FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
Glidos - super grafika w TR1
Author Message
Barbie 
Obieżyświat


Joined: 23 Dec 2003
Posts: 1442
Posted: 17-10-2006, 09:26   

W ogóle takie przerabianie TR1, też jeśli chodzi o Remake, to super rzecz, bo można dokładnie przedstawić to, czego nie mogli zrobić wtedy twórcy - a na pewno chcieli :wink: Tyle, że ja mam też słabość do kanciastej grafiki w grach, np. Tibia, bo działa fajnie wyobraźnia. To tak nawiasem mówiąc, bo przecież każdy wie, że jednym z wyznaczników dobrej gry jest właśnie grafika, niestety lub na szczęście - zależy :p
 
 
Zebius 
Podróżnik



Joined: 29 Sep 2004
Posts: 419
Location: Lovitz
Posted: 17-10-2006, 10:42   

Ja też uważam, że takie retuszowanie, czy remaki starych gier to świetna sprawa.
Jak powszechnie wiadomo wiele osób, zwłaszcza młodszych, kładzie nacisk głównie na grafikę, jeżeli jest słaba to dla nich gra nie istnieje, bo to crap, syf, brzydota etc. Nie obchodzi ich to, że dana gra w momencie swojej premiery czarowała grafiką, ani że standardy grafiki i sprzęt komputerowy były zupełnie inne w tamtych czasach. I czytamy takie wypociny, że TR1 jest najgorszy, bo najbrzydszy z całej serii. :fire: Tymczasem nowe produkcje bardzo często grywalnością, czy klimatem nie dorównują tym starym, a świetna grafika jest ich jedynym atutem.

A taki remake pozwala malkontentom rozkoszować się nawet starą grą, bo grafika staje się całkiem przyjemna, a i stary wyjadacz (taki jak ja) z chęcią popatrzy na znane mu na pamięć rejony w nowej szacie graficznej.

Mam w swoich zbiorach poprzerabiane gruntownie wersje takich klasyków jak Wolfenstein3D, Doom, Doom 2, Heretic, Hexen, Duke Nukem 3D i nadal bardzo przyjemnie mi się w te gry gra. Bo w wersjach oryginalnych już nie jest tak słodko, piksele za bardzo dają po oczach ;)
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
Sztepek 
Praktykant


Joined: 12 Apr 2006
Posts: 125
Posted: 17-10-2006, 22:30   

Chociaz... osobiscie wolalbym grac np. w Wolfa takiego, jakim jest, z tymi wszystkimi bitmapami, 2,5 wymiarem :P i piksellozą. To dodaje tym hitom uroku, wiecie- klimacik i te rzeczy ;> ... Ale wiem, mlodsi gracze niekoniecznie twierdza tak, wiec popieram ten pomysl :)

Chetnie zobacze, jak wyglada nowa odmiana TR :)

A w grach innych niz takie klasyki? Hmm... Moje motto: NJF- najważniejsze jest filtrowanie (lub 'nie jadam fistaszek'- zalezy jak kto woli)
 
 
e_g 
Obieżyświat



Joined: 29 Apr 2005
Posts: 1385
Location: Poznań
Posted: 18-10-2006, 11:12   

Ja też nie mam nic do starszych,ew. gorszych graficznie utworów (sam pykam w gierki na SNESa i inne hiciarskie konsole lat 80-90),ale wiecie,taki wolf tą swoją pixelozą by mnie odstraszył...kiepska grafika starszych gier - yes, beznadziejna - no :|
_________________
 
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 18-10-2006, 16:31   

Hmm... Remake TR1 Super! :D
Ja osobiście jestem za tym by TR1 zostało odrestaurowane bo wtedy każdy by całkowicie przefiltrował historyjkę Lary z poziomu tej jakże ciekawej chodź w grafice nie przepięknej gry :P

Bardzo sie cieszę że Remake powstaje ^^ Byleby nie był zbyt zremakowany bo mi nie pójdzie na moim radeonku :P
 
 
Zebius 
Podróżnik



Joined: 29 Sep 2004
Posts: 419
Location: Lovitz
Posted: 18-10-2006, 17:20   

pmkkoch wrote:
Bardzo sie cieszę że Remake powstaje ^^ Byleby nie był zbyt zremakowany bo mi nie pójdzie na moim radeonku

A ty przypadkiem nie mylisz tego z 10th Anniversary Edition? :p Bo to zupełnie inna sprawa.

