Co byście zmienili, a co zostawili w nowym TR ? |
Author |
Message |
cwiektorr
Nowicjusz
Joined: 08 Feb 2013 Posts: 21
|
Posted: 04-04-2013, 21:36
|
|
|
peju wrote: | Ale realnosc jakiej oczekujesz, jest nie na miejscu. |
Z tego co pamiętam, to CD miało postawić na realizm. Poza tym nie trzeba dawać takich batów głównej bohaterce, żeby było brutalnie. Jakoś tak bardzo ten brak realizmu mi nie przeszkadza (w końcu najważniejsza jest przedstawiona w grze opowieść) ale było by miło gdyby zabicie jednego przeciwnika było problemem, a Lara nie spadała z 10 metrów co 5 minut. |
_________________ Murawa się rozrasta kiedy się podlewa |
|
|
|
|
Archelaos
Nowicjusz
Joined: 04 Apr 2013 Posts: 20
|
Posted: 04-04-2013, 22:07
|
|
|
No właśnie. Miał być realizm, elementy survivalu itp.
A tymczasem amunicja jest dosłownie wszędzie, tak, że równie dobrze mogłaby być nieskończona, Lara jest silniejsza fizycznie niż właściwie wszyscy Solarii.
Lara miała nie być teflonowa, i w części nie jest - krwawi, czuje strach i ból, ale jednocześnie jest tak niezniszczalna jak Wolverine. Trochę to nie pasuje.
Poza tym, gdyby to był stopniowy rozwój, a nie przerażona dziewczyna/QTE/terminator to byłoby moim zdaniem lepiej.
A tymczasem patrole Solarii (2-3) są celami na strzelnicy a nie poważnym przeciwnikiem nawet na poziomie trudności hard. Być może Lara powinna mieć jeszcze mniej HP niż ma w tej chwili, ale za to możliwość i miejsce, żeby zgubić ścigających ją przeciwników? W tej chwili trzeba ich zabić bo nie da się inaczej ich minąć (zazwyczaj) a kiedy raz cię zauważą, zawsze wiedzą gdzie jesteś, choćbyś zmienił miejsce, przemieszczając się np za budynkiem - zawsze strzelają we właściwe miejsce.
Biorąc pod uwagę jak silna jest Lara w grze, pojawiają się poważne zgrzyty w cutscenkach np (poważne spoilery!):
[spoiler:4d9597df32] śmierć pierwszego pilota, Grima czy Alexa [/spoiler:4d9597df32] kiedy mam, jako gracz, wrażenie, że gdyby nie zabrano mi kontroli mógłbym ich uratować, bo dopiero co załatwiłem znacznie więcej wrogów niż pojawia się w tych scenach.
Co do brutalności - nie chodzi mi o to, żeby takich sytuacji nie było, ale o ich przesadną ilość, w szczególności na początku gry. Potem to wszystko robi się jakby sensowniejsze. |
|
|
|
|
cwiektorr
Nowicjusz
Joined: 08 Feb 2013 Posts: 21
|
Posted: 04-04-2013, 22:22
|
|
|
Survival w tej grze ogranicza się do obowiązkowego zabicia jednego jelenia na początku gry. Ja co prawda ciągle poluje na zwierzęta, ale coś mi się wydaje, że nawet jak bym przestał Lara by niezgłodniała. Rozumiem, że niefajnie było by, gdyby podczas walki Larze spadał pasek życia, ale kiedy by zgłodniała mogły by się pojawić różne ograniczenia np. wolniejsze ruchy itp. Albo mgli by zrobić tak jak było w grze S.T.A.L.K.E.R. tzn. ikonka z boku przypominała by że trzeba coś zjeść, a po dłuższym upływie czasu spadał by pasek zdrowia. |
_________________ Murawa się rozrasta kiedy się podlewa |
|
|
|
|
Archelaos
Nowicjusz
Joined: 04 Apr 2013 Posts: 20
|
Posted: 04-04-2013, 22:37
|
|
|
Choćby np. slot "jedzenie" uzupełniany ze zwierząt i roślin i aktywowany kiedy zatrzymujesz się w obozie. Jakby był pusty to po np drugim postoju pojawiałyby się niepożądane efekty (np takie jak w poście cwiektorra) |
|
|
|
|
BeBetka22
Nowicjusz
Joined: 05 Apr 2013 Posts: 13 Location: gdzieś daleko
|
Posted: 05-04-2013, 20:28
|
|
|
Mi się wszystko podobało, ale dodałabym więcej grobowców, były fajne. Troszeczke mniej strzelanek, bo czasem to irytuje. Szczerze moim zdaniem to było to całe przetrwanie, ale nie ze względu na jedzenie, tylko przeżycie atakõw wrogów, choć mogliby dodać np. Że jest kilka misji znajdz pożywienie, a co do apteczek, ktoś chyba mówił, że prawie wogóle ich nie ma, dlaczego? Bo, albo ci wrogowie to zabrali, a po za tym znajdz apteczke lub cos innego na bezludnej wyspie.... |
_________________ Maja |
|
|
|
|
peju
Student
Joined: 15 Aug 2010 Posts: 88
|
Posted: 05-04-2013, 21:01
|
|
|
tak jak mowi BeBetka22, przetrwanie to tylko w sensie przezycia atakow wroga i ucieczka z wyspy. koniec kropka. wtedy to jeszcze mozna nazwac tomb raiderem. zadne tam inne zbieranie jeżyn w lesie, lowienie ryb do jedzenia czy szukania lisci do podtarcia. Namiastka survivalu z poczatku gry oraz caly watek fabularny zupelnie starczy i mial na celu pokazanie w jaki sposob Lara zmienila sie z mola ksiazkowego z zadnego przygod archeologa i po czesci zabijake. Nie chce wiecej by watek survivalu wrocil do tej serii i ciesze sie ze nie gral glownych skrzypiec w tej odslonie. |
_________________ @foto_peju |
|
|
|
|
zygzak
Nowicjusz
Joined: 24 Nov 2009 Posts: 19
|
Posted: 22-04-2013, 10:27
|
|
|
Rob3rt wrote: |
A co bym zmienił? "Przerwa na strzelankę" - czyli miejsca w którym musimy się zatrzymać, bo autorzy wymyślili sobie, że w tym momencie do pokonania mamy wyskakujących z każdej strony 20 wrogów. To chyba jedyny element, którego nie chciał bym widzieć w kontynuacji. |
No i wrogowie, którzy zachowują się całkowicie nienaturalnie zdradzając swoją obecność przez głośne rozmowy, gwizdy i śmiechy. Dodatkowo rozstawieni często plecami do nadchodzącego rozbitka, brak cyklicznych obchodów (jak zatrzymał się aby zapalić fajkę, to już tak został). |
|
|
|
|
zygzak
Nowicjusz
Joined: 24 Nov 2009 Posts: 19
|
Posted: 22-04-2013, 10:35
|
|
|
BeBetka22 wrote: | a co do apteczek, ktoś chyba mówił, że prawie wogóle ich nie ma, dlaczego? Bo, albo ci wrogowie to zabrali, a po za tym znajdz apteczke lub cos innego na bezludnej wyspie.... |
Rozumiem, że apteczki leżące w grobowcach w poprzednich częściach TR były dla Ciebie całkiem naturalne? |
|
|
|
|
Kasiula1611
Student
Joined: 16 Feb 2013 Posts: 55 Location: Warszawa
|
Posted: 22-04-2013, 21:24
|
|
|
Nowy Tomb Raider to zupełny odskok od serii. On mi się podoba, ale jest mi smutno, że już nie będzie starego Tomb Raider'a. Nic bym w nim nie zmieniła jak na taką grę (strzelankę, akcji, whatever) to jest bardzo dobry. Ale bardzo bym chciała żeby jeszcze kiedyś zrobili nową grę, ale na starej biografii i wgl. Tylko wiem, że to nie możliwe. W sumie dobrze by było gdyby ten nowy Tomb Raider był zupełnie inną grą wydaną przez to samo studio, a serie starego Tomb Raider'a ciągneli dalej. |
_________________
|
|
|
|
|
pic14
Nowicjusz
Joined: 23 Apr 2013 Posts: 1
|
Posted: 23-04-2013, 18:18
|
|
|
Ukończyłem Tomb Raider 2013 tydzień temu. Jakim prawem ta gra się nazywa Tomb Raider?
Zagadki na poziomie 5-latkówów, dużo strzelania zamiast odkrywania dobrej przygody, brak klimatu rasowego TR, etapy zbyt krótkie. Po licha ciągle w grze załączają się znaki podpowiedzi. Gra jest za krótka, za dużo przerywników filmowych, jeszcze trochę, to z gry dużo by nie zostało oprócz tych filmików. Od czasu kiedy Crystal Dynamics, przyjął prawa do produkcji, ta seria już dawno umarła, po prostu zabił tę ją.
Widać,że gra jest robiona dla nowego pokolenia, które nie ma pojęcia na czym cały czar rasowego Tomb Raider polega . Nie rozumiem dlaczego Crystal Dynamics, nie poszedł w kierunku Tomb Raider - The Last Revelation, tylko w stronę dobrej grafiki ?
Teraz znowu po 14 latach gram w Tomb Raider - The Last Revelation i to jest prawdziwy TR!
I tak samo mnie zaskakuję jak te 14 lat temu ! |
|
|
|
|
Kasiula1611
Student
Joined: 16 Feb 2013 Posts: 55 Location: Warszawa
|
Posted: 28-04-2013, 14:04
|
|
|
Dokładnie! Jak chcą robić taką grę to niech robią, ale pod innym tytułem.
Powinni się zająć klasyczny klimatem Tomb Raidera bo to właśnie klasyki były najlepsze! |
_________________
|
|
|
|
|
Natla123
Student
Joined: 09 Dec 2012 Posts: 67 Location: z wypizdowa
|
Posted: 03-05-2013, 22:35
|
|
|
1.TRUDNIEJSZY!
2. 2 pistoleciki, na stałe a nie że tylko kilka ostatnich strzałów!
3.chce prawdziwą Larę a nie jakąś która ryczy z byle postrzału w ramię (lol)
4. a gdzie klimacik?
5.za mało TOMB RAIDER'a !
Oczywiście to tylkov moje zdanie |
_________________ I hate new Tomb Raider
https://www.youtube.com/u...Matter/featured
|
|
|
|
|
Martysl3
Nowicjusz
Joined: 28 Mar 2013 Posts: 10
|
Posted: 04-05-2013, 12:08
|
|
|
Kasiula1611 wrote: | Dokładnie! Jak chcą robić taką grę to niech robią, ale pod innym tytułem.
Powinni się zająć klasyczny klimatem Tomb Raidera bo to właśnie klasyki były najlepsze! |
Klasyki były najlepsze w tamtym czasie zrobiły furrore ale teraz jest inny rynek gier i gra na wzór tych klasycznych nie były by tak miło przyjęte . sądze że tylko fani TR by ją kupili a Crystalsą zależało na tym żeby więcej osób kupiło. Teraz gry ida w innym kierunku i fajnie że lare "uczłowiecznili" ale mogło by być rzeczywiście trochę więcej zagadek. ale taki typowy klasyczny TR to nie bo teraz wiele osób chce akcji a nie powolne odkrywanie grobowców |
|
|
|
|
Kasiula1611
Student
Joined: 16 Feb 2013 Posts: 55 Location: Warszawa
|
Posted: 04-05-2013, 13:47
|
|
|
No i właśnie dlatego mogli zrobić tą grę pod innym tytułem, a klasyki cały czas robić, ale kogo ja oszukuje. To by nie miało miejsca bo jeśli klasyki mieli by kupić tylko fani to dochód byłby za mały i koniec serii i wgl. Więc niestety to musiało się posunąć dalej i niestety, dla pieniędzy, a nie dla fanów bo ja taką prawde widzę (moge się mylić)... :c |
_________________
|
|
|
|
|
kwiatuszek
Praktykant
Joined: 21 May 2013 Posts: 140 Location: Hogsmeade
|
Posted: 22-06-2013, 21:03
|
|
|
Lara nie potrafi pływać ! (?) Jak to możliwe? Nie wiem. Brak apteczek. Lara uzdrawia się automatycznie jak w Underworld. Bez apteczek nie ciekawie Brak Możliwości zbierania wrogich broni. Przecież w Mulltiplayerze Solarii mają inną broń niż Rozbitkowie. I zabranie drugiego małego pistoletu . Przecież ma miejsce na dwa.
To chyba tyle.
! |
_________________ alphabet boy
|
|
|
|
|
Natla123
Student
Joined: 09 Dec 2012 Posts: 67 Location: z wypizdowa
|
Posted: 25-06-2013, 16:36
|
|
|
głupio to zabrzmi ale ja zostawiłabym tylko kolor bluzki Lary
(mówiłam że głupio) |
|
|
|
|
Ruda45
Nowicjusz
Joined: 01 Mar 2013 Posts: 2
|
Posted: 27-06-2013, 17:46
|
|
|
Na pewno zwiększyłabym poziom trudności. Dodałabym więcej eksploracji i grobowców oraz zagadki podobne do tych z TLR. Byłoby mniej walk z Solari, a więcej z Oni. [/spoiler] |
|
|
|
|
Bad Monster
Nowicjusz
Joined: 04 Aug 2012 Posts: 25
|
Posted: 04-07-2013, 15:10
|
|
|
Mi chyba najbardziej w grze zabrakło... płnurkowania. Ogromnie się zdziwiłem, kiedy okazało się, że Lara nie mogła zanurkować w morzu. Przecież to nawet nielogiczne, skoro woda sięgała dość wysoko, powinna móc zanurkować... Dla mnie w Tomb Raiderze elementy z wodą zawsze były takie stresujące, ale za razem bardzo ciekawe, argh, naprawdę zabrakło mi tutaj nurkowania!
Oprócz tego jestem trochę zawiedziony w związku tym, że najwidoczniej źle zrozumiałem twórców kiedy była mowa o tym, że "Lara będzie musiała zdobywać sobie pożywienie aby przeżyć, w każdym razie nie będzie to kolejna gra symulacyjna(...)". Liczyłęm na to, że będzie się to ciągnąć przez cały czas, a nie tylko w jednym fragmencie gry. A w przypadku głodu na przykład osłabienie objawiające się spowolnieniem czy utrudnieniami podczas walki.
Podoba mi się to, że zrezygnowano z apteczek, ale samoregenująca się Lara to takie to trochę naciągane, dobrze, że nie włożyli ołtarzyków leczniczych jak w The Guardian |
|
|
|
|
DarkCynder
Student
Joined: 10 Jul 2013 Posts: 56 Location: CDK
|
Posted: 10-07-2013, 02:29
|
|
|
Mi się nowy TR nie podobał Jakoś tak... z 15001009000 wrogów... do grobowca fabularnie włazisz raz na Ruski Rok, a resztę na własną odpowiedzialność...I jeszcze ten koniec niczym z teletubisiów...
Jak sobie ten koniec wyobrażałam?
Nie zdążymy. Nie uratujemy Sam. Będziemy musieli walczyć, lub błagać Himiko.
A to to była.. no masakra... Aj dobra... Zmieniłabym wszystko no może tylko zostawiłabym... Grafikę... (Sorry,jeżeli jest spoiler ) |
_________________ Tak. |
|
|
|
|
Kasiula1611
Student
Joined: 16 Feb 2013 Posts: 55 Location: Warszawa
|
Posted: 10-07-2013, 12:18
|
|
|
Tak, nie za fajna część... Czy wyobrażaliście sobie kilka lat temu, że w 2013 roku Tomb Raider to będzie strzelanka czy whatever ? Wolałam starsze części, chociaż takie gry lubię i gram. Tylko kurde do jasnej cholery to jest Tomb Raider, a nie Far Cry czy coś. Teraz pewnie coś pomyliłam, nie znam się na grach blabla. Ale mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi. |
_________________
|
|
|
|
|
K@t
Spectre
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 5455 Location: Poproś Tatę
|
Posted: 11-07-2013, 10:43
|
|
|
Od kiedy nowy TR to "strzelanka"? Bo coś mnie ominęło chyba. Więcej wrogów posyłało się do piachu w TR2 i Legendzie i to w dodatku bez żadnego wysiłku, bo "samo się celowało" . |
_________________
|
|
|
|
|
eee...mleko?!
Podróżnik
Joined: 14 Jun 2012 Posts: 207 Location: Mandżugoria
|
Posted: 11-07-2013, 18:16
|
|
|
Ilość wrogów jest spoko , mnie drażni ich inteligencja . Kiedy solarii chowali się za beczke z benzyną czy stali w bezruchu przed Larą , niewiedziałem czy śmiać się czy płakać |
|
|
|
|
Mr Macphisto
Emocjonalny kaktus
Joined: 19 Dec 2003 Posts: 2125 Location: Warszawa
|
Posted: 11-07-2013, 18:37
|
|
|
Nie wiem czy momentami nie jest ich za wielu na raz. Nie dlatego, że nie dałoby się tego przejść, ale dlatego, że długo długo jest spokój, po czym nagle wychodzi 50 chłopa. Nigdy nie lubiłem takich akcji, zalatujących wydłużaniem gry na siłę.
Tutaj na szczęście jest to o tyle wyważone, że da się ich załatwić normalnie, a nie rzucając przez tydzień padem po ścianach |
_________________ C'mon Barbie, let's go party |
|
|
|
|
Kasiula1611
Student
Joined: 16 Feb 2013 Posts: 55 Location: Warszawa
|
Posted: 11-07-2013, 21:10
|
|
|
K@t wrote: | Od kiedy nowy TR to "strzelanka"? . |
Waśnie nie wiem jak to nazwać, ale powiem, że bardziej skupili się na eliminacji wrogów, levelowaniu broni, celowaniu, niż na innych rzeczach którymi zajmowano się w starych TR. |
_________________
|
|
|
|
|
eee...mleko?!
Podróżnik
Joined: 14 Jun 2012 Posts: 207 Location: Mandżugoria
|
Posted: 11-07-2013, 22:19
|
|
|
Ten TR był robiony na hit , a żeby był to hit trzeba zainteresować nią jak największą liczbe graczy . Dzisiejsza generacja graczy jest raczej bardziej nastawiona na akcję , więc trzeba było zwiększyć jej ilość . Zagadki i grobowce (choć jest ich jak na lekarstwo) wytwarzają pseudo-Tum-rejderowy klimat . Nie da się w pełni zadowolić każdego , mimo że też wolał bym ten dawny TR'owy klimat to jednak nic nie zdaża się dwa razy tak samo I muszę nazwać tę gre bardzo dobrą mimo że cały potencjał serii nie został wykorzystany . |
|
|
|
|
|