FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
INSTRUKCJA: Instalacja Tomb Raidera 1 pod Windows XP/Vista/7
Author Message
Kurt 
Student



Joined: 15 Jan 2006
Posts: 46
Location: Łódź
Posted: 28-01-2007, 11:06   

A ja mam zonka z dźwiękiem, Tomb Raider I.
Kiedyś udało mi się nagrać płytkę i było git.
Teraz nagrywam w mixed-mode, popijam Track I (dunno), szereguje utwory.
Nagrywam.
Konfiguruje.
Gra chodzi cacy ,tylko ,że w menu głównym zamiast pioseneczki wstępnej (a na płycie jest jak pierwsza), jest utwór z jaskini.
Grrr, co robić?
_________________
 
 
 
kluz_kaa 
Pierożek Kluzo



Joined: 28 Oct 2006
Posts: 1371
Location: The Island
Posted: 28-01-2007, 15:15   

Miałem ten sam problem z tym wyjątkiem, że nagrywałem osobną płytkę z soundtrackiem. Zrobiłem to jak, że nagrałem przez WMP10 wszystkie 10 utworów (do ściągnięcia są z kittenwar.com) włożyłem do jednego napędu grę, do drugiego soundtrack i było ok. Ale i tak najlepszym rozwiązaniem jest GLIDOS (v1.29 lub wyższa) i muzyka z PLAYSTATION. Wtedy gra jest jeszcze lepsza, bo oprócz muzyki z leveli (np. szum wiatru itd.) są jeszcze wstawki np. gdy biegniemy przez Lost Valley i wyskakuje T-Rex muzyka zmienia się i jest dynamiczna a gdy go zabijemy wszystko wraca do normy... :D
_________________
If you want to survive, you'll have to outwit, outplay and outlast the rest of them.
 
 
 
REveAL 
Nowicjusz



Joined: 13 Feb 2007
Posts: 12
Location: Wrocław
Posted: 13-02-2007, 20:31   

Witam. U mnie jest roznie..raz sie gra odpali i wejdzie do menu...raz pojda filmiki..ale zostaje czarny ekran i lipa....sciagnalem glidosa z ruskich stron...i gierka dziala pieknie....i swietny dzwiek jest. ale ta reklama :( no i dodalbym brak rozdzielczosci 1280x800..w lapku w pozostale czesci wlasnie gram na takiej.
 
 
Niezapominajka 
Podróżnik



Joined: 23 Jan 2007
Posts: 401
Location: Katowice
Posted: 14-02-2007, 23:07   

Mam pewien problem z TR1 pod XP. Zrobiłam tak jak napisane jest w tej instrukcji i doszłam do levelu The Cistern. Przeszłam go, ale kolejny poziom nie chce się załadować i wywala grę do windowsa :( . Nie wiem co jest nie tak. Pomóżcie! :(
_________________

 
 
 
Kasia Trent 
Tomb Raider



Joined: 22 Jun 2004
Posts: 4600
Location: Bristol
Posted: 15-02-2007, 11:06   

Nie wiem, czy to cokolwiek pomoże, jednak w przypadku TR2 działa. Spróbuj dodatkowo ustawić zgodność z Win 95.
_________________
Miow.
 
 
 
Niezapominajka 
Podróżnik



Joined: 23 Jan 2007
Posts: 401
Location: Katowice
Posted: 17-02-2007, 15:17   

Kasiu-> Nie da się ustawić zgodności z Win95. Mam inaczej zainstalowanego tego TR. Masz jakieś inne pomysły?
_________________

 
 
 
Kasia Trent 
Tomb Raider



Joined: 22 Jun 2004
Posts: 4600
Location: Bristol
Posted: 17-02-2007, 16:33   

Poszukaj czy tutaj będzie odpowiedź ;)

-> http://www.tombraiderchro...aq.html#problem

:pozdro:
_________________
Miow.
 
 
 
Barbie 
Obieżyświat


Joined: 23 Dec 2003
Posts: 1442
Posted: 18-02-2007, 19:59   

Miło mi poinformować, że opracowany przez kluz_kaa dział dotyczący instalacji TR1 i TR2 z dźwiękiem w wersji SoldOut został już skończony i dostępny dla ludu, hura :wink: Jakby co, autor na pewno chętnie odpowie na ewentualne pytania :p
http://www.laracroft.pl/tr1sold.htm
http://www.laracroft.pl/tr2sold.htm
  
 
 
Kasia Trent 
Tomb Raider



Joined: 22 Jun 2004
Posts: 4600
Location: Bristol
Posted: 18-02-2007, 20:05   

Ja chciałam tylko skromnie pogratulować kluz_ce ( :P ) zrobionych działów ;)

Brawo :)
_________________
Miow.
 
 
 
kluz_kaa 
Pierożek Kluzo



Joined: 28 Oct 2006
Posts: 1371
Location: The Island
Posted: 18-02-2007, 21:58   

Barbie wrote:
Jakby co, autor na pewno chętnie odpowie na ewentualne pytania

Oczywiście, że tak :D

Kasia Trent wrote:
a chciałam tylko skromnie pogratulować kluz_ce ( :P ) zrobionych działów ;)

Brawo :)

Dziękuję :)
_________________
If you want to survive, you'll have to outwit, outplay and outlast the rest of them.
 
 
 
Paciej 
Łakocie i Witaminy


Joined: 28 Mar 2005
Posts: 1711
Posted: 19-02-2007, 19:27   

No no no rzeczywiście bardzo fajne tutki :D Gratulacje, niedługo się zabiorę za wypróbowanie jak tylko znajde siano na płyty i wypalę przy okazji pół dysku :) Nie mam ochoty bawić się w jakieś obrazy płyt i demony :) BArdzo fajnie, dzięki !
 
 
Nepheline 
Podróżnik



Joined: 11 Feb 2007
Posts: 453
Posted: 24-02-2007, 20:01   

Ja też jestem bardzo wdzięczna za ten poradnik, miło jest usłyszeć dźwięk też na PC, choć muszę przyznać, że czasami nie działa tak jak powinien ;) . Ale nie ma co narzekać. Miałam jeszcze drobny problem z Glidosem i tym latających logiem, ale też sobie poradziłam :) .
 
 
Ston Zephymosa 
Podróżnik



Joined: 27 Dec 2006
Posts: 213
Posted: 24-02-2007, 21:04   

A ja jak dodalem dzwiek do TR2 to sie pomieszaly i nie wiem co mam zrobic aby bylo wszystko dobrze :/ Co mam zrobic aby np. dzwieki sie nie przerywal podczas cutscenki i w grze sie nie mieszal
 
 
kluz_kaa 
Pierożek Kluzo



Joined: 28 Oct 2006
Posts: 1371
Location: The Island
Posted: 24-02-2007, 22:49   

Nepheline wrote:
Ja też jestem bardzo wdzięczna za ten poradnik, miło jest usłyszeć dźwięk też na PC, choć muszę przyznać, że czasami nie działa tak jak powinien ;) . Ale nie ma co narzekać. Miałam jeszcze drobny problem z Glidosem i tym latających logiem, ale też sobie poradziłam :) .

Dziękuję, że się przydał :P A co nie działa jak powinno?

Ston Zephymosa wrote:
A ja jak dodalem dzwiek do TR2 to sie pomieszaly i nie wiem co mam zrobic aby bylo wszystko dobrze :/ Co mam zrobic aby np. dzwieki sie nie przerywal podczas cutscenki i w grze sie nie mieszal

A robiłeś wszystko po kolei jak jest napisane w instrukcji? Może dodałeś w złej kolejności utwory? Możliwe, że nie dodałeś ścieżki o nazwie dummy. Pamiętaj w TR2 utworów powinno być wszystkich razem 61.
_________________
If you want to survive, you'll have to outwit, outplay and outlast the rest of them.
 
 
 
bartas 
Nowicjusz


Joined: 25 Feb 2007
Posts: 7
Posted: 25-02-2007, 16:32   

Ja mam problem z muzyką (sold out) Zainstalowałem Glidosa z dźwiękami i wszystko jest ok tylko nie ma dźwięku w filmikach po zakończeniu levelu (nie chodzi mi o FMV tylko np gdy Larson rozmawia z Larą przy wodospadzie - zero dźwięku:( ) No i nie ma też dźwięku gdy spada kamień czy wyskakuje ten wielki dinozaur w Lost Valley ;) Nie wiem już co mam robić :( Spróbuję jeszcze wypalić tą płytkę z soundtrackiem... Może to pomoże :/

Teraz inny problem. Przy zainstalowaniu Glidosa Gra chodzi pięknie (Łącznie z wysoką jakością filmików FMV) ale gdy dochodzę do bodajże 4lev (zaraz po filmiku z windą [na początku wyskakują 2 lwy, a potem są te zagadki z bogami posejdonem itd]) i od tego levelu już aż do końca gry obraz jest nienaturalny... Tzn pojawia siętaka dziwna perspektywa, że Lara jest wielka na cały ekran :/ W ogóle ekran obraca się jakoś tak dziwnie:/
Gdy próbowałem zainstalować za pomocą dgvoodoo to znowu filmiki FMV są w bardzo kiepskiej jakości a jak zaznacze w konfiguracji opcje "force W-buffering" to Lara całkowicie znika i tekstury mają "dziury" Przy czym problem w 4 levelu i tak pozostaje.

Natomiast gdy instaluję TR normalnie to grafika jest wiadomo pikselowata, ale problem z dziwną perspektywą w 4 lev znika i wszystko jest normalnie :/

Proszę o pomoc!

Dla ułatwienia mam GF 7600 GS firmy GALAXY :/

HELP!!!! ;)
 
 
kluz_kaa 
Pierożek Kluzo



Joined: 28 Oct 2006
Posts: 1371
Location: The Island
Posted: 25-02-2007, 17:56   

bartas wrote:
gdy Larson rozmawia z Larą przy wodospadzie - zero dźwięku:( ) No i nie ma też dźwięku gdy spada kamień czy wyskakuje ten wielki dinozaur w Lost Valley ;)

A czy na pewno zainstalowałeś VDM Sound? Bo bez tego, muzyki nie będzie. Jaką masz wersję Glidosa?

bartas wrote:
braz jest nienaturalny... Tzn pojawia siętaka dziwna perspektywa, że Lara jest wielka na cały ekran :/ W ogóle ekran obraca się jakoś tak dziwnie:/

Daj jakiegoś screena, bo nie za bardzo wiem o co chodzi.
_________________
If you want to survive, you'll have to outwit, outplay and outlast the rest of them.
 
 
 
bartas 
Nowicjusz


Joined: 25 Feb 2007
Posts: 7
Posted: 26-02-2007, 20:10   

Więc tak:

VDMsound - zainstalowany
wersja Glidosa - 1.32

Wszystkie problemy rozwiązane ;) poza jednym ale o tym za chwilkę ;)

Problem z "dziwnym" przybliżeniem polegał na tym że gdy level zaczynał się tak że Lara stoi plecami blisko ściany to kamera się zmienia i poprostu już "nie odświeżało" i kamera zostawała w tej pozycji na forever ;) Na szczęście przez przypadek wcisnąłem ESC przez przypadek i kamera wróciła do dawnej pozycji ;) Tak więc ten problem rozwiązany. Dzięki temu też mogę używać Glidosa przez co eliminujemy także problem z tym dgVoodoo bo nie muszę go używać ;P

Pozostaje sprawa dźwięku. Glidos nie odtwarza mi niczego innego poza standartowymi odgłosami pistoletów, kroków itd plus filmiki FMV i melodii w menu startowym (paszport, zdjęcie domu itd.) Podejrzewam iż była to wina ściągniętej wadliwej paczki z sound'em do tego programu więc postanowiłem załatwić sprawę inaczej i nagrać nową płytkę z dźwiękiem.
Pierwszy raz nagrałem błędnie bo nie w MixMode. (1 płytka w plecy)
Drugi raz nagrałem błędnie bo win XP (jak każda WINda z resztą) ustala sobie taką kolejność plików w katalogu, że 10 track daje na sam początek. Nie pasowało mi to bo w instrukcji jest napisane że soundtracki mają być w kolejności. Więc trach track10 na pozycję 10... I co? I to że w menu słyszałem te zakręcone dźwięki z pierwszego levelu.
(2-ga płytka w plecy)

Dobra... Kolejna próba... Tym razem nagrałem płytkę nie zmieniając kolejności tracków czyli : 10,2,3,4,5,6,7,8,9 i?? Muzyczka DZIAŁA! tylko że jest jeden zonk :/ Wszystkie demka mają opóźnienie (tzn dźwięk wchodzi później niż obraz) jakieś 2 sekundy :/ A wiadomo że w demku to bardzo dużo. Przechodziłem levele kodami aby zobaczyć czy wszystko gra i natrafiłem na demko gdy Lara odczytuje tajemne inskrypcje zapisane na ścianie grobowca, a w sarkofagu znajduje scion'a... I CO?! I W TYM DEMKU TYLKO NIE MA DźWIęKU!
(3-cia płytka w plecy) :(

Naprawdę już nie wiem jak to nagrać :/ Może mi ktoś pomoże?

Nagrywałem zawsze zgodnie z instrukcją czyli bez nagrania dummyTrack. Może nagrać z tym trackiem też? Sam nie wiem... HELP!!!!
 
 
bartas 
Nowicjusz


Joined: 25 Feb 2007
Posts: 7
Posted: 26-02-2007, 20:14   

aha i jeszcze jedna drobna sprawa... Nagrywam za pomocą NERO i tam jest takie okienko do zaznaczenia przy nagrywaniu części audio:

"bez przerw między ścieżkami" Może jak zaznaczę to wyeliminuję te dziwne opóźnienia??

jest jeszcze kwadracik
"normalizuj wszystkie pliki audio" ale to chyba nie ma większego znaczenia... Proszę o pomoc...


MACPHISTO
Edytuj posty
 
 
kluz_kaa 
Pierożek Kluzo



Joined: 28 Oct 2006
Posts: 1371
Location: The Island
Posted: 26-02-2007, 21:38   

bartas może to głupio trochę zabrzmi, ale źle zrozumiałeś instrukcję dodawania muzyki TR w SoldOut. Jak masz Glidosa, to nie musisz nagrywać płytki.
Fragment instrukcji:

2. Instalujemy Glidosa v1.29 lub wyższy (najlepiej w domyślnym katalogu, w takim jak podaje instalator [C:\Program Files\Glidos]).

3. Instalujemy Tomb Raider Audio Pack v1.2 (tylko i wyłącznie w katalogu, który podaje instalator [C:\Program Files\Glidos\Audio], gdyż jak zainstalujemy go gdzie indziej, nie będzie działało).

Już wiesz na czym polega błąd? Pomieszałeś instrukcję. Płytkę radziłem [w instrukcji] nagrywać do TR2, a nie do TR :)

Jeżeli, postąpisz tak jak jest w instrukcji muzyka musi grać, nie ma innej możliwości.
_________________
If you want to survive, you'll have to outwit, outplay and outlast the rest of them.
 
 
 
bartas 
Nowicjusz


Joined: 25 Feb 2007
Posts: 7
Posted: 26-02-2007, 22:09   

heh... tylko widzisz... Instrukcje pomieszałem SPECJALNIE I ŚWIADOMIE! Ponieważ jak już wcześniej napisałem Audio Pack mi nie działał poprawnie toteż postanowiłem (mimo że używam Glidosa) nagrać poprawną płytkę z muzą ;) No ale dobra... Skoro tak radzisz to spróbuję jeszcze raz i zobaczymy czy tym razem zadziała ;) (spróbuję tak jak radzisz zainstalować w program files... ;) )

Dzięki za pomoc...
 
 
kluz_kaa 
Pierożek Kluzo



Joined: 28 Oct 2006
Posts: 1371
Location: The Island
Posted: 26-02-2007, 22:25   

bartas wrote:
(spróbuję tak jak radzisz zainstalować w program files... ;) )

Glidos, wyczytuje Audio Packa z folderu ...Glidos\Audio. Spróbuj nie zmieniać ścieżki, tylko zainstaluj tak jak podaje instalator (Glidosa i Audio Packa). Powinno zadziałać :) Jak się pomiesza foldery, to Glidos nie będzie wczytywał muzyki.
_________________
If you want to survive, you'll have to outwit, outplay and outlast the rest of them.
 
 
 
bartas 
Nowicjusz


Joined: 25 Feb 2007
Posts: 7
Posted: 26-02-2007, 22:40   

dobra... no i świetnie... wszystko działa si ale... Właśnie... zawsze jest jakieś ale ;)

ale tylko do levelu gdzie Lara czyta te hieroglify ze ściany... Od tamtego momentu w demkach (nie FMV tylko tych "zwykłych") już dźwięku nie ma :( AudioPacka ściągnąłem ze strony Glidosa i tam jest napisane (po angielsku :/ ) że wersja audiopacka jest opracowana do 6-ego levelu... I że działa on z wersją 1.33 w zwyż (mam wersję 1.32 ale to raczej nie zrobiło różnicy bo dźwięk i tak był) Więc jedyna konkluzja jaka mi się nasuwa jest taka że po prostu dalej dźwięk nie jest dokończony :/

Co o tym sądzisz Kluska?? ;) (sorki ale fajnego masz nicka ;P )

z resztą sam looknij...

http://www.glidos.net/audio.html

K@t
EDYTUJ POSTY !!!

bartas
AJ EM SORY ;)
 
 
kluz_kaa 
Pierożek Kluzo



Joined: 28 Oct 2006
Posts: 1371
Location: The Island
Posted: 27-02-2007, 15:53   

Masz rację, ale nie wiem w czym jest problem...
Po pierwsze: scenka gdzie Lara czyta hieroglify jest przedostatnią scenką na silniku gry (kolejna to ta, gdzie Lara gada z Natlą tuż przed finałowym bossem)
Po drugie: w katalogu C:\Program Files\Glidos\Audio\Tracks odszukaj plik o nazwie: 06natla.mp3 - to jest podkład audio do ostatniej scenki. Ważne, że muzyka w grze jest, a z pewnością wypuszczą wersję Audio Packa, która będzie już pełna.
bartas wrote:

Co o tym sądzisz Kluska?? ;) (sorki ale fajnego masz nicka ;P )

Heh
_________________
If you want to survive, you'll have to outwit, outplay and outlast the rest of them.
 
 
 
kluz_kaa 
Pierożek Kluzo



Joined: 28 Oct 2006
Posts: 1371
Location: The Island
Posted: 27-02-2007, 17:36   

Już wiem :) Trzeba ściągnąć następujące pliki:

PLIK 1
PLIK 2
PLIK 3
PLIK 4
PLIK 5
PLIK 6
PLIK 7
PLIK 8
PLIK 9
PLIK 10
PLIK 11
PLIK 12
PLIK 13
PLIK 14

Po rozpakowaniu:
foldery długich i dziwnych nazwach wklejamy do C:\Program Files\Glidos\Audio
pliki w folderach "locations" wklejamy do C:\Program Files\Glidos\Audio\Locations
pliki muzyczne do C:\Program Files\Glidos\Audio\Tracks

Niektóre foldery mają taką samą nazwę, więc radzę rozpakować jeden folder, skopiować pliki do ścieżek podanych wyżej, wykasować folder i rozpakować następny, żeby się nie mieszały :)

Podczas kopiowania właściwych plików do C:\Program Files\Glidos\Audio... Windows zapyta się, czy zastąpić plik o takiej samej nazwie. Należy kliknąć na "NIE"

Jeśli wszystko poszło dobrze, dźwięk będzie w każdej cut scence, w każdym levelu itd. :)
_________________
If you want to survive, you'll have to outwit, outplay and outlast the rest of them.
 
 
 
bartas 
Nowicjusz


Joined: 25 Feb 2007
Posts: 7
Posted: 27-02-2007, 18:34   

Quote:
Podczas kopiowania właściwych plików do C:\Program Files\Glidos\Audio... Windows zapyta się, czy zastąpić plik o takiej samej nazwie. Należy kliknąć na "NIE"


No dobra... ale jeśli kliknę nie to jeśli tam tego pliku nie ma to mi go nie skopiuje... A jeśli jest to go tylko zamieni, a skoro to to samo to chyba nie robi różnicy prawda?

Propos... skąd wziąłeś te pliki? Dzięki wielkie!! ;)
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo