Własne obiekty 3D |
Author |
Message |
FallenAngel1996
Praktykant
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 175 Location: Dolina Godryka
|
Posted: 18-02-2008, 14:13
|
|
|
nie moge edytować więc piszę następny.
Ponawiam prośbe, jako że na trsearch pliki są pomieszane. Albo może ktoś wie jak wyciągnąć obiekty z pierwszego poziomu rzymu? |
_________________ " Każdy, kto stanie między mną a tym kamieniem, zginie" Lady L. Croft
www.amylee-blog-o-mnie.blog.onet.pl Mój skromny blog
http://www.funkaromansuxd.ddl2.pl/news.php mała stornka o HP
|
|
|
|
|
Scion
Podróżnik
Joined: 06 Apr 2007 Posts: 552 Location: Choirgirl Hotel
|
Posted: 18-02-2008, 15:32
|
|
|
FallenAngel1996 wrote: | nie moge edytować więc piszę następny.
Ponawiam prośbe, jako że na trsearch pliki są pomieszane. Albo może ktoś wie jak wyciągnąć obiekty z pierwszego poziomu rzymu? |
ProszĘ bardzo: Rzym
To jest cały Rzym. W pliku tekstowym masz napisane, jakie nazwy plików odpowiadają poszczególnym levelom. Jest tylko taki problem, że obiekty mają zmienione nazwy i trzeba prawie każdy obiekt od nowa nazywać, żeby poprawnie działał, ale znów takie trudne to nie jest. Spójrz do innych wadów i ponazywaj obiekty tak jak się nazywają gdzie indziej
|
_________________ kill, eat the male. kill, eat the male |
|
|
|
|
Sklejka
Podróżnik
Joined: 13 May 2007 Posts: 288 Location: Z Asgardu
|
Posted: 14-03-2008, 19:36
|
|
|
Heh. Nawet fajne to tworzenie obiektów. Nawet lepsze od zabawy w robienie poziomów! Dobra zrobiłam swój pierwszy mistrzowski obiekt, czyli kuferek ale nie wiem jak do go o teksturować! Aha, i tak na zapas. Jak ściągnę text. z netu to jak się je wczytuje?
Mógłby mi ktoś także powiedzieć ile kratek to Lara? Bo nie chcę zrobić tego kuferka wielkości chałupki.
Ps: Mistrzowski ten kuferek, nie? Ale to tylko próby na razie. |
_________________ |
|
|
|
|
Ciumcialumcia
Nowicjusz
Joined: 19 Mar 2008 Posts: 26 Location: Zza gór i pól
|
Posted: 25-03-2008, 19:43
|
|
|
Wszyscy tu tworzą cuda, a ja się spytam, jak wogóle cokolwiek zrobić??? Tzn. co do czego służy i jak to wykorzystać. Zna ktoś może stronkę z jakąś instrukcją?
PS. Sklejka: Kuferek mistrzowski na serio Ja tak nie umiem... |
_________________ Onen i-Estel Edain,u-chebin Estel a nim
Quel ra, mallon! Elen sila lúmenn omentielvo! Aa' menealle nauva calen ar' malta
www.rivendell.ddl2.pl Fani Tolkiena, rejestrować się! |
|
|
|
|
Sklejka
Podróżnik
Joined: 13 May 2007 Posts: 288 Location: Z Asgardu
|
Posted: 27-03-2008, 18:55
|
|
|
Ciumcialumciu, wszystko opisane jest w pierwszym poście. (No, dobra nie wszystko opis nie jest zbyt przejrzysty ale jak se ściągniesz program i pokombinujesz ze wszystkimi opcjami to może coś z niego zrozumiesz. Ale wejdź też na:
www.tombmax.za.pl
www.tombmax.xad.pl
A i poszukaj w google. Miłej zabawy! |
_________________ |
|
|
|
|
Sklejka
Podróżnik
Joined: 13 May 2007 Posts: 288 Location: Z Asgardu
|
Posted: 31-03-2008, 20:06
|
|
|
To ja mam problemasa. Zrobiłam o taką kolumnę [załącznik] i jak wczytam do stripx'a to choć ustawiłam multyply 0,01 to obiekt jest taki mały, że aż niebieski od lini, które go zaznaczają! A z tym kuferkiem to było dobrze, tylko jakoś textur niektórych nie mogę wczytać.
