FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Glidos - super grafika w TR1
Autor Wiadomość
Barbie 
Odkrywca


Dołączyła: 23 Gru 2003
Posty: 1557
Wysłany: 17-10-2006, 08:26   

W ogóle takie przerabianie TR1, też jeśli chodzi o Remake, to super rzecz, bo można dokładnie przedstawić to, czego nie mogli zrobić wtedy twórcy - a na pewno chcieli :wink: Tyle, że ja mam też słabość do kanciastej grafiki w grach, np. Tibia, bo działa fajnie wyobraźnia. To tak nawiasem mówiąc, bo przecież każdy wie, że jednym z wyznaczników dobrej gry jest właśnie grafika, niestety lub na szczęście - zależy :p
 
 
Zebius 
Podróżnik



Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 424
Skąd: Lovitz
Wysłany: 17-10-2006, 09:42   

Ja też uważam, że takie retuszowanie, czy remaki starych gier to świetna sprawa.
Jak powszechnie wiadomo wiele osób, zwłaszcza młodszych, kładzie nacisk głównie na grafikę, jeżeli jest słaba to dla nich gra nie istnieje, bo to crap, syf, brzydota etc. Nie obchodzi ich to, że dana gra w momencie swojej premiery czarowała grafiką, ani że standardy grafiki i sprzęt komputerowy były zupełnie inne w tamtych czasach. I czytamy takie wypociny, że TR1 jest najgorszy, bo najbrzydszy z całej serii. :fire: Tymczasem nowe produkcje bardzo często grywalnością, czy klimatem nie dorównują tym starym, a świetna grafika jest ich jedynym atutem.

A taki remake pozwala malkontentom rozkoszować się nawet starą grą, bo grafika staje się całkiem przyjemna, a i stary wyjadacz (taki jak ja) z chęcią popatrzy na znane mu na pamięć rejony w nowej szacie graficznej.

Mam w swoich zbiorach poprzerabiane gruntownie wersje takich klasyków jak Wolfenstein3D, Doom, Doom 2, Heretic, Hexen, Duke Nukem 3D i nadal bardzo przyjemnie mi się w te gry gra. Bo w wersjach oryginalnych już nie jest tak słodko, piksele za bardzo dają po oczach ;)
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
Sztepek 
Praktykant


Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 126
Wysłany: 17-10-2006, 21:30   

Chociaz... osobiscie wolalbym grac np. w Wolfa takiego, jakim jest, z tymi wszystkimi bitmapami, 2,5 wymiarem :P i piksellozą. To dodaje tym hitom uroku, wiecie- klimacik i te rzeczy ;> ... Ale wiem, mlodsi gracze niekoniecznie twierdza tak, wiec popieram ten pomysl :)

Chetnie zobacze, jak wyglada nowa odmiana TR :)

A w grach innych niz takie klasyki? Hmm... Moje motto: NJF- najważniejsze jest filtrowanie (lub 'nie jadam fistaszek'- zalezy jak kto woli)
 
 
e_g 
Odkrywca



Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 1674
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-10-2006, 10:12   

Ja też nie mam nic do starszych,ew. gorszych graficznie utworów (sam pykam w gierki na SNESa i inne hiciarskie konsole lat 80-90),ale wiecie,taki wolf tą swoją pixelozą by mnie odstraszył...kiepska grafika starszych gier - yes, beznadziejna - no :|
_________________
 
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1278
Wysłany: 18-10-2006, 15:31   

Hmm... Remake TR1 Super! :D
Ja osobiście jestem za tym by TR1 zostało odrestaurowane bo wtedy każdy by całkowicie przefiltrował historyjkę Lary z poziomu tej jakże ciekawej chodź w grafice nie przepięknej gry :P

Bardzo sie cieszę że Remake powstaje ^^ Byleby nie był zbyt zremakowany bo mi nie pójdzie na moim radeonku :P
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
Zebius 
Podróżnik



Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 424
Skąd: Lovitz
Wysłany: 18-10-2006, 16:20   

pmkkoch napisał/a:
Bardzo sie cieszę że Remake powstaje ^^ Byleby nie był zbyt zremakowany bo mi nie pójdzie na moim radeonku

A ty przypadkiem nie mylisz tego z 10th Anniversary Edition? :p Bo to zupełnie inna sprawa.

Glidos jedynie wzbogaca oryginalnego Tomb Raidera 1 o bardzo szczegółowe tekstury, co daje bardzo dobry graficznie efekt. Niestety w kodzie źródłowym TR1 nie można grzebać (nie został on nigdy upubliczniony), a szkoda, bo wtedy można by się pokusić o dalsze ulepszenia, zlikwidowanie bugów, kompatybilność ze wszystkimi wersjami Windows, lepszy model Lary i zwierząt itd. Ale takie "cuda" plus wiele innych, to bedą w 10th Anniversary Edition. :)

Glidosa z nowymi teksturami możesz spróbować w każdej chwili, powinno to chodzić przyzwoicie na starszym sprzęcie. Program ten jest płatny, ale w dwa pierwsze poziomy TR pozwala każdemu zagrać, w dalszych niestety pojawia się to słynne obracające się logo i grać dalej się raczej nie da.
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
Jaunty 
Obieżyświat



Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 1124
Skąd: Getto Północ
Wysłany: 18-10-2006, 19:12   

A jednak projekt istnieje! Odwiedziłem parę dni temu Resonant Edge i widząc datę zamieszczenia ostatniego newsa doszedłem do wniosku, że autor olał sprawę słysząc o oficjalnym remake TR1 :) . Jak to dobrze, że się myliłem. Chyba bardziej ciekawi mnie to przedsięwzięcie niż Anniversary Edition. Tak naprawdę w ramach przypomnienia graczom o jedynce, wystarczyłoby wypuścić na rynek wersję kompatybilną ze wszystkimi systemami, kartami graficznymi i opcjonalnie z poprawionymi teksturami. TR1 pomimo dychy na karku, wciąga tak samo jak przed laty. I grafa wcale mnie nie przeraża. Jest dla mnie tak samo świeża, jak w 1996 roku, kiedy po pierwszym ujrzeniu TR w tv musiałem zbierać koparę z podłogi ;) . Takie wspomnienia się nie starzeją.
_________________

 
 
 
Zebius 
Podróżnik



Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 424
Skąd: Lovitz
Wysłany: 22-11-2006, 22:24   

Każdy chyba niecierpliwie czeka na TR Anniversary, ale w międzyczasie warto sobie pograć w jedynkę z ulepszoną dzięki Glidosowi grafiką.

Trzy dni temu na stronce projektu pojawiła się odświeżona wersja Lara's Home (wcześniej ten level był już odnowiony, ale teraz dokonano pewnych ulepszeń).



A oto porównanie grafiki z wersji normalnej i z nowymi teksturami. Widać różnicę? ;)



Do pogrania potrzebny jest Glidos w wersji przynajmniej 1.33. Ja od wczoraj jestem posiadaczem pełnej wersji Glidosa - dostałem ją za pomoc w testowaniu nowych wersji :)
A dla tych, których nie stać na wydanie 10$, bądź nie mają konta na PayPal - mała podpowiedź - na Tomb Raiderowej stronce naszych wschodnich sasiądów znajdziecie na to lekarstwo.


A może by tak ktoś z osób piszących newsy na WOTR zapodał newsa na temat stronki Tomb Raider Xtra i całego tego projektu. Może by to choć trochę spopularyzowało go u nas. Nie każdy zagląda w te zakamarki forum, a temat remake'u Tomb Raidera jest teraz na czasie ;)
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
Barbie 
Odkrywca


Dołączyła: 23 Gru 2003
Posty: 1557
Wysłany: 23-11-2006, 17:45   

Piękna jest ta grafika, naprawdę. Sala z basenem robi wrażenie, szkoda, że także do niej nie dałeś screena oryginalnego do porównania, robiłaby jeszcze większe :wink:

Co do newsa, to możesz napisać sam, kiedy projekt będzie już całkiem skończony, bo na razie, to raczej sensu nie ma :) No chyba, że już jest zrobiona cała gra, jest?
 
 
Zebius 
Podróżnik



Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 424
Skąd: Lovitz
Wysłany: 23-11-2006, 18:04   

Brakuje jeszcze Atlantydy, a kiedy będzie zrobiona - nie mam pojęcia, to kwestia kilku miesięcy zapewne.
Jak znajdę czas przed wyjazdem na saksy, to porobię trochę screenów.
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 23-11-2006, 18:09   

Zebius, a możesz wrzucić kilka screenów z Egiptu ? Na stronie ma, a jestem bardzo ciekawy jak wygląda :)
_________________
 
 
Zebius 
Podróżnik



Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 424
Skąd: Lovitz
Wysłany: 23-11-2006, 18:27   

K@t napisał/a:
Zebius, a możesz wrzucić kilka screenów z Egiptu ? Na stronie ma, a jestem bardzo ciekawy jak wygląda :)


TUTAJ są dwa screeny z Egiptu (autor - John Capon), ja wrzucę coś na forum w weekend, bo teraz krucho z czasem. Generalnie w odnowionym Egipcie dominują stonowane, jakby przybrudzone pyłem i kurzem kolory, nie ma takiej sterylności jaka była w wielu pomieszczeniach w oryginale. Ale jeszcze za krótko grałem, żeby móc oceniać, w sumie tak po kawałku każdego poziomu bardziej w celach testowych niż dla zabawy. Czekam aż wyjdzie całość tekstur i wtedy zagra się jednym ciągiem od początku do końca.
Ale wrażenie jest świetne, kto by pomyślał, że sama podmiana tekstur tyle może zmienić.
_________________
Nie lubię sygnaturek.
  
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 23-11-2006, 18:29   

Te screeny widziałem, ładne,
Ale okej, kiedy będziesz mieć czas to zarzuć jakieś, chociażby lokację ze Sfinksem i Obeliskiem z pierwszego levelu ;)
_________________
 
 
Zebius 
Podróżnik



Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 424
Skąd: Lovitz
Wysłany: 23-11-2006, 21:51   

No dobra, wrzucam Ci te screeny, aczkolwiek tutaj takiej imponującej zmiany jak w Croft Manor nie ma (tylko piach, suchy piach ;) ). Ale na żywo w grze wygląda to o wiele fajniej niż na screenach, które przeskalowałem w dół, żeby stronka forum się nie rozjechała.

Według mnie na razie najfajniej są przerobione Lara's Home i levele peruwiańskie. Caves i City of Vilcabamba są w aż trzech wersjach, robionych przez różne osoby i różnią się miejscami dość znacznie, bo każdy z grafików ma swój odmienny styl. Można się przełączać między teksturami od różnych osób w ustawieniach Glidosa, ale minusem tego jest, że trzeba wyjść z gry żeby to zrobić. Levele egipskie na razie zrobiła tylko jedna osoba, tak więc wyboru nie mamy ;)


City of Khamoon - obelisk, stara i nowa wersja.




City of Khamoon - Sfinks, stara i nowa wersja.


_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 23-11-2006, 22:10   

Dzięki za screeny :)
Tekstury wyglądają nieźle, ale póki co bardziej podoba mi się oryginał. Mam nadzieję, że ktoś stworzy jeszcze alternatywny zestaw, bo ten jest troszkę zbyt szary i jednolity (chociaż na pewno bardziej realistyczny).
_________________
 
 
Serek 
Praktykant



Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 191
Skąd: Z Polski, nie??
Wysłany: 25-11-2006, 10:35   

A dajcie instrukcję jak to zainstalować. Bo nie znam angielskiego, więc to co jest na stronie jest dla mnie bezużyteczne! :-P
 
 
Zebius 
Podróżnik



Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 424
Skąd: Lovitz
Wysłany: 26-11-2006, 14:21   

Nie mam czasu pisać dokładnej instrukcji, bo w nadchodzącym tygodniu wyjeżdżam z kraju na 5 miesięcy, ale użyj mojej instrukcji do instalacji TR na Windows XP, która jest w temacie podczepionym. Zamiast dgvoodoo ściągasz Glidos 1.33 lub nowszy, a podczas instalacji gry programem Tomb Raider Advanced Installer, zaznaczasz opcję, że będziesz używać Glidosa.

Glidosa najlepiej zainstalować w C:\program files\Glidos.
Tam również zainstaluj ściągnięte paczki z teksturami.
Jak już masz to wszystko zrobione, odpalasz Glidosa i go konfigurujesz (przycisk Adjust), czyli ustawiasz rozdzielczość, pełny ekran (Fullscreen), mipmapping (daje ładniejszy wygląd tekstur), to czy Glidos ma używać OpenGL, czy Direct3D (jeżeli w jednym trybie gra słabo lub wcale nie działa, spróbuj drugiego).

Zakładka DOS - tu upewnij się, czy jest zaznaczona opcja 'Game uses DOS graphics', ewentualnie zaznacz Enable Glidos's VESA emulation, ale nie na każdym kompie to może działać. Jeśli na starcie się zawiesza, zmień właśnie tę opcję.

I teraz najważniejsza część dotycząca tekstur - zakładka Textures, zaznaczasz 'Use texture packs to override textures' i odhaczasz 'Use old-style texture packs'.
Przy pozycji 'Select' wybierasz czyich tekstur chcesz używać (jest czterech autorów, każdy tworzy oddzielne zestawy). Najwięcej leveli stworzył do tej pory JC, ale inne zestawy są IMO trochę ładniejsze. Najmniej ma MatthewHill - tylko dwa pierwsze peruwiańskie levele.
Potwierdzasz wszystko przez OK i klikasz Start Game. Żeby zmienić zestaw tekstur musisz wyjść z gry i zmienić w ustawieniach Glidosa autora tekstur.


Jak wrócę do kraju napiszę dokładną instrukcję, chyba że ktoś mnie uprzedzi. ;)
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 718
Wysłany: 26-11-2006, 15:58   

Stosuje sie do twoich polecen ale nic nie wychodzi.... klikam start game i wtedy wyskakuje blad:

wrong version Tomb.exe see the installation instructions

czy mam jakas zła wersje Tomb.exe????
 
 
Zebius 
Podróżnik



Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 424
Skąd: Lovitz
Wysłany: 26-11-2006, 17:25   

Tomb Raider Advanced Installer ma zintegrowany właściwy plik tomb.exe, zainstaluj TR za jego pomocą, wybierając w trakcie, że chcesz używać Glidosa.
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
Gnapek 
Student



Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 60
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-12-2006, 22:24   

Zaraz se zainstaluje Tomb Raider 1 :) z tymi nowymi texturami xD ale mam jedno pytanie bo na oficjalnej stronie klikam w Downloads i tam jest np. Antonijadis, John Capon, Matthew Hill, Quest o co w tym chodzi??
 
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 04-12-2006, 22:34   

Zaraz se lepiej poczytaj co Zebius napisał w instrukcji :roll:
_________________
 
 
Zebius 
Podróżnik



Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 424
Skąd: Lovitz
Wysłany: 07-12-2006, 23:44   

Atlantyda już zrobiona! :) Autor - oczywiście JC. Czyli całość TR jest już oteksturowana, choć poprawki i ulepszenia zapewne jeszcze będą.

Chwilę pograłem i tak coś kolorystycznie ta Atlantyda średnio mi podchodzi, za bardzo odróżnia się od oryginału, np. w Natla's Mines dominowały kolory czarny i szary, a tu mamy brąz i zieleń. Szkoda że inni autorzy tak wolno posuwają się z pracami, może ich wersje byłyby lepsze.
_________________
Nie lubię sygnaturek.
 
 
Serek 
Praktykant



Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 191
Skąd: Z Polski, nie??
Wysłany: 09-12-2006, 12:18   

Hmmm... Fajne to jest, nie zaprzeczam. Ale czy nie lepiej po prostu poczekać na Anniversary?? Bo to co nam oferujesz jest nieoficjalne, a zmienione zostały tylko tekstury. A TRA to całkiem nowa gra. Ja jednak wolę poczekać, lub skończyć zwykły TR1.
 
 
..::;;PeeT;;::. 
Podróżnik



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 718
Wysłany: 09-12-2006, 19:46   

Zainstalowałem te textury z Atlantydy i potwierdzam, że są naprawde świetne

Irytuje mnie tylko ten ogromny napis "Gildos" na całym ekranie podczas gry (czy to tylko umnie tak sie dzieje??)
 
 
Boone 
Obieżyświat



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 947
Wysłany: 07-01-2007, 10:26   

Więc mam taki problem. Pobrałem z rosyjskiej strony Glidos 1.33, audio pack(nie trzeba wtedy wypalać drugiej płytki z gra by miec muzykę w menu i grze...),textury oraz Tomb Raider Advanced Installer. Zainstalowałem Glidosa. Advanced Installer skonfigurowałem go tak by działał z Glidosem, a potem po wszystkim uruchomiłem Glidosa i skonfigurowałem go tak jak pisał Zebius. Na koniec dałem "Start Game" i ... widzę ciemny ekran,słysze że komputer pracuje i nic, czarny ekran. Widze że próbuje sie uruchomic pierwszy filmik (ten z wężemi wybuchem) ale widac tylko węża bo sie zacina,więc Esc.Czarno na kompie.Wciskam kilkakrotnie Esc i pochwili widzę menu,w tle main theme. Daje w paszporcie "start game", i ponownie czarny ekran (daje znow Esc). W końcu po załadowaniu (na kilka sekund wyrzuca mnie do Win,ale zaraz wraca) i nareszcie widzę początek leveleu "Caves" (bez filmiku). Grafika z nowymi teksturami, w tle muzyka z gry. Niestety nie ma dzwieków z gry :( Niesłychać dzwięków Lary,strzelania...itd. W dodatku żadnyc filmików. Prosze o pomoc ;( ;( :pozdro:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 10