War of the Worlds |
Author |
Message |
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 02-11-2014, 12:40
|
|
|
Quote: | A tak na serio to patrząc na dzieła np. Titak, Piegi czy Twoje, niepojętym jest ile można z tego wycisnąć. |
Tak! Środowisko mimo swoich korzeni wciąż jest ulepszane, rozwija się i wciąż ma ogromny potencjał. I choć nieraz boli brak wygodnego systemu dla particles, brak możliwości szybkiego podglądu gry, niewygodny system kamer itp. itd. to można to wszystko jakoś przełknąć, soł macz fan.
Meta2TR https://sites.google.com/site/meta2tr/home tutaj można posilić się tutkami pierwszego kontaktu. Reszta już zależy od tego na ile jesteś dociekliwy
Ja osobiście polecam, wygodniejsze,szybsze, zdecydowanie mniej podcina skrzydła niż NGLE. Joker, Maax_87 którzy liznęli już mety nie żałują |
|
|
|
|
Cannibal
Nowicjusz
Joined: 30 Sep 2014 Posts: 17
|
Posted: 02-11-2014, 15:57
|
|
|
Widzę, że czeka mnie kilka wieczorów w nerwach Ukończę architekturę i nałożę tekstury, potem się pobawię w edytowanie Na pewno się przyda, w tworzeniu detali jak np. zaokrąglanie skał itp. by nie były takie kwadratowe |
|
|
|
|
pmkkoch
Obieżyświat
Joined: 23 Sep 2006 Posts: 1287
|
Posted: 03-11-2014, 19:07
|
|
|
Chciałem tylko powiedzieć, że jestem absolutnie zakochany w ostatnich twoich screenach, szczególnie tej polanie z trawą i drzewami. W związku z tym ostatnim mam pytanie - czy taka ilość tekstur alfa nie powoduje zbyt dużych spadków fps? W moim customie byle mgła powoduje lekkie cięcia przy dużej rozdzielczości(karta Intel), więc zastanawia mnie co może się dziać tutaj.
No i czekam z niecierpliwością na ten custom, bo szykuje się coś naprawdę niesamowitego. |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 03-11-2014, 19:36
|
|
|
pmkkoch, WOTWa tworzę pod komputerem:
Intel Core 2 Duo, 3 GB RAM, Geforce 8800GT, Windows XP, 1680x1050 rozdzielczość
W prezentowanym powyżej levelu nie ma żadnych lagów, w niektórych innych FPS może spadać do około 27 - punktowo. W czasie gdy zaczynałem pracę nad WOTWem powziąłem sobie za jeden z celów by gry zachowała swoją płynność, bo żadna jest to przyjemność grać w coś co jest pokazem slajdów, męczy. Tak więc spokojnie. I dzięki za dobre słowo. |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
|
|
|
|
Podróżnik
Praktykant
Joined: 18 Nov 2008 Posts: 104
|
Posted: 16-12-2014, 13:43
|
|
|
Super, nie mogę się doczekać. Dopiero teraz uświadomiłem sobie jak długo już to robisz, jak ten czas mija. |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 16-12-2014, 16:31
|
|
|
Podróżnik, cholerna racja Nim się obróciłem wyszedłem z liceum, teraz powoli piszę pracę dyplomową. Czas leci, WOTW rósł i rośnie więc i nadszedł czas by trochę tego uchylić.
Dorzucam też działający link do screenshota w pełnej rozdzielczości, aczkolwiek FB zrył jakość po całości a obecnie nie mam dostępu do oryginału. KLIK |
|
|
|
|
wodnica
Student
Joined: 30 Dec 2006 Posts: 86 Location: inad
|
Posted: 22-12-2014, 01:13
|
|
|
Super,Matti!! Nie moge sie doczekac nowego gameplaya:jumper:
Mam dwa pytania:
1) Czy moge sie spodziewac, ze "wypuścisz" swoj custom w 2015?
2) Czy model Lary jest ostateczny czy moze bedziesz jeszcze przy nim "dlubal"? |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 22-12-2014, 11:59
|
|
|
1. Data premiery zostanie ogłoszona wkrótce.
2. Model jest ostatecznym, nie będę już go modyfikować, jestem z niego zadowolony. |
|
|
|
|
joker
Obieżyświat
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 1019 Location: Gliwice
|
Posted: 23-12-2014, 13:44
|
|
|
O co chodzi z tą podwójną datą ?
Gameplay ma być 29.2014 czy w 2015, czy w 2015 już będzie premiera customa, bo się pogubiłem |
_________________ http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły! |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 23-12-2014, 15:04
|
|
|
Gameplay na rok 2015 - wydany 29.12.2014 |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
|
|
|
|
dziecfynecka10
Nowicjusz
Joined: 20 Apr 2013 Posts: 12 Location: Łódź
|
Posted: 29-12-2014, 07:05
|
|
|
Wow, Maati, jestem pod ogromnym wrażeniem. Na pewno twój custom będzie jednym z lepszych leveli na trle. Nie wiem czy taki był zamiar, ale klimat skojarzył mi się z TRAoD'em i The last of us. Niesamowite. Życzę ci, aby przyszły rok był równie intensywny w tworzeniu tego customu.
A tak swoją drogą to dzięki za zachęcenie mnie do odpalenia Level editora i zrobienie coś w nim (np. zapoznanie się z opcjami tworzenia ) |
_________________
|
|
|
|
|
Menkaure
WoTR Team
Joined: 18 Dec 2006 Posts: 1755 Location: Z Bulerbyn
|
Posted: 29-12-2014, 08:48
|
|
|
Maati, fantastyczne video! Jestem pod mega wrażeniem! Gra wydaje się bardzo dopracowana, więc na sam koniec Marzec 2016 mnie troszku zmartwił.
W ogóle czy mi się wydaje czyście Camilę do podłożenia głosu zwerbowali ? No "I must go there" i "Damn it" to jaby ona faktycznie
Fajna róznorodność w środowisku, dbałość o każdy szczegół. Wreszcie granaty wyrzucane przez żołnierzy są śmiercionośne!!
Wspaniałe!! |
_________________
|
|
|
|
|
Podróżnik
Praktykant
Joined: 18 Nov 2008 Posts: 104
|
Posted: 29-12-2014, 12:09
|
|
|
Genialny gameplay! Wypiszę szybko wszystkie szczegóły, które jeszcze pamiętam i jestem pod ich wrażeniem. Odpadająca tapeta rzeczywiście odstaje! Ćmy przy świetle i te długie rośliny pod wodą prezentują się genialnie. Drabiny i drzwi świetnie wtopione w otoczenie. Komentarze Lary i latarka sprawią, że będzie się grało zajebiście. No i niebo! Te pioruny i księżyc! Miazga. Ogólnie widzę sporo inspiracji najnowszym TR w późniejszych etapach. Wolę klasyki więc nie wiem czy to dobrze, czas zweryfikuje. Mam też jeden minus! Nie podoba mi się animacja wchodzącej na jakieś wzniesienie czy jak to nazwać Lary. Wygląda dla mnie zbyt topornie i zbyt długo trwa. Nie wiem czy mam rację, sam to przemyśl. Ogólnie fajnie, że została dodana animacja skoku do przodu z rury, którego kiedyś mi brakowało. Nie mogę się doczekać premiery, powodzenia! |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 29-12-2014, 15:17
|
|
|
Quote: | Nie wiem czy taki był zamiar, ale klimat skojarzył mi się z TRAoD'em |
Szczerze mówiąc to nie było to moim zamiarem ale uważam, że moja praca powinna stanowić taką wartość dla danej osoby jaką ona sama do niego przyłoży, więc proszę bardzo
Quote: | W ogóle czy mi się wydaje czyście Camilę do podłożenia głosu zwerbowali ? |
hah nie, to bardzo miła i utalentowana userka z TRFS.com
Quote: | Wreszcie granaty wyrzucane przez żołnierzy są śmiercionośne!! |
Przyłożyłem dużo uwagi do systemu walki i leczenia, tak aby razem stanowiły fajny mix. Ciesze się, że się podoba!
Quote: | Ogólnie widzę sporo inspiracji najnowszym TR w późniejszych etapach. |
Każdy z tych etapów powstawał już za czasów TR2013 i są tam elementy tej zajawki aczkolwiek podkreślam, że inspiracje czerpię zewsząd dla przykładu, początek levelu 'The Western Forests' to zawalony tunel kolejowy, gdzie pomysł dla niego powstał właśnie w momencie przejazdu pociągiem przez takowy Wtedy też już wszystko zaplanowałem, zarys gameplayu na kartce, cały feeling w głowie
Quote: | Wolę klasyki więc nie wiem czy to dobrze, czas zweryfikuje. |
Ja uwielbiam klasyki przede wszystkim za gameplay który rysuje bardzo ciekawy feeling, z resztą twórcy TR2013 również po to sięgnęli. Nie wiem w tym momencie jak zdefiniować to słowami, myślę, że to rodzaj wiedzy cichej
Quote: | Nie podoba mi się animacja wchodzącej na jakieś wzniesienie czy jak to nazwać Lary. Wygląda dla mnie zbyt topornie i zbyt długo trwa. |
W WOTWie nie ma wielu sekwencji climp-up więc nie martw się a samą animację uważam osobiście za jedną z moich lepszych, idealnie pasuje do konwencji gry.
Quote: | Nie mogę się doczekać premiery, powodzenia! |
i dziękuje |
|
|
|
|
krtomb
WoTR Team
Joined: 25 Nov 2006 Posts: 1097 Location: Helheim
|
Posted: 29-12-2014, 19:26
|
|
|
Mnie z kolei animacja się bardzo podoba. Szkoda, że przyjdzie nam czekać na nią tyle czasu - oby się to zweryfikowało w czasie.
Udźwiękowienie, trzymanie się założonej konwencji, możliwość customizacji grafiki z polem widzenia - w końcu ktoś o tym pomyślał - likwidacja geometryczności leveli - po prostu kawał dobrej, ciężkiej roboty. Gdybyś to puścił za kasę - myślę że ludzie by na to poszli. Ja w każdym razie z całą pewnością. Jestem dumny, że twórca tego arcydzieła jest na jedynym forum na jakim się okazjonalnie udzielam. Chylę czoła Maati |
_________________ "In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!" |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 30-12-2014, 15:50
|
|
|
Quote: | Szkoda, że przyjdzie nam czekać na nią tyle czasu - oby się to zweryfikowało w czasie. |
Niestety A zbliża się sesja która skutecznie będzie mi dawać w kość I właśnie fakt takich kłód pod nogi i samej objętości projektu powoduje, że potrzebuję tego roku by wszystko skończyć, dopieścić i doszlifować w beta testach.
Quote: | Gdybyś to puścił za kasę - myślę że ludzie by na to poszli. |
Temat rzeka na punkcie tego czego oczekuje dzisiejszy konsument - gracz, aczkolwiek miło mi słyszeć, że postrzegacie ten projekt w kategoriach wyższych niż tylko custom level
Quote: | Jestem dumny, że twórca tego arcydzieła jest na jedynym forum na jakim się okazjonalnie udzielam |
Bardzo dziękuję, miło mi |
|
|
|
|
Menkaure
WoTR Team
Joined: 18 Dec 2006 Posts: 1755 Location: Z Bulerbyn
|
Posted: 30-12-2014, 19:21
|
|
|
No ale faktycznie gra wymaga aż takiego szlifowania? Nie mam odniesienia, bo oglądałem tylko gameplay, ale mimo wszystko gra wygląda wspaniale, kamyczki, roślinki i inne tapety są już chyba oszlifowane terma!?
Nie, żebym wchodził w twoje ambicje bo sam wiesz co możesz jeszcze zrobić patrząc na całość, ale ja bym już brał |
_________________
|
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 30-12-2014, 19:34
|
|
|
Men, to tak to już zostawiam w spokoju, ale muszę przykładowo wszystko spiąć (tj. każdy level z levelem) w całość i przetestować, co zapewne wywoła jakiegoś komplikacje i wtedy coś będzie wymagało owego szlifu I takich przykładów jest mnogość. Aspekty a/v z chociażby zaprezentowanych fragmentów gameplayu są już ukończone i takie też zostaną wydane. |
|
|
|
|
Menkaure
WoTR Team
Joined: 18 Dec 2006 Posts: 1755 Location: Z Bulerbyn
|
Posted: 30-12-2014, 19:37
|
|
|
Zatem liczę na niespodziankę i przyśpieszoną premierę - zresztą, pewnie nie tylko ja |
_________________
|
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 30-12-2014, 20:55
|
|
|
Gameplay miażdży i tu raczej nikt nie powinien mieć wątpliwości - chociaż za tyyyyyle czekania, powinien trwać godzinę
Ja natomiast dopiero teraz znalazłem chwilkę czasu, aby podzielić się swoimi wrażeniami z dwu-levelowego dema w które miałem okazję zagrać przed świętami. Przy czym od razu zaznaczam, że relacja ta i tak nie oddaje w pełni tego, czym War of the Worlds jest w rzeczywistości. Ogrom pracy włożony w projekt będzie można docenić najlepiej po osobistym kontakcie z tytułem - zdecydowanie zbyt dużo tu elementów, o których można by pisać i pisać bez końca
I w skrócie - gameplay to jeszcze nic. Sama rozgrywka jest rozplanowana i zbalansowana wręcz mistrzowsko. W dodatku jeszcze nigdy nie spotkałem się w customem w którym tak oryginalnie i umiejętnie przebudowano podstawowe założenia gameplayu i zaadaptowano je na potrzeby atmosfery i specyficznego tempa - mowa o nowym systemie leczenia, braku wesołego skakania na prawo i lewo (początkowo myślałem, że mi klawiature szwankuje ) i typowo survivalowym podejściu do rozgrywki. Co ważne, to nie brzmi dobrze tylko na papierze, ale świetnie sprawdza się w praniu. Balans poszczególnych elementów jest perfekcyjny - już tylko na przestrzeni tych dwóch leveli miałem okazję się przekonać, że rozgrywka jest wielowymiarowa i zróżnicowana. Ani razu nie odniosłem wrażenia, że jakiś element jest wcisnięty na siłę. A jest tu i klasyczne, TRaiderowe szukanie kluczy i wajch, jest kombinowanie jak ominąć śmiercionośne działka, jak pozbyć się grupy uzbrojonych po zęby żołnierzy (przypominam - salt i wesołej ekwilibrystyki nie ma, a zasoby są moooocno ograniczone. Niesamowicie wpływa na atmosferę i poziom immersji). Przebieg gry najbardziej przypomina mi The Last of Us, czy growe Metro - połączenie przygodówki, zręcznościówki i survivalu. Miejscami także I Am Alive, tylko że... o klasę lepsze.
Osobna kwestia to wykonanie - przy WoTW Psikowe Hypersquare wygląda wręcz słabo. I nie chodzi tu o to w którym levelu jest więcej next genowych bajerów, a o ich
umiejętne wykorzystanie. W tym wypadku projekt Maatiego wygląda jak w pełni profesjonalna, developerska robota. W tym wypadku zabija dosłownie wszystko: ogólna
architektura i geometria; nowe efekty świetlne, dym, mgła (i tu z reką na sercu - podobnych w customach jeszcze nie widziałem); niewiarygodne wręcz przywiązanie do
detali - meble, mniejsze i większe obiekty, włączniki światła na ścianach, gruz, popękany i obkruszony mur, asfalt i chodniki (i nie, nie mówię tu o płaskiej teksturze). I nie wiem co w tym miejscu bardziej mnie zadziwia - możliwości tego leciwego już silnika, czy upór Maatiego i uwaga, jaką przywiązuje do najmniejszych nawet detali Do tego dochodzą się jeszcze elementy z którymi można wejść w interakcję - pagórki, skrzynki od wentylacji, murki, rury i inne podobne, które na pierwszy wrzut oka wydają się być jedynie elementami wystroju, a okazuje się, że bez problemu można się na nie wspiąć. A to jeszcze nie wszystko, bo można rozpalać ogniska, niszczyć wiele elementów otoczenia (nie wszystkie jednak da się tak prostu rozwalić - i tu należy pokombinować). Warto pamiętać, że nic się tu nie świeci jak psu jajca i trzeba być uważnym w czasie eksploracji. W tym pomoga zresztą kolejny niuans - chwilowy "survival instinct" podświetlający obiekty, które można podnieść.
Ale żeby nie było że się rozpływam tylko nad grafiką - porozpływam się też nad dźwiękiem Przede wszystkim głos Lary, który jak żywo przypomina Camillę. Mam nadzieję, że Microsoft nie zacznie się bawić w pozwy . Poza tym grałem ze słuchawkami, więc dodatkowo zwróciłem uwagę na takie szczegóły, jak trzaskające pod stopami gałęzie, ptaki wylatujące z zarośli, czy nawet odmienne dźwięki przy podskakiwaniu, zależnie od tego czy Lara ma w ręce pochodnię. To "tylko" drobnostki, ale o takich rzeczach zapominają często nawet developerzy.
Demo WoTW upewniło mnie w dwóch rzeczach. Po pierwsze - warto czekać, choćby i kolejne trzy lata. Po drugie - absolutnie nie dziwi mnie, że okres produkcji trwa, ile trwa, bo takiej ilości szczegółów i ciekawych pomysłów nie było nawet w TR 2013. Samo zakończenie dema również spowodowało, że tym bardziej nie mogę się doczekać premiery, chociaż w tym wypadku nie będę spoilerował.
Chciałbym również dodać, że War of the Worlds to nie jedyny custom, który w przyszłości obligatoryjnie powinien zaliczyć każdy. Nieco wcześniej czeka nas premiera kolejnej polskiej perełki, ale nie skrobnę nieco więcej, jak się porządnie wyśpię. Tj. jakoś po Nowym Roku |
_________________
|
|
|
|
|
mar!o
Student
Joined: 13 Sep 2012 Posts: 41
|
Posted: 04-01-2015, 11:31
|
|
|
Nie będę popadał w grafomaństwo, więc napiszę tylko tyle świetna robota Maati, bardzo ładnie to wszytko dopieściłeś w tej grze na miarę programu, programów którym tworzyłeś tą grę. |
|
|
|
|
Nepheline
Podróżnik
Joined: 11 Feb 2007 Posts: 453
|
Posted: 08-01-2015, 14:45
|
|
|
Ja już swój zachwyt wyraziłam pod filmikiem na YT (LaraPL), ale dopisze po przeczytaniu posta K@ta, że niesamowite w tej dbałości o szczegóły jest jeszcze to, że nad WOW siedzi jeden człowiek, a nie cała ekipa, a efekt jest lepszy niż w niejednej komercyjnej grze. Wielki szacun. |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 10-01-2015, 01:05
|
|
|
mar!o, dzięki wszak NGLE ale wciąż posiada dużyyy potencjał, również i taki którego jeszcze nie wykorzystałem.
Nepheline, bardzo mi miło ! Staram się jak mogę, ale też przyznać się muszę, że game design to moja namiętna miłość, stąd tyle energii Ciesze się, że doceniacie moją pracę, znalazłem moją widownię |
|
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You cannot download files in this forum
|
Add this topic to your bookmarks Printable version
|
© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku
Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.
phpBB by
przemo
| |
|