FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
TOMB RAIDER - sugestie i oczekiwania
Autor Wiadomość
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 26-05-2012, 19:08   TOMB RAIDER - sugestie i oczekiwania

Okej, mamy dwa tematy do komentowania newsów i materiałów video, pasuje więc też mieć gdzie polać trochę wody w innych kwestiach.

O nowym Tomb Raiderze wiemy tak naprawdę bardzo mało - owszem, kolejne materiały obiecują małą rewolucję, pełną adrenaliny walkę o przetrwanie, ale fakt jest taki, że niemal cała gra to jedna wielka niewiadoma.

W innym temacie była już ostra dyskusja dotycząca braku pływania w grze - dla niektórych jest to czynnik decydujący o przynależności danej gry do serii :p Takich problemów i kwestii pozostaje jednak o wiele więcej. Ja, na ten przykład, zastanawiam się jak będzie wyglądała sprawa z typowym, przygodowym feelingiem. Od dramatycznej walki o przetrwanie niedaleko przecież do przesadnego patetyzmu - zastanawiam się więc jak Crystalsom uda się połączyć te wszystkie elementy składające się na atmosferę tak, by z jednej strony przytłoczyć, ale z drugiej strony przypominać ciągle z jakim gatunkiem mamy do czynienia ;-)

A co gryzie Was?

[ Komentarz dodany przez: e_g: 26-05-2012, 19:22 ]
wszy

[ Komentarz dodany przez: Kaci: 26-05-2012, 19:68 ]
Coś Ty się taki wylewny dziś zrobił? :p
_________________
 
 
Rob3rt 
Podróżnik



Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 718
Wysłany: 26-05-2012, 19:26   

Ja jestem ciekawy początku gry :D No bo tak, "Tourning Point" pokazał nam mniej więcej wstęp do gry, ale wątpliwe, by było umieścili go jako intro, a pierwszy level od razu jest w jaskini, więc tak bezczelnie tego nie zostawią ;)

Rozwój postaci... na cholere to to?! Ciekawe jak to rozwiążą... Jedyne co mi przychodzi na myśl to nauka nowych umiejętności, mamy Konrada, więc mógł by robić za nauczyciela :)

Przeciwnicy, oczekiwał bym czegoś więcej niż tubylcy i kilka tutejszych zwierzątek... Mam nadzieję, że coś z wczesnych konceptów w grze się zachowało ;)

Po cichu liczył bym na jakiegoś bossa.

Co mnie martwi? Fabuła... marzy mi się przygoda z rozmachem, kapitalne outro w którym dostanę ciarek. A tutaj naszym zadaniem jest... odnalezienie radia? Wysłanie sygnału SOS?Wydostanie się z wyspy? Nie brzmi to jak fabuła filmu klasy AAA :(
_________________
 
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 26-05-2012, 19:31   

Cytat:
Rozwój postaci... na cholere to to?! Ciekawe jak to rozwiążą... Jedyne co mi przychodzi na myśl to nauka nowych umiejętności, mamy Konrada, więc mógł by robić za nauczyciela

Jestem pewien, że tym razem obejdzie się bez motywów pokroju "I feel dumber now" :D Możliwe, że jakoś zaadaptują system z Guardian of Light, gdzie różne artefakty rozwijały poszczególne umiejętności? Na dobrą sprawę sam nie wiem jak to może wyglądać i też czekam na szczegóły. Podejrzewam jednak, że to będzie na zasadzie mniej więcej takiej: zdobywamy łuk, taki Roth uczy Larę jak się nim posługiwać i dzięki temu możemy upolować żarcie, ewentualnie otworzyć sobie jakoś zablokowaną drogę. W sumie podobnie przedstawiali to Crystalsi w jednej z zapowiedzi.

Cytat:
A tutaj naszym zadaniem jest... odnalezienie radia? Wysłanie sygnału SOS?Wydostanie się z wyspy? Nie brzmi to jak fabuła filmu klasy AAA

Nadanie sygnału radiowego ma mieć miejsce niemal na początku. Fabuła na pewno będzie z przytupem, w końcu wyspa ma mieć wiele tajemnic, więc na bank nie ograniczą się tylko do wątku przetrwania. A z takiego motywu można wieeeeleee emocji wycisnąć (wystarczy na najlepsze odcinki LOST spojrzeć).
_________________
 
 
Adamaru 
Podróżnik



Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 641
Wysłany: 26-05-2012, 19:46   

Ja tam jestem niesamowicie podekscytowany co do tego wszystkiego ma Advanced Imaging Corporation! Jak sama nazwa mówi, to jakaś korporacja, koncern, a Advanced Imaging... Trudno przetłumaczyć. :p Teasowali nas też jakimiś obrazkami, na którym jest wypisane, kim jest bohaterka, gdzie się znajduje, gdzieś tam się chyba przewinęły współrzędne wyspy :o Fajnie by było, jakby właśnie AIC namieszała na wyspie. :> Myślę, że to ona będzie miała duży wpływ na to wszystko, bo ostatnimi czasy samo przetrwanie na wyspie też wydawało mi się takie... płytkie ;-)
Btw, samo logo korporacji znalazło się w ostatnim teaser trailerze. Tuż nad logiem TR, sami popatrzcie. :)

Cytat:
Po cichu liczył bym na jakiegoś bossa.


Też tego oczekuję.

Cytat:
No bo tak, "Tourning Point" pokazał nam mniej więcej wstęp do gry, ale wątpliwe, by było umieścili go jako intro, a pierwszy level od razu jest w jaskini, więc tak bezczelnie tego nie zostawią ;)


W skrypcie, który kiedyś wyciekł była scena, jak Lara w swojej kajucie nagrywa parę słów.
 
 
Podróżnik 
Praktykant



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 104
Wysłany: 26-05-2012, 20:41   


A może te stworki to część wyspy? Pierwszy wygląda, jakby jego ręce były gałęziami, natomiast drugi ma w dłoniach pnącza. Trzeci zaś na łokciach ostre kije. Nie wiem, może moja wyobraźnia sobie to wyobraziła, w każdym bądź razie może być coś na rzeczy. O prostotę fabuły bym się nie obawiał. Trójkąt Bermudzki i te sprawy. :D
 
 
Rob3rt 
Podróżnik



Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 718
Wysłany: 26-05-2012, 20:50   

Ja tam się martwie, bo finalnie w Underworldzie dali ciała :P To przez to, że za mało na razie wiemy, podkreśla się nacisk na survivol, więc mam obawy o jakość atrakcji :)

LOSTa nie oglądałem, więc nie wiem :D
_________________
 
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 26-05-2012, 21:09   

Cytat:
A może te stworki to część wyspy?

Możliwe. Generalnie jednak pierwotny design tych demonów miał się opierać na wizerunkach zakorzenionych w japońskiej kulturze i legendach. W sumie w tej chwili nie jest nawet pewne, czy takie potwory w ogóle się w grze pojawią. Pewnie poza zwierzętami postawili raczej na ludzkich przeciwników.
Te kilka lat temu nie było przecież końca oburzeniom, gdy szkice koncepcyjne maszkar wyciekły na światło dzienne.

Z drugiej strony nie muszą też wcale uderzać w jakieś nadprzyrodzone sfery - w trylogii Uncharted w każdej części mieliśmy do czynienia z pewnego rodzaju "potworami", ale ich obecność zawsze była w ciekawy sposób uzasadniona i wytłumaczona.

Cytat:
LOSTa nie oglądałem, więc nie wiem

Chodzi o to, że nawet z takiego dość oklepanego motywu ("bezludna" wyspa blabla) można wyciągnąć sporo emocji i epy. Oby tylko scenarzystom jaj nie zabrakło :p

Cytat:
Fajnie by było, jakby właśnie AIC namieszała na wyspie.

Równie dobrze oni mogli zlecić czy opłacić ekspedycję. No i skojarzenia z LOST same się nasuwają.
_________________
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 26-05-2012, 21:21   

Od samego początku potwierdzenia info o wyspie gdzieś na Pacyfiku w pobliżu Japonii i dziwnych zwyczajach tam panujących (witanie nowo-przybyłych poprzez suszenie ich w kokonach) mam dziwne wrażenie, że to wszystko co tam widzimy jakoś odnosi się do historii King Konga. Rozbity statek, nieznana wyspa (która wcale nie jest bezludna), dziwne losy rozbitków itp. Być może mieszkańcy wyspy "współpracują" z tymi potworami karmiąc ich rozbitkami.
_________________
 
 
lechu1235 
Podróżnik



Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 433
Skąd: Poznan*
Wysłany: 26-05-2012, 21:28   

Adamaru, Skąd znasz nazwę tej korporacji? Przejrzałem dzisiaj wszystkie dostępne materiały i nic takiego nie znalazłem.
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 26-05-2012, 21:30   

Ich logo w kilku wersjach i nazwa są w widoczne w paru miejscach na tombraider.com

Przy czym też nie jestem do końca pewien.... http://www.business.com/c...-beltsville-md/
_________________
 
 
Adamaru 
Podróżnik



Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 641
Wysłany: 26-05-2012, 21:32   

K@t napisał/a:
Ich logo w kilku wersjach i nazwa są w widoczne w paru miejscach na tombraider.com

Przy czym też nie jestem do końca pewien.... http://www.business.com/c...-beltsville-md/


DŻIZAS. Nie mówcie, że nawet w trailerze reklamowaliby firmę, która zrobiła im design tombraider.com! Też się na to natknąłem, ale nie zwróciłem szczególnej uwagi co do działalności firmy... Hahaha, świetne.
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 26-05-2012, 21:35   

Mnie by nic nie zdziwiło :D Równie dobrze może to być przypadek, bo to dziwne żeby ich logo widniało w kilku miejscach layoutu, gdzieś w tle. Jeśli już, to normalna informacja znalazłaby się gdzieś w stopce. W sumie i tak nie miałbym nic przeciwko takiemu TRaiderowemu Abstergo.
_________________
 
 
Adamaru 
Podróżnik



Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 641
Wysłany: 26-05-2012, 21:36   

K@t napisał/a:
Mnie by nic nie zdziwiło :D Równie dobrze może to być przypadek, bo to dziwne żeby ich logo widniało w kilku miejscach layoutu, gdzieś w tle. Jeśli już, to normalna informacja znalazłaby się gdzieś w stopce. W sumie i tak nie miałbym nic przeciwko takiemu TRaiderowemu Abstergo.


Osobiście jestem za. Jak już wspominałem, w wielu grach jest podobny motyw "tej organizacji". Umbrella, Cerberus, Abstergo... Advanced Imaging... ;-)
 
 
v1per80 
Podróżnik



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 349
Wysłany: 26-05-2012, 23:42   

Trailer trailera mnie napalił na grę w nieco większym stopniu, ale z ostatecznym osądem poczekam do końca maja. Niestety, ale nadal nie dochodzi do mnie fakt, że nowa gra będzie dopiero w 2013

[ Komentarz dodany przez: Integral: 27-05-2012, 12:24 ]
Dojdzie jak 2012 się skończy a Ty nadal będziesz bez gry :) głowa do góry, już niedlugo!
_________________
I7 6700K@4.6Ghz+Spartan HE1024, Asrock Z170 Extreme4, 16GB Ram Kingstone HyperX DDR4 16GB 2400MHz @CL14, HDD 1.75TB+SSD Samsung Evo 850 250GB, Zotac GF GTX 1080 ExoArmor Black 8GB,TV LG42LD450+Projektor 3D Acer H5630 z 3D Vision 2,Oculus Rift CV1+Touch,Chieftec Nitro 88+SPS-850C 850W
 
 
 
v1per80 
Podróżnik



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 349
Wysłany: 27-05-2012, 15:21   

@Integral, generalnie to jest tak, że jak jest jakiś tytuł, na który czekam, to fajnie, jak mam możliwość, zagram i jest git. Jednak gdy wychodzi nowy Tomb Raider czy Crysis (ew nowy Half Life), zmienia się postać rzeczy :P
_________________
I7 6700K@4.6Ghz+Spartan HE1024, Asrock Z170 Extreme4, 16GB Ram Kingstone HyperX DDR4 16GB 2400MHz @CL14, HDD 1.75TB+SSD Samsung Evo 850 250GB, Zotac GF GTX 1080 ExoArmor Black 8GB,TV LG42LD450+Projektor 3D Acer H5630 z 3D Vision 2,Oculus Rift CV1+Touch,Chieftec Nitro 88+SPS-850C 850W
 
 
 
Integral 
Archeolog



Dołączyła: 10 Cze 2006
Posty: 2536
Skąd: Sin City
Wysłany: 27-05-2012, 15:28   

Nie no rozumiem, śmieję się tylko :D

Ja do 2013 i tak będę mieć zapieprz, a i tak będę się obijać, więc mi szybko minie :D
_________________
Don't waste your time or time will waste you
 
 
TheZaack500 
Praktykant



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 102
Skąd: Wioska
Wysłany: 27-05-2012, 15:38   

Ogólnie bardzo widać, że teraz Tomb Raider jest wzorowany na serii Uncharted... a przecież było odwrotnie. Już na nowym trailerze to widać, gdy Lara się wpina po tych wrakach statków czy samolotów a nawet na pierwszym gameplay'u. Podczas wspinaczki różne części odpadają, Lara się przeciska przez różne szczeliny a my zapewne będziemy trzymać tylko gałkę analogową w górze :) . Nawet "kilometrowe" skoki jak Nathan wykonuje :P . To tylko takie moje małe spostrzeżenia i nie uważam to za wadę. W Uncharted zawsze się coś sypie podczas wspinaczki i bardzo to lubię. Tylko Lara jakoś za szybko się wspina moim zdaniem. No ale teraz bardziej dynamicznie... me gusta mucho :D .

Pływanie zapewne zostanie dodane w kolejnych częściach, od razu wszystkich umiejętności przecież dodać nie mogą, inaczej zabrakłoby im pomysłów przy robieniu kolejnej części. A może pływanie zostanie dodane w DLC... kto wie :P .

Ciekaw też jestem czy przez całą grę Lara będzie kulała, trzymała się za ten bok. Bardzo fajnie to wygląda, ale chciałbym zobaczyć jej normalny chód.

Co do grafiki to gołym okiem widać postępy, nie trzeba się przypatrywać, żeby dostrzec diametralną różnicę po wyjściu Lary z jaskini. Więc o grafikę również i ja się nie martwię.

No nic, czekam na pełną wersję trailer'a i na E3. (trailer z polskimi napisami http://www.youtube.com/watch?v=MNoh20GRbZ4 na 100% ma błędne tłumaczenie... sorki ;) )
_________________
"The extraordinary is in what we do... not who we are"
 
 
TheZaack500 
Praktykant



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 102
Skąd: Wioska
Wysłany: 29-05-2012, 20:47   

Sorki, że post pod postem, ale minęły 2 dni ;) .

W każdym razie tak sobie myślę, czy Lara będzie spać. W sumie wydaje się to wręcz wskazane i naturalne, ale kto wie... I tak się zastanawiam, jeżeli się coś takiego pojawi, jak to twórcy mogą rozwiązać. Wiadomo, że gdy człowiek nie śpi kilka dni, to zaczyna doznawać halucynacji, jakichś zwidzeń czy coś w ten deseń. Do tego jeszcze zmęczenie, głód... no niby polować będziemy, ale czy Lara zawsze będzie miała co zjeść?
W sumie ciekawie by te zwidy wyglądały... zawsze to jakiś pomysł na urozmaicenie rozgrywki :) .
_________________
"The extraordinary is in what we do... not who we are"
 
 
Judas 
Student



Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 62
Wysłany: 29-05-2012, 20:53   

Tylko niefajnie by było gdyby Tomb Raider przekształcił się w simsy ;) Oby nie poświęcało się więcej czasu na znalezienie picia i jedzenia niż na rozgrywkę :P
_________________

 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 29-05-2012, 21:30   

Cytat:
Tylko niefajnie by było gdyby Tomb Raider przekształcił się w simsy

W jednej z pierwszych zapowiedzi ktoś z Crystalsów powiedział wprost, że pewne podstawowe potrzeby będzie trzeba zaspokajać, ale nie ma mowy o żadnym usimsowieniu.
_________________
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 29-05-2012, 21:32   

W RDR było i picie, i jedzenie, i spanie i wszystko tak naturalnie wyglądało, że nie było to w żaden sposób podobne do żadnych gier typou The Sims :|
_________________
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 01-06-2012, 20:12   

Okej, żeby nie zaśmiecać już tematu trailerowego.

Przyznaję że trailer naprawdę mnie zaskoczył. Owszem, spodziewałem się wielu rzeczy, ale ostatecznie i tak zatkało mnie na dobrych kilkanaście minut. Ulżyło mi niesamowicie, bo mimo wszystko obawiałem się trochę, że to będzie taka Legenda/Underworld w nowym środowisku.

Nawet mimo niedoróbek już teraz widać, że Crystalsi przywiązują dużą wagę do szczegółów. Lara w kajdankach to bardzo fajny pomysł, nawet jeśli krótki. W ogóle scenki wydają się być porządnie wyreżyserowane i zagrane - cieszę się, że wzorują się na Uncharted nie tylko w kwestii zręcznościówek. Nie zawiodłem się też, bo widać, że action-adventure nadal stanowi oś gry. Zaczynam też nabierać coraz większej sympatii do samej Lary, mimo że mało o niej wiadomo. Jednak już samo "I hate tombs" zdążyło dziś przejść do klasyki gatunku :mrgreen:

Zaskoczyła mnie za to obecność ogarniętych antagonistów - myślałem, że tym razem nie będziemy mieć do czynienia z typowymi bandziorami. Dlatego też strasznie interesuje mnie fabuła - mam nadzieję, ze Crystalsi poradzili sobie ze scenariuszem i nie popadną w sztampę.
_________________
 
 
Rob3rt 
Podróżnik



Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 718
Wysłany: 02-06-2012, 00:18   

Cytując Małolata z tematu o trailerze:

Małolat napisał/a:
Zastanawia mnie czy bedziemy mogli robić te przedmioty sami?! coś jak łączenie zebranych przedmiotów w tr4. co myślicie?


Biorąc pod uwagę fakt rozwoju umiejętności Lary, to jest to możliwe, wydaje mi się nawet, że i to bardzo możliwe, byśmy to sami musieli sobie skonstruować zarówno łuk jak i czekan i to na kilka możliwych sposobów :) Zastanawia mnie tylko ten planowany rozmach w grze, którą to będzie można ukończyć w 8-10 (tak było chyba mówione kiedyś?) godzin?
_________________
 
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 718
Wysłany: 02-06-2012, 01:00   

Ja również odpowiem w tym temacie:

Małolat napisał/a:
przecież na starych screenach tez widac inne wersje czekana.
http://laracroft.pl/tr9/pix/scr032.jpg ten np z jakiegos noża i gałęzi.

Spoko, pamiętałem o tamtym. Dlatego napisałem "kilka". Do tej pory wiadomo było o dwóch.

Cytat:
wydaje mi sie że podobnie sprawa się ma z łukiem. ten z trupa na drzewie wydaje sie z jednej gałęzi, a w trailerze (jeśli dobrze pamiętam) jest powiązany z wielu małych witek. Zastanawia mnie czy bedziemy mogli robić te przedmioty sami?! coś jak łączenie zebranych przedmiotów w tr4. co myślicie?


O możności tworzenia przedmiotów różnorakiego użytku była już gdzieś mowa. Sama cięciwa łuku ma znaleźć wielokrotne zastosowanie.
Mnie ciekawi natomiast jak będziemy zdobywać przedmioty. Czy możliwa będzie ich wymiana z innymi rozbitkami. A może przyjdzie się nam targować?
Wydaje mi się, że te słynne "huby" będą jakoś z tym wszystkim powiązane... i to właśnie ci ludzie pomagą nam również w zdobyciu nowych umiejętności. (głośno myślę)
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 02-06-2012, 09:22   

Cytat:
Zastanawia mnie czy bedziemy mogli robić te przedmioty sami?! coś jak łączenie zebranych przedmiotów w tr4. co myślicie?

Będziemy mogli, taka możliwość została zapowiedziana już jakiś czas temu. Naprawiać, łączyć i tworzyć przedmioty można w obozowiskach:)


Cytat:
to właśnie ci ludzie pomagą nam również w zdobyciu nowych umiejętności. (głośno myślę)

To jest zresztą najbardziej logiczna możliwość. Powtórki z AoD raczej nie będzie i najwięcej sensu ma system w którym ktoś po prostu uczy Larą poszczególnych sztuczek. Zwłaszcza, że reszta załogi na bank jest o wiele bardziej doświadczona.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.271 sekundy. Zapytań do SQL: 10