windows musi być w wersji 1803 (oczywiście W10), a gra musi być w pełnym ekranie. Gra wygląda obłędnie |
_________________ I5 9600K@5Ghz+Noctua NH-D14+TT,Asus Z390 TUF Pro Gaming,16GB Ram Fury HyperX DDR4 16GB 3466MHz CL19@18,HDD 2.75TB+SSD Samsung Evo 970 500GB+850 250GB,Gigabyte Eagle OC GF RTX 3060Ti ,Projektor Benq W1700 4K HDR10,Chieftec Nitro 88+SPS-850C 850W,Net 300MB |
|
|
|
|
krtomb
WoTR Team
Joined: 25 Nov 2006 Posts: 1097 Location: Helheim
|
Posted: 01-10-2018, 19:40
|
|
|
Niedługo doświadczę HDR-a w Shadowjak sprawię sobie TV z tą technologią. Tymczasem gra wygląda obłędnie w trybie rozdzielczości na Xbox One X! Jest tylko jedno ale - dlaczego PC-towa wersja jest tak potwornie obciążona?
Wszystkie filmiki fabularne działają jak złoto - ale pierwsza sekwencja z samolotu ma rozsynchronizowany dźwięk z obrazem. I to pomimo, iż chodzi w granicach 30-35 FPSów. Nie mam może mocarnego kompa, ale GTX 1050 @4GB VRAM i 16GB RAM-u w kompie jest - plus Intel i5 jest na pokładzie - a jednak dziwnie to działa na samym starcie |
_________________ "In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!" |
|
|
|
|
MaXoR
Praktykant
Joined: 08 Jan 2016 Posts: 126 Location: Via Caravelli
|
Posted: 01-10-2018, 20:39
|
|
|
krtomb wrote: | Niedługo doświadczę HDR-a w Shadowjak sprawię sobie TV z tą technologią. |
Polecam Ci zatem TEN artykuł, a szczególnie drugą jego część: "Nie bądź frajer ‒ HDR to często bajer". Bardzo dobrze obnaża różne jego cechy, o których się zazwyczaj nie mówi. I nie chodzi o to, że TR ma generalnie z tą technologią wyglądać na ekranie źle, ale spotkałem się już z recenzjami, że niektóre gry - na określonych sprzętach - wcale nie wypadały jakoś lepiej ... |
_________________ No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉 |
|
|
|
|
krtomb
WoTR Team
Joined: 25 Nov 2006 Posts: 1097 Location: Helheim
|
Posted: 03-10-2018, 20:18
|
|
|
Nie nastawiam się jakoś na rewolucję. Po prostu jestem ciekaw jak to wygląda. Nie miałem z tym dotąd żadnej styczności, więc będzie to dla mnie raczej ciekawostka niż wielki przewrót w odbiorze warstwy wizualnej. Inna sprawa, że o wiele ważniejszy jest klimat niż jakaś tam przesadzona kolorystyka. Gry same w sobie i tak w większości już dobrze wyglądają, a ja nie mam nie wiadomo jakich wymagań Ale dzięki - poczytam |
_________________ "In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!" |
|
|
|
|
Kalisto
Nowicjusz
Joined: 24 Sep 2016 Posts: 14 Location: Rzeszów
|
Posted: 20-11-2018, 20:54
|
|
|
Przeszłam grę i chciałam zrobić to ponownie. Niestety po mimo wyboru drogi wszystko jest tak samo. Jednak ja nie o tym. Przechodziłam grę normalnie aż tu nagle w dniu premiery dodatku Kuźnia nie chciała mi się włączyć gra. Dopiero na drugi dzień udało się uruchomić. Jednak jest problem, ponieważ podnoszę skrytkę survivalową to po podniesieniu wiesza się gra i muszę restartować. Na dodatek ile bym razy nie poszła do tej samej skrytki jest tak samo. Na dodatek 1 skrytka świeci jak nie znaleziona a nie da się jej podnieść, a była wcześniej zawieszona, czy ma ktoś podobnie. Przy czym grę mam oryginalna. Kuźni jeszcze nie nabyłam.
Pozdrawiam |
_________________ joanna |
|
|
|
|
Cez
World of Tomb Raider
Joined: 12 Dec 2003 Posts: 3731 Location: Tczew/3city
|
Posted: 21-11-2018, 18:40
|
|
|
Czytałem, że to niestety częsty problem po pojawieniu się Kuźni i związanego z nią patcha. Twórcy mają wydać kolejnego patcha, który naprawi usterkę. |
_________________
|
|
|
|
|
Kalisto
Nowicjusz
Joined: 24 Sep 2016 Posts: 14 Location: Rzeszów
|
Posted: 21-11-2018, 19:10
|
|
|
Dziekuję za odpowiedź.
Oby naprawili.
Pozdrawiam |
_________________ joanna |
|
|
|
|
Cez
World of Tomb Raider
Joined: 12 Dec 2003 Posts: 3731 Location: Tczew/3city
|
Posted: 22-11-2018, 21:18
|
|
|
Ten naprawiający patch ponoć już się pojawił. Sprawdź. |
_________________
|
|
|
|
|
Kalisto
Nowicjusz
Joined: 24 Sep 2016 Posts: 14 Location: Rzeszów
|
Posted: 23-11-2018, 20:43
|
|
|
tak juz jest i narazie wszystko naprawione z wyjatkiem tej skrytki, ktra świeci jak nie odkryta aja odkryłam. Jednak nie da sie jej podniesć |
_________________ joanna |
|
|
|
|
peju
Student
Joined: 15 Aug 2010 Posts: 88
|
Posted: 01-12-2018, 23:34
|
|
|
Będziecie robić do SotTR szczegółowe opracowanie jak solucje, mapy i opisy wszystkiego co tam jest... ? |
_________________ @foto_peju |
|
|
|
|
Cez
World of Tomb Raider
Joined: 12 Dec 2003 Posts: 3731 Location: Tczew/3city
|
Posted: 02-12-2018, 00:19
|
|
|
Tak, jak znajdziemy na to wszystko czas |
_________________
|
|
|
|
|
MaXoR
Praktykant
Joined: 08 Jan 2016 Posts: 126 Location: Via Caravelli
|
Posted: 20-02-2019, 10:32
|
|
|
Bardzo ciekawy news ... i nie jest to co prawda problem techniczny dotyczący bezpośrednio graczy, ale ogólnie pojętej sprzedaży (a więc także pewnej przyszłości gry) już tak. Od siebie mogę tu dodać tyle, że pewną próbę ratowania sytuacji było już widać w momencie, gdy firma podjęła decyzję o zorganizowaniu pokazu w Polsce, rynku - skądinąd - o bardzo małej sile nabywczej. Bo powiedzieć, że mało znaczącym... brzmiałoby zwyczajnie obraźliwie nawet dla mnie samego.
"Sądzimy, że głównym powodem jest to, że nie byliśmy w stanie zapewnić tak nowatorskiego doświadczenia, aby gracze zdecydowali się je kupić, mając do wyboru inne liczne duże tytuły od konkurencji"
Po części jest to prawda, ale nie zwalałbym wszystkiego na konkurencję. Bo fakt, że komuś podobają się również inne gry nie oznacza z automatu, że mają mieć coś wspólnego z Tomb Raiderem. Ewidentnie natomiast zabrakło umiejętnego wypromowania nowości - pomyślunku o tym już na etapie produkcji! I doskonale to widać na przykładzie wspominanych chociażby skilli. Przy czym jest w pełni zrozumiałe, że stopniowe ich zdobywanie ma określony sens i kreuje motywacje w grze, ale jest ich na tyle dużo, że nim gracz się połapie - co, kiedy i do czego może mu się przydać, to skończy się cała zabawa, a frajdy nie będzie prawie żadnej. Jest to de facto tego samego typu myślowy błąd się-promowania, który firma popełniła później - w pierwszej fazie ubiegłorocznych pokazów. |
_________________ No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉 |
|
|
|
|
MaXoR
Praktykant
Joined: 08 Jan 2016 Posts: 126 Location: Via Caravelli
|
Posted: 21-02-2019, 18:00
|
|
|
Po pewnym namyśle... postanowiłem dopisać pewne uzupełnienie.
Ponieważ zasadniczy problem ze współczesnym Tomb Raiderem polega na tym, że sporo obecnie graczy postrzega ową grę zupełnie inaczej, niż miało to np. miejsce 20 lat temu. A jest to o tyle "trudny" tytuł, że nigdy nie był tzw. typową strzelanką - w tym pierwszoplanowym znaczeniu - o co w grze powinno chodzić świetnie m.in obrazuje osadzony w SotTR swego rodzaju flashback z rezydencji Croftów. Można więc powiedzieć, że Montrealsi serio znają markę TR, ale za bardzo "od nowa" zaczęli tworzyć swoją grę. Niezupełnie uwzględnili np. błędy poprzedników, niektóre bowiem rzeczy wymagały jedynie swoistego upgrade'u, a nie wymyślania koła na nowo. Jest to o tyle ważne, że aby gra w obecnym czasie odniosła sukces... musi posiadać BARDZO STARANNIE wyważony kompromis pomiędzy eksploracją i typową strzelanką. Wszystkim oczywiście dogodzić się nie da, ale pojawi się sporo graczy, którzy nie mając gdzie "poszaleć" powie po prostu, że gra jest słaba. I jeżeli kiedykolwiek miałaby powstać jakaś nowa jej część, to byłoby niekoniecznie dobrze, aby Square znowu powierzyło temat jakiejś kolejnej ekipie, bo błędy się powtórzą... a poprzeczka jest bardzo wysoko. |
_________________ No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉 |
|
|
|
|
peju
Student
Joined: 15 Aug 2010 Posts: 88
|
Posted: 04-08-2019, 18:13
|
|
|
Macie błąd w solucji na mapie w ilości dokumentów w "Ukryte Miasto".
Grobowiec "Świątynia Słońca" na południu Paititi wg waszej mapki ma 4 dokumenty co summa summarum na całą mapę daje wam 44 dokumenty na 42 istniejące Możecie je sobie palcem podliczyć i wyjdzie wam o 2 więcej niż max. |
_________________ @foto_peju |
|
|
|
|
01anka
Nowicjusz
Joined: 31 Jan 2008 Posts: 14
|
Posted: 10-11-2019, 14:06
|
|
|
nie mogę korzystać ze spustów na kontrolerze Xbox 360 (gram na PC) - kontroler działa dobrze - sprawdziłam w innej grze. Co powinnam zrobić? Ustawienia też sprawdziłam... |
_________________ "Wszystko wskazuje na to, ze myliłyśmy się. Tyranozaury były padlinożercami." prof. Jack Horner |
|
|
|
|
MaXoR
Praktykant
Joined: 08 Jan 2016 Posts: 126 Location: Via Caravelli
|
Posted: 10-11-2019, 17:31
|
|
|
01anka wrote: | ;( nie mogę korzystać ze spustów na kontrolerze Xbox 360 (gram na PC) - kontroler działa dobrze - sprawdziłam w innej grze. Co powinnam zrobić? Ustawienia też sprawdziłam... |
Wygląda na to, że ostatnim czasem niemal tylko ja się na tym forum udzielam...
