Room Editor #2 |
Author |
Message |
Polo_Gard
Podróżnik
Joined: 31 Dec 2008 Posts: 604 Location: Kraków
|
Posted: 06-06-2009, 20:46 Room Editor #2
|
|
|
Oto dalszy ciąg rozmów o Room Editorze. Ponieważ było aż 50 stron w tamtym temacie to zrobiłem nowy. Tak napisał Mr Macphisto.
[ Komentarz dodany przez: Mr Macphisto: 06-06-2009, 20:50 ]
Nie ma to jak zakładanie tematu, w którym nie ma się nic do powiedzenia |
|
|
|
|
Virus
Praktykant
Joined: 13 Jul 2008 Posts: 131
|
Posted: 06-06-2009, 22:03
|
|
|
Ja tu tylko wypowiem się na temat wyższości TREP'a nad najnowszymi wersjami NGLE. Poświęciłem ostatnio trochę czasu na badanie możliwości tego drugiego i dochodzę do wniosku, że póki co nie warto się nań przerzucać. Zacznę może od najważniejszego aspektu - Engine Patcher jest bez wątpienia przeznaczony głównie dla casualowców, czyli w tym przypadku osób, które chcą zrobić poziom z dość fajnymi opcjami a przy okazji nie zagłębiać się w skomplikowane "tajniki" programowania, czy złożonego skryptowania. NGLE natomiast posiada co prawda troszkę więcej opcji, ale żeby nauczyć się ich w pełni wykorzystywać, należy niestety poświęcić cholernie sporo czasu . Poza tym, czy tychże opcji rzeczywiście jest tak sporo ? Mamy bowiem jedynie możliwość spychania obiektów z przepaści i używania pojazdów takich jak motorówka, a w resztę jest przecież wyposażony TREP, w którym min. w łatwy sposób poprawimy stabilność, przystępność gry i jakość cieni, dodamy nowe animacje, dziennik Lary, upodobnimy nieco nasz custom do klasycznych TR'ów np. poprzez wprowadzenie oldskulowych flar, dźwięków, statystyk i wielu, wielu innych. Tak więc, ja radzę nieco poczekać . |
_________________ |
|
|
|
|
Polo_Gard
Podróżnik
Joined: 31 Dec 2008 Posts: 604 Location: Kraków
|
Posted: 07-06-2009, 19:27
|
|
|
Mam pytanie: dlaczego mnie wywala do Wina kiedy próbuję załadować objekty? Z każdym obiektem jest tak samo nawet w trybie zgodności... czy to wina że mam vistę? Czy może zła wersja?
[ Komentarz dodany przez: Jerrem_Y: 07-06-2009, 21:15 ]
Może spróbuj załadować ob I ekty? |
|
|
|
|
mateusz12
Praktykant
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 185
|
Posted: 09-06-2009, 20:40
|
|
|
Kto mi dokładnie wytłumaczy jak połączyć levele tzn. mam gotowy jeden level (cały, wszystko działa oprócz end triggera), jak zrobić żeby po wejściu na trigger załadował się drugi level? Robiłem coś według poradnika na interia.fm, ale po wejściu na ten trigger wywala mnie do Windowsa...
Proszę o pomoc. |
_________________
|
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 09-06-2009, 20:57
|
|
|
Po pierwsze model Lary i zestaw animacji zarówno w 1 jak i 2 lvl muszą być takie same. Po drugie wstawiasz normalną aktywację typu Finish a w pustym polu wpisujesz numer levelu który ma się załadować. |
|
|
|
|
mateusz12
Praktykant
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 185
|
Posted: 14-06-2009, 18:57
|
|
|
Znowu problem .
Dodałem to:
http://www.trsearch.org/Items/2653
TREPEM zrobiłem tak że działają te odskoki do tyłu, gap jumpy itp.
Tylko wcześniej miałem drążki na slocie polerope.
Jak nie ma tych animacji do ledges'ów, to działają drążki i na odwrót.
Znaczy się Lara kręci się na drążku, ale zamiast tego skoku z obrotami jest zwykły skok do przodu (alt+kursor na któtym strzałka skierowana jest w górę ).
Co zrobić żeby to i to działało?
TREPEM coś |
_________________
|
|
|
|
|
jawi
Podróżnik
Joined: 26 Jan 2008 Posts: 405 Location: skądinąd :)
|
Posted: 18-06-2009, 16:30
|
|
|
Ostatnimi czasy nie pisałem tutaj (na szczęście nie było takiej potrzeby), lecz teraz potrzebuję rady:
Jak ztriggerować dźwignie (dwie), aby otwarły drzwi (dwuskrzydłowe)?
Bo jak próbuję dodać częściowy trigger to mi się pokazuje: "Cannot overlap the special trigger" czy jakoś tak . |
_________________
|
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 18-06-2009, 23:44
|
|
|
Wstawiasz 2 triggery cząstkowe dla obu dźwigni, następnie na tych dwóch polach wstawiasz triggery dla tych drzwi.Czyli na polu:
pole nr 1
-trigger cząstkowy dla danej dźwigni
-aktywacja dla drzwi nr1
-aktywacja dla drzwi nr2
pole nr 2
-trigger cząstkowy dla danej dźwigni
-aktywacja dla drzwi nr1
-aktywacja dla drzwi nr2 |
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 21-06-2009, 17:01
|
|
|
Hm... mam pytanie: Czy istnieje jakiś sposób na to, aby Tomb raider 2 gold demo muzykę ( ścieżkę dzwiękową ) czytało z dysku kiedy mamy ściągniętą ściezkę dzwiękową do zrobienia wersji pełnej z sold-out? Bo mam tr2 gold demo ( platforma do customa ) i ścieżkę dziwękową z 62 bodajże utworami no i gdzie bym tego folderu nie wkleił to tak czy siak nie czyta z niego tylko z CD!!.
Macie jakieś rady? |
|
|
|
|
Aniaa
Obieżyświat
Joined: 08 Apr 2007 Posts: 985
|
Posted: 21-06-2009, 17:13
|
|
|
To nie ten dział. Od tego jest Classic Tomb Raider. Tam też znajdziesz odpowiedni temat. Chyba, że chcesz muzykę z TR2 wykorzystać w swoim nowym customie. |
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 21-06-2009, 17:22
|
|
|
Quote: | Bo mam tr2 gold demo ( platforma do customa ) |
Tak, chodzi mi o własnego customa, może nie wyraziłem się dość jasno
Chcę wykorzystac muzykę w swoim nowym customie, ale chyba zawsze trza będzie wkładać płytę czy to z TR2 czy z nagraną muzyką ( jak w sold-out się robi ) |
|
|
|
|
Aniaa
Obieżyświat
Joined: 08 Apr 2007 Posts: 985
|
Posted: 21-06-2009, 21:21
|
|
|
Może spróbuj wziąć muzykę ze strony Tomb Raider Chronicles(nie, nie z TR5). Tam znajdziesz odpowiedni dział. A następnie wystarczy przekonwertować ją na wav. Jest zazwyczaj do customa dołączony specjalny do tego program.
Znajdziesz też coś zapewne na stronie TR Search. Znajduje się tam mnóstwo przydatnych rzeczy. |
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 22-06-2009, 14:05
|
|
|
Napewno ktoś spotkał się z takim problemem: Ściągam z trsearch np. 5 przeciwników a każdy z nich wchodzi na jeden slot " SAS ". Problem w tym że jest tylko jeden taki slot!!! I co, mogę mieć TYLKO jednego przeciwnika? Pomóżcie |
|
|
|
|
Maati
Obieżyświat
Joined: 13 Jan 2007 Posts: 1016 Location: Kraków
|
Posted: 22-06-2009, 15:12
|
|
|
Tak,tylko jednego,jeśli wszyscy wchodzą na jeden slot tak jak u Ciebie Sas to może być tylko jeden ich rodzaj. Ratuje cię tylko to, że zdarza się iż dany przeciwnik działa prawidłowo pod kilkoma slotami. Tak więc szukaj, ewentualnie sam kombinuj i instaluj ich na np baddy. |
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 24-06-2009, 23:13
|
|
|
Mam jeszcze jeden problem i jedno pytanie
problem: Mam switch, ktory ściągnąłem z Trsearch. No i podczas wciskania lara pokazuje mi błędną animację, tak jakbym wciskał dzwignię, a to jest akurat zwykły szary guzik jakich pełno w tr2,3.
pytanie: Czy te przyciski, dzwignie, itp ( switche ) na TRsearch ze starszych TR są w jakiś sposób przekonwertowane na silnik TR4? Tak jak np. przeciwnicy ? Pytam się, bo nie wiem, czy mogę wziąć sobię jakiś switch np. z TR2 za pomocą TR2wad jak w przypadku drzwi, kluczy, itd. |
|
|
|
|
Scion
Podróżnik
Joined: 06 Apr 2007 Posts: 552 Location: Choirgirl Hotel
|
Posted: 25-06-2009, 13:22
|
|
|
Problem: Musisz zmienić w nim OCB na odpowiednie do tego switcha
Pytanie: Nie nie są, możesz ich spokojnie używać |
_________________ kill, eat the male. kill, eat the male |
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 25-06-2009, 21:14
|
|
|
Mam takie banalne pytanie: wie ktoś jak usuwać położone tekstury w room editor ?? |
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 25-06-2009, 22:57
|
|
|
To powyżej już wiem ( chodziło mi o flipmap i texturę wody, ale już wszystko wiem )
Mam problemy z kamerą. Otóż chciałbym wstawić do mojej mapy kamerę, która pokazuje na drzwi po otwarciu. No i problem w tym, że nie wiem jak ustawić, gdzie kamera ma patrzeć. U mnie zawsze patrzy gdzieś w ścianę. ( chodzi o pierwszą kamerę od góry z listy Effects ). Próbowałem też z kamerą typu Null mesh ( CAMERA_TARGET ) ale kiedy próbuję zrobic do niej triggera to jakiś błąd wywala. Oczywiście wywala błąd wtedy, kiedy ustawię w polu " timer " np. 2 sekundy, jak na 0 pozostanie to jest dobrze, ale tak kamera nie zadziała. |
|
|
|
|
Ader
Praktykant
Joined: 14 Aug 2006 Posts: 131 Location: P-kowo
|
Posted: 26-06-2009, 00:09
|
|
|
Trigger dla CAMERA TARGET musi być ustawiony jako trigger for target (zamiast OBJECT wybierz TARGET) i nie mozesz w nim modyfikowac timera, przynajmniej tak mi sie wydaje. |
_________________ Nim dasz na tace, puknij się w glace! |
|
|
|
|
mateusz12
Praktykant
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 185
|
Posted: 26-06-2009, 15:41
|
|
|
No dobrze, prace nad moim customem idą do przodu tylko narazie stoję w miejscu.
Tak więc:
Jak zrobić lustrzaną podłogę? Wiem że muszą być 2 pokoje jeden po drugim nałożona tekstura na doors + Toggle Opacity + Transparent + Double Sided.
No i co dalej? Prosze o w miare dokładne wytłumaczenie.
|
_________________
|
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 27-06-2009, 16:54
|
|
|
Słuchajcie, mam dość dziwne i kontrowersyjne pytanie...
Chciałbym w moim custom levelu użyć jakiejś muzyki z zewnątrz, czyli innej niż jest w grze. Np. załóżmy, że chciałbym zrobić świetny custom z wrakiem Titanica i ściągnąć jakieś fajne ścieżki dzwiękowe. Czy nie łamię w takiej sytuacji prawa? bo nie chcę potem płacić kary hehe |
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 27-06-2009, 17:54
|
|
|
Dobra kit z tym. Tak czy siak nie chcę tego robić w Moim levelu |
|
|
|
|
e_g
Obieżyświat
Joined: 29 Apr 2005 Posts: 1385 Location: Poznań
|
Posted: 28-06-2009, 13:47
|
|
|
Łamiesz prawo wykorzystując ten utwór do celów zarobkowych, a jeśli nie chcesz robić na nim kasy, no to nie ma problemu, ale w creditsach czy czymś tam musisz (tzn zaleca się) uwzględnić czyj to utwór i do kogo należy. |
_________________
|
|
|
|
|
ADR
Podróżnik
Joined: 14 Oct 2006 Posts: 354
|
Posted: 01-07-2009, 09:45
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie. Podmieniłem sobie model kolców ze standardowych do takich niskich ( model sięga może do końca butów lary ), i w grze kolce są na ziemi, a lara już traci życie na pewnej wysokości. Pewnie tak jest, bo oryginalne kolce w tr4 są wysokie, więc " kolizja kolców " pewnie ise nie zmieniła tylko sam model... Jest na to jakiś sposób? |
|
|
|
|
Esmeralda
Wombat
Joined: 02 Nov 2008 Posts: 367 Location: Wałbrzych
|
Posted: 13-07-2009, 10:03
|
|
|
Chcę zrobić horyzont . Ściągnęłam horyzont z Ghany . Jak to zrobić ? |
|
|
|
|
|