FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
SCREENY Z PRAC
Author Message
jawi 
Podróżnik



Joined: 26 Jan 2008
Posts: 405
Location: skądinąd :)
Posted: 26-08-2011, 11:25   

Ogólnie nie używam sun-ów tylko spotów(nie działają globalnie), a w lokacji na screenie nie możnaby tego sprawdzić bo wyszłaby szachownica (z tego powodu, że to nie jest 1 duży pokój tylko kilk mniejszych). I wybacz, ale nie mam po prostu ochoty tego testować :)
_________________

 
 
 
szeol4 
Student



Joined: 28 Mar 2010
Posts: 57
Location: Norwich, Anglia
Posted: 26-08-2011, 11:47   

Po prostu ciekawość, co można zrobić, żeby wyglądało ładniej (tudzież ciekawiej)... :) Każdy artysta maluje obrazy swym własnym stylem :) Ja poświęcam dużo uwagi na szczegóły i wykorzystuję rady i doświadczenie innych właśnie po to, żeby było lepiej. Wydłuża to oczywiście czas pracy nad jednym pokojem, ale cóż - coś za coś :-)

Powodzenia życzę :-)
 
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 26-08-2011, 17:47   

Ja bym spróbował na Twoim miejscu. Sun nie tylko nadaje ładnego wygladu ale również uwydatnia wypukłości i wgłębienia terenu, można również zmieniać kąt padania światła, czy skupione w jednym kierunku czy rozproszone itp.
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
jawi 
Podróżnik



Joined: 26 Jan 2008
Posts: 405
Location: skądinąd :)
Posted: 18-09-2012, 17:12   

Ostatni post sprzed roku... Może wreszcie pora coś ruszyć? :P
Oto level, który łącznie był już trzy razy przerabiany... Część czterolevelowego customu, prawie już ukończonego - czyli jeszcze tylko rok ;)
Screeny:
http://tinypic.pl/vasniatdq44v
http://tinypic.pl/d5le9qqv5i3o
http://tinypic.pl/0hoaj1srlgtp

Ten mocno inspirowany levelem Hidden Forest TC14
http://tinypic.pl/pil1dbvmc1qa
Mam jedną prośbę - nie porównujcie mnie do Maatiego :p
_________________

 
 
 
szeol4 
Student



Joined: 28 Mar 2010
Posts: 57
Location: Norwich, Anglia
Posted: 19-09-2012, 02:04   

Kurcze, to już minął rok :??: Ale ten czas pędzi!
Niektóre tekstury są super. Lubię wyraźnie rysy powierzchni.
Można prosić o więcej? :-P

U mnie "robota" idzie pełną parą. Codziennie coś... Ale dalej skupiam się na szczegółach. Myślę jednak, że do końca miesiąca powinienem skończyć drugi poziom. Potem to już monotonna praca nad przerywnikami i animacją.
W sumie to szkoda, że tak mało osób zamieszcza swoje prace. Nikt nie chce się chwalić swoimi dokonaniami? ;(
 
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 19-09-2012, 03:30   

jawi, szlifu trzeba. Narzuć inna teksturę na promienie światła bo ta obecna bardzo bije po oczach. Popraw też może teksturowanie bo np. na screenie gdzie widać Larę przed nią są porośniete bluszczem mury. Użyłeś tylko 1 takiej tekstury, wyobracanej. Zrób takich tekstur 4 gdzie każda będzie odpowiedzialna za odrębny kierunek, dzięki temu będzie dużo bardziej naturalnie i ciekawiej dla oka. Stalaktyty(stalagnaty czy inne mity,bożę miałem wyściganą 4 :p ) na suficie wyglądają kiepsko bo taki już silnik więc zamiast pakować się w nie zrób inne, bardziej stonowane sklepienie. Możesz też wtedy narzucić na nie owe tekstury bluszczu - który logicznie rzecz biorąc tam przechodzi z murów. Wrzuć wtedy też tam jakiś fajny obiekt zwisających roślin - najlepiej w podobnych odcieniach zieleni i będzie o wiele miodnej. :) W ogóle fajne by tu wyglądała distance fog. Spróbuj. :P Ten http://tinypic.pl/d5le9qqv5i3o screen podoba mi się najbardziej. Udała ci się ta lokacja najlepiej. :)
Quote:
Mam jedną prośbę - nie porównujcie mnie do Maatiego :p

Ale ja nie gryzę. :swirek: :kat:
szeol4, mówisz wrzucajcie a sam nic nie dałeś, co to za bierność. :P Ale no fakt, posucha.
 
 
szeol4 
Student



Joined: 28 Mar 2010
Posts: 57
Location: Norwich, Anglia
Posted: 19-09-2012, 11:57   

Maati wrote:
szeol4, mówisz wrzucajcie a sam nic nie dałeś, co to za bierność. :P Ale no fakt, posucha.


Zamieściłem, ale w innym dziale w związku z inną rozmową :)
Ale w końcu to jest dział do pokazywania swoich prac. A idea nie uległa zmianie: na dobry początek stare bunkry, następnie fabryka. Szaro, brudno, ponuro...

Wybaczcie, że screeny są z gry w oknie. Właśnie testuję Windows 8, a sterowniki karty graficznej nie są jeszcze dopasowane i nie pozwalają na uruchomienie gry na pełnym ekranie.
 
 
 
WSAD 
Student



Joined: 10 Jul 2012
Posts: 39
Posted: 19-09-2012, 16:04   

Niezłe screeny.Oby ten projekt wyszedł.Czy jest jakaś fabuła i nazwa do tego projektu?Rozumiem,że będą tylko 2 poziomy?Wiele nie widać,ale mozna powiedzieć,że nie jest najgorzej.
Quote:
W sumie to szkoda, że tak mało osób zamieszcza swoje prace. Nikt nie chce się chwalić swoimi dokonaniami?

Albo nie mają czasu albo nie chcą. :(
szeol4 wrote:
Szaro, brudno, ponuro...

Widać. :hehe:
 
 
szeol4 
Student



Joined: 28 Mar 2010
Posts: 57
Location: Norwich, Anglia
Posted: 20-09-2012, 02:25   

WSAD wrote:
Czy jest jakaś fabuła i nazwa do tego projektu?Rozumiem,że będą tylko 2 poziomy?Wiele nie widać,ale mozna powiedzieć,że nie jest najgorzej.


Fabuła już jest - zahaczam nawet o polskie klimaty :-) Problem stanowi realizacja i sposób opowiedzenia historii. Jest ona dość banalna, ale zawiera w sobie związki przyczynowo-skutkowe i pretekst do zmiany lokalizacji. Mówiąc po ludzku: jest banalna, ale przemyślana.
Wstępnie poziomów ma być 7. Jeśli powiedzie mi się pewien malutki eksperyment, ich liczba wzrośnie do ośmiu.
Nazwa projektu miała brzmieć: Władza Absolutna... ale to jakoś tak nadęcie brzmi :D

Mógłbym napisać więcej o swoim projekcie, ale wydaje mi się, że to nie jest niestety ten dział i zostanę oskarżony o zaśmiecanie forum... :-)

[/b]
 
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 20-09-2012, 10:31   

szeol4 wrote:


Mógłbym napisać więcej o swoim projekcie, ale wydaje mi się, że to nie jest niestety ten dział i zostanę oskarżony o zaśmiecanie forum... :-)


Nie wiem skąd taki pomysł. Zresztą zawsze najlepiej założyć osobny temat dla swojego projektu, do którego będzie się wrzucać screeny i informacje - tak będzie łatwiej i autorowi i zainteresowanym.
_________________
 
 
ADR 
Podróżnik


Joined: 14 Oct 2006
Posts: 354
Posted: 30-11-2012, 01:12   

Witam wszystkich!

Może niektórzy odnieśli ostatnimi czasy wrażenie że mało robię a dużo gadam - nic bardziej mylnego! Prezentuję pierwszy konkretny obrazek z levelu:



Jeszcze nie ma oświetlenia, zdjęcie ze stanu " pre alfa " - work in progress.

:jumper:
 
 
szeol4 
Student



Joined: 28 Mar 2010
Posts: 57
Location: Norwich, Anglia
Posted: 30-11-2012, 01:15   

Całkiem, całkiem! Prosimy o jeszcze :-)
 
 
 
ADR 
Podróżnik


Joined: 14 Oct 2006
Posts: 354
Posted: 19-12-2012, 02:04   

Mam zaszczyt przedstawić kolejny zrzut ekranu z powstającej ostatnio pełną parą gry. Stadium na zdjęciu " pre alfa " - jeszcze bez oświetlenia, lokacji za oknami, itp. :



uwagi / krytyka / komentarze mile widziane.

PS: kto odgadnie co to za wieża widoczna pośrodku zdjęcia? :)

:wotr:
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 19-12-2012, 13:47   

przydało by się abyś wrzucił jakiegoś screena wykończonego bo po tych prealfowyych screenach trudno cokolwiek powiedzieć poza tym że tekstury zamku mi się podobają.
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
ADR 
Podróżnik


Joined: 14 Oct 2006
Posts: 354
Posted: 30-12-2012, 19:43   

http://ifotos.pl/zobacz/makingoff_xwnhshx.jpg/

Wstawiam by zebrać opinie na temat oświetlenia, może być?

:wotr:
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 30-12-2012, 20:26   

Szczerze - wygląda jak by w ogóle nie było oświetlenia ;-) Zaszalej trochę z cieniami, podkreśl jakoś te architektoniczne niuanse. Zmień nieco kolorystykę ogólnego oświetlenia, żeby było wiadomo czy to dzień/ranek/wieczór itd. Odpowiednie oświetlenie niesamowicie podkręca atmosferę, a na razie wygląda to po prostu pusto i sterylnie.
_________________
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 30-12-2012, 20:36   

Kierując się w stronę bardziej realistycznego wizerunku nie musisz rezygnować z ciekawego oświetlenia. Pisałeś kiedyś do mnie o tym na pw. Wystarczy spojrzeć przez okno i już widać, że świat mieni się wieloma barwami, więc tak jak K@t zauważył podkreśl cienie, wzbogać koloryt. Póki co całość wieje nudą i odpowiadałem ci tak wielokrotnie wiec może czas coś z tym zrobić. :P
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 02-01-2013, 17:26   

W sumie i ja coś pokażę. Wprawdzie nie jest tego dużo, ale mam nadzieję, że wam się spodoba. :)


A tutaj dodatkowy screen (tylko na WOTRze!), z edytora:



Są to WIPy z jeszcze niedokończonej lokacji, więc jeżeli macie jakieś porady co by można dodać to oczywiście piszcie. ;)

I jak? :p
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 02-01-2013, 18:23   

pmkkoch, ładne i ciekawe screeny. Może oświetlenie odrobinę za mocne ? Ale to jest tylko moja opinia, wygląda bardzo przyzwoicie. Fajnie by wyglądały promienie światła przechodzące przez okna. Możesz też dodać jakieś efekty mgły, czy kurzu. :P
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 02-01-2013, 18:41   

Obawiam się, że jestem fanem mocnych kolorów, poza tym wtedy lepiej zarysowują się cienie. :P Promienie słoneczne - bardzo fajny pomysł, też o tym myślałem. Mgła też ciekawa, drobne tylko pytanie - jako obiekt czy VolumetricFX? To drugie niestety raczej odpada, bo wtedy musiałbym zrezygnować z pomarańczowej mgły i dużego pola widoczności. Nie całkiem też rozumiem co masz na myśli poprzez kurz, taki widoczny w promieniach słonecznych, jak w Skyrimie, czy co? :p
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 02-01-2013, 19:07   

Quote:
Nie całkiem też rozumiem co masz na myśli poprzez kurz

Nie wszystkie fajne efekty otrzymuje się poprzez 1 kliknięcie myszką. :P Miałem na myśli abyś zrobił sobie (pomysł wykorzystywany bardzo często) obiekt statyczny i wyteksturował go odpowiednia teksturą imitująca kurz lub też mgłę - taką miałem na myśli. Ta z Fog Bulb bywa fajna ale w przeważającej części przypadków szpeci, tak myślę.
Quote:
jak w Skyrimie

A żebym to ja grał. :P
Quote:
Obawiam się, że jestem fanem mocnych kolorów

Rozumiem ja też lubię przełamać barwę i wrzucić mocniejszy kontrast - stąd np. u mnie w grze często występujące mocno świecące na czerwono lampy.
Powodzenia. :)
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 02-01-2013, 21:42   

pmkkoch wrote:
Obawiam się, że jestem fanem mocnych kolorów, poza tym wtedy lepiej zarysowują się cienie. :P Promienie słoneczne - bardzo fajny pomysł, też o tym myślałem. Mgła też ciekawa, drobne tylko pytanie - jako obiekt czy VolumetricFX? To drugie niestety raczej odpada, bo wtedy musiałbym zrezygnować z pomarańczowej mgły i dużego pola widoczności. Nie całkiem też rozumiem co masz na myśli poprzez kurz, taki widoczny w promieniach słonecznych, jak w Skyrimie, czy co? :p


Uważam że to wygląda wspaniale! Trafiłeś w mój gust. Kocham takie lokacje. Fantazyjne oświetlenie, pięknie to wygląda. Myślę że nic nie musisz robić z oświetleniem.
Natomiast warto wstawić prześwitujące obiekty mgły i promieni.

ps. Słuchaj Mastiego, ma świetne wyczucie estetyki i dużą jeśli nie ogromną wiedzę :)
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 02-01-2013, 22:53   

Prezentuje się bardzo fajnie :spoko:
Myślę że światło jest ok. Może przy tych plamach światła na dole można by zrobić trochę łagodniejsze przejście. Natomiast to światło na filarach jest świetne, bardzo klimatyczne.

Promienie i mgła to świetny pomysł :) Do tego możesz zastosować jeszcze jeden fajny trik. Możesz rozświetlić okna płaszczyzną - obiektem static z transparentną teksturą. Wystarczy zrobić teksturę w odcieniach szarości a w samym level editor ustawiać już sobie kolory i siłę światła. Można poeksperymentować :)
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 02-01-2013, 23:47   

I jeszcze jedno: możesz użyć obiektu Amber Light, zmodyfikować go odpowiednio w NG Center - funkcja Customize=CUST_LIGHT_OBJECT. Nadaj mu jakiś ciepły kolorek, zwolnij do stanu aby pulsował dość delikatnie. Takie zmiany oświetlenia przy oknach, w połączeniu z efektem od maaxa(daj owy obiekt najlepiej na moveable w strpix, nie static, wtedy będzie reagował na owe zmiany oświetlenia) dadzą ciekawe efekty. :)
Quote:
ps. Słuchaj Mastiego, ma świetne wyczucie estetyki i dużą jeśli nie ogromną wiedzę :)

Bardzo mi miło, czuje się bardzo doceniony. :) :P
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 04-01-2013, 00:41   

Maati wrote:
Quote:
Nie całkiem też rozumiem co masz na myśli poprzez kurz

Nie wszystkie fajne efekty otrzymuje się poprzez 1 kliknięcie myszką. :P

Nie o to mi chodziło. Chodziło mi o sposób użycia - czy taki kurz, co się widzi pod światłem z okna, czy taki wiszący sobie w powietrzu ogólnie. :p

W każdym bądź razie stworzyłem już obiekt promieni słonecznych. Próbowałem też zrobić, że niby te promienie oświetlają kurz unoszący się w powietrzu, ale niestety! Nie wyglądało to dobrze. Ewentualnie pomyślę o dodaniu kurzu pod światłami w kopalni(jeśli kiedyś ją zacznę robić). Imo to byłby całkiem ciekawy efekt, taki kurz wiszący w powietrzu tam, gdzie sa zapalone lampy, ale teraz postaram się o tą mgłę.

A tu screeny promieni słonecznych, czy teraz jest lepiej?





Och, zapomniałem! Co do tego rozświetlenia: mam zamiar usunąć szyby z okien, ponieważ katedra będzie tylko jedną z lokacji. Czy rozświetlenie wtedy byłoby wciąż dobre?
Amber_light - podoba mi się ten pomysł! Takie lekkie pulsowanie jest bardzo klimatyczne. Boję się tylko przekroczenia ilości świateł dynamicznych.
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo