FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
Fabuła SotTR - temat spoilerowy
Author Message
Cez 
World of Tomb Raider



Joined: 12 Dec 2003
Posts: 3731
Location: Tczew/3city
Posted: 11-09-2018, 20:10   Fabuła SotTR - temat spoilerowy

Temat dla osób, które UKOŃCZYŁY Shadow of the Tomb Raider lub dla takich, którzy nie boją się spoilerów.

Co Wam się podobało, a co nie w fabule TR11?
_________________
 
 
Cez 
World of Tomb Raider



Joined: 12 Dec 2003
Posts: 3731
Location: Tczew/3city
Posted: 20-09-2018, 18:32   

Jeśli chcecie zobaczyć prawdziwe zakończenie Shadow of the Tomb Raider, to znajdziecie je tutaj >> https://www.youtube.com/watch?v=V9JE8J4HgD4

Więcej o tym piszemy w newsie na stronie http://laracroft.pl

O różnicach pomiędzy prawdziwym zakończeniem a tym alternatywnym przeczytacie poniżej. Treści te ukryliśmy pod guzikiem „spoiler”.

[spoiler:eabfaffdd8]- widzimy, że w prawdziwym zakończeniu wyremontowane wnętrze Croft Manor jest ciemniejsze niż w zakończeniu nadpisanym,
- Winston w prawdziwym zakończeniu kuśtyka, co jest nawiązaniem do jego żółwiego chodu z gier TR2 i TR3,
- na okrągłym stoliku leżą podwójne pistolety – czyli broń, której tak bardzo domagali się fani. Twórcy twierdzą, że słuchają fanów – najwyraźniej w tym przypadku chcieli posłuchać, ale nagle zmienili zdanie,
- koperta z listem wysłanym przez Jacqueline Natlę do Lary z Kalkuty z budynku zwanego Scion Tower. Ten detal zmieniłby wszystko. Okazuje się, że twórcy chcieli zgrabnie połączyć linię czasową epoki reboota z klasycznymi grami z serii Tomb Raider. W prawdziwym zakończeniu mieliśmy do czynienia z łącznikiem – Lara bierze list Natli do ręki i dzięki jego treści postanawia wybrać się do Kalkuty w Indiach, aby wysłuchać propozycji Natli. Jak wiemy, właśnie tak rozpoczynały się gry TR1 i TR Anniversary.

Podsumowując – pierwotnie twórcy chcieli połączyć obie linie czasowe. Niewykluczone, że w ostatniej chwili dostali zielone światło na kolejne przygody Lary z epoki reboota, co mogłoby być sprzeczne z jej przejściem w klasyczną Larę z TR1.[/spoiler:eabfaffdd8]
_________________
 
 
MaXoR 
Praktykant



Joined: 08 Jan 2016
Posts: 126
Location: Via Caravelli
Posted: 21-09-2018, 11:46   

Smaczek jest bardzo fajny ... :)
i na pewno świadczy o tym, że ten nowy zespół z dużym szacunkiem podchodzi do klasyków i całego dorobku serii. Ale jeżeli dobrze się zastanowić ... to każdy byłby ciekaw - co zatem dalej z przyszłymi grami - jakieś kolejne Anniversary? To jak w takim razie rozumieć epizod Legend? Wątpię również aby Square, tak w linii prostej, zgodziło się na bezpośrednie nawiązanie do gier (oraz pewnej osi wydarzeń) z czasów Core Design. Nie wspominając o tym, że cała ta historia z Trójcą została trochę bezpłciowo ... zakończona ... (?)
_________________
No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 21-09-2018, 15:03   

Owszem, fajny smaczek... i nic więcej. Na pewno nie powód do wpadania w depresję i robienia z tego nie wiadomo jakiej afery ;) Jak dla mnie, to poprawione zakończenie nie zmienia w żaden sposób ani wydźwięku historii, ani też niczego nie przekreśla w kwestii kolejnych gier.

Już w końcówce TR2013 Lara miałą dwa pistolety i niczego to nie zmieniło. Z powodzeniem mogą zignorować nawet to co pokazali teraz, jeśli uznają to za stosowne.

Same nawiązania to fanservice podawany łopatą, więc nie mam żadnego problemu z tym, że ostatecznie to wycięli. Natomiast wracanie do Natli i historii z TR1 po raz trzeci to byłoby już chyba trochę za dużo.
_________________
 
 
MaXoR 
Praktykant



Joined: 08 Jan 2016
Posts: 126
Location: Via Caravelli
Posted: 23-09-2018, 13:55   

W zasadzie nie ma tu czego specjalnie komentować...
ale zaglądając tu mimochodem dzisiaj, to jedna rzecz wydała mi się trafna:

K@t wrote:
Same nawiązania to fanservice podawany łopatą, (...)

Nie można bowiem wykluczyć, że to po prostu swoista prowokacja - taka celowa zagrywka - coś się "wymsknęło". U wielu fanów wywoła to z pewnością poruszenie, a firmie parę punktów reputacji przybędzie ... bo (mniejsza o jakąś logikę lub pieniądze) czyż nie myśli przede wszystkim o graczach? ;)
_________________
No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉
 
 
Kaczmarek35 
Student


Joined: 10 Mar 2018
Posts: 41
Posted: 24-09-2018, 08:51   

Patch celowo usuwał to zakończenie.
Widocznie dla Crystal Dynamis czy Square Enix nie jest na rękę,
by reboot miał coś wspólnego z klasycznymi częściami.

Lara w TR 1 miała ok 30-stki, a w kontynuacjach jeszcze więcej.
A w tej trylogii ma dopiero 18-20 lat. Mogliby pokazać w kolejnych sequelach jej przygody z czasów, gdy miała 21-30 lat.

Ale z tego co wiem to ten reboot (trylogia) zupełnie odcina się od wcześniejszych części 1996-2008. Nie chcą twórcy byśmy traktowali te gry jako prequele znanych nam starszych części, bo pewnie kolejne kontynuacje rebootu będą podążały własną ścieżką. A tak mogliby znów dotrzeć do ślepej uliczki - momentu jej przygód z TR 1-8, a przecież remaków oni nie mają zamiaru tworzyć po tym jak Anniversary sprzedał się w niezadowalającej ilości kopii i wycofali z planów Anniversary II (remake TR II)
 
 
MaXoR 
Praktykant



Joined: 08 Jan 2016
Posts: 126
Location: Via Caravelli
Posted: 24-09-2018, 14:53   

Kaczmarek35 wrote:
Patch celowo usuwał to zakończenie.
Widocznie dla Crystal Dynamis czy Square Enix nie jest na rękę,
by reboot miał coś wspólnego z klasycznymi częściami.


To, że usuwał ... to doskonale wiadomo. :D
I tak samo z resztą wiadomo, że wiele innych rzeczy także nie bardzo do siebie w tym układzie pasuje. Chodzi natomiast o podtekst - czemu ewentualnie miałoby to służyć, bo że ktoś się "pomylił" jest mocno naciągane ... ;)
_________________
No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉
 
 
krtomb 
WoTR Team



Joined: 25 Nov 2006
Posts: 1097
Location: Helheim
Posted: 26-09-2018, 18:54   

Z innej beczki. Ostatnio przejrzałem obsadę gry i okazuje się, że nowy Tomb Raider ma - nie wiem na ile przypadkowy - związek z serią Mumia z 1999 roku.

Chodzi mi mianowicie o postać Unuratu, która przypadła w roli nikomu innemu jak Patricii Velasquez - grającej Anck-Su-Namun w dwóch pierwszych (i jedynych słusznych) częściach Mumii z Rachel Weisz i Brendanem Fraser'em w rolach głównych.

Od pierwszej cut-scenki postać Unuratu zarówno w głosie jak i w twarzy wydała mi się znajoma i moje pierwsze skojarzenie skierowało się właśnie na jej osobę. Sądzicie, że to celowy zabieg czy przypadkowy casting? Bo nie wydaje mi się by był to przypadek :P
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
01anka 
Nowicjusz



Joined: 31 Jan 2008
Posts: 14
Posted: 23-12-2018, 21:28   

Dla mnie to najsłabsza z trylogii. Klimat w grafice cudny ale kiepski w scenariuszu. Ukryte miasto, tak jak wielu innych, oceniam kiepsko. Bo - za duże i za dużo ograniczeń.
Kocham Tomb Raidera od 1996r. i dałabym się "pchlastać" za unikatowość tej gry. Do czasu. Ale w 2013 roku odżyła moja wiara w TR! Parę lat później AC. Też mnie uwiódł. Ale do rzeczy, niestety, SoTR zdecydowanie przegrywa z AC Origins i, myślę, że z Odyssey, też. Dlaczego? Ano dlatego, że zaczyna "udawać" AC, ale świat z TR jest "tyci, tyci" w porównaniu do AC. O swobodzie działania nie wspomnę. Aaaa... a kasa ta sama. Dla mnie TR 2013 i Rise tysiąc razy lepsze. Ale AC... niestety dużo lepszy. Moim zdaniem. :pozdro:
_________________
"Wszystko wskazuje na to, ze myliłyśmy się. Tyranozaury były padlinożercami." prof. Jack Horner
 
 
MaXoR 
Praktykant



Joined: 08 Jan 2016
Posts: 126
Location: Via Caravelli
Posted: 24-12-2018, 17:02   

@01anka:

Ja też uważam, że te nowe Tomb Raidery mają za dużo ograniczeń - w sensie swobody działania - można to nawet czasami nazywać prowadzeniem gracza na smyczy. Ba... mają także szereg innych wad, a ponieważ jest to tzw. wątek spoilerowy... to myślę, że możesz śmiało napisać o tym coś więcej. Raz bowiem mówisz, że jest za duże, a następnie ... "tyci, tyci" ... ja rozumiem, że masz tu ma myśli porównanie z AC. Ale na takiej zasadzie, to grę można porównywać nawet z np. Symulatorem Kozy jeżeli komuś (jak raz) się spodobało. AC Origins reprezentuje bowiem zupełnie inny styl, jest to tzw. sandboxowy role-play w którym całe środowisko zintegrowane jest z głównym wątkiem na trochę innym poziomie i oczywiste wówczas, że są w tym rzeczy podobne - przygodowa gra akcji, polowanie, elementy craftingu itd. Jednakże tego typu konstrukcji (otwartego świata) nie da się w linii prostej porównywać w zasadzie z żadną grą z całej serii TR. Ważne natomiast jest to... ile współcześnie mamy/zostało Tomb Raidera w Tomb Raiderze. ;) Wesołych Świąt! :)
_________________
No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉
 
 
01anka 
Nowicjusz



Joined: 31 Jan 2008
Posts: 14
Posted: 21-04-2019, 00:36   

;( no to odpowiadam, co prawda są kolejne święta, ale co tam!
"świat ograniczony|" - bo nie mogę wleźć na każdą skałkę i w każde krzaki. A AC Origins, mogę.
Bo "miasto za duże" bo za duże. Biegasz tam i z powrotem w ściśle określonym porządku. Gdzie te klimaty w których mogłam poleźć i polec, często, ale to ja wybierałam i nie na zasadzie: "nie zaznaczymy ci krawędzi (itp) na biało, ojej! to trudne! ojej!" W TR tego nie ma (nie powinno być). I poproszę o to.
:wotr:
_________________
"Wszystko wskazuje na to, ze myliłyśmy się. Tyranozaury były padlinożercami." prof. Jack Horner
 
 
MaXoR 
Praktykant



Joined: 08 Jan 2016
Posts: 126
Location: Via Caravelli
Posted: 21-04-2019, 22:13   

01anka wrote:
;( no to odpowiadam, co prawda są kolejne święta, ale co tam!


Noo... to mamy rozmowy iście świąteczne: grudzień-kwiecień :D
I całkowicie jest to prawda - świat jest ograniczony - absolutnie w każdej tego typu grze, różny jest natomiast stopień integracji owego świata ... na zasadzie: "coś-za-coś". W przypadku natomiast Tomb Raiderów cały sekret i zarazem siła (uroku) gry tkwi przede wszystkim w konstrukcjach lokacji. A wspominałem o tym m.in w wątku RotTR - wrażenia z gry - na moment aktualny bliżej jego końca. Być może doczekamy przygód z Larą w środowisku równie wielkim jak np. GTA (czego sobie i innym serdecznie bym życzył) gdzie powiedzmy równolegle będzie istniał taki sam świat podziemny, z pełną swobodą wzajemnego przenikania i imponującą szczegółowością graficznych detali ... ale póki co ... takiej "hameryki" jeszcze nie ma. ;)
_________________
No worries... I'm a professional, but I don't get paid for it. 😉
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo