FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
Tomb Raider'y Klasyki vs. Tomb Raider'y nowej generacji

Wolisz grać w:
TR Klasyki (1-5)
77%
 77%  [ 28 ]
TR Nowej Generacji (AoD, Legend, Anniversary)
22%
 22%  [ 8 ]
Voted : 36
Total Votes: 36

Author Message
Boone 
Obieżyświat



Joined: 22 Feb 2006
Posts: 947
Posted: 30-11-2007, 23:58   

Integral wrote:
Co do mnie, to czasy fascynacji TR, powiedzmy sobie szczerze, minęły mi już jakiś czas temu.


U mnie jest tak podobnie :p Lubię od czasu do czasu pograć ale bez tego szalonego entuzjazmu,ekstaz itd. Choć seria TR jeszcze nie raz pewnie mnie czymś zaskoczy :>

Integral wrote:
Aod jakoś pomijam, mało w nim z Tomba i zupełnie co innego mnie tam kręci.


I w tym wypadku muszę nawiązać do wypowiedzi Integral ponieważ sytuacja jest podobna u mnie :D (wybacz :p ) A nie chce mnie się o tej godzinie zbyt wiele pisać. W TAOD wciąga inna rozgrywka,fabuła no i ta blada,wiecznie nie zadowolona Croft...

oreiller wrote:
Z Next Generation przepadam ewentualnie za AODem, lecz Legenda i Anniversary to zupełne porażki .


Każdy ma prawo do własnego zdania ale nie zgodzę się że Anniversary to "zupełna porażka" bo jest dobrym połączeniem (choć mogłabyć lepszym) NG i starych TR ;)


Powiedzmy że na tą chwilę zajmuję pozycę neutralną w tej dyskusji :D Muszę ukończyć przechodzenie klasycznych tombów - obecnie TR3 :> :-P :pozdro:
 
 
siudym 
Nowicjusz



Joined: 30 Nov 2007
Posts: 24
Location: polska
Posted: 01-12-2007, 00:02   

Zdecydowanie klasyki - zwlaszcza TR4. Chociaz przyznam, ze chwilami Legenda byla nawet fajna..
 
 
 
kraju92 
Student



Joined: 16 Jun 2007
Posts: 47
Posted: 01-12-2007, 13:36   

Ja wolę w gry nowej generacji ponieważ jeżeli w grze nie ma minimum dobrej grafiki to jest mała szansa że taką grę ruszę.
_________________


 
 
 
Haker5 
Student


Joined: 30 Nov 2007
Posts: 57
Posted: 01-12-2007, 13:41   

Oczywiście że klasyki bo nowe to takie już zbyt utracone na fabule itp. itd.
 
 
 
Cez 
World of Tomb Raider



Joined: 12 Dec 2003
Posts: 3731
Location: Tczew/3city
Posted: 01-12-2007, 13:41   

kraju92 wrote:
Ja wolę w gry nowej generacji ponieważ jeżeli w grze nie ma minimum dobrej grafiki to jest mała szansa że taką grę ruszę.


Grafika jest jednym z ostatnich czynników, które decyduja o jakosci gry i swietnej rozgrywce :P Wg mnie wazniejsze od grafika jest udzwiekowienie, zwłaszcza muzyka.

Ja rzecz jasna preferuje klasyczne TR1-5. Jednak takze te nowe czesci, zwłaszcza TRA przypadło mi do gustu. TRA jest dla mnie idealnym przykładem jak powinno sie TR'y nowej generacji robic. W TRA znajdziemy zarowno stare, klasyczne rozwiazania jak i zupełnie nowe, znane z TR7.
_________________
 
 
norman 
Student



Joined: 02 Jul 2007
Posts: 44
Location: z Marsa (ŁÓDŹ)
Posted: 01-12-2007, 14:34   

kraju92 wrote:
Ja wolę w gry nowej generacji ponieważ jeżeli w grze nie ma minimum dobrej grafiki to jest mała szansa że taką grę ruszę.


zgadzam się z tym że grafika nie jest najważniejsza. Z resztą grafika w klasykach nie jest taka zła, mi się podoba, najważniejsze żeby gra była ciekawa, a jeśli grafika jest dobra to tym lepiej. Może np. taki TR Legend ma fajną grafikę, ale stracił wszystko to co w TR najważniejsze.
_________________
STOP PIRACKIM TŁUMACZENIOM!
Harry Potter i Insygnia Śmierci już 26 stycznia 2008 .
 
 
 
Haker5 
Student


Joined: 30 Nov 2007
Posts: 57
Posted: 01-12-2007, 17:18   

norman wrote:
kraju92 wrote:
Ja wolę w gry nowej generacji ponieważ jeżeli w grze nie ma minimum dobrej grafiki to jest mała szansa że taką grę ruszę.


... Może np. taki TR Legend ma fajną grafikę, ale stracił wszystko to co w TR najważniejsze.


norman zgadzam się z tobą w legend gra straciła większość najważniejszych rzeczy które dominowały w starszych grach z serii Tomb Raider
 
 
 
norman 
Student



Joined: 02 Jul 2007
Posts: 44
Location: z Marsa (ŁÓDŹ)
Posted: 01-12-2007, 21:17   

z wszystkich Tomb Raider'ów nowej generacji tylko Anniversary jest prawdziwym tombem, ponieważ nie utraciło na fabule, a to najważniejsze :-P
_________________
STOP PIRACKIM TŁUMACZENIOM!
Harry Potter i Insygnia Śmierci już 26 stycznia 2008 .
 
 
 
Haker5 
Student


Joined: 30 Nov 2007
Posts: 57
Posted: 01-12-2007, 21:24   

Dokładnie masz racje tylko anniversary zachował odpowiednią fabułę ale w końcu to remek jedynki więc niema co się dziwić
 
 
 
norman 
Student



Joined: 02 Jul 2007
Posts: 44
Location: z Marsa (ŁÓDŹ)
Posted: 01-12-2007, 21:36   

Haker5 wrote:
Dokładnie masz racje tylko anniversary zachował odpowiednią fabułę ale w końcu to remek jedynki więc niema co się dziwić


Wiadomo :hehe:

Inne TR NG też miały coś w sobie, ale grając w nie czułem ciągle niedosyt. Tomb Raider'y NG podobały mi się, ale narazie nie ciągnie mnie żeby przejść jeszcze raz (zwłaszcza Legend, bo AOD jeszcze nie przeszedłem :-P ). Klasyki lubię przechodzić po kilka razy, szczególnie TR IV, choć dany level już wcześniej przechodziłem, zawsze czuje jakbym przechodził pierwszy raz.
_________________
STOP PIRACKIM TŁUMACZENIOM!
Harry Potter i Insygnia Śmierci już 26 stycznia 2008 .
 
 
 
Nepheline 
Podróżnik



Joined: 11 Feb 2007
Posts: 453
Posted: 02-12-2007, 16:34   

Klasyki oczywiście górą. Przeszłam je niepamiętną ilość razy i czasem mam ochotę zagrać ponownie. AOD zaliczam do przejściówki pomiędzy nowymi generacjami, jednakże mimo wszystkich niedoróbek lubię tę część - czuć w niej rękę Core i jest w niej coś czego nie ma w grach sygnowanych przez Crystal - czyli przede wszystkim zakamarków... Zarówno w TRL jak i TRA idziemy ślepo naprzód, nie zatrzymując się do drodze, a całe otoczenie jest ulepione z modeliny, gdzie nie ma alternatywnych dróg, super-sekretów czy pomieszczeń "na później" - nie, jest komnata, jest akcja, wszystko koszmarnie liniowe.

Na przyszłość Crystalsi powinni zmienić nieco koncepcje, bo nowe TRy są po prostu strasznie nudne...
 
 
norman 
Student



Joined: 02 Jul 2007
Posts: 44
Location: z Marsa (ŁÓDŹ)
Posted: 02-12-2007, 17:46   

Zgadzam się. Nieliniowość TR IV była fajna, trzeba było znaleźć coś w następnym levelu, a potem wrócić żeby np. dostać się do jakiejś komnaty, nie wiem dlaczego nie zostało to pociągnięte w dalszych Tomb Raiderach. No może AoD nie było tak bardzo liniowe. Dzięki temu gry były o wiele ciekawsze, trudniejsze, a co za tym idzie dłuższe. Miejmy nadzieje że Tomb Raider: Underworld będzie połączeniem NG i klasyków :619: , a nie tylko średnią grą w ładnym opakowaniu...
_________________
STOP PIRACKIM TŁUMACZENIOM!
Harry Potter i Insygnia Śmierci już 26 stycznia 2008 .
 
 
 
al-Kahinat 
Podróżnik



Joined: 22 May 2007
Posts: 626
Location: Katowice
Posted: 02-12-2007, 18:44   

Klasyki. To nimi zachwyciłam się kilka lat temu, to one przeprowadziły mnie przez najwspanialsze przygody wszechczasów, to dzięki nim wyrobiłam sobie cierpliwość i to dzięki nim zaczęłam w ogóle grać w gry. Są świetne, niepowtarzalne, nawet kanciaki i pixele idą gdzieś w tył, gdy gra się w prawdziwego corowskiego Traidera.

Nowe TR nie przypadły mi do gustu. Znaczy się gram, bo lubię Larę, ale to już nie to samo. Jestem graczem starej generacji.
_________________
Unholy
 
 
Haker5 
Student


Joined: 30 Nov 2007
Posts: 57
Posted: 02-12-2007, 19:17   

Ja osobiście wole grać w starsze produkcje niż w nowe gram w nowe bo lubię Lare ale lubię też inne serie gier które nawet czasem w nowych odsłonach są lepsze
 
 
 
--=AngiE=-- 
Podróżnik


Joined: 20 Jan 2007
Posts: 609
Posted: 02-12-2007, 19:22   

Kupiłam Anniversary. Po zdobyciu pierwzego ubrania [Legenda] zaczęłam w nim grać i uparłam się, że jutro kupię Legendę. kupiłam, przeszłam w 2 dni i wracałam do niej milion razy. Naprawdę świetna gra. Anniversary co jakiś czas mnie zniechęca ale kit z tym :) Jest fajny.
AoD. Jego tajemniczy klimat wykracza poza zamierzenia CD gdyz ilość lokacji uciętych, niedokończonych itp sprawia że gra jest baaardzo tajemnicza :lol: Jednak uważam, ze jakby Core dalej było przy Tombie to by wyszło na dobre. Grając w Legendę irytuje mnie imię Richard, Amelia, a nawet Bogu ducha winna Kornwalia... Zrobili sobie jakąś drugą Larę czy co? Nasza Lara mieszkała w Surrey odziedziczyła tylko jedną posiadłość w Surrey i to tam był jej prawdziwy dom. Jakim prawem ojciec Lary ma dwa imiona, podobnie jak jej matka...!? Dobrze, że Zip jest Zipem a nie Bryce'm bo bym się zadźgała tępą łyżką. ;-)
Jeśli Crystalsi też odpadną to może dadzą Larze życiorys wymyślony przez kogoś innego? Ile jeszcze Lar będziemy mieli...?
AoD był ostatnim TR Core i dlatego czuję, że gram Larą. W Legendzie daliście mi lalkę a w Anniversary próbowaliście jeszcze dołożyć jej emocje np gdy zabiła Larsona... Lubię Legend i Anniversary ale uważam, że to nie ratowanie Lary, odświeżanie bla bla bla, tylko zrobienie sobie nowej gry, którą owszem, bardzo lubię i powtórzę to jeszcze masę razy :P .
Chciałabym, żeby Core dostało jeszcze trochę czasu.
 
 
norman 
Student



Joined: 02 Jul 2007
Posts: 44
Location: z Marsa (ŁÓDŹ)
Posted: 02-12-2007, 19:46   

--=AngiE=-- wrote:

AoD był ostatnim TR Core i dlatego czuję, że gram Larą. W Legendzie daliście mi lalkę a w Anniversary próbowaliście jeszcze dołożyć jej emocje np gdy zabiła Larsona... Lubię Legend i Anniversary ale uważam, że to nie ratowanie Lary, odświeżanie bla bla bla, tylko zrobienie sobie nowej gry, którą owszem, bardzo lubię i powtórzę to jeszcze masę razy :P .
Chciałabym, żeby Core dostało jeszcze trochę czasu.


Zdecydowanie, Lara w Legend wygląda jakby poddała się kilku operacją plastycznym, owszem podoba mi się, ale Lary z TR Klasyków i AoD miały to coś czego Larze z Legend i Anniversary brakuje. Moim zdaniem Crystalsi powinni kontynuować to co Core zrobiło, a nie robić "nową wersje" Tomb Raidera. Szkoda że Core nie będzie tworzyć kolejnych Tomb Raiderów :( .
_________________
STOP PIRACKIM TŁUMACZENIOM!
Harry Potter i Insygnia Śmierci już 26 stycznia 2008 .
 
 
 
--=AngiE=-- 
Podróżnik


Joined: 20 Jan 2007
Posts: 609
Posted: 03-12-2007, 17:48   

Doładnie... :-/ Gdyby miejsce Crystal Dynamics zajął teraz ktoś inny to ciekawe czy Eidos pozwoliłby znowu zmienić TR...? :/ Jedyne co mnie pociesza to Toby Gard. On nie pozwoli zepsuć Lary, ale jeśli zabraknie jego to co ?... ;/
 
 
norman 
Student



Joined: 02 Jul 2007
Posts: 44
Location: z Marsa (ŁÓDŹ)
Posted: 03-12-2007, 18:58   

--=AngiE=-- wrote:
Doładnie... :-/ Gdyby miejsce Crystal Dynamics zajął teraz ktoś inny to ciekawe czy Eidos pozwoliłby znowu zmienić TR...? :/ Jedyne co mnie pociesza to Toby Gard. On nie pozwoli zepsuć Lary, ale jeśli zabraknie jego to co ?... ;/


Pewnie zrobią takiego TR, który w niczym nie będzie przypominać klasyków, bo nawet Lara będzie inna ;(
_________________
STOP PIRACKIM TŁUMACZENIOM!
Harry Potter i Insygnia Śmierci już 26 stycznia 2008 .
 
 
 
norman 
Student



Joined: 02 Jul 2007
Posts: 44
Location: z Marsa (ŁÓDŹ)
Posted: 05-12-2007, 17:07   Legend jako Tomb Raider, a jako gra.

Co do TR Legend mam mieszane uczucie, jako gra jest świetna, ma fajną grafikę, klimat. Ale jako Tomb Raider nie podoba mi się, Crystalsi usunęli z niej to co w TR najważniejsze. Nie ma zagadek, żadnych kluczy itd. Gdyby Legend miało to co inne TR miały był by to świetny TR, a ta kto: jago gra świetny, a jako TR d**a.

A wy co sądzicie?

:narka:
_________________
STOP PIRACKIM TŁUMACZENIOM!
Harry Potter i Insygnia Śmierci już 26 stycznia 2008 .
 
 
 
Aniaa 
Obieżyświat



Joined: 08 Apr 2007
Posts: 985
Posted: 05-12-2007, 18:26   Re: Legend jako Tomb Raider, a jako gra.

norman wrote:
Co do TR Legend mam mieszane uczucie, jako gra jest świetna, ma fajną grafikę, klimat. Ale jako Tomb Raider nie podoba mi się, Crystalsi usunęli z niej to co w TR najważniejsze. Nie ma zagadek, żadnych kluczy itd. Gdyby Legend miało to co inne TR miały był by to świetny TR, a ta kto: jago gra świetny, a jako TR d**a.

A wy co sądzicie?

:narka:


Mnie też brakuje bardzo takich zagadek. Dzięki nimi TR jest o wiele znacznie ciekawszy. Pewnie chcieli ułatwić graczom zadanie.
 
 
dagisa 
Praktykant


Joined: 23 Dec 2006
Posts: 102
Posted: 06-12-2007, 11:59   

Jak dla mnie to "nowa" Lara nigdy nie dorówna tej starej. Szczerze powiedziawszy wolę grać w jedynkę z przedpotopową grafiką niż w Legend. Stare TRy mają jakiś taki klimat, nie potrafię tego ująć, ale chyba wiecie o co mi chodzi. Są też bardziej mroczne, nowe TRy są jak gdyby dla dzieci. Muszę jednak przyznać, że gdy zobaczyłam Anniversary, zaczęłam trochę zmieniać zdanie. Nie podoba mi się grafika otoczenia - taka nie tombraiderowa; ale bardzo podoba mi się Lara i jej ruchy, np. sekwencje skoków z przeróżnymi saltami. Poprawiła się trochę od czasów Legend. Muszę też przyznać, że choć TRAOD jest grą schrzanioną, ze sterowaniem przy którym się ciągle przeklina, to bardzo podobały mi się lokacje - jak np. Paryż - gdzie Lara swobodnie chadzała sobie po sporym terenie miasta. Jak dla mnie pomysł-bomba, pod względem lokacji AOD zdecydowanie górował nad Legend i Anniversary. Ale nic poza tym :) I tak nic i nigdy nie przebije pierwszej piątki TRów. A szkoda
 
 
norman 
Student



Joined: 02 Jul 2007
Posts: 44
Location: z Marsa (ŁÓDŹ)
Posted: 06-12-2007, 14:31   Re: Legend jako Tomb Raider, a jako gra.

Aniaa wrote:
Mnie też brakuje bardzo takich zagadek. Dzięki nimi TR jest o wiele znacznie ciekawszy. Pewnie chcieli ułatwić graczom zadanie.


Za takie "ułatwienie" to ja dziękuje, wole męczyć się z jakąś zagadką nawet cały dzień, niż przejść całą grę w kilka godzin. Grając w Legend mam uczucie jakbym grał w niedokończonego Tomb Raider. Może Crystals wolało skupić się na wizualności gry niż na jej fabule i grywalności, ale czy grafika, udźwiękowienie to jest najważniejszy punkt gry, moim zdaniem nie. Wole grać w TR II, w którym grafika jest jaka jest, niż w "ładne" Legend czy Anniversary. Przy czym Anniversary przynajmniej ma zagadki, trzeba się pogłowić nad niektórymi elementami, to Legend przechodzi się w 8 godzin, i co... nic. Czy po prostu chodzi oto żeby zrobić jakiegoś Tomb Raidera żeby po prostu był... raczej nie. Chyba lepiej żebyśmy poczekali pół roku - rok dłużej, ale otrzymali produkt spełniający w pełni nasze oczekiwania, niż kupili grę którą przejdziemy, odłożymy na półkę i już nigdy do niej nie wrócimy.
_________________
STOP PIRACKIM TŁUMACZENIOM!
Harry Potter i Insygnia Śmierci już 26 stycznia 2008 .
 
 
 
Indiana 
Student



Joined: 20 Dec 2007
Posts: 54
Location: Poznań
Posted: 23-12-2007, 23:07   

Dla mnie stanowczo klasyki. Nie to, żeby mi się Legenda czy Anniversary nie podobało, ale to już nie do końca to. Najbardziej mnie denerwuje nowe sterowanie. Nie podoba mi się pomysł wykorzystania do sterowania myszki. TR to nie shooter, a Lara i tak celuje przecież sama.
W Klasykach sterowało się Larą, miało się nad nią pełną kontrolę, a kamera podążała za nią. Teraz sterujemy kamerą, za której spojrzeniem idzie Lara, a całą resztę Lara robi sama. Wtedy Lara robiła dokładnie to co chciałem, jeżeli dusiłem skok w bok ( :) ) to Lara skoczyła w bok, a teraz to nie wiadomo - bo albo wpierw odwróci się w tamtym kierunku i dopiero skoczy albo skoczy w kierunku jakiegoś "chwytalnego" obiektu będącego mniej więcej z boku, albo lekko drgnie mi ręka na myszce i Lara skoczy w zupełnie gdzie indziej. Sterowanie powinno być niezależne od położenia kamery.

A winne temu jest najpewniej lenistwo twórców - zaprogramowanie kamery, która będzie śledziła swobodnie poruszający się obiekt w zaawansowanym środowisku trójwymiarowym i to w taki sposób by obiekt był cały czas widoczny i ukazany z najlepszej perspektywy nie jest taka prosta sprawą. Ale przecież da się!!!!!
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 23-12-2007, 23:40   

Indiana, to nie tak, tak na początku gry miał być w TR1(youtube - Tomb Raider 1 beta/TR1 beta) jednak w TR1 Lara biegła niezależnie od ustawienia kamery.

Co do sterowania to się zgadzam, to, że Lara praktycznie wszystko robi sama, jest wkurzające!
 
 
Indiana 
Student



Joined: 20 Dec 2007
Posts: 54
Location: Poznań
Posted: 24-12-2007, 00:38   

pmkkoch wrote:
Indiana, to nie tak, tak na początku gry miał być w TR1


Ja też się tu z Tobą nie zgodzę - z tego, co widać na tym filmiku to tam nie sterowało się Larą za pomocą kamery, a jedynie można było dowolnie sterować kamerą (z tym ograniczeniem, że Lara była zawsze w centrum ekranu). I raczej nie sterowało się tą kamerą za pomocą myszki gdyż, koła jakie zatacza tam kamera są idealne i obraca się ona z jednostajną szybkością, czego nie da się wykonać myszką (musiałyby być jakieś szarpnięcia i przyśpieszenia, niewielkie wahania wysokości itp.). Sterowało się nią (kamerą) raczej za pomocą dodatkowych klawiszy na klawiaturze (do gry potrzebna by była trzecia ręka). Jak na mój gust to na tym etapie produkcji twórcy nie dysponowali jeszcze algorytmem zdolnym samodzielnie sterować kamerą. Co znaczyło by iż była to tylko faza przejściowa, a nie zmiana koncepcji. W drugiej części filmu to już działa, jednak nadal nie do końca idealnie, bo kamera fiksuje w kilku miejscach.

Czytałem kiedyś, że twórcy zrezygnowali w TR1 z warkocza Lary, gdyż ówczesne komputery nie dysponowały wystarczającą mocą obliczeniową, by udźwignąć animowanie tak skomplikowanego :) elementu. I faktycznie, gdy w pierwszej części filmu Lara ma warkocz to wszystko się tnie, natomiast w dalszej, gdy warkocza już nie ma wszystko chodzi cacy.

Dzięki pmkkoch za zajawkę na ten filmik!!!!!
Każdy fan TR1 powinien go obejrzeć - jest fascynujący i pouczający.
Polecam go każdemu!!!!!
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo