FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Własne obiekty 3D
Autor Wiadomość
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 03-02-2007, 15:27   Własne obiekty 3D

Po wielu latach udało mi się zrobić pierwszy własny obiekt :) Spróbuje jasno opisać co trzeba zrobić, by tego dokonać. Zadanie nie należy do baardzo trudnych ale trzeba trochę posiedzieć nad tym. Nie wszystko jeszcze rozszyfrowałem więc mam nadzieję ze pomożecie. ;)

By stworzyć własny obiekt lub edytować istniejący totrzebne są dwa programy:
Strpx3
Metaseq

Może na przykładzie: :)

Otwieramy Metaseq. Tworzymy sobie obiekt [szczerze mówiąc ten program mnie dobija, ale jest - ale co jest najgorsze - przy wczytywaniu obiektów z TR zmienia ich wielkość.]

Jak wyciągnąć obiekt z TR by go edytować? Bardzo prosto :-) . Otwieramy Strpx'a3, wczytujemy obiekty np.: z City. Wybieramy obiekt, który nas interesuje i wybieramy file -> 'Export DXF'. Zapisujemy i gotowe.

Mamy otwarty Metaseq i dla przykładu wczytujemy obiekt z City - statyczny - np.: kolumnę- (jeszcze nie testowałem innych np.: animating czy czesci Lary - ale na to przyjdzie jeszcze czas :-) .) Wybieramy 'open' -> i wybieramy plik "kolumna.DXF" teraz należy wybrac odpowiednie ustawienia: [screen].


MULTIPLY -jest to wielkość obiektu [wartosc 1 - czyli 1.000, powinna być odpowiednia, ale jesli obiekt jest za mały można trochę większą.] Edytujemy obiekt itd... Teraz czas zapisać nasz obiekt. Wybieramy 'save as' - czas na kolejne ustawienia. [screen]


Zaznaczamy jak na screenie - A najważniejsze jest to by w MULTIPLY zapisać wartość 0,010. [nie wiem na czym to polega ale gdy wartość jest duza obiekt wczytany do strpx'a jest naprawde mały.] i zapisujemy.

Następnie otwieramy Strpx'a3. [mam problem bo nie wiem jak wgrać textury dla naszego nowego obiektu, ale jest inny sposób]. Wybieramy jakiś pakiet obiektów. i teraz wybieramy 'Edit' -> 'Add new empty mesh' i następnie 'file' -> 'import DXF' i wczytujemy nasz obiekt. Mozemy go oteksturować.

I na tym się narazie kończy ponieważ można go zapisać znowu jako "wad". A w room editor nie widać tego nowego obiektu. Dlatego potrzebujemy zapisać go jako "WAS" bodajrze. np żeby wczytać go Wad_Menagerem. heh. :(

EDIT: no tak... xD dla przykładu zrobiłem powiedzmy takie kosmiczne coś:





Jak umieścić własne obiekty w grze: :)

Gdy mamy zrobiony swój obiekt [zapisany w formacie DXF] należy otworzyć Strpix'a3. Należy załadować pakiet np.: 'City'. Jeżeli zrobiliśmy swoją apteczkę należy w pakiecie 'City' odnaleźć "starą apteczkę". Teraz na jej miejsce wstawiamy własną. -> 'import DXF'. Nalezy ją oteksturować i zapisać w strpixsie plik 'city'
[wstawianie własnych obiektów polega na zamianie]

(Jezeli chcemy oddzielić np.: nową apteczkę od całej reszty pakietu obiektów, należy załadować w prog. WadMenager pakiet city w prawym polu i przeniesc apteczkę '<<COPY' do nowej rubryki i zapisać. xD )
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 718
Wysłany: 03-02-2007, 17:36   

maax_87, napisałeś:
"...Edytujemy obiekt itd..."
hmmmm..... tylko jak edytować :)
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 03-02-2007, 17:56   

otworzyc obiekt w Metaseq i edytowac jego wygląd... chyba ze chodzi jak to zrobic w tym archaicznym przyznam programie? szczerze mówiąc cudów w tym Metaseq nie zrobiłem... jak go rozpracuje to wszystko opisze... a na poczatek radzę trochę sie pobawić w tym programie. :)
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 718
Wysłany: 03-02-2007, 18:02   

znalazłem coś, xD xD xD wiem jak uwypuklać i kształtować :690:
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 03-02-2007, 20:03   

zrobiłem Larze rogi... coś się morze wykrzesa z tego Metaseq :)

-> do powiękrzenia, przesówania i przękręcania służą opcje move, scale, rot - wystarczy zaznaczyć select i zaznaczyć [płaszczyznę, linię lub punk obiektu] i przesunąć, etc.
-> po zaznaczeniu płaszczyzny i po zaznaczeniu opcji extrd [klikając i przeciągając myszką w dół lub górę] rozciąga się blok - tak zrobiłem rogi pani archeolog xD
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 718
Wysłany: 03-02-2007, 20:17   

ufff... troche mi to zajeło :)


Maax, wiesz już dlaczego jesłi sie otworzy objekt w strpix3 jest taki mały??
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 03-02-2007, 20:26   

napisałem już na początku: ;)
"Zaznaczamy jak na screenie - A najważniejsze jest to by w MULTIPLY zapisać wartość 0,010. [nie wiem na czym to polega ale gdy wartość jest duza obiekt wczytany do strpx'a jest naprawde mały.] i zapisujemy. "

-> musisz przy zapisaniu wpisać tą wartość. Wtedy obiekt w strpix będą większe. ;)
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 718
Wysłany: 03-02-2007, 21:03   

maax_87, zobacz:
nie ciekawie to wygląda ;( nie wiem jaka jest tego przyczyna
http://img393.imageshack....4/hfghfgcv2.jpg
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 03-02-2007, 21:20   

jak zrobiłeś ze swój obiekt masz w grze :609: :) . Nie wiem jaka może byc tego przyczna, ale sprawdze jak napiszesz jak to zrobiłes :)
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 718
Wysłany: 03-02-2007, 21:29   

No przecież zapisałem w strpix3 i podmieniłem w wadmergerze, normalnie


K@T nie sądzę, próbowałem nic nie zmieniać, ale kicha
  
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 03-02-2007, 21:32   

Czy to coś w Inventory nie jest skutkiem tego, że wcześniej zwiększyłeś rozmiar obiektu, żeby był widoczny w Stripixie ??
_________________
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 03-02-2007, 22:27   

fakt, zamiast podmieniac obiekty to ja jako nowe wybierałem. juz ok. :-P

Peet -> u mnie nic nie szwankuje. wczytałem obiekt [nie zmieniałem wielkosci] i przy zapisie multiplu ustawiłem 0,010. no i działa.

EDIT: może spróbuj przy zapisywaniu -> odznacz "Objects name is ex.....".
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 04-02-2007, 00:03   

Jesli zrobiliscie jakies fajne obiekty to dawajcie tu :)
zrobiłem passport z romb raidera 1

DOWNLOAD
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
PaweŁIndyK 
Podróżnik



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 738
Wysłany: 04-02-2007, 10:58   

Kuźwa!!!! Zoole już zrobił apteczki z anniversary ;( ale ja tez zrobie nawet ładniejsze :690: :>

już wiem jak się robi objekty...... dzięki Maax xD xD
 
 
 
PaweŁIndyK 
Podróżnik



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 738
Wysłany: 04-02-2007, 12:02   

zrobiłem dużego medipack-a

wiecie czy w Strpix3 da sie przybliżać objekty???? bo on jest strasznie mały i nie mogę go dokładnie potexturować......pomocy xD


Powiększyło mi apteczke tak jak Peet-owi o co chodzi???

taki fant to chyba na nieśmiertelność :-P xD
http://img130.imageshack....829/mediss8.jpg
 
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 04-02-2007, 16:40   

Dobra, posiedziałem trochę i zrobiłem od podstaw, w pełni sprawny Pushable Block :D (od czegoś trzeba zacząć ;) ).
_________________
 
 
PaweŁIndyK 
Podróżnik



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 738
Wysłany: 04-02-2007, 16:45   

mam problem.... robie model Lary w sukience z tokio i jej tyłek jest za duży



mam nastawione Multiply: 0.020 zmieniłem potem na 0.010 i też wydawało się za duże
POMOCY MAAX K@T :aaa: xD
 
 
 
ja-marta 
Obieżyświat



Dołączyła: 09 Paź 2006
Posty: 793
Wysłany: 04-02-2007, 19:14   

maax_87 napisał/a:
Jesli zrobiliscie jakies fajne obiekty to dawajcie tu

ja zrobilam drzwi z Nepalu, tzn. tylko pooteksturowalam dubbledoors:


ponizej macie plik do sciagniecia :) enjoy
 
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 04-02-2007, 19:46   

no widzę ze się rozkręca, fajnie xD
-> ja-marta juz pobieram ;)

Paweł -> spróbuj przenieść 'tylek' do metaseq nie zmieniając parametrow... spróbuj zmniejszac i zapisywać [ 0.010 ]jako inny. tak robiłem z paszportem bo był za mały. ;) troche meczace przyznam :(
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 04-02-2007, 20:48   

zrobiłem małą apteczkę z anniversary [sorka Paweł :-P :> ]

najtrudniej było oteksturować i zmienic połozenie bo w levelu do połowy wnikała w podłogę...
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 718
Wysłany: 05-02-2007, 11:35   

maax_87, wcześniej napisałeś, że jeśli zrobimy jakieś fajne objekty, to żeby dawać je tu.... Człowieku daj nam szansę!!! Przy twoich objektach te moje to badziewie!!! :)
Właśnie skończyłem teksturować swoją. :-P

(wstyd)
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 05-02-2007, 12:19   

eeee... dobra jest ;) moze tylko tą jasną texturę zrób większa to bedzie miała lepsza jakość i moze ciut ciemniejszą i będzie git xD

-> ok dodam jeszcze tylko flary i narazie nie dodaje :-P

flary do ściągnięcia :]
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 718
Wysłany: 05-02-2007, 13:01   

maax_87, wiesz już jak można wczytać własne tekstury do strpix3??
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 05-02-2007, 16:43   

Peet -> musisz wybrać teksture z okna, zaznaczyć i zapisać - naciskając 'EXPORT'. Textura zostanie zapisana [jako bmp.]
[nie mozesz powiększać rozmiaru textury bo jak ja ponownie wczytasz do strpix'a to zrobią sie paskuudne paski, musi mieć taką samą rozdzielczość.]
Teraz w strpixe zaznaczasz 'IMPORT' i wybierasz swoją zmienioną texture. ;)
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 718
Wysłany: 05-02-2007, 17:03   

Nie chodziło mi o to, bo o tym akurat wiedziałem.
Ja chcę samemu sobie poukładać tekstury, a nie podmieniać na tych, które już są w objekcie ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.195 sekundy. Zapytań do SQL: 11