FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
Ukryte ustawienia graficzne
Author Message
adriano216 
Podróżnik



Joined: 25 Nov 2007
Posts: 572
Location: 29°58'N 31°07E
Posted: 03-11-2008, 21:58   Ukryte ustawienia graficzne

W demie gry jak i pełnej wersji TRU, została ukryta oraz domyślnie wyłączona funkcja Depth of Field. Znana z poprzednich części funkcja Głębi Pola, czyli rozmazanie lub inaczej zmiękczenie tła nie została przywrócona nawet w patch'u 1.1. W przypadku TRU po włączeniu DoF efekt jest widoczny jedynie pod wodą oaz przy użyciu lornetki. Z niewyjaśnionych przyczyn Crystal Dynamics zrezygnowało z zastosowania efektu podczas pieszej wędrówki po tytułowych podziemiach. Ostre i pikselowate krawędzie obiektów oraz tekstur drażnią teraz oko i ogólnie pogarszają jakość grafiki. Aby choć trochę nacieszyć się lepszymi efektami podczas gry przedstawiam prostą instrukcję, dzięki której odblokujemy efekt Głębi Pola.

A więc do dzieła:

1) Klikamy menu Start, wybieramy polecenie Uruchom i wpisujemy regedit
2) Na ekranie pojawi się rejestr systemu. Po lewej stronie mamy drzewo katalogów. Przechodzimy kolejno przez: HKEY_CURRENT_USER, Software, Crystal Dynamics, Tomb Raider: Underworld i kończymy na folderze Graphic.
3) Po prawej stronie wyświetlą się nam ustawienia graficzne gry. Odszukujemy polecenie Enable Depth of Field, klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy polecenie modyfikuj.
4) Pojawi się nowe okienko. W polu "dane wartości:" cyfrę 0 zastępujemy cyfrą 1. Nie przejmujemy się wyborem systemu dziesiętnego czy szesnastkowego. W obu systemach 0 i 1 wyglądają tak samo. Klikamy OK.

Teraz możemy cieszyć się dodatkowymi efektami w grze.
Uwaga! W przypadku pojawienia się błędu dotyczącego karty graficznej\sterowników podczas gry, ustawienia w rejestrze wracają na domyślne!

Jeżeli funkcja DoF znacznie zmniejszy ilość renderowanych klatek to odnajdujemy polecenie Use Low Res Depth of Field (Użyj niskiej rozdzielczości Głębi Pola) i ustawiamy wartość na 1

Przyśpieszenie działania oraz ładowania gry:


1) Powtarzamy kroki 1 i 2.
2) Odnajdujemy polecenie Don't Defer Shader Creation i podobnie jak w przypadku DoF modyfikujemy dane binarne. W tym przypadku cyfrę 1 zmieniamy na 0

Od teraz gra będzie ładować się znacznie szybciej oraz znacznie zmniejszy się "przycinanie" gry w niektórych momentach.
Uwaga! Po zdezaktywowaniu funkcji DDSC prawdopodobnie przestaje działać filtr Anizotropowy. Nie jest to bardzo znaczący filtr. Jego działanie polega na wyostrzeniu tekstur, na które patrzymy pod dużym kątem. Funkcja nie ma wpływu na wyświetlanie cieni!

Możemy jeszcze bardziej poprawić jakość grafiki uruchamiając dynamiczne tekstury.

1) W tym celu wykonujemy kroki 1 i 2.
2) Odnajdujemy polecenie Disable Dynamic Textures
3) Wartość 1 zmieniamy na 0
_________________
 
 
Matteusz 
Podróżnik


Joined: 27 Apr 2007
Posts: 337
Posted: 03-11-2008, 22:31   

adriano216, moglbys powiedziec jak wlaczyc ten efekt rozmycia w wodzie ? Nigdy nei bawilem sie w rejestrze i boje sie ze cos popsuje ale to tylko demo a mam instalke ;]
 
 
adriano216 
Podróżnik



Joined: 25 Nov 2007
Posts: 572
Location: 29°58'N 31°07E
Posted: 03-11-2008, 22:43   

Bo nie chce ci się poszukać leniu :P

Start, uruchom, wpisz regedit, folder H..C...U, software, Crystal D, tru, i tam wszystko masz.

Głębia Pola działa chyba też na lądzie. Świątynia z dala zdawała się być rozmyta ale tylko nieznacznie, więc nie jestem pewien. Może wartość (1) powinna być większa? Choć w wodzie działa bardzo dobrze.

Będę jeszcze próbować.

EDIT:
Niestety ustawienie większych wartości od (1) nic nie dało.

POŁĄCZONE

Efekt głębi pola działa również w trakcie używania lornetki\kamery.

To chyba wszystko co odkryłem. Szczegóły na poprzedniej stronie jakby co ;)
_________________
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 03-11-2008, 23:22   

Masz rację, efekt rzeczywiście jest bdb widoczny, nie tylko pod wodą.

W sumie pierwsza wersja dema TRL też była pozbawiona trybu NG, w przypadku TRU blokowanie podstawowych ustawień jest jednak dziwne.
_________________
 
 
Matteusz 
Podróżnik


Joined: 27 Apr 2007
Posts: 337
Posted: 04-11-2008, 15:31   

adriano216, ja tam tego nie moge znalezc jakie H... C... U... ? Ja naprawde nigdy nie korzystalem z tego "Uruchom---> regedit" Mam jedynie HCU .PCHUpdate.1 i tam w tym podfolderze znajuje sie CLSID :/


PS> pmkkoch dzieki wielkie zaraz poszperam :P
  
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 04-11-2008, 15:33   

Matteusz, HKEY CURRENT USER bodajże.

@dół - Wreszcie kolega : >
  
 
 
adriano216 
Podróżnik



Joined: 25 Nov 2007
Posts: 572
Location: 29°58'N 31°07E
Posted: 04-11-2008, 15:36   

Właśnie tak jak napisał kolega powyżej. Dorzucę jeszcze screena
_________________
 
 
Matteusz 
Podróżnik


Joined: 27 Apr 2007
Posts: 337
Posted: 04-11-2008, 15:37   

adriano216, dziekuje juz sobie poradze :) Naprawde nigdy sie nie bawilem i nie wiedzialem gdzie tego szukac :) :pozdro:


PS. Ok wszytsko dziala :D Jest w oddali rozmazane tlo no i w wodzie widac wyrazna zmiane. Oczywiscie teraz mi to uswiadamia ze gra przez to lekko muli... wiec pelna wersja bedzie znaczonco roznic sie od demo
 
 
Darkness 
Podróżnik



Joined: 03 Jun 2007
Posts: 303
Location: 3city
Posted: 04-11-2008, 17:00   

Nie chcę truć dupy, ale u mnie nie ma tego Deph of Field ;) .

http://i37.tinypic.com/20jpnxv.jpg

Albo jest. Tylko ja nie mogę go "dowidzieć".
_________________
Szanuję swój język, piszę poprawnie.
 
 
 
Aurelie 
Praktykant



Joined: 17 Jun 2007
Posts: 127
Location: Łódź
Posted: 04-11-2008, 17:07   

Darkness wrote:
Nie chcę truć dupy, ale u mnie nie ma tego Deph of Field ;) .


bo musisz wejść w "Graphics" a ty jesteś w "Tomb Raider : Underworld Demo"



. . . .

efekt głębi pola super wygląda w wodzie ;) dzięki za ten trick adriano
  
 
 
 
Matteusz 
Podróżnik


Joined: 27 Apr 2007
Posts: 337
Posted: 04-11-2008, 17:07   

Darkness Musisz wejsc dokladnie tutaj http://img227.imageshack....age=truuko9.png
Czy wlaczal ktos jesczcze inne opcje poza szybkim ladowaniem i tym efektem o ktorym mowa ?
 
 
adriano216 
Podróżnik



Joined: 25 Nov 2007
Posts: 572
Location: 29°58'N 31°07E
Posted: 04-11-2008, 17:24   

Wieczorem jeszcze się będę bawić w programistę :) O innych funkcjach już wspomniałem, a zwłaszcza o głębi pola w niższej jakości jakby gra spowolniła. Patrz wyżej. Mi efekt GP nie pogorszył wyświetlania ilości klatek, a przynajmniej tego nie zauważyłem.

PS. K@t odkrył, by ustawić skok na myszce, skoro już mowa o rejestrze.
_________________
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 04-11-2008, 19:14   

Propos Depth of Field - oprócz "zamazania" tła, funkcja widoczna jest również podczas używania kamery:



Obiekty na których skupia się wzrok stają są ostre i wyraźne. W sumie efekt to stary jak świat, ale śmieszne jest zablokowanie go.


Połączone


Nie doczytałem, przez te edycje i połączenia ;-)
 
 
adriano216 
Podróżnik



Joined: 25 Nov 2007
Posts: 572
Location: 29°58'N 31°07E
Posted: 04-11-2008, 20:24   

K@cie już to odkryłem i o tym napisałem wcześniej :P

Nadal mnie zastanawia to dlaczego podczas normalnej gry nie ma tego efektu. O ile dobrze pamiętam to w Legend po wyłączeniu efektów rozmycia grafika przypominała tą z TRU.
Nie było jedynie wszędobylskiej pikselozy a kamera poruszała się łagodniej. Oj Cryształki biercie się do roboty! :fire:
_________________
  
 
 
Wtajemniczony 
Podróżnik



Joined: 28 Dec 2007
Posts: 341
Location: Skrzyszów
Posted: 04-11-2008, 22:48   

Ja nie wiem czemu ale w demku na xboxa ten efekt występuje. Kamera(ta od Lary nie taka dzięki której patrzymy na Larę) skupia się na obiekcie w który "celujemy" a okolice poza celem są bardziej rozmazne. Jeśli przybliżamy też obiektyw gdzieś daleko gdzie nie mamy dostępu to widać rozmazanie...
_________________

 
 
 
jareh 
Nowicjusz



Joined: 31 Oct 2008
Posts: 17
Posted: 05-11-2008, 00:19   Re: [DEMO] Ukryte ustawienia graficzne

adriano216 wrote:
Dla tych, którym wyskakuje błąd: Failed to initalize Direct3D with current settings niech zajrzą do rejestru na funkcję w folderze graphics UseRefDevice. Funkcja ta powinna być ustawiona na (0). Gdy jest wybrana wartość (1) właśnie wyskakuje mi taki błąd.


Przetestowałem ustawienia adrian216 dotyczące błędu DirectX 3D. Niestety muszę rozczarować wszystkich zainteresowanych, nie usuwa to problemu shader 2.0. Prawdopodobnie wartość w tym polu na 1 powoduje jakieś anormalne zachowanie directX i dlatego wyskakuje ten sam komunikat.

Podsumowując: jak ktoś nie ma właściwej karty to edycja tego parametru nie pozwoli mu zagrać.

Podziwiam adriano216 za dociekliwość. Prawdopodobnie pełna wersja gry będzie posiadała obsługę wymienianych parametrów z poziomu samego menu, więc nie ma się co obawiać... na razie.
_________________
Fan Lary Croft i serii Tomb Raider z 10 letnim stażem.
 
 
yep 
Student


Joined: 03 Jun 2007
Posts: 32
Posted: 05-11-2008, 11:28   

Mam nadzieję, że znajdzie się też opcja do zmiany trybu walki. Nie potrafię walczyć, przytrzymując ciągle G lub PPM, zwłaszcza w takim tempie. Zmiana rejestrowego klucza, który wydawałby się odpowiedni, nic nie daje.
 
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 05-11-2008, 16:23   

Właczcie, a właściwie wyłączcie ;) DisableDinamicTextures jakoś tak. Jest na 1 trzeba zmienić na 0. Jakoś specjalnie zmian nie widać ale wydaje mi się że dużo ładniej wygląda ocean spoglądając przez taflę wody na dno. Widać światło słoneczne na wodzie.
 
 
adriano216 
Podróżnik



Joined: 25 Nov 2007
Posts: 572
Location: 29°58'N 31°07E
Posted: 05-11-2008, 21:13   

Eee, ja to miałem od początku (domyślnie) na (0) dziwne.

Jareh Mówisz tak jak jest. Widocznie jednak zmiana ustawień w "reg" nie pozwoli na zagranie. Trzeba kartę graficzną nową zakupić. Gdyby jednak demo mi nie działało to bym nadal próbował bawić się w rejestrze.
_________________
 
 
ouroboros 
Podróżnik



Joined: 19 Jun 2008
Posts: 244
Posted: 06-11-2008, 15:49   

"Deph of Field" z underworld przypomina mi troche to z Angel of Darknes...nie wiem czemu,taki jakis podobny do siebie :P
Swoja droga - dziala . Mysle,ze tworcy specjalnie ukryli opcje, by ludziom demo chodzilo w miare sprawnie, co zacheci ich do kupienia pelnej wersji ($) .
_________________
"I've lived many times longer than your entire civilization, but i've never seen such delicious irony..."
 
 
MONIAKLUCZ 
Nowicjusz


Joined: 02 Nov 2008
Posts: 14
Posted: 06-11-2008, 18:06   

pewnie gdzies byla odpowiedz i pewnie ktos juz zadal to pytanie, ale o co chodzi z tym Deph of Field? co to jest?

[ Komentarz dodany przez: kluz_kaa: 06-11-2008, 18:09 ]
Pewnie gdzieś była, dodam podpowiedź: w pierwszym poście.
_________________
MONIAKLUCZ
 
 
jareh 
Nowicjusz



Joined: 31 Oct 2008
Posts: 17
Posted: 06-11-2008, 22:26   

adriano216 wrote:
Jareh Mówisz tak jak jest. Widocznie jednak zmiana ustawień w "reg" nie pozwoli na zagranie. Trzeba kartę graficzną nową zakupić. Gdyby jednak demo mi nie działało to bym nadal próbował bawić się w rejestrze.


Dla graczy którzy mają właściwe karty z obsługą Shader 3.0, a wyskakuje im ten błąd może to być furtka do zagrania (wcześniej jednak lepiej zrobić aktualizację sterowników karty i DX, zanim się do rejestru zabierze).

Wydaje mi się, że jeśli masz kartę w której jasno jest napisane, że obsługuje Shader 2.0 (i tylko taki) to można zapomnieć. Żadne zmiany nie pomogą. A dlaczego? Poprawcie mój tok rozumowania jeśli się mylę. Obsługa Shader w danej wersji wiąże się z zaimplementowaniem specjalnego algorytmu cieniowania przedmiotów (a konkretnie wygładzania cieni). Jest on realizowany sprzętowo, czyli przez jakiś układ elektroniczny, bo tak jest najszybciej. Gra przy renderowaniu obrazu odwołuje się do tej funkcji, która w czasie rzeczywistym (albo zbliżonym do niego) wykonuje kalkulacje. Proces komunikacji jest realizowany przez DirectX i to w rzeczywistości on odwołuje się do funkcji karty. Dlatego w przypadku braku kompatybilności on sygnalizuje błąd. Wydaje mi się, że nie istnieje fizyczna możliwość takiego działania, aby ominąć brak tego algorytmu na karcie. A może jest?

To takie luźne refleksje, jak ktoś wie coś na ten temat to zapraszam.
_________________
Fan Lary Croft i serii Tomb Raider z 10 letnim stażem.
 
 
Szynszyl 
Podróżnik



Joined: 23 Nov 2006
Posts: 658
Posted: 06-11-2008, 23:31   

Właściwie istnieje jeszcze inny sposób na zmianę ukrytych ustawień :>
Otóż przy pomocy edytora rejestru należy utworzyć w kluczu...
HKEY_CURRENT_USER\Software\Crystal Dynamics\Tomb Raider: Underworld Demo
...nową wartość DWORD o nazwie:
Code:
ExtendedDialog
po czym nadać jej wartość 1.

Po takiej operacji, w okienku konfiguracji gry widoczny będzie mały przycisk, bo kliknięciu którego uzyskamy dostęp do szeregu nowych opcji :mrgreen2:
 
 
adriano216 
Podróżnik



Joined: 25 Nov 2007
Posts: 572
Location: 29°58'N 31°07E
Posted: 07-11-2008, 12:28   

Jareh, a zauważyłeś w rejestrze w Tomb Raider Legend i Anniversary ustawienie UseShader20 i UseShader30 ? Zastanawiam się dlaczego tej funkcji nie ma w TRU. A może jest tylko inaczej się nazywa... Ustawienie to zrozumiałem tak, że gdybym nie miał karty z obsługą shaderów w wersji 3.0 to mógłbym uruchomić grę na SHDR 2.0.
_________________
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 07-11-2008, 12:45   

adriano216, może dlatego, bo TRU wykorzystuje w pełni tylko i wyłącznie Shader 3.0, 2.0/1.0 nie ma tylu możliwości i zastosowań co najnowszy, więc może nie było sensu takiej opcji trzymać, skoro albo gra wyglądała niezwykle szpetnie, albo w ogóle nie działała.
 
 
Display posts from previous:   
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo