Back to Basics 2010 |
Czy weźmiesz udział w BTB 2010? |
Tak. |
|
14% |
[ 1 ] |
Nie. |
|
57% |
[ 4 ] |
Wciąż się zastanawiam. |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Voted : 7 |
Total Votes: 7 |
|
|
|
Author |
Message |
Virus
Praktykant
Joined: 13 Jul 2008 Posts: 131
|
Posted: 07-06-2009, 12:56 Back to Basics 2010
|
|
|
http://horus-online.net/images/btb2010.jpg
Jak zapewne większość się orientuje, konkursy BTB to dość ciekawe przedsięwzięcia mające min. na celu wyłonić najlepszych specjalistów od Edytora Poziomów. Jakiś czas temu, jego kolejna odsłona została oficjalnie potwierdzona. Tegoroczną tematyką jest Wenecja, czyli jedna z najbardziej charakterystycznych lokacji z "klasycznych" Tomb Raider'ów.
Horus, organizatorka konkursu mówi, że członkowie otrzymają do swojej dyspozycji profesjonalnie ulepszone pakiety tekstur i obiektów w bardzo wysokiej jakości. Prace może składać każdy, kto zadeklaruje się skończyć swój poziom do grudnia tego roku. Podania możecie zgłaszać między sierpniem a wrześniem, najlepiej na skrzynkę pocztową Horus. Obowiązkowo, należy używać starej wersji NGLE oraz odpowiednio ulepszonego pliku "tomb4.exe", które znajdziecie pod tymi adresami:
http://www.horus-online.net/temp/ng_editor_old.zip
http://www.trle-hosting.n...08/tomb4exe.zip
Gorąco zachęcam wszystkich do udziału, zważywszy na fakt, że zdaje się w żadnej odsłonie nie widziano w udziale polaka.
Oficjalny temat konkursu znajdziecie poniżej.
http://www.trle-community...hp?f=27&t=23395 |
_________________ |
|
|
|
|
jawi
Podróżnik
Joined: 26 Jan 2008 Posts: 405 Location: skądinąd :)
|
Posted: 07-06-2009, 13:50
|
|
|
No to już tak sprawy stoją
W konkursie udział wezmę ponieważ Wenecja zawsze była jedną z moich ulubionych lokacji (kiedyś planowałem ją nawet zrobić i zacząłem remake'ować textury ). Mam nadzieję, że ktoś się jeszcze zapisze. W tym roku wszyscy mają większe szanse bo (niestety) nie startuje TC14 w którego level chętnie bym pograł. Jak on to ujął: "W tym roku ktoś inny będzie musiał zająć drugie miejsce ". Jakby ktoś miał wątpliwości czy dalej będę robił TTA, to od razu mówię, że tak.
Ja po prostu widzę jak duzo Polaków się zapisze |
_________________
|
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 07-06-2009, 15:45
|
|
|
Quote: | Ja po prostu widzę jak duzo Polaków się zapisze |
Zrób każdemu level to się wszyscy zgłoszą .
Ja póki co nie mam zamiaru brać udziału z powodu Kojady, chcę ukończyć jeden custom a dopiero później zastanawiać się co dalej. Z drugiej strony zgłoszenia dopiero sierpień-wrzesień więc kto wie Poza tym uważam że takie konkursy to świetna sprawa i życzę wszystkim powodzenia. |
|
|
|
|
jawi
Podróżnik
Joined: 26 Jan 2008 Posts: 405 Location: skądinąd :)
|
Posted: 22-12-2009, 19:23
|
|
|
Witam!
Po długim czasie oczekiwania w końcu będziecie mogli zagrać w Back to Basics 2010. A w nim zobaczycie dwa polskie levele! Tak , po raz pierwszy w BtB będą uczestniczyli polscy twórcy (a także polscy testerzy . Jest to epokowa chwila .
Tutaj znajdziecie artykuł na ten temat: http://en.newtribune.lara...-basics-is-back
Widzimy się 1-go stycznia!
|
_________________
|
|
|
|
|
Nepheline
Podróżnik
Joined: 11 Feb 2007 Posts: 453
|
Posted: 22-12-2009, 20:55
|
|
|
Ale ten czas leci, cały czas miałam wrażenie, że to jeszcze tyyyyle czasu... A faktycznie koniec roku już b. blisko. Fajnie, że spośród tych 76 zgłoszeń wyszło, "tylko" 23 bo chyba bym się zagrała na śmierć Widzę bardzo ciekawe zestawienie architektów w tym roku, same super nicki, ale oczywiście trzymam kciuki za Polską ekipę, czyli Ciebie Jawi i K@ta... Ciekawe czy mi się w tej gęstwinie leveli wszystko nie pokiełbasi? Pamiętam, że po 19 levelach Peru 2008 nie mogłam patrzeć na te tekstury, z drugiej jednak strony uwielbiam Wenecję, a Peru tak sobie |
|
|
|
|
jawi
Podróżnik
Joined: 26 Jan 2008 Posts: 405 Location: skądinąd :)
|
Posted: 22-12-2009, 22:56
|
|
|
Jeśli mam być szczery textury maax'a_87 z Wenecji są o wiele ładniejsze od tych, których używaliśmy, lecz temat konkursu był bardziej nastawiony na remake niż na nową wersję.
Dzięki za wsparcie . |
_________________
|
|
|
|
|
Polo_Gard
Podróżnik
Joined: 31 Dec 2008 Posts: 604 Location: Kraków
|
|
|
|
|
jawi
Podróżnik
Joined: 26 Jan 2008 Posts: 405 Location: skądinąd :)
|
Posted: 31-12-2009, 16:10
|
|
|
Po pierwsze nie wiem po co dodajesz linki - przecież każdy wie, gdzie można ściągnąć levele.
Po drugie tych leveli jeszcze nie można ściągnąć . Można tylko podziwiać screeny . |
_________________
|
|
|
|
|
Polo_Gard
Podróżnik
Joined: 31 Dec 2008 Posts: 604 Location: Kraków
|
Posted: 31-12-2009, 16:19
|
|
|
No to będzie można ściągnąć później... a który level jest twój jeśli można wiedzieć?
W niego bym zagrał w pierwszej kolejności No to jak ktoś zauważy że można ściągać to niech powie |
|
|
|
|
jawi
Podróżnik
Joined: 26 Jan 2008 Posts: 405 Location: skądinąd :)
|
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 16-01-2010, 19:21
|
|
|
A Very Good Year
Co się powinno stać po zestrzeleniu dzwonu http://i45.tinypic.com/73i1dv.jpg
Ja chyba coś poknociłem bo zestrzeliłem go za pomocą shotguna zaraz po jego zdobyciu gdzieś na początku levelu. A dosłownie przed chwilą znalazłem celownik laserowy do M16. |
|
|
|
|
joker
Obieżyświat
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 1019 Location: Gliwice
|
Posted: 10-04-2010, 18:59
|
|
|
Jako że dopiero dziś mnie uświadomiono o co chodzi z projektem BTB, którego unikałem zawsze ze względu na ilość leveli nie wiedząc że można grać w co się chce
Więc zagrałem w level The Night before Carnival
Rozpoczyna się sielankowo i niewinnie, skaczemy sobie po podestach, pływamy po kanałach zbieramy sobie znajdźki, skaczemy po baldachimach, zdobywamy złoty kluczyk i zaczyna się jazda W pałacu (może Dożów) jest tyle roboty że aż głowa boli Zaglądać trzeba dosłownie wszędzie, czasem nawet pod dywan na schodach (przypadek) aby odnaleźć pozostawione klucze po zabitym panu. Co jakiś czas mamy niespodziankę na karku w postaci piesków i szczurków wyskakujacych zza rogu (prze miły akcent) znalazło się też miejsce dla kilku ciekawych rozwiązań. Łatwo można coś przeoczyć, zgubyć się nie koniecznie, aczkolwiek gdyby nie stała kontrola twórcy nad moim postępowaniem było by cięzko ukończyć ten level z powodu pewnej nieliniowości i zamaskowanych miejsc Wykonanie pomieszczeń jest na wysokim poziomie jednak po dłuższym kręceniu się tam i z powrotem owe pomieszczenia się opatrzą i zaczyna się robić nużąco. No i ta karta magnetyczna pasuje do wenecji jak piesć do oka i może trochę zamało flar. Generalnie nie ma się do czego przyczepić wszystko ok poza tym znużeniem od kręcenia się, acha i stanowczo za mało ozdobników muzycznych! a te co były nie zabardzo kojarzyły się z wenecją. Co do obiektów (chodzi o nieszczęsny horyzont i bug z winem) były narzucone twórcom z góry więc nie można traktować tego jako błąd autora.
Ogólnie dobry custmiki, w którym co krok poczujemy powiew TR2 co bardzo mi odpowiadało. Polecam |
_________________ http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły! |
|
|
|
|
Polo_Gard
Podróżnik
Joined: 31 Dec 2008 Posts: 604 Location: Kraków
|
Posted: 10-04-2010, 19:50
|
|
|
joker wrote: | Jako że dopiero dziś mnie uświadomiono o co chodzi z projektem BTB, którego unikałem zawsze ze względu na ilość leveli nie wiedząc że można grać w co się chce
Więc zagrałem w level The Night before Carnival
Rozpoczyna się sielankowo i niewinnie, skaczemy sobie po podestach, pływamy po kanałach zbieramy sobie znajdźki, skaczemy po baldachimach, zdobywamy złoty kluczyk i zaczyna się jazda W pałacu (może Dożów) jest tyle roboty że aż głowa boli Zaglądać trzeba dosłownie wszędzie, czasem nawet pod dywan na schodach (przypadek) aby odnaleźć pozostawione klucze po zabitym panu. Co jakiś czas mamy niespodziankę na karku w postaci piesków i szczurków wyskakujacych zza rogu (prze miły akcent) znalazło się też miejsce dla kilku ciekawych rozwiązań. Łatwo można coś przeoczyć, zgubyć się nie koniecznie, aczkolwiek gdyby nie stała kontrola twórcy nad moim postępowaniem było by cięzko ukończyć ten level z powodu pewnej nieliniowości i zamaskowanych miejsc Wykonanie pomieszczeń jest na wysokim poziomie jednak po dłuższym kręceniu się tam i z powrotem owe pomieszczenia się opatrzą i zaczyna się robić nużąco. No i ta karta magnetyczna pasuje do wenecji jak piesć do oka i może trochę zamało flar. Generalnie nie ma się do czego przyczepić wszystko ok poza tym znużeniem od kręcenia się, acha i stanowczo za mało ozdobników muzycznych! a te co były nie zabardzo kojarzyły się z wenecją. Co do obiektów (chodzi o nieszczęsny horyzont i bug z winem) były narzucone twórcom z góry więc nie można traktować tego jako błąd autora.
Ogólnie dobry custmiki, w którym co krok poczujemy powiew TR2 co bardzo mi odpowiadało. Polecam |
Tak mnie zainteresował Twój post, że od razu ściągnąłem BtB2010 po raz drugi i level K@t'a. Rzeczywiście, level przepiękny! Tylko że nie wiem jak doskoczyć na tamtą półkę. Da mi ktoś wskazówkę jak się ustawić, screena lub save'a? Tutaj utknąłem http://i608.photobucket.c...2010problem.jpg
Tak do K@ta:
Level jest przepiękny. Czuję ten klimat Wenecji, piękne oteksturowanie, schowki i ukryte rzeczy. Chciałbym ujrzeć więcej, ale muszę wiedzieć, jak się tam przedostać!
EDIT:
Udało mi się! Jak tylko udało mi się oszukać tą piekielną kamerę! To ja gram dalej |
|
|
|
|
Polo_Gard
Podróżnik
Joined: 31 Dec 2008 Posts: 604 Location: Kraków
|
Posted: 10-04-2010, 20:41
|
|
|
Teraz to już się naprawdę zaciąłem
http://i608.photobucket.c...b2012helpme.jpg
Wziąłem klucz, otwarłem drzwi, ale nie wiem jak otworzyć tamte drzwi. Ktoś pomoże?
A teraz do K@ta prośby:
1.Dasz mi teksturę wody?
2.Dasz mi obiekty: koło do kręcenia, klucze z fajnymi key_hole (i takimi kolorowymi w dobrej jakości, nie znalazłem takich na trsearch.org) i lever_switch z dźwiękiem? |
|
|
|
|
joker
Obieżyświat
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 1019 Location: Gliwice
|
Posted: 10-04-2010, 20:57
|
|
|
Spróbuj zagarać na harfach w bocznych nawach
a co do tekstur to raczej K@t nie może Ci ich udstępnić ponieważ nie on je tworzył i jedynie otrzymał zestaw gotowych tekstur na potrzeby BTB to samo się tyczy obiektów. |
_________________ http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły! |
|
|
|
|
Polo_Gard
Podróżnik
Joined: 31 Dec 2008 Posts: 604 Location: Kraków
|
Posted: 10-04-2010, 21:04
|
|
|
Ojojoj A wiecie może kto je mu dał? Przydały by mi się...
I właśnie tu wpadłem aby powiedzieć że wystarczyło te harfy przesunąć. K@t, pozwolisz mi zrobić wideosolucję? Dam na YT |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 10-04-2010, 21:07
|
|
|
A róbta, jak chcesz
Zestaw tekstur i obiektów został przygotowany przez Horus i zostanie udostępniony niedługo. |
_________________
|
|
|
|
|
jawi
Podróżnik
Joined: 26 Jan 2008 Posts: 405 Location: skądinąd :)
|
|
|
|
|
Polo_Gard
Podróżnik
Joined: 31 Dec 2008 Posts: 604 Location: Kraków
|
Posted: 11-04-2010, 08:41
|
|
|
Dzięki! Jak wrócę na tamtego kompa to się biorę do dalszej roboty.
I mam pytanie: jestem w tym wielkim domu. Uzupełniłem dwie z trzech tych... no... żywiołowych... no w czymś takim W drugim dałem czerwone wino, w trzecim piasek, ale nie wiem gdzie znaleźć coś do symbolu wody. Coś mi mówi że w bibliotece, ale jak klikam na tamten przycisk, to słyszę że drzwi się otwierają, ale nie wiem gdzie! Pomoże mi ktoś?
PS. Znalazłem jeden sekret w bibliotece Tam gdzie spada rolling ball. |
|
|
|
|
joker
Obieżyświat
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 1019 Location: Gliwice
|
Posted: 11-04-2010, 10:48
|
|
|
W bibliotece otwiera się obraz między książkami, który jest na przeciwko tego obrazu widocznego. Co do wina musisz go podpalić, a coś na wode o ile dobrze pamiętam dostaniesz jak znajdziejsz najpierw karte do gniazda widocznego za kratami. Szukaj w pobliżu miejsca z piaskiem zamaskowanych drzwi na łom |
_________________ http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły! |
|
|
|
|
Polo_Gard
Podróżnik
Joined: 31 Dec 2008 Posts: 604 Location: Kraków
|
Posted: 11-04-2010, 11:21
|
|
|
Nie mam łomu
Wino zniknęło, a butelki nie mam
Drzwi są zamknięte
Co się dzieje?
Jestem w pułapce?
Muszę zagrać od początku?
Zablokowałem się?
Proszę o odpowiedź |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 11-04-2010, 11:33
|
|
|
Joker już wspominał, że w każdym levelu w którym było wino występuje także bug. NIE WOLNO nalewać wina do misy, jeśli się nie ma po ręką ognia, bo po reloadzie zniknie ono permanentnie. |
_________________
|
|
|
|
|
joker
Obieżyświat
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 1019 Location: Gliwice
|
Posted: 11-04-2010, 12:43
|
|
|
Odpal jakiegoś wczesniejszego savea sprzed zebrania butli, a łom, przeszukaj dobrze biblioteke bo harfy to nie jedyna niespodzianka |
_________________ http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły! |
|
|
|
|
Polo_Gard
Podróżnik
Joined: 31 Dec 2008 Posts: 604 Location: Kraków
|
Posted: 12-04-2010, 16:24
|
|
|
Ok, a co mam zrobić z tym stołem na którym jest lustro? Może ono pomoże mi wskoczyć na wyższe kondygnacje biblioteki? Bo mam z tym niezłe problemy. A ostatniego save'a mam zaraz po otwarciu złotych drzwi, więc roboty mam multum... |
|
|
|
|
(--AGATA--)
Praktykant
Joined: 23 Oct 2008 Posts: 111
|
Posted: 12-04-2010, 17:03
|
|
|
W tym samym pomieszczeniu jest dźwignia,znajduje się ona wysoko,prawie naprzeciwko obrazu nad wejściem do biblioteki,uruchamia ona platformę,na której musisz postawić stół z lustrem,dotrzesz do niej najpierw skacząc w "lukę" w pułkach potem w prawo na wyższy poziom,obracasz się i skaczesz jeszcze wyżej.By otworzyć drzwi prowadzące do dźwigni ;-D musisz poszukać przełącznika w pomieszczeniu za kotarą, tam gdzie znajdował się stół |
_________________ One, two – EKO coming for you
Three, four – better lock your door
Five, six – grab your crucifix
Seven, eight – gonna stay up late
Nine, ten – Never sleep again |
|
|
|
|
|