I osobiście tego o czym piszesz nie testowałem, a więc mogę się mylić, ale "problem" może leżeć po stronie samej gry, która w istocie nie była projektowana na X-a 360. A jedną z różnic pomiędzy padami są np. silniczki wibracyjne pod triggerami (spustami). W starszym modelu owych silniczków po prostu nie ma... |
_________________ No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉 |
|
|
|
|
01anka
Nowicjusz
Joined: 31 Jan 2008 Posts: 14
|
Posted: 10-11-2019, 19:02
|
|
|
Dzięki. Tylko ja już całą grę przeszłam na tym kontrolerze i działało świetnie. Chciałam jeszcze raz tym razem z +. To chyba problem z jakąś aktualizacją... tylko jak sobie z tym poradzić? |
_________________ "Wszystko wskazuje na to, ze myliłyśmy się. Tyranozaury były padlinożercami." prof. Jack Horner |
|
|
|
|
MaXoR
Praktykant
Joined: 08 Jan 2016 Posts: 126 Location: Via Caravelli
|
Posted: 10-11-2019, 19:14
|
|
|
01anka wrote: | To chyba problem z jakąś aktualizacją... |
I tutaj faktycznie... może tkwić całe sedno sprawy, a nazywa się to: "cena postępu". |
_________________ No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉 |
|
|
|
|
Hemulen
Podróżnik
Joined: 19 Nov 2005 Posts: 247
|
Posted: 12-11-2019, 11:35
|
|
|
01anka wrote: | Dzięki. Tylko ja już całą grę przeszłam na tym kontrolerze i działało świetnie. Chciałam jeszcze raz tym razem z +. To chyba problem z jakąś aktualizacją... tylko jak sobie z tym poradzić? |
Spróbuj zweryfikować poprawność plików na Steamie albo wręcz ściągnąć grę na nowo. Możliwe, że coś się pokręciło przy ostatniej aktualizacji. |
|
|
|
|
MaXoR
Praktykant
Joined: 08 Jan 2016 Posts: 126 Location: Via Caravelli
|
Posted: 12-11-2019, 17:50
|
|
|
Ewentualnie... można jeszcze spróbować całkowicie wyłączyć wibracje pada. Nie wiem co prawda CZY (lub na ile) można programowo w użytkowaniu końcowym "przełączać" tryb pracy spustów, ale jeżeli aktualizacja rzeczywiście wprowadziła wykorzystanie silniczków, to na starszej konstrukcji kontrolerach triggery mogą zwyczajnie nie działać. |
_________________ No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉 |
|
|
|
|
giga2
Student
Joined: 21 Jun 2007 Posts: 64
|
Posted: 02-01-2020, 21:32
|
|
|
Kupiłem tę grę podczas poświątecznej wyprzedaży na steamie i już na samym początku grania pojawił mi się taki błąd systemowy: "corrupt texture data passed into pcdx11texture constructor". Wyświetla się on za każdym razem w tym samym momencie i gra się zawiesza. Nie ma możliwości przejścia dalej.
Jak mogę to rozwiązać? |
|
|
|
|
MaXoR
Praktykant
Joined: 08 Jan 2016 Posts: 126 Location: Via Caravelli
|
Posted: 03-01-2020, 11:35
|
|
|
giga2 wrote: | Kupiłem tę grę podczas poświątecznej wyprzedaży na steamie i już na samym początku grania pojawił mi się taki błąd systemowy: "corrupt texture data passed into pcdx11texture constructor". (...) |
Wszystko na to wskazuje, że to jakiś szerszy problem... bo na forum Xboxa również sporo ludzi się na to skarżyło. Natomiast oficjalna sugestia dotycząca Steama jest TUTAJ. Sprawdzenie integralności - wypróbuj. |
_________________ No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉 |
|
|
|
|
jolajola1
Praktykant
Joined: 26 Jun 2006 Posts: 119 Location: stolyca
|
Posted: 10-02-2020, 22:29
|
|
|
Mam pytanie techniczne na temat pobierania DLC. SotTR przeszłam w całosci chwilę po wydaniu, zachciało mi sie teraz drugi raz przejść. Czytałam, że sa DLC.
1. Które sa warte pobrania (znaczy akcja, exploracja, itp) a które to wydmuszki (nowy strój, nowy wyglad broni)
2. JAK sie pobiera DLC? Bezpośrednio na platformie Steam nic nie widzę. W czasie gry, gdy mam gre odpaloną i gram albo nie gram i czekam?
Jakiekolwiek podpowiedzi będą mile widziane. |
|
|
|
|
|