FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
TR5: Chronicles
Autor Wiadomość
Danio500 
Praktykant



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 136
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 24-08-2011, 22:26   

Dla jakby ich nazwać weteranów serii, którzy przeszli gry od TR1 do TR4 ten TR nie sprawi im żadnego problemu, ponieważ to jest najłatwiejszy i najkrótszy klasyk. Dla tego kto ma z klasykami styczność pierwszy raz... owszem... ten ktoś może mieć problemy.
 
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 25-08-2011, 09:02   

Cytat:
Przynajmniej na tyle umiejętnie, że się nie zorientowałem, że wywalili część fabuły i poziomów.

No wybacz, ale żeby nie zauważyć, że z tej gry powycinano jakieś 60% zawartości, to trzeba grać z zamkniętymi oczami :p

Co do Chronicles - pośpiech nie objawia się tylko w poziomie trudności. Miejscami ta gra wygląda po prostu ŹLE. Dla przykładu Streets of Rome - level jest całkiem okej, ale sam design i wykonanie - średnie. Już podobna architektonicznie Wenecja z TR2 była ciekawiej wykonana. Na dobrą sprawę jedynym wartym uwagi levelem rzymskim jest Trajan's Markets. Potem dopiero od Irlandii robi się ciekawiej.
_________________
 
 
GeBeT 
Podróżnik



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-08-2011, 12:21   

K@t napisał/a:
No wybacz, ale żeby nie zauważyć, że z tej gry powycinano jakieś 60% zawartości, to trzeba grać z zamkniętymi oczami :p

Eee, to niezły jestem, z zamkniętymi oczami doszedłem do Sanktuarium Płomienia. :D
K@t napisał/a:
Streets of Rome - level jest całkiem okej, ale sam design i wykonanie - średnie. Już podobna architektonicznie Wenecja z TR2 była ciekawiej wykonana.

Moim zdaniem Wenecja w TR II była lepsza od Rzymu z TR V. Ciekawiej się grało w Wenecję, ale pewnie z uwagi na klimat. :p
_________________
SIEMA WSZYSTKIM NA FORUM
 
 
Łukasz 
Podróżnik



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 700
Skąd: Gorzów
Wysłany: 02-10-2011, 17:12   

Jestem świeżo po ukończeniu TR5. Fajnie się grało :) Uważam że jest to moja druga ulubiona część zaraz po TR4. Grywalność jak najbardziej na wysokim poziomie, ciekawe zagadki i fabuła też może być ;) Najbardziej denerwowałem się w "Red Alert!" ze względu na wiele błędów jakie mnie tam napotykały. Tu musiałem niestety sięgać do solucji aby przejść jak należy. Klimat gry też był zachowany co jest oczywiście ważne w grach :p Choć sama gra trochę krótka, ale i tak jest w porządku :spoko: No to zabieram się za następną część :D
_________________


Co jest Gość ;)
 
 
 
amylum 
Nowicjusz


Dołączyła: 22 Lis 2008
Posty: 13
Wysłany: 04-01-2012, 17:07   

Hejka. Kilka dni temu odkopałam w szafie TR5 (a właściwie całe ultimate edition, pamiętam jak się jarałam tym te kilka lat temu :)

Otóż przyszły inne czasy, przypomniałam sobie dawny sentyment do Lary i chciałam zainstalować sobie piątkę, bo to mój pierwszy TR był kiedyś... W każdym razie wiadomo, technika poszła do przodu, aktualnie mam lapka z Windows 7.

I tu moje pytanie: jak prawidłowo zainstalować TR5 na windows 7? Poda ktoś linka to jakiejś prostej instrukcji? Zaznaczam, że maniakiem komputerowym nie jestem, proszę o pomoc i z góry dziękuję za wszelkie wsparcie...

Próbowałam jakoś "normalnie" zainstalować, ale wywala mnie z gry co chwila, wielkości okna się zmieniają itp... A chciałabym sobie coś przypomnieć z lat dziecięcych...
 
 
Janq 
Nowicjusz



Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 04-01-2012, 18:24   

Próbowałaś ustawić tryb zgodności po zainstalowaniu gry? Klikasz prawym przyciskiem na ikone gry wybierasz właściwości i zakładke zgodność. Możesz poeksperymentować z trybami zgodności.

Swoją drogą to ciekawe, że na windows 7 masz problemy, bo ja grałem na Viscie
i nie miałem takich problemów, a wszyscy wiedzą jak jest to dopracowany system ;)
_________________
Natural selection has come home.
 
 
amylum 
Nowicjusz


Dołączyła: 22 Lis 2008
Posty: 13
Wysłany: 05-01-2012, 10:45   

Dziękuję, coś popróbuję, zobaczymy z jakim skutkiem... Na razie odkryłam, że nie mając klawiatury numerycznej w lapku nie mogę się rozglądać Larą :/



Edit:
No nie wiem, wywala mnie z gry i jeszcze ekran mi odwraca orientację na pionową i ogólnie nie gram jakby na całym ekranie, tylko w takiej ramce i w Menu też wywala jakies paski, po czym program przestaje działać... No cóż, popróbuję jeszcze trochę...
 
 
alFa
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2012, 12:58   

Mili moi Drodzy, mi się wydaje czy za każdą zdobytą różyczką utrudnia się level? Bo jestem gdzieś w wentylacjach i wydaje mi się że, wcześniej był tylko jeden czerwony laser, a po podniesieniu różyczki jest ich tam aż dwa. Hmmm... albo miewam wyjątkowy rodzaj przywidzeń.
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 05-01-2012, 13:35   

Nie po zdobyciu różyczki, a po zdobyciu młotka. Kolejną sekcję można na dwa sposoby przejść. Dopiero ostatni sekret levelu jest niejako związany z poziomem trudności.
_________________
 
 
Janq 
Nowicjusz



Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 05-01-2012, 15:18   

Amylum zobacz jaką masz ustawioną roździelczość swojego ekranu i wybierz taką samą w ustawieniach gry. To powino wyeliminować granie w 'ramce'

Na stronie stelli znalazłem informacje, że zaleca się dla windowsa 7 zainstalowanie
Tomb Raider Multi - Patch. Może to coś da.

Jeśli chodzi o brak możliwości rozglądania się to w opcjach gry przypisz tą funkcje
innemu klawiszowi ;)
_________________
Natural selection has come home.
 
 
amylum 
Nowicjusz


Dołączyła: 22 Lis 2008
Posty: 13
Wysłany: 06-01-2012, 15:53   

Dzięki za wszelkie info, na lapku i tak się gra niewygodnie, ale w domku na XP się normalnie zainstalowało, tylko zgodność dopasowałam na 98/Me i rozdzielczość wg ekranu i gra :D Normalnie cud, a wiem że kiedyś miałam problemy na XP, ale jak widać, trochę poczytać w necie, trochę kombinować i się uda :D
 
 
Przemcio 
Nowicjusz


Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 3
Wysłany: 23-04-2012, 13:51   

Cześć, po pierwsze, to może się przywitam, bo to mój pierwszy post na forum, więc... siema : D No, to tak, ostatnio grałem w Silent Hill 4: The Room i zauważyłem pewną ciekawą rzecz (przynajmniej dla mnie, bo jestem fanem obydwóch serii), mianowicie w jednym miejscu słychać identyczną muzykę, jaką można usłyszeć w TR Chronicles, dokładniej w SH 4 jest to moment, w którym pierwszy raz widzimy Waltera Sullivana (w dojrzałej 'wersji'), czyli Apartament World 1st time, pierwsza cutscenka - czyli ta w 7:38. W TR tą muzykę można usłyszeć uciekając od Wilkołaka (?) pod koniec labiryntu (drugi level w Irlandii), tutaj filmik z YT (od 5:30, są też jakieś głosy burzy itp. itd., ale słychać dobrze muzykę, o której piszę). Zaciekawiła mnie ta rzecz, może ktoś wie o tym coś więcej? TR: C jest starsze od SH 4, a do SH muzykę komponował Akira Yamaoka (jak zawsze), tyle, że akurat tego utworu nie umiem znaleźć w OST'cie.
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 23-04-2012, 14:55   

Raczej przypadek. Ciężko to nazwać muzyką, po prostu bardzo podobne sample (albo i może pochodzące z tego samego źródła) robiące za ambientowe tło. Podobny dźwięk kojarzę też z paru innych gier czy filmów, ot horrorowy standard :p
_________________
 
 
krtomb 
WoTR Team



Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 1066
Skąd: Helheim
Wysłany: 23-04-2012, 15:33   

Przede wszystkim trzeba zauważyć, że generalnie w mediach stosuje się sample pewnych ogólnodostępnych dźwięków produkowanych przez konkretną wytwórnię lub artystę. Ja złapałem się, oglądając mimowolnie jeden z seriali - bodaj Na Wspólnej TVN - jak dźwięk drzwi otwieranych i zamykanych jest identyczny jak ten w Silent Hill 2 więc generalnie nic zaskakującego że użyto mniej więcej tych samych sampli i dźwięków...
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
Przemcio 
Nowicjusz


Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 3
Wysłany: 23-04-2012, 16:05   

Widocznie taki ambient można znaleźć gdzieś w necie za darmo i do użytku komercyjnego : P Ja też słyszałem w Afterfall: Insanity (taki żałosny polski horror), w którym użyto tego samego dźwięku, którego ja użyłem w swoim horror modzie do GTA: San Andreas. Dobra, dzięki za odpowiedź, myślałem już, że Yamaoka ma jakiś związek z TR : D
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 23-04-2012, 18:01   

Cytat:
Yamaoka ma jakiś związek z TR : D
Niestety (:p) nie, ale za to Nathan McRee odpowiadał za sound design najnowszego SH. Taka ciekawostka.
_________________
 
 
Judas 
Student



Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 62
Wysłany: 10-05-2012, 15:04   

Mam problem. ;) Nie grałem w tą częśc chyba od półtora roku i się zgubiłem. Jestem w takim ciemnym pomieszczeniu w levelu The Submarine do którego się wchodzi przez tą wentylację. Sa tam te półki, a na ścianie charakterystyczny przełącznik od prądu. Kompletnie nie kojarzę tego pomieszczenia. Co ja mam tutaj zrobic. I gdzie w ogóle jestem: już na końcu poziomu, czy jeszcze nie? Pomocy :P
_________________

 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 10-05-2012, 15:29   

Ja też nie kojarzę, zwłaszcza że takich pomieszczeń jest tam kilka :p Jeśli jednak mówisz o charakterystycznym przełączniku, to oznacza to że jesteś nie w The Submarine, a w Sinking Submarine (chyba że opisujesz zupełnie inne, podobne pomieszczenie). Może dla pewności zrob screena (klawisz print screen i wklej do painta), będzie łatwiej pomóc.
_________________
 
 
Judas 
Student



Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 62
Wysłany: 10-05-2012, 15:35   

Tak, tak. Pomyliło mi się, jednak jestem w Sinking Submarine. Jak zrobię screena to go wrzucę. :P

Nie mogę go wrzucic ponieważ ma złe rozszerzenie xd. Ale znalazłem fotę gdzie ja jestem. W ogóle nie pamiętam co mam teraz zrobic. :(
_________________

 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 352
Wysłany: 10-05-2012, 16:04   

Myślę że trzeba wskoczyć do zaznaczonego kółkiem przewodu wentylacyjnego :p
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 10-05-2012, 17:59   

On już tam wskoczył :p

Należy użyć wspomnianego wyłącznika prądu - spowoduje to odłączenie zasilania w partiach łodzi, które mijałeś wcześniej. Tyczy to pomieszczenia z paroma konsolami oraz długiego korytarza - zwisały tam kable pod napięciem. Teraz można wrócić się i zebrać dwa, potrzebne do ukończenia levelu przedmioty. Można tez przy okazji zaliczyć sekret (trzeba wrócić aż do kuchni). Droga jest krótka i liniowa, więc się nie zgubisz.
_________________
 
 
Judas 
Student



Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 62
Wysłany: 10-05-2012, 18:20   

Wielkie dzięki K@t :)
_________________

 
 
Bad Monster 
Nowicjusz


Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 25
Wysłany: 04-08-2012, 20:42   

Witam serdecznie. Mam nadzieję, że pomożecie mi rozwiązać mój problem. Mianowicie w Tomb Raider Chronicles (podobnie było w Tomb Raider The Last Revelation) już w pierwszej planszy, za każdym razem tak jest, że pojawia się jakiś błąd i kiedy wyciągnę na przykład pistolety i oddam jeden strzał, to Lara strzela w nieskończoność, albo gdy spróbuję iść w przód to Lara nie chce się zatrzymać i zatrzymuje się dopiero kiedy wpadnie w ścianę, a później to już kompletnie nie da się nic zrobić. Mam Windows 7. Czy da się jakoś rozwiązać ten problem czy nie zagram już nigdy w TRC na komputerze? ;<
 
 
Player 
Student



Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 63
Wysłany: 04-08-2012, 21:32   

Ustaw tryb zgodnosci z np. Win 98
_________________
Spoiler:
:banan:
 
 
Bad Monster 
Nowicjusz


Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 25
Wysłany: 04-08-2012, 21:40   

Gra bez trybu zgodności ze starszym system w ogóle nie chciała odpalić, tak więc tryb zgodności jest ustawiony z Win 95.
A jeśli rzeczywiście to był żart, to bardzo nieładny. xD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 10