Tomb Raider 2 |
Author |
Message |
Artur
Nowicjusz
Joined: 01 Jan 2012 Posts: 12
|
Posted: 13-04-2014, 14:48
|
|
|
Pewnie już było tu takie pytanie:
Przy końcu pierwszego etapu Great Wall brakuje cut scenki z Claudio i laptopem
Do tego brak soundtracku, ale to już norma w starszych wersjach
Można to jakoś naprawić? |
|
|
|
|
HarryCruise
Gazela
Joined: 09 Jun 2007 Posts: 579 Location: Sawanna
|
|
|
|
|
Artur
Nowicjusz
Joined: 01 Jan 2012 Posts: 12
|
Posted: 15-04-2014, 00:24
|
|
|
Mogę ściągnąć jakoś pełen soundtrack, czy muszę każdy track po kolei? |
|
|
|
|
Raimei
Nowicjusz
Joined: 16 Dec 2012 Posts: 3
|
Posted: 29-09-2014, 15:47
|
|
|
Hej mam problem z Tomb Raider II mam windows 8.1 gra się włącza ale jak wyciągam broń nie pokazuje się hp POMOCY !! |
|
|
|
|
Vitos268
Nowicjusz
Joined: 29 Jan 2015 Posts: 1
|
Posted: 29-01-2015, 10:37
|
|
|
Witam ! Bardzo pomocy potrzebuje. Otóż jestem już pod koniec gry (bodajże trzy poziomy gry mi zostały). Na środku level'a "Floating Islands" ni skąd ni zowąd zaczął mi się ścinać level. Tak przynajmniej myślałem, że to tylko na konkretnym levelu mi się ścina - gdy zacząłem grę od nowa i też pospacerowałem po poziomie "Lary Home" to okazuje się że to cała gra po jakimś czasie grania i load'ownia robi porządną zwiechę. Problem jest jak dla mnie tak nie wytłumaczalny, że jedyne co mi pozostało to napisać tutaj. Robiłem wszystko, absolutnie wszystko - odinstalowywałem grę specjalnym programem do odinstalowywania, pobierałem inne save, szukałem w google .. robiłem wszystko jak obłąkany, aby ta gra normalnie działa. Nic więcej mi nie wpada do głowy, co z tym fantem zrobić. Dodam, że gdy (nadal jestem na nim jakby co) zacząłem level "Floating Islands" to w menu zobaczyłem zamiast tych strzałek na klawiaturze, pada do PS1. Można by rzec "no to może twórcy źle skonwertowali grę". Tyle, że ten problem zaczął się w środku przechodzenia levelu - więc co mogłem zrobić w środku gry, aby nagle cała gra się zepsuła ? A później to tylko ten cały czas schemat trzeba wykonać, aby ten błąd się ukazał - pobiegać, pozabijać, zabić się i wczytać. Nie chodzi o to, że po WCZYTANIU spadają FPS, tylko już podczas samego grania, ale jak wczytuje, to znacznie szybciej to się robi. Z resztą ... trudno to opisać - już samo zdefiniowanie skutku jakiegoś błędu jest dla mnie dosyć dużym wyzwaniem. Ale mam nadzieje, że ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać. Dodam, że ta gra jest w wydaniu "Tomb Raider II - Ultimate Edition" z Kolekcja Klasyki. |
|
|
|
|
agnes-89
Nowicjusz
Joined: 13 Jun 2015 Posts: 4
|
Posted: 17-06-2015, 20:42
|
|
|
Hej
a ja mam pytanie co do TR2 z Ultimate Edition... otóż gdy na samiutkim początku dochodzę do Wenecji, to ekran rytmicznie mi się przyciemnia, tak jakby to były jakieś klatki filmu czy coś w tym stylu. Kompletnie nie wiem co z tym zrobić.
Jakby ktoś wiedział o co chodzi to dajcie znać.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
DeadMan
Nowicjusz
Joined: 05 Jan 2010 Posts: 15
|
|
|
|
|
Menkaure
WoTR Team
Joined: 18 Dec 2006 Posts: 1755 Location: Z Bulerbyn
|
Posted: 12-11-2015, 23:40
|
|
|
Grałem w to, faktycznie bardzo ładnie "odnowiona" wersja dwójeczki. Wiele miejsc jest rozbudowana, czasem wręcz atrakcyjniej jak w oryginale. Bardzo lubię takie remake'i. TRA Retold też bardzo fajnie wyszło pod względem grywalnym. Szkoda, bo ponoć projekt został porzucony. |
_________________
|
|
|
|
|
DeadMan
Nowicjusz
Joined: 05 Jan 2010 Posts: 15
|
Posted: 13-11-2015, 17:55
|
|
|
Ale to co podałem w linku to tylko demo z tego co widzę? Wiadomo czy projekt będzie ukończony? |
|
|
|
|
Menkaure
WoTR Team
Joined: 18 Dec 2006 Posts: 1755 Location: Z Bulerbyn
|
Posted: 13-11-2015, 18:22
|
|
|
Nie wiem, nie zaglądam na Sami_Wiecie_Jakie_Forum od tysięcy lat. Tam prędzej się czegoś dowiesz, ewentualnie skorzystaj ze zbiorczego tematu w dziale Custom Levels - osoby interesujące się edytorami może wiedzą coś więcej. Wg mnie gra ma duży potencjał i autor zdecydowanie wie, co robi. Może zwyczajnie brak czasu go ogranicza. |
_________________
|
|
|
|
|
DeadMan
Nowicjusz
Joined: 05 Jan 2010 Posts: 15
|
Posted: 13-11-2015, 20:03
|
|
|
Dzięki, poszukam, poczytam. No jest potencjał. Właśnie gram w dwójeczkę starą. A tu jakieś takie nowe coś znalazłem. |
|
|
|
|
chuderlaczek
Nowicjusz
Joined: 26 Jan 2016 Posts: 5 Location: Kraków
|
Posted: 27-01-2016, 20:38
|
|
|
rewelacyjna gra, ktoś gra w ta cześć jeszcze? |
|
|
|
|
QiO
Student
Joined: 17 Feb 2014 Posts: 34
|
Posted: 28-01-2016, 08:40
|
|
|
Ja co jakiś czas sobie powtarzam. |
|
|
|
|
Kharupira
Nowicjusz
Joined: 10 Aug 2016 Posts: 7
|
Posted: 10-08-2016, 20:57
|
|
|
Tomb Raider 2 to pół roku z mojego życia, a to dopiero przy pierwszym podejściu, potem jeszcze z parę miesięcy grania "pod wrażeniem".
Kocham tą, za wszystko, za pudełkowe postacie, strasznie irytujących przeciwników, klaustrofobiczne lokacje, trudność do sufitu... ta gra jest po prostu straszliwie grywalna i wciągająca i trudno się od niej oderwać - chyba, że naprawdę się utknie, a nie chce się korzystać z solucji
Bardzo pozytywnie wspominam czas, kiedy TR 2 był dla mnie czymś nowym. Teraz już się takich gier nie robi.
Pół roku? Hmmm... może było to nawet więcej czasu, wtedy nie miałam internetu, więc mogłam liczyć tylko na siebie ^^ |
|
|
|
|
Shady-Yo
Nowicjusz
Joined: 21 Jun 2016 Posts: 23
|
Posted: 14-08-2016, 17:27
|
|
|
Oj, pamiętam tę grę jeszcze z dzieciństwa... Teraz, przeszedłem ją już chyba po raz trzeci albo czwarty. Po latach wciąż grało mi się w nią świetnie.
Niektóre poziomy są porywające, mają swój niesamowity klimat. Mówię tu m.in. o kultowych wśród fanów serii (ale chyba nie tylko): Chińskim Murze, Wenecji czy też Tybetańskich Katakumbach i Świątyni Xian. Niektóre znam już chyba na pamięć...
Poziomy są świetnie zaprojektowane, jest mnóstwo pułapek, dużo przeciwników a czasem zdarzają się fajne zagadki (oparte na prostych schematach, ale sprawiające sporo frajdy). Dużym plusem gry jest jej długość. Poziomy są rozległe i bardzo różnorodne, ale co ważne, nie odczuwa się wrażenia, że gra jest na siłę wydłużona - o nie, to na pewno. Na koniec czeka nas klasyczna walka z bossem, tutaj jest nim smok. Szczerze, to jakoś wyjątkowo szybko mi z nim poszło. Przed walką kojarzyło mi się, że to nie był wcale taki łatwy orzech do zgryzienia dlatego nawet zostawiłem sobie sporo amunicji w różnych broniach. A tymczasem wystarczyło wypluć w dziada pół magazynku z jednej broni i padł nieżywy. Trochę mnie to zaskoczyło. Ale i tak bardzo fajny boss.
W tej części Lara potrafi korzystać z różnych nowych rodzajów broni, m.in. M-16, granatnik czy harpun, odpalać flary, a także jeździć skuterem śnieżnym (bardzo dobre były przejażdżki tym pojazdem). Poza tym doszły fikołki w powietrzu i pod wodą, które dają zupełnie nowe możliwości.
Sama fabuła to nic szczególnego, ale nie to w TR jest najważniejsze, tutaj liczy się dobra zabawa i duża frajda z przechodzenia kolejnych, bardzo wciągających i klimatycznych poziomów. Najbardziej podobał mi się chyba level Temple Of Xian, ale świetne były też poziomy w Tybecie, Wenecji i pierwszy level The Great China Wall.
Dla mnie ta gra spokojnie zasługuje na: 9/10. I ja ciągle nie wiem, która część podoba mi się bardziej: dwójka czy trójka (ale chyba jednak ta druga) |
_________________ Ukończone:
I 8/10 | Unfinished Business 8/10 | II 9/10 | II: Golden Mask 7/10 | III 10/10 | III: The Lost Artifact 9/10 | IV 10/10 | V 6/10 | Angel of Darkness 5/10 | Legend 9/10
Aktualnie gram w:
Anniversary |
|
|
|
|
Alina
Student
Joined: 01 Apr 2013 Posts: 96
|
Posted: 11-09-2017, 15:49
|
|
|
Dwójka to jedna z moich ulubionych TR, druga to Underworld. Ale ostatnio mam problem w dwójce z dźwiękiem... Po pierwsze, nigdy nie miałam muzyki w TR2 (a szkoda), po drugie, teraz dźwięki są takie urywane, np. dźwięk strzelania, niby się pojawi, ale zaraz znika, głupio się to słucha. Przydałby się do tego jakiś fix, bo np. w jedynce na DOSBoxi'e problemów brak... |
|
|
|
|
Kaczmarek35
Student
Joined: 10 Mar 2018 Posts: 41
|
Posted: 10-03-2018, 20:00
|
|
|
Do Tomb Raider II, III, IV nie trzeba używać DosBox.
Dobrze działają zarówno na Win 98 jak i Win Xp i Win 10.
Na każdym bezproblemowo się przejdzie i jest muzyka.
Tomb Raider II obok Tomb Raider I to najlepsza odsłona.
Za nimi trójka i czwórka, a potem reszta. Underworld jest taka sobie.
To już dużo lepsza od niej jest Anniversary (remake TR1)
Zalety pierwszych dwóch części poniżej.
Tomb raider 1 z 1996:
Ad 1 Rewolucja w grach.
Ad 2 Gra zręcznościowa-przygodowa w pełnym 3d robiła kolosalne wrażenie.
Na etapie z T-Rexem kopara opadła.
Ad 3 Poziom trudności dający satysfakcję, bo zmuszający to myślenia.
Dużo ciekawych zagadek.
Ad 4 Świetnie wykreowana postać.
Ad 5 Dość ciekawa fabuła
Ad 6 Ciekawie zaprojektowane lokacje. Co rzadko się zdarza wszystkie lokacje były świetne w Peru, Grecji, Egipcie i Atlandydzie. Znam je na pamięć.
Ad 7 Tytuł gry roku 1996.
Tomb Raider 2 1997:
Ad 1 Genialny sequel. Jeden z najlepszych sequeli w całej branży gier obok Gothic II, Resident evil 2, Half Life 2, Baldur's gate II, Wiedźmin 2, Settlers 2, Silent Hill 2, Warcraft II, System Shock 2 itd.
Ad 2 Doszlifowany engine i wsparcie dla Direct.
Ad 3 Świetne lokacje. Mur Chiński, Wenecja, Głębiny z wrakiem Maria Doria, tybetańskie katakumby, klasztor i świątynia Xian. Perfekcja.
Może jedynie platforma wiertnicza odbiegała od ideału.
Ad 4 Dłuższa i bardziej wymagająca od TR 1. Zarówno pod względem zagadek i elementów zręcznościowych.
Gra ma więcej obszernych poziomów niż TR 1.
Dłuższe poziomy 4,8,12,15, gdzie w TR 1 tylko 3 i 5.
Ad 5 Wprowadzenie do gier pojazdów, wspinaczki po ścianach i skakania między nimi oraz charakterystycznego dla serii zjazdu na lince.
Tomb Raider 3 1998. Udany sequel, ale już z wadami.
Bardzo podobały się mi etapy w Indiach, na Wyspach Południowych i na Antarktydzie. W Anglii w miarę też dawały radę, ale w Usa zawsze mnie męczą.
Wprowadzono sprint, schylanie i wspinaczkę sufitową.
Ciekawostką w serii było, że po ukończeniu Indii można było wybrać,
gdzie następnie chcemy się udać Anglia czy Usa czy Południowy Pacyfik więc
nie było całkiem liniowo, bo za każdym razem można zmienić sobie kolejność przy przechodzeniu Jedynie narzucony z góry był początek w Indiach, a koniec na Antarktydzie. Chyba, żadna część nie ma tak długiego i wymagającego etapu 1 i 2.
Większość obecnych graczy casualowych odbiłoby się od tej gry i zrezygnowało już na 1 lub 2 etapie
TR 4 - Zrobienie całej gry w Egipcie było dobrym pomysłem.
Rozbudowanie ciekawego Egiptu z TR 1.
Wprowadzono liny i podróżowania między levelami.
Męczyło to latanie kilkukrotne po tych samych poziomach to powodowało,
że tą część nie przechodziłem tyle razy co TR 1,2,3.
Raczej ta część jest zarówno najdłuższa i najtrudniejsza.
Tomb Raider 1 1996 - 10 -Ukończone 9 razy i grane na Win 95/98/Xp/7/10
Tomb Raider 2 1997 - 10 -Ukończone 8 razy i grane na Win 95/98/Xp/7/10
Tomb Raider 3 1998 - 8,5 -Ukończone 7 razy i grane na Win 95/98/Xp/7/10
Tomb Raider 4 1999 - 8,5 -Ukończone 2 razy i grane na Win 98/Xp
Tomb Raider 5 2000 - 6 - Ukończone raz na Win 98
Tomb Raider 6 2003 - 6 - Ukończone raz na Win Xp
Tomb raider Legend 2006 - 8 -Ukończone 3 razy i grane na Win Xp/7/10
Tomb raider Anniversary 2007 - 8,5 -Ukończone 3 razy i grane na Win Xp/7/10
Tomb Raider Underwold 2008 -8 -Ukończone 2 razy i grane na Win Xp/10
Tomb Raider 2013 - 9 -Ukończone raz na Win 10
Rise of Tomb raider 2016 -8,5 -Ukończone raz na Win 10
Tomb raider 2 remake demo 2017 - 9 -Ukończone 2 razy na Win 10
Bardzo lubię i cenię też serię Uncharted od firmy Naughty Dog.
Uncharted 1 2007 -8 -Ukończone 2 razy. Ps3 i Ps4
Uncharted 2 2009 -9 -Ukończone 2 razy. Ps3 i Ps4
Uncharted 3 2011 -9 -Ukończone 2 razy. Ps3 i Ps4
Uncharted 4 2016 -10 -Ukończone 2 razy na Ps4
Uncharted -Zaginione dziedzictwo 2017 -8,5 -Ukończone raz na Ps4
Uncharted 4 ma więcej Tomb raidera w Tomb raiderze niż
Tomb raider 2013 i Rise of Tomb raider 2016.
Uncharted 4 to najlepsza gra na Ps4 obok The Last of Us 2013 i
chyba w ogóle najlepsza gra zręcznościowa-przygodowa obok
Tomb Raider 1996, Tomb Raider II 1997, Tomb Raider III 1998.
Marzylem, by zobaczyć w lepszej oprawie graficznej levele z Indii i
wysp południowego Pacyfiku z Tomb raider 3 1998.
Uncharted 4 z 2016 ma wyspy na południowym Pacyfiku,
a dodatek do czwartej części z 2017 ma akcję w Indiach.
Tak obecnie, by wyglądał oficjalny remake Tomb raider 3. |
|
|
|
|
Kaczmarek35
Student
Joined: 10 Mar 2018 Posts: 41
|
Posted: 30-03-2018, 09:34
|
|
|
W temacie "Classic Tomb Raider » Glidos - super grafika w TR1" opisałem najłatwiejszy sposób jak poprawić wyraźnie wygląd gry Tomb Raider I przez dodanie akceleracji sprzętowej (brak pikselozy), dodanie wyższych rozdzielczości ekranu oraz jak sprawić, by była cała muzyka z gry.
Dodałem też informacje o dużo lepszych teksturach, które są na stronie Tomb Raider xtra, które mogą być dodane do gry, jeśli skonfigurujemy z naszą wersją TR Glidos. Tekstury te mają 256x256 pikseli.
Oryginalne tekstury z Tomb raider 1 do 5 mają 64x64 więc jest wyraźna poprawa.
Mi nie udało się skonfigurować Glidos z moimi wersjami TR 1, ale wielu tu na forum ta sztuka się powiodła. Być może trzeba użyć jakiegoś patcha lub powodem jest, że nie używam fizycznych płyt TR 1.
www.tombraiderxtra.com/
Istnieje możliwość też poprawienia tekstur w Tomb Raider 2.
Na Androida wyszedł remaster Tomb Raider 1 i 2 więc te tekstury można użyć też do Tomb Raider 2 Pc. Tekstury te mają 128x128 pikseli.
Najpierw ściągamy "Tomb Raider II iOS Textures Mod".
Potem postępujemy według poniższej instrukcji:
All you need to do is download that AHK Injector package as it contains Tomb2Fix.zip and then download the texture pack, which both were posted by Sonikko.
1) Download and Extract Tomb2Fix from the AHK Injector package.
2) Place the whole Tomb2Fix folder inside Tomb Raider 2 folder.
3) Extract the texture pack iOS Textures.
4) Place *.dds files from Replacements folder into Tomb Raider 2/Tomb2Fix/Textures/Replacements directory.
5) Place *.dds files from dumps folder into Tomb Raider 2/Tomb2Fix/Textures/dumps directory.
6) Launch the game from Tomb2Fix.exe (alternatively, you can also create a shortcut for this in Steam by adding it as a "Non-Steam game")
NOTES:
Keep in mind that when using Tomb2Fix.exe, total playtime on Steam is not recorded as it's being treated as a "Non-Steam Game".
Oczywiście podmiana tekstur z 64x64 na 128x128 nie jest tak imponująca jak w TR 1, gdy podmienimy z 64x64 na 256x256 z Tomb Raider xtra pod Glidos, ale warto, bo tekstury są wyraźniejsze.
Porównanie graficzne iOS Textures z zwykłym Tomb Raider 2:
www.youtube.com/watch?v=JMEPvPThbZM |
|
|
|
|
Kaczmarek35
Student
Joined: 10 Mar 2018 Posts: 41
|
|
|
|
|
QiO
Student
Joined: 17 Feb 2014 Posts: 34
|
Posted: 12-07-2018, 21:44
|
|
|
O ile generalnie nie mam zbyt optymistycznego podejścia do custom leveli, to przyznam że w ten remake gra się całkiem dobrze. Polecam! |
|
|
|
|
Kaczmarek35
Student
Joined: 10 Mar 2018 Posts: 41
|
Posted: 13-07-2018, 12:25
|
|
|
Moim zdaniem świetnie mu wyszło przebudowanie poziomów o nowe lokacje i większy zakres ruchów dodanych dopiero w TR3,4,5,TRLE.
Największe wrażenie zrobiła na mnie sekcja Wenecka.
Miałem kilka problemów na poziomach Great Wall oraz Ocean Rig.
Pierwszy poziom jest trudny jak na pierwszy A Ocean Rig miał dla mnie dwa bardzo trudne momenty - skok na pochylnię, gdzie następnie skaczemy na drążki i do blachy oraz skok z liny na wielki słup. Diving Area ogólnie był łatwiejszy dla mnie niż
Ocean Rig.
Ciekaw jestem ile mu zajmie zrobienie part 2 z poziomami głębinowymi z Wrakiem Maria Doria oraz całym Tybetem. Ponoć ma tylko obecnie z tych poziomów sporo zrobione na Living Quarters, The Deck i Ice palace.
Pozostałe pięć nie ruszone - 40 Fathoms, Wreck of Maria Doria,
Tibetan Foothills, Barkhang Monastery, Catacombs of Talion.
Pisał, że tym razem skorzystałby z pomocy doświadczonych osób w TRLE, które pomogłyby mu przerabiać poziomy. Ale jak będzie zobaczymy.
W każdym razie nad Part 1 pracował sam blisko cztery lata. |
|
|
|
|
QiO
Student
Joined: 17 Feb 2014 Posts: 34
|
Posted: 25-07-2018, 19:34
|
|
|
Kaczmarek35, udało mi się popsuć sejwa.
Posiadasz może zapis sprzed czasówki z motorówką w Wenecji, albo z samego początku kolejnego poziomu? |
|
|
|
|
Kaczmarek35
Student
Joined: 10 Mar 2018 Posts: 41
|
Posted: 14-08-2018, 19:48
|
|
|
Mam tylko z ostatniego poziomu. Zapisywałem często na przemian na 15 slotach.
Wiem, że motorówki można użyć tylko raz. Ratuje jedynie wczytanie.
By zdążyć dopłynąć do bramy z zegarem trzeba używać CTRL i wspomagać się klawiszem sprintu. |
|
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You cannot download files in this forum
|
Add this topic to your bookmarks Printable version
|
© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku
Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.
phpBB by
przemo
| |
|