TOMB RAIDER - sugestie i oczekiwania |
Author |
Message |
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 26-05-2012, 19:08 TOMB RAIDER - sugestie i oczekiwania
|
|
|
Okej, mamy dwa tematy do komentowania newsów i materiałów video, pasuje więc też mieć gdzie polać trochę wody w innych kwestiach.
O nowym Tomb Raiderze wiemy tak naprawdę bardzo mało - owszem, kolejne materiały obiecują małą rewolucję, pełną adrenaliny walkę o przetrwanie, ale fakt jest taki, że niemal cała gra to jedna wielka niewiadoma.
W innym temacie była już ostra dyskusja dotycząca braku pływania w grze - dla niektórych jest to czynnik decydujący o przynależności danej gry do serii Takich problemów i kwestii pozostaje jednak o wiele więcej. Ja, na ten przykład, zastanawiam się jak będzie wyglądała sprawa z typowym, przygodowym feelingiem. Od dramatycznej walki o przetrwanie niedaleko przecież do przesadnego patetyzmu - zastanawiam się więc jak Crystalsom uda się połączyć te wszystkie elementy składające się na atmosferę tak, by z jednej strony przytłoczyć, ale z drugiej strony przypominać ciągle z jakim gatunkiem mamy do czynienia
A co gryzie Was?
[ Komentarz dodany przez: e_g: 26-05-2012, 19:22 ]
wszy
[ Komentarz dodany przez: Kaci: 26-05-2012, 19:68 ]
Coś Ty się taki wylewny dziś zrobił? |
_________________
|
|
|
|
|
Rob3rt
Podróżnik
Joined: 06 Apr 2005 Posts: 718
|
Posted: 26-05-2012, 19:26
|
|
|
Ja jestem ciekawy początku gry No bo tak, "Tourning Point" pokazał nam mniej więcej wstęp do gry, ale wątpliwe, by było umieścili go jako intro, a pierwszy level od razu jest w jaskini, więc tak bezczelnie tego nie zostawią
Rozwój postaci... na cholere to to?! Ciekawe jak to rozwiążą... Jedyne co mi przychodzi na myśl to nauka nowych umiejętności, mamy Konrada, więc mógł by robić za nauczyciela
Przeciwnicy, oczekiwał bym czegoś więcej niż tubylcy i kilka tutejszych zwierzątek... Mam nadzieję, że coś z wczesnych konceptów w grze się zachowało
Po cichu liczył bym na jakiegoś bossa.
Co mnie martwi? Fabuła... marzy mi się przygoda z rozmachem, kapitalne outro w którym dostanę ciarek. A tutaj naszym zadaniem jest... odnalezienie radia? Wysłanie sygnału SOS?Wydostanie się z wyspy? Nie brzmi to jak fabuła filmu klasy AAA |
_________________ |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 26-05-2012, 19:31
|
|
|
Quote: | Rozwój postaci... na cholere to to?! Ciekawe jak to rozwiążą... Jedyne co mi przychodzi na myśl to nauka nowych umiejętności, mamy Konrada, więc mógł by robić za nauczyciela |
Jestem pewien, że tym razem obejdzie się bez motywów pokroju "I feel dumber now" Możliwe, że jakoś zaadaptują system z Guardian of Light, gdzie różne artefakty rozwijały poszczególne umiejętności? Na dobrą sprawę sam nie wiem jak to może wyglądać i też czekam na szczegóły. Podejrzewam jednak, że to będzie na zasadzie mniej więcej takiej: zdobywamy łuk, taki Roth uczy Larę jak się nim posługiwać i dzięki temu możemy upolować żarcie, ewentualnie otworzyć sobie jakoś zablokowaną drogę. W sumie podobnie przedstawiali to Crystalsi w jednej z zapowiedzi.
Quote: | A tutaj naszym zadaniem jest... odnalezienie radia? Wysłanie sygnału SOS?Wydostanie się z wyspy? Nie brzmi to jak fabuła filmu klasy AAA |
Nadanie sygnału radiowego ma mieć miejsce niemal na początku. Fabuła na pewno będzie z przytupem, w końcu wyspa ma mieć wiele tajemnic, więc na bank nie ograniczą się tylko do wątku przetrwania. A z takiego motywu można wieeeeleee emocji wycisnąć (wystarczy na najlepsze odcinki LOST spojrzeć). |
_________________
|
|
|
|
|
Adamaru
Podróżnik
Joined: 12 Aug 2008 Posts: 641
|
Posted: 26-05-2012, 19:46
|
|
|
Ja tam jestem niesamowicie podekscytowany co do tego wszystkiego ma Advanced Imaging Corporation! Jak sama nazwa mówi, to jakaś korporacja, koncern, a Advanced Imaging... Trudno przetłumaczyć. Teasowali nas też jakimiś obrazkami, na którym jest wypisane, kim jest bohaterka, gdzie się znajduje, gdzieś tam się chyba przewinęły współrzędne wyspy Fajnie by było, jakby właśnie AIC namieszała na wyspie. Myślę, że to ona będzie miała duży wpływ na to wszystko, bo ostatnimi czasy samo przetrwanie na wyspie też wydawało mi się takie... płytkie
Btw, samo logo korporacji znalazło się w ostatnim teaser trailerze. Tuż nad logiem TR, sami popatrzcie.
Quote: | Po cichu liczył bym na jakiegoś bossa. |
Też tego oczekuję.
Quote: | No bo tak, "Tourning Point" pokazał nam mniej więcej wstęp do gry, ale wątpliwe, by było umieścili go jako intro, a pierwszy level od razu jest w jaskini, więc tak bezczelnie tego nie zostawią |
W skrypcie, który kiedyś wyciekł była scena, jak Lara w swojej kajucie nagrywa parę słów. |
|
|
|
|
Podróżnik
Praktykant
Joined: 18 Nov 2008 Posts: 104
|
Posted: 26-05-2012, 20:41
|
|
|
A może te stworki to część wyspy? Pierwszy wygląda, jakby jego ręce były gałęziami, natomiast drugi ma w dłoniach pnącza. Trzeci zaś na łokciach ostre kije. Nie wiem, może moja wyobraźnia sobie to wyobraziła, w każdym bądź razie może być coś na rzeczy. O prostotę fabuły bym się nie obawiał. Trójkąt Bermudzki i te sprawy. |
|
|
|
|
Rob3rt
Podróżnik
Joined: 06 Apr 2005 Posts: 718
|
Posted: 26-05-2012, 20:50
|
|
|
Ja tam się martwie, bo finalnie w Underworldzie dali ciała To przez to, że za mało na razie wiemy, podkreśla się nacisk na survivol, więc mam obawy o jakość atrakcji
LOSTa nie oglądałem, więc nie wiem |
_________________ |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 26-05-2012, 21:09
|
|
|
Quote: | A może te stworki to część wyspy? |
Możliwe. Generalnie jednak pierwotny design tych demonów miał się opierać na wizerunkach zakorzenionych w japońskiej kulturze i legendach. W sumie w tej chwili nie jest nawet pewne, czy takie potwory w ogóle się w grze pojawią. Pewnie poza zwierzętami postawili raczej na ludzkich przeciwników.
Te kilka lat temu nie było przecież końca oburzeniom, gdy szkice koncepcyjne maszkar wyciekły na światło dzienne.
Z drugiej strony nie muszą też wcale uderzać w jakieś nadprzyrodzone sfery - w trylogii Uncharted w każdej części mieliśmy do czynienia z pewnego rodzaju "potworami", ale ich obecność zawsze była w ciekawy sposób uzasadniona i wytłumaczona.
Quote: | LOSTa nie oglądałem, więc nie wiem |
Chodzi o to, że nawet z takiego dość oklepanego motywu ("bezludna" wyspa blabla) można wyciągnąć sporo emocji i epy. Oby tylko scenarzystom jaj nie zabrakło
Quote: | Fajnie by było, jakby właśnie AIC namieszała na wyspie. |
Równie dobrze oni mogli zlecić czy opłacić ekspedycję. No i skojarzenia z LOST same się nasuwają. |
_________________
|
|
|
|
|
Menkaure
WoTR Team
Joined: 18 Dec 2006 Posts: 1755 Location: Z Bulerbyn
|
Posted: 26-05-2012, 21:21
|
|
|
Od samego początku potwierdzenia info o wyspie gdzieś na Pacyfiku w pobliżu Japonii i dziwnych zwyczajach tam panujących (witanie nowo-przybyłych poprzez suszenie ich w kokonach) mam dziwne wrażenie, że to wszystko co tam widzimy jakoś odnosi się do historii King Konga. Rozbity statek, nieznana wyspa (która wcale nie jest bezludna), dziwne losy rozbitków itp. Być może mieszkańcy wyspy "współpracują" z tymi potworami karmiąc ich rozbitkami. |
_________________
|
|
|
|
|
lechu1235
Podróżnik
Joined: 13 Jan 2009 Posts: 433 Location: Poznan*
|
Posted: 26-05-2012, 21:28
|
|
|
Adamaru, Skąd znasz nazwę tej korporacji? Przejrzałem dzisiaj wszystkie dostępne materiały i nic takiego nie znalazłem. |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 26-05-2012, 21:30
|
|
|
Ich logo w kilku wersjach i nazwa są w widoczne w paru miejscach na tombraider.com
Przy czym też nie jestem do końca pewien.... http://www.business.com/c...-beltsville-md/ |
_________________
|
|
|
|
|
Adamaru
Podróżnik
Joined: 12 Aug 2008 Posts: 641
|
Posted: 26-05-2012, 21:32
|
|
|
DŻIZAS. Nie mówcie, że nawet w trailerze reklamowaliby firmę, która zrobiła im design tombraider.com! Też się na to natknąłem, ale nie zwróciłem szczególnej uwagi co do działalności firmy... Hahaha, świetne. |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 26-05-2012, 21:35
|
|
|
Mnie by nic nie zdziwiło Równie dobrze może to być przypadek, bo to dziwne żeby ich logo widniało w kilku miejscach layoutu, gdzieś w tle. Jeśli już, to normalna informacja znalazłaby się gdzieś w stopce. W sumie i tak nie miałbym nic przeciwko takiemu TRaiderowemu Abstergo. |
_________________
|
|
|
|
|
Adamaru
Podróżnik
Joined: 12 Aug 2008 Posts: 641
|
Posted: 26-05-2012, 21:36
|
|
|
K@t wrote: | Mnie by nic nie zdziwiło Równie dobrze może to być przypadek, bo to dziwne żeby ich logo widniało w kilku miejscach layoutu, gdzieś w tle. Jeśli już, to normalna informacja znalazłaby się gdzieś w stopce. W sumie i tak nie miałbym nic przeciwko takiemu TRaiderowemu Abstergo. |
Osobiście jestem za. Jak już wspominałem, w wielu grach jest podobny motyw "tej organizacji". Umbrella, Cerberus, Abstergo... Advanced Imaging... |
|
|
|
|
v1per80
Podróżnik
Joined: 23 Oct 2008 Posts: 353
|
Posted: 26-05-2012, 23:42
|
|
|
Trailer trailera mnie napalił na grę w nieco większym stopniu, ale z ostatecznym osądem poczekam do końca maja. Niestety, ale nadal nie dochodzi do mnie fakt, że nowa gra będzie dopiero w 2013
[ Komentarz dodany przez: Integral: 27-05-2012, 12:24 ]
Dojdzie jak 2012 się skończy a Ty nadal będziesz bez gry głowa do góry, już niedlugo! |
_________________ I5 9600K@5Ghz+Noctua NH-D14+TT,Asus Z390 TUF Pro Gaming,16GB Ram Fury HyperX DDR4 16GB 3466MHz CL19@18,HDD 2.75TB+SSD Samsung Evo 970 500GB+850 250GB,Gigabyte Eagle OC GF RTX 3060Ti ,Projektor Benq W1700 4K HDR10,Chieftec Nitro 88+SPS-850C 850W,Net 300MB |
|
|
|
|
v1per80
Podróżnik
Joined: 23 Oct 2008 Posts: 353
|
Posted: 27-05-2012, 15:21
|
|
|
@Integral, generalnie to jest tak, że jak jest jakiś tytuł, na który czekam, to fajnie, jak mam możliwość, zagram i jest git. Jednak gdy wychodzi nowy Tomb Raider czy Crysis (ew nowy Half Life), zmienia się postać rzeczy |
_________________ I5 9600K@5Ghz+Noctua NH-D14+TT,Asus Z390 TUF Pro Gaming,16GB Ram Fury HyperX DDR4 16GB 3466MHz CL19@18,HDD 2.75TB+SSD Samsung Evo 970 500GB+850 250GB,Gigabyte Eagle OC GF RTX 3060Ti ,Projektor Benq W1700 4K HDR10,Chieftec Nitro 88+SPS-850C 850W,Net 300MB |
|
|
|
|
Integral
Archeolog
Joined: 10 Jun 2006 Posts: 2538 Location: Sin City
|
Posted: 27-05-2012, 15:28
|
|
|
Nie no rozumiem, śmieję się tylko
Ja do 2013 i tak będę mieć zapieprz, a i tak będę się obijać, więc mi szybko minie |
_________________ ; p ; >> |
|
|
|
|
TheZaack500
Praktykant
Joined: 08 May 2012 Posts: 102 Location: Wioska
|
Posted: 27-05-2012, 15:38
|
|
|
Ogólnie bardzo widać, że teraz Tomb Raider jest wzorowany na serii Uncharted... a przecież było odwrotnie. Już na nowym trailerze to widać, gdy Lara się wpina po tych wrakach statków czy samolotów a nawet na pierwszym gameplay'u. Podczas wspinaczki różne części odpadają, Lara się przeciska przez różne szczeliny a my zapewne będziemy trzymać tylko gałkę analogową w górze . Nawet "kilometrowe" skoki jak Nathan wykonuje . To tylko takie moje małe spostrzeżenia i nie uważam to za wadę. W Uncharted zawsze się coś sypie podczas wspinaczki i bardzo to lubię. Tylko Lara jakoś za szybko się wspina moim zdaniem. No ale teraz bardziej dynamicznie... me gusta mucho .
Pływanie zapewne zostanie dodane w kolejnych częściach, od razu wszystkich umiejętności przecież dodać nie mogą, inaczej zabrakłoby im pomysłów przy robieniu kolejnej części. A może pływanie zostanie dodane w DLC... kto wie .
Ciekaw też jestem czy przez całą grę Lara będzie kulała, trzymała się za ten bok. Bardzo fajnie to wygląda, ale chciałbym zobaczyć jej normalny chód.
Co do grafiki to gołym okiem widać postępy, nie trzeba się przypatrywać, żeby dostrzec diametralną różnicę po wyjściu Lary z jaskini. Więc o grafikę również i ja się nie martwię.
No nic, czekam na pełną wersję trailer'a i na E3. (trailer z polskimi napisami http://www.youtube.com/watch?v=MNoh20GRbZ4 na 100% ma błędne tłumaczenie... sorki ) |
_________________ "The extraordinary is in what we do... not who we are" |
|
|
|
|
TheZaack500
Praktykant
Joined: 08 May 2012 Posts: 102 Location: Wioska
|
Posted: 29-05-2012, 20:47
|
|
|
Sorki, że post pod postem, ale minęły 2 dni .
W każdym razie tak sobie myślę, czy Lara będzie spać. W sumie wydaje się to wręcz wskazane i naturalne, ale kto wie... I tak się zastanawiam, jeżeli się coś takiego pojawi, jak to twórcy mogą rozwiązać. Wiadomo, że gdy człowiek nie śpi kilka dni, to zaczyna doznawać halucynacji, jakichś zwidzeń czy coś w ten deseń. Do tego jeszcze zmęczenie, głód... no niby polować będziemy, ale czy Lara zawsze będzie miała co zjeść?
W sumie ciekawie by te zwidy wyglądały... zawsze to jakiś pomysł na urozmaicenie rozgrywki . |
_________________ "The extraordinary is in what we do... not who we are" |
|
|
|
|
Judas
Student
Joined: 22 Aug 2011 Posts: 62
|
Posted: 29-05-2012, 20:53
|
|
|
Tylko niefajnie by było gdyby Tomb Raider przekształcił się w simsy Oby nie poświęcało się więcej czasu na znalezienie picia i jedzenia niż na rozgrywkę |
_________________
|
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 29-05-2012, 21:30
|
|
|
Quote: | Tylko niefajnie by było gdyby Tomb Raider przekształcił się w simsy |
W jednej z pierwszych zapowiedzi ktoś z Crystalsów powiedział wprost, że pewne podstawowe potrzeby będzie trzeba zaspokajać, ale nie ma mowy o żadnym usimsowieniu. |
_________________
|
|
|
|
|
Menkaure
WoTR Team
Joined: 18 Dec 2006 Posts: 1755 Location: Z Bulerbyn
|
Posted: 29-05-2012, 21:32
|
|
|
W RDR było i picie, i jedzenie, i spanie i wszystko tak naturalnie wyglądało, że nie było to w żaden sposób podobne do żadnych gier typou The Sims |
_________________
|
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 01-06-2012, 20:12
|
|
|
Okej, żeby nie zaśmiecać już tematu trailerowego.
Przyznaję że trailer naprawdę mnie zaskoczył. Owszem, spodziewałem się wielu rzeczy, ale ostatecznie i tak zatkało mnie na dobrych kilkanaście minut. Ulżyło mi niesamowicie, bo mimo wszystko obawiałem się trochę, że to będzie taka Legenda/Underworld w nowym środowisku.
Nawet mimo niedoróbek już teraz widać, że Crystalsi przywiązują dużą wagę do szczegółów. Lara w kajdankach to bardzo fajny pomysł, nawet jeśli krótki. W ogóle scenki wydają się być porządnie wyreżyserowane i zagrane - cieszę się, że wzorują się na Uncharted nie tylko w kwestii zręcznościówek. Nie zawiodłem się też, bo widać, że action-adventure nadal stanowi oś gry. Zaczynam też nabierać coraz większej sympatii do samej Lary, mimo że mało o niej wiadomo. Jednak już samo "I hate tombs" zdążyło dziś przejść do klasyki gatunku
Zaskoczyła mnie za to obecność ogarniętych antagonistów - myślałem, że tym razem nie będziemy mieć do czynienia z typowymi bandziorami. Dlatego też strasznie interesuje mnie fabuła - mam nadzieję, ze Crystalsi poradzili sobie ze scenariuszem i nie popadną w sztampę. |
_________________
|
|
|
|
|
Rob3rt
Podróżnik
Joined: 06 Apr 2005 Posts: 718
|
Posted: 02-06-2012, 00:18
|
|
|
Cytując Małolata z tematu o trailerze:
Małolat wrote: | Zastanawia mnie czy bedziemy mogli robić te przedmioty sami?! coś jak łączenie zebranych przedmiotów w tr4. co myślicie? |
Biorąc pod uwagę fakt rozwoju umiejętności Lary, to jest to możliwe, wydaje mi się nawet, że i to bardzo możliwe, byśmy to sami musieli sobie skonstruować zarówno łuk jak i czekan i to na kilka możliwych sposobów Zastanawia mnie tylko ten planowany rozmach w grze, którą to będzie można ukończyć w 8-10 (tak było chyba mówione kiedyś?) godzin? |
_________________ |
|
|
|
|
..::;;PeeT;;::.
Podróżnik
Joined: 15 Oct 2006 Posts: 718
|
Posted: 02-06-2012, 01:00
|
|
|
Ja również odpowiem w tym temacie:
Spoko, pamiętałem o tamtym. Dlatego napisałem "kilka". Do tej pory wiadomo było o dwóch.
Quote: | wydaje mi sie że podobnie sprawa się ma z łukiem. ten z trupa na drzewie wydaje sie z jednej gałęzi, a w trailerze (jeśli dobrze pamiętam) jest powiązany z wielu małych witek. Zastanawia mnie czy bedziemy mogli robić te przedmioty sami?! coś jak łączenie zebranych przedmiotów w tr4. co myślicie? |
O możności tworzenia przedmiotów różnorakiego użytku była już gdzieś mowa. Sama cięciwa łuku ma znaleźć wielokrotne zastosowanie.
Mnie ciekawi natomiast jak będziemy zdobywać przedmioty. Czy możliwa będzie ich wymiana z innymi rozbitkami. A może przyjdzie się nam targować?
Wydaje mi się, że te słynne "huby" będą jakoś z tym wszystkim powiązane... i to właśnie ci ludzie pomagą nam również w zdobyciu nowych umiejętności. (głośno myślę) |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 02-06-2012, 09:22
|
|
|
Quote: | Zastanawia mnie czy bedziemy mogli robić te przedmioty sami?! coś jak łączenie zebranych przedmiotów w tr4. co myślicie? |
Będziemy mogli, taka możliwość została zapowiedziana już jakiś czas temu. Naprawiać, łączyć i tworzyć przedmioty można w obozowiskach:)
Quote: | to właśnie ci ludzie pomagą nam również w zdobyciu nowych umiejętności. (głośno myślę) |
To jest zresztą najbardziej logiczna możliwość. Powtórki z AoD raczej nie będzie i najwięcej sensu ma system w którym ktoś po prostu uczy Larą poszczególnych sztuczek. Zwłaszcza, że reszta załogi na bank jest o wiele bardziej doświadczona. |
_________________
|
|
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You cannot download files in this forum
|
Add this topic to your bookmarks Printable version
|
© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku
Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.
phpBB by
przemo
| |
|