FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Tomb Raider The Dagger of Xian TR2 Fan Remake
Autor Wiadomość
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1278
Wysłany: 15-09-2017, 14:26   

Cannibal napisał/a:
krtomb, czy musisz być taki arogancki? Strasznie w irytujący sposób ironiczny, kiedy Alina nie zrobiła nic złego?

Widzę, że nie tylko mi działa na nerwy takie gwiazdorzenie. ;) Nic dodać, nic ująć.

A co do samego projektu, mogę tylko napisać: absolutnie niesamowity. Przeszedłem go jeszcze tego samego dnia, gdy się pojawił i nie mogę się nadziwić, jak dopracowane jest to demo. Mechanika rozgrywki prawie zupełnie jak w TRL/TRA, z niewielkimi tylko różnicami, które coś czuję pewnie i tak zostaną poprawione w finalnej (?) wersji. Dużym plusem jest pozbycie się tzw. "białych krawędzi", tak popularnych w produkcjach CD.
Podobnie pozytywne wrażenia wywołała u mnie grafika, która jest bardzo szczegółowa, a przy tym nie wymagająca świetnego sprzętu. Mój leciwy laptop bez problemu radzi sobie z grą na średnich ustawieniach, podczas gdy Ryż Crystalsów ledwo działa na minimalnych. Generalnie bardzo pozytywne pierwsze wrażenia.
Mam właściwie tylko dwie drobne uwagi. Pierwsza dotyczy w/w krawędzi. Bardzo dobrze, że zostały one usunięte, jednakże teraz znacznie trudniej jest rozróżnić, które krawędzie są interaktywne, a które nie. Autor powinien uniemożliwić graczom dostęp do tych krawędzi, które są tylko atrapą/ozdobą, albo zrobić je wszystkie interaktywne. Pamiętam, że problem ten irytował mnie szczególnie w momencie, gdy już
Spoiler:
zniszczyło się podłogę i trzeba było zejść w dół szybu

Na ścianie widoczne było wgłębienie, które we wcześniejszych lokacjach można było złapać, a w tej z jakiegoś powodu już nie.
Kolejna sprawa, która mnie zastanawia to prawie że monochromatyczny wygląd lokacji. Wszystko jest albo szare, albo zielone, ale właściwie nic poza tym. Mam nadzieje, że to jest związane wyłącznie z wyglądem lokacji w oryginalnym TR2(tam też było szaro) i że późniejsze poziomy będą znacznie bardziej kolorowe.
Poza tym jednak jest świetnie i z niecierpliwością czekam na pełną wersję.
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
krtomb 
WoTR Team



Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 1079
Skąd: Helheim
Wysłany: 15-09-2017, 23:05   

Pisałem to już w innym wątku, ale warto o tym wspomnieć, bo ludzie się nakręcają na kontynuację, a tak po prawdzie - Nico nie ma nic więcej zrobionego, poza tym, co już udostępnił.

Ostatnio sam to uściślał na Twitterze, że nie ma niczego więcej poza fragmentem, który udostępnił. Nie ma ani zarysu, ani szkieletu - jedynie ogólnie opracowany silnik, animacje i sterowanie. Poza tym niczego więcej nie zrobił, bo wyrzeźbienie takiego malutkiego fragmentu, zajęło mu jedynie 2-3 lata - jeśli nie dłużej. Nic dziwnego, że wielkim zespołom zrobienie całych gier zajmuje po kilka lat. Jak na pracę jednego człowieka - jest to coś wspaniałego.

Cytat:
Kolejna sprawa, która mnie zastanawia to prawie że monochromatyczny wygląd lokacji. Wszystko jest albo szare, albo zielone, ale właściwie nic poza tym. Mam nadzieje, że to jest związane wyłącznie z wyglądem lokacji w oryginalnym TR2(tam też było szaro) i że późniejsze poziomy będą znacznie bardziej kolorowe.


Trudno oczekiwać, żeby tereny wokół Muru Chińskiego były kolorowe, bujne i pstrokate, skoro faktycznie w wielu miejscach to po prostu sterta cegieł i kamieni, ciągnących się po wzgórzach, otoczonych dość monotonną roślinnością. Oczywiście mur ciągnie się przez spory kawał kraju i nie wszędzie tak jest, ale nawet TR Anniversary było szare i ponure na samym początku - analogicznie do TR1. Ciężko żeby nagle wszystko wyglądało inaczej, skoro tak jakby jest to odgórny zamysł remake'u - by wcelować w klimat oryginału, urozmaicając go nowymi rozwiązaniami.

Mnie jedynie trochę drażni animacja chodzenia po półkach, bo Lara - patrząc z boku - porusza się wyjątkowo nienaturalnie... Choć z drugiej strony jak sobie przypomnę dziwaczne wygibasy, które wykonuje od czasów TR Underworld przez TR2013 do ROTTR, to i tak wygląda to lepiej. Reszta animacji moim zdaniem na medal i wyglądają milion razy lepiej tak, niż w pseudo Motion-Capture jak ma to miejsce w "pełnoprawnych" odsłonach serii. Brak świecących półek, konieczność wykombinowania wszystkiego samemu - to jest to na czym polegał Tomb Raider - a o czym Crystal Dynamics nie ma po prawdzie pojęcia, odkąd przejęli markę...

Osobiście bardzo żałuję, że Nico nie ma nic więcej i nawet nie ma pewności czy będzie rzeźbił dalej, czy może na tym projekt nawet nie umrze, bo w mojej ocenie - z drobnymi poprawkami i lepszą optymalizacją - to mogłoby konkurować z główną serią TR o każdej porze dnia i nocy. Pozbawiony ikry oraz krzty emocji, odtwórczy ROTTR wydaje się blady w porównaniu z tym, jak piękne życie potrafią tchnąć w serię fani - czy przy edytorze poziomów TRLE czy przy innych silnikach.
_________________
"In place of a dark Lord you would have a queen! Not dark but beautiful and terrible as the dawn! Treatreous as the sea! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!"
 
 
Alina 
Student



Dołączyła: 01 Kwi 2013
Posty: 96
Wysłany: 15-09-2017, 23:50   

Do tego potrzeba masy wiedzy, umiejętności, czasu ale też wyobraźni. Pełen podziw i szacun, że zrobił to jeden człowiek. Nawet gdyby to był tylko jeden lvl i koniec, to jest to coś niesamowitego. Choć tygrysy mogłyby być łatwiejsze do utłuczenia.. :P Zawsze kulałam w kwestiach walki.

We wspomnianym wyżej Level Editorze to ja nie zrobiłam nigdy niczego, bo nie potrafiłam tego programu ogarnąć. Nawet nigdy nie sięgnęłam po cudze lvl, ale może teraz nadrobię...
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1278
Wysłany: 16-09-2017, 13:46   

krtomb napisał/a:
Trudno oczekiwać, żeby tereny wokół Muru Chińskiego były kolorowe, bujne i pstrokate, skoro faktycznie w wielu miejscach to po prostu sterta cegieł i kamieni, ciągnących się po wzgórzach, otoczonych dość monotonną roślinnością. Oczywiście mur ciągnie się przez spory kawał kraju i nie wszędzie tak jest, ale nawet TR Anniversary było szare i ponure na samym początku - analogicznie do TR1. Ciężko żeby nagle wszystko wyglądało inaczej, skoro tak jakby jest to odgórny zamysł remake'u - by wcelować w klimat oryginału, urozmaicając go nowymi rozwiązaniami.

Z tego co zrozumiałem graficznie i rozgrywką NicoBass bardziej celuje w TR Anniversary niż klasyki. Niemniej jednak zgadzam się, że w przypadku pierwszego poziomu trudno w ogóle mówić o rozmaitej palecie kolorów. Już w TR2 kolorystyka była dość ograniczona. Na samym murze w ogóle jest mało do roboty w tym zakresie, w końcu to tylko fortyfikacje obronne. Od biedy dałoby się więcej zdziałać na terenach zielonych, niemniej jednak jest to już czepialstwo z mojej strony i właściwie nie to chciałem omówić.
Bardziej interesuje mnie jak wyglądałyby inne lokacje, gdyby NicoBass je zrobił. Już w TR2 Wenecja była pełna kolorów, "pstrokata". Ciekawe, jak zabrałby się do tego autor i jaki byłby efekt końcowy. Byłbym dość niepocieszony, gdyby zrezygnował z bogatej palety oryginału na rzecz bardziej stonowanej kolorystyki TRA.
Podobnie też wrak Marii Dorii, który w oryginalnej grze siłą rzeczy musiał być cały w dwóch kolorach(niebieski i rdzawy). Na nowym silniku tekstury i oświetlenie mogły by być bardziej zróżnicowane, jestem więc zaciekawiony tym, jak NicoBass by to zrobił.

Generalnie, mi osobiście z całą pewnością wystarczyłoby, gdyby NicoBass zrobił tylko remake najważniejszych poziomów z gry. Czyli właśnie Wielki Mur, początek Wenecji, kajuty mieszkalne Marii Dorii oraz klasztor Barkhang. Może też latające wyspy. Czy kiedykolwiek do tego dojdzie? Nie mam pojęcia, szczególnie zważywszy na to, że NicoBass jest dość wybuchowy z charakteru i niechętnie przyjmuje słowa krytyki (odsyłam tu do sami-wiecie-jakiego-forum, gdzie w wyniku niesmacznych komentarzy jednego użytkownika NicoBass pożegnał się z całą społecznością forum).
_________________
"I hear the click-clack of your feet on the stairs. I know you're no scare-eyed honey.
There'll be a feast if you just come upstairs, but it's no hanging matter. It's no capital crime."

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.113 sekundy. Zapytań do SQL: 11