FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
Pytania, problemy, porady
Author Message
jawi 
Podróżnik



Joined: 26 Jan 2008
Posts: 405
Location: skądinąd :)
Posted: 01-06-2012, 22:14   

Dyzma robisz podstawowe błędy w LE.
Co do 2 pierwszych informacji - wystarczy przekonwertować pliki TITLE.TOM i TUT1.TOM za pomocą NG Level Convertera.
Co do ostatniej to albo brakuje ci taba pomiędzy = a 3 albo po prostu NG wywala ci ustawienia Camery bo punkt leży poza pokojem.
Spróbuj wprowadzić:
LoadCamera=[Tab]0,0,0,0,0,0,0
_________________

 
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Joined: 24 Jan 2010
Posts: 23
Location: Bolesławiec
Posted: 02-06-2012, 11:18   

już zaczynam robić ostatni Arktyczny level :) dziala , dzis bede juz robil ostatni i zaczynam nowy epizod Azja :)
 
 
 
ADR 
Podróżnik


Joined: 14 Oct 2006
Posts: 354
Posted: 02-06-2012, 14:27   

Może pochwalisz się jakimiś zdjęciami z leveli? :)
 
 
Ajgor 
Nowicjusz


Joined: 20 Feb 2010
Posts: 4
Posted: 12-07-2012, 12:39   

Witam.

Może pytanie już padło, ale jakoś nie mogę znaleźć. Czy istnieje jakiś patch (plik tomb4.exe) do custom leveli, który chodzi pod Windows 7 64 bit?
_________________
--
Pozdrawiam
Ajgor
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 01-01-2013, 12:55   

Bawił się ktoś tymi nowymi(w sumie już nie takie nowe) kolizjami mostów? Próbuję się tego nauczyć, ale mimo że wydawało by się, że wszystko rozumiem z tutoriala, to i tak tego nie mogę użyć.
Chciałbym zrobić, żeby mój obiekt(BRIDGE_CUSTOM, kratka 1x1) miał kolizje tylko w tym miejscu, gdzie nie dociera do niego koło, ustawione w jednym z czterech rogów kratki i z promieniem 1023. Ustawiam więc obiekt na mapie, uaktywniam go triggerem + dorzucam Parameter Condition dla TriggerGroup z ID 4.
Sam triggergroup rozumiem, że powinien być:

TriggerGroup= 4, $8000, 1023, $23D ;Check in (E) way if lara is in the sector with center in north-west corner and <#>Radius; (E) : INVERSE. Lara is outside of current circle

Dodatkowo chcę, żeby mój obiekt miał wysokość dwóch kliknięć(pół kratki), a więc jeśli 4 to jeden klik to daję w OCB: Depth*256 = 8 * 256 = 2048

No i wszystko byłoby ok... Ale to nie działa. :|
 
 
WSAD 
Student



Joined: 10 Jul 2012
Posts: 39
Posted: 17-07-2013, 04:28   

Jak zrobić dach,nie chodzi mi o obiekt,tylko czy wogóle się da jakoś w edytorze zrobić taki,aby Lara mogła albo zostać na nim albo zjechać z niego,gdy jest stromy.Chodzi mi oczywiście o NGLE,jakby co!To tyle na razie,aha na obcojęzycznych forach i stronach nie umiem znależć tego,być może wynika to z mojej słabej znajomości angielskiego.
 
 
Aniaa 
Obieżyświat



Joined: 08 Apr 2007
Posts: 985
Posted: 31-12-2014, 00:50   

Dostałam niedawno nowego laptopa i dopiero teraz zdecydowałam się zagrać w jakiś custom TR. Niestety nie chce on działać, nawet instalacja Direct X nic nie pomogła. W poprzednim laptopie nie miałam z tym większych problemów. Mam laptopa Dell a Windows 8.1. Próbowałam coś szperać w sterownikach customa ale nic to nie dało.
 
 
WSAD 
Student



Joined: 10 Jul 2012
Posts: 39
Posted: 24-01-2015, 02:52   

Może to wina systemu,gry lub czego innego.Jeśli to wina systemu,to trzeba go zmienić na inny,jeśli gry to chyba sobie nie pograsz w starsze customy a niewiem,czy też w niektóre nowsze.Jak odpowiesz,to będzie sukces,zwłaszcza,że nikogo tu nie ma.Mówisz,że na poprzednim laptopie nie miałaś problemów,a pamiętasz,jaki tam był system?
_________________
"Skynet już istnieje i zabił człowieka!Jeśli ludzkość zginie to skynet wygra!"
 
 
Owin 
Nowicjusz


Joined: 22 Jun 2011
Posts: 6
Posted: 19-12-2015, 20:43   

Cześć,

Mam problem z instalacją Level editora, TRNG. Przy próbie instalacji TRNG (po ówczesnej instalacji WADMergera i NG_Center) wyskakuje mi "Run-time error 53" i okno instalacji znika.
Mogę niby i tak uruchomić edytor ale cały jakiś usiany błędami się wydaje i lubi się wysypać po zaledwie kilku minutach użytkowania.
Mój system to win7 64-bit
Jeśli ktoś ma ochotę mi pomóc, to niech napisze a wtedy szczegółowo opiszę problem.
W sumie mógłbym już teraz to zrobić, ale patrząc na zastój tego tematu mogłoby się okazać to daremne.
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 20-12-2015, 12:21   

Hej. Spróbuj zastosować ten sposób:

Odinstaluj wszystko, co masz teraz zainstalowane. Instalując LENG w dowolnym miejscu unikając folderu Program Files

Pobierz WadMerger – jest obecnie dostępny nowy update od Paolone - http://www.webalice.it/paolone2011/ng.htm
WadMerger potrzebuje zainstalowane - Vb6 Runtime Library

Zainstaluj TRNG używając MK4 jako administrator (aktualizacją 1.2.2.7 zajmij się później) http://www.webalice.it/paolone2011/ng.htm
Kiedy instalator zapyta się o otworzenie folderu NG Center, otwórz go i uruchom setup.exe (jako administrator, w dowolnym miejscu poza Program Files)

Wróć do okna TRNG Setup Assistant, kliknij next. Otrzymasz zapytanie o tryb zgodności z TRNG na WinXP. Kliknij Folder Button, ale nie zaznaczaj SetXP w tym momencie (można to zrobić później ręcznie)

Powróć do TRNG Setup Assistant i kliknij Next. Zainstaluj teraz TRNG. Znajdz i uruchom TRNG_Installer.exe. Podczas instalacji sprawdź ścieżki plików znajdujące się w oknie i popraw je jeśli są niezgodne.

Dla TRLE wskaż folder z edytorem (gdzie zawarte są audio, data, graphics, tomb4.exe itd.)
Dla NG CENTER wskaż folder gdzie został zainstalowany.
Dla WadMergera również wskaż odpowiednia lokalizację.

Po instalacji Przejdź do NG Center i otwórz zakładkę update. Z tego miejsca możesz zainstalować update1.2.2.7+ . Można to również zrobić ręcznie: Pobierz plik Tomb_NextGeneration.dll i podmień go w głównym folderze TRLE

Jeśli to nie pomoże, będziemy kombinować dalej ;)
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
Owin 
Nowicjusz


Joined: 22 Jun 2011
Posts: 6
Posted: 20-12-2015, 23:22   

Dzięki za odpowiedź,

Niestety wciąż wyskakuje błąd. Próbowałem na jeszcze wiele innych sposobów instalować edytor i wszystko jest w porządku do momentu instalacji TRNG.
ALE, pomimo nie do końca udanej instalacji odpaliłem edytor, wyłączając uprzednio tryb zgodności i póki co zachowuje się bezproblemowo, ani jednego crasha przez parę godzin pracy.
Udało się stworzyć pierwszy testowy poziom i nawet go uruchomić.
Jeśli w przyszłości wystąpią jakieś poważne błędy to nie zdziwię się jeśli będzie to wina tego całego "Run-time error 53", a wtedy pewnie znów się odezwę (choć mam nadzieję, że do tego nie dojdzie)

Niemniej na razie mogę realizować swoje marzenia z dzieciństwa i tworzyć własne levele do ukochanego TRa! :D

PS - Jest możliwość jakiegoś innego ruchu kamerą niż tylko przybliżanie/oddalanie i rotacja?
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 21-12-2015, 09:57   

Najważniejsze, że możesz już spokojnie pracować :) Flyby Camera można ustawić w sekwencji jak i w sekwencji z przeskokiem na inną Flyby Camera (na inny kadr). Można tez wpisując odpowiednie wartości we właściwościach kamery (zaznacz i wciśnij "o") zmienić jej prędkość, obrót, zoom. Jest całkiem sporo opcji.

Więcej informacji możesz znaleźć choćby tutaj: http://tombmax.za.pl/le_flyby.htm
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 29-12-2015, 13:39   

Co się stało z tutorialami ze skribblerz ? Zostały gdzieś przeniesione ?
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 29-12-2015, 23:37   

George zamknął swoją stronę jakiś czas temu. Wszytskie tutoriale zostały przeniesione na tombraiderforums.
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 31-12-2015, 13:51   

Dzięki bardzo ! To jest chyba największe źródło z tutorialami.

Potrzebuję sposobu na stworzenie rozbłysków statycznego nieba w menu title albo całego rooma imitując wyładowania. Może tam coś znajdę.
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
Owin 
Nowicjusz


Joined: 22 Jun 2011
Posts: 6
Posted: 16-01-2016, 02:29   

Witam ponownie,
Do tej pory z pomocą poradników opanowałem prawie wszystko co chciałem w edytorze. Są jednak póki co dwie pierdoły, których nie potrafię ustawić.

Po pierwsze chciałbym uzyskać całkowitą ciemność pod wodą. Bez względu na to jak ciemne ustawię zalane pomieszczenie i ile nawalę do niego cieni to i tak będzie mocno rozświetlane przez refleksy.
Jak uzyskać np. taki efekt:

https://youtu.be/dA0r_Wp-EtU?t=4m59s

Może jest jakiś panel, w którym można ustawić kolor i siłę refleksów?


Po drugie ustawiłem sobie na mapie dwa triggery zmieniające background przy wchodzeniu i wchodzeniu do jaskini.
Wszystko działa jak należy do momentu gdy w innym miejscu zostanie uaktywniony inny trigger z muzyką. Od tego momentu triggery zmieniające background przestają reagować.
Jest na to jakiś sposób?

Oczywiście będę wdzięczy na każdą pomoc.
 
 
ADR 
Podróżnik


Joined: 14 Oct 2006
Posts: 354
Posted: 16-01-2016, 16:24   

Co do wody to trzeba używać TRNG - w zwykłym TRLE się tego nie zrobi. W TRNG jest Flipeffect (trigger), który zalewa wodą całe pomieszczenie. Należy zastosować trick: zrobić normalne pomieszczenie bez wody i przed wejściem ustawić na podłodze flipeffect. W ten sposób pomieszczenie będzie miało wodę, ale oświetlenie pozostanie standardowe takie jak w suchym, czyli bez refleksów.

Co do zmieniającej się muzyki, w TRNG znajdują się też nowe trigery typu flipeffects do kontrolowania audio i dzwieku w grze. Już dokładnie nie pamiętam jak każdy z nich działał więc nie chcę kłamać, ale da się zrobić w łatwy sposób za ich pomocą to o czym piszesz. :)
 
 
Owin 
Nowicjusz


Joined: 22 Jun 2011
Posts: 6
Posted: 17-01-2016, 15:10   

Super, wszystko działa jak należy!
Podziękował! :)
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 02-02-2016, 19:37   

Niedawno podczas pracy w mecie zauważyłem taki komunikat:

Importing room 11 ........ 4040 vertices 2769 level textures
Warning - room has more than 4000 vertices. This is not recommended.
Portals should have 4 vertices. Skipping object.

Czy to coś groźnego i lepiej trzymać się limitu 4000 wierzchołków na pokój ?
I jak to się ma do limitu poligonów, których limit to ponad 8000, bo rozumiem że to nie to samo ?
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 03-02-2016, 10:46   

Według loga z meta2tr 4000 wierzchołków to bezpieczna wartość. Można przekroczyc ten limit maksymalnie do 8192 wierzchołków na jeden pokój, ale lepiej trzymac się mniejszych wartości i tak tworzyć pomieszczenia, by nie pożerały dużej ilości poligonów. Lżejszy level to większa płynność, a bardzo duże wartości poligonów mogą powodować błędy. Przekroczyłeś limit o 40 więc nie ma się czym przejmować :p

Jak natomiast wygląda sytuacja z portalem? Portal powinien mieć 4 wierzchołki. Może przypadkiem go edytowałeś czy jakoś podzieliłeś? Jest kilka ważnych aspektów, których nalezy przestrzegać jeśli o to chodzi: https://sites.google.com/site/meta2tr/home/editing-rooms/editing-portal-object
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 03-02-2016, 18:09   

maax_87 wrote:
Przekroczyłeś limit o 40 więc nie ma się czym przejmować :p


A to w takim razie jeszcze dorzucę kilka rzeczy do tego rooma tak jak planowałem :p

Co do portalu to hmm nie wiem. Może chodzi o jeden z pokojów (atrapa horyzontu), który jest poza pokojem 11, a którego wrzucam do pokoju 11 ze względu na to że gdy jest jako osobne pomieszczenie to wtedy "horyzont" za oknem (pokoju 11) głupieje i zanika, a tak wszystko ładnie działa. Innych problemów z portalami raczej nie ma.
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
ADR 
Podróżnik


Joined: 14 Oct 2006
Posts: 354
Posted: 03-02-2016, 19:48   

Jeżeli 2 pomieszczenia ( 11 i horyzont ) są obok siebie i stykają się ze sobą, to można zrobić to jako jedno pomieszczenie. Czyli wyrzuć portal pomiędzy nimi i zrób ścianę. I wszystko "merge" do pokoju 11.
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 03-02-2016, 20:49   

Tak. To o to chodziło. Komunikat o portalu zniknął ale i tak zastanawia mnie czy to w jakiś sposób mogło by zaszkodzić? gdyby np. zebrała się większa ilość taki portalowych błędów w levelu ?
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
mar!o 
Student



Joined: 13 Sep 2012
Posts: 41
Posted: 15-05-2016, 16:42   

Cześć wam panowie i panie, mianowicie czy tylko ja mam problemy w Customach z rozdzielczością pod Windowsem 10 ?, jak ustawić rozdzielczość w Customkach ? Pomocy !!!!
 
 
adi 
Nowicjusz


Joined: 19 Jul 2014
Posts: 23
Posted: 28-12-2016, 15:40   

Hej!Czy mogę grać w custom levele na telefonie(system android)?
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo