FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
RotTR - wrażenia z gry
Autor Wiadomość
Cez 
World of Tomb Raider



Dołączył: 12 Gru 2003
Posty: 3979
Skąd: Tczew/3city
Wysłany: 16-11-2015, 19:29   

Moją recenzję znajdziecie tutaj ;) >> http://laracroft.pl/tr10/review.html
_________________
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 17-11-2015, 19:51   

Gra mi właśnie zaspoilerowała dalszą część!!
Pewnie zauażyliście, że przy loading screenach czasem pojawiają się jakby fragmenty dziennika Lary mówiące o aktualnych wydarzeniach z gry. Tymczasem u mnie...
Spoiler:
...będąc w grobowcu, ukrytym w kopalni podczas loading screenu, Lara pisze coś takiego mniej więcej: Przygotowania do wojny. Dotarłam do wioski Jacoba. Jacob przeżył, jest ranny. Jego siostra próbowała mnie zabić. Muszę stanąc po ich stronie plepleple.
Dzięki...


:fire:
_________________
 
 
krtomb 
WoTR Team



Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 1066
Skąd: Helheim
Wysłany: 17-11-2015, 21:33   

A to prosiaki :P

Nie zwróciłem uwagi na te wpisy dopóki nie przeszedłem fabuły i nie wczytałem się w jeden z tekstów podczas loading screenu...

Ciekawe że gra zrobiła spoiler - mnie się chyba nie zdarzyło albo - zwyczajnie nie zauważyłem.

Baj de łej - nie rozumiem trybu wyprawa. Nie wiem dlaczego nie mogę przejść levelu jeszcze raz z wszystkim na maksa (np. Grobowiec Proroka) i pozbierać to czego nie zauważyłem za pierwszym razem...
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 19-11-2015, 13:54   

I koniec. Więcej napiszę innym razem (roz. wieczorem). Tymczasem mój wynik to 78% i jakieś 10-11 godzin gry. Lecę zbierać pozostałe znajdźki i wchodzić tam, gdzie wcześniej nie mogłem.
_________________
 
 
scooby84 
Nowicjusz


Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 2
Wysłany: 21-11-2015, 19:41   

Witam! Mam problem z grą. Nie potrafię aktywować instynktu przetrwania. Naciskam prawego analoga i nic się nie dzieje. Miał już ktoś podobny problem? Dziękuję za odpowiedź.
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 21-11-2015, 20:05   

W ogóle się nie aktywuje czy znika po chwili? Ja podczas gry na x360 miałem może raz taki mig, że dopiero za krótymś razem się włączył (trzecim chyba), czasem z opóźnieniem (szczególnie w rozległch lokacjach).
_________________
 
 
krtomb 
WoTR Team



Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 1066
Skąd: Helheim
Wysłany: 21-11-2015, 20:12   

Najpewniej go wyłączyłeś. Ja też przypadkiem go wyłączyłem całkiem - ale ostatecznie grałem bez bo mnie ta umiejętność Batman/Eagle Vision strasznie nie pasuje w Tomb Raiderze. W opcjach musisz włączyć Directional Beacons - jeśli jest na off to trzeba przełączyć - piętro niżej jest też podświetlanie obiektów - ale uwaga. Wraz z nowymi skillami, obiekty będą podświetlać się automatycznie gdy Lara do nich podejdzie. Dotyczy to źródeł surowców, pułapek, obiektów interakcji itp co boleśnie psuje rozgrywkę i widok...
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
scooby84 
Nowicjusz


Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 2
Wysłany: 23-11-2015, 13:05   

Dzięki za pomoc. Szukałem w opcjach, ale podczas włączonej gry.
Dopiero po wyjściu z gry do ekranu menu głównego w opcjach można było zaznaczyć podświetlanie obiektów. Pozdrawiam
 
 
Grimlock 
Student



Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 66
Wysłany: 23-11-2015, 22:43   

Zanim dotarła do mnie przesyłka z Rise of Tomb Raider, postanowiłem odświeżyć sobie poprzednią część i przy okazji oswoić się z padem. Tak, dla RoTR kupiłem Xboxa One - biorąc pod uwagę koszt upgrade'u peceta - konsola kosztowała mniej więcej 40% tej kwoty. Okazało się, że granie w Tomb Raidera na padzie jest wygodniejsze, szczególnie podczas eksploracji, wspinaczki, czy dynamicznej walki - szczególnie z wykorzystaniem "dirty tricks" czy specjalnej amuniacji lub strzał.

Podczas przechodzenia pierwszej części szczególną uwagę zwracałem na wszelkie inofrmacje o Trójcy, a te już pośrednio pojawiają się w scenie gdy Roth osłania Larę z karabinu snajperskiego przed pokonaniem mostu - pada nazwa frachtowca "Trinity" z którego zostaje wysłany śmigłowiec ratunkowy. Druga już bardziej konkretna informacja - to dokument szpiega Trójcy znaleziony w japońskiej bazie z czasów II Wojny Światowej oraz jeśli dobrze pamiętam - trzecia wskazująca, że geoskrzynki zostały pozostawione przez szpiega tej właśnie organizacji.

Sam RoTR bardzo mi się podoba - Lara porusza i zachowuje jeszcze naturalniej oraz wygląda bardziej realistycznie niż w TR2013. Crystal Dynamics podczas kreowania, odzwierciedlania jej postaci wspierli się na szczyty możliwości technologii. Trud ten jednak opłacił się - efekt jest olśniewający.
Piękne są także krainy i miejsca, które Lara przemierza - moim zdaniem jednak Syria jest efektowniejsza niż Syberia. Obie w każdym razie zmuszają wręcz do podziwiania widoków. Cieszy także to, że grobowce wreszcie przypominają to czym powinny być, a nie zabałaganione jaskinie. Dotarcie do nich i rozwiązywania zagadek wreszcie wymaga więcej główkowania niż w poprzedniej części - mam nadzieję, że trzecia część będzie pod tym względem znacznie bardziej wymagająca.

Walka jak to walka, trzyma poziom, choć momentami moim zdaniem jest zbyt intensywna - im bliżej końca głównego wątka fabularnego tym szybsza.
Spoiler:
Akcja czasem przypominająca prawie gonitwę (nie tylko wianie sprintem przed Nieśmiertelnymi aby wyprodukować sobie apteczkę czy granat lub strzały ;) ). Fabuła nie jest zbyt wymyślna, ale ciekawa i tajemnicza. Nie zawiera też istotnych luk, no może poza wysłaniem Lary po Atlas celem odkrycia drogi do Kitieżu (czy to naprawdę było potrzebne? ;) ).


Umiejętności Lary jak i wyposażenia w tym broni mamy pod dostatkiem. Polecam zbierać złote monety na karabin szturmowy wzorowany na HK G36K i podwieszany granatnik oraz strzelbę policyjną (choć automatyczna zbierana z elementów jest lepsza pod koniec gry ze względu na szybkostrzelność i pojemność magazynka). Świetnym pomysłem było umieszczenie umiejętności tworzenia apteczek, amunicji i granatów oraz schowków i toreb.

A teraz po peanach czas na kilka słów krytyki - wysoki poziom brutalności. Tu ekipa Crystal Dynamics postawiła na maksimum realizmu. Ale czy niedżwiedź zagryzający i wręcz rozszarpujący Larę to jest niezbędny element? U mnie wzbudził niesmak - mogli skrócić tą scenę. Podobnie jak eleminowanie oponentów przy użyciu noża czy potłuczonej butelki (owszem z noża dwa, trzy razy skorzystałem). Postać Lary nie powinna utożsamiana z takim rodzajem brutalnego sktytobójcy.

Druga rzecz, która dla jednych jest wadą, a innych zaletą. Ścieżka dźwiękowa jest podniosła, ale za mało wyrazista. Nawet świeżo po ukończeniu RoTR (wątek fabularny, wszystkie grobowce i dwa zadania poboczne i tylko 80%! :) ) trudno mi sobie przypomnieć inny utwór niż ten gdy z kopalni docieramy do podziemnej światyni Proroka. Z TR2013 mogę od razu przypomnieć sobie "Adventures found me" czy motyw z finałowej walki ze Stalkerem na szczycie Zigguratu (tak przynajmniej został nazwany w świetnym artbooku) oraz ten gdy Lara na pokładzie frachotwca mówi "Ja nie wracam do domu".

Podsumowując, na pewno nie raz powrócę do RoTR, tak jak wracam do TR2013 (już nie wspominając o klasykach i Anniversary). Crystal Dynamics stworzyło chyba najlepszą część poza remakem pierwszej części. Figurka Lary cieszy oko, więc od czasu do będzie przypominać się aby w wolnym czasie wziąć pada do ręki i przeżyć tą przygodę raz jeszcze i jeszcze... :)

PS. Czy zwróciliście uwagę jak Lara wypowiada zdanie "Nie jestem wystarczająco silna aby poruszyć ten element"? ;)

[ Komentarz dodany przez: Cez: 24-11-2015, 00:30 ]
Ukryłem w spoilerze jeden akapit.

Spoiler:
Nie każdy wie, że końcowymi przeciwnikami są Nieśmiertelni i że Lara szuka Atlasu ;)
 
 
trampkijezusaa 
Nowicjusz


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 7
Wysłany: 15-01-2016, 21:30   

Ja właśnie jestem w trakcie zbierania 100% gry, samą fabułę ukończyłem na poziomie 77%. O ile TR2013 mnie zachwycił, tak RoTR mnie rozczarował. Ale i tak chętnie zagrałem i pewnie kiedyś wrócę do tej części.

Plusy:
1. Lokacje - na Xboxie 360 nie odczuwało się, że gra jest dużo uboższa od XOne, Z przyjemnością podziwia się uroki Syberii i Syrii.
2. Historia - choć przewidywalna, to ciekawa i w sumie logiczna.
Spoiler:
Końcówka z Aną i Larą na środku śnieżnej pustynii choć prosta i banalna to sprawiła, że aż chce się czekać na kolejnego TR

3. Postaci - bardziej niż w 2013 pamiętam ich imiona i mimo słabego dubbingu było ok.
4. Nowości - nowe typy strzał to "strzał" w dziesiątkę, podwójne i potrójne strzały, crafting.
5. Przeciwnicy - w sumie pod koniec byli uciążliwi, a
Spoiler:
nieśmiertelni byli prostsi do zabicia niż najemnicy Trójcy i mniej uprzykrzający


Minusy:
1. Tryb skradania - na moją cierpliwość, aż jeden podejdzie tam, a drugi tam, albo czy obok będzie coś wybuchowego, nie nie, tu bardziej się sprawdzał łuk i strzały.
2. Skillowanie Lary - no ile można, tego jest tyle, że mając ukończoną fabułę miałem około 30-35 pkt umiejętności wykorzystanych, bronie po średnio 60%, ekwipunek w połowie. Po co? Połowy z tych umiejętności rzadko się używa albo nawet wcale nie zauważa się różnicy.
3. The Hunger Games: Lara Croft Edition - co sprawia najwięcej frajdy w RoTR? Gro-bow-ce! (zaznaczmy, że opcjonalne) Co by nowego gracza nie zniechęcać myśleniem, nie chce to niech nie wchodzi tam gdzie ciemno. Nawet mi przyszło się zaciąć na długo w jednym z grobowców (tak wstyd, nawet Lara nie podpowiedziała). Ale to tylko Sometimes Tomb Raider, a tak to biegaj, skacz, lataj ponad.

Jak mi się coś przypomni to dopiszę. Ogólnie chciałbym bardziej powrotu do Tomb Raidera, więcej zagadek nieopcjonalnych, więcej świątyń, grobowców, mniej "czytanek, słuchanek".
Spoiler:
Lara uczy się "greckiego" z pamiętników Jacoba (?) WTF
Najbardziej podobała mi się... Syria :D Podróże mi się marzą, nie siedzenie w jednym i tym samym miejscu. Czekam na powrót artefaktów, kluczy, dźwigni - prawdziwych. Teraz dźwignię pociąga się linką z łuku, a wszystkie drzwi otwiera czekanem. Tja... Mam nadzieję, że po raz trzeci nie przyjdzie nam na nowo szkolić i updatować Lary, bo ile można. :nie: Ogólnie TR 2013 ma u mnie 8/10 a RoTR dam 6,5/10.
 
 
maf2 
Nowicjusz


Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 1
Wysłany: 01-02-2016, 03:21   

Jako "stary" gracz który grał w Tomb Raider od pierwszej części muszę powiedzieć, że to już nie jest niestety Tomb Raider tylko Rambo Raider. Nie dość, że gra jest krótka w zasadzie na jeden dzień jeśli chodzi o główną fabułę to jeszcze zagadek w zasadzie nie ma. Lara strzela do wszystkiego co się rusza. W dawnym Tomb Raiderze strzelanie było tylko dodatkiem do eksploracji teraz jest niestety na odwrót. Początek był jeszcze znośny a potem zrobił się z tego zwykła strzelanka. Ogólnie słabo wolałbym żeby gra poszło bardziej w przygodówkę niż w zwykła nawalankę. Ale niestety teraz jest taka tendencja i to nie pierwsza gra która została popsuta przez obecny trend.
 
 
MaXoR 
Student



Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 52
Skąd: Via Caravelli
Wysłany: 01-02-2016, 05:55   

A ja z nieco innej beczki - wrażenia z pierwszego (ponoć mają być trzy) dodatku fabularnego: Baba Yaga - Świątynia wiedźmy. Ukończyłem właśnie misję z tego dodatku i ... mam trochę mieszane uczucia.
Oczywiście, bardzo cieszy wykorzystywanie potencjału tak kunsztownych i klimatycznych lokacji całej gry. To dodatkowe rozszerzenie jest bowiem bardzo sprytnie wkomponowane - dochodzi nowa lokacja - elegancko spięte z resztą ... i to tyle technicznie. Natomiast merytorycznie jest trochę gorzej. Za bardzo w moim odczuciu odstaje ta dodatkowa "przypowieść" od głównego tematu. Jasna sprawa, że wszystko można troszku nagiąć :P ... ale wygląda to lekko dziwnie. Z jednej strony, coś jest bardzo fajnie złożone - przenoszenie akcji i mapy - a ze strony drugiej, pojawia się opowieść jakby z innej bajki - troszkę horroru, troszkę demonów. Gdzieś wyczytałem uszczypliwy komentarz: 'Dajcie jej miecz i będzie kolejny wiedźmin.' :D Nie mniej, ogólna koncepcja takich DLC jak najbardziej, mi się podoba ... bo jak wspominałem, potencjał jest duży i aż się prosi to wykorzystać - chętnie zagram w następne :!!:
 
 
Cez 
World of Tomb Raider



Dołączył: 12 Gru 2003
Posty: 3979
Skąd: Tczew/3city
Wysłany: 01-02-2016, 18:47   

MaXoR napisał/a:
A ja z nieco innej beczki - wrażenia z pierwszego (ponoć mają być trzy) dodatku fabularnego: Baba Yaga - Świątynia wiedźmy. Ukończyłem właśnie misję z tego dodatku i ... mam trochę mieszane uczucia.


Baba Jaga to jedyne fabularne DLC z pakietu Season Pass. Dwa inne duże DLC z Season Pass to Tryb Wytrzymałości, który już jest dostepny oraz Cold Darkness Awakened (pojawi sie wkrotce) - te dwa tryby to głównie rywalizacja, a nie fabuła.
_________________
 
 
MaXoR 
Student



Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 52
Skąd: Via Caravelli
Wysłany: 01-02-2016, 19:55   

@Cez:

Rzeczywiście, tak faktycznie jest - zasugerowałem się jakąś wzmianką prasową, jakoby miało być więcej dodatków typowo fabularnych ... ale mimo wszystko uważam, że POWINNO ;)

W wątku "przed premierą" @Madziula wspomina o cenie na Steam ... więc aby nie rozdrabniać wypowiedzi dodam jedynie z tego miejsca, że cena pojedynczego dużego DLC w sklepie M$ (dla xone) to 34.99 PLN
 
 
Madziula 
Podróżnik



Dołączyła: 16 Gru 2007
Posty: 667
Skąd: Kraków / Tarnów
Wysłany: 02-02-2016, 00:00   

MaXoR napisał/a:
W wątku "przed premierą" @Madziula wspomina o cenie na Steam ... więc aby nie rozdrabniać wypowiedzi dodam jedynie z tego miejsca, że cena pojedynczego dużego DLC w sklepie M$ (dla xone) to 34.99 PLN

No w sklepie Steam ceny jak zwykle są koszmarnie wysokie. DLC Baba Yaga i Endurance Mode kosztują teraz po 9.99 euro każde. Tak więc albo poczekam na promocję, albo na to aż jakiś sklep typu muve.pl będzie to miał w ofercie :)
_________________
 
 
 
dudi_mati 
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 21
Wysłany: 05-02-2016, 01:30   

Po 34 godzinach gierka ukończona :D (na 70%)

Więc zacznijmy o grafiki...
Jest obłędna, piękna itd, pomimo że przyszło mi grać na około średnich ustawieniach to nie mogę narzekać, wszystko jest tak niesamowicie wykonane, nie ukrywam zrobiło to na mnie olbrzymie wrażenie.
Sama optymalizacja jest na dobrym poziomie, fakt... mogło być lepiej.

Ścieżka dźwiękowa, ów jest bardzo dobra, miło się słucha grając w grę, mogło być nieco lepiej, ale narzekać nie mogę :)
Dubbing, cóż microsoft nieco spartolił sprawę, widać że był robiony na szybko, Cenega bardziej sie przyłożyła przy poprzednim TR.
Gameplay, nom... jak wytrzymałem z grą tak długo to musiało być naprawdę zajebiście, historia może nie porywa, ale ów gameplay to rekompensuje i to z nawiązką.

To jeśli chodzi o te pozytywne wrażenia, jeśli chodzi o minusy, to w teorii ich brak w praktyce to:
Główny wątek był nieco za długi, wg. mnie (o jakieś 3-5h)
Upgrade postaci, moim zdaniem jest beznadziejnie zrobiony..., nie przemyślany nieco robiący z gracza idiotę (to jest moje zdanie..., ale..., Lara widząca przez ściany wszystko co możliwe to dla mnie przesada)

Moja prywatna ocena to mocne 9+/10

Bawiłem się świetnie, ale wiem że jeszcze lepiej się będę bawił z wersją na PS4... :D

Wybaczcie że trochę chaotycznie napisane, ale nie chcę spoilerować :)
 
 
Cez 
World of Tomb Raider



Dołączył: 12 Gru 2003
Posty: 3979
Skąd: Tczew/3city
Wysłany: 05-02-2016, 17:45   

dudi_mati napisał/a:
Główny wątek był nieco za długi, wg. mnie (o jakieś 3-5h)


No nie żartuj :p Krótki jest ten watek i zdecydowanie powinien obejmowąc także grobowce opcjonalne, które wg mnie powinny byc obowiązkowo umieszczone w fabule.
_________________
 
 
dudi_mati 
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 21
Wysłany: 06-02-2016, 01:04   

Cez napisał/a:
No nie żartuj :p Krótki jest ten watek i zdecydowanie powinien obejmowąc także grobowce opcjonalne, które wg mnie powinny byc obowiązkowo umieszczone w fabule.


Oki, może faktycznie trochę przesadziłem, jak by nie patrzeć odkryłem kilka grobowców :)
Taaak, zgadzam się z Tobą całkowicie, owe grobowce nie powinny być opcjonalne, przynajmniej część z nich powinna być obowiązkowo wpleciona w główny wątek fabularny.
Jednak, pomimo wszystko z owych grobowców największe wrażenie na mnie zrobiło
Spoiler:
Planetarium
 
 
Nepheline 
Podróżnik



Dołączyła: 11 Lut 2007
Posty: 452
Wysłany: 07-02-2016, 11:36   

Grę ukończyłam po jakiś 22 godz. grania i 80 kilku % - już raczej nie będę do niej wracać - wszystkie zadania i grobowce ukończone, a nie chce mi się szukać jednego pudełka po całej mapie ;)

Niestety gra mnie nieco rozczarowała, choćby dlatego, że była to dokładnie powtórka z TR2013 przy czym z gorszą fabułą. Tak jak narzekałam na zbytnie gore w TR2013 tak jednak budowało to klimat i napięcie. Tutaj dostaliśmy bardzo prostą historyjkę.

Jęczenie Lary, fakt, wkurzające, szczególnie, że już powinna być twardsza, no ale co zrobić? Wychowałam się na klasykach i dla mnie jest Lara i Larcia ;)

Grałam na PC, grafika bardzo ładna, choć niektóre lokacje w dzień wyglądają nieco dziwnie (okolice geotermicznej doliny), na plus bardzo realistyczna woda i lód. Muzyka w porządku, nie słyszałam jej za bardzo, ale też nie irytowała mnie ;)

Żałuję też, że w Syrii był tylko 1 króciutki epizod, a reszta na Syberii. W TR2013 akcja toczyła się w 1 miejscu, w drugiej części miałam nadzieję na częstsze zmiany lokacji.

No i ogólnie gra za łatwa, końcowy Boss załatwiony chyba w 10 min :( Pamiętam, że w TR2013 było to jakoś lepiej dograne. Ale tak to akcja dobrze wyważona: eksploracja, zagadki, elementy zręcznościowe i walka. Oczywiście dla mnie za mało zagadek i eksploracji, ale niestety takie czasy nastały i inaczej się teraz gry robi ;)

Ogólnie na plus: grafika-śliczne lokacje, nowe ruchy, przedmioty, pływanie itp. Poprawne wyważenie rozrywki (oprócz końcówki), więcej grobowców, dobre sterowanie (myślałam, że te szerokie strzały do wspinania będą porażką ala linka z TR Anniversary, ale ani razu Lara nie skoczyła tam gdzie nie powinna), fajne zadania poboczne (tylko za mało! :P ) , zwierzątka, ubranka które można zmieniać w trakcie rozgrywki.

Na minus: miałka fabuła, wtórność w stosunku do TR2013, mało lokacji, brak trudniejszego Bossa na koniec, jęcząca Lara, nieco skopany dubbing.

Teraz tylko czekać kilka lat na kolejną część ;) I oby w końcu Lara odzyskała charakter.
 
 
v1per80 
Podróżnik



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 349
Wysłany: 08-02-2016, 11:58   

maf2 napisał/a:
Jako "stary" gracz który grał w Tomb Raider od pierwszej części muszę powiedzieć, że to już nie jest niestety Tomb Raider tylko Rambo Raider. Nie dość, że gra jest krótka w zasadzie na jeden dzień jeśli chodzi o główną fabułę to jeszcze zagadek w zasadzie nie ma. Lara strzela do wszystkiego co się rusza. W dawnym Tomb Raiderze strzelanie było tylko dodatkiem do eksploracji teraz jest niestety na odwrót. Początek był jeszcze znośny a potem zrobił się z tego zwykła strzelanka. Ogólnie słabo wolałbym żeby gra poszło bardziej w przygodówkę niż w zwykła nawalankę. Ale niestety teraz jest taka tendencja i to nie pierwsza gra która została popsuta przez obecny trend.

Ja też jestem starej daty i wolę klasyki, ale pisząc, że gra jest na jeden dzeń zwyczajnie grzeszysz. Ja miałem na liczniku 22H kiedy zobacyzłem napisy końcowe i żeby było jeszcze ciekawiej, to procentowo wyszło ..... 56 a gnałem do przodu i zaciąłem się (na 15 min) tylko na jednej zagadce :> Choć nie powiem, że niektóre były trudne, szczególnie
Spoiler:
z beczkami i tamą
(to ta, na której ja i większość znanych mi osób utknęła) Dlatego nie wiem co oznacza dla Ciebie jeden dzień, ale dla mnie to nie oznacza jednej pełnej doby bez spania i potrzeb fizjologicznych ;)
_________________
I7 6700K@4.6Ghz+Spartan HE1024, Asrock Z170 Extreme4, 16GB Ram Kingstone HyperX DDR4 16GB 2400MHz @CL14, HDD 1.75TB+SSD Samsung Evo 850 250GB, Zotac GF GTX 1080 ExoArmor Black 8GB,TV LG42LD450+Projektor 3D Acer H5630 z 3D Vision 2,Oculus Rift CV1+Touch,Chieftec Nitro 88+SPS-850C 850W
 
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 352
Wysłany: 08-02-2016, 19:52   

maf2 napisał/a:
Jako "stary" gracz który grał w Tomb Raider od pierwszej części muszę powiedzieć, że to już nie jest niestety Tomb Raider tylko Rambo Raider. Nie dość, że gra jest krótka w zasadzie na jeden dzień jeśli chodzi o główną fabułę to jeszcze zagadek w zasadzie nie ma. Lara strzela do wszystkiego co się rusza. W dawnym Tomb Raiderze strzelanie było tylko dodatkiem do eksploracji teraz jest niestety na odwrót. Początek był jeszcze znośny a potem zrobił się z tego zwykła strzelanka. Ogólnie słabo wolałbym żeby gra poszło bardziej w przygodówkę niż w zwykła nawalankę. Ale niestety teraz jest taka tendencja i to nie pierwsza gra która została popsuta przez obecny trend.


W Tomb Raider 2 oraz Tomb Raider 2 Gold strzelanie było praktycznie na każdym kroku i jakoś jest uważany za jedną z najlepszych części TR :D
 
 
Alina 
Student



Dołączyła: 01 Kwi 2013
Posty: 68
Wysłany: 19-02-2016, 20:32   

Od paru dni jestem posiadaczką tej gry i muszę przyznać, że naprawdę bardzo mi się podoba. Lara ładna, lokacje zapierają dech w piersiach, przyłożyli się. Fabuła ciut naiwna, ale w poprzedniczce też taka była, a i tak to była moja ulubiona odsłona. No ja jestem przede wszystkim zakochana w dużym świecie, ślicznych terenach do zwiedzania, wygodnym sterowaniu Larą i w ŁUKU! Swego czasu grałam w Thiefa jedynkę, bo uwielbiałam strzelanie z łuku. W nowożytnej Larze jestem zachwycona, jak mogę załatwić przeciwników z oddali i po cichu... :P Na pewno będę do tej gry wielokrotnie wracała i z tą samą radochą grała w nią od nowa ;)


Miałam problemy z przycinkami, bo mam za słabą grafikę i procesor. Jednak te przycinki zdarzają mi się tylko na najwyższych teksturach, tych najlepszych. Pytałam się, czy RAM by tu pomógł, no ponoć niezbyt, ale i tak planowałam go dokupić, bo Simsy są pamięciożerne... No i o dziwo, chyba coś tam ten RAM jednak dał, bo mam mniejsze te przycinki. Wcześniej jak ładowałam grę, to przez chwilę bardzo się cięła, a po załadowaniu tekstur, już mniej. Niby dało się grać, ale dla pewności grałam na ciut słabszych teksturach. Teraz początkowe ładowanie tekstur jest szybciutkie, a przycinki w trakcie gry minimalne, da się grać na tyle, że już tak zostawię tą grafikę. Ja uwielbiam te widoczki i oglądając je "nie w pełni pięknymi" budziło niedosyt... ;)


Nie chciałam zakładać nowego tematu, i nie bardzo wiedziałam gdzie ja mam o to spytać... Jak pisałam wyżej były te przycinki średnie, teraz są minimalne, ale ja już jestem nieco dalej w fabule, to gdzie jestem, napiszę w spoilerze, zresztą kto już tam był, pozna po screenie, który tam umieściłam... Chodzi mi o to, byście mi napisali, jaka lokacja jest najbardziej pamięciożerna, żebym mogła zwrócić szczególną uwagę na zachowanie mojego kompa...

Spoiler:
Przedstawiam Drodzy Forumowicze, jak dotąd moją ulubioną rozrywkę w tej grze, chyba sporo ludzi to robiło w dzieciństwie ;)




Ganianie kurczaków ;)
 
 
MaXoR 
Student



Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 52
Skąd: Via Caravelli
Wysłany: 19-02-2016, 21:41   

Alina napisał/a:
Chodzi mi o to, byście mi napisali, jaka lokacja jest najbardziej pamięciożerna, żebym mogła zwrócić szczególną uwagę na zachowanie mojego kompa...


To troszkę nie ten temat... ale dopowiem ;)
Takiej recepty "na szczęście" trudno będzie znaleźć i to z prostego powodu.
W poszczególnych lokacjach, poza wielkością tekstur, do głosu dochodzi np. dynamiczne oświetlenie, efekty cząsteczkowe itd. Podstawowe znaczenie ma zatem: nie tyle pamięć RAM, która ewentualnie troszkę przyśpieszy wczytywanie ... ALE pamięć samej karty graficznej - jest sporo wydajniejsza w rozumieniu przetwarzania grafiki. Niestety, nie dostawisz kości pamięci wybiórczo na karcie, więc aby uniknąć "przycinkowych" niespodzianek pewne nastawy trzeba uśrednić. NVIDIA dostarcza wraz ze sterownikami tzw. GeForce Experience - zrób optymalizację ustwień gry tym softem i precyzyjnie oddzielisz "cięższe" nastawy, można to później dalej korygować.
 
 
Alina 
Student



Dołączyła: 01 Kwi 2013
Posty: 68
Wysłany: 19-02-2016, 22:59   

Dzięki za radę. W sumie jak mam wszystkiego na maksa, poza teksturami, to gra w ogóle się nie tnie. Ale jak dam tekstury na maksa... wiadomo. Dziś sobie grałam tak 50/50 raz na maksa, raz nie. W paru momentach cięło się za bardzo, by grać. I tak jestem zadowolona z osiągów tej karty i tego procka. Skoro potrzebuję o wiele mocniejszej grafiki i procka o dwa modele wyżej, żeby mieć płynnie na maksymalnych ustawieniach...
 
 
Cez 
World of Tomb Raider



Dołączył: 12 Gru 2003
Posty: 3979
Skąd: Tczew/3city
Wysłany: 19-02-2016, 23:30   

Alina napisał/a:
Chodzi mi o to, byście mi napisali, jaka lokacja jest najbardziej pamięciożerna, żebym mogła zwrócić szczególną uwagę na zachowanie mojego kompa...


Dwie lokacje są pamięciożerne, Kompleks Radziecki i Dolina Geotermiczna ;)
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.398 sekundy. Zapytań do SQL: 10