To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum World of Tomb Raider
Forum serwisu World of Tomb Raider

Angel of Darkness - Fabuła Anioła Ciemności

Szymon_Trent - 28-06-2007, 09:33

Możesz to napisać w dziale Classick Tomb Raider, a w temacie ,,Własna Fabuła TR" Ja też od dawna chciałem aby wątek Aod był w TR8, albo w jakiejś innej części, a wredni Crystalsi wolą ,,Legende"
Meg - 28-06-2007, 11:05

Szymon_Trent, ale spójrz logicznie na to. Czy fabuła Angel of Darkness pasuje do ogólnego wizerunku TR i Lary Croft jeszcze nawet sprzed Legendy?
Asyenna - 28-06-2007, 11:13

Meg, nie ma strachu że Crystals będą rozwijać fabułę AOD. Jasno się określili co do tego. AOD to zamknięty rozdział w historii Tomb Raidera. A co więcej ten rozdział został całkowicie pominięty w chronologii przygód Lary do której stosują się CD. Dla nich to osobna, nie związana z głównym nurtem TR-ów historia. :)
pmkkoch - 10-07-2007, 11:10
Temat postu: Zakończenie AoD
Nie wiedziałem gdzie to napisać więc zrobiłem nowy temat :P Jak jakiś mod znajdzie lepsze miejsce to proszę o przeniesienie ;)

No to każdy widział zakończenie tej porażki :P

Lara zabiła kogo się dało i powróciła do miejsca (swojego "ukochanego" xDDDD) gdzie Kurtis walczył z Boaz. :P
No i znajduje jego Hirugai, które wskazuje drogę do wyjścia...
No tak... Ale do cho**** jak?!
Niektórzy nie zastanawiają się nad tym, inni myślą że Kurtis ostatkami sił ukazał wyjście Larce Kruft :P A ja myślę że on po prostu pobiegł sobie w tamto miejsce i pokazał gdzie jest! No bo niby po co Larka by się znacząco uśmiechnęła? :P

A co wy o tym sądzicie?

PS - Dlatego nie pokazali co się dzieje za tym wyjściem ^^ Bo zboczuchy tam się cmokają xD

Asyenna - 10-07-2007, 12:02

pmkkoch, a coż tobie sią tak nudzi że zabrałeś sie za analizę zakończenia AOD? ;)
Według mnie zakończenie jest takie a nie inne z prostego powodu -Core chciało sobie zostawić furtkę co do dalszych losów Kurtisa. Jeżeli spodobałby się graczom to w AOD 2 okazałoby się że Lara znajduje Kurtisa np. rannego i ratuje mu życie. A jeśli K.T. nie spodobałby się graczom to dajmy na to znalazłaby jego trupa tuż za rogiem. Tzw. cliffhanger daje w tym przypadku duże możliwości w kwestii dalszych losów Kurtisa.
Ale że AOD było klapą nie dowiemy się co też CD wymyślili i pozostają własne autorskie wersje dalszych losów Kurtisa. :)

pmkkoch - 10-07-2007, 16:23

orrrz <- Ty robisz sobie jaja z Polskiego czy ty tak zawsze? :P

Asy... :P Nie chodziło mi z technicznego punktu widzenia :P Ty to zawsze musisz bazować na faktach... xD Wysil trochę swoją wyobraźnię i pomyśl, dlaczego jest tak a nie inaczej? Czemu hirugai wskazuje tamto miejsce i czemu Lara tam idzie nie szukając Kurtki? xD

Asyenna - 10-07-2007, 17:55

pmkkoch napisał/a:
Asy... Nie chodziło mi z technicznego punktu widzenia Ty to zawsze musisz bazować na faktach... Wysil trochę swoją wyobraźnię i pomyśl, dlaczego jest tak a nie inaczej? Czemu hirugai wskazuje tamto miejsce i czemu Lara tam idzie nie szukając Kurtki?


Chirugai mój drogi a nie hirugai to tak w kwestii nazewnictwa. ;)
Hehe bo ja jestem taka bardzo zasadnicza i techniczna. Ale wyobraźnię też mam. A co do wyjaśnienia co było dalej to przemówił kiedyś do mnie ten komiks:

After Tomb Raider: Angel of Darkness by Carola Funder:
strona 1
strona 2
strona 3
strona 4
strona 5
strona 6
strona 7
strona 8
strona 9
strona 10

Hehe może być takie wyjaśnienie?? Jak najbardziej na rękę dla fanów Kurtisa. :P

Seraphiel - 11-07-2007, 09:52

Jak dla mnie trochę naiwne... "Kurtis! Show me where you are" xD ) Moim zdaniem zakończenie przygotowane przez twórców gry jest idealnym podsumowaniem całej historii. Kurtis odchodzi (ten typ tak ma...), a Lara pozostawia za sobą mroczną przygodę, by wyruszyć na spotkanie nowym, ekscytującym wyprawom xD Z jednej strony niedopowiedzenie, ale... Uważam, że gdyby kiedykolwiek powstała kontynuacja TAOD, gra straciłaby już na klimacie. Jedna taka przygoda w karierze Lary wystarczy... ;)
al-Kahinat - 11-07-2007, 10:11

Asyenna napisał/a:
Jak najbardziej na rękę dla fanów Kurtisa


Jak dla mnie, zakończenie niedopuszczalne. Jestem fanką Kurtisa, ale jakiekolwiek późniejsze powiązania z Larą całkowicie odpadają. Tym bardziej - zbyt ckliwe.

Alisasi - 11-07-2007, 10:18

No co to za zakończenie? Co? Przypomina mojego starego FF kiedy jeszcze myślałam ze sie kochali :P
O jeeezu, no nic gorszego. Ja bym mu przywaliła za Luwr i więcej by mnie nie zobaczył :)

Asyenna - 11-07-2007, 10:18

al-Kahinat, ja cały czas twierdzę że nie ma sensu ciągnać tej historii dalej. Dla mnie AOD stanowi zamknięty rozdział. A że nie wszystko zostało do końca wyjasnione to inna sprawa. Zresztą kto powiedział że zawsze wszystko musi być czarno na białym??
Przy takim zakończeniu każdy wybiera sobie wyjaśnienie takie jak mu odpowiada. I jest ok. :)

A co do fanów Kurtisa to może nie wyjaśniłam do końca -bardziej mi chodziło o wielbicieli romansu Lary i Kurtisa. ;)

EDIT:
Alisasi czyli miałaś tak zwany etap romansowy? :P

Bubu - 16-09-2007, 15:40

Fabuła jest dość tajemnicza i do teraz nie kapuje niektórych wątków gry np: kim był ten SLLEPER który na końcu gry został zabity przez Larę tym kółkiem! ;(
slawciun - 19-09-2007, 20:18

po pierwsze.. nie lubie Kurtisa.. tak jakby byl wcisniety na siłe.. no ale juz ok :P
po drugie.. za duzo rzeczy jest nie wyjasnionych
po trzecie... widac ze fabula jest skrocona i to jak...

ogolnie to kurcze Eidos zorbił jak zrobił.. i core juz nie mialo wyjscia.. musieli oddac tą gre Eidosowi.. dobrze ze ta koncowka chociaz jest :P
Core tak swietnie wymyslil.. fabułe.. (ktora teraz jest wspaniala.. a co dopiero CAŁOŚĆ).

ale stalo sie... fabuła mi sie podoba.. jest mroczna.. ciekawa.. i fajne sa zagadaki i w ogole wszytsko jest fajne w TR:AOD procz silnika gry :P bo to by mogli juz wziac od CD hehe.. :P

:pozdro: :wotr:

Szymon_Trent - 21-09-2007, 18:53

Bubu napisał/a:
SLLEPER

Slepper - Śpiący
Śpiący - cubiculum Nephili
Cubiculum Nephili - Nefilim (ostatni którego Eckhardt chciał obodzić)

K@t
obUdzić* :p

Integral
Obodzić też ciekawie brzmi. Prawie jak planszowa gra wstępna...

Yuna - 21-09-2007, 19:53

Cytat:
Slepper


SleEper :-P

Tonetti - 12-10-2007, 12:15

Wg. mnie AOD jest jedym z najlepszym Tomb Raider. Nie którzy nie wiedzą dlaczego gra ma tak dużo błędów więc przeczytajcie TENhttp://laracroft.pl/tr6bugs.htm artykuł a pewnie zrozumiecie dlaczego ta gra jest tak nie dopracowana. A co do fabuły: Bardzo fajna :p .
Pan Zemsta - 23-04-2008, 17:07

Mimo tego, że w tego Tomb Raidera nie grałem już dawno, pamiętam fabułę, bo jest oryginalna i przede wszystkim nie jest monotonna, jak w przypadku części poprzedniej, jak każdej innej.

Można zauważyć, pojawia się tam standardowa akcja zbliżona do pozostałych, aczkolwiek nie do końca. Jesteśmy zmuszeni uciekać przed prawem. Bronić się i robić wszystko, co w naszej mocy, by nasza bohaterka dowiodła swojej niewinności. Jest do poniekąd motywacja do dalszej gry.

Napisałem, że jest przybliżona do fabuły innych, ale nie napisałem, że jest taka sama. Jest naprawdę dobra. Ciemna strona Lary wypadła świetle na tle tajemniczych mordów i innych podobnych rzeczy. Nigdy bowiem nie było nam dane zwiedzać miasta. Rozmawiać z ludźmi w sposób podobny, jak ten i kierować się ich wskazówkami. Jednak należy pamiętać, że można wybierać i kierować fabułą, w niewielkim stopniu, ale jakoś zawsze.

Moja ogólne wrażenie na koniec opisu jest dobre. Zdziwiłem się, gdy zamiast znaleźć się w jakimś ponurym czarnym, grobowcu znalazłem się w sytuacji diametralnie innej.

A tak na marginesie, to dzień doby wszystkim zgromadzonym, myślę, że będzie nam się tutaj dobrze rozmawiało.

[ Komentarz dodany przez: Integral: Sro Kwi 23, 2008 20:18 ]
Witaj na forum.

LadyShadow - 10-04-2012, 20:06

Charles napisał/a:
Fabuła AOD jest tak zagmatwana gdyż wycięto 50% gry, więc automatycznie pewne wątki stają się niejasne.


Otóż to :P Ale warto podkreślić, że to wszystko przez Eidosa, gdyż to oni spowodowali, ze Core musiało wymyślić cos "na szybko" -.-... a ile było pomysłów xd

K@t - 10-04-2012, 20:11

*Ekhem* post sprzed prawie 10 lat *ekhem*
LadyShadow - 10-04-2012, 20:13

K@t napisał/a:
*Ekhem* post sprzed prawie 10 lat *ekhem*


A co to ma do rzeczy? A z resztą... jak chcesz to usuń :P

K@t - 10-04-2012, 20:14

Dopisywanie się w temacie to jedno, ale bezpośrednie odpowiadanie na posta sprzed 10 lat to forumowa nekrofilia. I nie jest fajna :p
Integral - 10-04-2012, 21:47

Ja tylko dodam, ze kwestia była szeroko obmawiana i choć szczegóły mi umknęły, rzecz nie była tak prosta jak naciski Eidosu na biedny Core. Przy całej mojej sympatii do TAOD, sorry, obie strony dały po pośladku ;) .
R4idery - 18-08-2012, 21:48

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem końcówkę, ale czy to oznacza, że Luddick, Bouchard, Kurtis Trent i Joachim Karel to była jedna i ta sama osoba, tytułowy anioł ciemności zmieniający swoje oblicza? Czy to może był jego duch nawiedzający różne postacie na różnych etapach przygód Lary? Czy może Nephilim po "przebudzeniu" wstąpił w ciało Joachima Karela? Ta ostatnia możliwość wydaje mi się nieprawdopodobna skoro to Karel pod postacią Eckhardta zabił van Croya .. Skoro Anioł Ciemności zabił van Croya to po co ten cały cyrk z "przebudzaniem"?? To wszystko jest fajne, ale nie trzyma się kupy.
pmkkoch - 19-08-2012, 02:19

Każda z tych osób była prawdziwa. Bouchard i Luddick zostali na naszych oczach zabici przez Karela(pierwszy*) i Eckhardta(drugi). Najbardziej tajemnicza jest postać Kurtisa, ale on również nie jest Karelem.

* - w grze nie jest pokazane, że to Karel go zabił, ale w plikach gry można się dowiedzieć, że Luddick widział Boucharda wychodzącego z domu Vasileya - po tym, jak znaleźliśmy jego martwe ciało.

R4idery - 19-08-2012, 14:57

A co się stało z Gundersonem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group