FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
TR6
Author Message
Menkaure 
WoTR Team



Joined: 18 Dec 2006
Posts: 1755
Location: Z Bulerbyn
Posted: 07-03-2010, 00:45   

Kaworu, nie do końca kojarzę ten moment, ale wspinanie się po bluszczu, spadanie do wody, kraken(?) to chyba niewielka lokacja, w której powinieneś był wcześniej zabić jednego najemnika ubranego w maskę gazową i żółty kombinezon oraz zakręcić jeden zawór. I teraz jeśli dobrze zrozumiałem twój problem to po skoku z bluszczu lądujesz w wodzie, a nie na kładce. Dlaczego? Kładkę trzeba najpierw uruchomić - w sensie "zaparkować" nią w odpowiednim miejscu. Na wyższym poziomie znajdziesz przycisk, który będzie za to odpowiadał. O ile mnie pamięć nie myli jest to czasówka, więc musisz szybko dostać się do bluszczu (mniej więcej w połowie pomieszczenia za rurami) wspiąć się maksymalnie w górę i przesunąć w lewo i odskoczyć. Energii starcza chyba na "cyk".
_________________
 
 
Łukasz 
Podróżnik



Joined: 05 Nov 2007
Posts: 701
Location: Gorzów
Posted: 29-12-2011, 19:39   

Ja uważam, że ten tomb raider jest świetny. Po wielu wypowiedziach na temat tej części myślałem, że gra będzie beznadziejna, a tu okazało się, że jest zupełnie inaczej. Powiem, że gra zaskoczyła mnie pozytywnie. Ciekawa fabuła i mroczny klimat :> Grafika też stoi na wysokim poziomie. Ogólnie jestem zachwycony tą częścią. Więc nie rozumiem tych negatywnych komentarzy na temat tej gry. Nawet w magazynie PLAY z czerwca gra została skrytykowana :o
_________________
Witaj Guest
 
 
 
alFa
[Deleted]

Posted: 05-01-2012, 13:15   

Pany, a pamiętacie ten moment, co na biurku leżał kod do drzwi? Jak grałem w to po raz pierwszy, to nie wyobrażacie sobie, jaki byłem z siebie dumny! Haha! Za pomocą wyszukanej inteligencji poszperałem kamerką i po przybliżeniu odnalazłem kod! Ale ze mnie agencior, psiakość! Haha!

To nie zmienia faktu że utknąłem na ultra vigilis umbram i dalej nie mam po prostu sposobu na tego "czerwonego" buraka
 
 
Mentoz3000 
Nowicjusz


Joined: 05 Jan 2012
Posts: 10
Posted: 11-01-2012, 18:32   

Heja,mam mały problemik a między innymi gdy chcę włączyć grę Tomb Raider AoD to w meniu,komputer mi się wyłącza,wcześniej tak nie było . Nie wiem czemu , aha pamiętam że przed działała bo nie miałem jeszcze reinstalki kompa,ale już po reinstalce w wkiwtniu 2011 nie działała,poprostu sie wyłączała . Nie wiem co to może być ;/
_________________
"Życie ma różne strony" ...
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 11-01-2012, 19:24   

Kilka rzeczy, które trzeba zrobić na początku:
1. Sprawdź, czy gra jest spatchowana do wersji v49(v52 też się nadaje, chociaż po internecie krąży opinia, że psuje więcej niż naprawia);
2. Uruchom grę w trybie software(do ustawienia przez launchera - kliknij w konfigurację);
3. Przeinstaluj grę.

Po każdym z tych punktów przetestuj grę. Jeśli dalej będzie ten problem, to pomyślimy nad czymś innym.
 
 
Mentoz3000 
Nowicjusz


Joined: 05 Jan 2012
Posts: 10
Posted: 13-01-2012, 13:57   

1.Nie wiem bo nie moge teraz do menu dobrnąć , poprostu jak włącze gre chwile czekam i komuter sie wyłącza .
2.Jakie Launchera,w ustawienia kliknąć ? xD
3.Nic nie daje .

