FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Błędy, bugi
Autor Wiadomość
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1278
Wysłany: 09-03-2013, 23:42   Błędy, bugi

Mamy temat ogólny, w którym pisze się o wszelkich problemach związanych z przejściem gry(czy to bug, czy po prostu ktoś się zaciął), ale nie widzę żadnego na temat samych dziwnych zachowań gry bądź niedopatrzeń twórców. Dlatego też założyłem taki, żeby każdy mógł napisać, jeśli zauważył jakieś dziwne, niekoniecznie irytujące błędy. ;)

Ja jak dotąd zauważyłem kilka:
1. Z pewnością gra ma problem z kolizjami. Gdy zeskoczy się z górki na stromą górę, Lara najpierw musi spaść na najniższy teren żeby umrzeć. W związku z tym czasem mogą pojawić się coś takiego, że Lara "wisząc" spada w dół, przy czym wciąż można nią kierować.
2. Na mapce "wioska w górach" w jednym z domów jest drewniana krata, która miga zależnie od ustawienia ekranu. W patchu trochę to poprawili, ale ominęli jedną część.
3. Wazony mogą być zniszczone tylko przez samą Larę. Gdy zostaną zepchnięte z krawędzi, nie rozbijają się na skałach. Gdy zaś zostaną wrzucone do wody, odbijają się na niej jak piłka, nie robiąc przy tym jednak żadnych fal.
4. Na niektórych linach Lara sama nie wie, czy będzie się po nich wspinać, czy zjeżdżać używając siekierki. Gdy na nie wskoczy, włącza się animacja zwykłego wspinania, jednak gdy gracz nią poruszy, zmienia zdanie i zaczyna zjeżdżać z użyciem siekierki.
5. Gdy ptak zostanie zabity przy pomocy łuku, w ogóle nie reaguje na impet, z jakim strzała w niego trafia. Jest to szczególnie irytujące, gdy zabija się ptaki siedzące na Torii. Powinny spaść z bramy, ale tego nie robią.
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
Małolat 
Podróżnik



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 200
Skąd: 100Lica
Wysłany: 10-03-2013, 04:40   

Mi też się przytrafiło parę błędów ale były one bardziej zabawne niż denerwujące.
1.Gdzieś na początku gry w jednej z chat
Spoiler:
(poziom z płonącą wioską, chodzi o chate która podpalają "zbieracze")
należało skoczyć na ścianę, odbić się i wdrapać na półkę wyżej. niestety po każdej próbie niewidzialna ściana znów spychała mi Larę do tyłu albo zwyczajnie spadałem w nicość przez podłogę... za którymś razem się w końcu udało wspiąć.
2.Gdzieś na plaży
Spoiler:
wracając z Endurance
zjeżdżamy po linie pod którą znajdują się jakieś gałęzie na których siedzi mewa. Jeśli jej nie zabijemy Lara się zaklinuje o nią podczas zjazdu i jedyne co będziemy mogli zrobić to puścić się w przepaść.
3.Raz wpadłem też do wody przy którymś z wodospadów i chodziłem pod wodą. Po kilku krokach lara jednak się uniosła i wszystko wyglądało jak należy. Najdziwniejsze w tym było to, że dno jest głębsze niż by wskazywało na to wynurzenie Lary z wody heh.
To chyba tyle, więcej dziwnych rzeczy nie pamiętam :P
_________________
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 10-03-2013, 09:13   

1) Końcówka
Spoiler:
Pisałem w "Wrażeniach" o dziwnym zachowaniu Mathiasa. Gdy zdobywam drugi pistolet i strzelam w guru ten nie reaguje na nic. Jego postać reaguje na strzał (chwiejąc się) ale gdy wstrzymam się od ładowania ołowiem on wciąż stoi i czeka na kolejną kulkę. Nie wiem czy tak miało być w założeniach ale wygląda to fatalnie.


2) Jeden relikt (bądź dokument) znika w levelu, gdzie mamy zniszczyć hamulce windy, żeby dostać się na niższy poziom. Jest to ostatnia znajdźka w tym levelu i szukanie jej nadwyrężyło moją cierpliwość. Otworzyłem mapę i zaznaczyłem przedmiot na mapie (jest zakryty przez uprzednio znalezioną geoskrzynkę (tak to się nazywa?)). I teraz tak - gdy jestem w okolicach windy i włączam Instynkt Przetrwania pojawia się niebieskie światło w miejscu lokalizacji znajdźki - wg mapy i markera jest w miejscu gdzie znalazłem geoskrzynkę - maleńkie pomieszczenie, do którego trzeba się dostać otworzywszy drzwi czekanem i przeskoczyć na drugą stronę korytarza do małej wyrwy w ścianie. Gdy tylko się zbliżę znacznik mapy znika z tego miejsca i pojawia się na najwyższym piętrze szybu windy. Jednak niczego tam nie ma (sprawdzałem ten punkt na każdym poziomie).

3) Lewitujące wazony

4) I najbardziej denerwująca mnie rzecz. Szczególnie utrudnia życie w dużych lokacjach. Mianowicie chodzi i o to, że gdy rozwalimy jakąś przeszkodę shotgunem/przy urzyciu linki/granatem to po śmierci Lary te przeszkody wracają na swoje miejsca. PO CO?

5) Zaciąłęm się w lokacji z wrakiem (jedna platforma drewniana w wodzie z GPSem) wpadłem między belkę a głaz i wyjść mogłem tylko przez reload checkpointu.
_________________
 
 
Cez 
World of Tomb Raider



Dołączył: 12 Gru 2003
Posty: 3984
Skąd: Tczew/3city
Wysłany: 10-03-2013, 09:22   

Menkaure >>
Spoiler:
u mnie Mathias strzelał.


- Strzelilem raz w szybe w drzwiach, na szybkie pojawił sie charakterystyczny pajączek - peknięte szkło. Potem te drzwi otworzyłem. Pajączek... wisiał w powietrzu, tak jakbym drzwi w ogole nie otwierał xD

- raz jedna lokacja mi sie wczytała bez tekstur :p Wszystko golutkie, heh ;)
_________________
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 10-03-2013, 09:36   

Małolat, proszę już czwarty raz - odbierz priva, albo po prostu zmniejsz obrazek w podpisie.
_________________
 
 
Ines 
Nowicjusz



Dołączyła: 19 Sty 2008
Posty: 25
Wysłany: 10-03-2013, 11:19   

Jakos nie zauwazylam, by ktos sie za bardzo skarzyl na niestabylnosc gry. Ja grajac pierwszy i drugi raz po kilka godzin nie mialam zadnych problemow, natomiast wczoraj mi gra wylatywala wiele razy, nie liczylam, ale okolo 10.
Nie wiem, czy to jest zwiazane z proba wykorzystania WindowedBorderlessGaming_1.1.1.2 z tego watku , czy z nowym patchem.
 
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1278
Wysłany: 10-03-2013, 11:45   

Po zaktualizowaniu gry nie ma potrzeby już instalować WindowedBorderlessGaming, ponieważ patch dodaje wszystkie zaginione efekty. Co do samego patcha to sprawa ma się różnie, bo np. u mnie gra natychmiast zaczęła działać szybciej i stabilniej, ale u Ceza podobno wyraźnie zwolniła. ;)
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
cwiektorr 
Nowicjusz



Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 21
Wysłany: 10-03-2013, 11:54   

Nie wiem czy to wina gry czy komputera ale w czasie 2h gry 3 razy zobaczyłem blue screen-a, poza tym w trakcie przechodzenia przez jedną z lokacji na ścieżce pojawiła się ściana z wody która znikła kiedy przez nią przeszedłem
 
 
System32 
Student



Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 77
Wysłany: 10-03-2013, 11:58   

Raz przeciwnik stojąc koło skały po prostu w nią wszedł i nie mogłem go zabić ale on cały czas we mnie strzelał :D
 
 
Piterek 
Praktykant


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 126
Wysłany: 10-03-2013, 12:07   

Ja natrafiłem na razie na kilka niewielkich bugów:
- wspomniana wyżej znikająca/pojawiająca się kratka na mapce "wioska w górach"
- również już wspomniane sterowanie Larą podczas "spadania"
- przy niektórych szafkach - pojawienie się podpisu "Naciskaj E, żeby wyważyć", który znika dopiero po przejściu do innego huba/załadowaniu ostatniego check-pointa
- raz miałem sytuację, że podczas celowania kamera nie przybliżała się i celownik był na głowie Lary, przez co nie widziałem w co celuję :P bug się naprawił po osiągnięciu kolejnego checkpointa (było to na plaży, w drodze na... wiecie co :P )
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa (nie jest to bug, a często występuje w platformówkach, np. TR 1-6, Mirror's Edge) - czemu możemy sterować Larą podczas skoku (a raczej już lotu)?! Trzymając strzałkę do przodu podczas lotu, wydłużamy skok, co jest "trochę" nienaturalne.
 
 
 
Małolat 
Podróżnik



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 200
Skąd: 100Lica
Wysłany: 10-03-2013, 12:30   

Zdarzyły wam się jakieś błędy w menu obozu? Ja kilka razy na to trafiłem i czasami to bardzo utrudnia gre. Chodzi o wyskakujące komunikaty o możliwości ulepszenia broni, czasami gdy to zrobimy lub je po prostu wyłączymy one nie znikają i wchodząc w inne działy menu przysłaniają nam ekran przez co nic nie widać...
na tym filmiku widać coś podobnego tyle że ja nie mogłem tak obracać kamerą.
http://www.youtube.com/watch?v=rJ0JvSo8yU4

K@t napisał/a:
Małolat, proszę już czwarty raz - odbierz priva, albo po prostu zmniejsz obrazek w podpisie.
załatwione, sorry ;)
_________________
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 10-03-2013, 13:17   

Czy ktoś ma jakąś radę na temat tego reliktu w Research Lab? To ostatnia znajdźka z tych pt "Zbierz, żeby odblokować osiągnięcie" i nie umiem go znaleźć, bo mapa wskazuje jakby 2 inne miejsca.

[EDIT] / niech któryś z szefostwa to połączy.

Udało mi się zdobyć relikt. Znajdźka jest faktycznie w tym miejscu, co na mapie, lecz piętro niżej (zdobywa się ją przed wejściem do bazy strzelając z czegoś wybuchowego z złom blokujący dostęp). Uff, jeszcze parę słońc w tym levelu :/
_________________
 
 
KRS15 
Nowicjusz


Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 17
Wysłany: 10-03-2013, 19:32   

Ten patch to jakaś porażka . Wcześniej wszystko pięknie chodziło a teraz co jakiś czasu wywala mnie do pulpitu albo znikają włosy albo niszczy się cały obraz. Mam nadzieję że to poprawią.
 
 
Rob3rt 
Podróżnik



Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 718
Wysłany: 11-03-2013, 11:09   

Oto co mi się przytrafiło podczas grania :D

Lewitujący łuk :D


Wrona-nietoperz ;)


Ale to tylko pierdoły, podczas gry miałem jeden poważniejszy problem - mianowicie w miejscu Chasm Stronghold, po zakończeniu bitwy z hordą przeciwników nie pojawił się przerywnik, w którym silny wiatr otwiera nam wejście - błąkałem się chwilę, by temu zaradzić wystarczyło uruchomić grę od ostatniego save pointu.
_________________
 
 
 
v1per80 
Podróżnik



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 349
Wysłany: 11-03-2013, 11:46   

Ten temat to dla mnie jedno wielkie czepianie się gry na siłę. Sory, tak to widzę. Chciałbym żeby inne gry takowe miały a świat growy (przynajmniej tylko ten) byłby lepszy.
_________________
I7 6700K@4.6Ghz+Spartan HE1024, Asrock Z170 Extreme4, 16GB Ram Kingstone HyperX DDR4 16GB 2400MHz @CL14, HDD 1.75TB+SSD Samsung Evo 850 250GB, Zotac GF GTX 1080 ExoArmor Black 8GB,TV LG42LD450+Projektor 3D Acer H5630 z 3D Vision 2,Oculus Rift CV1+Touch,Chieftec Nitro 88+SPS-850C 850W
 
 
 
KRS15 
Nowicjusz


Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 17
Wysłany: 11-03-2013, 13:27   

To że gra się co jakiś czas wyłącza to nie czepianie tylko karygodny błąd.
 
 
Rob3rt 
Podróżnik



Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 718
Wysłany: 11-03-2013, 13:32   

v1per80, ja tam pokazałem te bugi dla zabawy :D
_________________
 
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1278
Wysłany: 11-03-2013, 13:45   

v1per80, sry, ale ja nie wiem gdzie ty widzisz problem. Temat został założony po to, żeby można było podzielić się z innymi znalezionymi błędami i niedopatrzeniami w nowym Tomb Raiderze. Nigdzie nie pisałem nic w stylu, żebyście udowadniali jaka ta gra jest beznadziejna. Trochę luzu, bo taka obrona tytułu, który sam z siebie i tak świetnie sobie radzi jest tutaj akurat trochę nie na miejscu, bo nikt go nie atakuje. :p
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
Nepheline 
Podróżnik



Dołączyła: 11 Lut 2007
Posty: 452
Wysłany: 11-03-2013, 15:16   

Mi już na samym początku Lara wpłynęła pod teksturę, ale znając TR tylko się uśmiechnęłam. Mam bug w menu po ulepszeniu broni, ekran robił się wielki, a potem stawał się swoim lustrzanym odbiciem. Całe szczęście przyciski działały więc nie robiło to większego problemu.

Nie robię afery z drobnostek, że ptak spadł w lewo, a nie w prawo ;) natomiast to co mnie poważnie wkurzało to kiedy wychodziłam z gry przez alt+tab a potem do niej wracałam to cięła się niesamowicie i albo trzeba było kilka razy ją jeszcze zrzucać, albo w ogóle zamknąć i uruchamiać od nowa. Czasem sama się zawieszała podczas tych czynności. Kilka razy mi się zawiesiła po jakimś filmiku, a raz po podniesieniu znajdźki. Miałam przy tym serce w gardle bo gdy weszłam po zawieszce do save'ów to napis brzmiał "pliki uszkodzone" czy jakoś tak, całe szczęście po naciśnięciu działały normalnie. Potem trzeba było iść do jakiegoś punktu zapisu w grze, żeby nadpisać grę na nowo, już poprawnie.
 
 
System32 
Student



Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 77
Wysłany: 11-03-2013, 15:44   

Rob3rt napisał/a:
Oto co mi się przytrafiło podczas grania :D

Lewitujący łuk :D
Obrazek

Wrona-nietoperz ;)
Obrazek

Ale to tylko pierdoły, podczas gry miałem jeden poważniejszy problem - mianowicie w miejscu Chasm Stronghold, po zakończeniu bitwy z hordą przeciwników nie pojawił się przerywnik, w którym silny wiatr otwiera nam wejście - błąkałem się chwilę, by temu zaradzić wystarczyło uruchomić grę od ostatniego save pointu.


Ja miałem podobnie... W tej wiosce do której zleciałem spadochronem, zaczepiłem się później o linę i wisiałem do góry nogami a przeciwników ni widu ni słychu :) musiałem uruchomić od ostatniego save'a
 
 
v1per80 
Podróżnik



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 349
Wysłany: 11-03-2013, 20:17   

Rob3rt napisał/a:
v1per80, ja tam pokazałem te bugi dla zabawy :D

tyle, że jak na razie nie znalazłem ani jednego z tych wymienionych :P
_________________
I7 6700K@4.6Ghz+Spartan HE1024, Asrock Z170 Extreme4, 16GB Ram Kingstone HyperX DDR4 16GB 2400MHz @CL14, HDD 1.75TB+SSD Samsung Evo 850 250GB, Zotac GF GTX 1080 ExoArmor Black 8GB,TV LG42LD450+Projektor 3D Acer H5630 z 3D Vision 2,Oculus Rift CV1+Touch,Chieftec Nitro 88+SPS-850C 850W
 
 
 
lechu1235 
Podróżnik



Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 433
Skąd: Poznan*
Wysłany: 11-03-2013, 22:58   

Cytat:
mianowicie w miejscu Chasm Stronghold, po zakończeniu bitwy z hordą przeciwników nie pojawił się przerywnik, w którym silny wiatr otwiera nam wejście

Mi scenki nie pojawiły się w dwóch miejscach. Pierwsza, na samym początku, jak Lara schodzi w dół po drabinie, i przy okazji bierze pochodnię. A druga, jak wychodzą Oni i ten niby wielki "Subboss". Oczywiście pomogło wczytanie poprzedniego checkpointa, jednak są to błędy krytyczne uniemożliwiające dalszą grę, i nie powinny występować.
 
 
blairs 
Nowicjusz


Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 5
Wysłany: 13-03-2013, 01:10   

W Mieście Ubogich, kiedy Lara mija most i musi uciekać, to w zsuwa się z dachu, a potem skacze na następny dach odbijając się od... swoich pośladków. Nie wiem, czy ktoś jeszcze to zauważył.
 
 
Lelouch 
Nowicjusz


Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 1
Wysłany: 14-03-2013, 13:26   

Takie tam śmiechowe:
http://www.youtube.com/watch?v=OoOO1WeyPc0
 
 
krtomb 
WoTR Team



Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 1078
Skąd: Helheim
Wysłany: 14-03-2013, 13:57   

Ja miałem błąd pod tytułem: Lara bez najmniejszego powodu idzie w konkretnym kierunku niezależnie od tego czy faktycznie steruję czy nie - przestaje się słuchać pada i klawiatury - jedyne co pomaga, to wyłączenie całkowite gry i odpalenie od nowa - checkpoint nie ratuje sytuacji... grrrrr
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.202 sekundy. Zapytań do SQL: 11