FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
War of the Worlds
Autor Wiadomość
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-11-2014, 12:40   

Cytat:
A tak na serio to patrząc na dzieła np. Titak, Piegi czy Twoje, niepojętym jest ile można z tego wycisnąć.

Tak! Środowisko mimo swoich korzeni wciąż jest ulepszane, rozwija się i wciąż ma ogromny potencjał. :) I choć nieraz boli brak wygodnego systemu dla particles, brak możliwości szybkiego podglądu gry, niewygodny system kamer itp. itd. to można to wszystko jakoś przełknąć, soł macz fan. :)
Cytat:
meta2r

Meta2TR ;) https://sites.google.com/site/meta2tr/home tutaj można posilić się tutkami pierwszego kontaktu. Reszta już zależy od tego na ile jesteś dociekliwy :P

Ja osobiście polecam, wygodniejsze,szybsze, zdecydowanie mniej podcina skrzydła niż NGLE. :) Joker, Maax_87 którzy liznęli już mety nie żałują :)
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
Cannibal 
Nowicjusz



Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 15
Wysłany: 02-11-2014, 15:57   

Widzę, że czeka mnie kilka wieczorów w nerwach ;) Ukończę architekturę i nałożę tekstury, potem się pobawię w edytowanie ;) Na pewno się przyda, w tworzeniu detali jak np. zaokrąglanie skał itp. by nie były takie kwadratowe ;)
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1275
Wysłany: 03-11-2014, 19:07   

Chciałem tylko powiedzieć, że jestem absolutnie zakochany w ostatnich twoich screenach, szczególnie tej polanie z trawą i drzewami. W związku z tym ostatnim mam pytanie - czy taka ilość tekstur alfa nie powoduje zbyt dużych spadków fps? W moim customie byle mgła powoduje lekkie cięcia przy dużej rozdzielczości(karta Intel), więc zastanawia mnie co może się dziać tutaj. :D

No i czekam z niecierpliwością na ten custom, bo szykuje się coś naprawdę niesamowitego.
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-11-2014, 19:36   

pmkkoch, WOTWa tworzę pod komputerem:
Intel Core 2 Duo, 3 GB RAM, Geforce 8800GT, Windows XP, 1680x1050 rozdzielczość

W prezentowanym powyżej levelu nie ma żadnych lagów, w niektórych innych FPS może spadać do około 27 - punktowo. W czasie gdy zaczynałem pracę nad WOTWem powziąłem sobie za jeden z celów by gry zachowała swoją płynność, bo żadna jest to przyjemność grać w coś co jest pokazem slajdów, męczy. :) Tak więc spokojnie. I dzięki za dobre słowo. :)
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-12-2014, 00:38   

====GAMEPLAY 2015====
===29 GRUDNIA 2014===




Nie mogę się doczekać :mrgreen: !
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
Podróżnik 
Praktykant



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 104
Wysłany: 16-12-2014, 13:43   

Super, nie mogę się doczekać. Dopiero teraz uświadomiłem sobie jak długo już to robisz, jak ten czas mija. :P
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-12-2014, 16:31   

Podróżnik, cholerna racja :P Nim się obróciłem wyszedłem z liceum, teraz powoli piszę pracę dyplomową. :) Czas leci, WOTW rósł i rośnie więc i nadszedł czas by trochę tego uchylić. :P

Dorzucam też działający link do screenshota w pełnej rozdzielczości, aczkolwiek FB zrył jakość po całości a obecnie nie mam dostępu do oryginału. KLIK
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
wodnica 
Student



Dołączyła: 30 Gru 2006
Posty: 85
Skąd: inad
Wysłany: 22-12-2014, 01:13   

Super,Matti!! Nie moge sie doczekac nowego gameplaya:jumper:

Mam dwa pytania:

1) Czy moge sie spodziewac, ze "wypuścisz" swoj custom w 2015?
2) Czy model Lary jest ostateczny czy moze bedziesz jeszcze przy nim "dlubal"?
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-12-2014, 11:59   

:)
1. Data premiery zostanie ogłoszona wkrótce. :)
2. Model jest ostatecznym, nie będę już go modyfikować, jestem z niego zadowolony. :)
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
joker 
Obieżyświat



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 1015
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23-12-2014, 13:44   

O co chodzi z tą podwójną datą ?

Gameplay ma być 29.2014 czy w 2015, czy w 2015 już będzie premiera customa, bo się pogubiłem :p
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-12-2014, 15:04   

Gameplay na rok 2015 - wydany 29.12.2014 ;)
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-12-2014, 00:08   

GAMEPLAY 2015 !!!

:!!: GAMEPLAY 2015 KLIK TUTAJ! :!!:
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
dziecfynecka10 
Nowicjusz



Dołączyła: 20 Kwi 2013
Posty: 12
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-12-2014, 07:05   

Wow, Maati, jestem pod ogromnym wrażeniem. Na pewno twój custom będzie jednym z lepszych leveli na trle. Nie wiem czy taki był zamiar, ale klimat skojarzył mi się z TRAoD'em i The last of us. Niesamowite. Życzę ci, aby przyszły rok był równie intensywny w tworzeniu tego customu.

A tak swoją drogą to dzięki za zachęcenie mnie do odpalenia Level editora i zrobienie coś w nim (np. zapoznanie się z opcjami tworzenia :) )
_________________

 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 29-12-2014, 08:48   

Maati, fantastyczne video! Jestem pod mega wrażeniem! Gra wydaje się bardzo dopracowana, więc na sam koniec Marzec 2016 mnie troszku zmartwił.
W ogóle czy mi się wydaje czyście Camilę do podłożenia głosu zwerbowali ? :D No "I must go there" i "Damn it" to jaby ona faktycznie :)

Fajna róznorodność w środowisku, dbałość o każdy szczegół. Wreszcie granaty wyrzucane przez żołnierzy są śmiercionośne!!

Wspaniałe!!
_________________
 
 
Podróżnik 
Praktykant



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 104
Wysłany: 29-12-2014, 12:09   

Genialny gameplay! :) Wypiszę szybko wszystkie szczegóły, które jeszcze pamiętam i jestem pod ich wrażeniem. xD Odpadająca tapeta rzeczywiście odstaje! Ćmy przy świetle i te długie rośliny pod wodą prezentują się genialnie. :P Drabiny i drzwi świetnie wtopione w otoczenie. Komentarze Lary i latarka sprawią, że będzie się grało zajebiście. :D No i niebo! Te pioruny i księżyc! Miazga. ;( Ogólnie widzę sporo inspiracji najnowszym TR w późniejszych etapach. Wolę klasyki więc nie wiem czy to dobrze, czas zweryfikuje. :P Mam też jeden minus! xD Nie podoba mi się animacja wchodzącej na jakieś wzniesienie czy jak to nazwać Lary. Wygląda dla mnie zbyt topornie i zbyt długo trwa. Nie wiem czy mam rację, sam to przemyśl. Ogólnie fajnie, że została dodana animacja skoku do przodu z rury, którego kiedyś mi brakowało. :P Nie mogę się doczekać premiery, powodzenia! :D
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-12-2014, 15:17   

Cytat:
Nie wiem czy taki był zamiar, ale klimat skojarzył mi się z TRAoD'em

Szczerze mówiąc to nie było to moim zamiarem :) ale uważam, że moja praca powinna stanowić taką wartość dla danej osoby jaką ona sama do niego przyłoży, więc proszę bardzo :P
Cytat:
W ogóle czy mi się wydaje czyście Camilę do podłożenia głosu zwerbowali ?

:D hah nie, to bardzo miła i utalentowana userka z TRFS.com :mrgreen:
Cytat:
Wreszcie granaty wyrzucane przez żołnierzy są śmiercionośne!!

Przyłożyłem dużo uwagi do systemu walki i leczenia, tak aby razem stanowiły fajny mix. :) Ciesze się, że się podoba!
Cytat:
Ogólnie widzę sporo inspiracji najnowszym TR w późniejszych etapach.

Każdy z tych etapów powstawał już za czasów TR2013 i są tam elementy tej zajawki ;) aczkolwiek podkreślam, że inspiracje czerpię zewsząd dla przykładu, początek levelu 'The Western Forests' to zawalony tunel kolejowy, gdzie pomysł dla niego powstał właśnie w momencie przejazdu pociągiem przez takowy :) Wtedy też już wszystko zaplanowałem, zarys gameplayu na kartce, cały feeling w głowie :P
Cytat:
Wolę klasyki więc nie wiem czy to dobrze, czas zweryfikuje.

Ja uwielbiam klasyki przede wszystkim za gameplay który rysuje bardzo ciekawy feeling, z resztą twórcy TR2013 również po to sięgnęli. Nie wiem w tym momencie jak zdefiniować to słowami, myślę, że to rodzaj wiedzy cichej ;)
Cytat:
Nie podoba mi się animacja wchodzącej na jakieś wzniesienie czy jak to nazwać Lary. Wygląda dla mnie zbyt topornie i zbyt długo trwa.

W WOTWie nie ma wielu sekwencji climp-up więc nie martw się ;) a samą animację uważam osobiście za jedną z moich lepszych, idealnie pasuje do konwencji gry. :)
Cytat:
Nie mogę się doczekać premiery, powodzenia!

i dziękuje :)
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
krtomb 
WoTR Team



Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 1066
Skąd: Helheim
Wysłany: 29-12-2014, 19:26   

Mnie z kolei animacja się bardzo podoba. Szkoda, że przyjdzie nam czekać na nią tyle czasu - oby się to zweryfikowało w czasie.

Udźwiękowienie, trzymanie się założonej konwencji, możliwość customizacji grafiki z polem widzenia - w końcu ktoś o tym pomyślał - likwidacja geometryczności leveli - po prostu kawał dobrej, ciężkiej roboty. Gdybyś to puścił za kasę - myślę że ludzie by na to poszli. Ja w każdym razie z całą pewnością. Jestem dumny, że twórca tego arcydzieła jest na jedynym forum na jakim się okazjonalnie udzielam. Chylę czoła Maati :)
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-12-2014, 15:50   

Cytat:
Szkoda, że przyjdzie nam czekać na nią tyle czasu - oby się to zweryfikowało w czasie.

Niestety :P A zbliża się sesja która skutecznie będzie mi dawać w kość :) I właśnie fakt takich kłód pod nogi i samej objętości projektu powoduje, że potrzebuję tego roku by wszystko skończyć, dopieścić i doszlifować w beta testach. :)
Cytat:
Gdybyś to puścił za kasę - myślę że ludzie by na to poszli.

Temat rzeka na punkcie tego czego oczekuje dzisiejszy konsument - gracz, aczkolwiek miło mi słyszeć, że postrzegacie ten projekt w kategoriach wyższych niż tylko custom level ;)
Cytat:
Jestem dumny, że twórca tego arcydzieła jest na jedynym forum na jakim się okazjonalnie udzielam

Bardzo dziękuję, miło mi :D
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 30-12-2014, 19:21   

No ale faktycznie gra wymaga aż takiego szlifowania? Nie mam odniesienia, bo oglądałem tylko gameplay, ale mimo wszystko gra wygląda wspaniale, kamyczki, roślinki i inne tapety są już chyba oszlifowane terma!?
Nie, żebym wchodził w twoje ambicje bo sam wiesz co możesz jeszcze zrobić patrząc na całość, ale ja bym już brał :hihi:
_________________
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-12-2014, 19:34   

Men, to tak :P to już zostawiam w spokoju, ale muszę przykładowo wszystko spiąć (tj. każdy level z levelem) w całość i przetestować, co zapewne wywoła jakiegoś komplikacje i wtedy coś będzie wymagało owego szlifu :) I takich przykładów jest mnogość. :) Aspekty a/v z chociażby zaprezentowanych fragmentów gameplayu są już ukończone i takie też zostaną wydane. :P
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1744
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 30-12-2014, 19:37   

Zatem liczę na niespodziankę i przyśpieszoną premierę - zresztą, pewnie nie tylko ja ;)
_________________
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5681
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 30-12-2014, 20:55   

Gameplay miażdży i tu raczej nikt nie powinien mieć wątpliwości - chociaż za tyyyyyle czekania, powinien trwać godzinę :mrgreen:


Ja natomiast dopiero teraz znalazłem chwilkę czasu, aby podzielić się swoimi wrażeniami z dwu-levelowego dema w które miałem okazję zagrać przed świętami. Przy czym od razu zaznaczam, że relacja ta i tak nie oddaje w pełni tego, czym War of the Worlds jest w rzeczywistości. Ogrom pracy włożony w projekt będzie można docenić najlepiej po osobistym kontakcie z tytułem - zdecydowanie zbyt dużo tu elementów, o których można by pisać i pisać bez końca ;)

I w skrócie - gameplay to jeszcze nic. Sama rozgrywka jest rozplanowana i zbalansowana wręcz mistrzowsko. W dodatku jeszcze nigdy nie spotkałem się w customem w którym tak oryginalnie i umiejętnie przebudowano podstawowe założenia gameplayu i zaadaptowano je na potrzeby atmosfery i specyficznego tempa - mowa o nowym systemie leczenia, braku wesołego skakania na prawo i lewo (początkowo myślałem, że mi klawiature szwankuje :mrgreen: ) i typowo survivalowym podejściu do rozgrywki. Co ważne, to nie brzmi dobrze tylko na papierze, ale świetnie sprawdza się w praniu. Balans poszczególnych elementów jest perfekcyjny - już tylko na przestrzeni tych dwóch leveli miałem okazję się przekonać, że rozgrywka jest wielowymiarowa i zróżnicowana. Ani razu nie odniosłem wrażenia, że jakiś element jest wcisnięty na siłę. A jest tu i klasyczne, TRaiderowe szukanie kluczy i wajch, jest kombinowanie jak ominąć śmiercionośne działka, jak pozbyć się grupy uzbrojonych po zęby żołnierzy (przypominam - salt i wesołej ekwilibrystyki nie ma, a zasoby są moooocno ograniczone. Niesamowicie wpływa na atmosferę i poziom immersji). Przebieg gry najbardziej przypomina mi The Last of Us, czy growe Metro - połączenie przygodówki, zręcznościówki i survivalu. Miejscami także I Am Alive, tylko że... o klasę lepsze.

Osobna kwestia to wykonanie - przy WoTW Psikowe Hypersquare wygląda wręcz słabo. I nie chodzi tu o to w którym levelu jest więcej next genowych bajerów, a o ich
umiejętne wykorzystanie. W tym wypadku projekt Maatiego wygląda jak w pełni profesjonalna, developerska robota. W tym wypadku zabija dosłownie wszystko: ogólna
architektura i geometria; nowe efekty świetlne, dym, mgła (i tu z reką na sercu - podobnych w customach jeszcze nie widziałem); niewiarygodne wręcz przywiązanie do
detali - meble, mniejsze i większe obiekty, włączniki światła na ścianach, gruz, popękany i obkruszony mur, asfalt i chodniki (i nie, nie mówię tu o płaskiej teksturze). I nie wiem co w tym miejscu bardziej mnie zadziwia - możliwości tego leciwego już silnika, czy upór Maatiego i uwaga, jaką przywiązuje do najmniejszych nawet detali :D Do tego dochodzą się jeszcze elementy z którymi można wejść w interakcję - pagórki, skrzynki od wentylacji, murki, rury i inne podobne, które na pierwszy wrzut oka wydają się być jedynie elementami wystroju, a okazuje się, że bez problemu można się na nie wspiąć. A to jeszcze nie wszystko, bo można rozpalać ogniska, niszczyć wiele elementów otoczenia (nie wszystkie jednak da się tak prostu rozwalić - i tu należy pokombinować). Warto pamiętać, że nic się tu nie świeci jak psu jajca i trzeba być uważnym w czasie eksploracji. W tym pomoga zresztą kolejny niuans - chwilowy "survival instinct" podświetlający obiekty, które można podnieść.

Ale żeby nie było że się rozpływam tylko nad grafiką - porozpływam się też nad dźwiękiem :p Przede wszystkim głos Lary, który jak żywo przypomina Camillę. Mam nadzieję, że Microsoft nie zacznie się bawić w pozwy ;) . Poza tym grałem ze słuchawkami, więc dodatkowo zwróciłem uwagę na takie szczegóły, jak trzaskające pod stopami gałęzie, ptaki wylatujące z zarośli, czy nawet odmienne dźwięki przy podskakiwaniu, zależnie od tego czy Lara ma w ręce pochodnię. To "tylko" drobnostki, ale o takich rzeczach zapominają często nawet developerzy.

Demo WoTW upewniło mnie w dwóch rzeczach. Po pierwsze - warto czekać, choćby i kolejne trzy lata. Po drugie - absolutnie nie dziwi mnie, że okres produkcji trwa, ile trwa, bo takiej ilości szczegółów i ciekawych pomysłów nie było nawet w TR 2013. Samo zakończenie dema również spowodowało, że tym bardziej nie mogę się doczekać premiery, chociaż w tym wypadku nie będę spoilerował.


Chciałbym również dodać, że War of the Worlds to nie jedyny custom, który w przyszłości obligatoryjnie powinien zaliczyć każdy. Nieco wcześniej czeka nas premiera kolejnej polskiej perełki, ale nie skrobnę nieco więcej, jak się porządnie wyśpię. Tj. jakoś po Nowym Roku :p
_________________
 
 
mar!o 
Student



Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 37
Wysłany: 04-01-2015, 11:31   

Nie będę popadał w grafomaństwo, więc napiszę tylko tyle świetna robota Maati, bardzo ładnie to wszytko dopieściłeś w tej grze na miarę programu, programów którym tworzyłeś tą grę.
 
 
Nepheline 
Podróżnik



Dołączyła: 11 Lut 2007
Posty: 452
Wysłany: 08-01-2015, 14:45   

Ja już swój zachwyt wyraziłam pod filmikiem na YT (LaraPL), ale dopisze po przeczytaniu posta K@ta, że niesamowite w tej dbałości o szczegóły jest jeszcze to, że nad WOW siedzi jeden człowiek, a nie cała ekipa, a efekt jest lepszy niż w niejednej komercyjnej grze. Wielki szacun.
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2015, 01:05   

mar!o, dzięki ;) wszak NGLE ale wciąż posiada dużyyy potencjał, również i taki którego jeszcze nie wykorzystałem. :)
Nepheline, bardzo mi miło :) ! Staram się jak mogę, ale też przyznać się muszę, że game design to moja namiętna miłość, stąd tyle energii :P Ciesze się, że doceniacie moją pracę, znalazłem moją widownię :P
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.31 sekundy. Zapytań do SQL: 10