FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj




Poprzedni temat «» Następny temat
Tomb Raider 2
Autor Wiadomość
amylum 
Nowicjusz


Dołączyła: 22 Lis 2008
Posty: 13
Wysłany: 10-08-2013, 02:07   

Wow, dzięki za informację, ja zatrzymałam się na etapie tego starego Ultimate Edition z 2003 r. i takie właśnie mam i tam muzyczki w TR2 nie mam... wiec nie mam żadnej części po TRAOD, szczerze mówiąc długi czas nie interesowałam się szczególnie tematem TR :)

A co do TR2... uwielbiam wszelkiego rodzaju toczące się w moją stronę kule :P
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-12-2013, 00:24   

Czy ktoś może mi przybliżyć historię Serafina z Tomba 2 ? :) Przede wszystkim interesuje mnie to skąd wziął się na statku, ogólnie i w szczegółach. :P
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 11-12-2013, 08:33   

To klucz otwierający wrota w Klasztorze Barkhang, za którymi - jak wiadomo - znajduje się znowuż Talion.

W grze jest powiedziane jedynie, że Seraph został wykradziony z Barkhang wiele lat temu, przez "głupich włóczęgów" (jak opowiada Larze mnich na platformie).
Gianni Bartolli (ojciec Marco) wszedł jakoś w posiadanie Serapha i wiózł go ze sobą na Marii Dorii. Aby powstrzymać Gianniego przed wykorzystaniem klucza i zarazem zdobyciem sztyletu, mnisi wysadzili statek.

I to w sumie tyle w kwestii szczegółów :p W grze nie ma nic więcej na ten temat, a Wiki twierdzi to samo. Nie mam pomysłu na to skąd niby Gianni wiózł Serapha i jak go zdobył.

Zatopienie statku było pewnie prostsze, niż walka w górach i obrona klasztoru.
_________________
 
 
Maati 
Obieżyświat


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1016
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-12-2013, 14:13   

O, tego właśnie potrzebuję. Zaj.biste dzięki ;)
 
 
DarkLuki 
Nowicjusz


Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 1
Skąd: Elbląg
Wysłany: 26-01-2014, 04:36   

Cześć mam problem z klawiszami.
Jak wciskam prawy alt w wodzie to Lara płynie i do tego jak wcisnę kierunek czyli np strzałkę w lewo bądź w prawo to zmienia mi orientację ekranu a jak wcisnę alt i strzałkę w dół to obraca mi ekran "do góry nogami". Czytałem, że jest to jakiś skrót klawiszowy w windows 7 Wiecie może jak to zmienić ? tzn się jak zmienić ten skrót bo chciałbym zostać przy tych ustawieniach klawiatury.
 
 
 
K@t 
Spectre



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 5682
Skąd: Poproś Tatę
Wysłany: 26-01-2014, 09:08   

Witamy! Owszem, trzeba wyłączyć rotację ekranu. Najczęściej jest to w ustawieniach graficznych lapka/PC (u mnie np. w panelu Grafika HD Intel).

Nie wiem jaki masz dokładnie model, więc poczytaj tę dyskusję, począwszy od pierwszego posta w linku:
http://www.tombraiderforu...p=146211#146211

I jako przykład:
http://s37.photobucket.co...kedout.jpg.html
_________________
 
 
Artur 
Nowicjusz



Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 12
Wysłany: 13-04-2014, 14:48   

Pewnie już było tu takie pytanie:
Przy końcu pierwszego etapu Great Wall brakuje cut scenki z Claudio i laptopem :)
Do tego brak soundtracku, ale to już norma w starszych wersjach

Można to jakoś naprawić?
 
 
 
HarryCruise 
Gazela



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 579
Skąd: Sawanna
Wysłany: 13-04-2014, 18:35   

http://laracroft.pl/tr2sold.htm
_________________

 
 
Artur 
Nowicjusz



Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 12
Wysłany: 15-04-2014, 00:24   

Mogę ściągnąć jakoś pełen soundtrack, czy muszę każdy track po kolei?
 
 
 
Raimei 
Nowicjusz


Dołączyła: 16 Gru 2012
Posty: 3
Wysłany: 29-09-2014, 15:47   

Hej mam problem z Tomb Raider II mam windows 8.1 gra się włącza ale jak wyciągam broń nie pokazuje się hp POMOCY !! :/
 
 
Vitos268 
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 1
Wysłany: 29-01-2015, 10:37   

Witam ! Bardzo pomocy potrzebuje. Otóż jestem już pod koniec gry (bodajże trzy poziomy gry mi zostały). Na środku level'a "Floating Islands" ni skąd ni zowąd zaczął mi się ścinać level. Tak przynajmniej myślałem, że to tylko na konkretnym levelu mi się ścina - gdy zacząłem grę od nowa i też pospacerowałem po poziomie "Lary Home" to okazuje się że to cała gra po jakimś czasie grania i load'ownia robi porządną zwiechę. Problem jest jak dla mnie tak nie wytłumaczalny, że jedyne co mi pozostało to napisać tutaj. Robiłem wszystko, absolutnie wszystko - odinstalowywałem grę specjalnym programem do odinstalowywania, pobierałem inne save, szukałem w google .. robiłem wszystko jak obłąkany, aby ta gra normalnie działa. Nic więcej mi nie wpada do głowy, co z tym fantem zrobić. Dodam, że gdy (nadal jestem na nim jakby co) zacząłem level "Floating Islands" to w menu zobaczyłem zamiast tych strzałek na klawiaturze, pada do PS1. Można by rzec "no to może twórcy źle skonwertowali grę". Tyle, że ten problem zaczął się w środku przechodzenia levelu - więc co mogłem zrobić w środku gry, aby nagle cała gra się zepsuła ? A później to tylko ten cały czas schemat trzeba wykonać, aby ten błąd się ukazał - pobiegać, pozabijać, zabić się i wczytać. Nie chodzi o to, że po WCZYTANIU spadają FPS, tylko już podczas samego grania, ale jak wczytuje, to znacznie szybciej to się robi. Z resztą ... trudno to opisać - już samo zdefiniowanie skutku jakiegoś błędu jest dla mnie dosyć dużym wyzwaniem. Ale mam nadzieje, że ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać. Dodam, że ta gra jest w wydaniu "Tomb Raider II - Ultimate Edition" z Kolekcja Klasyki.
 
 
agnes-89 
Nowicjusz



Dołączyła: 13 Cze 2015
Posty: 4
Wysłany: 17-06-2015, 20:42   

Hej

a ja mam pytanie co do TR2 z Ultimate Edition... otóż gdy na samiutkim początku dochodzę do Wenecji, to ekran rytmicznie mi się przyciemnia, tak jakby to były jakieś klatki filmu czy coś w tym stylu. Kompletnie nie wiem co z tym zrobić.

Jakby ktoś wiedział o co chodzi to dajcie znać.
Pozdrawiam!
 
 
DeadMan 
Nowicjusz



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 15
Wysłany: 12-11-2015, 23:08   

Wiadomo coś może więcej na temat tego:
http://www.trle.net/sc/levelfeatures.php?lid=2816
...ładnie wyglada.
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1755
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 12-11-2015, 23:40   

Grałem w to, faktycznie bardzo ładnie "odnowiona" wersja dwójeczki. Wiele miejsc jest rozbudowana, czasem wręcz atrakcyjniej jak w oryginale. Bardzo lubię takie remake'i. TRA Retold też bardzo fajnie wyszło pod względem grywalnym. Szkoda, bo ponoć projekt został porzucony.
_________________
 
 
DeadMan 
Nowicjusz



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 15
Wysłany: 13-11-2015, 17:55   

Ale to co podałem w linku to tylko demo z tego co widzę? Wiadomo czy projekt będzie ukończony?
 
 
Menkaure 
WoTR Team



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 1755
Skąd: Z Bulerbyn
Wysłany: 13-11-2015, 18:22   

Nie wiem, nie zaglądam na Sami_Wiecie_Jakie_Forum od tysięcy lat. Tam prędzej się czegoś dowiesz, ewentualnie skorzystaj ze zbiorczego tematu w dziale Custom Levels - osoby interesujące się edytorami może wiedzą coś więcej. Wg mnie gra ma duży potencjał i autor zdecydowanie wie, co robi. Może zwyczajnie brak czasu go ogranicza.
_________________
 
 
DeadMan 
Nowicjusz



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 15
Wysłany: 13-11-2015, 20:03   

Dzięki, poszukam, poczytam. No jest potencjał. Właśnie gram w dwójeczkę starą. A tu jakieś takie nowe coś ;) znalazłem.
 
 
chuderlaczek 
Nowicjusz



Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2016, 20:38   

rewelacyjna gra, ktoś gra w ta cześć jeszcze?
 
 
QiO 
Nowicjusz



Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 29
Wysłany: 28-01-2016, 08:40   

Ja co jakiś czas sobie powtarzam. :D
 
 
Kharupira 
Nowicjusz



Dołączyła: 10 Sie 2016
Posty: 7
Wysłany: 10-08-2016, 20:57   

Tomb Raider 2 to pół roku z mojego życia, a to dopiero przy pierwszym podejściu, potem jeszcze z parę miesięcy grania "pod wrażeniem".

Kocham tą, za wszystko, za pudełkowe postacie, strasznie irytujących przeciwników, klaustrofobiczne lokacje, trudność do sufitu... ta gra jest po prostu straszliwie grywalna i wciągająca i trudno się od niej oderwać - chyba, że naprawdę się utknie, a nie chce się korzystać z solucji ;)

Bardzo pozytywnie wspominam czas, kiedy TR 2 był dla mnie czymś nowym. Teraz już się takich gier nie robi.

Pół roku? Hmmm... może było to nawet więcej czasu, wtedy nie miałam internetu, więc mogłam liczyć tylko na siebie ^^
 
 
Shady-Yo 
Nowicjusz



Dołączył: 21 Cze 2016
Posty: 23
Wysłany: 14-08-2016, 17:27   

Oj, pamiętam tę grę jeszcze z dzieciństwa... Teraz, przeszedłem ją już chyba po raz trzeci albo czwarty. Po latach wciąż grało mi się w nią świetnie.

Niektóre poziomy są porywające, mają swój niesamowity klimat. Mówię tu m.in. o kultowych wśród fanów serii (ale chyba nie tylko): Chińskim Murze, Wenecji czy też Tybetańskich Katakumbach i Świątyni Xian. Niektóre znam już chyba na pamięć...

Poziomy są świetnie zaprojektowane, jest mnóstwo pułapek, dużo przeciwników a czasem zdarzają się fajne zagadki (oparte na prostych schematach, ale sprawiające sporo frajdy). Dużym plusem gry jest jej długość. Poziomy są rozległe i bardzo różnorodne, ale co ważne, nie odczuwa się wrażenia, że gra jest na siłę wydłużona - o nie, to na pewno. Na koniec czeka nas klasyczna walka z bossem, tutaj jest nim smok. Szczerze, to jakoś wyjątkowo szybko mi z nim poszło. Przed walką kojarzyło mi się, że to nie był wcale taki łatwy orzech do zgryzienia dlatego nawet zostawiłem sobie sporo amunicji w różnych broniach. A tymczasem wystarczyło wypluć w dziada pół magazynku z jednej broni i padł nieżywy. Trochę mnie to zaskoczyło. Ale i tak bardzo fajny boss.

W tej części Lara potrafi korzystać z różnych nowych rodzajów broni, m.in. M-16, granatnik czy harpun, odpalać flary, a także jeździć skuterem śnieżnym (bardzo dobre były przejażdżki tym pojazdem). Poza tym doszły fikołki w powietrzu i pod wodą, które dają zupełnie nowe możliwości.

Sama fabuła to nic szczególnego, ale nie to w TR jest najważniejsze, tutaj liczy się dobra zabawa i duża frajda z przechodzenia kolejnych, bardzo wciągających i klimatycznych poziomów. Najbardziej podobał mi się chyba level Temple Of Xian, ale świetne były też poziomy w Tybecie, Wenecji i pierwszy level The Great China Wall.

Dla mnie ta gra spokojnie zasługuje na: 9/10. I ja ciągle nie wiem, która część podoba mi się bardziej: dwójka czy trójka (ale chyba jednak ta druga) :P
_________________
Ukończone:
I 8/10 | Unfinished Business 8/10 | II 9/10 | II: Golden Mask 7/10 | III 10/10 | III: The Lost Artifact 9/10 | IV 10/10 | V 6/10 | Angel of Darkness 5/10 | Legend 9/10

Aktualnie gram w:
Anniversary
 
 
Alina 
Student



Dołączyła: 01 Kwi 2013
Posty: 96
Wysłany: 11-09-2017, 15:49   

Dwójka to jedna z moich ulubionych TR, druga to Underworld. Ale ostatnio mam problem w dwójce z dźwiękiem... Po pierwsze, nigdy nie miałam muzyki w TR2 (a szkoda), po drugie, teraz dźwięki są takie urywane, np. dźwięk strzelania, niby się pojawi, ale zaraz znika, głupio się to słucha. Przydałby się do tego jakiś fix, bo np. w jedynce na DOSBoxi'e problemów brak...
 
 
Kaczmarek35 
Student


Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 32
Wysłany: 10-03-2018, 20:00   

Do Tomb Raider II, III, IV nie trzeba używać DosBox.
Dobrze działają zarówno na Win 98 jak i Win Xp i Win 10.
Na każdym bezproblemowo się przejdzie i jest muzyka.

Tomb Raider II obok Tomb Raider I to najlepsza odsłona.
Za nimi trójka i czwórka, a potem reszta. Underworld jest taka sobie.
To już dużo lepsza od niej jest Anniversary (remake TR1)

Zalety pierwszych dwóch części poniżej.

Tomb raider 1 z 1996:
Ad 1 Rewolucja w grach.
Ad 2 Gra zręcznościowa-przygodowa w pełnym 3d robiła kolosalne wrażenie.
Na etapie z T-Rexem kopara opadła.
Ad 3 Poziom trudności dający satysfakcję, bo zmuszający to myślenia.
Dużo ciekawych zagadek.
Ad 4 Świetnie wykreowana postać.
Ad 5 Dość ciekawa fabuła
Ad 6 Ciekawie zaprojektowane lokacje. Co rzadko się zdarza wszystkie lokacje były świetne w Peru, Grecji, Egipcie i Atlandydzie. Znam je na pamięć.
Ad 7 Tytuł gry roku 1996.

Tomb Raider 2 1997:
Ad 1 Genialny sequel. Jeden z najlepszych sequeli w całej branży gier obok Gothic II, Resident evil 2, Half Life 2, Baldur's gate II, Wiedźmin 2, Settlers 2, Silent Hill 2, Warcraft II, System Shock 2 itd.
Ad 2 Doszlifowany engine i wsparcie dla Direct.
Ad 3 Świetne lokacje. Mur Chiński, Wenecja, Głębiny z wrakiem Maria Doria, tybetańskie katakumby, klasztor i świątynia Xian. Perfekcja.
Może jedynie platforma wiertnicza odbiegała od ideału.
Ad 4 Dłuższa i bardziej wymagająca od TR 1. Zarówno pod względem zagadek i elementów zręcznościowych.
Gra ma więcej obszernych poziomów niż TR 1.
Dłuższe poziomy 4,8,12,15, gdzie w TR 1 tylko 3 i 5.
Ad 5 Wprowadzenie do gier pojazdów, wspinaczki po ścianach i skakania między nimi oraz charakterystycznego dla serii zjazdu na lince.

Tomb Raider 3 1998. Udany sequel, ale już z wadami.
Bardzo podobały się mi etapy w Indiach, na Wyspach Południowych i na Antarktydzie. W Anglii w miarę też dawały radę, ale w Usa zawsze mnie męczą.
Wprowadzono sprint, schylanie i wspinaczkę sufitową.
Ciekawostką w serii było, że po ukończeniu Indii można było wybrać,
gdzie następnie chcemy się udać Anglia czy Usa czy Południowy Pacyfik więc
nie było całkiem liniowo, bo za każdym razem można zmienić sobie kolejność przy przechodzeniu :) Jedynie narzucony z góry był początek w Indiach, a koniec na Antarktydzie. Chyba, żadna część nie ma tak długiego i wymagającego etapu 1 i 2.
Większość obecnych graczy casualowych odbiłoby się od tej gry i zrezygnowało już na 1 lub 2 etapie :)

TR 4 - Zrobienie całej gry w Egipcie było dobrym pomysłem.
Rozbudowanie ciekawego Egiptu z TR 1.
Wprowadzono liny i podróżowania między levelami.
Męczyło to latanie kilkukrotne po tych samych poziomach to powodowało,
że tą część nie przechodziłem tyle razy co TR 1,2,3.
Raczej ta część jest zarówno najdłuższa i najtrudniejsza.

Tomb Raider 1 1996 - 10 -Ukończone 9 razy i grane na Win 95/98/Xp/7/10

Tomb Raider 2 1997 - 10 -Ukończone 8 razy i grane na Win 95/98/Xp/7/10

Tomb Raider 3 1998 - 8,5 -Ukończone 7 razy i grane na Win 95/98/Xp/7/10

Tomb Raider 4 1999 - 8,5 -Ukończone 2 razy i grane na Win 98/Xp

Tomb Raider 5 2000 - 6 - Ukończone raz na Win 98

Tomb Raider 6 2003 - 6 - Ukończone raz na Win Xp

Tomb raider Legend 2006 - 8 -Ukończone 3 razy i grane na Win Xp/7/10

Tomb raider Anniversary 2007 - 8,5 -Ukończone 3 razy i grane na Win Xp/7/10

Tomb Raider Underwold 2008 -8 -Ukończone 2 razy i grane na Win Xp/10

Tomb Raider 2013 - 9 -Ukończone raz na Win 10

Rise of Tomb raider 2016 -8,5 -Ukończone raz na Win 10

Tomb raider 2 remake demo 2017 - 9 -Ukończone 2 razy na Win 10

Bardzo lubię i cenię też serię Uncharted od firmy Naughty Dog.
Uncharted 1 2007 -8 -Ukończone 2 razy. Ps3 i Ps4
Uncharted 2 2009 -9 -Ukończone 2 razy. Ps3 i Ps4
Uncharted 3 2011 -9 -Ukończone 2 razy. Ps3 i Ps4
Uncharted 4 2016 -10 -Ukończone 2 razy na Ps4
Uncharted -Zaginione dziedzictwo 2017 -8,5 -Ukończone raz na Ps4

Uncharted 4 ma więcej Tomb raidera w Tomb raiderze niż
Tomb raider 2013 i Rise of Tomb raider 2016.
Uncharted 4 to najlepsza gra na Ps4 obok The Last of Us 2013 i
chyba w ogóle najlepsza gra zręcznościowa-przygodowa obok
Tomb Raider 1996, Tomb Raider II 1997, Tomb Raider III 1998.

Marzylem, by zobaczyć w lepszej oprawie graficznej levele z Indii i
wysp południowego Pacyfiku z Tomb raider 3 1998.
Uncharted 4 z 2016 ma wyspy na południowym Pacyfiku,
a dodatek do czwartej części z 2017 ma akcję w Indiach.
Tak obecnie, by wyglądał oficjalny remake Tomb raider 3.
 
 
Kaczmarek35 
Student


Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 32
Wysłany: 30-03-2018, 09:34   

W temacie "Classic Tomb Raider » Glidos - super grafika w TR1" opisałem najłatwiejszy sposób jak poprawić wyraźnie wygląd gry Tomb Raider I przez dodanie akceleracji sprzętowej (brak pikselozy), dodanie wyższych rozdzielczości ekranu oraz jak sprawić, by była cała muzyka z gry.

Dodałem też informacje o dużo lepszych teksturach, które są na stronie Tomb Raider xtra, które mogą być dodane do gry, jeśli skonfigurujemy z naszą wersją TR Glidos. Tekstury te mają 256x256 pikseli.
Oryginalne tekstury z Tomb raider 1 do 5 mają 64x64 więc jest wyraźna poprawa.
Mi nie udało się skonfigurować Glidos z moimi wersjami TR 1, ale wielu tu na forum ta sztuka się powiodła. Być może trzeba użyć jakiegoś patcha lub powodem jest, że nie używam fizycznych płyt TR 1.
www.tombraiderxtra.com/

Istnieje możliwość też poprawienia tekstur w Tomb Raider 2.
Na Androida wyszedł remaster Tomb Raider 1 i 2 więc te tekstury można użyć też do Tomb Raider 2 Pc. Tekstury te mają 128x128 pikseli.
Najpierw ściągamy "Tomb Raider II iOS Textures Mod".
Potem postępujemy według poniższej instrukcji:

All you need to do is download that AHK Injector package as it contains Tomb2Fix.zip and then download the texture pack, which both were posted by Sonikko.

1) Download and Extract Tomb2Fix from the AHK Injector package.
2) Place the whole Tomb2Fix folder inside Tomb Raider 2 folder.
3) Extract the texture pack iOS Textures.
4) Place *.dds files from Replacements folder into Tomb Raider 2/Tomb2Fix/Textures/Replacements directory.
5) Place *.dds files from dumps folder into Tomb Raider 2/Tomb2Fix/Textures/dumps directory.
6) Launch the game from Tomb2Fix.exe (alternatively, you can also create a shortcut for this in Steam by adding it as a "Non-Steam game")

NOTES:
Keep in mind that when using Tomb2Fix.exe, total playtime on Steam is not recorded as it's being treated as a "Non-Steam Game".

Oczywiście podmiana tekstur z 64x64 na 128x128 nie jest tak imponująca jak w TR 1, gdy podmienimy z 64x64 na 256x256 z Tomb Raider xtra pod Glidos, ale warto, bo tekstury są wyraźniejsze.

Porównanie graficzne iOS Textures z zwykłym Tomb Raider 2:
www.youtube.com/watch?v=JMEPvPThbZM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2002 - 2018 World of Tomb Raider | WoTR na Facebooku



Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej o cookies powie Ci wujek Google.

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.272 sekundy. Zapytań do SQL: 10