FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Tomb Raider "Pearl of Kojada"
Autor Wiadomość
joker 
Obieżyświat



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 1015
Skąd: Gliwice
Wysłany: 29-12-2013, 14:27   

Jak już wspominałem los tego projektu jest mi obojętny, ale z punktu gracza zapewniam ze jeżeli levele z niedoszłego projektu zostały by wydane luzem cieszyły by się one takim samym zainteresowaniem. Wystarczyło by zaznaczyć w readme że są to levele z niedoszłego projektu i już nikt by nie dopatrywał się sensownej fabuły bo wiadome by było że levele należy traktować bardziej jako ciekawostkę-rekompensatę. Natomiast ocena jest rzeczą indywidualną. Autor może być zadowolony z projektu co nie zapewnia wysokich ocen i zachwytów.
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
 
Integral 
Archeolog



Dołączyła: 10 Cze 2006
Posty: 2536
Skąd: Sin City
Wysłany: 30-12-2013, 09:30   

joker napisał/a:
Wystarczyło by zaznaczyć w readme że są to levele z niedoszłego projektu i już nikt by nie dopatrywał się sensownej fabuły bo wiadome by było że levele należy traktować bardziej jako ciekawostkę-rekompensatę.

W odpowiedzi na to można by zacytować posta Aanii, bo jak znam życie, znalazłby się multum maruderów, którym nigdy nie wystarczy sam palec ;)
_________________
Don't waste your time or time will waste you
 
 
Nepheline 
Podróżnik



Dołączyła: 11 Lut 2007
Posty: 452
Wysłany: 31-12-2013, 00:26   

Dla mnie to trochę bez sensu narzekać na coś co się dostaje ZA DARMO i tylko dlatego, że autorowi się chciało... Wszelkich hejterów bym po prostu olała i tyle. Nikt nikomu nie każe grać w levele z edytora ;)

BigFoot ostatnio wypuścił level, który nie spełnia żadnych "współczesnych" standardów, gameplay raczej średni, a całość krótka, mimo to i tak spędziłam przy tym customie kilka miłych chwil podczas weekendu. Autor oczywiście napisał, że wypuszcza stary projekt i moim zdaniem bardzo dobrze zrobił. Nie zawsze trzeba grać w same perełki, czasem takie "nic" też nie zaszkodzi.
 
 
Aniaa 
Obieżyświat



Dołączyła: 08 Kwi 2007
Posty: 984
Wysłany: 31-12-2013, 00:55   

Byłam ciekawa jak PoK zostanie odebrana za granicą. I nigdy się już tego nie dowiemy. Teraz już wiem, aby nie oczekiwać w napięciu na kolejne projekty, bo a nuż zostanie przerwany. Uda się, super, chętnie zagram. Ale po tym to już zaczynam nawet wątpić w Ancient Artifact 2, czy tam War of the Worlds. Oczywiście mam nadzieję, że oba projekty powstaną.

[ Komentarz dodany przez: Integral: 31-12-2013, 10:00 ]
Brakowało mi Ciebie.
 
 
HarryCruise 
Gazela



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 579
Skąd: Sawanna
Wysłany: 31-12-2013, 11:33   

Aniaa napisał/a:
Ale po tym to już zaczynam nawet wątpić w Ancient Artifact 2, czy tam War of the Worlds.

Ale na podstawie czego tak sądzisz? Bo mam wrażenie, że widzisz tylko jeden aspekt całej sytuacji, czyli swoje cierpienie, bo "ple ple ple, nie zagram w customa." Moim zdaniem porzucenie projektu, który dla twórcy jest nużący i ograniczający, na rzecz czegoś nowego i lepszego, to najrozsądniejsza decyzja, bo teraz może zacząć coś od nowa (bez ramek, które narzucał już ostro "rozrysowany" PoK) z bagażem umiejętności, które nabył przy poprzednim projekcie.

I jaki cel ma jęczenie już w kolejnym poście, kiedy dobrze wiesz, że tworzone są zupełnie nowe customy. Mogliby mieć gdzieś wszystko i nie robić nic, a nadal zapieprzają ZA DARMO, a ty jęczysz, nie mając żadnych podstaw do tego (co innego, gdyby sypał się kolejny projekt).

Aniaa napisał/a:
I nigdy się już tego nie dowiemy.

Amen.
_________________

 
 
joker 
Obieżyświat



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 1015
Skąd: Gliwice
Wysłany: 02-01-2014, 23:47   

Nepheline napisał/a:
Autor oczywiście napisał, że wypuszcza stary projekt i moim zdaniem bardzo dobrze zrobił. Nie zawsze trzeba grać w same perełki, czasem takie "nic" też nie zaszkodzi.


Dokładnie. Sam kiedyś zrobiłem podobnie. Męczyłem projekt zbyt długo ale gdy go wydałem to jeszcze zostałem miło zaskoczony dobrymi ocenami :) ba nawet ktoś napisał że się dziwi że ten custom nie znalazł się w hall of fame. Coś co uważałem za przestarzałe i trochę na siłę ukończone odniosło całkiem niezły sukces.

Dlatego nie jestem zwolennikiem chowania projektów do szuflady. Dokończyć co do kończyć bele dało się zagrać, a resztą zajmą się już sami gracze ;)

Aniaa :arrow: co do projektu Mattiego możesz być spokojna. Chłopak leci po bandzie :> Wierzę w niego ale gdyby faktycznie WoW nie wyszedł to bym wtedy lamentował razem z Tobą :D
Co do AA2 to nie wiem ale myślę że też się pokaże niebawem bo z tego co pisał autor, jest już stosunkowo blisko końca więc głowa do góry. A na tę chwilę polecam LB Advent Calendar 2013 - Three Ghost Stories trudny jak diabli ale fajny. Od świąt gram i nie potrafię przejść :hehe:
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
 
Nepheline 
Podróżnik



Dołączyła: 11 Lut 2007
Posty: 452
Wysłany: 03-01-2014, 12:04   

@joker

Piszesz pewnie o Lost Island? Bardzo fajny custom i dobrze się przy nim bawiłam. Z różnicami w budowie customów to trochę jak jak z oficjalnymi częściami TR - każda jest inna, ale przy każdej się przecież człowiek bawi i o to chodzi. Czy się gra w TR 1 czy w TR z 2013 r. Przynajmniej ja to tak odbieram, ale chyba każdy kto "został" przy customach musi mieć w sobie cząstkę tych dawnych lat, gdzie nie liczyła się jedynie grafika, ale przede wszystkim grywalność.

Na WoW to ja czekam tak jak na nową część TR - ten projekt jest o krok do przodu od pozostałych customów. Traktuję go bardziej jak nową część TR :D

A Three Ghost Stories jest fajne. Autor miejscami trochę poszalał, ale z podpowiedziami na trle da się przejść. Ja bardzo lubię levele w tym typie (dużo przedmiotów do zbierania, dużo slotów, dużo miejsc) dlatego ukończenie nie było, aż tak trudne ;)
 
 
HarryCruise 
Gazela



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 579
Skąd: Sawanna
Wysłany: 03-01-2014, 12:29   

Three Ghost Stories jest trudny dlatego, że jest cholernie nielogiczny i nieintuicyjny, dość trudno wpaść np. na to, żeby położyć jakiś przedmiot w kompletnie nieoznakowanym miejscu, które niczym nie różni się od otoczenia, wtedy gra polega na wciskaniu CTRL w każdym możliwym miejscu, a to bez sensu. Pomijając to sam custom jest dość przyjemny.
_________________

 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-01-2014, 15:52   

Cytat:
dla twórcy jest nużący i ograniczający, na rzecz czegoś nowego i lepszego, to najrozsądniejsza decyzja, bo teraz może zacząć coś od nowa (bez ramek, które narzucał już ostro "rozrysowany" PoK) z bagażem umiejętności, które nabył przy poprzednim projekcie.

I to też przede wszystkim mam na myśli. Każdy dojrzewa w swojej twórczości, PoK wyszedł ode mnie bardzo,bardzo dawno temu. W tej chwili jestem dużo bardzo uformowany w temacie, wyrosłem z PoK. W tej chwili mam na warsztacie inne projekty, dużo bardziej wartościowe które bardzo mi leżą na sercu. Potrzebuje teraz właśnie ich ;)
Cytat:
Na WoW to ja czekam tak jak na nową część TR - ten projekt jest o krok do przodu od pozostałych customów. Traktuję go bardziej jak nową część TR :D

Bardzo mi miło :D
Cytat:
nielogiczny i nieintuicyjny

Cytat:
przedmiot w kompletnie nieoznakowanym miejscu, które niczym nie różni się od otoczenia

Nie grałem, więc ciężko mi też coś dodać ale jeżeli jest tak krucho jak piszesz to słabo, marnie zaprojektowany gameplay - potworek. Przywodzi na myśl granie na czas, wydłużanie czasu rozgrywki dzięki sławetnym pushablom.
Cytat:
Dlatego nie jestem zwolennikiem chowania projektów do szuflady. Dokończyć co do kończyć bele dało się zagrać, a resztą zajmą się już sami gracze

Czasem jednak jest to lepszym rozwiązaniem. Odciąć raka, zadbać o zdrową resztę.
 
 
HarryCruise 
Gazela



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 579
Skąd: Sawanna
Wysłany: 03-01-2014, 16:59   

Maati napisał/a:
Nie grałem, więc ciężko mi też coś dodać ale jeżeli jest tak krucho jak piszesz to słabo, marnie zaprojektowany gameplay - potworek. Przywodzi na myśl granie na czas, wydłużanie czasu rozgrywki dzięki sławetnym pushablom.

Spoiler:

Są takie akcje np.:
- trzeba położyć ser na podłodze w pokoju, żeby przywołać mysz, jednak ten kawałek podłogi nie sugeruje możliwości położenia tam czegokolwiek
- w pewnym momencie dostajemy się do pomieszczenia z kratownicą zamiast podłogi (pod podłogą pomieszczenie z wodą. Kratownice są ułożone w trzy kwadraty, po cztery kraty, no i masz magicznie wpaść na pomysł, żeby użyć na trzech z nich liny. Co śmieszniejsze, trzeba się w odpowiedni sposób ustawić na każdej z trzech krat, żeby można było w ogóle wykonać czynność
- później trafiamy do jakiegoś składziku, podzielony na dwie sekcje oddzielone płotem, górą można swobodnie przejść między sekcjami. W drugiej sekcji widzimy "skrzynię" (tę, która np. po naciśnięciu przycisku robi się płaska lub znów wysoka), no więc zadanie polega na użyciu podnośnika i przerzuceniu beczki na drugą stronę płotu i ustawieniu jej w kolejnym zupełnie nieoznakowanym miejscu na podłodze (która ma chyba 15 identycznie wyglądających kratek), co nagle powoduje obniżenie się owej "skrzyni" i ujawnienie przedmiotu. Dafuq?
- dalej są takie cuda jak, włóż list do skrzynki lub pizzę do pieca, żeby otworzyć drzwi :D

_________________

 
 
Nepheline 
Podróżnik



Dołączyła: 11 Lut 2007
Posty: 452
Wysłany: 03-01-2014, 18:16   

O pizzę czy drzwi bym się nie czepiała, to w końcu gra, a nie rzeczywistość, do tego te obiekty występowały też w innych customach i nikt nic nie mówił.

Jak nie podoba się Three Ghost Stories to nawet nie zaczynajcie grać w League of the Dragons ;) Szczególnie level Dasmore's Apartment będzie wam się śnił po nocach ;) Mnie to jak pisałam, nie przeszkadza. Są różne customy, różne stopnie trudności... Taras też był wielokrotnie krytykowany za poziom trudności swoich leveli, ale jak pisałam - nikt nikomu nie każe grać w levele z edytora... Poza tym autorzy też uczą się na błędach.
 
 
HarryCruise 
Gazela



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 579
Skąd: Sawanna
Wysłany: 03-01-2014, 18:24   

Nepheline napisał/a:
Są różne customy, różne stopnie trudności...

Dla mnie co innego stopień trudności elementów zręcznościowych, ewentualnie jakiejś zagadki, a co innego brak logiki, który powoduje wzrost poziomu trudności.

To tak jakbym stworzył zagadkę na zasadzie: pusty pokój 100x100 kratek i drzwi do otwarcia, a potem okazuje się, że na jednej z 10000 kratek leży niewidzialny przedmiot, który trzeba podnieść i użyć na kolejnej z 9999 kratek. O to mi chodzi, bo nie mówię, że cały custom jest beznadziejny, bo jest naprawdę fajny :)

Nepheline napisał/a:
nikt nikomu nie każe grać w levele z edytora

No tak, ale jeśli nie zagram, to nie będę w stanie stwierdzić, że mi się nie podoba. I też nikt nikomu nie mówi, że ma się podobać ;>
_________________

 
 
joker 
Obieżyświat



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 1015
Skąd: Gliwice
Wysłany: 03-01-2014, 19:12   

Z pizzą i pieczeniem ciasta się już spotkałem (lubię takie niestandardowe puzzle i rozwiązania) ale sensowniej były użyte. Tutaj tak jak piszesz, pizza otwiera drzwi, ciasto jest ukryte na strychu właśnie tam gdzie ta beczka itp. Są też elementy z podpuchą. Podpalasz znicze, a tu drzwi się nie chcą otworzyć bo trzeba jeszcze zrobić coś :) Natomiast co do sera nie zgodzę się że nie wiadomo gdzie użyć bo kładzie się go przy meblu z dziurą. Inna sprawa że zauważenie odpowiedniego miejsca graniczy z cudem ;) Mnie bardziej w tym customie odpychały drzewa, przez które Lara przenikała albo kanapa czy samochód w garażu, a że custom jest nieprzewidywalny sprawdzałem każdy przenikający obiekt czy nie ma tam jakiegoś klucza :p Tak czy inaczej brak kolizji dla obiektów statycznych które nie powinny przenikać (na logikę) to jak dla mnie niewybaczalny błąd.
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
 
HarryCruise 
Gazela



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 579
Skąd: Sawanna
Wysłany: 03-01-2014, 19:24   

joker napisał/a:
Podpalasz znicze, a tu drzwi się nie chcą otworzyć bo trzeba jeszcze zrobić coś

Mianowicie rozpierniczyć krzyżyki, dokładnie granatnikiem, bo rewolwerem się nie da... To samo z wazą w salonie, pominąłem ją, bo myślałem, że trzeba mieć specjalny przedmiot do rozwalenia jej, ale się okazało, że nasza kuloodporna waza nie opiera się granatowi.

joker napisał/a:
Natomiast co do sera nie zgodzę się że nie wiadomo gdzie użyć bo kładzie się go przy meblu z dziurą.

No tak, ale powiedzmy sobie szczerze, mając w ekwipunku tonę produktów spożywczych wpadniesz na to, że akurat ser nie służy do przyrządzenie potrawy, tylko do położenia na podłodze?

joker napisał/a:
Mnie bardziej w tym customie odpychały drzewa, przez które Lara przenikała

No tak, to wkurzało, ale były też takie wredne rośliny, wyglądające jak pęk cienkich kabli, przez które nie przenikała i trzeba je było okrążać xD
_________________

 
 
joker 
Obieżyświat



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 1015
Skąd: Gliwice
Wysłany: 03-01-2014, 19:59   

heh te pancerne przedmioty mnie rozbrajały na wesoło :) szczególnie pancerna waza pod którą był bardzo ważny klucz :) Nie podobało mi się to że w inventory był "nowy" wyrzutnik ale gdy się go wybrało Lara miała w ręce klasyczny granatnik, na plecach również. Bardzo rażące są te niedociągnięcia.

Moja pierwsza myśl też była związana z ugotowaniem czegoś serowego. Myślałem że to ser na pizze potrzebny :p ale zaraz przypomniał mi się taki sam motyw z christmas train, jak się pociłem żeby wyciągnąć kotu spod tyłka klucz :hehe: Na stojaka w kucki, podchody robiłem z każdej strony :p a wystarczyło go wywabić myszą, którą wywabiało się, z dziury w meblach, za pomocą sera :D

Cytat:
Czasem jednak jest to lepszym rozwiązaniem. Odciąć raka, zadbać o zdrową resztę.


Czyli że kasujemy z PoK niedziałające levele i wypuszczamy to co zdrowe ? ;) Jestem za :) Cieszył bym się nawet z takich luzem wydanych leveli :)
_________________
http://www.jokus2009.republika.pl
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi twardziele żują pszczoły!
 
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-01-2014, 00:50   

Cytat:
Czyli że kasujemy z PoK niedziałające levele i wypuszczamy to co zdrowe ? ;) Jestem za :) Cieszył bym się nawet z takich luzem wydanych leveli :)

Nie, czyli że rezygnujemy z PoK na rzecz bardziej ambitnych i wartościowych projektów które wnoszą więcej. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2017 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.237 sekundy. Zapytań do SQL: 11