Glidos jedynie wzbogaca oryginalnego Tomb Raidera 1 o bardzo szczegółowe tekstury, co daje bardzo dobry graficznie efekt. Niestety w kodzie źródłowym TR1 nie można grzebać (nie został on nigdy upubliczniony), a szkoda, bo wtedy można by się pokusić o dalsze ulepszenia, zlikwidowanie bugów, kompatybilność ze wszystkimi wersjami Windows, lepszy model Lary i zwierząt itd. Ale takie "cuda" plus wiele innych, to bedą w 10th Anniversary Edition. :)

Glidosa z nowymi teksturami możesz spróbować w każdej chwili, powinno to chodzić przyzwoicie na starszym sprzęcie. Program ten jest płatny, ale w dwa pierwsze poziomy TR pozwala każdemu zagrać, w dalszych niestety pojawia się to słynne obracające się logo i grać dalej się raczej nie da.
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
Jaunty 
Obieżyświat



Joined: 26 Nov 2004
Posts: 960
Location: Getto Północ
Posted: 18-10-2006, 20:12   

A jednak projekt istnieje! Odwiedziłem parę dni temu Resonant Edge i widząc datę zamieszczenia ostatniego newsa doszedłem do wniosku, że autor olał sprawę słysząc o oficjalnym remake TR1 :) . Jak to dobrze, że się myliłem. Chyba bardziej ciekawi mnie to przedsięwzięcie niż Anniversary Edition. Tak naprawdę w ramach przypomnienia graczom o jedynce, wystarczyłoby wypuścić na rynek wersję kompatybilną ze wszystkimi systemami, kartami graficznymi i opcjonalnie z poprawionymi teksturami. TR1 pomimo dychy na karku, wciąga tak samo jak przed laty. I grafa wcale mnie nie przeraża. Jest dla mnie tak samo świeża, jak w 1996 roku, kiedy po pierwszym ujrzeniu TR w tv musiałem zbierać koparę z podłogi ;) . Takie wspomnienia się nie starzeją.
_________________

 
 
 
Zebius 
Podróżnik



Joined: 29 Sep 2004
Posts: 419
Location: Lovitz
Posted: 22-11-2006, 22:24   

Każdy chyba niecierpliwie czeka na TR Anniversary, ale w międzyczasie warto sobie pograć w jedynkę z ulepszoną dzięki Glidosowi grafiką.

Trzy dni temu na stronce projektu pojawiła się odświeżona wersja Lara's Home (wcześniej ten level był już odnowiony, ale teraz dokonano pewnych ulepszeń).



A oto porównanie grafiki z wersji normalnej i z nowymi teksturami. Widać różnicę? ;)



Do pogrania potrzebny jest Glidos w wersji przynajmniej 1.33. Ja od wczoraj jestem posiadaczem pełnej wersji Glidosa - dostałem ją za pomoc w testowaniu nowych wersji :)
A dla tych, których nie stać na wydanie 10$, bądź nie mają konta na PayPal - mała podpowiedź - na Tomb Raiderowej stronce naszych wschodnich sasiądów znajdziecie na to lekarstwo.


A może by tak ktoś z osób piszących newsy na WOTR zapodał newsa na temat stronki Tomb Raider Xtra i całego tego projektu. Może by to choć trochę spopularyzowało go u nas. Nie każdy zagląda w te zakamarki forum, a temat remake'u Tomb Raidera jest teraz na czasie ;)
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
Barbie 
Obieżyświat


Joined: 23 Dec 2003
Posts: 1442
Posted: 23-11-2006, 17:45   

Piękna jest ta grafika, naprawdę. Sala z basenem robi wrażenie, szkoda, że także do niej nie dałeś screena oryginalnego do porównania, robiłaby jeszcze większe :wink:

Co do newsa, to możesz napisać sam, kiedy projekt będzie już całkiem skończony, bo na razie, to raczej sensu nie ma :) No chyba, że już jest zrobiona cała gra, jest?
 
 
Zebius 
Podróżnik



Joined: 29 Sep 2004
Posts: 419
Location: Lovitz
Posted: 23-11-2006, 18:04   

Brakuje jeszcze Atlantydy, a kiedy będzie zrobiona - nie mam pojęcia, to kwestia kilku miesięcy zapewne.
Jak znajdę czas przed wyjazdem na saksy, to porobię trochę screenów.
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 23-11-2006, 18:09   

Zebius, a możesz wrzucić kilka screenów z Egiptu ? Na stronie ma, a jestem bardzo ciekawy jak wygląda :)
_________________
 
 
Zebius 
Podróżnik



Joined: 29 Sep 2004
Posts: 419
Location: Lovitz
Posted: 23-11-2006, 18:27   

K@t wrote:
Zebius, a możesz wrzucić kilka screenów z Egiptu ? Na stronie ma, a jestem bardzo ciekawy jak wygląda :)


TUTAJ są dwa screeny z Egiptu (autor - John Capon), ja wrzucę coś na forum w weekend, bo teraz krucho z czasem. Generalnie w odnowionym Egipcie dominują stonowane, jakby przybrudzone pyłem i kurzem kolory, nie ma takiej sterylności jaka była w wielu pomieszczeniach w oryginale. Ale jeszcze za krótko grałem, żeby móc oceniać, w sumie tak po kawałku każdego poziomu bardziej w celach testowych niż dla zabawy. Czekam aż wyjdzie całość tekstur i wtedy zagra się jednym ciągiem od początku do końca.
Ale wrażenie jest świetne, kto by pomyślał, że sama podmiana tekstur tyle może zmienić.
_________________
Nie lubię sygnaturek.
  
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 23-11-2006, 18:29   

Te screeny widziałem, ładne,
Ale okej, kiedy będziesz mieć czas to zarzuć jakieś, chociażby lokację ze Sfinksem i Obeliskiem z pierwszego levelu ;)
_________________
 
 
Zebius 
Podróżnik



Joined: 29 Sep 2004
Posts: 419
Location: Lovitz
Posted: 23-11-2006, 21:51   

No dobra, wrzucam Ci te screeny, aczkolwiek tutaj takiej imponującej zmiany jak w Croft Manor nie ma (tylko piach, suchy piach ;) ). Ale na żywo w grze wygląda to o wiele fajniej niż na screenach, które przeskalowałem w dół, żeby stronka forum się nie rozjechała.

Według mnie na razie najfajniej są przerobione Lara's Home i levele peruwiańskie. Caves i City of Vilcabamba są w aż trzech wersjach, robionych przez różne osoby i różnią się miejscami dość znacznie, bo każdy z grafików ma swój odmienny styl. Można się przełączać między teksturami od różnych osób w ustawieniach Glidosa, ale minusem tego jest, że trzeba wyjść z gry żeby to zrobić. Levele egipskie na razie zrobiła tylko jedna osoba, tak więc wyboru nie mamy ;)


City of Khamoon - obelisk, stara i nowa wersja.




City of Khamoon - Sfinks, stara i nowa wersja.


_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 23-11-2006, 22:10   

Dzięki za screeny :)
Tekstury wyglądają nieźle, ale póki co bardziej podoba mi się oryginał. Mam nadzieję, że ktoś stworzy jeszcze alternatywny zestaw, bo ten jest troszkę zbyt szary i jednolity (chociaż na pewno bardziej realistyczny).
_________________
 
 
Serek 
Praktykant



Joined: 25 Nov 2006
Posts: 191
Location: Z Polski, nie??
Posted: 25-11-2006, 10:35   

A dajcie instrukcję jak to zainstalować. Bo nie znam angielskiego, więc to co jest na stronie jest dla mnie bezużyteczne! :-P
 
 
Zebius 
Podróżnik



Joined: 29 Sep 2004
Posts: 419
Location: Lovitz
Posted: 26-11-2006, 14:21   

Nie mam czasu pisać dokładnej instrukcji, bo w nadchodzącym tygodniu wyjeżdżam z kraju na 5 miesięcy, ale użyj mojej instrukcji do instalacji TR na Windows XP, która jest w temacie podczepionym. Zamiast dgvoodoo ściągasz Glidos 1.33 lub nowszy, a podczas instalacji gry programem Tomb Raider Advanced Installer, zaznaczasz opcję, że będziesz używać Glidosa.

Glidosa najlepiej zainstalować w C:\program files\Glidos.
Tam również zainstaluj ściągnięte paczki z teksturami.
Jak już masz to wszystko zrobione, odpalasz Glidosa i go konfigurujesz (przycisk Adjust), czyli ustawiasz rozdzielczość, pełny ekran (Fullscreen), mipmapping (daje ładniejszy wygląd tekstur), to czy Glidos ma używać OpenGL, czy Direct3D (jeżeli w jednym trybie gra słabo lub wcale nie działa, spróbuj drugiego).

Zakładka DOS - tu upewnij się, czy jest zaznaczona opcja 'Game uses DOS graphics', ewentualnie zaznacz Enable Glidos's VESA emulation, ale nie na każdym kompie to może działać. Jeśli na starcie się zawiesza, zmień właśnie tę opcję.

I teraz najważniejsza część dotycząca tekstur - zakładka Textures, zaznaczasz 'Use texture packs to override textures' i odhaczasz 'Use old-style texture packs'.
Przy pozycji 'Select' wybierasz czyich tekstur chcesz używać (jest czterech autorów, każdy tworzy oddzielne zestawy). Najwięcej leveli stworzył do tej pory JC, ale inne zestawy są IMO trochę ładniejsze. Najmniej ma MatthewHill - tylko dwa pierwsze peruwiańskie levele.
Potwierdzasz wszystko przez OK i klikasz Start Game. Żeby zmienić zestaw tekstur musisz wyjść z gry i zmienić w ustawieniach Glidosa autora tekstur.


Jak wrócę do kraju napiszę dokładną instrukcję, chyba że ktoś mnie uprzedzi. ;)
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Joined: 15 Oct 2006
Posts: 718
Posted: 26-11-2006, 15:58   

Stosuje sie do twoich polecen ale nic nie wychodzi.... klikam start game i wtedy wyskakuje blad:

wrong version Tomb.exe see the installation instructions

czy mam jakas zła wersje Tomb.exe????
 
 
Zebius 
Podróżnik



Joined: 29 Sep 2004
Posts: 419
Location: Lovitz
Posted: 26-11-2006, 17:25   

Tomb Raider Advanced Installer ma zintegrowany właściwy plik tomb.exe, zainstaluj TR za jego pomocą, wybierając w trakcie, że chcesz używać Glidosa.
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
Gnapek 
Student



Joined: 04 Dec 2006
Posts: 60
Location: Bydgoszcz
Posted: 04-12-2006, 22:24   

Zaraz se zainstaluje Tomb Raider 1 :) z tymi nowymi texturami xD ale mam jedno pytanie bo na oficjalnej stronie klikam w Downloads i tam jest np. Antonijadis, John Capon, Matthew Hill, Quest o co w tym chodzi??
 
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 04-12-2006, 22:34   

Zaraz se lepiej poczytaj co Zebius napisał w instrukcji :roll:
_________________
 
 
Zebius 
Podróżnik



Joined: 29 Sep 2004
Posts: 419
Location: Lovitz
Posted: 07-12-2006, 23:44   

Atlantyda już zrobiona! :) Autor - oczywiście JC. Czyli całość TR jest już oteksturowana, choć poprawki i ulepszenia zapewne jeszcze będą.

Chwilę pograłem i tak coś kolorystycznie ta Atlantyda średnio mi podchodzi, za bardzo odróżnia się od oryginału, np. w Natla's Mines dominowały kolory czarny i szary, a tu mamy brąz i zieleń. Szkoda że inni autorzy tak wolno posuwają się z pracami, może ich wersje byłyby lepsze.
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
Serek 
Praktykant



Joined: 25 Nov 2006
Posts: 191
Location: Z Polski, nie??
Posted: 09-12-2006, 12:18   

Hmmm... Fajne to jest, nie zaprzeczam. Ale czy nie lepiej po prostu poczekać na Anniversary?? Bo to co nam oferujesz jest nieoficjalne, a zmienione zostały tylko tekstury. A TRA to całkiem nowa gra. Ja jednak wolę poczekać, lub skończyć zwykły TR1.
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Joined: 15 Oct 2006
Posts: 718
Posted: 09-12-2006, 19:46   

Zainstalowałem te textury z Atlantydy i potwierdzam, że są naprawde świetne

Irytuje mnie tylko ten ogromny napis "Gildos" na całym ekranie podczas gry (czy to tylko umnie tak sie dzieje??)
 
 
Boone 
Obieżyświat



Joined: 22 Feb 2006
Posts: 947
Posted: 07-01-2007, 10:26   

Więc mam taki problem. Pobrałem z rosyjskiej strony Glidos 1.33, audio pack(nie trzeba wtedy wypalać drugiej płytki z gra by miec muzykę w menu i grze...),textury oraz Tomb Raider Advanced Installer. Zainstalowałem Glidosa. Advanced Installer skonfigurowałem go tak by działał z Glidosem, a potem po wszystkim uruchomiłem Glidosa i skonfigurowałem go tak jak pisał Zebius. Na koniec dałem "Start Game" i ... widzę ciemny ekran,słysze że komputer pracuje i nic, czarny ekran. Widze że próbuje sie uruchomic pierwszy filmik (ten z wężemi wybuchem) ale widac tylko węża bo sie zacina,więc Esc.Czarno na kompie.Wciskam kilkakrotnie Esc i pochwili widzę menu,w tle main theme. Daje w paszporcie "start game", i ponownie czarny ekran (daje znow Esc). W końcu po załadowaniu (na kilka sekund wyrzuca mnie do Win,ale zaraz wraca) i nareszcie widzę początek leveleu "Caves" (bez filmiku). Grafika z nowymi teksturami, w tle muzyka z gry. Niestety nie ma dzwieków z gry :( Niesłychać dzwięków Lary,strzelania...itd. W dodatku żadnyc filmików. Prosze o pomoc ;( ;( :pozdro:
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo