Co was najbardziej denerwuje i drazni podczas grania? |
Author |
Message |
TUSIA
Praktykant
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 124 Location: Zadupie ;p
|
Posted: 13-08-2008, 11:50
|
|
|
Mnie denerwuje celowanie na kolumnę w Sanktuarium Scion'u gdy Lara chodzi po ścianie.
Teraz już nie mam tak wielkich problemów, ale za pierwszym razem szarpałam tak tym drążkiem, że prawie go wyrwałam (gram na PS2). W Egipcie także irytowało mnie to, że gdy Lara długo stoi na jakimś paliku to traci równowagę. Szczególnie ten brak równowagi był denerwujący przy przeszkodach między salami... Ale dzięki temu było też troszkę trudniej
Ostatnio grałam trochę na komputerze i praca kamery jest na nim okropna .
Nie widzę nic oprócz Lary, która strzela do czegoś (nawet nie mogę zobaczyć czy trafia i czy to "coś" zaraz na mnie nie skoczy)!!
Poza tym mogliby dać więcej checkpoint'ów w Cysternie...
adriano216 wrote: | Mnie denerwowała tylko jedna rzecz. Mianowicie ześlizgiwanie się Lary z krawędzi. Czasem jeśli od razu nie pójdę na przód to bez końca może tak spadać, a jeśli już to się jeszcze "potyka". |
Zgadzam się... |
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 13-08-2008, 13:33
|
|
|
Mnie strasznie denerwuje:
1. Ruchy - ich szybkość jest zaskakująca, wiele osób twierdzi, że w AoD Lara jest powolna, a wg. mnie w TRL/TRA jest niewielka zmiana, praktycznie tak samo wolno leci.
2. Sterowanie - Kamera lata w te i z powrotem, leci tu i tam, często utrudnia życie, tak, to całkiem fajny efekt, jak można tak nią obracać, ale wg. mnie lepiej by było, gdyby ona była dostępna pod jakimś klawiszem(np. rozglądania się, jak w TR1/6), a tak to przez cały czas by latała za Larą, jak w klasykach.
3. Pale - często Lara nagle zacina się i zaczyna obracać się na lewo i prawo, może nie jest to szczególnie utrudniające, ale naprawdę wkurza.
4. Krawędzie - Często Lara jak wskoczy, to za chwilę znowu spada, szczęście, że w większości przypadków Lara łapie się znowu krawędzi.
5. Walka - W TR1/5 była bardzo przyjemna, Lara sama nakierowywała kamerę i pistoleciki na wroga, zawsze się go miało na oku, w TRA/TRL często po prostu widać jakąś strzałkę, podczas walki też trzeba ciągle strzelać, skakać i jeszcze nakierowywać kamerę, żeby Lara gdzieś nie spadła i żeby robiła co chcemy.
6. Pistolety - Strasznie wkurza mnie fakt, że można tylko wyjąć bronie, ale schować już nie, trzeba czekać... Wg. mnie to jest głupie >_<"
To chyba wszystko. ;3
[ Komentarz dodany przez: e_g: 13-08-2008, 15:16 ]
Te wszystkie "wady" to twoja nie umiejętność obsługiwania się ze sterowaniem |
|
|
|
|
Madziorek
Nowicjusz
Joined: 23 May 2008 Posts: 13 Location: Brzeszcze
|
Posted: 13-08-2008, 19:49
|
|
|
pmkkoch wrote: | 6. Pistolety - Strasznie wkurza mnie fakt, że można tylko wyjąć bronie, ale schować już nie, trzeba czekać... Wg. mnie to jest głupie >_<" |
Trzeba tylko ustawić w opcjach na 'tryb przełączania' |
_________________ "Kto nie, boi się, wierzyć, że się uda.
Ja nie! Ja wierzę! Wiara czyni cuda..." ^^ |
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 13-08-2008, 20:33
|
|
|
O, będę musiał to sprawdzić. Dzięki Madziorek
e_g - No już mi nie wciskaj takiego kitu X_x większość rzeczy Lara sama robi, jak nie pobiegnę by być dalej od krawędzi, to sama spada, tak samo z palami, na niektórych Lara po prostu świruje, więc nie próbuj mi tego wmówić.
[ Komentarz dodany przez: e_g: 13-08-2008, 21:19 ]
Ja nie miałem -żadnych- problemów ze sterowaniem. Żadnego świrowania, jak już, to tylko z mojej winy. |
|
|
|
|
eclipse91
Nowicjusz
Joined: 15 Aug 2008 Posts: 25
|
Posted: 15-08-2008, 17:36
|
|
|
Niedługo to bedzięmy tylko przyciskać strzałkę do przodu i Lara będzie za nas wszystko robiła. Przykład Legend,0 myslenia,nie to co w starszych częściach,tam trzeba było się porządnie ,,nagłówkować'' żeby rozwiązać niektóre zagadki...
A może by tak autorzy poprawili grafikę,dżwięk,takie elementy i stawialiby na myślenie,a nie bezmyślne strzelanie. Niedługo to zrobią z Lary już nie superbohaterkę tylko robokopa fullservice... |
|
|
|
|
misiu_w_kapeluszu
Student
Joined: 14 Sep 2008 Posts: 77 Location: Gorzów Wlkp.
|
Posted: 21-09-2008, 04:00
|
|
|
Nie grałem jeszcze w TRA, ale z tego, co tu piszecie, no to aż mnie skręca z niechęci. Dodam, że od lat jestem TRadycjonalistą (:D) i zagorzałym zwolennikiem klasycznych TR 1-5
A tu:
- jakieś czasówki (ten element zawsze i wszędzie mnie zniechęcał i sprawiał full problemy),
- brak save'ów w dowolnej chwili (no i po co to? co chcieli od nas wymóc?? Nie gram na konsoli, a na PC, stąd nie mam możliwości zgrabnego śmigania jak akrobata w cyrku, jak to potem prezentują na youtube ; właśnie sprawdziłem ostatni save z przebytej TR4 - miał numer 1300 ileś ),
- brak automatycznego celowania bronią na wroga (przegięcie totalne!!!). Tomb Raider to gra przygodowa, a tu się okazuje, że nie; że to strzelanka + mordobijka + wyścigówka w jednym.
Chyba nawet nie zagram w to |
|
|
|
|
bobonton2
Podróżnik
Joined: 31 Aug 2007 Posts: 519 Location: P-ń
|
Posted: 21-09-2008, 08:28
|
|
|
misiu_w_kapeluszu wrote: | jestem TRadycjonalistą |
misiu_w_kapeluszu wrote: | czasówki (ten element zawsze i wszędzie mnie zniechęcał i sprawiał full problemy), |
czasówki to przecież nieodłączna część klasyków!
misiu_w_kapeluszu wrote: | brak automatycznego celowania bronią na wroga |
Gdzie ty to przeczytałeś?! Celownik jest automatyczny (chyba że chcesz sobie utrudnić, to możesz zmienić w opcjach) |
|
|
|
|
misiu_w_kapeluszu
Student
Joined: 14 Sep 2008 Posts: 77 Location: Gorzów Wlkp.
|
Posted: 21-09-2008, 08:58
|
|
|
bobonton2 wrote: | misiu_w_kapeluszu napisał/a:
czasówki (ten element zawsze i wszędzie mnie zniechęcał i sprawiał full problemy),
czasówki to przecież nieodłączna część klasyków!
|
tak, jest ich całkiem sporo, ale co druga mnie dobijała, bo zanim przelazłem, zanim co... w TR3 jest nawet taka (gdziesik w metrze lvl taki był), że dopóki nie przebrniesz idealnie, to nie ma co marzyć o dalszej grze (a skill sprint tam ni ma ). Już wolę w to miejsce labirynt z wymyślnymi pułapkami, to ma urok przynajmniej
bobonton2 wrote: | misiu_w_kapeluszu napisał/a:
brak automatycznego celowania bronią na wroga
Gdzie ty to przeczytałeś?! Celownik jest automatyczny (chyba że chcesz sobie utrudnić, to możesz zmienić w opcjach)
| aha.
ale dalej te czasówki i checkpointy mnie zniechęcają |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 21-09-2008, 11:16
|
|
|
Quote: | ale dalej te czasówki i checkpointy mnie zniechęcają |
Nie ma co się zniechęcać. Mam za sobą wszystkie TR i checkpointy nie uprzykrzały mi zabawy.Są bardzo dobrze rozmieszczone i sądzę, że nie masz się czego obawiać.Co do czasówek to w TRA nie ma ich aż tak wiele(poza jednym lvl).Na Twoim miejscu dorwałbym tą grę (ale w sklepie ) i przeszedł ponieważ IMO jest ona świetna,nawet dla gracza 1-5. Oczywiście w mojej opinii. |
|
|
|
|
kluz_kaa
Pierożek Kluzo
Joined: 28 Oct 2006 Posts: 1371 Location: The Island
|
Posted: 21-09-2008, 11:29
|
|
|
Moim zdaniem, każdy fan serii TR, powinien zagrać w TRA, ze względu na to, że jest to remake pierwszej, oryginalnej części, która jak wiemy, stała się przełomowa w historii gier komputerowych i chyba warto sprawdzić, jak to się ma teraz. Osobiście również uważam, że Anniversary jest grą bardzo dobrą i z czystym sumieniem, mogę stwierdzić, iż jest to udany i godny remake TR1. |
_________________ If you want to survive, you'll have to outwit, outplay and outlast the rest of them.
|
|
|
|
|
misiu_w_kapeluszu
Student
Joined: 14 Sep 2008 Posts: 77 Location: Gorzów Wlkp.
|
Posted: 21-09-2008, 11:39
|
|
|
kluz_kaa wrote: | Moim zdaniem, każdy fan serii TR, powinien zagrać w TRA, ze względu na to, że jest to remake pierwszej, oryginalnej części, która jak wiemy, stała się przełomowa w historii gier komputerowych i chyba warto sprawdzić, jak to się ma teraz. Osobiście również uważam, że Anniversary jest grą bardzo dobrą i z czystym sumieniem, mogę stwierdzić, iż jest to udany i godny remake TR1. |
Po takiej rekomendacji od razu mi się oczy zaświeciły Mam nadzieję, no bo jak planowałem np. grać w TRAoD, to zrezygnowałem już na wstępie, jakiś nudnawy tutorial 'back streets paris'. Co prawda do grafy i dźwięku zarzutów nie mam żadnych, ale sama gra... no padłem z powodów technicznych: napęd - tak to nazwę - napęd taki, że tylko białej gorączki bym dostał: Lara albo tupcze w miejscu albo zrywa się jak poparzona. No i nie wiem, gdzie tam był mój przeulubiony klawisz 0 od kamery (punkt widzenia okiem samej Lary Croft).
Takich kwiatków mam nadzieję nie spotkam w Annivesary ?!
Ogólnie, to jak dla mnie to każda kolejna część TR mogłaby być taka jak TR1 albo jak TR4, z wszystkimi ulepszeniami od strony graficznej i dźwiękowej, ale bez żadnych awangardowych udziwnień, cobym nie miał wrażenie, że gram w Simsy jakieś |
|
|
|
|
MekCal
Obieżyświat
Joined: 28 Jun 2004 Posts: 1085
|
Posted: 21-09-2008, 12:30
|
|
|
misiu_w_kapeluszu wrote: | Takich kwiatków mam nadzieję nie spotkam w Annivesary ?! |
Takich 'kwiatków' nie spotkasz w Anniversary, bo silnik tej części to ulepszony z Legend. Więc jeśli grałeś w Legend i część techniczna Ci nie przeszkadzała, to tak samo będzie w TRA |
_________________
|
|
|
|
|
Ad@93
Student
Joined: 12 Aug 2008 Posts: 59 Location: Warszawa
|
Posted: 03-11-2008, 16:41
|
|
|
Ogólnie nie podoba mi się:
*tryb kamery (nie widze gdzie strzelam)
*przenikanie przez niektóre przedmioty, otoczenie
*time triale - tylko 1,2 i 4 poziom w peru potafię przejść
*to że Lara sama chowa broń - wolałam tak jak to było w TR1-5 |
_________________ http://ada93.deviantart.com/ |
|
|
|
|
Aurelie
Praktykant
Joined: 17 Jun 2007 Posts: 127 Location: Łódź
|
Posted: 03-11-2008, 18:08
|
|
|
Ad@93 wrote: | *to że Lara sama chowa broń - wolałam tak jak to było w TR1-5 |
to można sobie ustawić aby wyjęła i nie chowała.. pokombinuj w ustawieniach klawiszy.. nie pamiętam jak się dokładnie nazywała czynność w TRA bo nie mam aktualnie zainstalowanej tej części na kompie ale jest taka możliwość |
|
|
|
|
Asyenna
Odkrywca
Joined: 10 Oct 2006 Posts: 1869
|
Posted: 03-11-2008, 20:23
|
|
|
Ta opcja chodzenia z bronią cały czas w ręku to się nazywa Tryb Walki. Żeby Lara nie chowała broni wystarczy ustawić bodajże tryb przełączania w tym polu.
Znam to bo pomagało mi to bardzo podczas adrenalina mode. |
_________________ Grawitacja to nałóg z którym trudno zerwać. |
|
|
|
|
Birko
Praktykant
Joined: 14 Feb 2007 Posts: 150
|
Posted: 07-11-2008, 19:26
|
|
|
Według mnie największe grzechy Tomb Raider Anniversary to:
- Praca kamery: po prostu jeden wielki chaos. Często podczas walki nawet nie wiem gdzie strzelam. Czasem kamera zaczyna żyć własnym życiem i bardzo szybko obraca się wokół Lary mimo, że ja nawet nie dotykam myszki.
- SI wrogów: ich głupota mnie dobija. Wilki często wskakują do wody i się topią, albo jak mnie gonią raptory to wystarczy stanąć na jakiejś skałce, to one tylko będą stać i grzecznie czekać aż łaskawie zejdę. Nawet jeśli strzelam im w prosto w pysk z shotguna.
- Często gdy uruchamiam grę pojawia mi się napis "plik autozapisu uszkodzony". Co prawda szybko można się z tym uporać, ale tego nie powinno być, tylko niepotrzebnie irytuje.
- Ten fragment w Atlantydzie gdzie muszę strzelać do tych włączników żeby się haki wysunęły i przy okazji latają wokół mutanty. Właściwe samo w sobie to nie jest złe, ale to, że Lara zamiast w przełącznik celuje w mutanta lub na odwrót jest taki wkurzające!
- Time Triale: o ile w Legend dało się je przełknąć to w Anniversary już nie. TRA jest trudniejsze niż TRL przez co Time Triale to prawdziwa udręka.
No, ale pomimo tych wszystkich wad uważam, że TRA to bardzo dobra gra , o wiele lepsza niż Legend. Mam nadzieję, że TRU nie powieli tych błędów (ale z tego co widziałam to praca kamery jest jeszcze gorsza niż w Annivesary ). Ale choćby nie wiem ile tam błędów będzie to i tak uwielbiam tą grę . |
|
|
|
|
Dr.Lecter
Student
Joined: 12 Oct 2008 Posts: 36 Location: Warszawa
|
Posted: 08-11-2008, 19:12
|
|
|
Mnie najbardziej przeszkadzało, to że kiedy czasami te Latające maszkar na zaginionej wyspie trafiły mnie kulą ognia waliły tak, że nie mogłem wstać. Szczególnie, jak stałem na półce nad lawą i było mało miejsca do skakania.
I jak widzę, większość osób miała problem z "Time Triale". W niektórych poziomach, rzeczywiście było mało czasu i trzeba było się bardzo spieszyć robiąc wszystko idealnie.
A najbardziej denerwujące było, to że gra jest jednak bardzo prosta i krótka. Wiem, że to miał być remaka pierwszej części ale mogli by dorzucić kilka poziomów |
_________________
|
|
|
|
|
Arach
Student
Joined: 19 Jul 2008 Posts: 34
|
Posted: 10-11-2008, 12:44
|
|
|
Dr.Lecter wrote: | I jak widzę, większość osób miała problem z "Time Triale". W niektórych poziomach, rzeczywiście było mało czasu i trzeba było się bardzo spieszyć robiąc wszystko idealnie. | Ja spróbowałem tylko z jednym TT - tym w Boliwii i od razu go wyłączyłem. W mojej opinii TR nie jest grą, którą przechodzi się na "szybkiego", więc pomysł z Trialami trochę mi tu nie pasuje (no, może w Legendzie pasowało to bardziej, ale w Anniversary?) Tu dużą rolę odgrywa eksploracja~ |
|
|
|
|
Asyenna
Odkrywca
Joined: 10 Oct 2006 Posts: 1869
|
Posted: 10-11-2008, 13:16
|
|
|
Ja zaliczyłam dosłownie jeden TT w TRA. Powiem szczerze że średnio mnie takie pędzenie bawi. Wolę szukać, kombinować niż pędzić na oślep byle szybciej.
Ale jak kto lubi to proszę bardzo.
Szkoda że nie dali nic innego tym którzy wolą coś innego. |
_________________ Grawitacja to nałóg z którym trudno zerwać. |
|
|
|
|
uciu999
Podróżnik
Joined: 18 Sep 2008 Posts: 255
|
Posted: 10-11-2008, 13:57
|
|
|
Mnie Time Triale też średnio się podobały. Dlatego żeby się z nimi nie męczyć grałem z TRAfly, np Lost Valley zaliczony w kilka sekund Zbyt moralne to nie jest, ale głównie chodziło o odblokowanie kodów! |
|
|
|
|
e_g
Obieżyświat
Joined: 29 Apr 2005 Posts: 1385 Location: Poznań
|
Posted: 10-11-2008, 14:23
|
|
|
Time Triale to rzecz OPCJONALNA, nie musicie w nie grać, ja uważam, że to dość fajne rozwiązanie, bo jak sie już wyeksploruje wszystkie poziomy to można spróbować przejść je na czas Marudzicie jakby to był obowiązek, a powiem jeszcze, że zazwyczaj marudzą na TT te osoby, które po prostu nie umieją ich przejść i od razu wstawiają jakąś wymówkę "TR to eksploracja terefere" Oczywiście nic nie zarzucam. |
_________________
|
|
|
|
|
TRA_Rulez
Podróżnik
Joined: 15 Jun 2008 Posts: 250 Location: Sopot
|
Posted: 10-11-2008, 14:39
|
|
|
Time'ów prawie wcale nie ruszałam. Udało mi się przejść tylko Mountain Caves Ciekawe czy w Underworldizie będą TT. Oprócz tego nic mnie nie denerwowało. Nawet kamera. |
_________________ Nie było ciastek więc kupiłem zaprawę murarską
- Johny Bravo |
|
|
|
|
Asyenna
Odkrywca
Joined: 10 Oct 2006 Posts: 1869
|
Posted: 10-11-2008, 14:51
|
|
|
Ale w czym problem? Jeśli ktos chce to zalicza TT a jak nie chce to nie ma przymusu. Mnie tam TT w TRA nie interesowały więc nie grałam.
Czy za TT w TRA były jakieś kody czy tylko ubrania dla Lary? nie pamiętam już jak to było. |
_________________ Grawitacja to nałóg z którym trudno zerwać. |
|
|
|
|
Phoebe Poison
Podróżnik
Joined: 10 Feb 2007 Posts: 646 Location: Jaworzno
|
Posted: 10-11-2008, 14:55
|
|
|
No ja tam osobiście bym nie mogła zostawić tak po prostu niezaliczonego Time Triala, nawet choćbym i nie miała zbytniej ochoty na przechodzenie Jak jest do zrobienia to trzeba zrobić i ma być wszystko ładnie poodblokowywane, choćby i bonusy były idiotyczne
Ale zgadzam się z egiem, że jak już zna się grę na pamięć, to czemu by nie spróbować?
Asyenna, za TT były tylko kody. Ubrania były za relikty. |
_________________ Pain looks great on other people
That's what they're for |
|
|
|
|
Asyenna
Odkrywca
Joined: 10 Oct 2006 Posts: 1869
|
Posted: 10-11-2008, 15:08
|
|
|
Dzięki Phoebe. Ja tam ani ubraniami ani kodami się nie bawiłam więc nie pamiętałam.
A w samym TRA to na dobrą sprawę denerwowała mnie głównie kamera i dynamiczne klawisze kierunku.
TT bawiłam się w TRL -tam zaliczyłam prawie wszystkie. |
_________________ Grawitacja to nałóg z którym trudno zerwać. |
|
|
|
|
|