FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Hypersquare
Autor Wiadomość
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-04-2014, 16:07   Hypersquare

Kolejny gigant nadchodzi. Gra twórcy Tomb Raider A, premiera 21 kwietnia 2014 roku. Tutaj link do materiałów z gry https://www.facebook.com/Hypersquare?fref=ts Zacieram rączki! :P
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 14-04-2014, 21:21   

No pewnie. Zaległości w "Bioshock Infinite: Burial at Sea E2", "Wolf Among Us", (nieruszonym) "Hitmanie: Absolution" teraz jeszcze "Hupersquare" i "WotW". Nie wspomnę o 70GB "Z archiwum X" na dysku. Może po wakacjach się wyśpię.
_________________
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 14-04-2014, 22:30   

Jezu, aż poczułem się winny częściowo :D .
_________________
 
 
mar!o 
Student



Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 37
Wysłany: 15-04-2014, 10:48   

Całkiem nieźle wygląda ten "Hypersquare"


Ps: Ja tak z innej beczki czyli projektu "Back To Basics 2014 - Khmer Empire"
widzę że aż 6 Polaków tudzież Polek pracuje nad tym projektem, całkiem nieźle też się to zapowiada :) http://forum.trle.net/vie...hp?f=35&t=28181
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-04-2014, 15:23   

Kilka detali odnośnie samej gry:
1) 12 poziomów
2) Minimalny czas gry około 13/14 godzin
3) Mamy do zebrania 5 sekretów
4) Hypersquare jest to pierwsze epizod trylogii, kolejny jest już w produkcji i będzie wydany na przestrzeni najbliższych kilkunastu miesięcy
5) Autor opisuje gameplay jako klasyczny i dość ciężki, czego można było się spodziewać po TRA
6) Potrzebujemy mocniejszego PC aby grać płynnie. Osobiście polecam w innym przypadku zmniejszyć rozdzielczość i powinno być ok. ;)
7) Codziennie do dnia premiery, będą pojawiawiać się kolejne screenshots w ramach odliczania. Materiały można znaleźć na wiadomym forum lub FB page.

:) Zapowiada się fajnie i smacznie.
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 15-04-2014, 21:06   

No świetnie. W takim razie nawet nie lajkuje fanpage'a. Po co sobie psuć humor ??? :v
_________________
 
 
Neona 
Podróżnik



Dołączyła: 17 Cze 2007
Posty: 410
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-04-2014, 11:53   

Screeny wyglądają cudnie :D Lajkuję i czekam na premierę : ) Akurat po świętach <3
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1275
Wysłany: 16-04-2014, 12:05   

Racja, świetnie to wygląda. Już od jakiegoś czasu przyglądam się temu projektowi i aż dziw, że to wciąż silnik Tomb Raidera. Czekam z niecierpliwością. :p
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-04-2014, 14:04   

Cytat:
aż dziw, że to wciąż silnik Tomb Raidera.

Myślę, że takie projekty, pchają ten customy wózek do przodu. Gdzie mogło by się wydawać, że od premiery TRLE w 2000 mija już 14 lat to takie prace udowadniają, że ludzka kreatywność to wszystko. Ciesze się, bo to początki kolejnej ery w customowym światku. ;)

I tak słowem offa, Neona, nie widziałem cię na WOTRze od stuleci. :D
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
Nepheline 
Podróżnik



Dołączyła: 11 Lut 2007
Posty: 452
Wysłany: 16-04-2014, 16:47   

No cóż, fanką psiko nigdy nie byłam, ale w ten custom na pewno zagram. W końcu to kamień milowy TRLE, więc mam obowiązek :D
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1275
Wysłany: 16-04-2014, 22:48   

Maati, do tego jest to kolejny dowód na to, że nie potrzeba wielkich wymagań sprzętowych by gra dobrze wyglądała. Takie projekty jak powyższy pokazują, że liczy się przede wszystkim dobrze przemyślany styl graficzny i design lokacji. Amatorskie produkcje o tym pamiętają, żeby tak jeszcze tylko komercyjne gry sobie o tym przypomniały. :p
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 16-04-2014, 23:02   

pmkkoch napisał/a:
Maati, do tego jest to kolejny dowód na to, że nie potrzeba wielkich wymagań sprzętowych by gra dobrze wyglądała.

Maati napisał/a:
6) Potrzebujemy mocniejszego PC aby grać płynnie. Osobiście polecam w innym przypadku zmniejszyć rozdzielczość i powinno być ok.


Czytamy uważniej.
_________________
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1275
Wysłany: 16-04-2014, 23:51   

Menkaure, gdybyś czytał uważniej zauważyłbyś, że było to w porównaniu do komercyjnych produkcji, których HyperSquare wymaganiami nie prześcignąłby nawet gdyby było to priorytetem psiko. ;) Zresztą nie chodzi tu o wymagania same w sobie, ale o to, jak takie amatorskie projekty potrafią przykuć uwagę designem - i to bez potrzeby wydmuchanych efektów, tekstur HD etc. Levele teme9, titaka, psiko są tego przykładem.
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-04-2014, 00:54   

Niestety tych faktycznie dobrze zaprojektowanych i skrojonych produkcji w TRLE jest na prawdę stosunkowo niewiele. Jeśli chodzi o design w Hypersquare, to już w tej chwili mam wiele zarzutów o dość niechlujne potraktowanie sprawy, ale w tej chwili tematu nie ciągnę, wypowiem się gdy ukończę.
Cytat:
Amatorskie produkcje o tym pamiętają, żeby tak jeszcze tylko komercyjne gry sobie o tym przypomniały.

Już tak nie psioczmy, obecnie jest wiele świetnych produkcji mogących się pochwalić pełną gamą doznań artystycznych, przy okazji nie szpanujących zbędnymi, wyrezanymi filtrami, efektami i kto wie jeszcze czym. ;)
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 17-04-2014, 06:41   

Skoro w 2014 roku do uruchomienia levelu potrzebujemy mocniejszego kompa na levele z edytora wydanego 14 lat temu to ja bym nie wnikał czy są amatorskie czy komercyjne. I tak tego nie odpale. Różnica dla mnie żadna.
_________________
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1275
Wysłany: 17-04-2014, 10:46   

Maati, główny problem z TRLE jest imo taki, że o ile sam edytor jeszcze ujdzie, to robienie do niego assetów wymaga lawirowania między masą programideł przy czym każdy jest napisany pod inny program 3d. TRViewer lubi 3ds maxa, FexAnim Milkshape, Strpix metasequoia etc. Pomijam tu meta2tr, bo jeszcze nie testowałem i nie wiem, jak bardzo upraszcza(utrudnia?) edytowanie lokacji. :p Odnośnie gier komercyjnych, w sumie sam nie wiem jak jest z najnowszymi produkcjami, bo od czasów TR2013 jestem trochę do tyłu z grami.

Menkaure, akurat jeśli dobrze pamiętam głównym problemem silnika TRNG jest to, że baaaardzo kiepsko radzi sobie z teksturami z alfą przy rozdzielczości innej niż 4:3. Granie w oknie więc faktycznie powinno pomóc, bo to nie tyle problem starego kompa, co starego silnika i hacków, jakich użyto do jego ulepszenia. ;)
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-04-2014, 14:32   

Cytat:
Skoro w 2014 roku do uruchomienia levelu potrzebujemy mocniejszego kompa na levele z edytora wydanego 14 lat temu to ja bym nie wnikał czy są amatorskie czy komercyjne. I tak tego nie odpale. Różnica dla mnie żadna.

Silnik jest stary przez co nie radzi sobie w sposób optymalny z większymi obciążeniami - większa ilość poly na room, większa ilość tekstur przy czym meta2TR potrafi ich odczytać na prawdę dużo itd. Nie wiem jak Psiko podszedł do sprawy ale ja WOTWa odpalam płynnie na Geforce GT8800 i procku sprzed dobrych 6 lat. Komp jak widać stary, a gra działa płynnie. ;)
Tylko tak jak napisałem, nie wiem jak Psiko podszedł do tematu. Ja aby zminimalizować lagi do absolutnego minimum a nie hamować się przy projektowaniu, zmniejszyłem zasięg widzenia gracza a na całość narzuciłem mgłę, dzięki czemu zawsze mam FPS 27-30. Do tego nie łącze ze sobą nadmiernie dużych lokacji, raczej starałem się rozgryźć problem strategicznie. Jak Psiko rozwiązał ten problem - nie wiem, nie widziałem by coś na ten temat pisał, aczkolwiek nieco niepokojące są jego zapowiedzi potrzeby mocniejszego PC.
Cytat:
Maati, główny problem z TRLE jest imo taki, że o ile sam edytor jeszcze ujdzie, to robienie do niego assetów wymaga lawirowania między masą programideł przy czym każdy jest napisany pod inny program 3d. TRViewer lubi 3ds maxa, FexAnim Milkshape, Strpix metasequoia etc.

Nie zrozumiałem, odnośnie czego o tym piszesz ?
Cytat:
Pomijam tu meta2tr, bo jeszcze nie testowałem i nie wiem, jak bardzo upraszcza(utrudnia?) edytowanie lokacji.

To zależy komu go oddasz w ręce. Jeśli ktoś z reguły ma dwie lewe to stwierdzi, że utrudnia, dla mnie jest wystarczający, dość wygodny i efektywnie potrafie się nim posługiwać. Polecam. ;)
Cytat:
Odnośnie gier komercyjnych, w sumie sam nie wiem jak jest z najnowszymi produkcjami, bo od czasów TR2013 jestem trochę do tyłu z grami.

Zarówno przed jak i po TR2013 były i są świetne produkcje. ;) Nie wiem do końca skąd takie pomysły. Ewentualnie rozumiem jeśli nie bywasz ogólnie w świecie gamingu.
Cytat:
Granie w oknie więc faktycznie powinno pomóc

Nie tyle co w oknie co na mniejszych rozdzielczościach.
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1275
Wysłany: 17-04-2014, 19:46   

Maati napisał/a:
Nie zrozumiałem, odnośnie czego o tym piszesz ?

Odnośnie tego, że jest mało takich lepszych produkcji. Chodzi mi o to, że tworzenie leveli do TRLE jest raczej utrudnione w porównaniu do innych gier i dlatego nie dziwię się więc, że mało jest jakichś większych, dobrze wyglądających tytułów. Potrzeba dużo cierpliwości, by stworzyć level do Tomb Raidera, tym bardziej jeśli chce się zrobić coś wyróżniającego się na tle innych.

Cytat:
To zależy komu go oddasz w ręce. Jeśli ktoś z reguły ma dwie lewe to stwierdzi, że utrudnia, dla mnie jest wystarczający, dość wygodny i efektywnie potrafie się nim posługiwać. Polecam. ;)

Jak już skończę swój custom to może też to wypróbuję, bo już od dawna się temu przyglądałem. Mam pomysł na jakiś level w stylu the Sanitarium, a że to głównie korytarze to chyba będzie to odpowiednie do testów. :p Mam tylko jedno pytanie: meta2tr to wyłącznie przeróbka meshy, czy również animacji?
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-04-2014, 21:16   

Cytat:
Odnośnie tego, że jest mało takich lepszych produkcji. Chodzi mi o to, że tworzenie leveli do TRLE jest raczej utrudnione w porównaniu do innych gier i dlatego nie dziwię się więc, że mało jest jakichś większych, dobrze wyglądających tytułów. Potrzeba dużo cierpliwości, by stworzyć level do Tomb Raidera, tym bardziej jeśli chce się zrobić coś wyróżniającego się na tle innych.

W pewnym sensie to prawda, aczkolwiek z drugiej strony wśród pozycji do ściągnięcia jest wiele takich gdzie autor nie ma pojęcia o estetyce wykonania i zasadach na jakich opiera się fajne zrobiona gra i nie jest to już o tyle wynik cięższych narzędzi a po prostu braku tej smykałki w temacie. ;) Przyznam też, że ilekroć widzę jakiś making-ofy gdzie prezentowane jest jakieś fajne, user-friendly środowisko, to zazdroszczę. :P
Cytat:
meta2tr to wyłącznie przeróbka meshy, czy również animacji?

Do edycji grafiki: projekt mapy, obiekty(static,moveable) w tym sprites, animowane tekstury, dodatkowo możliwość edycji kolizji (nie w sposób dowolny niestety).
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1275
Wysłany: 20-04-2014, 00:04   

Maati, ach ok, dzięki. ;) Tak też myślałem. Szkoda w sumie, bo chętnie podziałałbym coś z animacjami, ale już nie mogę sposobem TRViewer-3dsmax-fexanim.

Jeszcze co do samych edytorów: to całkiem ciekawe, że Room Editor jest taki skomplikowany, bo np. edytor Gothica(którego silnik ZenGine zaczęty był w czasach TR1) jest znacznie łatwiejszy w obsłudze, przyjemniejszy no i po prostu prostszy. Wprawdzie Gothic to cRPG, ale oferuje mniej więcej podobny gameplay co Tomb Raider, szczególnie we wszelkich świątyniach/grobowcach. Naprawdę dziwi mnie więc, że Room Editor w ciągu swoich dwóch/trzech większych przeróbek nie dorobił się bardziej uporządkowanego interfejsu.
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
WSAD 
Student



Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 39
Wysłany: 20-04-2014, 12:04   

Dzisiaj wieczorem jest na wiadomo jakich stronach premiera tej gry.Nawet jest instrukcja,jak zainstalować.Podaję dla tych,co nie wiedzą.
_________________
"Skynet już istnieje i zabił człowieka!Jeśli ludzkość zginie to skynet wygra!"
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-04-2014, 13:48   

Premiera 21.04.2014 na czterech stronach:

www.aspidetr.com
www.laraslevelbase.org
www.treditor.hu
www.trle.net

Jest do pobrania 6 plików, można pobierać party równolegle. Tu instrukcja od autora: http://www.youtube.com/watch?v=QT_IbtERi1g
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
WSAD 
Student



Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 39
Wysłany: 20-04-2014, 14:11   

Nie jutro,ale dziś,no chyba,że słowo "tonight" nie znaczy dziś wieczorem :p Albo o czymś niewiem,bo dzisiaj sam autor tej gry tego słowa użył.
_________________
"Skynet już istnieje i zabił człowieka!Jeśli ludzkość zginie to skynet wygra!"
 
 
mar!o 
Student



Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 37
Wysłany: 20-04-2014, 18:44   

:spoiler:
Spoiler:
https://www.youtube.com/watch?v=2a55olSpsmg


Ciekawe według którego czasu na świecie, będzie ta premiera ;)
 
 
WSAD 
Student



Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 39
Wysłany: 20-04-2014, 19:13   

Szczerze?Już sam niewiem,kiedy będzie ta premiera,czy dziś czy jutro,na jednej stronie psiko napisał,że w tym dniu,a na reszcie,że dziś,pogubiłem się.Przed chwilą napisał na pewnym forum,że gracze mają oczekiwać o północy trailera,mnie nie obchodzi promocja gry,tylko gra.A co do powyższego,to chyba takiego,co u nas,ale nie jestem pewny.
Edit:Przed chwilą na stronie poświęconej tej grze rozpoczęło się odliczanie!
_________________
"Skynet już istnieje i zabił człowieka!Jeśli ludzkość zginie to skynet wygra!"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.249 sekundy. Zapytań do SQL: 11