To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum World of Tomb Raider
Forum serwisu World of Tomb Raider

Custom Levels - Room Editor #2

Cannibal - 02-10-2014, 20:14

Ok, ja ciemna masa mam kolejny problem... Otóż kształt oraz rozmiar LE nie pasuje mi do kształtu i rozmiaru monitora (jeżeli tak można to nazwać) i nie widzę fragmentu dolnej części programu przez co nie mogę np animować tekstur.... -.- powiększam okno programu, pomniejszam, zmieniam rozdzielczość na laptopie ale nic... da się jakoś może zmienić rozdzielczość samego programu ?
ADR - 03-10-2014, 16:46

LE ma tylko jedną rozdzielczość która wynosi 1024x768. Tak więc trzeba posiadać monitor większy od niej by zmieściło się całe okno. Jeżeli tylko mały fragment dolnej krawędzi nie jest widoczny, to można jeszcze spróbować wyłączyć / ukryć " pasek zadań " ( np. włączyc auto ukrywanie kiedy nie najeżdża się myszką ) :)
Maati - 04-10-2014, 12:30

Cannibal, ewentualnie w czasie pracy w NGLE użyć kombinacji klawiszy lewy alt + enter.
Cannibal - 04-10-2014, 14:08

Ok dzięki, będę próbował, gdyż przez to stoję w miejscu i np. nie mogę oświetlić pokoju...
Cannibal - 04-10-2014, 15:12

Działa :) Dzięki Maati :) Kolejna seria pytań... -.- Czy da się jakoś obrócić obiekt, aby nie był do góry nogami ??? Oraz co zrobić by kolce wychodziły z ziemi tak jak z założenia mają wychodzić a nie z powietrza ?? Z góry dzięki
Maati - 04-10-2014, 22:35

Cytat:
Czy da się jakoś obrócić obiekt, aby nie był do góry nogami ???


Jeśli jest to obiekt typu moveable (najprościej mówiąc jeśli można go aktywować) użyj programu Wadmerger, możesz go pobrać z www.skribblerz.com lub www.trsearch.org. Uruchamiasz program, wczytujesz swój zestaw obiektów, otwierasz Animation Editor i tam możesz edytować pozycję obiektu. Na skribblerz, na pewno znajdziesz tutoriale jak używać tego narzędzia.

Cytat:
co zrobić by kolce wychodziły z ziemi tak jak z założenia mają wychodzić a nie z powietrza


Zagadnienie OCB. Zaznaczasz obiekt, wciskasz przycisk 'o' i w nowo otwartym okienku wpisujesz kod który modyfikuje działanie danego obiektu. Tutaj lista OCB: http://www.skribblerz.com/ocblibrary.htm niżej masz teeth spikes. Podpowiem, sprawdź OCB 20. ;)

chris996 - 20-10-2014, 21:32

Dawno mnie tu nie było, niemniej 2 pytania:
Czy da się zrobić aktywację po zabiciu kilku przeciwników?
Wzoruję się na tym poradniku: http://www.skribblerz.com...baddyswitch.htm
ale switch trigger działa jedynie z jednym przeciwnikiem.

Czy edytor NGLE "gubi" wam tekstury na podglądzie (face edit)?
Przez to teksturowanie jest strasznie irytujące.

ADR - 20-10-2014, 22:47

Co do drugiego pytania to spróbuj zmienić tryb zgodności w pliku NGLE.exe
Maati - 21-10-2014, 20:50

Cytat:
Czy da się zrobić aktywację po zabiciu kilku przeciwników?
Wzoruję się na tym poradniku: http://www.skribblerz.com...baddyswitch.htm
ale switch trigger działa jedynie z jednym przeciwnikiem.


Na skrypcie można to wykonać bez większych problemów. Większych, bo jedyny jaki napotkałem to bug, gdy gra 'gubi' stan danego przeciwnika po save/load. ;) Ale można to obejść bez większego bólu. Jedynie sugerowałbym być bardziej biegłym w NGLE, ja mogę pomóc, ale implementacja tego wymaga jednak pewnej wiedzy.

chris996 - 22-10-2014, 16:57

Akurat skrypty nie są moją mocną stroną :)
Niemniej poszedłem na łatwiznę i zrobiłem to przez użycie rolling ball.
Metoda niezbyt zaawansowana. Najważniejsze, że działa.

Cannibal - 30-10-2014, 00:20

Mam pytanie. Jak zmienić dźwięk tekstur ?? Robię custom na levelu "City" i automatycznie tekstury mają dźwięk mokrego podłoża. Chciałbym to zmienić. Zaznaczam tekstrę, wybieram rodzaj dźwięku, klikam OK, lecz tekstury nadal mają swój obleśny dźwięk, lub w ogóle go nie mają. W czym problem ?
Maati - 31-10-2014, 18:26

Cannibal, by mieć pewność, że problemem nie jest to w jaki sposób to robisz, napiszę jak zrobić to właściwie:
1. W prawym dolnym rogu Texture Sounds
2. Wybierasz teksturę.
3. Wybierasz dźwięk z listy.
4. Wciskasz button obok - Assing Sound
5. OK

Jeśli to nic nie da pisz dalej, bo masz śmietnik w wadzie a przez to samplach. ;)

Cannibal - 01-11-2014, 22:38

Nie działa :< Wada/wadu (?) nie dotykałem, jest oryginalny z pliku "City"... :< wkurza mnie to niemiłosiernie gdy latając po drewnie słyszę dźwięk mokradeł
pmkkoch - 02-01-2015, 20:05

Próbuję zrobić, by w trakcie flyby ekran był wypełniony obrazkiem z DEFAULT_SPRITES. O ile opcja PARAM_SHOW_SPRITE działa świetnie, z jakiegoś powodu gra wyłącza sprite za każdym razem, gdy uruchamia się flyby. Ktoś wie jak to naprawić?
ADR - 02-01-2015, 21:12

Może spróbuj z CUSTOM_SPRITES?
pmkkoch - 02-01-2015, 21:39

Próbowałem, to samo. :(
pmkkoch - 25-04-2015, 23:20

^ Powyższy problem rozwiązany opcją Customize=CUST_TEXT_ON_FLY_SCREEN,ENABLED. Teraz mam następny, związany z samplami. Wydaje mi się, że szczególnie Maati może pomóc, bo on chyba kiedyś sam mi o takiej opcji przypominał.

Otóż chciałem sobie zrobić wentylator z dźwiękiem z TRAOD. Ustawiłem więc w jego miejscu obiekt SOUND, który by dawał zapętlony dźwięk wentylatora. Wszystko ok, tylko że zauważyłem, że w niektórych miejscach dźwięk wentylatora nagle znika, zależnie od ustawienia kamery. Poniższy filmik w pełni to ukazuje:
https://www.youtube.com/watch?v=mVMtzfQLdko

Ktoś wie co z tym zrobić?

chris996 - 11-06-2015, 22:42

Czy da się zrobić coś takiego, że Lara nie będzie mogła strzelać / wyciągnąć broni
po wejściu na dane pole lub do pokoju?
Nie chodzi mi o ustawienie amunicji na 0. To działa na cały level.

maax_87 - 11-06-2015, 23:53

Możesz użyć aktywację fipeffect, która uniemożliwia wyciągnięcie broni przez Larę. W ustawieniach parametru Timer możesz aktywować i dezaktywować tą funkcję ;) http://i1068.photobucket..../flipeffect.jpg
Cannibal - 04-07-2017, 19:54

Proszę o podpowiedź. Jak zmienić główny motyw dźwiękowy w tle w moim levelu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group