Ps: Przynajmniej ta kolumna to coś więcej niż kilka kloców tak jak kuferek. |
_________________ |
|
|
|
|
Aniaa
Obieżyświat
Joined: 08 Apr 2007 Posts: 985
|
Posted: 08-04-2008, 19:37 Ulubiony/nie lubiany przeciwnik.
|
|
|
Ponieważ jest to o obiektach w customie, więc można też pisać o przeciwnikach. Oczywiście chodzi o tych zupełnie nowych przeciwników, stworzonych przez graczy, które nigdy nie pojawiły się w oryginalnych TR. Z którymi lubiliście walczyć, a które wolelibyście już nigdy nie spotkać? Przeciwników jest bardzo dużo, więc nie będę ich wszystkich wymieniać. Poza tym nie graliście na pewno we wszystkie customy, ale spróbujcie wybrać z pośród tych, których już poznaliście.
Nie mam niestety ulubionego przeciwnika, ale mogę napisać którego najbardziej nie znoszę. Otóż nie lubię demonicznego psa. Częściowo pozbawiony skóry, wygląda przerażająco. Może być śmiertelny, albo nieśmiertelny. Na szczęście tego drugiego poznałam tylko raz. A ich wycie...Ciarki przechodzą. Wystarczy zainstalować The Nightmare, dojść do trzeciego poziomu i posłuchać. |
|
|
|
|
Sklejka
Podróżnik
Joined: 13 May 2007 Posts: 288 Location: Z Asgardu
|
Posted: 13-04-2008, 14:34
|
|
|
A moim ulubionym wrogiem jest pies z tr3 stworzony nieoficjalnie przez użytkownika Baddy.
http://www.trsearch.org/Items/291 - tak wygląda jakby ktoś nie kojarzył . Wracając do obiektów, to nie mogę sobie poradzić z niektórymi rzeczami więc proszę o pomoc.
- Jak podmienić głowę Larze na inną?
- Dlaczego robią mi się dziwne paski na ciele Lary gdy wczytam inne textury do Stripx'a?
- Jak robię animację i przekręcam głowę Larze wg instrukcji Maaxa to ona zaczyna nią szybko, nienaturalnie poruszać i nie chce przestać. (Tak jak ręka gdy się ma parkinsona.) O co w tym chodzi?
- Chce animować samą Larę w niestandardowym ubranku ale nie wiem co wczytać. (skin, Lara itp.)
Chyba wszystko. |
_________________ |
|
|
|
|
Sklejka
Podróżnik
Joined: 13 May 2007 Posts: 288 Location: Z Asgardu
|
Posted: 17-05-2008, 11:44
|
|
|
Sorry za post pod postem ale to wielkie odkrycie! Wszyscy nad tym myśleliśmy jak przybliżać w Stripx i już nie musimy się zastanawiać, bo przypadkiem mi się udało przybliżyć. Aby to zrobić wystarczy nacisnąć alt, lewy klawisz myszki i sobie tą myszką przesuwać. Jak już to wiadomo to sorry.
Edit: Zapomniałam! Nie pomagajcie w tym związanym z obiektami, bo już się nauczyłam. Jeszcze potrzebuję pomocy w animacjach. |
_________________ |
|
|
|
|
Narya
Podróżnik
Joined: 09 May 2008 Posts: 224 Location: że znowu? xD
|
Posted: 22-07-2008, 16:33
|
|
|
Hey
Mam mały problem. Robię sobie w metaseq nowy obiekt (tzn. nie przerabiam, tylko od podstaw), choćby taką kolumienkę [załącznik].I co mam zrobic dalej, żeby móc go użyć w grze? Z pierwszego posta nic nie zrozumiałam... |
_________________ Death, come near me, be the one for me... |
|
|
|
|
..::;;PeeT;;::.
Podróżnik
Joined: 15 Oct 2006 Posts: 718
|
Posted: 03-08-2008, 23:44
|
|
|
Narya, z tym jest trochę zabawy, odpowiednie zapisanie, exportowanie do WADa, dobranie textur ufff
A tak przy okazji, zrobiłem nowe (praktycznie to już stare, dla mnie ) objekty, nic specjalnie wymyślnego, ale moze komuś się przydadzą
http://www.trsearch.org/Items/2910 |
|
|
|
|
Narya
Podróżnik
Joined: 09 May 2008 Posts: 224 Location: że znowu? xD
|
Posted: 28-08-2008, 11:29
|
|
|
Sorki za post pod postem
No więc tworzę sobię obiekt, robię zapisz jako, format dxf, pod nazwą "latarnia", z ustawieniami jak napisał maax w pierwszym poście. Załączam strpix'a, import dxf, "latarnia.dxf", zaznaczam, że obiekt jest statyczny, i wyskakuje mi takie cóś:
Klikam ok, no i komp myśli...myśli...myśli...myśli...myśli...myśli... i nic.
Co robię nie tak? |
_________________ Death, come near me, be the one for me... |
|
|
|
|
jawi
Podróżnik
Joined: 26 Jan 2008 Posts: 405 Location: skądinąd :)
|
Posted: 28-08-2008, 21:57
|
|
|
Miałem ten sam problem. Przed wczytaniem pliku dxf musisz kliknąć: Edit>>New empty mesh. |
_________________
|
|
|
|
|
Narya
Podróżnik
Joined: 09 May 2008 Posts: 224 Location: że znowu? xD
|
Posted: 29-08-2008, 10:52
|
|
|
Działa Thx jawi
Jest tylko jeden problem: Ogólnie da się toto otexturować, ale jest taka sytuacja, że mam do otexturowania dosyć okragłą kulę z dużą ilością małych kratek, no i tego już się precyzyjnie nie da. A dawałam multiply jak było w 1-szym poście... |
_________________ Death, come near me, be the one for me... |
|
|
|
|
jawi
Podróżnik
Joined: 26 Jan 2008 Posts: 405 Location: skądinąd :)
|
Posted: 10-11-2008, 11:49
|
|
|
No więc:
Za pomocą Mety i tegoż tutorialu: http://www.skribblerz.com/tuts/outfittut.htm
chciałem przerobić tułów Lary. Wszystko było ok tylko po exportowniu z Mety (ostatni obrazek) i importowaniu do stripix-a tułów był bardzo mały a w dodatku cały biały. Czy za każdym razem kiedy importuję obiekt będzie mały i nieoteksturowany? |
_________________
|
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 11-11-2008, 15:19
|
|
|
A ja mam prołblem.
Otóż ja mam 3ds maxa, fajny program, trochę w nim umiem, może nawet wiele.
No ale on nie otwiera plików Metaseq'a.
I tu mam dla was pytanie.
Czy zna ktoś jakiś importer/exporter plików dla 3ds'a? Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś podał :< |
|
|
|
|
Ad@93
Student
Joined: 12 Aug 2008 Posts: 59 Location: Warszawa
|
Posted: 15-11-2008, 17:47
|
|
|
a ja mam pytanko. w pierwszym poście jest napisane: "... teraz należy wybrać odpowiednie ustawienia... ". gdzie jest to okno? mam metaseg'a i strpix'a3, wszystko dziła tylko nie mam takiego panelu. O CO B?
P.S. jeśli chcę tylko zmienić oteksturowanie to co muszę zrobić? mogę pracować tylko w stripixie?. przydał by się "poradnik dla opornych" |
_________________ http://ada93.deviantart.com/ |
|
|
|
|
Arti
Praktykant
Joined: 06 Jul 2007 Posts: 168
|
Posted: 15-11-2008, 18:41
|
|
|
pmkkoch - też max'a używam, robię w nim niesamowite rzeczy, ale niestety nie znam żadnego eksportera ani importera
Co do tekstur to niestety tylko Stipix... Nie wiem jak oni dawali radę przy użyciu takich programów, jestem dla nich pełen podziwu :_
To jedna z pracek nad którymi w 3D Max'ie pracuje:
UWAGA! Praca zawiera treści erotyczne dozwolone od lat 15-stu Nie otwierajcie przy rodzicach - powaga -.-'
http://img231.imageshack.us/my.php?image=ppio5.jpg
Hmmm... A więc rewolucja? No ba!
Wiem jak importować modele z Max'a do Metaseq a potem do Stripix'a
Na początek modelujemy coś w Max'ie, a następnie exportujemy to do formatu .obj
Potem otwieramy Metaseq i bierzemy "Open" i wybieramy naszego obj'ta.
Raczymy się pięknym ( lub nie ) Modelem w Metaseq, z Metaseq dajemy do Strip'ixa i .... Tyle
Spróbuje wymodelować jakąś super w dupę hiper dojechaną bramę i zobaczę czy TR to strawi. |
|
|
|
|
Ad@93
Student
Joined: 12 Aug 2008 Posts: 59 Location: Warszawa
|
Posted: 15-11-2008, 19:13
|
|
|
wziełam kolumnę z TR4, oteksturowałam ją tylko w stripxie i załadowałam do room editora. świetnie cudo, tylko.... wielkości szczura... ma ktoś może pomysł co z tym fantem zrobić? jest tak ze wszystkimi przedmiotami... help!! |
_________________ http://ada93.deviantart.com/ |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 15-11-2008, 19:40
|
|
|
Quote: | robię w nim niesamowite rzeczy |
Aleś ty skromny.
Quote: | zobaczę czy TR to strawi. |
Nie strawi,no chyba ze zrobisz coś świetnego, podzielisz to potem na części i wstawisz do TR jako animating.Ale i to poddał bym wątpliwości.
Quote: | Nie wiem jak oni dawali radę przy użyciu takich programów, jestem dla nich pełen podziwu |
Normalny program. To że nie ma w nich super,nowoczesnych udogodnień nie oznacza, że nie można wykreować w nich czegoś zaskakującego i dobrze się prezentującego.
Quote: | wielkości szczura... ma ktoś może pomysł co z tym fantem zrobić? jest tak ze wszystkimi przedmiotami... help!! |
Nie przerabiałaś jej w Meta? Pierwsza moja myśl to, że coś właśnie kombinowałaś w Meta i przy exporcie/imporcie coś pokręciłaś z wartościami. Z tego co napisałaś wywnioskowałem również, że obiekty są bardzo małe tylko w grze. Nic w sumie mi do głowy nie przychodzi,samo wyteksturowanie nie spowodowało by chyba takich uszkodzeń.Napisz coś więcej to może się zobaczy. |
|
|
|
|
Ad@93
Student
Joined: 12 Aug 2008 Posts: 59 Location: Warszawa
|
Posted: 15-11-2008, 20:57
|
|
|
nic a nic z tym wcześniej nie robiłam . z tego co czytałam to coś z wielkościami trzeba kombinawać, może nie tylko przy imporcie/eksporcie, ale przy samym programie trzeba coś zmieniać? próbowałeś z samym stripxem?
mam mętlik w głowie |
_________________ http://ada93.deviantart.com/ |
|
|
|
|
Arti
Praktykant
Joined: 06 Jul 2007 Posts: 168
|
Posted: 19-11-2008, 21:59
|
|
|
Hmmm... Wie może ktoś z Was jak robi się własny model Lary? Czy trzeba każdego mesh'a osobno edytować ( dosyć żmudne, szczególnie doprowadzić dwie ręce do idealnej perfekcji ? o.O ) Są jakieś triki na to, by Lara weszła w jeden model i metaseq/3ds'a? |
_________________ Guest? Guest's dead! What the hell you know about Paraiso?! |
|
|
|
|
S3th
Student
Joined: 27 Jan 2008 Posts: 52 Location: Rybnik
|
Posted: 26-11-2008, 16:57
|
|
|
Ad@93.
Przy eksportowaniu z metaseq
File>Save As
Podajesz nazwę i dajesz <Zapisz> w nowym oknie masz dwa pola liczbowe:
Multiply
x <pole> digit
W nich zwiększasz i zmniejszasz wielkość obiektu przy czym wartość digit powiększa bardzo drastycznie, a Multiply o małe sądzę, że dokładne wartości. Ponadto jeśli ktoś chce eksportować/importować Larę za pomocą 3ds max to niech spróbuje użyć programu TrViever edytuje on pliki *tr4 no i w sumie większość formatów leveli od TR1 do TR4. Do znalezienia na www.aspidetr.com |
_________________ TR1-5 100%, TR6 - 100%, TRL - 100%, TRA - 100%, TRU - 100%
Wniosek? Są gorsi... |
|
|
|
|
..::;;PeeT;;::.
Podróżnik
Joined: 15 Oct 2006 Posts: 718
|
Posted: 29-11-2008, 23:18
|
|
|
Witam. Mam małą prośbę. Czy mógłby ktoś wyciągnąć texturę motoru z TRU i zamieścić ją tutaj dla mnie, albo wysłać na maila? Jest mi bardzo potrzebna.
Poradziłbym sobie z tym sam, ale z xboxa raczej tego nie wyciągnę.
Byłbym bardzo wdzięczny
|
|
|
|
|
Arti
Praktykant
Joined: 06 Jul 2007 Posts: 168
|
Posted: 03-12-2008, 19:34
|
|
|
S3th wrote: | Ad@93.
[...] eksportować/importować Larę za pomocą 3ds max to niech spróbuje użyć programu TrViever edytuje on pliki *tr4 no i w sumie większość formatów leveli od TR1 do TR4. Do znalezienia na www.aspidetr.com |
Szukałem wyżej wymienionego programu na wyżej wymienionej stronie, ale nic nie znalazłem...
Ad@93 - masz może inne źródła bądź namiary bądź ten program na kompie? ;]
POŁĄCZONE
pomyliłem nicki, zamiast Ad@93 miałem na myśli S3th'a ... sroki ^^' |
|
|
|
|
|