FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
Hypersquare
Author Message
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 14-04-2014, 16:07   Hypersquare

Kolejny gigant nadchodzi. Gra twórcy Tomb Raider A, premiera 21 kwietnia 2014 roku. Tutaj link do materiałów z gry https://www.facebook.com/Hypersquare?fref=ts Zacieram rączki! :P
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Joined: 18 Dec 2006
Posts: 1755
Location: Z Bulerbyn
Posted: 14-04-2014, 21:21   

No pewnie. Zaległości w "Bioshock Infinite: Burial at Sea E2", "Wolf Among Us", (nieruszonym) "Hitmanie: Absolution" teraz jeszcze "Hupersquare" i "WotW". Nie wspomnę o 70GB "Z archiwum X" na dysku. Może po wakacjach się wyśpię.
_________________
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 14-04-2014, 22:30   

Jezu, aż poczułem się winny częściowo :D .
_________________
 
 
mar!o 
Student



Joined: 13 Sep 2012
Posts: 41
Posted: 15-04-2014, 10:48   

Całkiem nieźle wygląda ten "Hypersquare"


Ps: Ja tak z innej beczki czyli projektu "Back To Basics 2014 - Khmer Empire"
widzę że aż 6 Polaków tudzież Polek pracuje nad tym projektem, całkiem nieźle też się to zapowiada :) http://forum.trle.net/vie...hp?f=35&t=28181
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 15-04-2014, 15:23   

Kilka detali odnośnie samej gry:
1) 12 poziomów
2) Minimalny czas gry około 13/14 godzin
3) Mamy do zebrania 5 sekretów
4) Hypersquare jest to pierwsze epizod trylogii, kolejny jest już w produkcji i będzie wydany na przestrzeni najbliższych kilkunastu miesięcy
5) Autor opisuje gameplay jako klasyczny i dość ciężki, czego można było się spodziewać po TRA
6) Potrzebujemy mocniejszego PC aby grać płynnie. Osobiście polecam w innym przypadku zmniejszyć rozdzielczość i powinno być ok. ;)
7) Codziennie do dnia premiery, będą pojawiawiać się kolejne screenshots w ramach odliczania. Materiały można znaleźć na wiadomym forum lub FB page.

:) Zapowiada się fajnie i smacznie.
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Joined: 18 Dec 2006
Posts: 1755
Location: Z Bulerbyn
Posted: 15-04-2014, 21:06   

No świetnie. W takim razie nawet nie lajkuje fanpage'a. Po co sobie psuć humor ??? :v
_________________
 
 
Neona 
Podróżnik



Joined: 17 Jun 2007
Posts: 410
Location: Poznań
Posted: 16-04-2014, 11:53   

Screeny wyglądają cudnie :D Lajkuję i czekam na premierę : ) Akurat po świętach <3
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 16-04-2014, 12:05   

Racja, świetnie to wygląda. Już od jakiegoś czasu przyglądam się temu projektowi i aż dziw, że to wciąż silnik Tomb Raidera. Czekam z niecierpliwością. :p
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 16-04-2014, 14:04   

Quote:
aż dziw, że to wciąż silnik Tomb Raidera.

Myślę, że takie projekty, pchają ten customy wózek do przodu. Gdzie mogło by się wydawać, że od premiery TRLE w 2000 mija już 14 lat to takie prace udowadniają, że ludzka kreatywność to wszystko. Ciesze się, bo to początki kolejnej ery w customowym światku. ;)

I tak słowem offa, Neona, nie widziałem cię na WOTRze od stuleci. :D
 
 
Nepheline 
Podróżnik



Joined: 11 Feb 2007
Posts: 453
Posted: 16-04-2014, 16:47   

No cóż, fanką psiko nigdy nie byłam, ale w ten custom na pewno zagram. W końcu to kamień milowy TRLE, więc mam obowiązek :D
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 16-04-2014, 22:48   

Maati, do tego jest to kolejny dowód na to, że nie potrzeba wielkich wymagań sprzętowych by gra dobrze wyglądała. Takie projekty jak powyższy pokazują, że liczy się przede wszystkim dobrze przemyślany styl graficzny i design lokacji. Amatorskie produkcje o tym pamiętają, żeby tak jeszcze tylko komercyjne gry sobie o tym przypomniały. :p
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Joined: 18 Dec 2006
Posts: 1755
Location: Z Bulerbyn
Posted: 16-04-2014, 23:02   

pmkkoch wrote:
Maati, do tego jest to kolejny dowód na to, że nie potrzeba wielkich wymagań sprzętowych by gra dobrze wyglądała.

Maati wrote:
6) Potrzebujemy mocniejszego PC aby grać płynnie. Osobiście polecam w innym przypadku zmniejszyć rozdzielczość i powinno być ok.


Czytamy uważniej.
_________________
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 16-04-2014, 23:51   

Menkaure, gdybyś czytał uważniej zauważyłbyś, że było to w porównaniu do komercyjnych produkcji, których HyperSquare wymaganiami nie prześcignąłby nawet gdyby było to priorytetem psiko. ;) Zresztą nie chodzi tu o wymagania same w sobie, ale o to, jak takie amatorskie projekty potrafią przykuć uwagę designem - i to bez potrzeby wydmuchanych efektów, tekstur HD etc. Levele teme9, titaka, psiko są tego przykładem.
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 17-04-2014, 00:54   

Niestety tych faktycznie dobrze zaprojektowanych i skrojonych produkcji w TRLE jest na prawdę stosunkowo niewiele. Jeśli chodzi o design w Hypersquare, to już w tej chwili mam wiele zarzutów o dość niechlujne potraktowanie sprawy, ale w tej chwili tematu nie ciągnę, wypowiem się gdy ukończę.
Quote:
Amatorskie produkcje o tym pamiętają, żeby tak jeszcze tylko komercyjne gry sobie o tym przypomniały.

Już tak nie psioczmy, obecnie jest wiele świetnych produkcji mogących się pochwalić pełną gamą doznań artystycznych, przy okazji nie szpanujących zbędnymi, wyrezanymi filtrami, efektami i kto wie jeszcze czym. ;)
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Joined: 18 Dec 2006
Posts: 1755
Location: Z Bulerbyn
Posted: 17-04-2014, 06:41   

Skoro w 2014 roku do uruchomienia levelu potrzebujemy mocniejszego kompa na levele z edytora wydanego 14 lat temu to ja bym nie wnikał czy są amatorskie czy komercyjne. I tak tego nie odpale. Różnica dla mnie żadna.
_________________
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 17-04-2014, 10:46   

Maati, główny problem z TRLE jest imo taki, że o ile sam edytor jeszcze ujdzie, to robienie do niego assetów wymaga lawirowania między masą programideł przy czym każdy jest napisany pod inny program 3d. TRViewer lubi 3ds maxa, FexAnim Milkshape, Strpix metasequoia etc. Pomijam tu meta2tr, bo jeszcze nie testowałem i nie wiem, jak bardzo upraszcza(utrudnia?) edytowanie lokacji. :p Odnośnie gier komercyjnych, w sumie sam nie wiem jak jest z najnowszymi produkcjami, bo od czasów TR2013 jestem trochę do tyłu z grami.

Menkaure, akurat jeśli dobrze pamiętam głównym problemem silnika TRNG jest to, że baaaardzo kiepsko radzi sobie z teksturami z alfą przy rozdzielczości innej niż 4:3. Granie w oknie więc faktycznie powinno pomóc, bo to nie tyle problem starego kompa, co starego silnika i hacków, jakich użyto do jego ulepszenia. ;)
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 17-04-2014, 14:32   

Quote:
Skoro w 2014 roku do uruchomienia levelu potrzebujemy mocniejszego kompa na levele z edytora wydanego 14 lat temu to ja bym nie wnikał czy są amatorskie czy komercyjne. I tak tego nie odpale. Różnica dla mnie żadna.

Silnik jest stary przez co nie radzi sobie w sposób optymalny z większymi obciążeniami - większa ilość poly na room, większa ilość tekstur przy czym meta2TR potrafi ich odczytać na prawdę dużo itd. Nie wiem jak Psiko podszedł do sprawy ale ja WOTWa odpalam płynnie na Geforce GT8800 i procku sprzed dobrych 6 lat. Komp jak widać stary, a gra działa płynnie. ;)
Tylko tak jak napisałem, nie wiem jak Psiko podszedł do tematu. Ja aby zminimalizować lagi do absolutnego minimum a nie hamować się przy projektowaniu, zmniejszyłem zasięg widzenia gracza a na całość narzuciłem mgłę, dzięki czemu zawsze mam FPS 27-30. Do tego nie łącze ze sobą nadmiernie dużych lokacji, raczej starałem się rozgryźć problem strategicznie. Jak Psiko rozwiązał ten problem - nie wiem, nie widziałem by coś na ten temat pisał, aczkolwiek nieco niepokojące są jego zapowiedzi potrzeby mocniejszego PC.
Quote:
Maati, główny problem z TRLE jest imo taki, że o ile sam edytor jeszcze ujdzie, to robienie do niego assetów wymaga lawirowania między masą programideł przy czym każdy jest napisany pod inny program 3d. TRViewer lubi 3ds maxa, FexAnim Milkshape, Strpix metasequoia etc.

Nie zrozumiałem, odnośnie czego o tym piszesz ?
Quote:
Pomijam tu meta2tr, bo jeszcze nie testowałem i nie wiem, jak bardzo upraszcza(utrudnia?) edytowanie lokacji.

To zależy komu go oddasz w ręce. Jeśli ktoś z reguły ma dwie lewe to stwierdzi, że utrudnia, dla mnie jest wystarczający, dość wygodny i efektywnie potrafie się nim posługiwać. Polecam. ;)
Quote:
Odnośnie gier komercyjnych, w sumie sam nie wiem jak jest z najnowszymi produkcjami, bo od czasów TR2013 jestem trochę do tyłu z grami.

Zarówno przed jak i po TR2013 były i są świetne produkcje. ;) Nie wiem do końca skąd takie pomysły. Ewentualnie rozumiem jeśli nie bywasz ogólnie w świecie gamingu.
Quote:
Granie w oknie więc faktycznie powinno pomóc

Nie tyle co w oknie co na mniejszych rozdzielczościach.
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 17-04-2014, 19:46   

Maati wrote:
Nie zrozumiałem, odnośnie czego o tym piszesz ?

Odnośnie tego, że jest mało takich lepszych produkcji. Chodzi mi o to, że tworzenie leveli do TRLE jest raczej utrudnione w porównaniu do innych gier i dlatego nie dziwię się więc, że mało jest jakichś większych, dobrze wyglądających tytułów. Potrzeba dużo cierpliwości, by stworzyć level do Tomb Raidera, tym bardziej jeśli chce się zrobić coś wyróżniającego się na tle innych.

Quote:
To zależy komu go oddasz w ręce. Jeśli ktoś z reguły ma dwie lewe to stwierdzi, że utrudnia, dla mnie jest wystarczający, dość wygodny i efektywnie potrafie się nim posługiwać. Polecam. ;)

Jak już skończę swój custom to może też to wypróbuję, bo już od dawna się temu przyglądałem. Mam pomysł na jakiś level w stylu the Sanitarium, a że to głównie korytarze to chyba będzie to odpowiednie do testów. :p Mam tylko jedno pytanie: meta2tr to wyłącznie przeróbka meshy, czy również animacji?
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 17-04-2014, 21:16   

Quote:
Odnośnie tego, że jest mało takich lepszych produkcji. Chodzi mi o to, że tworzenie leveli do TRLE jest raczej utrudnione w porównaniu do innych gier i dlatego nie dziwię się więc, że mało jest jakichś większych, dobrze wyglądających tytułów. Potrzeba dużo cierpliwości, by stworzyć level do Tomb Raidera, tym bardziej jeśli chce się zrobić coś wyróżniającego się na tle innych.

W pewnym sensie to prawda, aczkolwiek z drugiej strony wśród pozycji do ściągnięcia jest wiele takich gdzie autor nie ma pojęcia o estetyce wykonania i zasadach na jakich opiera się fajne zrobiona gra i nie jest to już o tyle wynik cięższych narzędzi a po prostu braku tej smykałki w temacie. ;) Przyznam też, że ilekroć widzę jakiś making-ofy gdzie prezentowane jest jakieś fajne, user-friendly środowisko, to zazdroszczę. :P
Quote:
meta2tr to wyłącznie przeróbka meshy, czy również animacji?

Do edycji grafiki: projekt mapy, obiekty(static,moveable) w tym sprites, animowane tekstury, dodatkowo możliwość edycji kolizji (nie w sposób dowolny niestety).
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 20-04-2014, 00:04   

Maati, ach ok, dzięki. ;) Tak też myślałem. Szkoda w sumie, bo chętnie podziałałbym coś z animacjami, ale już nie mogę sposobem TRViewer-3dsmax-fexanim.

Jeszcze co do samych edytorów: to całkiem ciekawe, że Room Editor jest taki skomplikowany, bo np. edytor Gothica(którego silnik ZenGine zaczęty był w czasach TR1) jest znacznie łatwiejszy w obsłudze, przyjemniejszy no i po prostu prostszy. Wprawdzie Gothic to cRPG, ale oferuje mniej więcej podobny gameplay co Tomb Raider, szczególnie we wszelkich świątyniach/grobowcach. Naprawdę dziwi mnie więc, że Room Editor w ciągu swoich dwóch/trzech większych przeróbek nie dorobił się bardziej uporządkowanego interfejsu.
 
 
WSAD 
Student



Joined: 10 Jul 2012
Posts: 39
Posted: 20-04-2014, 12:04   

Dzisiaj wieczorem jest na wiadomo jakich stronach premiera tej gry.Nawet jest instrukcja,jak zainstalować.Podaję dla tych,co nie wiedzą.
_________________
"Skynet już istnieje i zabił człowieka!Jeśli ludzkość zginie to skynet wygra!"
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 20-04-2014, 13:48   

Premiera 21.04.2014 na czterech stronach:

www.aspidetr.com
www.laraslevelbase.org
www.treditor.hu
www.trle.net

Jest do pobrania 6 plików, można pobierać party równolegle. Tu instrukcja od autora: http://www.youtube.com/watch?v=QT_IbtERi1g
 
 
WSAD 
Student



Joined: 10 Jul 2012
Posts: 39
Posted: 20-04-2014, 14:11   

Nie jutro,ale dziś,no chyba,że słowo "tonight" nie znaczy dziś wieczorem :p Albo o czymś niewiem,bo dzisiaj sam autor tej gry tego słowa użył.
_________________
"Skynet już istnieje i zabił człowieka!Jeśli ludzkość zginie to skynet wygra!"
 
 
mar!o 
Student



Joined: 13 Sep 2012
Posts: 41
Posted: 20-04-2014, 18:44   

:spoiler:
[spoiler:14f82f8f5e]https://www.youtube.com/watch?v=2a55olSpsmg[/spoiler:14f82f8f5e]

Ciekawe według którego czasu na świecie, będzie ta premiera ;)
 
 
WSAD 
Student



Joined: 10 Jul 2012
Posts: 39
Posted: 20-04-2014, 19:13   

Szczerze?Już sam niewiem,kiedy będzie ta premiera,czy dziś czy jutro,na jednej stronie psiko napisał,że w tym dniu,a na reszcie,że dziś,pogubiłem się.Przed chwilą napisał na pewnym forum,że gracze mają oczekiwać o północy trailera,mnie nie obchodzi promocja gry,tylko gra.A co do powyższego,to chyba takiego,co u nas,ale nie jestem pewny.
Edit:Przed chwilą na stronie poświęconej tej grze rozpoczęło się odliczanie!
_________________
"Skynet już istnieje i zabił człowieka!Jeśli ludzkość zginie to skynet wygra!"
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo