FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
Pytania, problemy, porady
Author Message
krtomb 
WoTR Team



Joined: 25 Nov 2006
Posts: 1097
Location: Helheim
Posted: 10-01-2012, 20:52   

Próbowałaś pozmieniać coś we właściwościach i zgodności? Odznacz opcję Zgodności jeśli jest uaktywniona, lub wybierz jakikolwiek system z listy i zastosuj. Potem uruchom level.
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
Aniaa 
Obieżyświat



Joined: 08 Apr 2007
Posts: 985
Posted: 10-01-2012, 21:18   

Zmieniłam Output Resolution i pomogło. Ale to dziwne, bo tam nigdy nic nie robiłam i wszystko było ok.
 
 
Reminded 
Praktykant



Joined: 13 Dec 2010
Posts: 195
Location: Legnica
Posted: 25-01-2012, 00:36   

Mam nadzieję, że to będzie odpowiedni temat.
Mam pytanie dotyczące room editora, ściągam tą podstawową wersję (bez NG) i wszystko jest fajnie, mam ten edytor, ale czy wiele tracę nie mając tej nowszej części? Pytam, bo z tą nowszą jest niezła komedia, ja nie mam zdrowia do tego, a słyszałem, że ta starsza to jakaś męka. Myślę, że mogę coś tam porobić, ale jak? Czy ma ktoś namiary na jakiś poradnik jak stworzyć przykładowy pokój? Z góry dziękuję.


EDIT. Znalazłem poradnik (bardzo fajny zresztą http://roomeditor.fm.interia.pl/kursy/Lekcja2.htm) Teraz pozostaje pytanie czy muszę mieć wersję NG, czy mogę stworzyć fajny custom i bez tego?
 
 
Adamaru 
Podróżnik



Joined: 12 Aug 2008
Posts: 641
Posted: 25-01-2012, 15:55   

Jak już Ci pisałem, bez NGLE dużo nie wyjdzie :p . Oczywiście można bawić się i jak ma się opór, to stworzyć coś konkretnego, ale łatka NG wprowadza wiele usprawnień i efektów, więc warto się 'pomęczyć' z instalacją jej.
_________________
Yf a dą suwajf, nan of as łyl.
 
 
Reminded 
Praktykant



Joined: 13 Dec 2010
Posts: 195
Location: Legnica
Posted: 25-01-2012, 19:46   

Działa :jumper: Nigdy nie sądziłem, że przy jednej instalacji może mi wyskoczyć osiem błędów! W każdym razie jest OK, trochę trzeba było się pobawić z ustawieniami administratora.
 
 
Adamaru 
Podróżnik



Joined: 12 Aug 2008
Posts: 641
Posted: 25-01-2012, 20:43   

Ja mam z kolei pytanie jak zmniejszyć zasięg 'świecenia' efektu "Light"? Pamiętam, że kiedyś się tym bawiłem, aczkolwiek zapomniałem :nie: Nie podoba mi się, że lampka świeci na pój roomu, chciałbym zmniejszyć jej... 'zakres'.

EDIT. Oczywiście, jak to ja, zapomniałem najprostszej rzeczy :roll: Przepraszam, już nieaktualne, dosłownie po kilku sekundach, eh. :p
_________________
Yf a dą suwajf, nan of as łyl.
 
 
Reminded 
Praktykant



Joined: 13 Dec 2010
Posts: 195
Location: Legnica
Posted: 27-01-2012, 15:26   

Kolejny problem. Co zrobić żeby wrogowie "działali"? Gdy daję ich jako obiekt znikają.
No i jeszcze jedno - co zrobić jeżeli WadMerger nie działa? Wszystko robię co trzeba jednak, gdy włączam TR4 obiekty znikają (i to nieważne czy to niebo, czy inne obiekty - wszystko znika). W przypadku nieba, to zamiast pobranego po prostu pokazuje mi się domyślne. Help.
:pozdro:
 
 
Rasmien 
Student


Joined: 19 Mar 2010
Posts: 90
Posted: 27-01-2012, 16:26   

Jezu ! Jak chcesz coś konkretnego stworzyć to lepiej przeczytaj manual dołączony do TRLE bo później takie podstawowe pytania się tworzą.
Przeciwników musisz aktywować triggerem , jak ci WadMerger nie działa to jak możesz dodać pobrany horyzont do wadu?
No chyba że ci nie działa bo nie umiesz się nim obsługiwać.
Pamiętaj żeby zrobić output wad i go skonwertować do pliku .tr4 .
 
 
Reminded 
Praktykant



Joined: 13 Dec 2010
Posts: 195
Location: Legnica
Posted: 27-01-2012, 16:45   

@Rasmien
Manual się nie otwiera, a w WadMergerze robie WSZYSTKO dobrze na 100%. No i widzisz, zrobiłem to na innym komputerze, obiekty są, wszystko działa. Myślę, że to wina lapka.
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 25-04-2012, 23:42   

pare pytań początkującego , otóz zrobiłem już swój malutki romik 5x5 a siedzę w editorze z 15 minut ale otóż problem jest teraz z tym że jak wstawiłem wroga to go nie ma slyszalem ze musze dac mu tiggera ale jak to sie robi ? a teraz drogie pytanie mam ngle tam gdzie trle wszystko dziala a wad damager moze byc mi przydatny bo jak ja bede robil to nie w kliacie tr 4 wiec chyba bede musial stworzyc wlasnego wada , i ostatnie narazie pytanko jak zrobic bym mial levele zapisane i odpalaly sie normalnie z pliku exe ale nie ze do wyboru tylko normalnie przechodze jeden potem drogi itd
 
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 26-04-2012, 12:13   

mam problem z trwest programem do tworzenia wlasnych wadów program prosi o jakis object.h czy cos takiego wskazuje na folder z room editorem i nic blad jakis ze tam nie ma tego pliku czy cos , i jeszcze jedno zrobilem level testowy z wadami z area56 i nie moge go zapisac w tomb2 tym do zapisywania leveli a inne normalnie sie zapisuje a do tego wyskakuje wysylaj i nie wysylaj prosze o pomoc ucze sie dzis laczenia pokoi jakos mi to narazi enie wychodzi trudne ale w koncu sie naucze.
 
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 26-04-2012, 14:22   

jak podmienic model lary wad damagerem ? podmienilem model lary w levelu catacoms tak dla testu bo sie ucze i nic nie ma lary i po chwili wywala z gry prosz eo pomoc i wyjasnienie.
 
 
 
Integral 
Archeolog



Joined: 10 Jun 2006
Posts: 2538
Location: Sin City
Posted: 26-04-2012, 14:26   

Dyzma, używaj interpunkcji, bo Twoje posty są nieczytelne. I czekaj cierpliwie na odpowiedź kogoś, kto będzie w stanie Ci pomóc. Ja niestety specem od tworzenia customów nie jestem.
_________________
; p ; >>
 
 
ADR 
Podróżnik


Joined: 14 Oct 2006
Posts: 354
Posted: 26-04-2012, 15:25   

Żeby podmienić model lary to trzeba podmienić w Wad mergerze tylko " lara_skin ", chyba że są też inne rzeczy w np. ściągniętej larze z Trsearch.org. Co do Trwest to stanowczo odradzam, o wiele lepszy i łatwiejszy jest Wad Meger... - może to właśnie z tego wynika problem podmiany lary. Jeszcze jedno: room editor jest tylko i wyłącznie do TR4, a skoro używasz wada " Area 56 " - wnioskuję że jest to wad z TR3, to nigdy nie będzie działać na silniku TR4. Możesz jedynie wyciągnąć z niego Wad Mergerem różne obiekty, takie jak drzwi, klucze, itd. i przekopiować je do któregoś ze standardowych wadów z TR4 np. Catacombs. Nie możesz jeszcze kopiować przeciwników ze starych tombów bo ci nie będą działać. Jeżeli chcesz mieć przeciwnika z np. TR2, to musisz go poszukać na np. Trsearch.org.
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 26-04-2012, 19:31   

zrobiłem , tak podmieniłem skin lara_skin ale teraz przy wczytywaniu wywala mnie , i crasch wyskakuje.
 
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 27-04-2012, 17:41   

Witam otóż mam wielki problem , zrobiłem sobie pokój z wodą ,jest to pokój o nazwie room 2 i grę zaczynam w pokoju 1 room bez wodnym i dałem w room 1 animation ranges wybrałem animacje wody i room 2 chyba tez już właśnie sam się mylę , i jak zaczynam grę to nic na wierzchu nie ma żadnej tekstury wody a jak jestem pod woda i patrzę na wodę to jest trawa którą widać od dna jak się zanurkuje a na wierzchu nie ma nic , ja bym chciał by było jak należy i pytam , jak krok po kroku o teksturować wodę ? bawiłem się w te oppacity 2 i nic transparent i double sided tez miałem zaznaczone jak należy co robię źle proszę o pomoc. Mam jeszcze jedno pytanko jak zrobić przejście w danym miejscu ze dziura jest i mogę przepłynąć do innego romu ?

tutaj screen co jest nie tak. http://gmclan.org/up6167_5_blad_tekstury_wody.html
 
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 05-05-2012, 16:48   

dwa pytania dotyczące mojego levelu :)

po pierwsze jak zrobić by z przeciwnika gdy zginie wypadł klucz , drógie jak otworzyć kluczem drzwi ? :) dziękuje za pomoc , ewentualnie jeszcze jedno jakim programem mogę wgrać swoją muzykę do gry ? jest jeden ale on mi się nie włącza :)
 
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 06-05-2012, 15:27   

witam proszę o odpowiedź potrzebuję pilnie pomocy , kończę właśnie level i chcę po tym jak lara zjeżdża z pochylni by załadował się nowy level , ale tu pytanie jak zrobić wczytanie następnego levelu i jak zrobić ten następny level skoro np mam tekstury i obiekty wad z coastal ruines i chcę dalej używać coastala. proszę o pomoc
 
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 30-05-2012, 21:35   

mam problem otóż , proszę mi wyjaśnić jak zrobić przejście miedzy levelami , mam już jeden skończony i drugi koncze , pierwszy to ,,LOST ANTARCTIC'' zrobiony na coastal ruines i mam w nim finish tam gdzie chce kończyc level a drugi to catacomb i na nim mam level który nazwałem ,,UNDERWATER WORLD'' i jak zrobić to przejście z coastal do catacomb na gotowym skrypcie , bo mój pierwszy custom będzie na gotowym :) tylko dopasuje go tak jak mi trzeba , wiem że jest coś takiego jak start lara position i finish dałem finish w coastal , i pytanie w levelu drugim ma być obj lara czy tylko start lara position , prosze mi wszystko wytłumaczyć będę wdzięczny za pomoc.
 
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 01-06-2012, 17:55   

pomoże mi ktoś z tym moim pytaniem , proszę nie mogę ruszyć dalej do póki nie zrobię przejśćia do następnego levelu , proszę o wytłumaczenie.
 
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 01-06-2012, 19:18   

Lara Start Position używa się tylko przy łączeniu leveli jeżeli rozgrywka wymaga powracania do levelu wcześniejszego. Jeśli chcesz zakończyć level tak by wczytał się drugi to dajesz trigger finish z numerkiem 2 wpisanym bodajże w okienku timer, wówczas wczyta Ci się level 2.
Z tym że numeracja musi być zgodna ze skryptem. Czyli jak masz np. coastal jako 1 level w skrypcie, następny w skrypcie jest np. City jako level2 w skrypcie, a Twój kolejny level jest zbudowany na bazie np. catacomb, który w skrypcie jest jako level3 to musisz dać trigger finish z numerem 3, aby pominąć City który jest widziany przez skrypt jako level 2.
Dlatego najlepiej buduje się na czystym skrypcie i stopniowo dodaje swoje levele. Wtedy triggerujesz sobie numerkami po kolei.

przykładowy shemat w skrypcie:

level1 - coastal (Twoj level)
level2 - city
level3 - catacomb (Twoj level)

trigger kończący 1 level musi mieć numerek 3, bo inaczej wczyta Ci się City


Zawsze wstawiamy Larę do nowego levelu w miejscu, z którego ma się zacząć kontynuacja gry.
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 01-06-2012, 20:03   

dzieki wielkie :pozdro:
 
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 01-06-2012, 20:09   

mam kolejny problem przy kompilaci levelu do grywalnego pliku wywala mi błąd z taką treścia

/* */
/* Available object types: this file is used by room, anim and sprite editors */
/* */
/**************************************************************************************/

/* Version number MUST be increased whenever the object lists are changed */
#define OBJECT_VERSION 129

dalej sa obiekty i takie tam , chyba chodzi o to ze juz mam takie obiekty ale jak to zrobic by dzialo
 
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 01-06-2012, 21:30   

jeżeli dam w levelu 1 np finish 1 to przechodzi jeszcze raz to poczatku rooma 1 a jak dam by przechodzilo finish w room 1 np do room 3 to wywala mi taki błąd tilltle coś tam , proszę o pomoc przepraszam za pisownię.
 
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 01-06-2012, 21:40   

taki błąd .............. QUICK DIAGNOSTIC LOG ...............
WARNING: missing Header NG in "TITLE.TR4" level file
WARNING: missing Header NG in "TUT1.TR4" level file
WARNING: Probably the [LoadCamera=3009, -5889, 91429, 3835, -5086, 90893, 0] script command has wrong settings
 
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo