FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Room Editor #2
Autor Wiadomość
Polo_Gard 
Podróżnik



Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 604
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-06-2009, 20:46   Room Editor #2

Oto dalszy ciąg rozmów o Room Editorze. Ponieważ było aż 50 stron w tamtym temacie to zrobiłem nowy. Tak napisał Mr Macphisto.

[ Komentarz dodany przez: Mr Macphisto: 06-06-2009, 20:50 ]
Nie ma to jak zakładanie tematu, w którym nie ma się nic do powiedzenia :)
 
 
Virus 
Praktykant


Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 131
Wysłany: 06-06-2009, 22:03   

Ja tu tylko wypowiem się na temat wyższości TREP'a nad najnowszymi wersjami NGLE. Poświęciłem ostatnio trochę czasu na badanie możliwości tego drugiego i dochodzę do wniosku, że póki co nie warto się nań przerzucać. Zacznę może od najważniejszego aspektu - Engine Patcher jest bez wątpienia przeznaczony głównie dla casualowców, czyli w tym przypadku osób, które chcą zrobić poziom z dość fajnymi opcjami a przy okazji nie zagłębiać się w skomplikowane "tajniki" programowania, czy złożonego skryptowania. NGLE natomiast posiada co prawda troszkę więcej opcji, ale żeby nauczyć się ich w pełni wykorzystywać, należy niestety poświęcić cholernie sporo czasu :p . Poza tym, czy tychże opcji rzeczywiście jest tak sporo :p ? Mamy bowiem jedynie możliwość spychania obiektów z przepaści i używania pojazdów takich jak motorówka, a w resztę jest przecież wyposażony TREP, w którym min. w łatwy sposób poprawimy stabilność, przystępność gry i jakość cieni, dodamy nowe animacje, dziennik Lary, upodobnimy nieco nasz custom do klasycznych TR'ów np. poprzez wprowadzenie oldskulowych flar, dźwięków, statystyk i wielu, wielu innych. Tak więc, ja radzę nieco poczekać :) .
_________________
 
 
 
Polo_Gard 
Podróżnik



Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 604
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-06-2009, 19:27   

Mam pytanie: dlaczego mnie wywala do Wina kiedy próbuję załadować objekty? Z każdym obiektem jest tak samo nawet w trybie zgodności... czy to wina że mam vistę? Czy może zła wersja?

[ Komentarz dodany przez: Jerrem_Y: 07-06-2009, 21:15 ]
Może spróbuj załadować ob I ekty?
 
 
mateusz12 
Praktykant



Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 185
Wysłany: 09-06-2009, 20:40   

Kto mi dokładnie wytłumaczy jak połączyć levele tzn. mam gotowy jeden level (cały, wszystko działa oprócz end triggera), jak zrobić żeby po wejściu na trigger załadował się drugi level? Robiłem coś według poradnika na interia.fm, ale po wejściu na ten trigger wywala mnie do Windowsa...
Proszę o pomoc. :pozdro:
_________________

 
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-06-2009, 20:57   

Po pierwsze model Lary i zestaw animacji zarówno w 1 jak i 2 lvl muszą być takie same. Po drugie wstawiasz normalną aktywację typu Finish a w pustym polu wpisujesz numer levelu który ma się załadować.
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
mateusz12 
Praktykant



Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 185
Wysłany: 14-06-2009, 18:57   

Znowu problem :( .
Dodałem to:
http://www.trsearch.org/Items/2653
TREPEM zrobiłem tak że działają te odskoki do tyłu, gap jumpy itp.
Tylko wcześniej miałem drążki na slocie polerope.
Jak nie ma tych animacji do ledges'ów, to działają drążki i na odwrót.
Znaczy się Lara kręci się na drążku, ale zamiast tego skoku z obrotami jest zwykły skok do przodu (alt+kursor na któtym strzałka skierowana jest w górę :p ).
Co zrobić żeby to i to działało?
:pozdro:
TREPEM coś :??: :pozdro:
_________________

 
 
 
jawi 
Podróżnik



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 405
Skąd: skądinąd :)
Wysłany: 18-06-2009, 16:30   

Ostatnimi czasy nie pisałem tutaj (na szczęście nie było takiej potrzeby), lecz teraz potrzebuję rady:
Jak ztriggerować dźwignie (dwie), aby otwarły drzwi (dwuskrzydłowe)?
Bo jak próbuję dodać częściowy trigger to mi się pokazuje: "Cannot overlap the special trigger" czy jakoś tak :p .
_________________

 
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-06-2009, 23:44   

Wstawiasz 2 triggery cząstkowe dla obu dźwigni, następnie na tych dwóch polach wstawiasz triggery dla tych drzwi.Czyli na polu:
pole nr 1
-trigger cząstkowy dla danej dźwigni
-aktywacja dla drzwi nr1
-aktywacja dla drzwi nr2

pole nr 2
-trigger cząstkowy dla danej dźwigni
-aktywacja dla drzwi nr1
-aktywacja dla drzwi nr2
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 352
Wysłany: 21-06-2009, 17:01   

Hm... mam pytanie: Czy istnieje jakiś sposób na to, aby Tomb raider 2 gold demo muzykę ( ścieżkę dzwiękową ) czytało z dysku kiedy mamy ściągniętą ściezkę dzwiękową do zrobienia wersji pełnej z sold-out? Bo mam tr2 gold demo ( platforma do customa ) i ścieżkę dziwękową z 62 bodajże utworami no i gdzie bym tego folderu nie wkleił to tak czy siak nie czyta z niego tylko z CD!!.

Macie jakieś rady?
 
 
Aniaa 
Obieżyświat



Dołączyła: 08 Kwi 2007
Posty: 984
Wysłany: 21-06-2009, 17:13   

To nie ten dział. Od tego jest Classic Tomb Raider. Tam też znajdziesz odpowiedni temat. Chyba, że chcesz muzykę z TR2 wykorzystać w swoim nowym customie.
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 352
Wysłany: 21-06-2009, 17:22   

Cytat:
Bo mam tr2 gold demo ( platforma do customa )


Tak, chodzi mi o własnego customa, może nie wyraziłem się dość jasno :)
Chcę wykorzystac muzykę w swoim nowym customie, ale chyba zawsze trza będzie wkładać płytę czy to z TR2 czy z nagraną muzyką ( jak w sold-out się robi )
 
 
Aniaa 
Obieżyświat



Dołączyła: 08 Kwi 2007
Posty: 984
Wysłany: 21-06-2009, 21:21   

Może spróbuj wziąć muzykę ze strony Tomb Raider Chronicles(nie, nie z TR5). Tam znajdziesz odpowiedni dział. A następnie wystarczy przekonwertować ją na wav. Jest zazwyczaj do customa dołączony specjalny do tego program.
Znajdziesz też coś zapewne na stronie TR Search. Znajduje się tam mnóstwo przydatnych rzeczy.
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 352
Wysłany: 22-06-2009, 14:05   

Napewno ktoś spotkał się z takim problemem: Ściągam z trsearch np. 5 przeciwników a każdy z nich wchodzi na jeden slot " SAS ". Problem w tym że jest tylko jeden taki slot!!! I co, mogę mieć TYLKO jednego przeciwnika? Pomóżcie :nie:
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-06-2009, 15:12   

Tak,tylko jednego,jeśli wszyscy wchodzą na jeden slot tak jak u Ciebie Sas to może być tylko jeden ich rodzaj. Ratuje cię tylko to, że zdarza się iż dany przeciwnik działa prawidłowo pod kilkoma slotami. Tak więc szukaj, ewentualnie sam kombinuj i instaluj ich na np baddy.
_________________
Today is the last day that I'm using words.
They've gone out, lost their meaning.
Don't function anymore.
 
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 352
Wysłany: 24-06-2009, 23:13   

Mam jeszcze jeden problem i jedno pytanie :)

problem: Mam switch, ktory ściągnąłem z Trsearch. No i podczas wciskania lara pokazuje mi błędną animację, tak jakbym wciskał dzwignię, a to jest akurat zwykły szary guzik jakich pełno w tr2,3.

pytanie: Czy te przyciski, dzwignie, itp ( switche ) na TRsearch ze starszych TR są w jakiś sposób przekonwertowane na silnik TR4? Tak jak np. przeciwnicy ? Pytam się, bo nie wiem, czy mogę wziąć sobię jakiś switch np. z TR2 za pomocą TR2wad jak w przypadku drzwi, kluczy, itd. :)
 
 
Scion 
Podróżnik



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 552
Skąd: Choirgirl Hotel
Wysłany: 25-06-2009, 13:22   

Problem: Musisz zmienić w nim OCB na odpowiednie do tego switcha

Pytanie: Nie nie są, możesz ich spokojnie używać
_________________
kill, eat the male. kill, eat the male
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 352
Wysłany: 25-06-2009, 21:14   

Mam takie banalne pytanie: wie ktoś jak usuwać położone tekstury w room editor ??
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 352
Wysłany: 25-06-2009, 22:57   

To powyżej już wiem ( chodziło mi o flipmap i texturę wody, ale już wszystko wiem )

Mam problemy z kamerą. Otóż chciałbym wstawić do mojej mapy kamerę, która pokazuje na drzwi po otwarciu. No i problem w tym, że nie wiem jak ustawić, gdzie kamera ma patrzeć. U mnie zawsze patrzy gdzieś w ścianę. ( chodzi o pierwszą kamerę od góry z listy Effects ). Próbowałem też z kamerą typu Null mesh ( CAMERA_TARGET ) ale kiedy próbuję zrobic do niej triggera to jakiś błąd wywala. Oczywiście wywala błąd wtedy, kiedy ustawię w polu " timer " np. 2 sekundy, jak na 0 pozostanie to jest dobrze, ale tak kamera nie zadziała.
 
 
Ader 
Praktykant



Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 131
Skąd: P-kowo
Wysłany: 26-06-2009, 00:09   

Trigger dla CAMERA TARGET musi być ustawiony jako trigger for target (zamiast OBJECT wybierz TARGET) i nie mozesz w nim modyfikowac timera, przynajmniej tak mi sie wydaje.
_________________
Nim dasz na tace, puknij się w glace!
 
 
 
mateusz12 
Praktykant



Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 185
Wysłany: 26-06-2009, 15:41   

No dobrze, prace nad moim customem idą do przodu tylko narazie stoję w miejscu.
Tak więc:
Jak zrobić lustrzaną podłogę? Wiem że muszą być 2 pokoje jeden po drugim nałożona tekstura na doors + Toggle Opacity + Transparent + Double Sided.
No i co dalej? Prosze o w miare dokładne wytłumaczenie.
:pozdro:
_________________

 
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 352
Wysłany: 27-06-2009, 16:54   

Słuchajcie, mam dość dziwne i kontrowersyjne pytanie...

Chciałbym w moim custom levelu użyć jakiejś muzyki z zewnątrz, czyli innej niż jest w grze. Np. załóżmy, że chciałbym zrobić świetny custom z wrakiem Titanica i ściągnąć jakieś fajne ścieżki dzwiękowe. Czy nie łamię w takiej sytuacji prawa? bo nie chcę potem płacić kary hehe :hehe:
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 352
Wysłany: 27-06-2009, 17:54   

Dobra kit z tym. Tak czy siak nie chcę tego robić w Moim levelu :)
 
 
e_g 
Odkrywca



Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 1674
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-06-2009, 13:47   

Łamiesz prawo wykorzystując ten utwór do celów zarobkowych, a jeśli nie chcesz robić na nim kasy, no to nie ma problemu, ale w creditsach czy czymś tam musisz (tzn zaleca się) uwzględnić czyj to utwór i do kogo należy.
_________________
 
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 352
Wysłany: 01-07-2009, 09:45   

Mam jeszcze jedno pytanie. Podmieniłem sobie model kolców ze standardowych do takich niskich ( model sięga może do końca butów lary ), i w grze kolce są na ziemi, a lara już traci życie na pewnej wysokości. Pewnie tak jest, bo oryginalne kolce w tr4 są wysokie, więc " kolizja kolców " pewnie ise nie zmieniła tylko sam model... Jest na to jakiś sposób? :(
 
 
Esmeralda 
Wombat



Dołączyła: 02 Lis 2008
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 13-07-2009, 10:03   

Chcę zrobić horyzont . Ściągnęłam horyzont z Ghany . Jak to zrobić ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 11