FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Tajemnice Angel of darkness.
Autor Wiadomość
FreakMatek! 
Podróżnik



Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 603
Skąd: Porno i Duszno
Wysłany: 13-10-2006, 00:05   Tajemnice Angel of darkness.

Jak wiadomo w Angel of Darkness panuje niezły bałagan. Za pomocą różnych programów można dostać się do niedostępnych w normalnej grze lokacji, włączyć ukryte, niewykorzystane w grze animacje itp. A czy ktoś z was grzebał w pliku gdzie zawarte są wszystkie teksty pojawiające się w trakcie gry? Tam też jest kilka ciekawostek, których CORE nie zdążyło dopracować/usunąć. :>
Napisy w pliku ułożone są w jednym ciągu (w dodatku nie chronologicznie) i starałem się wyłowić najciekawsze fragmenty, które nie pojawiły się w AoD (możliwe, że niektóre się tam znalazły – nie pamietam dokładnie wszystkich kwestii ;) ).
Więc...

W dialogach znalazłem fragmenty, gdzie Lara prowadzi konwersację z tajemniczą osobą do której zwraca się „Putai”. Możliwe, że jest to Szamanka znana z zapowiedzi AoD (sprawdzałem w wikipedii znacznie „Putai” i są tam informacje o Shichifukujin - grupie siedmiu bóstw płodności, szczęścia i bogactwa czczonej w japonii. Jednym z bogów jest Hotei – W Chinach zwany jest Putai, i jest to charakterystyczny „uśmiechnięty budda”, o łysej głowie i korpulentnych kształtach, w japońskich wyobrażeniach towarzyszą mu dzieci, które ma nosić w worku. Jest patronem dobrego humoru i dzieci, oraz szczęścia rodzinnego.) Jak wiadomo Szamanka była uzdrowicielką i pochodziła z północnej Afryki, więc nie wiem czy o nią chodzi... poza tym w jednym z fragmentów wypowiada się „...byłem” – może to zła interpretacja tłumacza cenegi lub po prostu szamanka jest płci męskiej ;)
Cytaty:
- „Dysponujesz niepowtarzalnymi mocami, Laro. Naucz się im ufać.
- Ale jak będę o tym pamiętać, Putai?
- Kiedy znajdziesz się w potrzebie, wspomnij amulet. On ci pomoże w nauce.
- Ale przeszłość nadal mnie dręczy.
- Nauczysz się. „

„- Wkraczasz w wielki mrok, Laro. Pamiętaj o amulecie. I mądrze korzystaj ze swojej siły. Jesteś gotowa.
- Gdzie jesteś, Putai?
- Tu, gdzie zawsze byłem. Pamiętaj o amulecie”


Ciekawe czym jest wspominany amulet? Pojawia się jeszcze później:
„Amulet Lary”, „Amulet mnie o tym poinformuje.” (to stwierdzenie pojawia się obok „Czuję jak powracają mi siły” ”, ale jak pisałem wcześniej – fragmenty nie są w porządku chronologicznym i nie wiem czy ma to jakiś związek))„Użyję amuletu.”

Są jeszcze fragmenty gdzie nie pada słowo „Putai” ale pasują stylem do powyższych:
„Twoje siły zregenerowały się prawie całkowicie. Szybko się uczysz, Laro. Każdy problem sprawia, że jesteś jeszcze silniejsza. Twoja wewnętrzna siła rośnie. Prawie odzyskałaś siły”

„Jedna bitwa to jeszcze nie cała wojna, Laro. Czyhają na ciebie niebezpieczeństwa, o których wciąż nić nie wiesz. Nowy ład świata wyłania się z mroku. Musisz stanąć do walki. Przyszłość cię potrzebuje, i to bardziej niż kiedykolwiek.”


Szamanka miała zaopiekować się Larą po wypadku w Egipcie – bardzo możliwe, że miał być to etap treningowy i przygotowanie gracza do rozgrywki w AoD (tak też po części wynika z przytoczonych cytatów). Przemawia za tym także teren gdzie rozpoczyna się oficjalne AoD – na przedpremierowych gameplayach prezentowany był jako miejsce gdzie roi się od policji a Croft musi przed nią uciec, co nie było proste..
- „W okolicy mogą być jeszcze inni policjanci! Muszę przejść tą alejką tak, aby nikt mnie nie zauważył”
- „Och, nie! Pies wartowniczy. Poszukam innej drogi.
Na samym początku parissian back streets także jest pies, ale jego wartownicza rola sprowadza się jedynie do zagryzienia Lary na śmierć – o ile oczywiście podejdzie do niego zbyt blisko... w innym wypadku można przechodzić koło niego bez żadnych konsekwencji.

W tej samej okolicy można również dostrzec kosz na odpady (ten na który wchodzimy a następnie skaczemy i chwytamy się balkoniku powyżej). Odnośnie jego także jest cytat:
- „Muszę się gdzieś ukryć. Ten kosz będzie doskonały. Podejdź do kosza i naciśnij klawisz czynności. Kiedy okolica będzie czysta, ponownie naciśnij klawisz czynności, aby wyjść z ukrycia.”

Pamiętam, że był fragment gameplayu ukazujący jak Lara chowa się przed policją do tego kosza – niestety trpl nie działa, więc nie ma jak zaprezentować.
- „Zobaczmy, co tu jest. [szeptem] Może warto to sprawdzić. Mogę się tutaj ukryć. To może być przydatna kryjówka. Mogę tu na jakiś czas zniknąć z widoku.”
- „Wszędzie pełno glin! Nie mam broni, więc muszę się skradać, żeby mnie nie zauważyli. Aby poruszać się po cichu, naciśnij klawisz skradania..
Hmmm... Oficjalnie też jest „pełno” glin – bodajże jeden facet stojący tyłem, na jednym z balkonów i dwóch/trzech gości w „Derlict apartament block”, którzy właściwie nic nie robią tylko stoją sobie i czekają grzecznie (na okazję chyba).
- „Musi być jakiś lepszy sposób na tych strażników. „
- „Nareszcie! Jakaś broń w dłoni!”
- „Nie powinnam tego robić.”
- „Nie wolno mi wywołać alarmu.”
- „Nie chcę ściągać na siebie uwagi.”
- „To by ściągnęło na mnie uwagę.”
- „Nie, musi być jakiś bardziej dyskretny sposób, aby się z nimi rozprawić.”
- „Ta metoda z pewnością ściągnie mi na głowę całą armię.”

Teraz jest podobnie, tyle, że całość jest bardzo uproszczona i mało emocjonująca... a mogło być naprawdę o wiele lepiej. Wydaje mi się, że CORE nie wyrobiło się ze stworzeniem etapu z Szamanką i w rezultacie połączyli trening z policyjną ucieczką.

Dodatkowe cytaty dotyczące treningu:
- „Czas na trening strzelecki. Aby oddać strzał, naciśnij przycisk walki w celu wyciągnięcia broni, a następnie ponownie naciśnij ten sam przycisk, aby wystrzelić. W wypadku wielu celów naciśnij przycisk blokady, aby kolejno przełączać się między celami. Ciekawe, jak mi pójdzie walka wręcz? Stań przed przeciwnikiem i naciśnij przyciski walki wręcz oraz czynności, aby kopnąć lub uderzyć ręką. Aby zablokować cios, naciśnij przycisk obrony.”

W AoD miał też być level retrospekcyjny... wydaje mi się, że króciutki fragment poniżej, pasuje do jednego z wyciętych filmików flashbackowych – katastrofy w Egipcie
„Daj mi rękę, dziecko Werner Nieeeee! [ wrzask ]”



Tutaj z kolei mamy fragment kwestii Lary lub jej przemyśleń nt. Egiptu i Von Croya:
„Ze wszystkich koszmarów tego świata jedyna rzecz, jaka jeszcze napełnia mnie lękiem, to Egipt. Egipt i wspomnienie śmierci Wernera. Nigdy nie wybaczyłabym mu tego, co zrobił, ale też nikt nie zasłużył na taką śmierć. Nie za jakieś przeklęte malowidła! Ktoś musi za to zapłacić. Muszę tylko zdecydować kto. I jak!”

Kolejnym cytatem jest fragment z kiosku. Lara, szukając Boucharda, prawdopodobnie miała możliwość odwiedzenia sklepu z gazetami:
-Co mogę dla pani zrobić, mademoiselle?
-Zna pan kogoś o nazwisku Bouchard?
-Jestem tutaj od pięciu lat. Znam wszystkich.
-Wie pan, jak mogę się z nim skontaktować?
-Bezpośrednio? Nie. I mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał.
-Czy muszę więc przepytać osobiście każdego, kto mieszka po tej stronie rzeki?
-Bez odpowiednich kontaktów, jak sądzę, nikt nie będzie chciał mówić.
-Odpowiednich kontaktów?
-Poza tym wiele zależy od tego, w jaki sposób pani pyta, nie tylko, kogo pani pyta.
-O tym się już przekonałam.
-Wszyscy są teraz przerażeni do szpiku kości.
-Powiedzmy, że próbowałam 'kupić' coś od kogoś. ...mogą sobie przypomnieć coś cennego.
-Ale co ja tam wiem. Ja tylko sprzedaję gazety i magazyny, panienko.
-Ma pan jakieś gazety obcojęzyczne? London Times?
-Na szczęście został mi jeszcze jeden egzemplarz.
-Handel wymienny wchodzi w grę?
-Przykro mi. Tylko gotówka.
-Czy tu w okolicy można się napić czegoś przyzwoitego?
-Proszę zajrzeć do Cafe Metro. Kawa jest dobra, mimo że właściciel to kompletny frajer.
-Merci Dziękuję.
-Proszę bardzo. Oto pani reszta.
-Proszę ją zatrzymać.
-Merci.
-Przy okazji, jeżeli będzie pani wchodzić do sklepów, proszę pytać o historię o Odźwiernym. -O Odźwiernym. I to pomoże mi znaleźć Boucharda?
-Może. To taka przyjacielska porada. Ale proszę nie marnować czasu w Cafe Metro
-Doprawdy? Dlaczego nie?
-Właściciel to kompletny frajer. Słynie z tego.
-Bon chance. Założę się, że nie sprzedaje pan na kredyt.
-Mademoiselle, ja z tego żyję. Chce mnie panienka obrabować?
-Nie przyszłoby mi to do głowy. Przynajmniej w tym momencie.”


Sklep z bronią chyba tez miał swoje miejsce w AoD:
„Potrzebuję anioła stróża kaliber 35 mm. Macie coś dyskretnego? Sprzedajecie broń - i amunicję? Chciałam kupić broń krótką. I naboje. Potrzebuję spluwy. Co macie? A jak z amunicją?”

Prawdopodobnie większe znaczenie w grze miał mieć też sklep zielarski w „Parisian Ghetto” o czym mogą świadczyć podane fragmenty:
„Kup substancje lecznicze”, „Zioła lecznicze”, „Antidotum na truciznę” „Muszę znaleźć antidotum - i to szybko. Uratowana! To antidotum”

Jest też fragment dotyczący śmierci Margot Carvier(w grze o jej „odejściu w zaświaty” dowiadujemy się w rozmowie z Janice), monstrum i podejrzanej – Larze Croft”być może wiadomości te miały pojawić się w gazecie bądź jakimś innym źródle informacji.
„SERIA MORDERSTW PARYSKIEGO 'MONSTRUM' TRWA NADAL. LARA CROFT POSZUKIWANA W CELU ZŁOŻENIA WYJAŚNIEŃ. Wczoraj odnaleziono kolejną ofiarę paryskiego 'Monstrum'. Policja odnalazła zmasakrowane ciało profesor Margot Carvier wkrótce po tym, jak kobieta o imieniu Lara Croft w podejrzanych okolicznościach opuściła budynek. Policja poszukuje jej w celu złożenia zeznań. Słynny seryjny morderca, znany pod pseudonimem 'Monstrum', od ponad dziesięciu lat terroryzuje Paryż i inne stolice europejskie. Cechą charakterystyczną tych brutalnych ataków są zawsze dziwne metaliczne wypryski na dużej powierzchni ciał ofiar. Specjaliści z zakresu medycyny sądowej nadal nie potrafią wyjaśnić tego zjawiska. Jak dotąd nikt jeszcze nie przeżył ataku mordercy, który najprawdopodobniej działa według przypadkowego klucza. WIADOMOŚCI - 'Monstrum' uderza ponownie. Tym razem ofiarą zbrodniarza padła profesor Margot Carvier z Wydziału Studiów nad Średniowieczem i Renesansem w Luwrze. Jej ciało odkryto wczoraj wieczorem. Policja pragnie przesłuchać kobietę, która wychodziła wczoraj z budynku w czasie odpowiadającym godzinie morderstwa. Była to kobieta rasy białej, brunetka, około 180 cm wzrostu, szczupłej budowy ciała. Kiedy ją ostatnio widziano, miała na sobie jeansy, ciemną kurtkę, a włosy związane z tyłu w kitkę. Nasuwają się oczywiste skojarzenia z morderstwem profesora Wernera Von Croya, archeologa światowej sławy, który został zamordowany dwa dni wcześniej w swoim mieszkaniu.”

Znalazłem również fragment na temat Eckhardta. W pierszej części ktoś tłumaczy w jaki sposób go zranić (możliwe, że mówi to Kurtis) natomiast potem można wywnioskować, że kwestie wypowiada sam Eckhardt.
„Jedyna rzecz, jaka może zranić lub osłabić Eckhardta, to Okruchy z Periaptu. Lux Veritatis za pomocą wszystkich trzech Okruchów uwięziło Eckhardta na ponad pięćset lat. W roku 1945 wydarzyło się coś, dzięki czemu Czarny Alchemik wydostał się z lochów. Kabała maczała w tym palce W zemście za pięćset lat udręki zaprzysiągłem okrutną zemstę moim oprawcom z Lux Veritatis. Tropiłem ich przez całe dziesięciolecia. Żaden mi się nie wymknął. I wszyscy zakosztowali bólu, jaki ja musiałem znosić w lochach. Ale przeklęte Okruchy, przez które mnie więzili, nadal nie są w moich rękach. Muszę je zdobyć i ukryć w bezpiecznym miejscu. Znajdę je, gdziekolwiek by nie spoczywały, tak samo jak Malowidła Obscura. Już nigdy śmiertelnicy nie dostaną do rąk broni przeciwko mnie i mojej świętej misji. Nic nie stanie między mną a ostatnim Malowidłem Obscura. Lara Croft to tylko małe utrapienie. Nic więcej. A co do tego szczeniaka z Lux Veritatis, który depcze mi po piętach, cóż on może uczynić w pojedynkę, jak robak na trupie.”

Jeżeli komuś wydaje się, że Lara narzeka w AoD to niech zapozna się z tymi wypowiedziami: :690:
-„Robię się zmęczona, niedługo będę musiała odpocząć.”
-„ Dlaczego powietrze z XIV wieku zawsze tak śmierdzi. Gdzie nie spojrzeć, gryzonie - obrzydlistwo! Nie cierpię szczurów!”
-„ Jestem coraz wolniejsza. Potrzebuję apteczki. Solidnie oberwałam. Muszę się podleczyć. Czuję się słaba. Muszę się poprawić swój stan zdrowia. Mam coraz mniej energii. Jestem zmęczona. Muszę dostać zastrzyk energii. Muszę znaleźć apteczkę.”
-„ Muszę odpocząć, jestem bardzo zmęczona”
-„ Naprawdę nieprzyjemne podwórko. Rozejrzyjmy się tu”
-„ Co za zimny deszcz. W takim deszczu można przemoknąć na śmierć. Ściany wyglądają tak, jak by się miały zaraz zawalić. Ślisko tutaj. Lepiej zachować ostrożność. Wszystko przegniłe. Hm... niebezpieczne. Fuj! Coś tu śmierdzi. Zdaje się, że nikt tu nie sprząta. Nienawidzę takiej pogody. Sam na sam ze szczurami. Jejku! Fuj! Co to za smród? Co za śmietnik! Uch, przyślijcie tu kogoś innego. Jak ktoś może tu mieszkać? Brr! Ale tutaj zimno. Niezbyt wygodna podłoga. Wilgotno i zimno. Muszę się poskarżyć dozorcy. Może powinnam zadzwonić po obsługę hotelową. Cała budowla jest w ruinie. Paryż. Miasto piękna. O tym nie pisali w folderach dla turystów. Dobrze, że nigdy nie przejmowałam się drzwiami. Paryż zszedł na psy, odkąd tu ostatnio byłam. Mili ci przechodnie, ani słowa. Fuj! Z jakimi ludźmi ja się muszę zadawać. Ta buda ledwie się trzyma kupy. Uwielbiam takie budowle - zniszczone i trochę straszne. Co za śmietnik! Myślę, że szczury kochają to miejsce. To miejsce to pułapka! Chyba zamarznę na kość. Kto chciałby pracować w takim miejscu? Hm. Luksusowa knajpa. Hm. Luksusowa knajpa. Wygląda niczym buduar Frankensteina. Lubię takie wesołe sklepy. Będę polecać to miejsce wszystkim znajomym. Co za fatalne powietrze. Szczurowisko! Uch, co za smród. Zobaczyć Paryż i umrzeć. Gorzej po prostu być nie może.”
-„ A fuj! Oślizłe ściany! Och. Zdaje się, że ten kraj to jedna wielka pułapka. Nie podoba mi się to ani trochę. Jejku! Naprawdę duża sprawa. Kiedyś to się budowało z rozmachem. Ogień, płonący olej i pułapki! Co teraz... trzęsienia ziemi! Jak budować, to już porządnie. Nie pogardzę łykiem świeżego powietrza, ale bez przesady. Proszę! Działa! Wszystko rozwalone. Wszystko w strzępach! Och, Werner! To nie powinno się tak skończyć. Co tu się naprawdę stało? Muszę naprawdę się wyluzować.”

„Mili Ci przechodnie...” Może jednak w AoD miało być więcej ludzi niż tylko kilka osób przeznaczonych specjalnie do rozmowy... później znalazłem jeszcze fragment "Hm, ale tu ruch”

Na uwagę zasługują również usunięte umiejętności głównych bohaterów. (a w szczególności Kurtisa)
LARA:
Rzucanie przedmiotów:
„Mogę to rzucić. Podnieś przedmiot, naciskając przycisk czynności, następnie ponownie naciśnij przycisk czynności, aby cisnąć przedmiot.”

Podnoszenie przedmiotów:
„Może uda mi się podnieść tę ciężką skrzynię.”
Nie przypominam sobie aby Lara wykonywała powyższe czynności w grze...

KURTIS:
Moc psychiczna:
„Użyję mocy psychicznej. Proszę! To zawsze mnie wyczerpuje. Stań obok drzwi i wybierz z ekwipunku 'siłę psychiczną'. Następnie naciśnij przycisk czynności”

Zdolność dalekiego widzenia:
„Muszę zobaczyć, co jest za tymi drzwiami. Wybierz z ekwipunku zdolność dalekiego widzenia. Przesuń moje oko mentalne do przodu, przytrzymując przycisk skoku. Steruj nim za pomocą lewego drążka analogowego.” – Ta zdolność pojawia się w grze jednak jest tylko animacją. Z cytatu wynika, że gracz sam miał kierować wzrokiem Kurtisa...

Wzrok psychiczny:
„Za ciemno tutaj. Muszę ulepszyć wzrok. Aby użyć wzroku psychicznego, wybierz go z ekwipunku.”

Wchłanianie mocy przeciwnika:
Siła moich wrogów wzmacnia mnie. Aby wchłonąć moc przeciwnika, naciśnij i przytrzymaj przycisk czynności. Moja siła psychiczna wzrosła.

Przedpremierowe screeny:



A teraz pora na wszelkie przedmioty, broń itp.
BROŃ:

Harpun:

„Wezmę ten pistolet harpunowy. Harpun może się przydać. Nigdy nie wiadomo, kiedy będę potrzebować harpuna.”
„Rozmaite końcówki do harpunów”
„4 standardowe harpuny z końcówkami tytanowymi. 4 harpuny tytanowe z ładunkiem wybuchowym”


Ładunki wybuchowe małej mocy

„Ładunki wybuchowe małej mocy z zapalnikiem czasowym. Można nimi rzucać lub rozstawiać je na ziemi. Ułatwia ukrywanie się i odkrywanie ukrytych pułapek laserowych.”

Chirugai:

„Skończmy to jak najszybciej - chirugai! Chirugai! Wybierz chirugai z ekwipunku. Aby cisnąć chirugai, ponownie naciśnij przycisk walki. Aby cisnąć chirugai, ponownie naciśnij klawisz walki.”

Paralizator:
„Paralizator - od strażnika”
„Bateria elektryczna z funkcją gwałtownego wyładowania.
.” -nie wiem czy to się odnosi do tego).
Oraz:
„granaty dymne”

PRZEDMIOTY:
- „Płetwy”

-„MP3 zgubione przez Ciężkiego”
- „Karta kredytowa - własność Lary”, „Zobaczmy, czy moja karta kredytowa nadal działa. Spróbuję użyć mojej karty kredytowej”
-„Zestaw kluczy - własność policjanta”
-„Krótkofalówka - od strażnika”
- „Pochodnia”, „Znajdę jakieś zastosowanie dla tej pochodni”
-„Flary!”
-„Gazeta z kiosku”
-„Przewód elektryczny - do ucieczki z celi”
-„ Telefon komórkowy - dla Boucharda”
-„Zioła lecznicze”
-„Antidotum na truciznę”
-„ Głownia starego kilofa”
-„ Kamienie Puszki Cegły”
-„GPS - zapis gry”, „Mogłabym tutaj umieścić GPS. To dobre miejsce na GPS. Zapisz tutaj grę za pomocą GPS. Będę jeszcze potrzebować tego GPS”


Bonusy, które prawdopodobnie miały znaleźć się w grze:
-„Dodatki”
-„Galeria”
-„Jak powstawała gra”


Inne cytaty:
-„Wygnani z niebios Obserwatorzy żyli pośród ludzi i rozsiewali na Ziemi klątwę mroku. W najgłębszych zakamarkach każdej ludzkiej duszy gnieździ się cień zła. Nadciąga groza powstała z ciemności i uformowana przez nocne lęki. WYGNANI ZE ŚWIATŁA. ODRODZENI W CIENIU. NAWIEDZANI WSPOMNIENIAMI. TWARZĄ W TWARZ ZE ZŁEM.„

-„HISTORYJA ZDEPTANIA CZARNEGO ALCHEMIKA I JEGO DZIEŁ SZATAŃSKICH PRZEZ BRACTWO LUX VERITATIS - ROKU PAŃSKIEGO 1461 UCZYNIONA Czarny Alchemik Eckhardt używał swoich talentów piekielnych, aby obudzić ŚPIĄCEGO ze snu i spłodzić nową rasę Nephilimów. Ku temu utworzył on Sanglif wykuty z pięciu symboli metalicznych. Eckhardta spotkała należna kara, kiedy spróbował zdradzić swoich przeklętych panów, Nephilimów. Dobrzy bracia z Lux Veritatis teraz strzegą szatańskiego alchemika w lochu. Jeno moc trzech Okruchów z Periaptu więzi go w czeluściach. Jesień 1345, Praga. Mam sto wiosen, aby poczynić przygotowania do wskrzeszenia dynastii Nephilimów. A nagrodą za moje trudy będzie nieśmiertelność. 1425. Za cenę wielu ofiar ludzkich Sanglif jest ukończony! Dziś przetopiłem metale Nephilimów w pięć symboli mocy. Rękawica, stworzona w jednaki sposób, też jest prawie gotowa. Dzięki niej będę zbierał esencje życiowe niezbędne do przebudzenia Śpiącego z czeluści snu. A kiedy rękawica i Sanglif połączą swoją moc, wezwę Śpiącego pod moją władzę! Wszystkie próby ekstrakcji esencji Nephilimów spełzły na niczym. Potrzebuję skrzyni z prawdziwym Śpiącym. Muszę ją znaleźć! Po trzykroć przeklęty Okruch tych pachołków z Lux Veritatis umieściłem tam, gdzie nikt go nie znajdzie. Dopóki leży on w ukryciu, nikt nie ośmieli się wystąpić przeciw mnie”

-„ Meldować. Znacie cele. Odmaszerować! Przejść do sektora A9. Rozejść się, zachować ciszę. Wchodzić tylnymi drzwiami. Zachować czujność! Patrole dwuosobowe, ubezpieczać się wzajemnie. OK, zachować ciszę radiową! Zdjąć ją. W porządku. Cisza radiowa! Wykonuję rozkaz! Trzymać się blisko. Rozpoczynam przeszukanie. Sektor A pusty. Sektor B pusty. Wszystko czyste. Cel zauważony. Oberwałem! Ach! Kryć się, kryć się! Policja, niech ktoś wezwie policję! Mon dieu, to strzały! Łotry! Terroryści! Opryszki! To Monstrum! Uciekać! Wyjściem awaryjnym! Nie, pozostańcie na miejscach. To zbyt niebezpieczne. Zachować spokój. To mafia! To cholerstwo przeszło przez ścianę! Pisk! Pisk, pisk, pisk! Zamknij drzwi, szybko! Dostałem! Policja już tu jest! Nie podchodzić do okien! „

-„ Nienawidzę tej roboty. Same utrapienia i żadnych przywilejów. Och, to musiało zaboleć. Przykro mi, muszę was odciąć. Z powrotem do Legii. Ha, ostatnie słowo należy do mnie! Luceat eais in materia virentis. Volare incipit ab initio ad scopus. Maxima vires ad incrementum. Śmiech. Walka prowadzi do śmierci. Hej, co tu się dzieje? Wszystko w porządku? Meldunek z obszaru 2. Wartownik terenowy, gdzie jesteś? Wszystko czyste. Kontrola terenu - wszystko czyste. Stać! Kontrola, mam tu uciekiniera. Powtórz. Stań przy ścianie. Kontrola, kolejny kierowca aresztowany. Bramy zabezpieczone. Wprowadzić go.
Przenieście tam te skrzynie. Gdzie jest list przewozowy? Nadal ani śladu Janko. Nie ma go już od trzech dni. To ostatnia dostawa z Turcji? Hej, nie parkuj tam, półgłówku. To pewnie już ostatnie skrzynki. Hej, to mój kubek. Kto postawił to cholerstwo na moim siedzeniu? Wy dwaj, przestańcie się kłócić. Kto ma papiery? Gdzie jest kawa? Dziś mamy następnych dwóch uciekinierów. Nie złapali ich? Pewnie, że tak. Co się dzieje z tymi kierowcami? Jedno jest pewne - nikt ich już potem tutaj nie widział. Zrobiłeś już całą papierkową robotę? W dzisiejszych czasach ludzie często zmieniają zawód. Też kiedyś byłem kierowcą ciężarówki. Tak, słyszałem. Po pijaku wpadłeś do rzeki. Właśnie. System bezpieczeństwa nie działa. Nie mam pojęcia, co się mogło stać. To nie moja działka! Dlaczego system nie działa? Mamy światło i łączność, ale reszta wysiadła. Wezwijcie tu jakąś pomoc. Nic mnie nie obchodzi to, gdzie jest generator. Nie mam zamiaru schodzić na poziom 6. I nie mów mi, że mam nie panikować! Siedzą tam jak kaczki do odstrzału. Wypuśćcie mnie! Nie dajcie mi zginąć! Otwierać drzwi! Trzymać ich z dala ode mnie! Nie zostawiajcie mnie tu! Błagam, nie! Nieee! Uratujcie mnie! Rozmaite wrzaski, agonia, charczenie, piski, odgłosy ucieczki, krótkie, długie itd. Zostało nam tylko zasilanie pomocnicze. Działają tylko najpotrzebniejsze rzeczy. Super, cieszę się, że ten posterunek jest jedną z najpotrzebniejszych rzeczy. Zamknęliśmy wschodnie wyjście. Idziemy w waszym kierunku. Ktoś z wami jest, chłopaki. Kolejny zbiegły wariat. Zostawcie go. Zamkniemy tam Proto, to on się nim zajmie. On raczej nie wygląda jak jeden z więźniów. Chłopaki, lepiej zmywajcie się stamtąd. Właśnie zauważyliśmy Proto. Nie chce się zamknąć! Zacięło się! Włączyć zasilanie! Szarpnij dźwignią! Na miłość boską! Nie działa! Zrób coś - byle szybko! Dein nutzwert ist abgelaufen. Ken-ack akee morgu. Nole-hiin fooay kar-allial. Bar-kay kiim hatoo dem lama-llial. Choonek ol gash-akoo fenn-aka-kee. Sheeli-kar umi-nash okee-puhr chak.”
.” – Wiadomości o dostawie z Turcji (w wydanym AoD) pojawiają się min.w Rozmowie z Mullerem (bio-research facillity). Informuje on Larę, że na Strahov sprowadzono ostatniego prawdziwego Nephilima. Cubiculum Nephili – ostatni przedstawiciel wymarłej rasy. Na ten temat jest również rozmowa Kurtisa z kierowcą w Sanitarium
(-Cztery dni w trasie z Turcji. Kawał drogi. Kawał drogi.
-A co tu przywiozłeś? Jaki miałeś ładunek?
-Śmierć uwięzioną w pięciu tonach kamienia. Śpiący. Przyjechałem tutaj i wtedy nas złapali. Zamknęła nas tu ze swoją wygłodniałą bestią, krzykaczem. Proto!
-Rzucali was na pożarcie tej bestii?
-Tak, na pożarcie. Ale nie mnie. Tutaj jestem bezpieczny)

-„Te skrzynie pochodzą z Kapadocji w Turcji. Niewidzialne lasery - nieprzyjemna sprawa. Dzięki, Fido. Nie zamawiałam hot doga. Pierwszy raz widzę taki gigantyczny manuskrypt. Ciekawe, czego tak uważnie pilnują tam w środku.”

-„ Zawsze powtarzam - noś tylko to, w czym ci wygodnie. Strój w sam raz do pracy. Dobrze znowu móc się pakować. Super, co za warzywo. Ktoś powinien przystrzyc ten trawnik - i to szybko. Co to za chłopczyna. Nigdy nie znajdziesz dobrej kosiarki, kiedy jej naprawdę potrzebujesz. No dalej, zobaczymy, na co cię stać. Lubisz gryźć? - Zjedz to! Powinniście grać w jednej drużynie. Przynajmniej raz miło byłoby wejść do komnaty, w której żadne posągi nie usiłowałyby mnie zabić. Już to gdzieś widziałam. Teraz muszę tylko to zniszczyć.”

-„ Dobra robota, Laro. Tutaj więzili Proto - dopóki nie odłączyłam prądu. Bystra z ciebie dziewczyna, Laro, wypuściłaś dżina z butelki. Niewiele brakowało! Tak, życie na krawędzi! Fuj! Muszę iść na urlop. Dobrze, zobaczmy, co tu mamy, chłopczyku. Koniec biegania - czas na konfrontację! OK, rozdajemy karty. Śmierć bierze wszystkie lewy. Czas zdychać, małpko! Dalej, bobo, nie wstydź się. Koniec tego. Zatańczymy! Dobra, brzydalu, tylko ty i ja.”

-„ Och, daj sobie spokój! Chyba żartujesz. Suka! Cholerna pokraka! Czarownica! Wiedźma! Zgnij w piekle!„

- Więc Eckhardt zabił również Von Croya! Jeżeli Eckhardt naprawdę jest Czarnym Alchemikiem, to znaczy, że 600 lat temu zawarł pakt z Nephilimami. Te wizerunki Sanglifu to Malowidła Obscura! To wygląda jak rękawica, której on używał na Luddicku. Sanglif i rękawica działają razem! A więc to wszystko po to, aby obudzić Śpiącego. Jeżeli Eckhardt naprawdę przywiózł tutaj Śpiącego, trzeba go zniszczyć. Muszę znaleźć ten trzeci Okruch! Trzeba powstrzymać Eckhardta.”

-„Figurka Nephilima. Starożytna Turcja, to mi wygląda na środkową Kapadocję.”

-„Hej! Udało mi się! Jeszcze się nie zestarzałaś, dziewczyno.”

-„ Lepiej, żeby to był jakiś dobry powód, bo wcale nie uśmiechała mi się ta podróż z Londynu”

-„ Serce się kraje, jak widzę, co ludzie potrafią zgubić”

-„ Współczesne dziewczyny lubią czasem się rozerwać”

-„Pasuje do mojego diademu”

-„ Jest tam wszystko, czego mogłabym potrzebować. Artykuły medyczne, broń, sprzęt do inwigilacji. Czuję się, jakby była Gwiazdka”

-„ Kocham ten zastrzyk adrenaliny”



Jeżeli ktoś chciałby poszperać w pliku to po zainstalowaniu i spolonizowaniu gry znajduje się on w -> TRAOD/Data/locale/text_uk (można otworzyć w notatniku).
Oczywiście wszystko co napisałem odnośnie cytatów to tylko spekulacje... jeżeli macie jakieś przemyślenia to oczywiście piszcie :)

Tekst pasował do wielu tematów w dziale o AoD, więc postanowiłem założyć nowy. ;)
Mam nadzieję, że komuś chciało się to czytać :D

(PS. Cynk o tym pliku dał mi Larson, ale chyba nie chciało mu się tego wszystkiego przeglądać i kojarzyć faktów... mnie wciągnęło :P )
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 13-10-2006, 04:50   

Swego czau Integra bardzo dokładnie przeczesywała każdy mały skrawek gry za pomocą flycheatu. O wyciętach liniach dialogowych słyszałem, ale nigdy nie sądziłem, że może być w nich coś wartego uwagi.

Zdolności Kurta, rzucanie przedmiotami (A animacja podnoszenia skrzynki jest jedną z tych ukrytych) więcej rozmów i dialogów, ciekawsze walka...
Cholera, ta gra mogła być świetna :/
_________________
 
 
Grindy 
Obieżyświat



Dołączyła: 10 Paź 2006
Posty: 1198
Wysłany: 13-10-2006, 07:43   

Mnie zaciekawił ten fragment mówiący o szamance i o tym że pierwotnie gra miała rozpocząć się w Egipcie po wypadku Lary. Uważam, że to naprawdę miałoby sens. Zwłaszcza że po tych wszystich zapowiedziach przed wydaniem gry o tym, że przeżycia Lary z Egiptu wpłynęły znacznie na jej osobowość, a nawet że przeżyła tam NDE (Near Death Experience), to brzmiało IMO ciekawie i sensownie, tylko że... w samej grze niewiele już z tego zostało... A szkoda. Rzeczywiście bardzo mi brakowało tego nawiązania do Egiptu. Sama rozmowa z Vernerem i wyrzuty mu czynione, to było wg mnie stanowczo za mało.
Inna sprawa samej fabuły. W samej grze niestety nie wydała mi się zbyt porywająca, ale znowu te fragmenty świadczyłyby o tym, że być może planowana była o wiele ciekawsza, zresztą sami autorzy podkreślali jej wagę i znaczenie. Rzeczywiście przytoczone fragmenty brzmią ciekawie i mogły być IMO bardzo dobrym materiałem, gdyby go wykorzystano, szkoda. Dlaczego musieli tyle rzeczy powyrzucać, ze stratą dla gry? :(

PS K@t bój się Boga, co Ty tu robiłeś o 5.50 rano??? Toż to jeszcze środek nocy :D
 
 
xald 
Podróżnik



Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 477
Wysłany: 13-10-2006, 08:54   

Ja sam sobie zadaje to pytanie. Niby tak wcześnie wstaje, żeby zdążyć na pociąg, a tu takiego kobylastego posta zdążył przeczytać :P
Motyw z Szamanką niezły. Ciekawe, czy kiedyś się dowiemy, jak to dokładnie wyglądało w Egipcie??
Można rzec jedynie tyle, że (po raz kolejny) potwierdziło się, iż TAOD byłby grą bardzo solidną.
_________________
 
 
 
e_g 
Odkrywca



Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 1674
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-10-2006, 09:17   

Och nie...tyle ciekawych rzeczy zostało wyciętych,bo eidos poganiał core które nie mogło sie wyrobić w pomysłach :/ I do tego miała być trylogia AOD...ech,Turcja...pewnie już by nie było miast ale tureckie uliczki ,a tak to ludzie narzekali...niech zrobią remake aod,proszę ;( zaraz po remaku TR1,i niech kontynuują...Te moce psychiczne kurtisa mogłby by mu poprawić opinie,zwłaszcza wysysanie siły...pewnie jest to swoiste uzupełnianie życia,co by wyjaśniało fakt że apteczek w kurtisowych bylo nie wiele,by potem jakoś dać sobie rade z boazówną...I te narzekania lary ;( Bardzo chętnie chciałbym usłyszeć soczysty pogląd na temat danej lokacji w której sie znajduje lara,co dokładnie wyraża moją opinie...fuj,szczury :p Tak,AOD miał wielki potencjał i szanse,ale czasu brakło i wycieli ZBYT WIELE by to można uznać za gotową gre.
_________________
 
 
 
Grindy 
Obieżyświat



Dołączyła: 10 Paź 2006
Posty: 1198
Wysłany: 13-10-2006, 10:45   

Jeśli rzeczywiście było tak jak pisze e_g, że AOD jest jakie jest, bo eidos stał z biczem na Core i ich poganiał, no to mi przypomina klasyczny przypadek, gdy szef zmusza pracownika do pośpiechu, a gdy pracownik na skutek takiego pospiesznego działania coś "zawala", to zostaje przez szefa zwolniony, a na jego miejsce zatrudniony ktoś inny. Hmm... pytanie tylko czy lepszy?
_________________
:<D
:kawa:
It's not age honey, it's milage :D
 
 
Frik 
Odkrywca


Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 1787
Wysłany: 13-10-2006, 11:16   

MATKO!!! Ta gra mogła być fantastyczna... ;( Te ciskanie przedmiotami, skradanie się, uciekanie przed policją, tłok, pościg i ta andrenalina. Możliwość gadania z ludźmi i mnóstwo, mnóstwo mozliowści... Wiedziałem, że AOD jest obcięty ale nie sądziłem, że aż tak. To jakby dać nam z 50-60% procent gry, która mogła być hiciorem... ;(

Ja chcieć REMAEKA!!! Gdzie ta cholerna petycja? Chętnie się pod nią podpisie, by tylko otrzymać to co oni zamierzali nam dac...
 
 
fanfan100 
Obieżyświat


Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 942
Wysłany: 13-10-2006, 11:42   

:-o :!:

:-o :-o

Petycja : -> http://www.tombraiderforu...p?t=656&start=0

Aż mi barkuje słów ile tego wszystkiego mogło być :( Freak, wykonałeś kawał dobrej roboty, podziwiam :!:

Nadal nie mogę się otrząsnąć. Ta gra byłaby boska :!: Amulet Lary, szamanka, ucieczka przed policją, przemyślenia lary, dodatkowe opcje w menu ( :P ), rzucanie przedmiotami :( ;( Zaraz będę płakusiać ;(

Pasowałoby jedynie otworzyć oczy innym fanom o ile o tym nie słyszeli. Jestem pewien że gdyby te wiadomości zostały naprawde dobrze rozpowszechnione, prędzej czy później ktoś zabrałby się za Remake'a AoD...

BUNT BUNT BUNT :!: Kręć sie cafe :(
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1278
Wysłany: 13-10-2006, 11:53   

Ja chce remake AOD!
Ja mogę napisać do Core i Eidos?? Ja chce im przemówić do rozumu!! Niech po TR1 robią Remale Angel of Darknes!!
Ja chce Petycje!

EDIT: O thx!
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

  
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 13-10-2006, 11:55   

Wątpie aby ktokolwiek zabrał się za remake AoD kiedy Legend święci triumfy :p

Wracając od tematu, przypomniał mi się filmik przedpremierowy ukazując fragment levelu, który my znamy jako Parissian Backstreets :p

Zaczynal sie standardowo - Lara na zamkniętym podwórku, pies na łancuchu i gliniarz otwierający drzwi (tego juz w grze nie ma).
Z lokacji mozna sie było wydostac przez zakratowane drzwi na "pięterku". W efekcie Lara znajdowała się w lokacji znanej z ukrytej czesci levelu. Problem w tym, że nawet ten fragment do którego sie dostajemy flychatem rozni sie od tego z filmiku. Przelatujac przez drzwi zdobywamy klucz, łom, zabijamy policjanta a potem unikamy drugiego wspinajac sie kolejno po rynnie, gzymsie itp.

Na filmiku natomiast ta sekcja była bardziej rozbudowana. Było więcej policjantów, również ulica była szersza, dłuższa i posiadała więcej zakamarków w których można by się schować.

W jeszcze starszych filmikach cała lokacja startowa rozniła się znacznie (nie było zielonego śmietnika tylko jakiś wózek, nie było też drabinek, przez co droga na góre wyglądała nieco inaczej).
Jeśli chodzi o wszelkie ukryte specjały czy Kurta to namówie Integre, żeby sie wypowiedziała :p (nomen omen na niedostępnym w tej chwili TRPL jest jej artykuł opisujący większość sekretów TAOD :) )

Przyznam się, że za AoD jako takim nie przepadam, ale za to bardzo lubie pierwsze paryskie levele i jestem cholernie zły, że zostały tak obcięte. Przecież tą alternatywną drogę, z której zapodaje screeny spokojnie mogli zostawić :|







EDIT

Kamcia napisał/a:
No i może coś z tych wyciętych lokacji pokażą nam w Tomb Raider: The Action Adventure...


Hehe, widze, że Pani jeszcze nie grała w demko ? :p
_________________
  
 
 
Kamcia 
Odkrywca



Dołączyła: 26 Lip 2005
Posty: 1766
Wysłany: 13-10-2006, 11:56   

Wszystko co mogłabym wyrazić słowami zostało w sumie już powiedziane. :P Dodam tylko, że jeżeli nie zrobią tego remake'u i nie pokażą wszystjkiego co nam wycięli to naprawdę będzie to świadczyć o beznadziejności Eidosu... :/ Taką świetną grę tak zepsuć i jeszcze się cieszyć z tego... :/ TRAoD Mógł być przecież rewolucyjny i o wiele lepszy od Legendy... :| No trudno, miejmy nadzieję, że petycja poskutkuje. No i może coś z tych wyciętych lokacji pokażą nam w Tomb Raider: The Action Adventure...
 
 
 
slawciun 
Podróżnik


Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 745
Wysłany: 13-10-2006, 14:14   

Jakby dać jeszcze chociaż pół roku Core to AOD był by hitem i tyle :D
Bardzo mi sie podobają screeny 4 i 5 od góry.
AOD miał świetna fabułe, a widze ze jakby nie poobcinali tak okropnie tej gry to AOD byłby BOSKI.
Jeszcze te dodatkowe opcje i w ogole, to mógł być hit i to wielki :)
może kiedyś Eidos zobaczy ze fabuła AOD mogła być świetna i zrobią remake w wielkim style :D

:pozdro: :wotr:
 
 
 
Grindy 
Obieżyświat



Dołączyła: 10 Paź 2006
Posty: 1198
Wysłany: 13-10-2006, 14:25   

Osobiście nie jestem optymistką co do tego. Z tego co widzę, Eidos skupia się obecnie raczej na wydawaniu TR-ów na kolejne platformy i prędzej się moim zdaniem doczekamy Tomb Raidera na "pralkę do prania i mikrofalówkę", jak powiedziała kiedyś Asyenna, niż na tego remaka ;(
_________________
:<D
:kawa:
It's not age honey, it's milage :D
 
 
Integral 
Archeolog



Dołączyła: 10 Cze 2006
Posty: 2536
Skąd: Sin City
Wysłany: 13-10-2006, 14:42   

:p

Przyznam, ze dialogami się nie zajmowałam, zamierzchłymi czasy na tryplu ktoś wyrzucił pliczek z tekstami i powywlekał kilka spraw na jaw, m. in. wspomnianą już minę, ale także latarkę. Ale to są odmęty mojej pamięci :p

Grzebiąc w tych odmętach jeszcze postaram się uporządkować podane tu informacje bazując na ówczesnych 'poszukiwaniach'. Dodam tylko, że przeczesałam praktycznie KAŻDY level mniej więcej do sali żywiołów, dalej zajęłam się tylko podwodnymi korytarzami, ale jedyne co wybadałam to mało odkrywczy wniosek - poziom mia być znacznie bardziej rozbudowany. Level można przejść bez zakładania maski, a co za tym idzie - założyć ją sobie np. podczas walki z Karelem :D Płetwy wywnioskować można było także z wyjątkowo gładkich stóp Lary...

Tak więc, prócz wspomnianego:
-Parisian Backstreets, będzie jeszcze (mówię z pamięci)
-Parisian Ghetto (i jakieś poukrywane pojedyncze lokacje w kanałach),
-Industrial Roof Tops (po zejściu na dół, po prawej stronie jest bramka, przy której pojawia się rączka, a mimo to nie da się jej otworzyć - w każdym razie jakoś tak to pamiętam :p co jest ważne to fakt, że za tą bramką, za zakrętem znajduje się pusty, duży kontener, a w środku amunicja),
-u Carvier dało się wyjść na korytarz (w sensie stanąć na podłodze, bo część tekstur wisiała tylko w powietrzu),
-u Von Croya wleźć i nie wyleźć spod prysznica (jeśli ktoś to uzna za ukrytą lokację :D ) + kilka zamkniętych drzwi, niby je przebadałam i niczego nie kryją, ale kto tam wie,
-oczywiście levele z Kurtisem i tajemnicze drzwi, które je łączyły, a które w grze były zamknięte (są to te, za tym zbiornikiem z kwasem, z lampką ponad nimi, w którejś z wnęk Sanitarium i w jakimś bocznym korytarzu Maximum Cointainment area) + cała sieć korytarzy, otwórów, przesuwanych przedmiotów i amunicji z apteczkami do zbierania, słowem całe drugie przejście leveli zostało wycięte (raz w odruchu masochistycznym przepękałam przez te nieoteksturowane korytarze i dotarłam do cutscene, do którego normalnie dochodziło się drogą tradycyjną + kilka zamkniętych bramek, kilka deklaracji Kurtisa jak powyżej, że 'tu przydałyby się moce paranormalne' itp itd od ćwirka tego :p ): do tej ukrytej części dostać można się było z dwóch miejsc, ja pamiętam tylko jedno - małe pomieszczenie, wymagające przeładowania, z prototypem Proto wiszącym bodaj za odnóża do góry nogami :p Po lewej stronie znajdowały się zamknięte drzwi, wystarczyło przez nie przepłynąć flycheatem i stanąć na nieoteksturowanej powierzchni. Tam kawałek dalej znajdowała się bodaj wyrwa w ziemi, nie udało mi się jej przeskoczyć, choć próbowałam i tradycyjnie i sprintem (tak, moi mili, Kurtis też sprintuje, a jak zgrabnie przy tym tyłeczkiem macha :D )

I co do samych umiejetnosci Kurtisa, to pozwole sobie je wyroznic, jako, że są to umiejętności specjalne. Przyznać muszę, że cytaty wytargane przez FM nieco rozjaśniły mi pewne fakty.
Otóż, po załadowaniu cheatu, ustawieniu wszech broni i wybraniu z menu którejkolwiek 'naplecowej', Kurtis odpowiednio wyjmował Chirugai (powyższe 'podwójne naciśnięcie przycisku akcji' niestety nie skutkowało z tego co wiem, wyginałam się trochę czasu mobilizując go do rzucenia tym g*, bezowocnie niestety :p ), machał rękami, wyginał tułów itepe.
I teraz:
FreakMatek! napisał/a:
Aby użyć xxx, wybierz go z ekwipunku

Wynikałoby z tego, że teoretycznie wybierając nazwę dajmy na to shotgun, wybrałam opcję zaprogramowaną jako np. 'wchłanianie mocy przeciwnika', tłumaczyłoby to animacje Kurtisowskie. Niestety są to tylko moje teorie, i choć imo całkiem prawdopodobne, to nie znam na tyle mechanizmu Taod, by określić w procentach chociażby trafność tegoż ;-) .
Dodać trzeba, że samo to wchłanianie mocy jest o tyle ciekawe, że w samej grze była jedna animacja (jedna 'broń', którą trzeba było ku temu wybrać), która sprawiała, że na widok przeciwnika nasz ulubiony brunecik fiksowal - wyginal się w tył, biegał w kółko, a kamera skupiała się na przeciwniku. Niestety na tym drugim nie robiło to wrażenia i nadal machał on odkurzaczowymi rurami przymocowanymi do barków w wyniku czego pozostawał load, bo nawet nie było tu mowy o efektownej śmierci - kamera zbyt bardzo bujała. Niestety jest to jedyny przykład, który mogłabym odnieść bezpośrednio, ostatnio grałam w to 2 lata temu, a płytka z taodem wskutek pewnych nieprzewidzianych okoliczności uległa zniszczeniu :p .
No i wspomniany ukryty sprint (+ skok, podobnie jak u Lary), niestety nie pamiętam kompletnie czego używałam, w jakiej kolejności co uruchamiałam, więc nie pytać mnie, jak co się włącza :p . Pisałam o tym swego czasu na forumie (wiadomo jakim) i w w/w artykule, tam też odsyłam ciekawych.

Co mogę rzec - rozumiem, że twierdząc, że 'Legenda jest fajna', większość kompletnie nie miała pojęcia o powyższym. Dlatego na przyszłość radzę co niektórym puknąć się w czółko (najlepiej młotkiem) i nie wypowiadać się bez odpowiedniego zapoznania się z tematem.
Kończąc już dorzucę tylko, że mam nadzieję, że co niektórzy uświadomili sobie, dlaczego ta Integral tak zawzięcie za taodem jest. I to wcale nie dlatego, że TAOD był 'moim pierwszym', jakie to już teorie słyszałam (pozdro 600 :p ). Legenda się do taod nie umywa, jeśli tylko możnaby tę grę ukończyć należycie. Ani fabuła (no pożal się Boże, w ogóle te dwie kwestie porównywać), ani postacie, ani lokacje, nic po prostu :p . Tyle ode mnie.


[EDIT]
W takim razie zwracam honor w tym przypadku, mówię, pamięć mi szwankuje :D
(ja Ci dam esej :p )
_________________
Don't waste your time or time will waste you
  
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 13-10-2006, 14:48   

A nie mówiłem, ze walnie esej ? :D

A ja sobie tylko pozwole sprostować - Industrial Rooftops - śmietnik i ammo. Tam można sie dostac legalnie :) Trzeba po prostu przejść przez ogrodzenie. Jest tam kawałek bez drutu kolczastego, wystarczy podskoczyć , złapac sie i zejsc drugą stroną.

To samo tyczy się miejsca, w którym możemy zeskoczyć z metalowych schodów do takiego małego zaułka z psem. To też nie jest lokacja bez wyjścia - mozna przejść przez siatke a potem bo rynnie do góry :p


_________________
 
 
Cinek 
Obieżyświat



Dołączył: 13 Lut 2005
Posty: 918
Wysłany: 13-10-2006, 15:05   

Silnik TAODa jest na tyle skopany, że zapewniam Was, że dwa korytarze więcej w co piątej lokacji, czy dodatkowe wątki fabularne z pewnością by go nie uratowały :p Pierwej trzeba byłoby się zająć tym, żeby rozgrywka nie była ciągłym wyklinaniem bugów i sterowania :p A tego co się dzieje w tym topiku to nawet maniakalnym fanostwem bym nie nazwał :D Chyba nie jestem "standardowym" fanem :p
_________________
 
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 13-10-2006, 15:29   

Obawiam sie Cinek, że za bardzo Cie poniosło :p
Przecież oczywiste, że kiedy ktoś mówi "mogli by dodać/dobudować coś" to ma jednocześnie na myśli fakt pełnego dopracowania kodu gry.
Poza tym kilka osób się tu wypowiadających przeczesywało wszelkie zakamarki TAOD jeszcze wtedy, kiedy reszta była na poziomie zabawy grzechotką :D Integra akurat była chyba jedną z pierwszych forumowiczek, która na powaznie zajęła sie wyszukiwaniem sekretów TAOD na krótko po jego premierze, kiedy to wszyscy wychwalali gre pod niebiosa, nie zwracając uwagi na bugi.
Tak więc nie wiem kto ma byc tym maniakalnym fanem.

W ogole dziwne rzeczy się dzieją, po premierze wszyscy się Aniołem zachwycali a teraz 80% fanów jedzie po grze :p
Mnie ona sama średnio podchodzi, ale akurat potrafie sobie wyobrazić jaka ta gra mogła być.
_________________
 
 
Kamcia 
Odkrywca



Dołączyła: 26 Lip 2005
Posty: 1766
Wysłany: 13-10-2006, 17:09   

Cytat:
Hehe, widze, że Pani jeszcze nie grała w demko ? :p

No nie, nie grała właśnie, bo nie chciało jej się czekać aż się ściągnie... :P
Cytat:
Silnik TAODa jest na tyle skopany, że zapewniam Was, że dwa korytarze więcej w co piątej lokacji,

Z tego co ja zrozumiałam to było kilka dobrych leveli, przez co AoD mógł być o połowę dłuższy...
 
 
 
Kyo 
WoTR Team



Dołączył: 11 Kwi 2005
Posty: 593
Wysłany: 13-10-2006, 17:36   

Integral napisał/a:
Co mogę rzec - rozumiem, że twierdząc, że 'Legenda jest fajna', większość kompletnie nie miała pojęcia o powyższym. Dlatego na przyszłość radzę co niektórym puknąć się w czółko (najlepiej młotkiem) i nie wypowiadać się bez odpowiedniego zapoznania się z tematem.


Jakoś jako fan TR (w tym AOD) interersuje się tym wszystkim, ale nie zamierzałem nigdy zgłębiać tych wszelkich niedoszłych tajemnic, faktów i rozpaczać za tym czego Core nie dokończyło :| I tak TR1 rzadzi i to dlatego ze byl w ogole pierwszym TR. Ci, którzy wtedy nie mieli z nim stycznosci wiele stracili. Zastanawia mnie, czemu wszyscy tak pieją teraz nad AODem, skoro ta gra pod względem fabuły i klimatu ma tyle wspolnego z rabowaniem grobów, co nasi politycy z dotrzymywaniem słowa... :)

A co do remake'a tej gry, to też jestem "za" ale za jakies 5 lat najwczesniej :P
 
 
FreakMatek! 
Podróżnik



Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 603
Skąd: Porno i Duszno
Wysłany: 13-10-2006, 19:11   

K@t napisał/a:
Zaczynal sie standardowo - Lara na zamkniętym podwórku, pies na łancuchu i gliniarz otwierający drzwi (tego juz w grze nie ma).
Z lokacji mozna sie było wydostac przez zakratowane drzwi na "pięterku". W efekcie Lara znajdowała się w lokacji znanej z ukrytej czesci levelu.

No, właśnie o to mi chodziło... i nie było tam przeciez żadnego treningu, tylko normalna, w miarę ciekawa skradanka. :neutral:


Integral napisał/a:
Wynikałoby z tego, że teoretycznie wybierając nazwę dajmy na to shotgun, wybrałam opcję zaprogramowaną jako np. 'wchłanianie mocy przeciwnika', tłumaczyłoby to animacje Kurtisowskie.

Też mi się tak wydaje. Prawdopodobnie zrezygnowali z tego na tyle wcześnie, że nie zrobili "ikonek", które ukazywałyby te "siły" w menu i obrazki broni wskoczyły zastępczo ;)
A brak możliwości rzutu chirugai i dziwne "tańce" Kurtisa podczas uruchamiania kolejnych mocy wynika prawdopodobie z tego, że... nie zostały ukończene (niewiarygodne :P ) i postać "krzaczy się" bo brakuje kodu w grze.

Integral napisał/a:
Kończąc już dorzucę tylko, że mam nadzieję, że co niektórzy uświadomili sobie, dlaczego ta Integral tak zawzięcie za taodem jest. I to wcale nie dlatego, że TAOD był 'moim pierwszym', jakie to już teorie słyszałam (pozdro 600 :p ). Legenda się do taod nie umywa, jeśli tylko możnaby tę grę ukończyć należycie. Ani fabuła (no pożal się Boże, w ogóle te dwie kwestie porównywać), ani postacie, ani lokacje, nic po prostu :p . Tyle ode mnie.

Zgadza się, AoD miał duży potencjał i mógł być naprawdę dobrą grą (choć w TR wolę klimaty bardziej TOMB niż CITY OF MROK)... Jednak niezaprzeczalnie TRL stoi na o wiele wyższym poziome wykonania i co z tego, że AoD miał potencjał oraz wiele ciekawych pomysłów skoro ich nie wykorzystano a to, co zostało, nadaje się bardziej do beta-testów niż na półki sklepowe...

Kyo napisał/a:
Jakoś jako fan TR (w tym AOD) interersuje się tym wszystkim, ale nie zamierzałem nigdy zgłębiać tych wszelkich niedoszłych tajemnic, faktów i rozpaczać za tym czego Core nie dokończyło :|

Czyli mam rozumieć, że po przejściu Anioła Ciemności byłeś zupełnie usatysfakcjonowany i nie miałeś żadnych pytań odnośnie podziurawionej na wszystkie strony fabuły?
Wiele osób interesujących się TR chciałoby wiedzieć "co tam jeszcze miało być" i nie chodzi tu o rozpaczanie (choć jest nad czym) tylko o czystą ciekawość i chęć poznania niedoszłych wątków ;)

A jeśli chodzi o wycięte animacje - jeżeli nie widzieliście to jest także krótki, przedpremierowy fragment video (z targów E3 2002 bodajże) i widać na nim kolejną animację, której zabrakło w grze (co ciekawe na tym gameplayu Lara ma okularki i posiada możliwość obrotu o 180 stopni – to już taka fanatyczna ciekawostka z mojej strony :P ).
Generalnie bardzo fajny motyw.
http://www.youtube.com/watch?v=jnk75Xc06BY
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 13-10-2006, 20:13   

Takich filmików z tą Larą w okularkach było kilka. I na wszystkich animacja jest zupełnie inna niż ta w wydanej grze. Oprócz wspomnianego obrotu (nie jest on czasem wykonywalny na PS 2? Tak samo jak ruchoma kamera ?) Lara porusza się zdecydowanie szybciej i wygląda na mniej ociężałą.
Poza tym w gameplayu z Tomb of Ancients korytarze po obu stronach wielkiej "studni" nie są ślepo zakonczone, tylko prowadzą gdzieś dalej. Ten i inne filmiki też gdzieś się w sieci poniewierają.



http://www.youtube.com/watch?v=Px8DkcfEwcc

To jest fragment tego wspomnianego filmiku z PBS.
_________________
 
 
Kyo 
WoTR Team



Dołączył: 11 Kwi 2005
Posty: 593
Wysłany: 14-10-2006, 00:28   

FreakMatek! napisał/a:
Czyli mam rozumieć, że po przejściu Anioła Ciemności byłeś zupełnie usatysfakcjonowany i nie miałeś żadnych pytań odnośnie podziurawionej na wszystkie strony fabuły?


Z tą małą różnicą, że gra minimalnie zachęciła mnie do odkrywania jej nieujawnionych tajemnic, innych smaczków. Tylko to co tombraiderowe (artefakty, hall of seasons, sleeper itp) Owszem, fajne i ciekawe są te wszystkie bajery które mogły zostać zastosowane w AODzie. Jednak te innowacje nie zostały użyte i nigdy prawdopodobnie użyte nie zostaną.. To chyba jedyny powód dla którego warto o nich wspomnieć :) Fajnie, ze ktos sie tym zajal. Tylko ze ten pierwszy post wielkoscia przypomina prace licencjacką :p

Jeśli chodzi o TR6 vs TR7, to mimo że fabuła TRL jest ładna, lecz nie porywa, to o wiele lepsze jest tu podejście autorów do życiorysu Lary. Przynajmniej co nieco podali na tacy. Cieszy mnie w AoDzie jedynie to, ze wielce pragniono pokazać co się działo z Larą po TR4, jednak tego nie pokazano... Zatem nie zostało to uznane za oficjalną wersję zdarzeń, co tu spekulowac ;) ?

Poza tym zacytowałem Integral, bo można jej posta odebrać jako narzucanie własnego zdania, czy wartościowanie osób na podstawie tego czy lubią TR6. Bez przesady :p Równie dobrze mogłbym się czepnąć o to, ze polowa ludzi tu piszacych nie grala w TR1 w 1996 roku, nie poczuła tamtego klimatu i tak naprawde nie wie o czym w ogole jest TR i o czym być powinien ;)
 
 
Integral 
Archeolog



Dołączyła: 10 Cze 2006
Posty: 2536
Skąd: Sin City
Wysłany: 14-10-2006, 10:16   

Puff, nie, miałam na myśli bardziej zawężone grono :p

Kyo napisał/a:
Tylko ze ten pierwszy post wielkoscia przypomina prace licencjacką :p

I na tej podstawie nazywasz to fanatyzmem?

Moim zdaniem należałoby tu jeszcze wziąć pod uwagę pojęcia 'oficjalna wersja' i 'ukończona gra', bowiem - wbrew pozorom - nie są to pojęcia takie same :p . Ale fakt faktem, że w ostatecznym rozrachunku Legend wychodzi obronną ręką chociażby dlatego, że w niego DA się grać, niemniej osobiście i tak sądzę, że to taod jest 'lepszy'. Chociażby dlatego, że w przeciwieństwie do Legend, nie wywołał takiej burzy wśród wolnotworzących fanów (fankomiksy, fanarty, figurki, fanficki i te pierdoły ;-) ), słowem nie zaciekawił do tego stopnia. Tak jak mówisz - w Legend wszystko podane było na tacy, a to moim zdaniem wcale nie jest taki plus.

No ale skończę może już biadolenie, bo zestawiając ulubioną część z najmniej lubianą nigdy nie wysilę się na taki obiektywizm jaki bym chciała :p
Meant no harm.
_________________
Don't waste your time or time will waste you
 
 
darekch 
See you in Valhalla


Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 481
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 14-10-2006, 11:53   

Po pierwsze: Gratuluję FreakMatek!! Odwaliłeś kawał porządnej roboty!! Jestem pod wrażeniem tego co napisałeś i jak to kojarzysz - ja kojarzę podobnie.

Po drugie, mogę nieco dodać od siebie co do fragmentów podanych przez FM.:

FreakMatek! napisał/a:
Ciekawe czym jest wspominany amulet? Pojawia się jeszcze później:
„Amulet Lary”, „Amulet mnie o tym poinformuje.” (to stwierdzenie pojawia się obok „Czuję jak powracają mi siły” ”, ale jak pisałem wcześniej – fragmenty nie są w porządku chronologicznym i nie wiem czy ma to jakiś związek))„Użyję amuletu.”


Nie wiem ile z Was mogło przeczytać książki TR. Pierwsza z nich "Amulet" of Power ma miejsce zaraz po zakończeniu TR4, a przez wydarzeniami z TR6.
W grobowcu, odnajduje tam Larę niejaki Kevin Mason. Okazuje się wtedy, że zdążył uratować ją przed Mahdistami, którzy poszukują cennego artefaktu jakim jest ww. Amulet! Amulet Mareishu posiadał wielką moc i Lara podejrzewa, że pomógł wielu ludziom pokonać wojny itp.
Lara oczywiście odnajduje amulet! - to mi się kojarzy własnie z powyższym fragmentem przytoczonym przez FreakMatek'a. Jeżeli rzeczywiście level terningowy miał miec miejsce w Afryce, to właśnie to tłumaczałoby fakt wspominania o amulecie w tych cytatach.
Inna sprawa, że w książce Lara zniszczyła Amulet Mareishu, bo "uzależniał" swoich posiadaczy, w zamian dając im nadzywczajną siłę, moce itp., przez co można stwierdzić, że nie o ten amulet tu chodzi i słusznie. Ale to wcale nie oznacza, że to nie mógł być właśnie ten! Przecież level treningowy z Afryce mógł mieć miejsce niejako w fabule książki, albo zaraz po niej. Wystarczy, że założymy fakt, że Lara po uporaniu się z nim była zmęczona itd. a szamanka wówczas jej pomogła. No ale to tylko moje spekulacje, które jak teraz zauważyłem nie mają się nijak do tego cytatu. :p
Lara mogła po prostu dostać jakiś inny amulet od szamanki. Ale tak jakoś mi się skojarzyło...

***
Mi osobiście TRAOD bardzo podobał się fabularnie! Historia naprawdę mnie zaciekawiła a tak naprawdę nie znalazłem w tej grze wielu błędów, poza nieoteksturowanymi ścianami w levelu z Kurtisem itp. Denerwowała mnie jeszcze Lara ruszająca sie ociężale.
Kiedy nastąpiło wydanie TR6 nie miałem jeszcze dostępu do interentu, dlatego moja wiedza na ten temat ograniczała się do magazynów komputerowych. Kiedy już miałem dostęp do sieci, przeczesywałem ją jak tylko mogłem aby wiedzieć jak najwięcej o TR6, ale i tak do tej pory nie przejrzałem wszystkiego. Nie zagrałem w ukryte levele, nie odblokowałem ukrytych ruchów itp, ale zamierzam to nadrobić.
Uważam, że TR6 mógł być kontynuowany, gdyby tylko EIDOS wyraził zgodę na remake TR6 i wykończenie go do ostatniego piksela! Wtedy zapewne wszystko wyglądałoby o wiele inaczej i wszyscy spojrzeliby na TR6 z innej perspektywy - z perspektywy gry, która była świetna, ale została okaleczona.
Ogólnie lubię TR6, bo jest wciągający, ale paradoksalnie zarazem nudny. Gdyby jednak zdecydowano się na remake (w co wątpię) i dalszą kontynuację, jak ktoś tu wspomniał, planowanej trylogii, to przyznam, że czekał bym z zainteresowaniem.

Integral napisał/a:
(...)Chociażby dlatego, że w przeciwieństwie do Legend, nie wywołał takiej burzy wśród wolnotworzących fanów (fankomiksy...)(...)

Swego czasu myślałem nad narysowaniem fankomiksu, w którym czytelnik mógłby wybrać tak samo jak w grze, co zrobić i przejść tym samym na daną, wskazaną stronę - to tak od siebie. ;)
 
 
FreakMatek! 
Podróżnik



Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 603
Skąd: Porno i Duszno
Wysłany: 14-10-2006, 12:27   

Kyo napisał/a:
I tak TR1 rzadzi i to dlatego ze byl w ogole pierwszym TR. Ci, którzy wtedy nie mieli z nim stycznosci wiele stracili. Zastanawia mnie, czemu wszyscy tak pieją teraz nad AODem, skoro ta gra pod względem fabuły i klimatu ma tyle wspolnego z rabowaniem grobów, co nasi politycy z dotrzymywaniem słowa...


Kyo napisał/a:
Równie dobrze mogłbym się czepnąć o to, ze polowa ludzi tu piszacych nie grala w TR1 w 1996 roku, nie poczuła tamtego klimatu i tak naprawde nie wie o czym w ogole jest TR i o czym być powinien ;)


Nie muszę się cofać o dziesięć lat aby wiedzieć "czym w ogole jest TR i o czym być powinien". To, że nie miałem okazji zasmakować gry wtedy gdy panował na nią wielki "boom" i ogólnie ludzie zachwycali się jej innowacyjnością, nie oznacza, że nie wiem czym ona jest i jaki ma klimat. Mogę tylko żałować, że nie poznałem swoistej otoczki, którą wtedy wywołała.
I większym fanatyzmem wg. mnie jest mówienie, że TR1 rządzi bo był PIERWSZY od wypisania kilkunastu cytatów z gry, które być może pomogą komuś rozwiać wątpliwości związanane z fabułą.
Dla mnie najlepsze jest "the lat revelation" i między innymi dlatego chciałbym poznać szczegóły AoD - w tej właśnie części mieliśmy dowiedzieć się co stało się z Larą tuż po katastrofie w piramidzie (i chciałbym wiedzieć jak wyglądało to w grze – nie z książki, która nawet nie została u nas wydana, sic!). Ufff...

Darku, to, co napisałeś faktycznie jest bardzo ciekawe... możliwe, że AoD miał być ściśle połączony z książką... niestety nie znam ich treści ;)
Szkoda, że CORE nie przeliczyło swoich pomysłów na umiejętności...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.903 sekundy. Zapytań do SQL: 11