FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
REGULAMIN FORUM + Informator dla nowicjuszy!
Author Message
Cez 
World of Tomb Raider



Joined: 12 Dec 2003
Posts: 3731
Location: Tczew/3city
Posted: 21-12-2003, 17:37   REGULAMIN FORUM + Informator dla nowicjuszy!

WITAMY na oficjalnym polskim forum o serii Tomb Raider :!:

Forum WoTR jest częścią oficjalnego polskiego serwisu World of Tomb Raider - www.laracroft.pl

Forum można włączyć poprzez adres: http://forum.laracroft.pl

Zanim się zarejestrujesz, zapoznaj się z poniższym regulaminem i informatorem :!:

Jeśli chcesz się z nami skontaktować, wyślij Administratorom prywatną wiadomość lub maila na adres redakcjawotr@gmail.com.


REGULAMIN FORUM WORLD OF TOMB RAIDER

(Regulamin dotyczy także komentarzy publikowanych na profilach WoTR w serwisach: Facebook, Steam i YouTube.)

:569: :569: :569: :569:


I - ZASADY DLA UŻYTKOWNIKÓW:

:arrow: 1 - Użytkownik to każda osoba, która korzysta z forum - zarówno gość jak i osoba zarejestrowana. Definicja nie dotyczy jednak Administratora, Junior Admina i Moderatora, którzy mają specyficzne prawa i obowiązki.

:arrow: 2 - Użytkownicy są zobowiązani do zapoznania się z niniejszym regulaminem oraz instrukcją dla nowych Użytkowników. Korzystanie z forum oznacza całkowitą akceptację niniejszego regulaminu.

:arrow: 3 - Publikacja postów jest możliwa tylko po zarejestrowaniu Użytkownika. Pod pojęciem posta rozumie się wypowiedź w poszczególnych tematach na forum jak i w shoutboxie na stronie głównej. Nazwę konta należy przed rejestracją przemyśleć, ponieważ nie podlega ona zmianie. Każdy z Użytkowników może mieć maksymalnie jedno konto.

:arrow: 4 - Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że Administratorzy i Moderatorzy tego forum mają prawo do usuwania, zmiany lub zamykania każdego tematu i posta w każdej chwili jeśli zajdzie taka potrzeba, bez powiadamiania Użytkownika o tym fakcie i przyczynie takiego działania.

:arrow: 5 - Użytkownik zgadza się na przechowywanie wszystkich wpisywanych przez siebie informacji w bazie danych forum oraz na ich wykorzystanie na stronie World of Tomb Raider (z wyłączeniem adresów mailowych oraz numerów GG). Administratorzy i Moderatorzy nie będą obarczeni odpowiedzialnością za ewentualne włamania hackerskie prowadzące do pozyskania tych danych. Wszelkie próby włamania na konta Użytkowników, Moderatorów i Administratorów bedą karane banem.

:arrow: 6 - Użytkownik jest zobowiązany ograniczyć do minimum ilość wulgaryzmów w postach. Administracja przymyka oczy na niecenzuralne wyrazy pod warunkiem, że ich użycie jest uzasadnione. Jeżeli Użytkownik będzie bezmyślnie przeklinał, jego posty będą cenzurowane lub całkowicie usuwane. To samo dotyczy niecenzuralnych avatarów, załączników czy też publikowanych linków do materiałów niecenzuralnych.

:arrow: 7 - Zabrania się Użytkownikowi pisania pod rząd więcej niż dwóch postów (edycja postów jest aktywna przez 25 minut od wysłania posta). Wyjątkiem jest sytuacja gdy kolejny post jest napisany po upływie dłuższego czasu. Zasada nie dotyczy shoutboxa, jednakże zabronione jest jego floodowanie.

:arrow: 8 - W postach Użytkownik może wklejać linki do innych stron. Administracja zastrzega sobie jednak prawo do kasowania wypowiedzi w jakikolwiek sposób reklamujących strony konkurencyjne wobec serwisu i forum World of Tomb Raider.

:arrow: 9 - Użytkownik zobowiązany jest do pisania postów na temat. Wyjątkiem jest shoutbox. Posty nie na temat lub mało wnoszące do tematu będą usuwane.

:arrow: 10 - Wypowiedzi Użytkownika powinny być sensowne, nie za krótkie i zgodne z netykietą. Wypowiedzi kilkuwyrazowe, pisane z Caps Lockiem, o niskim poziomie intelektualnym, bez głębszej treści, z nieoznaczonym spoilerem (czyli zdradzenie zakończenia utworu), a także z treścią reklamową czy spamem, będą usuwane. Bezmyślne "nabijanie" postów w celu dojścia do kolejnej rangi będzie karane.

:arrow: 11 - Zabronione jest jawne obrażanie innych Użytkowników forum oraz propagowanie (w jakikolwiek sposób) treści sprzecznych z polskim prawem. W szczególności zabronione są treści dyskryminujące płeć, rasę, narodowość, język, religię, orientację seksualną, nawołujące do przemocy lub posiadające charakter pornograficzny; treści obraźliwe, obsceniczne, wulgarne, oszczercze, nienawistne, zawierające groźby. Zabronione są oczywiście dyskusje o nielegalnych kopiach produktów z serii Tomb Raider.

:arrow: 12 - Nowy temat może założyć wyłącznie Użytkownik, który ma na swoim koncie conajmniej 20 postów. Podczas zakładania nowego tematu Użytkownik musi sprawdzić czy podobny temat już czasem nie istnieje. Zabronione jest dublowanie tematów już istniejących. Należy również pamiętać, by nazwa tematu nie była zbyt długa. Jeśli będzie za długa, moderator ją odpowiednio skróci. Nie należy również tworzyć w dziale Tawerna tematów związanych z Tomb Raiderem. Od tego jest dział World of Tomb Raider.

:arrow: 13 - Tematy, które po dwóch tygodniach od założenia mają 0 odpowiedzi są usuwane (oczywiście punktowi temu nie podlegają regulaminy i tym podobne tematy/ogłoszenia).

:arrow: 14 - Konta Użytkowników, które zostały zarejestrowane, ale przez miesiąc od rejestracji nie będą ani razu używane, zostaną usunięte z bazy danych.

:arrow: 15 - Udostępnianie swojego konta innym Użytkownikom jest zabronione pod groźbą bana. Bezwzględnie i stanowczo.

:arrow: 16 - Zabroniona jest jakakolwiek ingerencja w komentarz Moderatora lub Administratora dołączonego do posta Użytkownika. Użytkownik może oczywiście odpowiadać pod tym komentarzem.

:arrow: 17 - Zabronione jest używanie w nicku słów "lara", "croft", "tomb", "raider" itp.

:arrow: 18 - Użytkownik może wysyłać wiadomości prywatne, jednak nie mogą one zawierać treści reklamowej ani spamu.

:arrow: 19 - Użytkownik może ustawić w profilu sygnaturkę i avatar. Sygnaturka może mieć maksymalnie 300 znaków. Zabrania się umieszczania w sygnaturce treści reklamowych oraz banerów większych niż 500x70 pikseli, o rozmiarze pliku większym niż 100 KB. Avatar natomiast nie może być większy niż 200x200 pikseli, o rozmiarze pliku nie większym niż 200 KB.

:arrow: 20 - Gdy Użytkownik złamie regulamin, otrzymuje bana od Administratora bądź ostrzeżenie od Administratora lub Moderatora. Ostrzeżenie wygasa po 100 dniach. Cztery ostrzeżenia uniemożliwiają Użytkownikowi pisanie na forum, pięć ostrzeżeń to ban. Tradycyjny ban na nick lub numer IP wygasa po wyznaczonym przez Administrację terminie lub nigdy. Tworzone w czasie trwania blokady konta "zastępcze" będą natychmiast usuwane.

:arrow: 21 - Administracja przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu świadczenia usługi poprzez Forum. Administracja nie udostępnia danych osobowych użytkowników podmiotom trzecim w celach reklamowych. Administracja wykorzystuje Google Adsense (wyświetlane reklamy) i Google Analytics (do analizowania ruchu na stronie). Użytkownik może w dowolnym czasie skontaktować się z Administratorem w celu uzyskania informacji o tym, czy i w jaki sposób Administrator wykorzystuje lub zamierza wykorzystywać jego dane osobowe. Użytkownik może również zwrócić się do Administratora z prośbą o usunięcie jego danych osobowych w całości lub w określonej części (nick, adres e-mail, numer Gadu-Gadu). Aktywne konto na prośbę Użytkownika może zostać usunięte wraz z jego danymi osobowymi. Treść posta nie stanowi danej osobowej, zatem nie ma możliwości usunięcia opublikowanych postów zgodnych z regulaminem.


II - UPRAWNIENIA ADMINISTRATORÓW I MODERATORÓW:


:arrow: 1 - Administrator jest właścicielem forum, czyli fragmentu prywatnej powierzchni serwera internetowego. Udostępnia bezpłatnie tę przestrzeń dyskową Użytkownikom na zasadach ustalonych przez Administratora. W zakres uprawnień Administratora wchodzą uprawnienia Moderatora. Administrator może: cenzurować słowa, usuwać posty i tematy w części lub całości, zmieniać ich treść; przesuwać, wycinać, wklejać, scalać i dzielić tematy; usuwać załączniki, edytować ankiety, dodawać ostrzeżenia, banować, zarządzać forum i bazą danych, zamknąć forum bez wyjaśnień. Administrator nie musi tłumaczyć się Użytkownikom i Moderatorom z podjętych przez siebie decyzji. Decyzje Administracji są ostateczne i nie podlegają dyskusji. Na Forum WoTR Administratorami są: Mr Macphisto, Cez, Igi^MBE.

:arrow: 2 - Junior Admin to zwierzchnik Moderatorów ze wszystkimi ich prawami i obowiązkami. Dla uproszczenia regulaminu, wszystkie punkty dotyczące Moderatorów, dotyczą też Junior Admina. Może on zatem cenzurować słowa, usuwać posty, zmieniać ich treść; przesuwać, wycinać, wklejać, scalać i dzielić tematy; usuwać załączniki, edytować ankiety, dodawać ostrzeżenia oraz dodatkowo bany. Junior Admin nie musi tłumaczyć się Użytkownikom i Moderatorom z podjętych przez siebie decyzji. Odpowiada jedynie przed Administracją. Na Forum obecnie nie ma Junior Admina.

:arrow: 3 - Moderator to osoba wyznaczona przez Administrację, która pilnuje porządku. Może cenzurować słowa, usuwać posty, zmieniać ich treść; przesuwać, wycinać, wklejać, scalać i dzielić tematy; usuwać załączniki, edytować ankiety, dodawać ostrzeżenia. Moderator nie musi tłumaczyć się Użytkownikom z podjętych przez siebie decyzji. Odpowiada jedynie przed Junior Adminem i Administracją. Na Forum Moderatorem jest K@t.

:arrow: 4 - Administratorzy i Moderatorzy podejmą starania mające na celu jak najszybsze usuwanie wszelkich materiałów uznawanych za obraźliwe, jednakże nie jest możliwe przeczytanie każdej wiadomości. Użytkownik godzi się więc, że zawartość każdego postu na tym forum wyraża poglądy i opinie jego autora, a nie Administratorów czy Moderatorów (poza wiadomościami pisanymi przez nich) i nie ponoszą oni za te treści odpowiedzialności.

:arrow: 5 - Administratorzy i Moderatorzy mogą mieć rangi specjalne. Administrator może przyznać rangę specjalną Użytkownikowi.

:arrow: 6 - Jeżeli Użytkownik ma poważne zastrzeżenia do pracy Moderatora, może zgłosić to Junior Adminowi lub Administratorom.

:arrow: 7 - Administracja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie.

:arrow: 8 - Przedstawione powyżej reguły nie zamykają pola uprawnień Administratorów i Moderatorów. Wszystkie decyzje Administratorów i Moderatorów na Forum WoTR są zgodne z zasadami niezależnie od ich występowania w niniejszym regulaminie.



INFORMATOR DLA NOWICJUSZY


:569: :569: :569: :569:


:arrow: POWIADOMIENIA: Użytkownik (jeśli tylko chce) może być powiadamiany o odpowiedziach na forum za pomocą e-maili. Listy będą przesyłane z adresu forum.wotr@wp.pl.

:arrow: PRYWATNE WIADOMOŚCI: Użytkownicy na Forum WoTR mają możliwość przesyłania tzw. privów, czyli wiadomości prywatnych. Powiadomienie o otrzymaniu takiej wiadomosci jest przesyłane na maila oraz pojawia sie w okienku popup. W przypadku używania domyślnej skórki (XabbGreen) należy mieć aktywne co najmniej jedno z tych powiadomień, w przeciwnym razie Użytkownik może nie zauważyć, że otrzymał priva.

:arrow: PISANIE POSTÓW: Jeśli macie problem podczas pisania posta, nie wiecie czy dobrze wyświetli się Wam link, emotka czy obrazek, to przed wysłaniem posta użyjcie opcji "podgląd".

:arrow: AVATAR: Proponujemy wszystkim ustawienie sobie avatara/emblematu. To obrazek, który zawsze będzie się pojawiał koło postów.

:arrow: SKÓRKI: Jeśli nie podoba Ci się kolor forum, możesz go zmienić w profilu lub na stronie głównej (zmień styl forum).

:arrow: EMOTKI: Na forum WoTR możecie korzystać z bardzo dużej ilości emotikonek. Proponuję na początku dokładnie przejrzeć te uśmieszki. Jeśli chcecie by emotka ukazała się w poście, po wyrazie należy nacisnąć spację. W przeciwnym razie gif nie pojawi się.

:arrow: SPOILERY: Specjalną funkcją jest "spoiler". Nieoznaczony spoiler, czyli zdradzenie zakończenia utworu (m.in. gry, filmu, serialu, książki, komiksu) jest na forum zabronione. Jeśli spoilerujesz, koniecznie podaj tytuł utworu oraz podczas pisania oznacz tekst kodem [ spoiler ] [ /spoiler ] (oczywiście bez spacji). Można to zrobić za pomocą przycisku "Spoiler" w oknie edycji tekstu. Otrzymasz w ten sposób ukrytą wiadomość:

[spoiler:07122b07d6] Ukryty tekst [/spoiler:07122b07d6]

W przypadku serialu telewizyjnego należy podać poza tytułem serialu numer odcinka (np. 1x15 - oznacza piętnasty odcinek pierwszego sezonu).

:arrow: SHOUTBOX: Widnieje na dole strony głównej. To taki "mini czat", do którego forumowicze mogą wpisywać ważne komunikaty. ShoutBox jest również moderowany.

:arrow: ANKIETY: Użytkownik może w zakładanym przez siebie temacie dodać ankietę.

:arrow: ZAŁĄCZNIKI: Do każdego posta można dodać maksymalnie 10 załączników. Nie muszą być to tylko obrazki. Plik musi być mniejszy od 256 KB. Małe obrazki będą się ukazywać na forum, obrazki większe od 500x500 będą ukryte pod postacią linka. Wystarczy na niego kliknąć, by zdjęcie się otworzyło. Uwaga! Niezarejestrowani Użytkownicy nie widzą dołączanych obrazków! Osoby mające na swoim koncie od 1 do 19 postów mogą dodać załączniki w sumie zajmujące 500 KB, osoby mające 20-999 postów - 2 MB, osoby mające ponad 1000 postów - 5 MB. Sugerujemy korzystanie z darmowych serwisów, oferujących zamieszczanie obrazków czy też innych małych plików.

:arrow: FAQ: Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pytania, to proszę zajrzeć do działu FAQ, link do niego jest u góry, w menu forum.

:arrow: STATYSTYKI: Polecam przeglądanie statystyk. Tak jak FAQ, statystyki są u góry w menu. Możecie tam przeczytać m.in. kto ma najwięcej postów, w jakie dni przybyło najwięcej forumowiczów itp.

:arrow: SYGNATURKI: Użytkownik forum może ustawić w profilu sygnaturkę tekstową lub graficzną, ktora bedzie wyswietlana pod kazdym postem.

:arrow: YOU: Na forum istnieje mozliwosc korzystania z opcji [ you ] (by komenda zadziałała, nalezy usunąc spacje pomiędzy nawiasami). W miejscu tej komendy wyświetli się nick każdego użytkownika. Opcja jest zabroniona w postach i Shoutboxie. Mozna ją stosowac jedynie w sygnaturce.

:arrow: RANGI: Gdy Użytkownik przekroczy pewną ilość napisanych postów, otrzymuje nową rangę. Oto forumowe rangi i graficzne oznaczenia:

Nowicjusz: 0-29 postów
(ranga bez obrazka)

Student: 30-99 postów


Praktykant: 100-199 postów


Podróżnik: 200-749 postów


Obieżyświat: 750-1499 postów


Odkrywca: 1500-2249 postów


Archeolog: 2250-3499 postów


Tomb Raider: 3500 i więcej


Administrator:


Junior Admin:


Moderator:


Wszelkie uwagi na temat forum wyraźcie w temacie "Co myślicie o forum", dział Ogłoszenia WoTR.

Powrót do strony głównej

Ostatnie zmiany wprowadzono 10.06.2019
_________________
 
 
Display posts from previous:   
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo