FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
INSTRUKCJA: Instalacja Tomb Raidera 1 pod Windows XP/Vista/7
Autor Wiadomość
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1755
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 20-04-2017, 12:55   

Super info, akurat naszła mnie chęć na rundkę w TR1.
Niezła akcja z Glizdą - czy to oznacza, że nie będzie już fruwającego loga podczas gry?
_________________
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1285
Wysłany: 20-04-2017, 19:11   

Nie wiem czy klucz jest dożywotni, czy tylko na jakiś okres czasu, ale tak, fruwające logo znika. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=VutzIK3DqZE

Na w/w filmiku pod koniec jest pokaz możliwości TOMBATI.
 
 
Mars 
Nowicjusz


Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2017, 10:09   

Wszystko sobie przekopiowałem zgodnie z instrukcjami i wszystko działa ^^ Od dawna miałem zamiar odświeżyć sobie 1 część. I wygląda dużo lepiej niz myślałem, że będzie :D
_________________
W oczekiwaniu na nowe przygody Lary. księgowa Kraków
 
 
Tendi 
Nowicjusz


Dołączyła: 07 Kwi 2017
Posty: 2
Wysłany: 23-05-2017, 10:23   

Łał. Mi również poszło bez problemu. Niesamowicie miło jest powrócić do lekko odświeżonej 1 części i porównać jak wiele się zmieniło :D Dobrze wykonana praca :)
 
 
minos11 
Nowicjusz



Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 1
Wysłany: 26-06-2017, 22:14   

Heh, no mi tez pomoglo..Dzieki! :)
_________________
Cycki do przodu i przed siebie idz!
 
 
Emanlo 
Nowicjusz


Dołączył: 03 Lip 2017
Posty: 1
Wysłany: 03-07-2017, 10:46   

Na letniej wyprzedaży steam były części Tomb Raider w przecenie, zakupiłem i właśnie ogrywam 1 cześć :)
_________________
Nie bądź jednym z tych, którzy obawiając się niepowodzenia, księgowa Kraków niczego nie próbują. - Thomas Metron
 
 
lenti 
Nowicjusz


Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 1
Wysłany: 03-08-2017, 13:06   

Uu to szkoda, że mnie ominęła promocja. Mam już wszystkie wersje pudełkowe, ale nie mam wszystkich cyfrowych :/
_________________
chcesz przykuć uwagę? Wypowiedz się na temat religii. fryzjer Przemyśl
 
 
Cez 
World of Tomb Raider



Dołączył: 12 Gru 2003
Posty: 4000
Skąd: Tczew/3city
Wysłany: 03-08-2017, 15:28   

Na pewno będą kolejne promocje ;) Zaglądaj systematycznie na naszą stronę http://laracroft.pl
_________________
 
 
Alina 
Student



Dołączyła: 01 Kwi 2013
Posty: 96
Wysłany: 03-09-2017, 14:53   

Minęło sporo czasu od kiedy tu ostatnio byłam, i sporo czasu od kiedy grałam w TR1 Classic pod Windowsem 7 64bit. Byłam 200% pewna, że mam gdzieś wszystko wypalone na płycie, łącznie z instrukcją krok po kroku, jak to zrobić, żeby śmigało, tak by aż się grać chciało... A tu niestety klops... Przeryłam wszystkie płyty i peny i dyski zew i nic, null absolutne. I teraz muszę się wgryzać w temat od nowa, nie chce mi się czytać całego tematu od nowa, i robić wszystkiego od nowa. Pamiętam też, że miałam problem z dźwiękiem i ktoś mi przesyłał swój plik tekstowy czy ini, czy coś w ten deseń, i dopiero usłyszałam słodki głosik Lary i jej pistolecików... I teraz muszę wszystkiego szukać od nowa. Brrr... Posta pisze ku przestrodze, róbmy kopie zapasowe od kopi zapasowych, bo inaczej wylądujecie jak ja...


EDIT


Niestety chyba nic już nie poradzę, bo sporo linków wygasło i nie dobiorę się już do ich zawartości... szkoda.
 
 
Alina 
Student



Dołączyła: 01 Kwi 2013
Posty: 96
Wysłany: 03-09-2017, 16:43   

Sorry za post pod postem, dotarłam do nowszego archiwum razem z instrukcją i jest nieźle, dosBox funkcjonuje, ale jest inny problem, mianowicie DosBox nie widzi Image gry.

Grę mam na dysku E:\Games\Tomb Raider\TR1


Za nic nie mogę zmusić DosBoxa do uruchomienia obrazu płyty, co robie źle?
 
 
Alina 
Student



Dołączyła: 01 Kwi 2013
Posty: 96
Wysłany: 07-09-2017, 15:21   

Poradziłam sobie. Trochę to zajęło.
 
 
zackusek 
Nowicjusz


Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 1
Wysłany: 07-01-2018, 16:55   

AAAAA., prosze o pomoc, przeczytałem wszystko w temacie,, i mam kłopoty.
Mam Zainstalowanego TR1 z Płyty Ultimate Edition, Wszystko dziala OK. Podmieniłem plik Dosbox na najnowszy, gra sie wczytuje, idzie. Chciałem jednak podmnienci jej wygląd instaulajac dokładnie omówiony przez pmkkoch TombAti. Sciagnąłem go zainstalowałem na c:, pojawiły sie nowe ikonki,,, i nie działaja, Próbowałem dodgarc do katalogu pliki z gry, czy pliki z Tomb Ati skopiowac do gry, i nic,. Od lat używam Mac, i zapomniałem o tym co kiedys było dla mnie norma plus pprzeszło 40 lat robi swoje, ;) . Chiałem pokazac swojemu Ośmiolatkowi, jak się kiedys grało, ,,,,, informacyjnie, czesc drugą zainstalowałe tez z płyty i działa prawidłowo. Proszę o pomoc
 
 
QiO 
Student



Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 30
Wysłany: 07-01-2018, 23:14   

Hmm... Rozumiem, że chcesz emulować Voodoo.
Nie lepiej zainstalować Glidosa i skorzystać z darmowego konta żeby grać bez loga?
 
 
v1per80 
Podróżnik



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 350
Wysłany: 25-01-2018, 16:14   

A nie lepiej zwyczajnie przekopiować do folderu z grą zawartość Wrappera DGVOODOO ?
_________________
I7 6700K@4.6Ghz+Spartan HE1024, Asrock Z170 Extreme4, 16GB Ram Kingstone HyperX DDR4 16GB 2400MHz @CL14, HDD 1.75TB+SSD Samsung Evo 850 250GB, Gigabyte GF GTX 1080Ti(tanium) 11GB,TV LG42LD450+Projektor 3D Acer H5630 z 3D Vision 2,Oculus Rift CV1+Touch, Chieftec Nitro 88+SPS-850C 850W
PLAYSTATION 4
 
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1285
Wysłany: 12-03-2018, 19:12   

Dziwni mnie, że nikt o tym jeszcze nie napisał, ale jest znacznie łatwiejszy i lepszy sposób na posiadanie świetnej grafiki w TR1 bez korzystania z dosboxa (no, może poza instalacją), glidosa, dgvoodoo czy nGlide. ;)

Swego czasu Barracuda415 zauważył, że do TR1 była wydana łatka dla kart graficznych ATI. Exe to jest jedynym plikiem wykonywalnym TR1 kompatybilnym z systemem Windows. Plik ten był stworzony na potrzeby Windowsa 95/98, więc nie działa na nowych systemach. Dlatego Barracuda stworzył wrapper umożliwiający grę na systemie Windows. Pełna kompatybilność z systemem, żadnych emulatorów.

Do instalacji potrzebne są:
- Zainstalowana kopia TR1.
- ATI Rage Patch dla TR1: https://mega.nz/#!VVF3XADS!yVjTg8jq1rc9M-LTg6SGavMgRwJVQHn0ASueTuSQha0
- GLRage Wrapper: https://github.com/ata4/glrage/releases

Instalacja jest prosta. Najpierw instalujesz TR1 i TRUB, następnie do folderu z grą wklejasz ATI Rage Patch, a na koniec wklejasz GLRage Wrapper. Do wrappera dołączony jest plik konfiguracyjny, gdzie można ustawić własną rozdzielczość, wodę z PSX, większą widoczność terenu etc.

Jeżeli chcecie mieć do tego jeszcze tekstury z TR Xtra, to możecie zamiast GLRage Wrapper z w/w linku użyć ten instalator wrappera ze strony Glidos:
http://www.glidos.net/tombati.html
Jest to dokładnie ten sam wrapper, tylko przerobiony tak by obsługiwał wyższej rozdzielczości tekstury.

Teoretycznie TR1Gold powinno działać z w/w wrapperem, jednakże potrzebny jest patch ATI 3D Rage dla golda:
https://mega.nz/#!UQtVVaBA!6p6tqDbaa4tXexVUz8wvdX6ot8ryzRyUgH38yDhuv0w
 
 
Kaczmarek35 
Student


Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 34
Wysłany: 13-03-2018, 23:52   

Niedługo to nie będzie potrzebne, bo mają na Pc być wydane oficjalne remastery
Tomb raider 1,2,3, ale nie wiadomo czy razem z dodatkami czy bez.
Podejrzewam, że grafika w pierwszych trzech częściach będzie na poziomie 4 części lub troszkę lepsza. Na cuda nie liczę.

Fanowskie projekty na tym raczej nie ucierpią :)

Tomb raider 2 remake od Nicobassa na silniku Unreal Engine 4 ma grafikę na poziomie 2011/2012 roku :) To co ten gość w zrobił w 2 lata to majstersztyk.
Jego 1 level z Chińskim murem bije 1 level Tr Anniversary 2007 profesjonalnego studia :)
https://www.youtube.com/watch?v=QV3Re_4jUdQ


Tomb Raider 3 remake, który powstaje na silniku Unity wygląda na grafikę na poziomie 2007/2008 roku. Ten remake powstaje od połowy 2014 i ma mieć wszystkie poziomy znane z TR 3 (20) i dodatku (5). To są remaki tworzone od podstaw, a nie zwykłe remastery, gdzie będzie kosmetyczna tylko zmiana na plus więc oficjalne remastery nie wpłyną w żaden sposób na ich brak motywacji.
https://www.youtube.com/watch?v=0yG-6cYXlJY


Ciekaw jestem też dwóch fanowskich remasterów/remaków Tomb raidera II.
Wiadomość, że powstają oficjalne remastery może ich lekko zniechęcić.
Oboje przenoszą TR II na TR 4 więc grafa zbliżona do roku 2000 plus nowe możliwości w TR II dodane w częściach 3 i 4.

Tomb Raider Anniversary 2 powstaje od początku 2014.
Wydane zostały nawet dwa dema.
Jedno na koniec 2014 i drugie na początku 2015 oczywiście wersje beta dwóch pierwszych poziomów (Chiński mur i Wenecja).
W projekcie każdy znany poziom jest rozszerzany, by było trudniej i ciekawiej dla fanów, którzy już grali wiele razy w TR II. Do tego dodane 4 nowe levele.
Już 2 etap w demie wprowadzał wiele czynności, które trzeba zrobić,
by ukończyć etap, a nie było ich w oryginalnym TR II.
Ponoć już jest gotowe ok połowa etapów z 22.
https://www.facebook.com/TRAnniversary2
http://www.tombraiderforu...ad.php?t=214858


Tomb Raider II Revised powstaje też od kilku lat. Tu twórca stawia na bardziej klasyczną rozgrywkę i dodanych zmian będzie mniej.
Gotowych jest 6 etapów z 18.
http://www.tombraiderforu...ad.php?t=217410
 
 
mar!o 
Student



Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 39
Wysłany: 16-03-2018, 17:40   

Panowie pomocy, chciałem pograć za pomocą pada logitech f510 na laptopie, w starego dobrego Tomb Raidera 1 i wszystko było by ok, gdyby nie włączała mi się autorotacja ekranu, raz w lewo, raz prawo, raz do góry nogami jest obraz, oczywiście problem pojawia się podczas korzystania z pada w czasie gry, system jaki mam zainstalowany to Windows 10 a Tomb Raider 1 jest zainstalowany z kolekcji "Tomb Raider - Ultimate Edition"

Ktoś, coś pomoże ?
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1755
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 16-03-2018, 22:12   

Wyłącz hotkeys w ustawieniach karty graficznej (u mnie, Grafika HD Intel na szybkim uruchamianiu koło zegara).
_________________
 
 
mar!o 
Student



Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 39
Wysłany: 17-03-2018, 10:24   

Menkaure napisał/a:
Wyłącz hotkeys w ustawieniach karty graficznej (u mnie, Grafika HD Intel na szybkim uruchamianiu koło zegara).




Menkaure kocham cię, jakbym nie był facetem to dałbym ci buzi haha, dzięki serdeczne przyjacielu, teraz super wszystko działa, nareszcie mogę zatopić się w świat starego dobrego Tomb Raidera.
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1285
Wysłany: 17-03-2018, 18:22   

Kaczmarek35 napisał/a:
Niedługo to nie będzie potrzebne, bo mają na Pc być wydane oficjalne remastery
Tomb raider 1,2,3, ale nie wiadomo czy razem z dodatkami czy bez.
Podejrzewam, że grafika w pierwszych trzech częściach będzie na poziomie 4 części lub troszkę lepsza. Na cuda nie liczę.

Nie będzie. TR1 i TR2 będą bazowały na wersji android/iOS, więc modele postaci i poziomy będą niemal identyczne. Jedyne, czego można się spodziewać, to nowych tekstur (pewnie równie szpetnych co HD retex na androida), shaderów oraz lepszej współpracy z nowymi systemami. Podobnie będzie najpewniej z TR3. Na efekty z PSXa nie ma co liczyć.

Bardziej bym się spodziewał, że fani w najbliższym czasie sami wezmą sprawy do rąk i połatają TR1-3. Wrapper do TR1 czyni cuda, a najnowsza łatka do TR2 (autorstwa arsunta) już teraz naprawia ogrom rzeczy i dodaje wiele efektów z PSXa. Ostatnio wyciekł kod TR2-3, więc trójka pewnie też niedługo będzie przerabiana.
 
 
Kaczmarek35 
Student


Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 34
Wysłany: 19-03-2018, 22:36   

pmkkoch

Mi w sumie remaster tylko przyda się do Tomb Raider I i III.

Tomb Raider II remaster to trochę kiepskie, gdy są tworzone takie projekty fanowskie jak Tomb Raider Anniversary II oraz Tomb Raider II Revised,
gdzie graficzka okaże się pewnie nie gorsza niż w remasterze i do tego mamy bardziej rozbudowane poziomy i dodaną mechanikę z TR 3/TR 4 co daje nowe możliwości modderom do przebudowy przejścia poziomów. Widziałem cały Chiński mur w
Tomb Raider II Revised i różni się to sporo od zwykłego Tomb Raider II.
Szef tego projektu obecnie ma gotowe przerobione pierwszych 6 lokacji.
Tomb Raider Anniversary II grałem w dwa dema, który wyszły 3 lata temu,
gdzie szło przejść cały Chiński mur i Wenecję. Też sporo zmian i dodanych czynności, by przejść te poziomy :) Tu nie tylko rozbudowane są znane nam poziomy, ale nawet kilka dodanych zupełnie nowych. Obecnie gotowych ma tak z połowę lokacji więc też raczej daleka droga do skończenia tego.

Osobną kwestią są Tomb Raider II remake na Unreal Angine 4 oraz
Tomb Raider III remake na Unity, gdzie wszystko jest zrobione od podstaw.
W Przypadku Tomb Raider II remake od Nicobassa jest tylko plan na dokończenie Chińskiego muru więc chyba nie ma co liczyć na inne poziomy.
TR III remake miało dostać grywalne demo 14 lutego, ale nie zostało wydane.
Ciekaw jestem bardzo jak tu będzie wyglądać rozgrywka, bo z tego co widać/słychać nie będzie bazować na żadnym znanym nam schemacie.
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1285
Wysłany: 21-03-2018, 19:32   



Informacja ta została zaraz potem usunięta ze strony RealtechVR. Niektórzy twierdzą, że może Square zdecydowało się jednak wydać te remastery, moim zdaniem jednak prawdopodobnie RealtechVR dostało oficjalną wiadomość od Square, żeby usunęli wszystkie informacje o remasterach, włącznie z w/w wiadomością. Tak więc jedyne, na co możemy teraz liczyć, to fanowskie przeróbki. ;)
 
 
pmkkoch 
Obieżyświat



Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 1285
Wysłany: 21-03-2018, 20:56   

Oficjalna odpowiedź od Square Enix:
Cytat:
While we always welcome passion and excitement for the Tomb Raider franchise, the remasters in question were initiated and advertised without seeking approval. As such, they were never officially sanctioned. Ensuring fans receive high quality gaming experiences is at the heart of our mission as a company, which requires all projects to go through proper channels. We are thrilled about the future of Tomb Raider, and cannot thank fans enough for their continued support and excitement for the brand.


EDIT: Przepraszam za double posta. Z jakiegoś powodu wydawało mi się, że na forum posty się same łączą.
 
 
Cez 
World of Tomb Raider



Dołączył: 12 Gru 2003
Posty: 4000
Skąd: Tczew/3city
Wysłany: 21-03-2018, 23:20   

Oświadczenie Square niesłychanie bulwersujące. To brzmi jak "zabieramy wam wasze marzenie, ale doceniamy wasze wsparcie". PR-owe pieprzenie. Serio udają zaskoczonych, tym, ze miał powstac remaster TR3 i TR1-3 na Steama? Przeciez o remaster TR3 fani błagali od lat. Jakos wydali im kiedys zgode na TR1 i TR2, a teraz nagle na TR3 i Steama nie? I nawet jesli producent nie wypełnił całej tej papierologii i procedur, to serio nie mogli sie zakulisowo dogadac i przyklepnąc remastera zamiast wydawac jakies chore oswiadczenie i wkurzac całą społeczność?

Nóż sie wysuwa z kieszeni po prostu. Ja odbieram to tak, że im nie jest na rekę swietowanie 20-lecia TR3 za pomocą remastera tej gry, bo za pół roku wychodzi Shadow i na nim ma sie skupiac uwaga odbiorców. A nie na "odgrzewanym kotlecie", darmowym do tego. Smutne, ale chyba wlasnie to jest powód. Innego wyjasnienia nie widzę.
_________________
 
 
Kaczmarek35 
Student


Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 34
Wysłany: 23-03-2018, 12:43   

Szkoda, bo liczyłem zwłaszcza na remaster Tomb Raider I.
Smutne. Nie rozumiem. Przecież wcześniej były takie wersje na Androida/IOS.
Czemu wtedy nie zareagowali, a dopiero przy wersji Pc ?
Takie wersje powinny już dawno się pojawić z 10 lat temu i
być dobrą bazą do moddingu.
Wiedzą jak wkurzyć ludzi. Teraz jedyna nadzieja w modderach.
Jeszcze bardziej czekam na nowe wieści o
Tomb Raider 2 remake UE4 - Nicobass
Tomb Raider 3 remake UNITY - Heckler
Tomb Raider Anniversary II - SrDanielPonces
Tomb Raider II Revised - Tombraider95
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2018 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 10