FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Glidos - super grafika w TR1
Autor Wiadomość
Ston Zephymosa 
Podróżnik



Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 213
Wysłany: 17-03-2007, 21:25   Re: Super grafika dla Tomb Raider'a 1 i Glidosa

Zebius napisał/a:
Nie znalazłem tu na forum żadnej wzmianki na ten temat, więc pragnę poinformować, że Glidos od wersji 1.26 obsługuje tekstury wysokiej rozdzielczości, tworzone przez fanów TR.
Pod adresem:
http://www.resonantedge.com/trx/
znajduje się projekt stworzenia nowych tekstur dla całego TR1, na razie dostępne jest tylko menu startowe i pierwszy poziom (Caves). Pliki i instrukcję znajdziecie na powyższej stronce.
Po zainstalowaniu, gra wygląda super (zobaczcie porównanie na obrazku), szkoda że to na razie tylko jeden poziom.
Glidos kosztuje 10 dolców, jak się go nie zarejestruje to trzeba oglądać wielkie obracające się logo, ale good news jest taki, że logo pojawia się dopiero od trzeciego levelu, tak więc w upiększone Caves każdy może sobie pograć za darmo. :lol:
(stara darmowa wersja Glidosa nie obsługuje ulepszonych tekstur).
Niecierpliwie czekam na następne poziomy.


Chyba ja mam racje bo tutaj pisze ze od glidosa 2.6 obsluguje


AAAA sryy zle doczytalem obsluguje od 3.3 :/ Szkoda ze nie od 3.2
 
 
Taramiss 
Nowicjusz


Dołączyła: 29 Kwi 2007
Posty: 8
Wysłany: 29-04-2007, 20:29   

wie ktos moze jak urochomic te textory w wysokiej rozdzielczosci na kartach voodoo bez glidosa?
voodoo obslugoje glide bezposrednio a i textury 256x256 nie sa dla niego problemem
 
 
 
Taramiss 
Nowicjusz


Dołączyła: 29 Kwi 2007
Posty: 8
Wysłany: 30-04-2007, 21:59   

nadal czekam i prosze o pomoc
przy okazji ukazal sie joz glidos w wersji 1.36 czym sie rozni od 1.33?
 
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 30-04-2007, 22:01   

Z tego co wiem, to te tekstury można uruchomić tylko za pomocą Glidosa.

Glidos 1.36 jest przede wszystkim PŁATNY, ale posiada więcej opcji konfiguracji oraz obsługuje tekstury w wysokiej rozdzielczości.
_________________
 
 
Taramiss 
Nowicjusz


Dołączyła: 29 Kwi 2007
Posty: 8
Wysłany: 30-04-2007, 22:03   

a czy jak wlacze glidosa na voodoo 3 to bedzie on chodzil z taka sama predkoscia czy bedzie strata przez emulacje w sumie niepotrzebna glida?
 
 
 
squallaz 
Nowicjusz



Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 24
Skąd: Planet Earth
Wysłany: 24-06-2007, 11:05   

Posiadam Pełną wersję Glidosa Bez LOGA Mogę zasponsorować i podać jak ja zainstalowałem TR1 i UB pod Win XP z Glidosem :)
_________________
 
 
 
psvrobbo 
Nowicjusz


Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 1
Wysłany: 28-04-2008, 02:27   

chetnie zaplace za pelna wersje glidosa oczywiscie w miare najnowsza- psvrobbo
 
 
 
DeadMan 
Nowicjusz



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 15
Wysłany: 30-10-2015, 17:36   

Wiem, że stary temat itp. Ale postanowiłem wrócić do pierwszego TR i niestety pixeloza troche odrzuca. Szukałem, szukałem i znalazłem. Glidos niestety płatny i z logiem. A mi się udało znaleźć na pewniej stronie pełną wersję z dodatkiem i ladnymi texturami. A dodatkowo instaluje się nGlide gdzie mamy możliwość między innymi ustawienia rozdzielczośći. Więc jeśli ktoś będzie potrzebował to się podzielę ;)
 
 
Kaczmarek35 
Student


Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 34
Wysłany: 29-03-2018, 19:07   

Najłatwiejszy sposób, by Tomb Raider I i dodatek miały
akcelerację sprzętową (3dfx) czyli nie było pikseli, rozdzielczości wysokie nawet do 1920x1080 oraz całą muzykę w grze.


Instalacja na przykład z pakietu Ultimate Edition 2009.
Następnie wchodzimy w zainstalowaną grę, dalej w katalog D i
obraz bin zaznaczyć, by odpalił go wirtualny napęd.
Kopiujemy katalogi Data i FMV z tego i wklejamy do nowego utworzonego katalogu np: Tomb Raider.
Można teraz odinstalować grę z Ultimate, bo jest niepotrzebna.
z tej strony ściągamy paczkę Tombati:
https://www.youtube.com/watch?v=5i5eq4xY8Sk
Wklejamy pliki Tomb1RetailFix.zip do utworzonego wcześniej folderu, gdzie umieszczaliśmy katalogi data i Fmv.
Tomb Raider I odpalamy z Tombati.exe. Gra ma wtedy zarówno
akcelerację sprzętową, a także wysokie rozdzielczości oraz całą muzykę z gry.
Ten sam sposób zadziałał na dodatek do jedynki, bo były w paczce do niego też pliki.


Niestety nigdy nie udało się mi wgrać tekstur ze strony Tomb Raider xtra.
Szkoda, że nie można po prostu ściągnąć paczki tekstur i wkleić w odpowiednie miejsce w grze podmieniając tekstury o tak wysokich rozdzielczościach.
Potrzebny jest glidos, który z moimi wersjami gry coś nie może się dopasować.
Te tekstury moim zdaniem bardzo wyraźnie poprawiają wygląd gry, że miejscami to wygląda na poziom 2006-2007 roku jak TR Legend i Anniversary.
 
 
Kaczmarek35 
Student


Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 34
Wysłany: 06-04-2018, 16:38   

Udało się.
Bez problemu idzie wgrać tekstury HD do TR1 jakie się chce bez Glidos.

Musi być płyta w napędzie. Posiłkowałem się zatoką piratów i
nagrałem starą wersję TR 1 na CD, bo mój pakiet UE nie zadziałał.

By wgrać tekstury HD trzeba mieć original tomb raider w napędzie lub
GOG lub Steam.

Krok po kroku.
1. Płyta z TR 1 w napędzie
2. Wchodzimy na stronę www.glidos.net/tombati.html?lang=en i pobieramy: TombATI.exe, Higher quality FMV files for TombATI,
HD Textures for TombATI oraz możemy inne pakiety tekstur z Tomb Raider Xtra.
3. Instalujemy TombATI.exe
4. Rozpakowujemy Higher quality FMV files i umieszczamy w katalogu TOMBATI\FMV.
5. Instalujemy tekstury HD do TOMBATI
6. Prawym przyciskiem myszy klikamy na pulpicie w Tombati.exe i wybieramy
otwórz lokalizację pliku i klikamy 2xrazy na TombRaiderImporter,
a następnie w moim przypadku "install from CD", bo nie mam innej wersji z tych 3.
7. Pliki z Data z CD następnie musiałem skopiować do TOMBATI\DATA
8.TombATI Configure wybieramy jakich tekstur używamy
9.Odpalamy grę z TOMBATI.exe.
Mamy akcelerację sprzętową, wysokie rozdzielczości ekranu, całą muzykę i
tekstury HD o wysokich rozdzielczościach, które można swobodnie przełączać
przed odpaleniem gry TombATI Configure (HD z Tombati, Sherlock, JC, Matthew)

Poniżej instrukcja z wersją GOG, ale u mnie podobnie przebiegało tylko w pewnym momencie zaznaczyłem Original zamiast GOG, by pobrało pliki.
I dodatkowo musiałem przekopiować pliki DATA
www.youtube.com/watch?v=__vl_phzTKQ

Tu prezentacja różnych paczek tekstur:
www.youtube.com/watch?v=Ea0WY0vAVJI

Tekstury HD z Tombati są na wszystkich levelach + Croft Manor
Tekstury HD Sherlock są na wszystkich levelach + Croft Manor
Tekstury HD JC są na wszystkich levelach prócz Croft Manor
Tekstury HD Matthew są tylko na levelach Caves i City of Vilcabamba
Tekstury HD Antonijadis są tylko do leveli w Grecji

Używając tekstur HD z Tombati mamy tylko podbitą rozdzielczość tekstur więc są bardziej szczegółowe. Wystarczy zobaczyć jak w Croft Manor zyskały obrazy i regały z książkami, że to o wiele bardziej szczegółowe niż nawet TR 2-5, ale to nadal te same widoki w grze bez mian.

Używając tekstur HD od Sherlok, JC czy Matthew mamy w teksturach naniesione kosmetyczne zmiany co sprawia, że zaskakuje gra.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2018 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.097 sekundy. Zapytań do SQL: 10