This is only a print version to view the full version of the theme, click HERE
Forum World of Tomb Raider
Forum serwisu World of Tomb Raider

Tomb Raider (2013) - Problemy techniczne

Cez - 26-03-2013, 17:10

krtomb wrote:
UPDATE dla posiadaczy kart nVidia - dziś z datą 25/03/2013 na oficjalnej stronie nvidia.pl pojawiły się oficjalne sterowniki


Super! :) Beta niewiele mi pomogła, bo przed betą miałem ustawienia na Ultra i było w miarę ok, po instalacji Ultra musialem zmienic na Wysokie. Teraz znowu ustawilem na Ultra i gra sie nie tnie :D Mam GeForce GTX 260, zajebista karta, mam ją chyba ponad 5 lat i w każdą grę gram na maksymalnych ustawieniach jakie są do wyboru. Ekstra włosów Lary niestety do wyboru nie mam, wyłączona jest u mnie ta opcja, bo aż tak zajebista ta karta widocznie nie jest ;)

peju - 27-03-2013, 20:19

Sluchajcie,
posiadacze srednich mocy kart GeForce (seria GTX 450/460/550/560/650/660) raczej nie maja za wiele co liczyc na patchy ale mozna pomoc sobie samemu w opcjach graficznych gry.
Oto jak mozecie zoptymalizowac ustawienia graficzne tak aby poziom detali byl "na maksa" i miec wlaczony TresFX:
Przede wszystkim jak ktos nie wierzy badz chce miec kontrole nad wydajnoscia, polecam sciagnac darmowy (dla podstawowych funkcji) program FRAPS, zainstalowac i uruchomic. Potem uruchomic gre. Program w ten sposob w lewym gornym rogu bedzie nam wyswietlac FPSy. I teraz tak: zabawa bedzie polegac na wylaczeniu badz zmiejszeniu niektorych funkcji. Ktos powie: "zaraz, zaraz, jaka to gra na maksa?" I slusznie, ale nie bedziemy dotykac kluczowych funkcji jak detale tekstur, cieni czy najwazniejszego TressFXa a skupimy sie na pozostalych parametrach. W zasadzie to sprawdzalem co te funkcje daja, porownywalem, zauwazalem co sie zmienia i powiem ze prawie niewiele a jednak wiele przypieszy kompa. No dobra, na pierwszy ogien idzie:
Teselacja -> wylaczamy
Wysoka Precyzja -> wylaczamy
potem
Glebia ostrosci -> NORM
SSAO -> NORM
Mozna tez zmienic:
Filtrowanie tekstur
Antualising
ale niekoniecznie calkowicie wylaczajac a jedynie nieco zmniejszajac.
Pozostale opcje zostawiamy na maks, w tym wlaczony postprocessing. Bez niego tez podpijemy nieco FPS ale ucierpia bardzo efekty swietlne - np na poczatku gdy Lara ucieka z jaskini (scenka QTE) w strone bialego swiatla to bez postprocessingu tam juz nie ma bialego swiatla a jest ciemna plama :(

[ Komentarz dodany przez: K@t: 27-03-2013, 20:39 ]
Wystarczy w jednym temacie.

Cez - 27-03-2013, 20:44

peju wrote:
Sluchajcie,
posiadacze srednich mocy kart GeForce (seria GTX 450/460/550/560/650/660)


Średnich? :D Ja mam 260 i jest przezajebista :D I mi patch pomógł oraz ostateczne sterowniki.

marrrcin - 27-03-2013, 20:47

Peju działa świetnie, tylko, czy da się w jakiś sposób podczas gry usunąć te żółte, oczoje*ne cyferki w lewym górnym rogu?
K@t - 27-03-2013, 20:50

marrcin - a jak chcesz kontrolować liczbę FPS wyłączając te cyferki? :D Kiedy będzie już hulać jak należy, to po prostu wyłącz Frapsa.

Zresztą te cyferki da się wyłączyć, z tego co pamiętam.

peju - 27-03-2013, 21:33

marrrcin, hehe... Fraps to program ktory nie ma nic do obnizenia detali. Nie musisz go w ogole instalowac ani wlaczac. To tylko bys mogl sobie porownac ilosc kl/sek w grze przy roznych ustawieniach.
roho - 28-03-2013, 13:28

Mam taki problem.
Po sciagnieciu wszystkich update i najnowszych sterownikow do nvidia, mam gre tylko w czerwonym kolorze.
screenshot:


help.

barteknowacki - 28-03-2013, 22:58

Cez wrote:
peju wrote:
Sluchajcie,
posiadacze srednich mocy kart GeForce (seria GTX 450/460/550/560/650/660)


Średnich? :D Ja mam 260 i jest przezajebista :D I mi patch pomógł oraz ostateczne sterowniki.


Ja mam GT220 padaczke, mimo wszystko byłem zaskoczony wydajnością, myślałem że będzie gorzej. Generowało mi praktycznie cały czas 24-26 fps czyli taki "filmowy" klimacik miałem :)

peju - 29-03-2013, 01:34

barteknowacki, zgadza sie tylko o jakich detalach i ustawieniach mowimy? na tych kartach nawet maks detali nie ustawisz bo te opcje sa w ogole nie dostepne.
Cez - 29-03-2013, 10:42

peju wrote:
barteknowacki, zgadza sie tylko o jakich detalach i ustawieniach mowimy? na tych kartach nawet maks detali nie ustawisz bo te opcje sa w ogole nie dostepne.


Pokaze Ci moje ustawienia przy GF GTX 260, z tego co widze to tylko nieaktywne mam lepsze włosy i tesselacje, cokolwiek to jest. Czegos jeszcze mi brakuje do maxa?


barteknowacki - 29-03-2013, 12:28

Na maksymalnych jakie mogę ustawić, oprócz wygładzania ponieważ mnie ten efekt denerwuje. Przy włączonym wygładzaniu 2-3 klatki mniej.

Rozumiem że są ograniczenia jak TressFX czy tesselacja ale mimo wszystko :!!: Ta karta jest nieprawdopodobnie słaba ale rozgrywkę umożliwia :)

peju - 29-03-2013, 13:00

Cez, musielibysmy dokladnie porownac co brakuje i na jakim poziomie sie konczy u ciebie. Te "tylko" lepsze wlosy to sa "aż" lepsze wlosy bo cala dyskusja rozbija sie wlasnie o nie. Gdy to wylacze, to mam naprawde niezla wydajnosc. Teselacja to wlasnie nowosc w gtx 4xx, 5xx i 6xx. Nowa niby supertechnologia ale i niedoceniania i nie wykorzystywana i ledwo jak na obecna chwile widoczna. Za to tez źre mnostwo pamieci i zasobow grafy. Podobnie jak TressFx odpowiada za pojedyncze wlosy tak teselacja "rozdrabnia" koncowki krawedzi roznych bryl czy cos w stylu. Kurcze, w benchmarkach tak to swietnie widac a w grach ledwo co.
Dodatkowo Twoja karta nie obsluguje DirectX 11 wiec tu tez zadne opcje nie pomoga bo masz tylko do DX10.

v1per80 - 01-04-2013, 20:28

W zasadzie nie wiedziałem gdzie to umieścić.

http://www.mediafire.com/?q5ss4wypyugnab7

Macie efekt Post Procesingu w TR. Skopiujcie zawartość do katalogu głównego, ale na wypadek zapiszcie to też w innym by pamiętać te pliki, by w razie jakby Wam się to nie podobało, wiedzieć, co skasować. Ja osobiście polecam, zmienia grę nie do poznania.

peju - 01-04-2013, 21:04

fajnie by bylo wrzucic jakis filmik porownawczy do tego sweetfx, bo nie moge nic znalezc na YT. Sa filmy ale bez porownan z wlaczonym tym efektem i bez wiec w zasadzie nic nie widze co sie zmienilo.
marrrcin - 01-04-2013, 21:13

Do katalogu głównego?: Tomb Raider/ SteamApps/ common/ Tomb Raider ????? Tutaj
Małolat - 01-04-2013, 21:23

Nie wiem jak wam ale mi to wygląda na nieco żywsze kolory :D niczego więcej nie dostrzegam ale to pewnie dlatego, że się nie znam heh.
http://sfx.thelazy.net/games/screenshot/751/
http://gamexeon.com/wp-co...etfx-on-off.jpg

v1per80 - 02-04-2013, 07:35

marrrcin wrote:
Do katalogu głównego?: Tomb Raider/ SteamApps/ common/ Tomb Raider ????? Tutaj

Tak

przed


po


Zmiany to:

Optymalne wyostrzenie textur postaci oraz otoczenia - (sprawiają wrażenie, że są lepszej, jakości)
• Poprawione oświetlenie
• Poprawione cieniowanie
• Korekcja efektów HDR
• Jeszcze bardziej mroczna, brudna i posępna grafika
• Poprawiona jakość niektórych efektów
• Lepiej zbalansowana paleta kolorów

krtomb - 02-04-2013, 11:35

Niestety użycie tego powoduje, że odpalenie gry jest absolutnie niemożliwe. Wrzuciłem to do katalogu wskazanego wyżej, sprawdziłem ustawienia i heja - gra się nie uruchamia. Po usunięciu tych plików wszystko wróciło do normy...
Scion - 02-04-2013, 20:19

IMO wygląda gorzej. Robi się albo za kolorowo, albo za ciemno. Nie wiem, może się nie znam. Innych różnic nie widzę.
peju - 02-04-2013, 22:55

no tak jak myslalem... zabieg jak przy niektorych obrobkach zdjec... podbic cienie, podniesc kontrast i fotka sprawia wrazenie ostrzejszej zamiast zamglonej. nic to ze traci sie detale w cieniach i jest tym miejscu niemal jednolite czarne tlo. podobny efekt mozna uzyskac w zabawie suwakami od monitora.
v1per80 - 03-04-2013, 11:54

peju wrote:
no tak jak myslalem... zabieg jak przy niektorych obrobkach zdjec... podbic cienie, podniesc kontrast i fotka sprawia wrazenie ostrzejszej zamiast zamglonej. nic to ze traci sie detale w cieniach i jest tym miejscu niemal jednolite czarne tlo. podobny efekt mozna uzyskac w zabawie suwakami od monitora.

Tak, szczególnie shaderów i HDR'a :E

Cez - 04-04-2013, 14:53

v1per80 wrote:
Macie efekt Post Procesingu w TR.


Skad to masz, to jakis fanowski plik?

Rzeczywiscie fajnie to wyglada :)

haughton - 04-04-2013, 15:52

Może to kwestia ustawień monitora, ale u mnie te pliczki bardzo ładnie podkręciły efekty graficzne w otwartych lokacjach. W podziemiach, tunelach itp za to jest teraz ciemno jak wiadomo gdzie. :P
peju - 04-04-2013, 21:22

haughton, juz bez tego w tunelach i grobowcach bylo ciemno wiec nawet nie chce sprawdzac jak teraz jest.
peju - 16-04-2013, 20:39

Cez wrote:
Czegos jeszcze mi brakuje do maxa?

Cez, dopiero teraz zauwazylem ze dodales screena z opcjami. moze temat juz mniej aktualny ale tak ku wyjasnieniu :)
nie masz wsparcia DirectX 11 co wspomnialem
Antyaliasing - po FXAA sa jeszcze dwa poziomy => 2xSSAA i 4xSSAA
Cienie -> maks poziom Ultra
Glebia Ostrosci i SSAO tu moze byc rowniez Ultra
No i brak teselacji :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group