Tomb Raider - przed premierą, cz. 2 |
Author |
Message |
Menkaure
WoTR Team
Joined: 18 Dec 2006 Posts: 1755 Location: Z Bulerbyn
|
Posted: 11-12-2013, 23:03
|
|
|
Nie wiem czy dostanę Barbórkową Nagrodę Górnika za odkopanie tematu sprzed ponad pół roku, ale jako iż zbliża się premiera TRDE chciałbym odświeżyć dyskusję w tym topicu.
Jak podaje WoTR * "
to nie będzie tylko poprawiona grafika. Cały świat został zbudowany od nowa - w nowej technologii. "
Czy ja wiem? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Choć niewiele widać na trailerze, to wydaje mi się, że specjalnie środowisko się nie zmieniło. Sam model Lary to już coś innego, wreszcie wygląda przyzwoicie. Jakoś jednak do otoczenia nie jestem przekonany "next genowo" - przecież już na "schodzących" platformach tworzone były bardzo realistyczne światy gier (RDR, MP3, AC). Tutaj co poniektóre elementy wyglądają jakby były z wydania March 2013 (które też było niczego sobie!). Nawet w pewnym momencie widać liście jakiegoś egzotycznego krzaczka wyglądającego jak zwykła, fruwająca tekstura. Czy ja oglądam jakieś inne trailery?
PS. Bardzo chciałbym by przy okazji premiery pojawiły się jakieś info dotyczące DLC SP jednocześnie na stare i nowe konsole.
*Kika |
_________________
|
|
|
|
|
Mr Macphisto
Emocjonalny kaktus
Joined: 19 Dec 2003 Posts: 2125 Location: Warszawa
|
Posted: 11-12-2013, 23:12
|
|
|
Informacja opiera się na zapowiedziach twórców, sami wglądu w to wydanie jeszcze nie mieliśmy. Także - pozostaje tylko to, co oni mówią
IMO to nie jest tak, że wszystko od A do Z było zrobione od nowa. Ale już sama poprawa fizyki, pozwala im w zapowiedziach podciągnąć choćby poruszający się naszyjnik pod stwierdzenie, że nie skończyło się na podkładaniu nowych tekstur. I pewnie będzie pół na pół, część rzeczy stworzonych od nowa, część - lekko podrasowana. Cytata: "The team didn’t just up-rez the game. They pulled it apart and rebuilt it with new technology." |
_________________ C'mon Barbie, let's go party |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 12-12-2013, 07:38
|
|
|
Oj, zwykłe marketingowe blubry.
Zrobili nowy model Lary, dodali fizykę roślinności i wisiorka, poprawili oświetlenie - i to w zasadzie tyle. Standard w wypadku obecnych portów na PS4 i XOne; tak samo wygląda sytuacja z Assassin's Creed 4.
Już tak samo "budowali od podstaw" te remastery Legendy i Anniversary w HD, a wiadomo, że koniec końców chodziło o podmianę tekstur z X360 i podciągnięcie rozdziałki.
Rozebranie gry na czynniki pierwsze i ponowne złożenie kosztowałoby zarówno czas, jak i pieniądze, a wiadomo, że Square zbyt hojne teraz nie jest
Btw, to jakiś ewenement - pół roku po premierze, a my tu dyskutujemy w temacie przedpremierowym i, co ważniejsze, na temat |
_________________
|
|
|
|
|
Menkaure
WoTR Team
Joined: 18 Dec 2006 Posts: 1755 Location: Z Bulerbyn
|
Posted: 12-12-2013, 09:38
|
|
|
Mr Macphisto wrote: | IMO to nie jest tak, że wszystko od A do Z było zrobione od nowa. |
Nie no ja też absolutnie nie sądzę, że to remake gry sprzed niespełna roku. Wg mnie w 90% to właśnie zmiany kosmetyczne w postaci nowych tekstur. Kilka roślin w trailerze wygląda jak z wersji marcowej, jeśli nie gorzej. Także bardziej skłaniałbym się do stwierdzenia, że to właśnie sam model Lary był stworzony od początku a reszta po prostu została podrasowana graficznie i fizycznie. Krople deszczu na "ekranie" - nie wiem czy to celowe? K@t wrote: | Btw, to jakiś ewenement - pół roku po premierze, a my tu dyskutujemy w temacie przedpremierowym i, co ważniejsze, na temat |
Czyli dostanę Nagrodę Górnika ?? |
_________________
|
|
|
|
|
v1per80
Podróżnik
Joined: 23 Oct 2008 Posts: 353
|
Posted: 13-12-2013, 16:47
|
|
|
Szkoda, że nie będzie wersji pecetowej. Wersja konsolowa nadal będzie odbiegać od najmocniejszych pecetów, przynajmniej jeśli chodzi o włosy. |
_________________ I5 9600K@5Ghz+Noctua NH-D14+TT,Asus Z390 TUF Pro Gaming,16GB Ram Fury HyperX DDR4 16GB 3466MHz CL19@18,HDD 2.75TB+SSD Samsung Evo 970 500GB+850 250GB,Gigabyte Eagle OC GF RTX 3060Ti ,Projektor Benq W1700 4K HDR10,Chieftec Nitro 88+SPS-850C 850W,Net 300MB |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 13-12-2013, 20:33
|
|
|
Plepleplepleple ojezusmaria. |
_________________
|
|
|
|
|
Mr Macphisto
Emocjonalny kaktus
Joined: 19 Dec 2003 Posts: 2125 Location: Warszawa
|
Posted: 14-12-2013, 00:15
|
|
|
A czemu miałaby służyć wersja PC? Chyba tylko nowemu pudełku i wow-super-hiper-exclusive artbookowi, który i tak lada moment będzie w sieci |
_________________ C'mon Barbie, let's go party |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 14-12-2013, 11:04
|
|
|
Mnie tylko śmieszy to "nadal będzie odbiegać od PC, przynajmniej jeśli chodzi o włosy".
Super, że będzie odbiegać, bo te włosy to porażka. Nie wiem, jak można się tym zachwycać - sam fakt wykorzystywania nowej technologii, nie czyni jeszcze danego efektu znośnym.
Definitive Edition będzie natomiast wyprzedzać pecetową niemal wszystkim - oświetleniem, fizyką, poprawionymi modelami (także przeciwników), także pewnymi efektami związanymi z teksturami (np. reakcja na światło).
Inna sprawa, że to nadal tylko kosmetyka, która po mnie spływa i po prostu mnie rozwala, że już od tylu lat - czyli od osławionego Next Genowego trybu do Legendy - nadal jest licytacja o pojedyncze piksele, porównywanie sobie fiutów i tego, kto ma jedno, czy dwa GTX.
Zwłaszcza, że mówimy tu o grze, która wygląda świetnie na każdej platformie, nawet mimo oczywistych różnic wynikających z wiadomych ograniczeń. |
_________________
|
|
|
|
|
Grimlock
Student
Joined: 20 Aug 2006 Posts: 67
|
Posted: 14-12-2013, 19:29
|
|
|
Owszem TressFX wymaga dopracowania, szczególnie pod względem błędów np. przenikania przez ciało włosów Lary czy wysokiego zapotrzebowania na moc GPU. Ale po wyłączeniu TressFX, standardowe włosy wydają się jakby były plastikowe. Powiedziabym nawet, że fryzura z Underworld lepiej wyglądała niż te standardowe, młodej Lary.
Moim zdaniem gdyby zespół Crystal Dynamics zastosował model włosów z Underworld jako standardowy, to TressFX poza fizyką - straciłby na znaczeniu i efektownosci. |
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 15-12-2013, 08:55
|
|
|
Niestety, typowa "płaska" tekstura włosów zawsze będzie wyglądać dziwnie w pewnych momentach.
Na trailerze DE widać natomiast, że Lara ma niemal identyczne włosy, jak na PC z TressFX. Mówię "niemal", bo więcej (tj. ich zachowanie i fizykę) będzie można ocenić dopiero jak wypuszczą dłuższy gameplay, albo samą grę.
Włosy na PC zachowywały się niekiedy idiotycznie, wbrew wszelkim prawom fizyki i w dodatku wyglądały czasem jak wszystko, tylko NIE włosy |
_________________
|
|
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You cannot download files in this forum
|
Add this topic to your bookmarks Printable version
|
© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku
Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.
phpBB by
przemo
| |
|