FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Błędy i bugi
Autor Wiadomość
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 12-12-2015, 00:37   Błędy i bugi

Jak w każdym dziale tak i tutaj powinien znaleźć się taki topik. Przecieź Rise of the Tomb Raider to gra, a jak każda może mieć swoje lepsze i gorsze [technicznie] momenty.

Tak więc dzisiaj grając w Rise of the Tomb Raider natknąłem się na tego [link poniżej] buga i to nie tylko w tym miejscu. Generalnie od samego początku jak odpaliłem grę dziwnie się grało. Gdy odłożyłem pada i pozwoliłem Larze "odpocząć" ta zapadała się po pas w ziemie, jednocześnie zostawiając kucyk w miejscu gdzie przed chwilą była jej głowa. Biegnąc miałem wrażenie, że Lara samoistnie skręca, bądź kuca. Podczas walki, przeładowywała broń wyjątkowo długo (co kończyło się zgonem po kilku sekundach, ponieważ gram na max poziomie trudności). Pływając z kolei zdażyło jej się płynąć "pionowo" przez sekundę, potem znikała pod powierzchnią wody by nagle się wynurzyć i znów machać nogami tuż przed ekranem.

Najdziwniejsze jest to, że nie doświadczyłem tych grzybków przy poprzednim (pierwszym) podejściu do gry. Być może dlatego, że gram z polskim dubbingiem? A moze dlatego, ze wykorzystuję częściej strzały z grzybkami halucynkami i Larze dostało się rykoszetem?

Podczas wiszenia na krawędzi jednak napotkałem coś, co musiałem zarejestrować (niestety, gram na x360 i nie chciało mi się podłączać kompa by to zgrać, więc posłużyłem się telefonem komórkowym - przepraszam za jakość).

LINK

Sorry za jakość - nagrywałem żelazkiem.
_________________
 
 
krtomb 
WoTR Team



Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 1066
Skąd: Helheim
Wysłany: 12-12-2015, 10:27   

Powiem szczerze, że nie spotkałem praktycznie żadnych bugów na swoim X360 blaszaczku. No raz jeden trafiło się, że Lara z jakichś względów nie odwiesiła łuku i biegała z nim w dłoni (jak w TR5 gdy naciskało się przycisk wyciągnięcia broni podczas zeskoku przodem z krawędzi podczas kucania) jak gdyby nigdy nic. Poza tym jakoś nic nie rzuciło mi się w oczęta :P

Ale kurcząca się Lara na krawędzi to dopiero bug :P
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
MaXoR 
Student



Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 52
Skąd: Via Caravelli
Wysłany: 08-01-2016, 21:00   

Witam,

W Tomb Raidera pogrywam od początków istnienia serii... to kawałek czasu ;-)
Ale dopiero teraz postanowiłem się zarejestrować na forum - skłonił mnie do tego spektakularny BUG! Okazuje się, że w grze można coś wymyślnie "popsuć" i w moim przypadku dotyczy to wer. na XBOX ONE.

Sądzę, że nie będzie to żadnym spoilerem, bo każdy zainteresowany grą jest świadom istnienia grobowców w poszczególnych lokacjach, a mowa konkretnie o grobowcu w Zaginionym Mieście. Nie będę się rozpisywał o istocie zagadki do rozwiązania (jest w miarę prosta). W każdym bądź razie, jednym z elementów tej zagadki jest specyficzny żuraw z podczepioną klatką. Jest raczej oczywiste, że nim się odkryje "co do czego" (czyli określoną kolejność działań) trzeba "pomachać" różnymi dźwigniami/korbami. Okazało się wówczas, że wspominany żuraw dostał znienacka "drgawek" i po prostu ZNIKNĄŁ! Zrobiłem screeny - powinien stać na placyku o kształcie podkowy.

Skrócone linki do onedrive:
http://1drv.ms/1XgQ0Ct
http://1drv.ms/1liBrwP

Żadne przeładowywanie lub zmiana lokacji gry w tym przypadku nie pomaga. W międzyczasie wyszła konsolowa aktualizacja... ale to też nic nie zmieniło. Dopiero ukończenie głównego wątku fabularnego i ponowna eksploracja grobowca, przywróciła rzeczony żuraw do w istocie, USZKODZONEJ lokacji i jakoś udało się zadanie wykonać :-)

Pozdr.
Krzysztof / MaXoR
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 08-01-2016, 23:41   

O kurcze. Takich grzybków to chyba nawet Lara nie jadła :p bug "pierwsza klasa" - w sensie nie polecam, bo po co psuć sobie rozgrywkę, to jednak samo jego zaistnienie troszku uprzykrza życie. Mi coś podobnego nigdy się nie przytrafiło, co uznaję zatem za mega sukces, bo niejednokrotnie tarmosiłem grę do maksimum możliwości.

Przy okazji podam jeszcze jeden:
W prologu,
Spoiler:
tuż po zawaleniu się wąskiego przesmyku na samym początku Lara musi przejść krótki odcinek wspinając się po miękkich skałach, by wrócić do Jonah łapiąc go za rękę. Spróbujcie sami - zeskoczcie z miękkiej skały kierując się na prawo od wyciagniętej ręki Jonah (nie na samej jej krawędzi a troszku wcześniej). Lara powinna zawisnąć w powietrzu w animacji jakby spadała - można jednak kierować postacią jak to bywa podczas skoku, lecz (niewidoczne) krawędzie skał blokują tor skoku - w końcu jednak uda się osiąć na stałym gruncie - stamtąd można wrócić do początku levelu obserwując kompana ciągle wyciągającego rękę w stronę jeszcze (jednak tylko wg niego) przygotowującej się do skoku Lary. Stojąc tuż za plecami Jonah i słysząc jego wołanie "Laro, złap moją rękę" jest dość komicznym doświadczeniem :p
_________________
 
 
MaXoR 
Student



Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 52
Skąd: Via Caravelli
Wysłany: 11-01-2016, 18:18   

Witam ponownie,

Postanowiłem opublikować wcześniej opisanego bug-a na oficjalnym technicznym forum square-enix ...
Okazuje się, że problemu "na szczęście" doświadczyło więcej ludzi, czyli zwróciło uwagę firmy - ma status 'Under Investigation' - krótko mówiąc, ktoś nad tym pracuje! Można zatem mniemać, że wersja PC-towa (którą najpewniej do kolekcji dokupię) będzie również w tym zakresie zbadana.

W kontekście samego BUG-a, komuś udało się to nagrać... i moje określenie, że żuraw dostał 'drgawek' było delikatnie powiedziane :mrgreen2:
Jak ktoś jest ciekawy efektów specjalnych to:
https://www.youtube.com/watch?v=llH2HyIpk7Y
 
 
Madziula 
Podróżnik



Dołączyła: 16 Gru 2007
Posty: 667
Skąd: Kraków / Tarnów
Wysłany: 29-01-2016, 03:23   

To i ja się podzielę :D Spoiler tylko po to, żeby nie rozwlekać strony, także śmiało można zaglądać :)
Spoiler:



_________________
 
 
 
Madziula 
Podróżnik



Dołączyła: 16 Gru 2007
Posty: 667
Skąd: Kraków / Tarnów
Wysłany: 29-01-2016, 18:53   

Wybaczcie, że post pod postem, ale trafiłam na kolejnego buga, na szczęście nieszkodliwego ;) Larze z jakiegoś powodu rozmnożyły się czekany i jeden z nich uparcie trzymała w ręce :P
Spoiler:


_________________
 
 
 
szpynda 
Nowicjusz



Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 15
Skąd: Malbork
Wysłany: 29-01-2016, 19:22   

Witam serdecznie :)
W pierwszym poście pochwalę się, że pływałem Larą w powietrzu. Woda gdzieś znikła ;) Miało to miejsce pod lodem na Syberii. Niedaleko początku gry. Druga sprawa to zalany grobowiec w Syrii. Wyrzucało mnie z gry w ściśle określonych miejscach - choć tutaj winą obarczałbym podkręconą kartę graficzną. O dziwo po przejściu tego etapu wszystko działa już stabilnie. Grane na PC.
_________________
i5 3570K@4,2GHz/GTX770@/8 RAM1600@2133MHz
 
 
Cez 
World of Tomb Raider



Dołączył: 12 Gru 2003
Posty: 3979
Skąd: Tczew/3city
Wysłany: 29-01-2016, 19:42   

Madziula, świetne, zwłaszcza to z wtopioną w skałę Larą :D
_________________
 
 
Madziula 
Podróżnik



Dołączyła: 16 Gru 2007
Posty: 667
Skąd: Kraków / Tarnów
Wysłany: 29-01-2016, 21:07   

Cez, polecam się na przyszłość i mam cichą nadzieję, że jedne bugi jakie mi się będą przytrafiać to właśnie te śmieszne i nieszkodliwe :P

szpynda napisał/a:
Wyrzucało mnie z gry w ściśle określonych miejscach - choć tutaj winą obarczałbym podkręconą kartę graficzną.

Mnie czasami gra potrafi zwiesić się na amen i pomaga jednie ubicie procesu. Poza tym jak tak któryś raz z kolei ją ubijałam to zauważyłam, że jeden z procesów (svchost) zajmuje mi 50% procesora i ponad 1GB ramu... Rezultat jest prosty do przewidzenia, brakuje ramu, procek mieli na 100% ale i tak nie wyrabia, więc wszystko się wiesza :/
_________________
 
 
 
szpynda 
Nowicjusz



Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 15
Skąd: Malbork
Wysłany: 30-01-2016, 13:59   

O t to własnie. Paczałem na użycie karty graficznej, a o RAM zapomniałem. Poniży filmik pokazuje problem i faktycznie ta lokacja jest fatalna. Wywaliło mnie stamtąd chyba z 4 razy.

https://www.youtube.com/w...=youtu.be&t=497 [/quote]
_________________
i5 3570K@4,2GHz/GTX770@/8 RAM1600@2133MHz
 
 
haughton 
Nowicjusz



Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-02-2016, 22:23   

Cześć :)
Natrafiłem dzisiaj na bardzo dziwną rzecz - przy włączonym instynkcie przetrwania na ekranie pojawiły się dziwne symbole (głowy byka?) oraz różowe podpowiedzi (podobne do tych niebieskich, które aktywujemy zaznaczając obiekt na mapie żeby go łatwiej znaleźć). Po dotarciu do jednej z nich niestety nie było żadnej możliwości interakcji, dlatego podejrzewam, że to jakiś bug. Chyba, że ktoś się z tym już zetknął, albo wie co to takiego? Gra na XBox One.
Poniżej linki do screenów, niestety w fatalnej jakości - nie mam aktywnego LiveGold'a żeby udostępnić screeny bezpośrednio z konsoli.

screen 1

screen 2
 
 
MaXoR 
Student



Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 52
Skąd: Via Caravelli
Wysłany: 04-02-2016, 01:25   

@haughton:

Z jakichś powodów nie można zobaczyć Twoich screenów... mimo, że owszem, mam konto w google (?)

Natomiast z opisu gry - tak wyglądają wskaźniki celów po zainstalowaniu DLC Baba Yaga - coś takiego robiłeś :??:
 
 
haughton 
Nowicjusz



Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-02-2016, 08:56   

Niestety nie mogę edytować już posta, żeby podrzucić inne linki do zdjęć więc robię to tu:



Mówisz że to z Baba Yaga? Dziwne, bo nie kupowałem jeszcze tego dodatku. ;)
 
 
MaXoR 
Student



Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 52
Skąd: Via Caravelli
Wysłany: 04-02-2016, 09:32   

A to fajna heca :p - faktycznie, podobnie jest w dodatku - jest fragment rozgrywki z kilkoma takimi wskaźnikami... oczywiście, wówczas przedstawia pewien sens.

à propos robienia screenów: w konsoli można udostępniać zawartość poza Xbox Live - np. do sieci społecznościowych oraz (w tym wypadku) OneDrive. Trzeba to rzecz jasna włączyć/zezwolić w dostosowaniu prywatności i zabezpieczeń. Nie miałem okazji sprawdzić tej opcji bez GOLD-a... ale na logikę, powinno działać, bo OneDrive jest dostępny dla wszystkich (nie trzeba być posiadaczem konsoli).
 
 
Madziula 
Podróżnik



Dołączyła: 16 Gru 2007
Posty: 667
Skąd: Kraków / Tarnów
Wysłany: 04-02-2016, 14:42   

haughton, też miałam te byki i też nie mam dlc. Szczerze mówiąc to na początku myślałam, że to jakieś nowe dziwne oznaczenia misji, ale później zniknęły i sobie o nich zapomniałam :P
_________________
 
 
 
v1per80 
Podróżnik



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 349
Wysłany: 04-02-2016, 16:22   

Ja miałem mnóstwo błędów w wersji na X360. W wersji pecetowej póki co nie zaznałem ani jednego ;)
_________________
I7 6700K@4.6Ghz+Spartan HE1024, Asrock Z170 Extreme4, 16GB Ram Kingstone HyperX DDR4 16GB 2400MHz @CL14, HDD 1.75TB+SSD Samsung Evo 850 250GB, Zotac GF GTX 1080 ExoArmor Black 8GB,TV LG42LD450+Projektor 3D Acer H5630 z 3D Vision 2,Oculus Rift CV1+Touch,Chieftec Nitro 88+SPS-850C 850W
 
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 04-02-2016, 18:04   

Tak tytułem OT: poważnie? X1 wymaga abonamentu Gold w celu robienia skrinów i udostępniania ich np na FB ??

Ja z kolei na x360 miałem o dziwo mało bugów - jeden najsłynniejszy to z... pakującą (się) Larą i ten z Jonah ciągle wyciągającym rękę. Póki co gry już nie mam, czekam na GOTY na PS4 :)
_________________
 
 
haughton 
Nowicjusz



Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-02-2016, 09:07   

Menkaure, na to wygląda. Próbowałem udostępniać screeny z konsoli, nawet poszperałem w ustawieniach prywatności jak MaXoR radził powyżej - ale póki co bez powodzenia. Bez włączonego Golda nie mam nigdzie opcji udostępnienia - albo źle szukam. Mam X1 od niedawna, możliwe że po prostu nie ogarnąłem tego jeszcze. :)
 
 
lechu1235 
Podróżnik



Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 433
Skąd: Poznan*
Wysłany: 05-02-2016, 10:24   

Za pierwszym razem jak przechodziłem grę na xboxie360 nie napotkałem żadnego buga, natomiast podczas wracania do lokacji cały RoTR się posypał... poznikały liny, pojawiły się losowo jakies ognie w miejscach gdzie ich nie powinno byc, Lara często się zawieszała w przestrzeni etc.
Dzisiaj dopiero mam dostęp do internetu i ściąga się jakiś patch więc mam nadzieje, ze moj RoTR sie naprawi, bo zostało mi niewiele do uzyskania magicznego 100% :)


EDIT:
Po aktualizacji dostałem 5 pkt doświadczenia nie wiem dlaczego, zniknęły niektóre błędy, ale liny dalej nie mam... moze ona po prostu znika po przejsciu... ktoś coś wie?
Chodzi o opuszczoną kopalnię.
 
 
dudi_mati 
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 21
Wysłany: 05-02-2016, 13:51   

Ja tam miałem jeden "poważny" błąd. Podczas ostatecznej walki z bossem tak go wysadziłem granatem że zapadł się pod ziemię..., ale po restarcie było już oki.

Pojawił sie dziś pierwszy patch do ROTTR (tak nawiasem mówiąc)
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 05-02-2016, 14:41   

Ekhm... walki z bossem? Cholera, wiedziałem że grałem w inną grę !!
_________________
 
 
dudi_mati 
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 21
Wysłany: 05-02-2016, 15:07   

Menkaure napisał/a:
Ekhm... walki z bossem? Cholera, wiedziałem że grałem w inną grę !!


Buhahahaha... Pomimo że przewidywalny scenariusz to nie chcę spoilerować ;)
Oki, jak się upierasz to powinno być "walka z bossem", a nawiasem mówiąc, spodziewałem się czegoś bardziej wymagającego...

Dwa pytanka do was, gra ma tryb "New game+"?
oraz drugie pytanko...
Jak ustawić Japoński lub koreański dubbing i polskie napisy..., wie może ktoś?
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 05-02-2016, 15:23   

Najśmieszniejsze jest to, że ja ciągle nie wiem o jaką ci walkę chodzi ;)
Spoiler:
Helikopter czy Konstantyn? Ani jednego ani drugiego nie nazwałbym bossem, bo obraziłbym wówczas walkę z innymi bossami z serii :)
.

Wracając do tematu. Z dźwigiem w Komnacie Egzorcyzmu były już niejedne "jaja". Tymczasem nowy odcinek z cyklu: "Czy mama dźwigu wie, że on ćpie?"
https://www.youtube.com/watch?v=llH2HyIpk7Y

:hihi:
_________________
 
 
dudi_mati 
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 21
Wysłany: 05-02-2016, 15:39   

Menkaure napisał/a:
Najśmieszniejsze jest to, że ja ciągle nie wiem o jaką ci walkę chodzi ;)
Spoiler:
Helikopter czy Konstantyn? Ani jednego ani drugiego nie nazwałbym bossem, bo obraziłbym wówczas walkę z innymi bossami z serii :)
.

Wracając do tematu. Z dźwigiem w Komnacie Egzorcyzmu były już niejedne "jaja". Tymczasem nowy odcinek z cyklu: "Czy mama dźwigu wie, że on ćpie?"
https://www.youtube.com/watch?v=llH2HyIpk7Y

:hihi:


Spoiler:
Konstantine..., dlatego się poprawiłem "walka z bossem" ;)
Ale przyznam szczerze że Helikopter mi więcej nerwów na psuł... ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.273 sekundy. Zapytań do SQL: 11