FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups RegisterRegister  Log inLog in

 Announcement 

Forum „tylko do odczytu”

Zapraszamy do dyskusji w naszej
Grupie World of Tomb Raider na Facebooku



Previous topic «» Next topic
Tomb Raider - Forgotten Remnants
Author Message
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 16-04-2014, 12:31   Tomb Raider - Forgotten Remnants

Tomb Raider - Forgotten Remnants


Właśnie odkryłem, że jeszcze nie założyłem tutaj tematu o moim projekcie i chociaż WOTR wydaje się ostatnio jakiś wyludniony postanowiłem, że i tak trzeba coś z tym zrobić. W końcu zawsze jakaś darmowa reklama. :p

Ogólnie level zacząłem chyba jeszcze w 2008 roku, ale przechodził tyle zmian, restartów i zawieszeń, że jego właściwą postać przybrał dopiero w 2010/2011. W każdym razie pomysłem było zrobienie klasztoru i pomysł ten pozostał niezmieniony.

Custom level będzie się składał z dwóch poziomów - kopalni i klasztoru. Pierwszy jest skończony w 30/50%, drugi jest praktycznie gotowy, brakuje tylko kilku obiektów i przetestowania.

Fabuła w gruncie rzeczy jest bardzo prosta. Dzieje się zaraz po wydarzeniach z TRAOD, kiedy Eckhardt, Karel i Śpiący są już pokonani. W fortecy Strahov Lara dowiaduje się, że Eckhardt odnalazł lokację sanktuarium Lux Veritatis - klasztoru na obrzeżach Czech i Niemiec. Postanawia natychmiast tam pojechać, by dowiedzieć się czegoś więcej o tej organizacji. W samej grze historię mam zamiar opowiedzieć poprzez dokumenty.

Screenshoty:




Screeny są z różnych etapów produkcji, więc mogą się między sobą różnić. Ostatni screen to jeden z pierwszych dokumentów, jakie będzie można przeczytać w dzienniku Lary(a właściwie Von Croya). Mogą się znaleźć błędy językowe, bo na chwilę obecną sam piszę teksty, ale przed premierą zostaną jeszcze poprawione.

Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to jeszcze w tym roku level zostanie ukończony. Mile widziane wszelkie komentarze. :)
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 16-04-2014, 13:57   

Bardzo fajne :) Sam pomysł prosty ale ciekawy i dobrze, nie ma sensu się porywać z motyką na słońce. Graficznie też mi się podoba. Podoba mi się spójny design i to w jaki sposób podkreślasz aurę panująca w danym miejscu - przykładowo, kopalnia jest duszna,sucha i gorąca i stąd suchsza roślinność, tony piasku i kurzu zawieszonego w powietrzu. Jedynie na co bym mógł zwrócić uwagę, to osobiście bym stonował i wycieniował kryształy. Bo raz ze straciły swoją trójwymiarowość, są płaskie to dwa - za duży jest kontrast między nimi a resztą otoczenia. Doceniam fajne przestrzenie klasztoru, które są duże, co oddaje monumentalizm wnętrz i pozwala na oddanie uroku ciężki, kamiennym murom. Do tego fajne rays wpadające przez okiennice, ale o tym już kiedyś pisałem. I na plus obecność okolicznych terenów zielonych, las w cenie. :D Powodzenia.
 
 
Nepheline 
Podróżnik



Joined: 11 Feb 2007
Posts: 453
Posted: 16-04-2014, 16:49   

Cudnie to wygląda i brakowało solidnego customu w tych klimatach. Zagram na 100% :)
 
 
mar!o 
Student



Joined: 13 Sep 2012
Posts: 41
Posted: 16-04-2014, 18:11   

Mroczny klimat, wygląda dobrze reszta wyjdzie w praktyce, czyli w graniu ;)
 
 
joker 
Obieżyświat



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 1019
Location: Gliwice
Posted: 16-04-2014, 20:00   

Fajnie że się przypomniałeś z tym customem bo już zapomniałem skąd mam na dysku te screeny :D Klasztor rewelacja, kopalnia też ok poza tymi rażącymi kryształami ;) Oświetlenie i tekstury dobrałeś bardzo starannie. Ode mnie masz dodatkowego plusa za mój najulubieńszy model Lary jaki pojawił się w całej serii :)
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 16-04-2014, 22:55   

Dzięki za komentarze. :) Cieszę się, że się wam podoba. Lasu jest tylko mały kawałek, żeby dojść do klasztoru. Co do kryształków - tak, ciągle nad nimi pracuję. Z jednej strony podoba mi się to, że są takie jasne, z drugiej ta biel potrafi razić po oczach. Problem w tym, że przy przyciemnieniu dalej mi niezbyt pasują, ale coś się jeszcze zobaczy. Ewentualnie zmienię im tekstury na jakieś inne.
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 17-04-2014, 00:02   

Świecące kryształy to żaden problem. Przeciwnie, to całkiem fajny motyw - może warto by po prostu dorzucić dodatkowe oświetlenie w ich pobliżu, żeby nie jarzyły się jedynie bez wpływu na otoczenie ;) .

Screeny świetne i klimatyczne. I gratulacje za trzymanie się swojego konceptu i kontynuowanie prac od tylu lat. Kolejny polski custom do kolejki oczekiwanych.
_________________
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 17-04-2014, 00:42   

pmkkoch, w strpix pod edit jest Light Editor. Spróbuj pobawić się z tym, możesz w ciekawy sposób wydobyć kształty obiektów.
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 17-04-2014, 19:49   

Opcję tą kojarzę i właśnie z jej pomocą sprawdzam kryształki. Na razie zmniejszyłem oświetlenie o połowę, a potem jeszcze się pomyśli. Może w ogóle zmienię im tekstury. ;)

K@t, niestety bardziej intensywnego oświetlenia nie mam za bardzo jak zrobić, bo na pochyłych terenach światło jest jakieś ciemniejsze niż normalnie.
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 17-04-2014, 21:22   

Quote:
Na razie zmniejszyłem oświetlenie o połowę, a potem jeszcze się pomyśli.

Tylko dodam, może wiesz, ale dzięki temu edytorowi można również w bardzo fajny sposób wygaszać płaszczyzny, eksponować kształty itp, wystarczy zaptaszkować 'enable lights', wybrać daną jasność i kliknąć na dany obszar obiektu. Może to wiesz i ubiegam fakty. ;)
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 17-04-2014, 23:17   

Bardzo klimatycznie. Podoba mi się utrzymanie lokacji w określonej tonacji kolorystycznej. Dobrze to działa w połączeniu z promieniami światła sączącego się z witraży. Wydaje się, że jest tam duszno i parno :) Ciekawa architektura i zestawienie tekstur. faktycznie kryształy są płaskie i lewitują jakby nie były częścią skał z której wystają. Może poprawiłbym jeszcze te krzesła które są bardzo ciemne, jakby nie łapały światła z otoczenia.
trzymam kciuki :spoko:
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
Integral 
Archeolog



Joined: 10 Jun 2006
Posts: 2538
Location: Sin City
Posted: 18-04-2014, 15:46   

Tak jak pisza, mega klimacik. Podoba mi się dbałość o szczegóły :)
_________________
; p ; >>
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 19-04-2014, 18:40   

Maati, a o tym już nie wiedziałem. Właśnie się tym trochę pobawiłem i faktycznie można uzyskać ciekawe efekty, choć wciąż nie jestem pewien co do moich kryształków. ;)



Może jeszcze bardziej je wygaszę, ale to już wymaga roboty w samym edytorze, może później. :p

maax_87 i Integral, cieszę się, że wam się podoba. Dzięki za komentarze. :) Co do krzeseł, faktycznie, koniecznie do poprawy!
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 19-04-2014, 19:14   

Sam mesh jest świetny, wygaś porządniej u podstawy i będzie zajebiście. :)
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 19-04-2014, 19:43   

Maati, wygasiłem maksymalnie u podstawy, zostawiając tylko czubki jasne. Efekt jest taki jak poniżej:

I chyba tak już zostawię, bo mi się nawet podoba. ciemna podstawa kojarzy mi się z efektem SSAO. ;) Dzięki za pomoc.
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 19-04-2014, 19:46   

Wyglądają super teraz!
_________________
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 19-04-2014, 21:19   

Bardzo smaczne to jest!! Na screenie prezentuje się to świetnie :) Gratulacje i powodzenia dalej.
 
 
maax_87 
Podróżnik



Joined: 17 Sep 2006
Posts: 541
Location: Szn
Posted: 19-04-2014, 21:23   

Noo, nabrało teraz przestrzenności. Jest osom.
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 19-04-2014, 23:46   

Wielkie dzięki za miłe komentarze. Cieszę się, że wam też się podoba. :) W takim razie zostawię je już takie i zajmę się samym levelem. ;)
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 18-09-2014, 16:23   

Chciałem tylko napisać, że mój projekt dotarł do moment, gdy w oba levele można już grać i przejść w całości bez używania kodów. Oznacza to, że gameplay i ogólna struktura poziomów zostały ukończone. Mam zamiar teraz skupić się na dodawaniu takich rzeczy jak przeciwnicy, sekwencje kamer, naprawa bugów i detali oraz dodanie dokumentów dla dzienniczka Lary. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie level mam zamiar wydać w październiku. :)

Na chwilę obecną:
Pierwszy level jest grywalny. Trzeba jeszcze naprawić kilka błędów, dodać efekty specjalne i triggery do sekwencji kamer, przeciwników. Poza tym zostały jeszcze detale graficzne do poprawienia takie jak tekstury czy niektóre obiekty.
Drugi level jest w pełni grywalny, z działającymi przeciwnikami, muzyką i kamerami. Potrzeba tylko poprawić drobne błędy graficzne i detale(jak np. te krzesła o których ktoś wspomniał. Tak, wciąż pamiętam!).
Żaden level nie ma jeszcze dodanych dokumentów.

Robiłem ten level od 2008 roku, ale wygląda na to, że prace powoli sięgają końca i może uda mi się wydać go w październiku. :D Gdy teraz przeglądam pierwsze kopie levelu dziwi mnie, jak niewiele zostało ze starej wersji i jak level ewoluował z(bodaj 2011):



Do(teraz):



Właściwie jedyne, co zostało, to niektóre obiekty i ogólny pomysł co do levelu. :P Pamiętam, że bardzo pierwszym pomysłem było zrobienie dalszej części levelu Tomb of Ancients, który pokazywałbym co dokładnie jest za zamkniętymi drzwiami po obu stronach mostu. Pomysł ten szybko został skreślony i powstał inny, o kopalni z której przechodziłoby się do podziemnej fortecy Lux Veritatis. To również trochę się zmieniło i obecną wersję fabuły można przeczytać w pierwszym poście.
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 18-09-2014, 18:57   

Quote:
Chciałem tylko napisać, że mój projekt dotarł do moment, gdy w oba levele można już grać i przejść w całości bez używania kodów.

Gratki, sam uwielbiam moment gdy poszczególne elementy układanki, wszystkie drobnostki, zaczynają ze sobą współdziałać i tworzyć jedność i dostajemy kompletny tytuł. Tym bardziej fajnie, że projekt tyle lat rósł :)
Quote:
Gdy teraz przeglądam pierwsze kopie levelu dziwi mnie, jak niewiele zostało ze starej wersji

To co robimy dojrzewa wraz z nami i tak, później wraca człowiek do prac sprzed lat i postrzega całość w innym świetle i rzeźbi dalej, aczkolwiek warto , dla spójności pracy :)
Quote:
może uda mi się wydać go w październiku

Bardzo chętnie zagram. :)
 
 
K@t 
Spectre



Joined: 19 Apr 2004
Posts: 5455
Location: Poproś Tatę
Posted: 18-09-2014, 19:16   

Gratuluję postępów! To może jakiś mały gameplay teaser? ;)
_________________
 
 
Podróżnik 
Praktykant



Joined: 18 Nov 2008
Posts: 104
Posted: 18-09-2014, 20:59   

Oj jak się cieszę, że szykuje się kolejny polski projekt. Czekałem i jestem mile zaskoczony, że dalej działasz, z pewnością zagram. Powodzenia, teraz chyba najprzyjemniejszy moment tworzenia. :P
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Joined: 23 Sep 2006
Posts: 1287
Posted: 18-09-2014, 21:54   

Maati, o tak. Choć równie fajnie jest wtedy, gdy próbujesz dodać jakiś efekt i przypadkiem udaje ci się osiągnąć coś znacznie lepszego i ciekawszego niż to, co zamierzałeś zrobić. :D

K@t, ciekawa propozycja, ale nie wiem czy umiałbym coś takiego zrobić, albo żeby trzymało jakiś poziom. Poza tym mój custom level jest na tyle krótki, że nie chciałbym pokazać za dużo. Obawiam się, że ilość czasu poświęcona na level nie przełożyła się na jego wielkość. :p

Podróżnik, cieszę się, że się podoba. Faktycznie świadomość, że jest się już blisko końca baaardzo pomaga w dalszym tworzeniu, aczkolwiek wizja poprawiania tych drobnych błędów i widzimisię edytora potrafi być naprawdę irytujące!

Wracając jednak do pomysłu teasera, może mógłbym taki zrobić gdy projekt dojdzie już do fazy beta testów, ale potrzebowałbym jakiś drobnych porad, np. jakie programy do nagrywania i montażu są przez was polecane. ;)
 
 
Maati 
Obieżyświat


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1016
Location: Kraków
Posted: 18-09-2014, 22:02   

Quote:
potrzebowałbym jakiś drobnych porad, np. jakie programy do nagrywania i montażu są przez was polecane.

Do nagrywania Fraps, do edytowania Sony Vegas 8 :) A jeśli pragniesz bardziej pobawić się z audio to Cool Edit 2000

Quote:
Choć równie fajnie jest wtedy, gdy próbujesz dodać jakiś efekt i przypadkiem udaje ci się osiągnąć coś znacznie lepszego i ciekawszego niż to, co zamierzałeś zrobić.

Owszem, tak się zdarza, aczkolwiek równie często NGLE mnie zaskakuje w tę drugą strone, czasem aż sie go boje by mi nie spłatał jakiegoś poważnego figla gdy będę wydawać WOTWa. :P
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

© 2002 - 2021 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo