FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy i Porady
Autor Wiadomość
Madziula 
Podróżnik



Dołączyła: 16 Gru 2007
Posty: 670
Skąd: Kraków / Tarnów
Wysłany: 31-08-2014, 15:41   

Może naciskasz przycisk za wcześnie albo za późno? Z tego co kojarzę, czekan należy wbić w ścianę w określonym momencie.
_________________
 
 
 
mateusz12 
Praktykant



Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 185
Wysłany: 31-08-2014, 18:16   

Spróbuj też trzymać klawisz czekana przez cały czas gdy Lara jest w powietrzu.

Jedyne inne rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy to kwestia legalności gry, pamiętam że ktoś w zeszłym roku też miał problem, jakaś lokacja się nie otwierała właśnie z tego powodu...
_________________

 
 
 
Alina 
Student



Dołączyła: 01 Kwi 2013
Posty: 96
Wysłany: 01-09-2014, 10:29   

A ja mam takie pytanie, czy jest jakaś strona, gdzie można sobie przeczytać wszystkie pamiętniki? Ze znajdek interesuje mnie właściwie tylko to, a jakoś tak nigdy nie potrafiłam odnaleźć w żadnym TR wszystkich sekretów, drobiazgów etc. zawsze sobie mówię, że jak się skończy fabuła to wejdę w pierwszy obóz i odszukam co się da, ale jeszcze nigdy tak nie zrobiłam... :P
 
 
Madziula 
Podróżnik



Dołączyła: 16 Gru 2007
Posty: 670
Skąd: Kraków / Tarnów
Wysłany: 01-09-2014, 12:00   

Proszę bardzo :)
https://www.dropbox.com/s...YWRnMMOQ_a?dl=0
_________________
 
 
 
lukasf1 
Nowicjusz


Dołączył: 05 Gru 2014
Posty: 5
Wysłany: 05-12-2014, 19:06   

Siema :) Mam do Was pytanie. Właśnie skończyłem grę z wynikiem 93%, ale chciałem sobie wrócić do poprzednich poziomów dzięki systemowi szybkiej podróży i tu pojawia się problem. Bo ostatni zapis mam z ostatniego obozu dziennego, a do obozu szybkiej podróży nie ma jak wrócić i ja się pytam co mam zrobić? Mam po prostu pecha, że tak mi się zapisała gra i na tym koniec?

Z góry dzięki za pomoc ;)
 
 
Madziula 
Podróżnik



Dołączyła: 16 Gru 2007
Posty: 670
Skąd: Kraków / Tarnów
Wysłany: 06-12-2014, 01:23   

Zawsze można jakoś wrócić do obozu szybkiej podróży, także nie martwiłabym się tylko dobrze poszukała :)
_________________
 
 
 
lukasf1 
Nowicjusz


Dołączył: 05 Gru 2014
Posty: 5
Wysłany: 07-12-2014, 00:10   

No ja na poziomie Ziggurat przy rozpadlinie mam problem żeby wrócić...

solucja napisał/a:
Biegnij przez most i po scence udaj się do korytarza z lewej. Utwórz most z liny do skał i kieruj się w prawo. Z prawej strony znajdziesz kolejną skałę do wspinaczki. Wyjdź na górę, stań przy bramie i rozbujaj dzwon. Z lewej znajdziesz miejsce, gdzie można się wspiąć. Utwórz most z liny, strzelając do nowego dzwonu znajdującego się z tyłu na górze. Jedź do niego, złap się belki, przejdź na jej koniec i skacz na platformę w lewo. Idź do końca pomostu, a po przeskoku na deski, które się zawalą, wbij się w ścianę. Wyjdź do góry, utwórz most z liny, przejdź po nim i kieruj się w lewo. Opuść się na dół (Shift) i wbij w ścianę (E i znów E, by złapać równowagę). Teraz przesuwaj się w prawo i wejdź do środka – znajdziesz kolejny obóz.


Dokładniej rzecz biorąc, to w momencie, gdy trzeba się opuścić ze ściany i złapać następnej. Chcąc wracać tą samą drogą, to skok w odwrotną stronę, to nie wykonalne, ponieważ to zbyt duża odległość. Nie wspominam o zawalonych deskach później.
Ma ktoś jakąś propozycję, jak to obejść? ;)
 
 
Madziula 
Podróżnik



Dołączyła: 16 Gru 2007
Posty: 670
Skąd: Kraków / Tarnów
Wysłany: 07-12-2014, 02:02   

Jeżeli rzeczywiście skończyłeś grę, to po końcowym filmiku powinieneś się pojawić przy jakimś obozie szybkiej podróży, o ile dobrze pamiętam to przy pierwszym, jaki napotkaliśmy w grze. A jeżeli jednak jej nie skończyłeś, to niestety ostatni obóz z którego można się było wrócić do poprzednich lokacji to Kapliczka przy Rozpadlinie (o czym gra zresztą informowała). Od tego obozu aż do końca gry nie ma możliwości podróżowania między obozami.
_________________
 
 
 
lukasf1 
Nowicjusz


Dołączył: 05 Gru 2014
Posty: 5
Wysłany: 07-12-2014, 23:55   

Zacznijmy od tego, że gra po końcowym filmiku wyrzuca mnie do menu głównego, skąd mam sobie wybrać, od którego miejsca chce kontunować grę. Mam dwa zapisy:

1. Z obozu dziennego Ziggurat przy rozpadlinie
2. Z ostatniego punktu kontrolnego, czyli w moim wypadku... kawałek za obozem dziennym Ziggurat przy rozpadlinie :fire: Nie wiem, może to jakiś błąd gry?

Też miałem nadzieje, że po skończeniu gry, wyrzuci mnie przy którymś obozie szybkiej podróży i będę mógł sobie ze spokojem wrócić na inne poziomy, a tu chyba kicha... :/
 
 
Madziula 
Podróżnik



Dołączyła: 16 Gru 2007
Posty: 670
Skąd: Kraków / Tarnów
Wysłany: 08-12-2014, 00:12   

Czy gra jest oryginalna? Szczerze mówiąc pierwszy raz spotykam się z takim problemem, a ukończyłam tę część TR kilka razy... no i na forum, jak dobrze pamiętam, nikt się nie skarżył na tego typu błąd.
_________________
 
 
 
lukasf1 
Nowicjusz


Dołączył: 05 Gru 2014
Posty: 5
Wysłany: 08-12-2014, 17:01   

Dobra, już nie aktualne :P 3 razy musiałem przejść grę, dopiero po tym 3cim razie, wyrzuciło mnie w obozie w Nadbrzeżnym Lesie, więc już wszystko gra ;)

Ale to przy okazji mam inne pytanie, związane z tym poziomem. Jak mam się dostać do tego "pobranego grobowca"?? (dostępnego w formie DLC?? O co chodzi w ogóle??) Widzę, że jest wejście, ale da sie je jakoś sforsować?
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 08-12-2014, 18:14   

lukasf1 napisał/a:

Ale to przy okazji mam inne pytanie, związane z tym poziomem. Jak mam się dostać do tego "pobranego grobowca"?? (dostępnego w formie DLC?? O co chodzi w ogóle??) Widzę, że jest wejście, ale da sie je jakoś sforsować?

Trzeba pobrać DLC :p Wtedy droga stanie otworem.
_________________
 
 
Madziula 
Podróżnik



Dołączyła: 16 Gru 2007
Posty: 670
Skąd: Kraków / Tarnów
Wysłany: 08-12-2014, 18:16   

Jeżeli zakupiłeś i zainstalowałeś dlc, to przejście powinno się otworzyć. W innym wypadku będzie zasypane kamieniami.
_________________
 
 
 
lukasf1 
Nowicjusz


Dołączył: 05 Gru 2014
Posty: 5
Wysłany: 08-12-2014, 19:20   

OK, dzięki za info ;)
 
 
Paweł Dziuba 
Nowicjusz


Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 4
Wysłany: 28-12-2014, 00:48   

Czy w tej chol... grze Lara może się chwycić krawędzi, i zawisnąć (aby zejść/zeskoczyć),
stojąc nad nią (lub nad drabiną)? - jak to zrobić?; gram na Xbox.

Gra jest chol... bo:
- kompletnie zepsuli postać Lary + to jak ją teraz zrobili też jest niespójne/jest nielogiczne
- nie ja a gra decyduje gdzie i kiedy mogę cię schować
- po przełączeniu broni na drugie ramię gra tego nie zapamiętuje
 
 
krtomb 
WoTR Team



Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 1079
Skąd: Helheim
Wysłany: 28-12-2014, 09:38   

Generalnie Lara ma zwyczaj chwytania się krawędzi po naciśnięciu klawisza Uniku. Trzeba znajdować się nad tą krawędzią. Jeśli jest wysoka, Lara powinna złapać się krawędzi automatycznie jeśli się ją przekroczy.

Co w niej jest niespójne/nielogiczne? Chodzi Ci o wygląd czy fabułę?
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
Paweł Dziuba 
Nowicjusz


Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 4
Wysłany: 29-12-2014, 12:18   

Dobra, działa to łapanie.

Niespójne/nielogiczne, w sensie niewiarygodne, jest przeistoczenie się (16 ?) nastolatki
w setko-seryjnę i wykwalifikowanę zabójczynię - tylko czy można coś takiego
przedstawić aby było to wiarygodne? - nie można; ale można to było
zrobić lepiej przedstawiając tą przemianę stopniowo ,
z (wymuszonymi) kilkoma/kilkunastoma zabójstwami (i to bez premedytacji) w trakcie
całej kampani i (także) ustawiając gameplay na explorację - jak to było w TR1.
Do tego to masakryczne gore, mega brutalność i te śmierci Lary budzą DUŻY niesmak.
Przeciwnicy są przerysowani i groteskowi, co samo w sobie jest śmieszne,
a do tego mocno kłuci się z jakimś umownym realizmem jaki próbowano
zbudować na początku gry;
kompani Lary też są mega płastcy, niektórzy wręcz karykaturalni.
 
 
krtomb 
WoTR Team



Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 1079
Skąd: Helheim
Wysłany: 29-12-2014, 19:22   

Po pierwsze primo - używaj czegoś takiego jak edytor tekstu zanim napiszesz post. Słowo "Płatscy" czy "kłuci" trochę daje po oczach. Nie wspomnę o nowomowie i słowotwórstwie.

Po drugie - Lara w TR 2013 ma lat 21 a nie 16, co robi sporą różnicę.

Przerysowany może być co najwyżej Mathias i to tylko dlatego, że pani Pratchet nie miała pomysłu na głównego przeciwnika.

Gore i brutalność? Nie widziałeś zapewne roztrzaskiwanych czaszek czy odrywanych kończyn w The Last of Us. Lara przy tym i tak jest jeszcze w miarę lajtowa. Poza tym nie od parady widnieje tam znaczek 18+ co by młodsi wiedzieli czego się spodziewać.

Owszem rozstrzał fabularny i niespójność pomiędzy: "O mój boże, zabiłam człowieka" do "Gińcie dranie" oraz trup ściełający się gęsto może początkowo razić w oczy. Ale jeśli mieliby zrobić grę wstosunku 1:1 to zapewne połowy ulepszeń postaci czy broni by nie miało miejsca. Lara też pewnie stałaby się jednonogim, jednorękim i jednookim archeologiem, a najpewniej by zginęła.

Co do kompanów Lary - cóż możemy być tylko wdzięczni, że nie są tak płascy jak ojciec Patrick w TR5 czy Zip i Alister, którzy byli tak "mega kompleksowymi" postaciami że eseje można o nich pisać.

Wady fabularne wynikają z tego, że zamiast wziąć kogoś, kto zna i lubi serię a do tego potrafi pisać, zainwestowali z panią z nazwiskiem. Własnego ojca na dodatek, która buty może mu lizać. Mimo to nie od parady jest to najcieplej przyjęty Tomb Raider od czasów Jedynki i Dwójki. Mimo wszystko odwalili kawał dobrej roboty. I chociaż nie wierzę, że wykorzystają zdanie fanów - nie byłoby bowiem mowy od exclusivach dla jednej konsoli - to trzeba im to oddać. Zrobili porządną grę. Może się komuś nie podobać - gusta i guściki, ale ktoś kto nie hejtuje dla zasady, będzie umiał znaleźć w niej zalety i powody do frajdy.
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
Paweł Dziuba 
Nowicjusz


Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 4
Wysłany: 29-12-2014, 23:21   

Po pierwsze primo - używaj czegoś takiego jak edytor tekstu zanim napiszesz post. Słowo "Płatscy"
- powino być "płaści"?, bo to wpierw brałem pod uwagę.

"Gore i brutalność? Nie widziałeś zapewne roztrzaskiwanych czaszek czy odrywanych kończyn w The Last of Us. Lara przy tym i tak jest jeszcze w miarę lajtowa."
- to żaden argument, bo zawsze znajdzie się jakiś (s)twór jeszcze bardziej masakryczny;
dla mnie w TR (i zapewne TLoU; nie grałem) występuje taki poziom brutalności, masakryczności, gore, drastyczności że nie ma(m) go potrzeby kwalifikowania w ocenach
(tak jak np. filmy/powieści z oceną 1-4 można wrzucić
do jednego "wora" - wora pt. "nie ruszać").

"Co do kompanów Lary - cóż możemy być tylko wdzięczni, że nie są tak płascy jak ojciec Patrick w TR5 czy Zip i Alister, którzy byli tak "mega kompleksowymi" postaciami że eseje można o nich pisać."
- tam i tu jest to SŁABY, komiksowy poziom; po drugie: standardy się podnoszą,
ZWŁASZCZE jeśli (już) mamy tak (w miarę) realistyczną oprawę wizualną i wiarygodną
"grę" aktorską tworzącą postać.

"Wady fabularne wynikają z tego, że zamiast wziąć kogoś, kto zna i lubi serię a do tego potrafi pisać, zainwestowali z panią z nazwiskiem. Własnego ojca na dodatek, która buty może mu lizać. Mimo to nie od parady jest to najcieplej przyjęty Tomb Raider od czasów Jedynki i Dwójki. Mimo wszystko odwalili kawał dobrej roboty. I chociaż nie wierzę, że wykorzystają zdanie fanów - nie byłoby bowiem mowy od exclusivach dla jednej konsoli - to trzeba im to oddać. Zrobili porządną grę. Może się komuś nie podobać - gusta i guściki, ale ktoś kto nie hejtuje dla zasady, będzie umiał znaleźć w niej zalety i powody do frajdy."
- wady, dla mnie, nie wynikają tylko, i głównie, ze scenariusza, ale z postawienia TYLKO
na strzelanie i akcję a nie na eksplorację i zagadki (a to już, jak sądzę, była decyzja producenta którą miała zrealizować scenarzystka; albo też producent
scenariusz przerobił lub w małym stopniu brał go pod uwagę).

Zgadzam się że to najlepszy TR od czasu TR 1, 2 i Anniv. - fantastyczne miejscówki
i znakomita oprawa A-V, duża grywalność.
Dla mnie:
TR1 - 10/10
TR2 - 10-/10
TR Anniv. - 9-/10
TR (2013) - 8/10
reszta części to najwyżej gry na 7
 
 
Peyton 
Nowicjusz



Dołączyła: 02 Paź 2010
Posty: 6
Wysłany: 22-02-2015, 14:57   

Mam pytanie (pewnie już było, ale przeglądałam parę stron wstecz i nie natrafiłam na nic co by mi pomogło)- przeszłam grę całą. kiedy wybieram "szybką podróż" to wszystkie obozy mam ukończone w 100%, a jednak mam informację, że całą grę ukończyłam w 99% . Czy ktoś się orientuje czemu tak jest i w jaki sposób mogę zaliczyć jeszcze ten 1% ?

Mam oryginalną wersję, gram na Steam'ie
_________________

 
 
Tumberski 
Nowicjusz



Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 23
Skąd: Wioska
Wysłany: 22-02-2015, 19:35   

Sprawdź bunkier na ścianie klifu, musisz tam dojść na piechotę z plaży, bo nie ma tam obozu szybkiej podróży. Jeśli tam masz wszystko zebrane, to jest to po prostu bug, który trafił się nie Tobie jednej ; )
 
 
jolajola1 
Praktykant



Dołączyła: 26 Cze 2006
Posty: 118
Skąd: stolyca
Wysłany: 26-02-2015, 15:56   

mam kłopot z finałowym Matiasem
powinnam odpychać czekan, którym chce mnie ugardlić - wielokrotnie naciskając klawisz E
mam wrażenie, że klawiatura w ogóle nie zauważa, że naciskam i naciskam E....
 
 
 
Peyton 
Nowicjusz



Dołączyła: 02 Paź 2010
Posty: 6
Wysłany: 26-02-2015, 18:03   

jolajola1 napisał/a:
mam kłopot z finałowym Matiasem
powinnam odpychać czekan, którym chce mnie ugardlić - wielokrotnie naciskając klawisz E
mam wrażenie, że klawiatura w ogóle nie zauważa, że naciskam i naciskam E....


Musisz naciskać bardzo, bardzo szybko i... do skutku ;)
Ja np. za każdym razem miałam problem z "wyczuciem momentu" dla klawisza F.

Powodzenia
_________________

 
 
Madziula 
Podróżnik



Dołączyła: 16 Gru 2007
Posty: 670
Skąd: Kraków / Tarnów
Wysłany: 27-02-2015, 13:54   

jolajola1, spróbuj zmniejszyć ustawienia graficzne. Miałam ten sam problem, u mnie w tym miejscu był lekki spadek fps-ów i gra nie wyłapywała kliknięć.
_________________
 
 
 
luissa 
Nowicjusz


Dołączyła: 16 Mar 2015
Posty: 1
Wysłany: 16-03-2015, 00:36   

Witam. Mam problem z Tomb Raider'em 2013 mianowicie kiedy ruszam myszką to Lara sama spaceruje przy czym nie naciskam żadnych klawiszy i nwm jak to naprawić, żebym ja mogła nią "samodzielnie" sterować.Pomóżcie :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.195 sekundy. Zapytań do SQL: 11