Sory za 2 odp ale ja nie jestem jakoś zawansowany w te klocki :shock:
_________________
"Życie ma różne strony" ...
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 16-01-2012, 16:26   

1. Wejdź to \Tomb Raider - The Angel Of Darkness\bin i kliknij na TRAOD.exe prawym przyciskiem. Wybierz "Właściwości" a następnie "Szczegóły". Patrz na dwie ostatnie cyfry w "Wersja pliku".
2. Jak włączasz TRAOD, to najpierw pokazuje się małe okienko okienko z opcjami typu Uruchom, Konfiguracja.
 
 
krtomb 
WoTR Team



Joined: 25 Nov 2006
Posts: 1097
Location: Helheim
Posted: 14-04-2012, 19:04   

Stało się - po kilkuletniej przerwie w styczności z Angel Of Darkness nadejszła wiekopomna chwiła :D

Odnalazłem oryginalną - premierową - edycję Tomb Raider Angel of Darkness, zainstalowałem dziada i odpaliłem... O dziwo zatrzymawszy się na patchu ver. 49 przeszedłem całą grę bez błędów, bugów z całkiem przyzwoitą - szczególnie jak na dzisiejsze czasy - grafiką - bez Modów DX-11...

Czy to coś dziwnego, że odczułem w związku z tym frajdę?? Bo aż sam się sobie dziwię...

P.S. Nadal brak tekstur w levelach z Kurtisem - tam gdzie mamy zdemolowaną Jadalnię - brak tekstur części kuchennej z jednej strony + brak tekstur wokół drzwi przy wejściu do tegoż pomieszczenia, plus jednostronne tekstury w co poniektórych miejscach :/ Również się wściekłem na Breatch of Hades - TO JEST NIEMOŻLIWE DO POKONANIA!!!

Ale tak poza tym była frajda :D Odnoszę wrażenie, że niektóre animacje były zrobione na Mo-cap co jest mało prawdopodobne...
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 15-04-2012, 02:07   

Nie dziwię się wcale a wcale, że ci się podoba grafika. Prawdą jest, że TRAOD nie jest tak zaawansowane graficznie jak chociażby Silent Hill, ale w mojej opinii całkowicie nadrabia to designem leveli. Wszystko(szczególnie na PS2) jest dopracowane i pasuje do siebie. Świetne oświetlenie oraz równie dobre efekty cząsteczkowe tylko to podkreślają. Może te słowa będą dość oryginalne, ale cenię sobie brudne zaułki Paryża TRAOD bardziej niż tryskające detalem lokacje TRU. :p

Co do Breath of Hades, to ja tam nie wiem co ludzie w tym widzą takiego przerażającego. Ja na PC potrafię przeskoczyć przepaść za pierwszym podejściem. Znacznie gorzej na PS2, tam po prostu szału dostaję.

Co do mo-cap, to nie zdziwiłbym się, gdyby tak było w przypadku cutscenek. Były one robione nie przez Core, a oddzielne studio.
 
 
krtomb 
WoTR Team



Joined: 25 Nov 2006
Posts: 1097
Location: Helheim
Posted: 15-04-2012, 16:34   

Nie mam wcale na myśli faktu, że ten etap jest jakoś szczególnie przerażający. Po prostu przez to, że te cholerne paliki się ruszają, a prawdopodobieństwo, że Lara skoczy dokładnie na taką odległość, jak to sobie zamierzymy wywołują dość wysoki poziom frustracji. Cholera mnie bierze, kiedy muszę przedostać się na drugą stronę tej porąbanej przepaści. O ile Sanctuary of Flame jest całkowicie do przejścia o tyle Breath of Hades jest dla mnie kompletnym nieporozumieniem...

Co do wersji PS2 nie miałem styczności z tym tytułem - jako że nie jestem ani nigdy nie byłem posiadaczem tej platformy, ale słyszałem że AOD na PS-2 jest dość dziurawe i problematyczne. Ciężko znaleźć jakiekolwiek ładnej jakości gameplay'e co do tego tytułu, także nawet w youtube ciężko cokolwiek znaleźć.
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
alFa
[Deleted]

Posted: 15-04-2012, 17:50   

krtomb wrote:
AOD na PS-2 jest dość dziurawe i problematyczne.


No jedynie uliczki paryskie są w miarę niedziurawe, choć roi się od podziemnych przejść. Tak poza tym gdy mowa jest o Breath of Hades na ps2 to ja już gdzieś o tym mówiłem, że to jest cholernie trudne przejść ten shit na tej konsoli. Gdyby chociaż istniała jakaś tajemnicza kombinacja zatrzymywania się na krawędzi przy pomocy analoga (podobnie jak z przywieraniem do ściany), życie byłoby o wiele piękniejsze.

Któryś ziomal próbował takich "...I won't go any further even if You try to make me?"
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 16-04-2012, 11:58   

alFa wrote:
Tak poza tym gdy mowa jest o Breath of Hades na ps2 to ja już gdzieś o tym mówiłem, że to jest cholernie trudne przejść ten shit na tej konsoli. Gdyby chociaż istniała jakaś tajemnicza kombinacja zatrzymywania się na krawędzi przy pomocy analoga (podobnie jak z przywieraniem do ściany), życie byłoby o wiele piękniejsze.

Mi akurat samo przeskakiwanie z jednego pala na drugi nie przeszkadzało; jak już się wie, jak daleko Lara potrafi skakać, staje się to całkiem łatwe. Problemem było obrócenie jej w dobrym kierunku. Kobieta, jak stoi na krawędzi, jest niezdolna do jakiegokolwiek obrotu, a gdy już się jej uda, to jest on tak zdrowy, że olewa wskazany pal i rozochocona patrzy się na zupełnie inny. :p
 
 
Kharupira 
Nowicjusz



Joined: 10 Aug 2016
Posts: 7
Posted: 13-08-2016, 09:23   

Pamiętam, jak strasznie bardzo czekałam na TR 6 i jaka zawiedziona byłam, kiedy dostaliśmy to, co dostaliśmy ;)
Ale gra nie jest aż tak zła, jak myślałam na początku, kiedy bugi i monotonia drażniły mnie na każdym kroku.
Gra jest nawet klimatyczna, Kurtis jest fajny :D Przyznam, że Kurtem grało mi się lepiej niż "mroczną Larą"... i fabuła jest przyjemna, kiedy po paru latach przechodziłam AOD, doceniłam ją bardziej niż za pierwszym razem.

Czyli ogólnie mówiąc - nie taki diabeł straszny... :)
 
 
daro85 
Nowicjusz



Joined: 06 Apr 2014
Posts: 16
Location: Olsztyn
Posted: 21-10-2016, 00:55   

Przychylam się to Twojej opinii... Postanowiłem z okazji 20-lecia Lary przejść po latach AOD... Jest to część, którą przeszedłem tylko raz rok po jej premierze, przez ponad 12 lat nie zaglądałem do niej... Postanowiłem odświeżyć... Zaskoczyłem się miło, ponieważ przez kilka wieczorów fabuła i ogólnie cała gra mnie wciągnęła, bardzo wielu wątków i "smaczków" po prostu nie pamiętałem, grało mi się naprawdę miło i jakoś tak... nie wiem jak to nazwać... sentymentalnie (?) Fakt, toporne sterowanie, mało tak naprawdę akcji, ale muza nadrabia i nawet grafika po latach daje radę. Wiele rzeczy jest w AOD niewykorzystanych i aż chciałoby się w danym miejscu czegoś więcej, ale ogólnie jest OK... Poziomy z Kurtisem akurat przypadły mi do gustu, są klimatyczne. Tak myślę, że może trzeba było wielu lat, abym ja - jako fan Lary - jednak docenił AOD ;-)
 
 
Szpadel 
Nowicjusz



Joined: 09 Nov 2016
Posts: 17
Posted: 04-01-2017, 10:54   

W AOD nie miałem okazji nigdy zagrać. Może w jakieś demo, bo o dziwo początek gry trochę pamiętałem. Zagrałem i tytuł przypadł mi do gustu, a nawet żałuje, że nie ma kontynuacji. Taki mix gatunku przygodówki, bo mamy dialogi i specyficzną kamerę oraz Tomb Raidera. Sama fabuła jest dość ciekawa i nawet na sam koniec się dziwiłem.
Jeżeli chodzi o Kurtisa, szkoda, że nigdy już się nie pojawił, bo relacja między nim, a Panną Croft owocowała na intrygujący wątek i smaczek w serii. Czuje niedosyt (chociaż bohaterowi dziwnie świeciła się skóra, cóż, każdy men nadużywa oliwki, by imponować mięśniami :D ). Etap z Kutisem zaliczam do fajnych i klimatycznych miejscówek.
Sterowanie czasem wpędziło mnie w frustracje, szczególnie przy walce z Boaz. Dopiero po wejściu na WOTR, w dział gry, znalazłam klawiszologie, a tam... możliwość przełączania celowania, co ułatwiło mi przejście bossa.
Bugów miałem mało, ale posiadam część już zaktualizowaną z wydania "Ultimate Edition".

Podsumowując. Chciałbym więcej. Mroczna Lara była fajna, aż szkoda, że historia potoczyła się inaczej.
 
 
krtomb 
WoTR Team



Joined: 25 Nov 2006
Posts: 1097
Location: Helheim
Posted: 04-01-2017, 23:41   

Też niezmiernie żałujemy. Co do świecącej skóry u Kurtisa to zależy od karty graficznej. Na starym kompie świecił się jak psu wiadomo co, ale teraz na moim GeForce już tego nie mam.

Warto zainteresować się nieco poprawionym sterowaniem, które opracowali gracze i fani TRAOD, gdzie nieco przyspieszono animację biegu (Lara początkowo miała biegać wolniej, a po "upgrade" skoków i dodanym sprincie, animacja oryginalnie miała przyspieszać), poprawiono responsywność Lary, zmieniono mechanikę obrotu o 180 stopni na oryginalną z gameplayów przedpremierowych oraz dodano uprzednio wyłączone animacje rannej Lary, gdzie przy obrażeniach kulała albo trzymała się za obolałe ramię.

Dodam, że udało się dodatkowo popatchować niektóre poziomy w kwestii tekstur oraz innych błędów w tym tych wizualnych - niewidoczne obiekty w cut-scenkach oraz wyższa jakość tekstur w ogóle. Dodana obsługa DX11 również poprawiła to i owo. Zaskakujący jest fakt, że dziś tyle lat po premierze, gra wciąż fascynuje i napędza graczy do łatania i odkrywania jej tajemnic. Ostatnio nawet z okazji rocznicy udało się spotkać z oryginalnym autorem scenariusza do AOD (ile bym dał by go teraz zatrudnili) gdzie mógł wypowiedzieć się na temat nie tylko oryginalnych planów dla TR6 ale i dalszych rozwojów fabuły.
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
Szpadel 
Nowicjusz



Joined: 09 Nov 2016
Posts: 17
Posted: 06-01-2017, 12:40   

WOW! Całkiem nieźle, że fani biorą jak zawsze sprawy w swoje ręce i poprawiają to i owo.
 
 
Nana 
Nowicjusz



Joined: 17 May 2016
Posts: 11
Posted: 18-01-2017, 19:26   

daro85 wrote:
bardzo wielu wątków i "smaczków" po prostu nie pamiętałem

Ile ja bym dała, żeby czegoś z AOD nie pamiętać... :D

Co do patcha, to jest niesamowity. W innym temacie już się nad nim zachwycałam, pozwala cieszyć się tą grą w całkiem nowy sposób. Ale jest (będzie?) druga rzecz która ciekawi mnie w równym stopniu; czy ktoś minął już TRAOD 1.5 i jest tak samo zajęty modłami byle nie anulowali, co ja?
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Joined: 18 Dec 2006
Posts: 1755
Location: Z Bulerbyn
Posted: 18-01-2017, 20:45   

O PANIE! Serio, nad czymś takim trwają prace? Obejrzałem filmik i testy i jestem w totalnym szoku! Myślałem, ze na tym poprzednim modpatchu się skończy - grało się kapitalnie. A tu ci tymczasem szykuje się serio nowy AoD !! Mam nadzieję, że ten troszku ubogi w nowe tytuły rok przyniesie nam właśnie takie smaczki jak remake'i robione w tak doskonały sposób! TR2, TR4, teraz AoD. Przestaję się nawet interesować nadchodzącym TR11.
:jumper:
_________________
 
 
Nana 
Nowicjusz



Joined: 17 May 2016
Posts: 11
Posted: 18-01-2017, 21:25   

Też ciężko mi w to uwierzyć, aż mi się przyśnił dziś taki stuprocentowy remake :hehe: Na razie najważniejsze, żeby te cuda ujrzały światło dzienne, ale gdyby w AoD skorzystali z konsultacji z Core i wypuścili choć ciutkę więcej niż dostaliśmy w 2003, to byłaby rewelacja absolutna. No ale zachłanna nie będę ;)

Menkaure wrote:
Mam nadzieję, że ten troszku ubogi w nowe tytuły rok przyniesie nam właśnie takie smaczki jak remake'i robione w tak doskonały sposób! TR2, TR4, teraz AoD. Przestaję się nawet interesować nadchodzącym TR11.
:jumper:


Wychodzi na to, że fani wiedzą czego chcą... fani? :) Trzymam za to wszystko kciuki, to byłaby świetna rekompensata.
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 23-01-2017, 19:55   

Ja również wróciłem do AoD z okazji 20-lecia tzn do całej serii TR. Właśnie ukończyłem Sanitarium i uśwadomiłem sobie że przecież tam kiedyś brakowało tekstur! Chwała Ultimate Edition za zaktualizowaną wersję :kwiatek: Zupełnie nie przeszkadza mi (tak jak to było za pierwszym razem) toporne sterowanie, grafika i muzyka <3 nadal zachwyca, a gameplay niesamowicie wciąga. I nawet odkryłem nowy ruch Lary :p Stojąc tyłem do krawędzi można zrobić salto w tył i przejść do zwisu na rękach :)
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Joined: 18 Dec 2006
Posts: 1755
Location: Z Bulerbyn
Posted: 23-01-2017, 23:29   

Joker - koniecznie poszperaj i znajdź patch do AoD z modami. Gra się pięknie, w Pradze pada śnieg, Lara i Kurtis biegają łapiąc się za ramię lub kuśtykają po zranieniu.
_________________
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 24-01-2017, 20:46   

Mam zainstalowanego multipachta który trochę poprawił grafikę i dodał więcej rozdzielczości. Poprawiło się też sterowanie Larą i Kurtisem. Nie mam jednak efektów rannej Lary i Kurtisa. Co do śniegu to nie wiem bo patcha zainstalowałem niedawno, a już prawie kończę grę. Jestem w levelu Last Domain.
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 24-01-2017, 22:43   

ups po zabiciu Ekharda posypała mi się gra, a save się straciły :( trudno z dwojga złego, po ponownym zainstalowaniu, odkryłem coś czego wcześniej nie widziałem :p W wersji ultimate jest dużo więcej ustawień do włączenia min. aktualizacja ruchów i wyglądu postaci i dużo więcej :>
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
Nana 
Nowicjusz



Joined: 17 May 2016
Posts: 11
Posted: 26-01-2017, 23:25   

joker wrote:
W wersji ultimate jest dużo więcej ustawień do włączenia min. aktualizacja ruchów i wyglądu postaci i dużo więcej :>


Cóż masz na myśli? Nigdy nie miałam z wersją UE do czynienia i teraz zastanawiam się co mnie ominęło...?
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo