FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania, problemy, porady
Autor Wiadomość
jawi 
Podróżnik



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 405
Skąd: skądinąd :)
Wysłany: 01-06-2012, 21:14   

Dyzma robisz podstawowe błędy w LE.
Co do 2 pierwszych informacji - wystarczy przekonwertować pliki TITLE.TOM i TUT1.TOM za pomocą NG Level Convertera.
Co do ostatniej to albo brakuje ci taba pomiędzy = a 3 albo po prostu NG wywala ci ustawienia Camery bo punkt leży poza pokojem.
Spróbuj wprowadzić:
LoadCamera=[Tab]0,0,0,0,0,0,0
_________________

 
 
 
Dyzma 
Nowicjusz


Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 23
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 02-06-2012, 10:18   

już zaczynam robić ostatni Arktyczny level :) dziala , dzis bede juz robil ostatni i zaczynam nowy epizod Azja :)
 
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 354
Wysłany: 02-06-2012, 13:27   

Może pochwalisz się jakimiś zdjęciami z leveli? :)
 
 
Ajgor 
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 4
Wysłany: 12-07-2012, 11:39   

Witam.

Może pytanie już padło, ale jakoś nie mogę znaleźć. Czy istnieje jakiś patch (plik tomb4.exe) do custom leveli, który chodzi pod Windows 7 64 bit?
_________________
--
Pozdrawiam
Ajgor
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1278
Wysłany: 01-01-2013, 12:55   

Bawił się ktoś tymi nowymi(w sumie już nie takie nowe) kolizjami mostów? Próbuję się tego nauczyć, ale mimo że wydawało by się, że wszystko rozumiem z tutoriala, to i tak tego nie mogę użyć.
Chciałbym zrobić, żeby mój obiekt(BRIDGE_CUSTOM, kratka 1x1) miał kolizje tylko w tym miejscu, gdzie nie dociera do niego koło, ustawione w jednym z czterech rogów kratki i z promieniem 1023. Ustawiam więc obiekt na mapie, uaktywniam go triggerem + dorzucam Parameter Condition dla TriggerGroup z ID 4.
Sam triggergroup rozumiem, że powinien być:

TriggerGroup= 4, $8000, 1023, $23D ;Check in (E) way if lara is in the sector with center in north-west corner and <#>Radius; (E) : INVERSE. Lara is outside of current circle

Dodatkowo chcę, żeby mój obiekt miał wysokość dwóch kliknięć(pół kratki), a więc jeśli 4 to jeden klik to daję w OCB: Depth*256 = 8 * 256 = 2048

No i wszystko byłoby ok... Ale to nie działa. :|
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
WSAD 
Student



Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 39
Wysłany: 17-07-2013, 03:28   

Jak zrobić dach,nie chodzi mi o obiekt,tylko czy wogóle się da jakoś w edytorze zrobić taki,aby Lara mogła albo zostać na nim albo zjechać z niego,gdy jest stromy.Chodzi mi oczywiście o NGLE,jakby co!To tyle na razie,aha na obcojęzycznych forach i stronach nie umiem znależć tego,być może wynika to z mojej słabej znajomości angielskiego.
 
 
Aniaa 
Obieżyświat



Dołączyła: 08 Kwi 2007
Posty: 984
Wysłany: 31-12-2014, 00:50   

Dostałam niedawno nowego laptopa i dopiero teraz zdecydowałam się zagrać w jakiś custom TR. Niestety nie chce on działać, nawet instalacja Direct X nic nie pomogła. W poprzednim laptopie nie miałam z tym większych problemów. Mam laptopa Dell a Windows 8.1. Próbowałam coś szperać w sterownikach customa ale nic to nie dało.
 
 
WSAD 
Student



Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 39
Wysłany: 24-01-2015, 02:52   

Może to wina systemu,gry lub czego innego.Jeśli to wina systemu,to trzeba go zmienić na inny,jeśli gry to chyba sobie nie pograsz w starsze customy a niewiem,czy też w niektóre nowsze.Jak odpowiesz,to będzie sukces,zwłaszcza,że nikogo tu nie ma.Mówisz,że na poprzednim laptopie nie miałaś problemów,a pamiętasz,jaki tam był system?
_________________
"Skynet już istnieje i zabił człowieka!Jeśli ludzkość zginie to skynet wygra!"
 
 
Owin 
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 6
Wysłany: 19-12-2015, 20:43   

Cześć,

Mam problem z instalacją Level editora, TRNG. Przy próbie instalacji TRNG (po ówczesnej instalacji WADMergera i NG_Center) wyskakuje mi "Run-time error 53" i okno instalacji znika.
Mogę niby i tak uruchomić edytor ale cały jakiś usiany błędami się wydaje i lubi się wysypać po zaledwie kilku minutach użytkowania.
Mój system to win7 64-bit
Jeśli ktoś ma ochotę mi pomóc, to niech napisze a wtedy szczegółowo opiszę problem.
W sumie mógłbym już teraz to zrobić, ale patrząc na zastój tego tematu mogłoby się okazać to daremne.
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 20-12-2015, 12:21   

Hej. Spróbuj zastosować ten sposób:

Odinstaluj wszystko, co masz teraz zainstalowane. Instalując LENG w dowolnym miejscu unikając folderu Program Files

Pobierz WadMerger – jest obecnie dostępny nowy update od Paolone - http://www.webalice.it/paolone2011/ng.htm
WadMerger potrzebuje zainstalowane - Vb6 Runtime Library

Zainstaluj TRNG używając MK4 jako administrator (aktualizacją 1.2.2.7 zajmij się później) http://www.webalice.it/paolone2011/ng.htm
Kiedy instalator zapyta się o otworzenie folderu NG Center, otwórz go i uruchom setup.exe (jako administrator, w dowolnym miejscu poza Program Files)

Wróć do okna TRNG Setup Assistant, kliknij next. Otrzymasz zapytanie o tryb zgodności z TRNG na WinXP. Kliknij Folder Button, ale nie zaznaczaj SetXP w tym momencie (można to zrobić później ręcznie)

Powróć do TRNG Setup Assistant i kliknij Next. Zainstaluj teraz TRNG. Znajdz i uruchom TRNG_Installer.exe. Podczas instalacji sprawdź ścieżki plików znajdujące się w oknie i popraw je jeśli są niezgodne.

Dla TRLE wskaż folder z edytorem (gdzie zawarte są audio, data, graphics, tomb4.exe itd.)
Dla NG CENTER wskaż folder gdzie został zainstalowany.
Dla WadMergera również wskaż odpowiednia lokalizację.

Po instalacji Przejdź do NG Center i otwórz zakładkę update. Z tego miejsca możesz zainstalować update1.2.2.7+ . Można to również zrobić ręcznie: Pobierz plik Tomb_NextGeneration.dll i podmień go w głównym folderze TRLE

Jeśli to nie pomoże, będziemy kombinować dalej ;)
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
Owin 
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 6
Wysłany: 20-12-2015, 23:22   

Dzięki za odpowiedź,

Niestety wciąż wyskakuje błąd. Próbowałem na jeszcze wiele innych sposobów instalować edytor i wszystko jest w porządku do momentu instalacji TRNG.
ALE, pomimo nie do końca udanej instalacji odpaliłem edytor, wyłączając uprzednio tryb zgodności i póki co zachowuje się bezproblemowo, ani jednego crasha przez parę godzin pracy.
Udało się stworzyć pierwszy testowy poziom i nawet go uruchomić.
Jeśli w przyszłości wystąpią jakieś poważne błędy to nie zdziwię się jeśli będzie to wina tego całego "Run-time error 53", a wtedy pewnie znów się odezwę (choć mam nadzieję, że do tego nie dojdzie)

Niemniej na razie mogę realizować swoje marzenia z dzieciństwa i tworzyć własne levele do ukochanego TRa! :D

PS - Jest możliwość jakiegoś innego ruchu kamerą niż tylko przybliżanie/oddalanie i rotacja?
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 21-12-2015, 09:57   

Najważniejsze, że możesz już spokojnie pracować :) Flyby Camera można ustawić w sekwencji jak i w sekwencji z przeskokiem na inną Flyby Camera (na inny kadr). Można tez wpisując odpowiednie wartości we właściwościach kamery (zaznacz i wciśnij "o") zmienić jej prędkość, obrót, zoom. Jest całkiem sporo opcji.

Więcej informacji możesz znaleźć choćby tutaj: http://tombmax.za.pl/le_flyby.htm
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
joker 
Obieżyświat



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Gliwice
Wysłany: 29-12-2015, 13:39   

Co się stało z tutorialami ze skribblerz ? Zostały gdzieś przeniesione ?
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 29-12-2015, 23:37   

George zamknął swoją stronę jakiś czas temu. Wszytskie tutoriale zostały przeniesione na tombraiderforums.
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
joker 
Obieżyświat



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31-12-2015, 13:51   

Dzięki bardzo ! To jest chyba największe źródło z tutorialami.

Potrzebuję sposobu na stworzenie rozbłysków statycznego nieba w menu title albo całego rooma imitując wyładowania. Może tam coś znajdę.
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
 
Owin 
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 6
Wysłany: 16-01-2016, 02:29   

Witam ponownie,
Do tej pory z pomocą poradników opanowałem prawie wszystko co chciałem w edytorze. Są jednak póki co dwie pierdoły, których nie potrafię ustawić.

Po pierwsze chciałbym uzyskać całkowitą ciemność pod wodą. Bez względu na to jak ciemne ustawię zalane pomieszczenie i ile nawalę do niego cieni to i tak będzie mocno rozświetlane przez refleksy.
Jak uzyskać np. taki efekt:

https://youtu.be/dA0r_Wp-EtU?t=4m59s

Może jest jakiś panel, w którym można ustawić kolor i siłę refleksów?


Po drugie ustawiłem sobie na mapie dwa triggery zmieniające background przy wchodzeniu i wchodzeniu do jaskini.
Wszystko działa jak należy do momentu gdy w innym miejscu zostanie uaktywniony inny trigger z muzyką. Od tego momentu triggery zmieniające background przestają reagować.
Jest na to jakiś sposób?

Oczywiście będę wdzięczy na każdą pomoc.
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 354
Wysłany: 16-01-2016, 16:24   

Co do wody to trzeba używać TRNG - w zwykłym TRLE się tego nie zrobi. W TRNG jest Flipeffect (trigger), który zalewa wodą całe pomieszczenie. Należy zastosować trick: zrobić normalne pomieszczenie bez wody i przed wejściem ustawić na podłodze flipeffect. W ten sposób pomieszczenie będzie miało wodę, ale oświetlenie pozostanie standardowe takie jak w suchym, czyli bez refleksów.

Co do zmieniającej się muzyki, w TRNG znajdują się też nowe trigery typu flipeffects do kontrolowania audio i dzwieku w grze. Już dokładnie nie pamiętam jak każdy z nich działał więc nie chcę kłamać, ale da się zrobić w łatwy sposób za ich pomocą to o czym piszesz. :)
 
 
Owin 
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 6
Wysłany: 17-01-2016, 15:10   

Super, wszystko działa jak należy!
Podziękował! :)
 
 
joker 
Obieżyświat



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Gliwice
Wysłany: 02-02-2016, 19:37   

Niedawno podczas pracy w mecie zauważyłem taki komunikat:

Importing room 11 ........ 4040 vertices 2769 level textures
Warning - room has more than 4000 vertices. This is not recommended.
Portals should have 4 vertices. Skipping object.

Czy to coś groźnego i lepiej trzymać się limitu 4000 wierzchołków na pokój ?
I jak to się ma do limitu poligonów, których limit to ponad 8000, bo rozumiem że to nie to samo ?
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
 
maax_87 
Podróżnik



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 541
Skąd: Szn
Wysłany: 03-02-2016, 10:46   

Według loga z meta2tr 4000 wierzchołków to bezpieczna wartość. Można przekroczyc ten limit maksymalnie do 8192 wierzchołków na jeden pokój, ale lepiej trzymac się mniejszych wartości i tak tworzyć pomieszczenia, by nie pożerały dużej ilości poligonów. Lżejszy level to większa płynność, a bardzo duże wartości poligonów mogą powodować błędy. Przekroczyłeś limit o 40 więc nie ma się czym przejmować :p

Jak natomiast wygląda sytuacja z portalem? Portal powinien mieć 4 wierzchołki. Może przypadkiem go edytowałeś czy jakoś podzieliłeś? Jest kilka ważnych aspektów, których nalezy przestrzegać jeśli o to chodzi: https://sites.google.com/site/meta2tr/home/editing-rooms/editing-portal-object
_________________
TR:AtH Fanpage: www.facebook.com/tombraider.horizon
 
 
joker 
Obieżyświat



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Gliwice
Wysłany: 03-02-2016, 18:09   

maax_87 napisał/a:
Przekroczyłeś limit o 40 więc nie ma się czym przejmować :p


A to w takim razie jeszcze dorzucę kilka rzeczy do tego rooma tak jak planowałem :p

Co do portalu to hmm nie wiem. Może chodzi o jeden z pokojów (atrapa horyzontu), który jest poza pokojem 11, a którego wrzucam do pokoju 11 ze względu na to że gdy jest jako osobne pomieszczenie to wtedy "horyzont" za oknem (pokoju 11) głupieje i zanika, a tak wszystko ładnie działa. Innych problemów z portalami raczej nie ma.
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
 
ADR 
Podróżnik


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 354
Wysłany: 03-02-2016, 19:48   

Jeżeli 2 pomieszczenia ( 11 i horyzont ) są obok siebie i stykają się ze sobą, to można zrobić to jako jedno pomieszczenie. Czyli wyrzuć portal pomiędzy nimi i zrób ścianę. I wszystko "merge" do pokoju 11.
 
 
joker 
Obieżyświat



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Gliwice
Wysłany: 03-02-2016, 20:49   

Tak. To o to chodziło. Komunikat o portalu zniknął ale i tak zastanawia mnie czy to w jakiś sposób mogło by zaszkodzić? gdyby np. zebrała się większa ilość taki portalowych błędów w levelu ?
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
 
mar!o 
Student



Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 37
Wysłany: 15-05-2016, 15:42   

Cześć wam panowie i panie, mianowicie czy tylko ja mam problemy w Customach z rozdzielczością pod Windowsem 10 ?, jak ustawić rozdzielczość w Customkach ? Pomocy !!!!
 
 
adi 
Nowicjusz


Dołączyła: 19 Lip 2014
Posty: 22
Wysłany: 28-12-2016, 15:40   

Hej!Czy mogę grać w custom levele na telefonie(system android)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.207 sekundy. Zapytań do SQL: 11